ODLUKA

O OSNIVANJU SLUŽBE ZA INTERNU REVIZIJU GRADA BEOGRADA

("Sl. list grada Beograda", br. 37/2014)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom osniva se Služba za internu reviziju grada Beograda (u daljem tekstu: služba) i uređuje njena organizacija, kao i druga pitanja od značaja za rad službe.

Član 2

Služba se osniva kao posebna služba grada Beograda u cilju obavljanja poslova iz delokruga propisanih zakonom kojim se uređuje budžetski sistem, Pravilnikom o zajedničkim kriterijumima za organizovanje i standardima i metodološkim uputstvima za postupanje i izveštavanje interne revizije u javnom sektoru (u daljem tekstu: pravilnik) i Međunarodnim standardima interne revizije.

Član 3

Služba je funkcionalno i organizaciono nezavisna od delatnosti koju revidira, nije deo ni jednog poslovnog procesa, odnosno organizacionog dela organizacije, a u svom radu je odgovorna neposredno gradonačelniku.

II ORGANIZACIJA SLUŽBE

Član 4

Radom službe rukovodi direktor, koji za svoj rad i rad Službe odgovara gradonačelniku.

Direktora službe postavlja i razrešava gradonačelnik.

Direktor službe postavlja se na period od četiri godine.

Direktor službe, pored uslova propisanih zakonom i aktom o sistematizaciji radnih mesta, mora da ima najmanje sedam godina iskustva na poslovima revizije, interne kontrole, finansijske kontrole ili na računovodstveno-finansijskim poslovima.

Član 5

Direktor službe može imati zamenika, koji za svoj rad odgovara direktoru i gradonačelniku. Zamenik direktora pomaže direktoru u okviru ovlašćenja koja mu on odredi i zamenjuje ga dok je odsutan ili sprečen.

Zamenika direktora postavlja i razrešava gradonačelnik.

Zamenik direktora službe postavlja se na period od četiri godine.

Zamenik direktora službe, pored uslova propisanih zakonom i aktom o sistematizaciji radnih mesta, mora da ima najmanje sedam godina iskustva na poslovima revizije, interne kontrole, finansijske kontrole ili na računovodstveno-finansijskim poslovima.

Član 6

Direktor službe ima jednog ili više pomoćnika, koji za svoj rad odgovaraju direktoru i gradonačelniku. Pomoćnik direktora rukovodi zaokruženom oblasti rada službe.

Pomoćnika direktora postavlja i razrešava gradonačelnik.

Član 7

O pravima i obavezama direktora, zamenika direktora i pomoćnika direktora odlučuje gradonačelnik.

Član 8

Akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u službi donosi direktor službe uz saglasnost gradonačelnika.

Aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u službi mogu se obrazovati sektor, odeljenje, odsek i druge unutrašnje organizacione jedinice, a pojedini poslovi mogu se vršiti izvan unutrašnjih organizacionih jedinica.

Član 9

Na zaposlene u službi primenjuju se propisi, kojima se uređuju radni odnosi zaposlenih u jedinici lokalne samouprave.

O pravima i obavezama zaposlenih u službi odlučuje direktor službe.

Član 10

Poslove internog revizora može da obavlja lice koje, pored uslova propisanih zakonom i aktom o sistematizaciji radnih mesta, mora da ima najmanje tri godine iskustva na poslovima revizije, interne kontrole, finansijske kontrole ili na računovodstveno-finansijskim poslovima.

Član 11

U radni odnos u službu može biti primljeno lice koje, pored opštih uslova utvrđenih zakonom, ispunjava i posebne uslove u pogledu stručne spreme i radne sposobnosti utvrđene zakonom i aktom o sistematizaciji radnih mesta.

Član 12

Odluku o izboru zaposlenog između kandidata prijavljenih na oglas, donosi direktor službe.

Član 13

Direktor službe vrši raspoređivanje zaposlenih u službi.

Član 14

Zvanja, zanimanja i plate zaposlenih u službi utvrđuju se opštim aktom gradonačelnika.

U skladu sa aktom iz stava 1. ovog člana i aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta, direktor službe pojedinačno utvrđuje zvanja, zanimanja i plate zaposlenih u službi.

Član 15

Zaposleni u službi za svoj rad odgovaraju disciplinski i materijalno.

Odgovornost zaposlenih u službi utvrđuje se aktom gradonačelnika u skladu sa zakonom.

Član 16

Radni odnos zaposlenih u službi prestaje pod uslovima i na način utvrđen zakonom i drugim propisima.

Član 17

Puno radno vreme u službi iznosi 40 časova nedeljno.

Radna nedelja traje pet radnih dana.

Raspored radnog vremena u službi posebnim aktom utvrđuje gradonačelnik.

Član 18

Služba ima pečat.

O izradi pečata stara se služba za opšte poslove Gradske uprave grada Beograda, koja vodi evidenciju izrađenih pečata i zaposlenih zaduženih za rukovanje pečatom.

III SREDSTVA ZA FINANSIRANJE RADA SLUŽBE

Član 19

Sredstva za finansiranje rada službe obezbeđuju se u budžetu grada Beograda.

Član 20

Za obračun i isplatu plate direktora službe, njegovog zamenika i pomoćnika primenjuju se odredbe pravilnika kojima se uređuju plate izabranih, imenovanih i postavljenih lica u organima grada Beograda i Gradskom javnom pravobranilaštvu, a koje se odnose na direktora, zamenika direktora i pomoćnika direktora službe u Gradskoj upravi grada Beograda.

Za obračun i isplatu plata internih revizora i zaposlenih u službi primenjuju se odredbe pravilnika kojima se uređuju plate zaposlenih u Gradskoj upravi grada Beograda.

IV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 21

Gradonačelnik će postaviti direktora službe u roku od osam dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 22

Gradonačelnik i direktor službe potpisaće Povelju interne revizije u roku od osam dana od dana postavljenja direktora službe.

Navedenom poveljom bliže će se odrediti:

- uloga i cilj interne revizije;

- status službe;

- delokrug rada interne revizije;

- odgovornost, prava i obaveze direktora službe;

- prava, dužnosti i ovlašćenja internog revizora;

- planiranje i sprovođenje postupka revizije i način izveštavanja;

- saradnja sa drugim telima.

Član 23

Direktor službe, uz saglasnost gradonačelnika, doneće akt iz člana 8. stav 1. ove odluke u roku od osam dana od dana postavljenja.

Član 24

Služba za internu reviziju grada Beograda će početi sa radom u skladu sa odredbama ove odluke stupanjem na snagu akta iz člana 23. ove odluke.

Član 25

Služba za internu reviziju grada Beograda od Službe za internu reviziju Gradske uprave grada Beograda preuzeće poslove, kao i predmete, arhivu i zaposlene koji su na dan početka rada Službe za internu reviziju grada Beograda radili na tim poslovima u Službi za internu reviziju Gradske uprave grada Beograda.

Član 26

Do početka primene Odluke o budžetu grada Beograda za 2014. godinu, rad zaposlenih u službi finansiraće se sredstvima opredeljenim Odlukom o privremenom finansiranju grada Beograda za period januar-jun 2014. godine ("Službeni list grada Beograda", broj 24/14) na razdelu 03 - Služba za opšte poslove.

Član 27

Do izrade pečata službe koristiće se pečat Službe za internu reviziju Gradske uprave grada Beograda.

Član 28

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".