ODLUKAO RASPOLAGANJU NEPOKRETNOSTIMA U JAVNOJ SVOJINI("Sl. glasnik grada Jagodina", br. 13/2012, 5/2013, 4/2014 i 7-1/2014 - ispr.) |
Ovom Odlukom uređuje se nadležnost u postupku raspolaganja nepokretnostima koje su javna svojina grada Jagodina, utvrđuju zone i početni iznos zakupnina za poslovni prostor, kao i nadležnost i postupak za odobravanje i priznavanje troškova izvedenih radova investicionog održavanja na zakupljenoj nepokretnosti.
Nepokretnosti na koje se odnose odredbe ove Odluke su:
- Službene zgrade i poslovne prostorije (zgrade, delovi zgrada i poslovne prostorije izgrađene, kupljene i na drugi način pribavljene)
- Stambene zgrade, stanovi, garaže, garažna mesta i poslovni prostor u stambenim zgradama koji su izgradnjom, kupovinom ili na drugi način pribavljeni u svojini grada Jagodina,
- kao i na pribavljanje zemljišta u javnu svojinu Grada za potrebe koje ne podležu javnom interesu predviđenom Zakonom o eksproprijaciji.
Raspolaganjem u smislu ove Odluke smatra se pribavljanje i otuđenje kao i davanje u zakup, odnosno na korišćenje nepokretnosti koje su javna svojina grada Jagodina.
Raspolaganje nepokretnostima iz člana 2. ove Odluke vrši se u skladu sa Zakonom o javnoj svojini (u daljem tekstu: Zakon) i podzakonskim aktima donetim na osnovu ovog Zakona.
Odredbe ove Odluke primenjuju se na javna preduzeća, mesne zajednice, ustanove i druge organe i organizacije čiji je osnivač grad Jagodina a koji se smatraju korisnicima nepokretnosti u javnoj svojini grada Jagodina u smislu Zakona o javnoj svojini.
Pribavljanje nepokretnosti u javnu svojinu, odnosno otuđenje nepokretnosti iz javne svojine, vrši se u postupku javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda, a izuzetno neposrednom pogodbom, kao i ispod tržišne cene, odnosno bez naknade, pod uslovima utvrđenim Zakonom i Uredbom o uslovima pribavljanja i otuđenja nepokretnosti neposrednom pogodbom, davanja u zakup stvari u javnoj svojini u postupcima javnog nadmetanja i prikupljanja pismenih ponuda (u daljem tekstu: Uredba).
Početna cena pribavljanja, odnosno otuđenja nepokretnosti u javnoj svojini utvrđuje se u visini procenjene tržišne vrednosti nepokretnosti od strane nadležnog poreskog organa.
Pripremu nacrta akata, nacrta ugovora, kao i obavljanje stručnih poslova neophodnih za rad Komisije i sprovođenje ove odluke obavljaće JP Direkcija za izgradnju, Jagodina, ukoliko ovom odlukom nije drugačije regulisano.
II PRIBAVLJANJE NEPOKRETNOSTI U JAVNU SVOJINU I OTUĐENJE NEPOKRETNOSTI IZ JAVNE SVOJINE U POSTUPKU JAVNOG NADMETANJA I PRIKUPLJANJA PISMENIH PONUDA
Odluku o pribavljanju nepokretnosti u javnu svojinu grada Jagodina, odnosno o otuđenju nepokretnosti iz javne svojine grada Jagodina donosi Skupština grada Jagodina.
Predlog odluke iz stava 1. ovog člana sa elementima oglasa za javno nadmetanje ili prikupljanje pismenih ponuda utvrđuje Gradsko veće. Nacrt izrađuje JP Direkcija za izgradnju, Jagodina, na osnovu inicijative Gradonačelnika.
Subjekat za čije potrebe se vrši pribavljanje nepokretnosti u javnu svojinu Grada, dužan je da priloži javne i druge isprave sa dokazom da su za pribavljanje nepokretnosti u javnu svojinu Grada planirana sredstva u budžetu Grada, kao i svu drugu dokumentaciju koja je potrebna za dalji postupak u odlučivanju.
Nakon donošenja odluke iz prethodnog člana, Skupština grada Jagodina formira komisiju i objavljuje oglas za sprovođenje postupka javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda za pribavljanje, odnosno otuđenje nepokretnosti iz javne svojine grada Jagodina.
Nacrt rešenja o obrazovanju komisije i teksta oglasa za javno nadmetanje ili prikupljanje pismenih ponuda izrađuje JP Direkcija za izgradnju, Jagodina.
Obavezna sadržina oglasa za javno nadmetanje ili prikupljanje pismenih ponuda za pribavljanje, odnosno otuđenje nepokretnosti iz javne svojine i sprovođenje postupka od strane komisije iz člana 8. ove Odluke regulisani su Uredbom.
Rokovi plaćanja, kriterijumi za izbor najpovoljnijeg ponuđača, iznos depozita, rok za povraćaj depozita i sl. biće preciznije određeni prilikom raspisivanja oglasa za pribavljanje i otuđenje nepokretnosti.
Postupak javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda radi pribavljanja, odnosno otuđenja nepokretnosti u javnoj svojini grada Jagodina sprovodi Komisija iz čl. 8. ove Odluke.
O toku postupka javnog nadmetanja, odnosno otvaranja prispelih ponuda Komisija vodi zapisnik.
Zapisnik iz prethodnog stava ovog člana sa predlogom za izbor najpovoljnijeg ponuđača Komisija dostavlja nadležnom organu Gradske uprave - Odeljenju za urbanizam građevinske, komunalne, stambene i imovinsko pravne poslove grada Jagodina, koje utvrđuje predlog rešenja, o izboru najpovoljnijeg ponuđača.
Rešenje o izboru najpovoljnijeg ponuđača po sprovedenom postupku javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda donosi Gradonačelnik grada Jagodina na predlog Komisije iz člana 8. ove Odluke.
Na rešenje iz prethodnog stava, učesnik u postupku javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda može uložiti prigovor Gradskom veću. Predlog odluke po prigovoru, utvrđuje nadležno odeljenje Gradske uprave.
Odluka Gradskog veća je konačna.
Ugovor o pribavljanju nepokretnosti u javnu svojinu, odnosno o otuđenju nepokretnosti iz javne svojine grada Jagodina, zaključuje direktor JP Direkcija za izgradnju nakon pribavljenog mišljenja Gradskog javnog pravobranioca.
Nacrt Ugovora iz stava 1. izrađuje JP Direkcija za izgradnju, Jagodina.
Primerak zaključenog ugovora iz stava 1. ovog člana dostavlja se Gradskom javnom pravobraniocu u roku od 15 dana od dana zaključenja ugovora i Odeljenju za urbanizam, stambene, komunalne, građevinske i imovinsko pravne poslove grada Jagodina, kao nadležnom organu, radi sprovođenja postupka uknjiženja prava javne svojine, kao i uvođenja u evidenciju nepokretnosti u javnoj svojini grada Jagodina shodno odredbama Zakona.
III PRIBAVLJANJE NEPOKRETNOSTI U JAVNU SVOJINU I OTUĐENJE NEPOKRETNOSTI IZ JAVNE SVOJINE NEPOSREDNOM POGODBOM
Pribavljanje nepokretnosti u javnu svojinu i otuđenje nepokretnosti iz javne svojine grada Jagodina putem neposredne pogodbe, kao i otuđenje nepokretnosti iz javne svojine ispod tržišne cene, odnosno bez naknade, vrši se u slučajevima i pod uslovima predviđenim Zakonom i Uredbom.
Predlog odluke o pribavljanju, odnosno otuđenju nepokretnosti iz javne svojine putem neposredne pogodbe, utvrđuje Gradsko veće.
Predlog odluke iz stava 1. ovog člana, shodno Uredbi, mora da sadrži obrazloženje razloga koji opravdavaju svaki od navedenih načina raspolaganja nepokretnostima u javnoj svojini grada Jagodina.
Odluku o pribavljanju nepokretnosti u javnu svojinu, odnosno o otuđenju nepokretnosti iz javne svojine neposrednom pogodbom donosi Skupština grada Jagodina.
Nakon donošenja odluke iz stava 3. ovog člana Skupština grada Jagodina formira komisiju za sprovođenje postupka neposredne pogodbe.
Rešenje po predlogu komisije iz prethodnog stava ovog člana donosi Gradonačelnik koji i zaključuje odgovarajući ugovor o pribavljanju odnosno otuđenju nepokretnosti iz javne svojine putem neposredne pogodbe. Predlog rešenja utvrđuje Odeljenje za urbanizam građevinske, komunalne, stambene i imovinsko pravne poslove grada Jagodina.
Odluku o otuđenju nepokretnosti iz javne svojine ispod tržišne cene odnosno bez naknade donosi Skupština grada Jagodina.
Ugovor o otuđenju nepokretnosti iz javne svojine ispod tržišne cene odnosno bez naknade zaključuje direktor JP Direkcija za izgradnju.
Nacrt odluke iz ovog člana izrađuje JP Direkcija za izgradnju, Jagodina, na inicijativu Gradonačelnika.
Subjekat za čije potrebe se vrši pribavljanje nepokretnosti u javnu svojinu Grada, dužan je da priloži javne i druge isprave sa dokazom da su za pribavljanje nepokretnosti u javnu svojinu Grada planirana sredstva u budžetu Grada, kao i svu drugu dokumentaciju koja je potrebna za dalji postupak u odlučivanju.
Odredbe člana 12. ove Odluke kojima se utvrđuje obaveza pribavljanja mišljenja Gradskog javnog pravobranioca pre zaključivanja ugovora kao i obaveza dostavljanja zaključenog ugovora shodno se primenjuje i u slučajevima pribavljanja i otuđenja nepokretnosti u javnoj svojini neposrednom pogodbom i otuđenjem ispod tržišne cene odnosno bez naknade.
IV DAVANJE U ZAKUP NEPOKRETNOSTI U JAVNOJ SVOJINI
Nepokretnosti u javnoj svojini daju se u zakup polazeći od tržišne visine zakupnine u postupku javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda.
Izuzetno poslovni prostor iz čl. 2 ove Odluke može se dati u zakup van postupka javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda, putem neposredne pogodbe, u slučajevima predviđenim Zakonom i Uredbom, kao i u slučaju aktivnog sprovođenja socijalne politike grada Jagodina (prvenstveno smanjenja broja nezaposlenih), davanjem u zakup poslovnog prostora zainteresovanom zakupcu radi obavljanja proizvodne delatnosti koja neće ugrožavati životnu okolinu, život i zdravlje ljudi i koji prihvata obavezu zapošljavanja najmanje 10 nezaposlenih lica sa teritorije grada Jagodina.
Obavezna sadržina oglasa za javno nadmetanje, odnosno prikupljanje pismenih ponuda utvrđena je Uredbom.
Rokovi plaćanja, kriterijumi za izbor najpovoljnijeg ponuđača, iznos depozita, rok za povraćaj depozita i sl. biće preciznije određeni prilikom raspisivanja oglasa za pribavljanje i otuđenje nepokretnosti.
Službene zgrade i poslovne prostorije se mogu davati u zakup za obavljanje svih vrsta zanatskih, uslužnih, trgovinskih, proizvodnih agencijskih i sličnih delatnosti a garaže za smeštaj putničkih automobila.
Nepokretnosti iz člana 2. ove Odluke mogu se davati u zakup na određeno i neodređeno vreme.
Iste nepokretnosti se ne mogu davati u podzakup.
Odluku o davanju u zakup nepokretnosti iz čl. 2. ove Odluke putem javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda donosi Gradonačelnik.
Odluka iz prethodnog stava treba da sadrži sve obavezne elemente budućeg oglasa o sprovođenju postupka javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda koji su utvrđeni važećim podzakonskim aktom.
Inicijativu za donošenje odluke i raspisivanje oglasa iz ovog člana izrađuje JP Direkcija za izgradnju Jagodina (u daljem tekstu: Direkcija) i dostavlja je nadležnom organu Gradske uprave - Odeljenju za urbanizam, građevinske, komunalne, stambene i imovinsko pravne poslove grada Jagodina, koje utvrđuje predlog odluke o davanju u zakup nepokretnosti putem javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda.
Odluku o davanju u zakup poslovnog prostora van postupka javnog nadmetanja i prikupljanja pismenih ponuda zakupcu, radi obavljanja proizvodne delatnosti uz obavezu zapošljavanja predviđenog minimalnog broja nezaposlenih lica sa teritorije grada Jagodina, donosi Gradsko veće grada Jagodina.
Istom odlukom Gradsko veće daje ovlašćenje direktoru JP Direkcija za izgradnju, Jagodina da sa zakupcem potpiše ugovor o zakupu poslovne prostorije.
Predlog odluke iz stava 1. ovog člana sa obrazloženjem utvrđuje Gradsko veće.
Inicijativu za donošenje predmetne odluke može dati i Gradonačelnik grada Jagodina, kao i zainteresovano lice - potencijalni zakupac.
Odluka Gradskog veća iz stava 1. ovog člana obavezno sadrži:
- Osnovne podatke o zakupodavcu
- Osnovne podatke o zakupcu nepokretnosti
- Opis nepokretnosti koja se daje u zakup (naziv, lokacija, površina...)
- Opis delatnosti koju će zakupac obavljati u zakupljenoj nepokretnosti
- Vremensko trajanje zakupa (na određeno ili neodređeno vreme)
- Iznos mesečne zakupnine
- Rok u kome zakupac mora da otpočne sa obavljanjem delatnosti za koju mu se nepokretnost daje u zakup
- Minimalan broj nezaposlenih koje je zakupac u obavezi da zaposli
- Uslove i postupak pod kojima može da izvodi radove na adaptaciji nepokretnosti, odnosno radove na investicionom održavanju nepokretnosti.
Odluka može da sadrži i druge elemente zavisno od konkretnog slučaja.
Postupak davanja u zakup nepokretnosti iz člana 2. ove Odluke sprovodi Komisija koju obrazuje Gradonačelnik na period od 1 godine.
Komisija ima pet članova.
O toku postupka javnog nadmetanja, odnosno otvaranja prispelih ponuda Komisija vodi zapisnik koji zajedno sa predlogom za izbor najpovoljnijeg ponuđača dostavlja nadležnom organu Gradske uprave - Odeljenju za urbanizam, građevinske, komunalne, stambene i imovinsko pravne poslove grada Jagodina, koje utvrđuje predlog rešenja o davanju u zakup nepokretnosti.
Rešenje o davanju u zakup nepokretnosti donosi Gradonačelnik.
Na rešenje iz prethodnog stava, svaki učesnik u postupku može podneti prigovor Gradskom veću. Predlog odluke po prigovoru, utvrđuje nadležno odeljenje Gradske uprave.
Odluka Gradskog veća je konačna.
Ugovor o zakupu poslovnog prostora sa izabranim najpovoljnijim podnosiocem prijave, odnosno ponude zaključuje direktor JP Direkcija za izgradnju.
Nacrt Ugovora o zakupu izrađuje JP Direkcija za izgradnju, Jagodina i isti dostavlja Gradskom javnom pravobraniocu radi pribavljanja mišljenja.
Po pribavljenom mišljenju Gradskog javnog pravobranioca obezbeđuje potpisivanje ugovora između ugovornih strana.
Na postupak davanja u zakup nepokretnosti u javnoj svojini Grada, van postupka javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda, u slučajevima i pod uslovima predviđenim Uredbom, shodno se primenjuju odredbe ovog člana osim u slučaju iz čl. 18a ove Odluke.
V ZAKUPNINA ZA POSLOVNI PROSTOR
Početni iznos zakupnine za poslovni prostor iz člana 2. ove Odluke utvrđuje se u dinarskoj protivvrednosti srednjeg kursa evra objavljenog od strane NBS na dan javnog nadmetanja, odnosno otvaranja ponuda po m2 mesečno prema lokacijama na kojima se poslovni prostor nalazi.
U zavisnosti od lokacije u kojoj se nalazi, poslovni prostor se razvrstava u tri zone:
- prva zona
- druga zona
- treća zona.
U prvoj zoni se nalaze poslovni objekti u delu ulice Kneginje Milice od centra do ulice Masarikove s jedne, a Prvomajske s druge strane, u delu ulice Kneza Lazara od centra do ulice Kapetana Koče s jedne i Sinđelićeve s druge strane, u ulicama Maksima Gorkog, Sinđelićevoj i Lole Ribara.
U drugoj zoni nalaze se poslovni objekti u ulici Kneginje Milice od ulice Prvomajske s jedne, odnosno Masarikove s druge strane, pa do kraja ulice prema Ćupriji, u ulici Kneza Lazara do ulice Kapetana Koče s jedne i ulice Sinđelićeve s druge strane do mosta na reci Belici.
U trećoj zoni nalaze se poslovni objekti u ulicama Sutjeskoj, Kapetana Koče, 7. jula, Liparskoj, Koste Abraševića i u naselju "Strelište".
Početni iznos zakupnine za poslovni prostor u I zoni:
- za površine do 40 m2 5,50 evra/m2
- za površine veće od 40 m2 5 evra/m2
Početni iznos zakupnine za poslovni prostor u II zoni:
- za površine do 40 m2 4,50 evra/m2
- za površine veće od 40 m2 4 evra/m2
Početni iznos zakupnine za poslovni prostor u III zoni:
- za površine do 40 m2 3,60 evra/m2
- za površine veće od 40 m2 3,20 evra/m2
Za naredne mesece ugovoreni iznos zakupnine se utvrđuje u dinarskoj protivvrednosti srednjeg kursa evra objavljenog od strane NBS na dan fakturisanja.
Zakupnina za poslovni prostor se fakturiše do petog u mesecu za tekući mesec u dinarskoj protivvrednosti srednjeg kursa evra na dan fakturisanja, a prema zvanično objavljenim podacima Narodne banke Srbije.
Zakupac je dužan da zakupninu za poslovni prostor plaća u skladu sa ovom Odlukom i ugovorenim obavezama.
U zakupninu nije uračunat PDV kao ni drugi troškovi koje plaća zakupac (naknada za korišćenje građevinskog zemljišta, struja, voda, grejanje, iznošenje smeća i druge usluge).
Početni iznosi zakupnina utvrđeni ovom Odlukom mogu se menjati odnosno usklađivati sa tržišnim uslovima.
U slučaju promene početnog iznosa zakupnine u smislu prethodnog stava ovog člana, zakupci poslovnog prostora koji plaćaju zakupninu u visini početnog iznosa utvrđenog ovom Odlukom kao i zakupci kod kojih novi početni iznos zakupnine pređe iznos izlicitiranog odnosno ponuđenog iznosa zakupnine u postupku javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda, dužni su da trpe promenu ugovorenog iznosa zakupnine bez obaveze zaključivanja posebnog aneksa ugovora o zakupu poslovne prostorije.
O promeni visine zakupnine zakupac će biti obavešten kroz ispostavljene mesečne fakture za zakup poslovnog prostora.
Zakupodavac ima pravo na jednostrani raskid ugovora o zakupu poslovnog prostora ukoliko zakupac ne izmiri ili neblagovremeno izmiri dve mesečne zakupnine u toku kalendarske godine u kom slučaju će se ugovor smatrati raskinutim poslednjim danom isteka roka za plaćanje u drugom mesecu za koji zakupnina nije plaćena, odnosno poslednjim danom u drugom mesecu za koji je zakupnina neblagovremeno plaćena.
Na ime obezbeđenja plaćanja neizmirenog iznosa zakupnine, zakupac je dužan da prilikom zaključenja ugovora o zakupu preda zakupodavcu blanko solo menicu sa meničnim pismom-ovlašćenjem koji zakupodavac može da realizuje počev od poslednjeg dana u mesecu za koji zakupnina nije plaćena.
Na raskid ugovora o zakupu, odnosno otkaz ugovora o zakupu poslovne prostorije shodno se primenjuju odredbe Zakona o obligacionim odnosima.
Zakupac može vršiti adaptaciju poslovnog prostora, odnosno izvoditi na zakupljenoj nepokretnosti radove koji imaju karakter investicionog održavanja prema uobičajenim standardima i važećim propisima u oblasti građevinarstva samo uz prethodnu saglasnost, odnosno odobrenje grada Jagodina kao zakupodavca pod uslovima i na način utvrđen Uredbom.
Zahtev za saglasnost za adaptaciju poslovnog prostora, odnosno zahtev za odobrenje za izvođenje radova investicionog održavanja na zakupljenoj nepokretnosti, zakupac sa prethodno obezbeđenim izveštajem ovlašćenog veštaka ili ovlašćene organizacije o postojećem stanju nepokretnosti sa opisom i predmerom i predračunom radova planiranih radova, dostavlja Direkciji.
Nadležna služba Direkcije će u skladu sa ovom Odlukom utvrditi osnovanost zahteva zakupca i svoje mišljenje i predlog odluke dostaviti Gradskom veću koje će doneti Odluku o davanju saglasnosti za adaptaciju poslovnog prostora, odnosno odluku o davanju odobrenja za izvođenje radova investicionog održavanja na zakupljenoj nepokretnosti.
Zahtev za priznavanje troškova investicionog održavanja uz koje je u obavezi da dostavi račune, s tim što iznos uloženih sredstava mora biti verifikovan od strane istog ovlašćenog veštaka, ili ovlašćene organizacije iz člana 27. ove Odluke, koja će proceniti vrednost, kvalitet i standard izvedenih radova i ukupnog stanja nepokretnosti u odnosu na izveštaj o prethodno utvrđenom postojećem stanju, zakupac dostavlja Direkciji.
Nadležna služba Direkcije će nakon kontrole odobrenih i izvedenih radova dostaviti Gradskom veću predlog odluke o priznavanju troškova i procentualnog umanjenja mesečne zakupnine u skladu sa Uredbom.
Odluku o priznavanju troškova investicionog održavanja poslovnog prostora sa utvrđenim procentom umanjenja mesečne zakupnine donosi Gradsko veće.
Na osnovu odluke iz prethodnog stava ovog člana sa zakupcem nepokretnosti se zaključuje aneks ugovora o zakupu.
Aneks ugovora sa zakupcem zaključuje Gradonačelnik.
Na postupak zaključivanja aneksa ugovora o zakupu shodno se primenjuju odredbe člana 19., stav 7. i 8. ove Odluke.
Svi troškovi adaptacije na zakupljenoj nepokretnosti izvedeni su u skladu sa članom 27. ove Odluke padaju na teret zakupca.
Zakupcu se mogu odobriti radovi i priznati troškovi investicionog održavanja za sledeće radove:
- zamena delova krovne konstrukcije ili cele krovne konstrukcije u zavisnosti od dotrajalosti,
- prepokrivanje krova (zamena krovnog pokrivača),
- zamena horizontalnih i vertikalnih oluka,
- izrada mokrog čvora (ako ne postoji),
- popravka instalacija (vodovoda, kanalizaciona i električna instalacija) ukoliko je ista dotrajala ili njihova rekonstrukcija, ako je to neophodno,
- malterisanje zidova i plafona u lokalima gde je malter ispucao - otpao i počeo da se odvaja od podloge,
- molersko farbarski radovi,
- fasaderski radovi,
- zamena izloga (ukoliko je isti dotrajao),
- popravka ili zamena podne podloge (u zavisnosti od oštećenja) i izrada nove podne obloge trajnog karaktera (keramičke pločice, teraco ploče, mermerne ploče i slično),
- izgradnja priključka, unutrašnje instalacije, kao i troškovi priključenja objekta na sistem daljinskog grejanja ili distributivnu gasovodnu mrežu, a samo za potrebe grejanja.
Svi ostali radovi na enterijeru i opremanju lokala, povećanju instalisane snage električnih instalacija, pregrađivanju prostora u cilju dovođenja u novu funkciju i slično, padaju na teret zakupca lokala.
Izuzetno od odredbi čl. 29., zakupcu poslovnog prostora kome se isti daje u zakup neposrednom pogodbom radi obavljanja proizvodne delatnosti, na njegov zahtev, mogu se odobriti i priznati troškovi svih izvedenih radova koji su neophodni za obezbeđivanje uslova potrebnih za obavljanje proizvodne delatnosti zakupca.
Zahtev za dobijanje odobrenja za izvođenje radova zakupac podnosi Gradskom veću grada Jagodina i uz isti je dužan da dostavi izveštaj o postojećem stanju poslovnog prostora sa opisom, predmerom i predračunom planiranih radova.
Pre donošenja odluke Gradsko veće pribavlja mišljenje JP Direkcija za izgradnju Jagodina. Gradsko veće u postupku donošenja odluke daje ovlašćenje JP Direkcija za izgradnju Jagodina da odredi nadzorne organe odgovarajućih struka u zavisnosti od vrste radova za koje daje odobrenje, koji će pratiti izvršenje odobrenih radova i overiti konačnu situaciju izvedenih radova. Zakupac je u obavezi da prihvati imenovane nadzorne organe.
Zahtev za priznavanje troškova izvedenih radova zakupac podnosi Gradskom veću uz koji je dužan da dostavi konačnu situaciju izvedenih radova overenu od strane ovlašćenih nadzornih organa sa mišljenjem o kvalitetu izvedenih radova.
Eventualna razlika između radova iz odobrenog predmera i predračuna radova i overene konačne situacije pada na teret zakupca.
Ukoliko je, zbog bezbednosti objekta i ljudi, bilo potrebno naknadno izvesti radove, goji nisu mogli biti sagledani pri izradi predmera i predračuna, Gradsko veće može priznati i vrednost tih radova uz saglasnost i obrazloženje nadzornog organa.
VI NAČIN RADA KOMISIJE U POSTUPCIMA JAVNOG NADMETANJA I PRIKUPLJANJA PISMENIH PONUDA
Oglas za javno nadmetanje odnosno za dostavljanje pismenih ponuda radi davanja u zakup nepokretnosti koje su predmet ove Odluke se objavljuje u sredstvima javnog informisanja (lokalnim nedeljnim novinama, dnevnim listovima koji se distribuiraju na teritoriji cele Republike Srbije i dr.).
Rok za podnošenje prijave za javno nadmetanje, odnosno dostavljanje pismenih ponuda, ne može biti kraći od 8 dana od dana javnog oglašavanja.
Prijava, odnosno ponuda, se podnosi Komisiji u zatvorenoj koverti sa jasnom naznakom na koju se nepokretnost odnosi. Na poleđini koverte navodi se naziv podnosioca prijave, odnosno ponude sa adresom i kontakt telefonom. Prijava, odnosno ponuda podneta u otvorenoj koverti ili bez jasne naznake na koju se nepokretnost odnosi smatraće se neurednom, odnosno nepotpunom i kao takva biće odbačena.
Javno nadmetanje, odnosno otvaranje ponuda održaće se u roku od pet dana od isteka roka za podnošenje prijava, odnosno ponuda.
Neblagovremene ili nepotpune prijave, odnosno ponude se odbacuju, a podnosioci istih ne mogu učestvovati u postupku javnog nadmetanja, odnosno otvaranja ponuda.
Prijava, odnosno ponuda je neblagovremena ako je podneta po isteku roka označenog u oglasu.
Prijava, odnosno ponuda se smatra nepotpunom ako nema propisanu obaveznu sadržinu, ako nisu priložene sve tražene isprave, odnosno ako ne sadrži sve podatke i dokaze predviđene oglasom ili su podaci dati suprotno oglasu.
Postupak javnog nadmetanja radi davanja u zakup počinje tako što Komisija prvo proverava identitet podnosilaca urednih prijava ili njihovih ovlašćenih zastupnika, utvrđuje ko je sve od podnosilaca prijava stekao status učesnika, te utvrđuje listu učesnika javnog nadmetanja.
Predsednik Komisije objavljuje početak javnog nadmetanja i navodi nepokretnost koja je predmet javnog nadmetanja i početni iznos zakupnine.
Potom predsednik Komisije pita da li ima zainteresovanih učesnika za nepokretnost koja je predmet javnog nadmetanja i ko nudi početni iznos zakupnine.
Predsednik Komisije pita učesnike javnog nadmetanja da li neko nudi veći iznos zakupnine. Postupak se ponavlja sve dok ima učesnika javnog nadmetanja koji nudi veći iznos zakupnine.
Kada na treći poziv predsednika Komisije niko od prisutnih učesnika ne ponudi veći iznos zakupnine od poslednje date ponude. Komisija zapisnički konstatuje koja je najpovoljnija ponuda i predsednik potom objavljuje da je nadmetanje za predmetnu nepokretnost završeno.
Predsednik Komisije će objaviti da je javno nadmetanje završeno za predmetnu nepokretnost i kada i posle njegovog trećeg poziva na nadmetanje niko od prisutnih učesnika ne ponudi ni početni iznos zakupnine odnosno početnu cenu zemljišta.
Po objavljivanju završetka javnog nadmetanja ne mogu se podneti naknadne ponude.
O toku postupka javnog nadmetanja Komisija vodi zapisnik u koji se obavezno unose sledeći podaci:
1. Dan i čas otpočinjanja javnog nadmetanja.
2. Sastav Komisije.
3. Broj prijavljenih učesnika sa njihovim podacima.
4. Početni iznos zakupnine za svaku predmetnu nepokretnost posebno.
5. Lista učesnika sa ponuđenim iznosom zakupnine, odnosno ponuđenom cenom zemljišta.
6. Vreme završetka postupka javnog nadmetanja.
7. Ostali podaci od značaja za rad Komisije i tok postupka javnog nadmetanja.
8. Konstatacija o najpovoljnijem ponuđaču.
Zapisnik potpisuju predsednik, članovi Komisije i zapisničar.
Odredbe člana 32. i 33. ove Odluke shodno se primenjuju i u postupku otvaranja pismenih ponuda sa prilagođenom terminologijom.
Odredbe člana 30-32. ove Odluke shodno se primenjuju u postupku pribavljanja i otuđenja nepokretnosti koje su predmet ove Odluke sa prilagođenom terminologijom.
Na pitanja u oblasti raspolaganja nepokretnostima u javnoj svojini koja nisu uređena ovom Odlukom primenjivaće se neposredno odredbe Zakona, Uredbe i drugih važećih podzakonskih akata.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o raspolaganju nepokretnostima u državnoj svojini ("Opštinski službeni glasnik opštine Jagodina", br. 8/06 - prečišćen tekst, 12/06, 17/07 i 18/07).
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Grada Jagodina".
Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o raspolaganju nepokretnostima u javnoj svojini
("Sl. glasnik grada Jagodina", br. 4/2014)
Član 5
Ova Odluka stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom glasniku grada Jagodina".