ODLUKA

O OSNIVANJU I RADU SLUŽBE ZA BUDŽETSKU INSPEKCIJU

("Sl. list grada Beograda", br. 37/2014)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom osniva se Služba za budžetsku inspekciju (u daljem tekstu: služba) i uređuje se njena organizacija i nadležnost, prava i dužnosti budžetske inspekcije, kao i druga pitanja od značaja za rad službe.

Član 2

Služba se osniva kao posebna služba grada Beograda u cilju obavljanja poslova iz delokruga propisanih zakonom i podzakonskim aktima u oblasti budžetske inspekcije.

Član 3

Rad službe je nezavisan i samostalan.

Služba organizuje svoj rad na način kojim obezbeđuje primenu metodologije za poslove inspekcije, koju utvrđuje ministar za finansije, u skladu sa zakonom.

II ORGANIZACIJA SLUŽBE

Član 4

Radom službe rukovodi direktor, koji za svoj rad i rad službe odgovara gradonačelniku.

Direktora službe postavlja i razrešava gradonačelnik.

Direktor službe postavlja se na period od četiri godine.

Član 5

Direktor službe može imati zamenika, koji za svoj rad odgovara direktoru i gradonačelniku. Zamenik direktora pomaže direktoru u okviru ovlašćenja koja mu on odredi i zamenjuje ga dok je odsutan ili sprečen.

Zamenika direktora postavlja i razrešava gradonačelnik.

Zamenik direktora službe postavlja se na period od četiri godine.

Član 6

Direktor službe ima jednog ili više pomoćnika, koji za svoj rad odgovaraju direktoru i gradonačelniku. Pomoćnik direktora rukovodi zaokruženom oblasti rada službe.

Pomoćnika direktora postavlja i razrešava gradonačelnik.

Član 7

O pravima i obavezama direktora, zamenika direktora i pomoćnika direktora odlučuje gradonačelnik.

Član 8

Akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u službi donosi direktor službe uz saglasnost gradonačelnika.

Aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u službi mogu se obrazovati sektor, odeljenje, odsek i druge unutrašnje organizacione jedinice, a pojedini poslovi mogu se vršiti izvan unutrašnjih organizacionih jedinica.

Član 9

Na zaposlene u službi primenjuju se propisi, kojima se uređuju radni odnosi zaposlenih u jedinici lokalne samouprave.

O pravima i obavezama zaposlenih u službi odlučuje direktor službe.

Član 10

U radni odnos u službu može biti primljeno lice koje, pored opštih uslova utvrđenih zakonom, ispunjava i posebne uslove u pogledu stručne spreme i radne sposobnosti, utvrđene zakonom i aktom o sistematizaciji radnih mesta.

Član 11

Odluku o izboru zaposlenog između kandidata prijavljenih na oglas, donosi direktor službe.

Član 12

Direktor službe vrši raspoređivanje zaposlenih u službi.

Član 13

Zvanja, zanimanja i plate zaposlenih u službi utvrđuju se opštim aktom gradonačelnika.

U skladu sa aktom iz stava 1. ovog člana i aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta, direktor službe pojedinačno utvrđuje zvanja, zanimanja i plate zaposlenih u službi.

Član 14

Zaposleni u službi za svoj rad odgovaraju disciplinski i materijalno.

Odgovornost zaposlenih u službi utvrđuje se aktom gradonačelnika u skladu sa zakonom.

Član 15

Radni odnos zaposlenih u službi prestaje pod uslovima i na način utvrđen zakonom i drugim propisima.

Član 16

Puno radno vreme u službi iznosi 40 časova nedeljno.

Radna nedelja traje pet radnih dana.

Raspored radnog vremena u službi posebnim aktom utvrđuje gradonačelnik.

Član 17

Služba ima pečat.

O izradi pečata stara se služba za opšte poslove Gradske uprave grada Beograda, koja vodi evidenciju izrađenih pečata i zaposlenih zaduženih za rukovanje pečatom.

III NADLEŽNOST SLUŽBE

Član 18

Služba je nadležna za sprovođenje inspekcije nad:

1) direktnim i indirektnim korisnicima sredstava budžeta grada;

2) javnim preduzećima osnovanim od strane grada, pravnim licima osnovanim od strane tih javnih preduzeća, pravnim licima nad kojima grad ima direktnu ili indirektnu kontrolu nad više od 50% kapitala ili više od 50% glasova u upravnom odboru, kao i nad drugim pravnim licima u kojima javna sredstva čine više od 50% ukupnog prihoda;

3) pravnim licima i drugim subjektima kojima su direktno ili indirektno doznačena sredstva budžeta grada za određenu namenu, pravnim licima i drugim subjektima koji su učesnici u poslu koji je predmet kontrole i subjektima koji koriste sredstva budžeta grada po osnovu zaduživanja, subvencija, ostale državne pomoći u bilo kom obliku, donacija, dotacija i dr.

Član 19

Funkcija službe je kontrola primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava korisnika budžetskih sredstava, organizacija, preduzeća, pravnih lica i drugih subjekata iz člana 18. ove odluke.

Član 20

Služba vrši kontrolu poslovnih knjiga, izveštaja, evidencija i druge dokumentacije kod korisnika budžetskih sredstava, organizacija, preduzeća, pravnih lica i drugih subjekata iz člana 18. ove odluke, sa ciljem da utvrdi da li su sredstva namenski i zakonito korišćena.

Služba ima pravo uvida u dokumentaciju o poslu koji je predmet kontrole i kod drugih pravnih lica, učesnika u tom poslu.

Član 21

Služba ima pristup svim podacima, dokumentima, izveštajima i informacijama potrebnim za obavljanje funkcija kod korisnika budžetskih sredstava, organizacija, preduzeća, pravnih lica i subjekata iz člana 18. ove odluke, nad kojima se vrši inspekcija.

U vršenju funkcije, služba je obavezna da čuva tajnost službenih i poslovnih podataka.

Član 22

Služba preduzima zakonom propisane mere u svim slučajevima kada se kontrolom utvrdi postojanje nezakonitosti.

Služba dostavlja spise predmeta o izvršenim kontrolama Gradskom javnom pravobranilaštvu na dalju nadležnost i postupanje, radi utvrđivanja eventualne krivične odgovornosti subjekata kontrole.

Član 23

Služba dostavlja gradonačelniku izveštaj o izvršenoj inspekciji sa nalazima i merama.

Služba dostavlja zapisnik korisnicima budžetskih sredstava, organizacijama, preduzećima, pravnim licima i drugim subjektima iz člana 18. ove odluke, kod kojih je vršena inspekcija.

Služba dostavlja Skupštini grada Beograda zapisnik o sprovedenoj inspekciji kod korisnika iz člana 18. ove odluke, radi upoznavanja i preduzimanja odgovarajućih mera iz njene nadležnosti.

IV PRAVA I DUŽNOSTI BUDŽETSKE INSPEKCIJE

Član 24

Poslovi kontrole, u skladu sa ovom odlukom, obavljaju se po programu i planu rada budžetske inspekcije koje donosi gradonačelnik.

Član 25

Na osnovu plana rada i naloga za kontrolu, koji izdaje direktor službe, budžetski inspektori obavljaju poslove kontrole.

Nalogom iz stava 1. ovog člana određuje se:

- budžetski inspektor koji će obaviti kontrolu;

- organ ili organizacija kod koje će se obaviti kontrola;

- predmet kontrole;

- rok za obavljanje kontrole;

- druga pitanja od značaja za obavljanje kontrole.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, poslovi kontrole mogu da se vrše i po zahtevu gradonačelnika, kao vanredna kontrola.

Član 26

Budžetski inspektor u postupku kontrole svojstvo službenog lica dokazuje službenom legitimacijom propisanom uredbom.

Član 27

Pre otpočinjanja kontrole budžetski inspektor je dužan da najavi kontrolu funkcioneru koji rukovodi organom ili organizacijom kod koje će se vršiti kontrola.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, kontrola neće biti najavljena ako je to izričito navedeno u nalogu za obavljanje kontrole.

Odgovorno lice u organu i organizaciji dužno je da na zahtev budžetskog inspektora sačini pismeno objašnjenje u vezi sa predmetom kontrole.

Član 28

Ako se u postupku kontrole organa i organizacija utvrdi da nije izvršen popis, da nije iskazano stanje imovine, kapitala, obaveza, prihoda i rashoda ili finansijskog rezultata, odnosno da knjigovodstvene evidencije nisu potpune, uredne ili ažurne, ili da obračuni nisu urađeni na propisani način, usled čega nije moguće obaviti kontrolu, budžetski inspektor će zaključkom naložiti da se nedostaci otklone.

Zaključak iz stava 1. ovog člana izdaje se u pismenoj formi, u skladu sa zakonom kojim se uređuje upravni postupak.

Budžetski inspektor određuje rok za izvršenje zaključka koji ne može biti duži od 30 dana od dana dostavljanja zaključka.

Na zaključak iz stava 1. ovog člana može se izjaviti prigovor u roku od tri dana od dana prijema zaključka.

Budžetski inspektor odlučuje o prigovoru iz stava 4. ovog člana u roku od pet dana od dana prijema prigovora.

Organ ili organizacija iz stava 1. ovog člana dužna je da o izvršenju zaključka obavesti budžetskog inspektora, koji posle dobijanja obaveštenja o izvršenju zaključka, odnosno posle isteka roka iz stava 3. ovog člana, nastavlja započetu kontrolu.

Član 29

O izvršenoj kontroli sastavlja se zapisnik u skladu sa zakonom.

Budžetski inspektor, pre dostavljanja zapisnika, sa nalazom upoznaje odgovorna lica u organu ili organizaciji kod koje je izvršena kontrola.

Ako se kontrolom utvrde nezakonitosti ili nepravilnosti, u zapisniku se navodi u čemu se one sastoje, dokazi na osnovu kojih su utvrđene, predlažu mere i određuju rokovi za njihovo otklanjanje.

Organ ili organizacija kod koje je vršena kontrola može uložiti primedbe na nalaz iz zapisnika u roku od osam dana od dana dostavljanja zapisnika.

Ako budžetski inspektor utvrdi da su primedbe osnovane, sačiniće dopunu zapisnika koju dostavlja organu ili organizaciji u roku od 15 dana od dana prijema primedaba.

Ako su primedbe neosnovane, budžetski inspektor o tome pismeno obaveštava organ ili organizaciju.

Organ ili organizacija su dužni da, u roku određenom u zapisniku, obaveste budžetskog inspektora o postupanju po predloženim merama i prilože dokaze o tome.

Budžetski inspektor po dobijanju obaveštenja iz stava 7. ovog člana vrši kontrolu izvršenja predloženih mera, o čemu sačinjava službenu belešku.

Član 30

Ako organ ili organizacija u roku ne postupi po merama iz člana 28. ove odluke budžetski inspektor donosi rešenje kojim nalaže mere i određuje rok za otklanjanje utvrđenih nezakonitosti.

Rešenje iz stava 1. ovog člana donosi se u roku od 15 dana od isteka roka za izvršenje mera iz člana 28. ove odluke.

Protiv rešenja iz stava 1. ovog člana može se izjaviti žalba Gradskom veću grada Beograda (u daljem tekstu: Gradsko veće) u roku od osam dana od dana prijema rešenja.

O žalbi iz stava 3. ovog člana Gradsko veće odlučuje u roku od 30 dana od dana prijema žalbe.

Odluka iz stava 4. ovog člana konačna je u upravnom postupku.

V SREDSTVA ZA FINANSIRANJE RADA SLUŽBE

Član 31

Sredstva za finansiranje rada Službe obezbeđuju se u budžetu grada Beograda.

Član 32

Za obračun i isplatu plate direktora službe, njegovog zamenika i pomoćnika primenjuju se odredbe pravilnika kojima se uređuju plate izabranih, imenovanih i postavljenih lica u organima grada Beograda i Gradskom javnom pravobranilaštvu, a koje se odnose na direktora, zamenika direktora i pomoćnika direktora službe u Gradskoj upravi grada Beograda.

Za obračun i isplatu plata budžetskih inspektora i zaposlenih u službi primenjuju se odredbe pravilnika kojima se uređuju plate zaposlenih u Gradskoj upravi grada Beograda.

VI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 33

Gradonačelnik će postaviti direktora službe u roku od osam dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 34

Direktor službe, uz saglasnost gradonačelnika, doneće akt iz člana 8. stav 1. ove odluke u roku od osam dana od dana postavljenja.

Član 35

Služba za budžetsku inspekciju će početi sa radom u skladu sa odredbama ove odluke stupanjem na snagu akta iz člana 34. ove odluke.

Član 36

Služba za budžetsku inspekciju od Agencije za budžetsku inspekciju Gradske uprave grada Beograda preuzeće poslove, kao i predmete, arhivu i zaposlene koji su na dan početka rada službe za budžetsku inspekciju radili na tim poslovima u Agenciji za budžetsku inspekciju Gradske uprave grada Beograda.

Član 37

Do početka primene Odluke o budžetu grada Beograda za 2014. godinu, rad zaposlenih u službi finansiraće se sredstvima opredeljenim Odlukom o privremenom finansiranju grada Beograda za period januar-jun 2014. godine ("Službeni list grada Beograda", broj 24/14) na razdelu 03 - Služba za opšte poslove.

Član 38

Do izrade pečata službe koristiće se pečat Agencije za budžetsku inspekciju Gradske uprave grada Beograda.

Član 39

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".