O SPROVOĐENJU PROJEKTA "UNAPREĐENJE POSLOVNOG OKRUŽENJA NA LOKALNOM NIVOU KROZ REGULATORNU REFORMU" U GRADSKOJ UPRAVI GRADA LOZNICE
("Sl. list Grada Loznice", br. 2/2014)
I UVODNE ODREDBE
Član 1
Ovim Pravilnikom bliže se uređuju međusobni odnosi odeljenja i drugih organizacionih jedinica u sastavu Gradske uprave grada Loznice (u daljem tekstu: organizacione jedinice), pravila postupanja i način rada u administrativnim postupcima, rokovi za dostavljanje, obradu i rešavanje predmeta, kao i druga pitanja od značaja za racionalizaciju rada organizacionih jedinica.
Član 2
Administrativni postupak predstavlja postupak rešavanja predmeta od podnošenja podneska stranke, do davanja, odnosno, dostavljanja odgovora, odlučivanja od strane nadležnog organa ili drugog načina postupanja po podnesku stranke.
Član 3
Administrativni postupak se pokreće predajom podneska stranke nadležnom organu neposredno, poštom, usmenim saopštavanjem u zapisnik, ili u elektronskom obliku, za administrativne postupke za koje je obezbeđeno elektronsko podnošenje.
U slučaju kada za određeni administrativni postupak postoji obrazac pripremljen od strane organizacione jedinice, zahtevi stranaka će se primati na propisanom obrascu lično ili poštom, odnosno u elektronskom obliku.
II SARADNJA ORGANIZACIONIH JEDINICA
Član 4
U postupku rešavanja predmeta, organizacione jedinice su obavezne da međusobno neposredno sarađuju i razmenjuju dokumentaciju, akta, informacije i podatke kojima raspolažu (u daljem tekstu: dokumentacija).
Prilikom rešavanja predmeta, organizacione jedinice su dužne da po službenoj dužnosti pribavljaju dokumentaciju iz stava 1 ovog člana.
Stranka, po čijem se predmetu postupa, nije u obavezi da dostavlja dokumentaciju koja se dostavlja po službenoj dužnosti.
Član 5
U cilju brže razmene dokumentacije, organizacione jedinice su dužne da pripreme spisak potrebne dokumentacije koja se pribavlja po službenoj dužnosti.
Spisak potrebne dokumentacije se dostavlja do 12,00 sati istog dana nadležnoj organizacionoj jedinici čija se dokumentacija pribavlja po službenoj dužnosti.
Organizacione jedinice od kojih se potražuje dokumentacija su dužne da istog dana, do kraja radnog vremena, dostave dokumentaciju organizacionim jedinicama koje potražuju dokumenta koja se pribavljaju po službenoj dužnosti.
Ukoliko spisak potrebne dokumentacije bude dostavljen posle 12,00 sati, rok za dostavu tražene dokumentacije ističe narednog radnog dana, do kraja radnog vremena.
Izuzetno, kada broj primljenih predmeta u vremenskom periodu od pet radnih dana, za jedan administrativni postupak iznosi preko 500, rok za dostavu dokumentacije produžava se na 5 (pet) dana od dana prijema spiska iz određene organizacione jedinice.
Član 6
Obavezuju se načelnici odeljenja da, u roku od 3 (tri) dana od dana stupanja na snagu ovog pravilnika, odrede zaposlene koji će biti zaduženi za dostavljanje spiskova i tražene dokumentacije iz člana 5 ovog Pravilnika.
Načelnici odeljenja će odrediti lice koje će biti zaduženo za organizaciju dostavljanja dokumentacije po službenoj dužnosti na nivou svake organizacione jedinice.
Ime, prezime i e-mail adresa zaposlenih zaduženih za pribavljane dokumentacije po službenoj dužnosti dostaviće se svim organizacionim jedinicama u sastavu Gradske uprave.
Dostava spiskova i tražene dokumentacije vrši se po pravilu/kada god je to moguće, u elektronskom obliku.
U slučaju kada je dokumentacija dostupna jedino u pisanom obliku koji nije moguće prevesti u odgovarajući elektronski oblik, ista se dostavlja u pisanom obliku.
Član 7
Ukoliko organizaciona jedinica ne poseduje traženu dokumentaciju, dužna je da o tome bez odlaganja, istog dana, pismeno obavesti organizacionu jedinicu koja je zatražila dokumentaciju.
III ROKOVI ZA POSTUPANJE
Član 8
Prijem i evidencija podnesaka obavlja se u toku dana kada je podnesak predat. Podnesak primljen do 13,00 sati dostavlja se nadležnoj organizacionoj jedinici istog dana, do kraja radnog vremena.
Podnesak primljen u vremenu od 13,00 do 15,00 sati, dostavlja se nadležnoj organizacionoj jedinici sledećeg radnog dana do 9,00 sati.
Član 9
Po prijemu predmeta u nadležnu organizacionu jedinicu, u toku istog dana se određuje zaposleni za postupanje po predmetu.
Zaposleni je dužan da, u propisanom roku od dana prijema predmeta izvrši pregled istog.
Ukoliko predmet sadrži neki formalni nedostatak koji sprečava postupanje po istom, ili ako je nerazumljiv ili nepotpun, u skladu sa čl. 58. Zakona o opštem upravnom postupku ("Sl. list SRJ", broj 33/97 i 31/01 i "Službeni glasnik RS", br. 30/10) zaposleni je dužan da u roku od naredna 2 (dva) radna dana (samo kod građevinske dozvole-8 dana) naloži stranci da u ostavljenom roku otkloni nedostatke, sa upozorenjem da će se u protivnom, podnesak zaključkom odbaciti.
Po nalogu neposrednog rukovodioca organizacione jedinice, zaposleni je dužan da određeni predmet pregleda odmah.
Član 10
Organizacione jedinice su dužne da uredne predmete rešavaju u rokovima propisanim ovim pravilnikom.
U zavisnosti od karaktera administrativnog postupka i organizacione jedinice koja isti sprovodi, rokovi za pregled (utvrđivanje) potpunosti predmeta i rokovi za rešavanje urednih predmeta određeni su u Prilogu I, koji je sastavni deo ovog pravilnika.
Član 11
U slučaju prekoračenja roka, zaposleni koji je postupao po predmetu dužan je da dostavi pisanu izjavu o razlozima za prekoračenje neposrednom rukovodiocu i načelniku Gradske uprave.
IV UVOĐENJE STANDARDIZOVANIH OBRAZACA
Član 12
U cilju bržeg i ekonomičnijeg postupanja prilikom sprovođenja administrativnih postupaka uvode se standardizovani obrasci.
Član 13
Svaki obrazac, pored memoranduma u zaglavlju, obavezno sadrži:
1) naziv i šifru administrativnog postupka,
2) naziv veće i manje nadležne organizacione jedinice,
3) kontakt podatke nadležnog službenika: adresu, telefon i e-mail,
4) osnovne podatke o stranci (prezime i ime /poslovno ime privrednog subjekta, telefon, adresa itd.),
5) taksativno nabrojane dokaze (dokumenta, priloge i akta) potrebne za rešavanje predmeta, formu u kojoj se dostavljaju dokumenta (original, original na uvid, fotokopija ili overena fotokopija), naziv institucije organizacije koja izdaje dokument, napomenu da se dokument pribavlja po službenoj dužnosti ili isti dostavlja stranka,
6) rok za pregled primljenog predmeta i rok za rešavanje potpunog predmeta,
7) naziv i visinu takse i/ili naknade, broj računa, poziv na broj,
8) obaveštenja za stranku: a) da će se, po pravilu, dozvoliti samo jedna mogućnost dostavljanja dopune kako bi predmet bio potpun; b) da stranka potpisom obrasca zahteva daje saglasnost da se potrebna dokumentacija pribavi po službenoj dužnosti.
V ZAVRŠNE ODREDBE
Član 14
Svi rukovodioci organizacionih jedinica i zaposleni koji poseduju računare, obavezni su da iste koriste u radu.
U cilju uspešnog sprovođenja administrativnih postupaka na način propisan ovim Pravilnikom, obavezuju se rukovodioci i službenici da, kada god je moguće, u internoj i eksternoj komunikaciji koristite elektronsku poštu, čime se povećava efikasnost rada, obezbeđuje pisani trag i sl.).
Obavezuje se Grupa za IT da u najkraćem mogućem roku, preduzme neophodne aktivnosti koje treba da omoguće efikasno sprovođenje administrativnih postupaka na način predviđen ovim Pravilnikom, a naročito:
• Podizanje kapaciteta rukovodilaca i određenog broja zaposlenih u Gradskoj upravi u smislu sticanja neophodnih znanja i veština u oblasti informatičke pismenosti, organizovanjem dodatnih obuka za rad na računaru, odnosno korišćenja dostupnih baza podataka, pre svega Agencije za privredne registre.
Navedene obuke su obavezne za sve rukovodioce i službenike koje odredi načelnica Gradske uprave na predlog nadležnih rukovodilaca organizacionih celina.
• Službenicima koji treba da sprovode administrativne postupke u skladu sa ovim pravilnikom, otvoriti poslovne elektronske adrese (e-mail).
Član 15
Obavezuju se organizacione jedinice da načelnici Gradske uprave šestomesečno dostavljaju izveštaje o realizaciji administrativnih postupaka u skladu sa ovim Pravilnikom, naročito u pogledu poštovanja propisanih rokova i pribavljanja dokumentacije po službenoj dužnosti.
Član 16
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Loznice".
ROKOVI ODREĐENI PRAVILNIKOM O RACIONALIZACIJI RADA GRADSKE UPRAVE GRADA LOZNICE
REDNI BROJ
VEĆA ORGANIZACIONA JEDINICA
MANJA ORGANIZACIONA JEDINICA
ŠIFRA
NAZIV ADMINISTRATIVNOG POSTUPKA
ROK-PREGLED POTPUNOSTI PREDMETA (radni dani)
ROK-REŠAVANJE POTPUNOG PREDMETA (radni dani)
1
ODELJENJE ZA RAD ORGANA GRADA I ZAJEDNIČKE POSLOVE
Odsek za skupštinske poslove
RZP.1.1
Predstavke i žalbe Komisiji za predstavke i žalbe
5
/
2
RZP.1.2
Inicijativa za donošenje akata iz nadležnosti grada Loznice
5
/
3
RZP.1.3
Pristup informacijama od javnog značaja
/
7
4
Kabinet gradonačelnika
RZP.3.1.
Prijem stranaka kod gradonačelnika
/
7
5
Odsek za zajedničke poslove
RZP.4.1
Korišćenje velike sale
1
1
6
ODELJENJE ZA OPŠTU UPRAVU
Odsek za poslove pravne pomoći i pisarnice
OPS.1.1
Pravna pomoć
odmah
1
7
OPS.1.2
Radna knjižica
odmah
1
8
OPS.1.3
Ispravke i promene u radnoj knjižici
odmah
1
9
OPS.1.4
Duplikat radne knjižice
/
odmah
10
OPS.1.5
Overa potpisa rukopisa i prepisa
/
odmah
11
OPS.1.6
Razgledanje i prepisivanje spisa
/
odmah
12
OPS.1.7
Potvrda da je lice upisano u birački spisak
/
odmah
13
OPS.1.8
Upis u birački spisak
/
odmah
14
OPS.1.9
Brisanje iz biračkog spiska
odmah
1
15
OPS.1.10
Promene u biračkom spisku
odmah
1
16
Odsek za matične poslove i mesne kancelarije
OPS.2.1
Izvodi iz matičnih knjiga
/
odmah
17
OPS.2.2
Izvodi iz matičnih knjiga namenjeni inostranstvu
/
odmah
18
OPS.2.3
Uverenje o državljanstvu
/
odmah
19
OPS.2.4
Upis činjenica u matične knjige
odmah
1 (upis činjenice smrti-5)
20
OPS.2.5
Upis promena pojedinih činjenica u matične knjige
1
1
21
OPS.2.6
Uverenja o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija u matičnim knjigama
odmah
1
22
OPS.2.7
Uverenja o činjenicama o kojima se ne vodi službena evidencija u matičnim knjigama
odmah
1
23
OPS.2.8
Smrtovnica
1
1
24
OPS.2.9
Uvid u matične knjige i knjigu državljana
odmah
1
25
OPS.2.10
Zaključenje braka
/
odmah
26
OPS.2.11
Priznanje očinstva
odmah
1
27
OPS.2.12
Određivanje ličnog imena deteta
odmah
1
28
OPS.2.13
Ispravke i dopune u matičnim knjigama i knjigama državljana
1
3
29
OPS.2.14
Promena ličnog imena
1
5
30
OPS.2.15
Naknadni upisi u matične knjige
1
1
31
ODELJENJE ZA PRIVREDU
Odsek za privredu i razvoj javnog i privatnog sektora
PRV.1.1
Izdavanje auto-taksi dozvole
1
1
32
PRV.1.2
Izmena podataka u auto-taksi dozvoli
1
1
33
PRV.1.3
Odobrenje za ulazak vozila u pešačku zonu
1
1
34
PRV.1.4
Izuzimanje od zabrane zaustavljanja i parkiranja vozila-određivanje prostora za snabdevanje
1
1
35
PRV.1.5
Registracija i overa redova vožnje
1
1
36
PRV.1.6
Uverenje o vođenju preduzetničke radnje registrovane do 31.12.2005. godine
/
odmah
37
PRV.1.7
Kategorizacija kuće za odmor, apartmana, sobe i seoskog turističkog domaćinstva
3
3
38
PRV.1.8
Produženje radnog vremena u ugostiteljskim objektima
1
1
39
PRV.1.9
Registrovanje ugovora o radu za obavljanje poslova van prostorija poslodavca i poslova kućnog pomoćnog osoblja
odmah
1
40
Odsek za agrar i ruralni razvoj
PRV.2.1
Utvrđivanje visine i obaveze plaćanja naknade za promenu namene poljoprivrednog zemljišta
1
1
41
PRV.2.2
Vodni uslovi
3
7
42
PRV.2.3
Vodna saglasnost
3
7
43
PRV.2.4
Vodna dozvola
3
7
44
PRV.2.5
Uverenje o bavljenju poljoprivrednom proizvodnjom
1
1
45
PRV.2.6
Procena štete od elementarnih nepogoda
odmah
10 (duže, u slučaju velikog broja zahteva podnetih istovremeno)
46
PRV.2.7
Procena štete nastale usled ujeda domaće životinje od strane psa lutalice
1
5
47
ODELJENJE ZA FINANSIJE I DRUŠTVENE DELATNOSTI
Odsek za dečiju, socijalnu i primarnu zdravstvenu zaštitu
FDD.4.1
Pravo na dečiji dodatak
3
7
48
FDD.4.2
Naknada zarade za vreme porodiljskog odsustva i odsustva sa rada radi nege deteta
3
7
49
FDD.4.3
Naknada zarade za vreme odsustva sa rada radi posebne nege deteta
3
7
50
FDD.4.4
Roditeljski dodatak
3
10
51
FDD.4.5
Naknada troškova boravka u predškolskoj ustanovi za decu bez roditeljskog staranja
2
3
52
FDD.4.6
Naknada troškova boravka u predškolskoj ustanovi sa smetnjama u razvoju
2
3
53
FDD.4.8
Novčana pomoć porodici sa decom na teritoriji grada Loznica
3
5
54
FDD.4.10
Novčana pomoć nezaposlenoj porodilji do navršene prve godine života deteta
3
5
55
FDD.4.11
Uverenja o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija
/
odmah
56
FDD.4.12
Naknada troškova prevoza za učenike srednjih škola sa smetnjama u razvoju
3
5
57
FDD.4.13
Naknada troškova prevoza za studente viših i visokih ustanova sa smetnjama u razvoju
3
5
58
FDD.4.14
Naknada troškova prevoza za korisnike boračko-invalidske zaštite-ratni i mirnodopski vojni invalidi/korisnici porodične invalidnine/civilni invalidi rata
/
odmah
59
FDD.4.15
Procena potreba za pružanje dodatne obrazovne, zdravstvene ili socijalne podrške detetu i učeniku
3
40
60
FDD.4.16
Status energetski zaštićenog kupca
3
5
61
FDD.4.17
Lična invalidnina ratnih, mirnodopskih vojnih invalida i civilnih invalida rata
5
8
62
FDD.4.18
Dodatak za negu i pomoć vojnom invalidu/civilnom invalidu rata I-IV grupe
3
5
63
FDD.4.19
Naknada za vreme nezaposlenosti ratnog vojnog invalida I-IV grupe
3
3
64
FDD.4.20
Zdravstvena zaštita korisnik boračko - invalidske zaštite