PRAVILNIK

O USLOVIMA I NAČINU SPROVOĐENJA POSTUPKA CENTRALIZOVANIH JAVNIH NABAVKI OD STRANE AGENCIJE ZA JAVNE NABAVKE I KONTROLU JAVNIH NABAVKI I UTVRĐIVANJU SPISKA PREDMETA CENTRALIZOVANIH JAVNIH NABAVKI

("Sl. list grada Beograda", br. 39/2014)

 

I OSNOVNA ODREDBA

Član 1

Ovim pravilnikom bliže se uređuju uslovi i način sprovođenja postupka centralizovanih javnih nabavki od strane Agencije za javne nabavke i kontrolu javnih nabavki (u daljem tekstu: Agencija) i utvrđuje spisak predmeta centralizovanih javnih nabavki koje sprovodi Agencija.

II USLOVI

Član 2

Agencija može da pokrene postupak centralizovane javne nabavke ako su ispunjeni sledeći uslovi:

1) da je nabavka predviđena u planu centralizovanih javnih nabavki za tekuću godinu;

2) da su za tu nabavku predviđena sredstva u budžetu grada Beograda i u finansijskom planu naručioca, odnosno u programu poslovanja naručioca i

3) da su naručioci, za čije potrebe Agencija sprovodi postupak centralizovane javne nabavke, određeni u spisku naručilaca, koji donosi gradonačelnik grada Beograda (u daljem tekstu: naručioci).

Član 3

Plan centralizovanih javnih nabavki priprema Agencija na osnovu planova nabavki svih naručilaca.

Plan centralizovanih javnih nabavki sadrži sve nabavke za koje je u planovima naručilaca navedeno da se sprovode preko tela za centralizovane nabavke. Naručioci su dužni da planove nabavki dostave u elektronskom obliku Agenciji najkasnije do 31. januara, odnosno privremene planove najkasnije pet dana od dana donošenja.

Agencija, najkasnije do 15. februara, odnosno 10 dana od dana dostavljanja privremenih planova, dostavlja gradonačelniku na saglasnost Predlog plana centralizovanih javnih nabavki.

U roku od deset dana od davanja saglasnosti gradonačelnika, Agencija dostavlja plan centralizovanih javnih nabavki, u elektronskom obliku, Upravi za javne nabavke i Državnoj revizorskoj instituciji. Agencija objavljuje na internet-stranici grada Beograda izvod iz plana centralizovanih javnih nabavki, koji obuhvata predmet javne nabavke i okvirni datum pokretanja postupka.

Planom centralizovanih javnih nabavki izuzetno za određenu godinu za koju se plan donosi može biti obuhvaćen manji obim dobara, usluga ili radova koji se u toj godini mogu sprovoditi kao centralizovane javne nabavke, ako na to upućuju opravdani razlozi na koje Agencija nije mogla da utiče.

U slučaju iz stava 5. ovog člana Agencija će u predlogu plana centralizovanih javnih nabavki dati posebno obrazloženje o opravdanim razlozima.

Član 4

Ako određena javna nabavka koju je naručilac planirao kao centralizovanu javnu nabavku ne bude obuhvaćena planom centralizovanih javnih nabavki, naručilac će tu javnu nabavku da sprovede samostalno u odgovarajućem postupku ili zajednički sa drugim naručiocima, u skladu sa zakonom.

III NAČIN SPROVOĐENJA POSTUPKA

Član 5

Agencija sprovodi isključivo otvoreni i restriktivni postupak i dužna je da javne nabavke oblikuje po partijama kada su predmet nabavke istovrsna dobra, usluge ili radovi, čiji predmet može biti oblikovan u više posebnih istovrsnih celina.

Agencija može sprovesti pregovarački postupak ako u otvorenom ili restriktivnom dobije sve neprihvatljive ponude, pod uslovom da se prvobitno određeni uslovi za učešće u postupku, tehničke specifikacije i kriterijumi za dodelu ugovora ne menjaju. Ako naručilac odluči da u pregovarački postupak pozove samo i sve ponuđače koji su učestvovali u otvorenom ili restriktivnom postupku da dopune svoje ponude, tako da ih učine prihvatljivim, nije dužan da objavi poziv za podnošenje ponuda. Ponuđena cena u ovom pregovaračkom postupku ne može biti veća od ponuđene cene u otvorenom, ili restriktivnom postupku.

Član 6

Ukoliko su sredstva za centralizovanu javnu nabavku predviđena u budžetu grada Beograda i u finansijskom planu naručioca, odnosno u programu poslovanja naručioca, Agencija, u skladu sa članom 40. Zakona o javnim nabavkama, može nakon sprovedenog otvorenog ili restriktivnog postupka zaključiti okvirni sporazum.

Član 7

Na osnovu okvirnog sporazuma naručioci će pod uslovima i u granicama propisanim okvirnim sporazumom, zaključiti ugovore sa najpovoljnijim dobavljačem ili pozvati dobavljače da dostave ponude, postupajući u svemu kao u drugoj fazi restriktivnog postupka.

Naručioci su dužni da prate izvršenje svakog ugovora zaključenog na osnovu okvirnog sporazuma. Jedan primerak ugovora, zaključenog na osnovu okvirnog sporazuma, naručioci su dužni da dostave Agenciji, radi praćenja izvršenja okvirnih sporazuma, kao i vođenja jedinstvene elektronske evidencije dobavljača.

Član 8

Agencija će primenjivati sistem dinamične nabavke i elektronsku licitaciju, kada je to moguće, po uspostavljanju informacionog sistema Agencije.

IV SPISAK PREDMETA CENTRALIZOVANIH JAVNIH NABAVKI KOJE SPROVODI AGENCIJA

Član 9

Predmet javnih nabavki koje sprovodi Agencija su sledeća dobra i usluge:

1) dobra:

(1) kancelarijski materijal;

(2) sredstva i pribor za održavanje higijene i papirna galanterija;

(3) namirnice (kolonijalna roba, mesne prerađevine i suhomesnati proizvodi, smrznuto voće i povrće i smrznuta riba);

(4) vozila;

(5) energenti;

(6) računari i računarska oprema;

(7) nameštaj.

2) usluge:

(1) usluge čišćenja objekata;

(2) usluge fizičko-tehničkog obezbeđenja;

(3) usluge održavanja i popravke računara i računarske opreme;

(4) usluge štampanja materijala;

(5) usluge dezinfekcije, dezinsekcije i deratizacije.

V ZAVRŠNA ODREDBA

Član 10

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".