PRAVILNIK
O NAČINU I USLOVIMA KORIŠĆENJA SLUŽBENIH VOZILA

("Sl. list opštine Bor", br. 20/2014)

Član 1

Ovim pravilnikom uređuju se način i uslovi korišćenja službenih vozila u organima opštine Bor (u daljem tekstu: korisnici budžetskih sredstava).

Korišćenje službenih vozila

Član 2

Službenim vozilom u smislu ovog pravilnika smatra se motorno vozilo u vlasništvu korisnika budžetskih sredstava, odnosno drugo službeno vozilo na kome postoji pravo korišćenja korisnika budžetskih sredstava po drugom pravnom osnovu i za čije upravljanje je potrebno posedovanje vozačke dozvole "B" kategorije.

Član 3

Službena vozila korisnika budžetskih sredstava mogu da koriste svi zaposleni, postavljena i izabrana radi obavljanja poslova radnog mesta na koja su raspoređeni.

Pod korišćenjem službenog vozila u smislu ovog pravilnika podrazumeva se vožnja vozilom radi obavljanja poslova, od strane vozača ili zaposlenog koji ima vozačku dozvolu "B" kategorije ili drugog zaposlenog koji se nalazi u vozilu.

U slučaju iz prethodnog stava nalog za upravljanje vozilom izdaje se vozaču ili zaposlenom koji samostalno koristi vozilo.

Član 4

Zaposleni, postavljena i izabrana lica iz člana 3. stav 1. ovog pravilnika koriste službena vozila uz prethodno izdato odobrenje od strane rukovodioca nadležnog organa.

Ukoliko se na službeni put upućuju dva ili više zaposlenih, odnosno postavljenih i izabranih lica koji ispunjavaju uslove iz prethodnog stava, nalog za upravljanje vozilom izdaje se jednom od njih, s tim da u toku putovanja i ostali putnici mogu upravljati vozilom u prisustvu lica kome je nalog izdat i uz njegovu prethodnu saglasnost.

Planiranje korišćenja službenih vozila

Član 5

Rukovodioci odeljenja Opštinske uprave opštine Bor i ostali rukovodioci korisnika budžetskih sredstava, izabrana i postavljena lica su dužni da u toku radne nedelje, a najkasnije do četvrtka zaposlenom zaduženom za planiranje korišćenja službenih vozila dostave plan putovanja za narednu nedelju.

Zaposleni u Opštinskoj upravi opštine Bor koji je zadužen za planiranje korišćenja službenih vozila na osnovu dobijenih izveštaja sačinjava plan. Ukoliko nije moguće u celini ispuniti predložene planove za potrebe svih podnosioca zahteva, na osnovu konsultacija sa predlagačima biće objavljen konačan raspored korišćenja vozila najkasnije do petka za narednu nedelju.

U slučaju da u toku nedelje za koju je sačinjen plan iz prethodnog stava neko putovanje bude otkazano lice koje je planirano za korišćenje službenog vozila odmah će obavestiti zaposlenog zaduženog za planiranje korišćenja službenih vozila.

Za putovanja koja nisu mogla biti planirana prilikom izrade plana za tekuću nedelju, zaposleni zadužen za planiranje korišćenja službenih vozila obezbediće vozilo ukoliko za to postoje tehničke mogućnosti.

Član 6

Prilikom izrade nedeljnog plana zaposleni zadužen za planiranje korišćenja vozila nastojaće da svakog dana obezbedi jedno vozilo koje će se koristiti za potrebe obavljanja poslova na teritoriji opštine Bor, odnosno kao rezervno vozilo u slučaju kvara vozila planiranog za putovanje van teritorije opštine Bor.

Ukoliko nije moguće sa raspoloživim brojem vozila ispuniti planove korišćenja službenih vozila, zaposleni zadužen za planiranje korišćenja službenih vozila predložiće korišćenje privatnog vozila za zaposlene koji su obavezni da zaključe poseban ugovor.

Član 7

Ovim Pravilnikom se utvrđuje da je Predsedniku Opštine stalno na raspolaganju jedno službeno vozilo sa vozačem.

Službeno vozilo iz prethodnog stava može se koristiti na način kao i ostala službena vozila na osnovu posebnog odobrenja Predsednika Opštine.

Tehnička ispravnost vozila

Član 8

O tehničkoj ispravnosti službenih vozila u vlasništvu korisnika budžetskih sredstava stara se posebno zaduženi zaposleni koji je raspoređen na radno mesto "vozača 1" i koji je odgovoran za adekvatnu kontrolu i primenu opštih normativa propisanih za utvrđivanje tehničke ispravnosti motornih putničkih vozila.

Član 9

Zaposleni iz člana 8. dužan je da se stara posebno o:

1. Blagovremenom obavljanju redovnih tehničkih pregleda i registraciji vozila;

2. Osiguranju (obavezno i kasko);

3. Estetskom izgledu i higijeni vozila;

4. Redovnom servisiranju prema uputstvima proizvođača vozila;

5. Stanju ulja u motoru, menjaču i servo upravljaču;

6. Blagovremenoj zameni i stanju pneumatika;

7. Obezbeđenju neophodne opreme u vozilu prema odredbama ZOBS2a (prva pomoć, trougao, sijalice, sajla za vuču, lanci).

Zaposleni iz člana 8. dužan je da proveri navode o uočenim neispravnostima na službenom vozilu iz naloga za upravljanje vozilom lica koja su predhodno upravljala tim vozilom.

Putni nalog za upravljanje vozilom

Član 10

Putni nalog se izdaje na propisanom obrascu koji obavezno sadrži sledeće elemente:

1. naziv imaoca vozila i adresu sedišta,

2. marku i tip vozila,

3. registarsku oznaku vozila,

4. lične podatke o licu koje upravlja vozilom,

5. kategoriju vozačke dozvole lica koje upravlja vozilom sa naznakom broja i MUP-a koji je izdao,

6. relaciju za koju se izdaje i datum kada se vožnja izvršava,

7. overu ovlašćenog lica kod korisnika budžetskih sredstava da je vozilo tehnički ispravno za upotrebu,

8. pečat i datum izdavanja naloga.

Obaveze lica kome je izdat nalog za upravljanje vozilom

Član 11

Lice kome je izdat putni nalog je dužan:

1. da se uveri da je nalog popunjen u svemu na način iz člana 10. ovog pravilnika,

2. da pre početka vožnje izvrši vizuelni pregled vozila i da o eventualno uočenim oštećenjima odmah obavesti lice koje je potvrdilo tehničku ispravnost,

3. da svojim potpisom pre početka vožnje potvrdi da je vozilo primio bez oštećenja, odnosno da na njemu nema oštećenja koja su predhodno već evidentirana,

4. da pre početka vožnje upiše vreme preuzimanja vozila i datum, stanje na kilometar satu, kao i da na isti način postupi prilikom vraćanja vozila,

5. da po završetku vožnje upiše sve eventualne uočene nedostatke kao i oštećenja nastala tokom vožnje.

Primopredaja vozila

Član 12

Vozilo se može zadužiti i razdužiti u toku radnog vremena korisnika budžetskih sredstava u vremenu od 8,00 do 16, 30 časova kod zaposlenog zaduženog za tehničku ispravnost vozila.

Ako je početak putovanja planiran pre 8,00 časova, lice kome je izdat nalog za upravljanje vozilom dužno je da zaduži vozilo do 16,30 časova prethodnog dana.

Ukoliko se putovanje završi u toku radnog vremena lice kome je izdat nalog za upravljanje vozilom dužno je da isto odmah razduži.

Ukoliko se putovanje završi po isteku radnog vremena lice kome je izdat nalog za upravljanje vozilom dužno je da isto razduži narednog radnog dana u 8,30 časova do kog vremena je odgovorno za vozilo bez obzira na to gde je isto parkirano.

Lice koje poseduje naloge za upravljanje vozilom za dva ili više dana po redu razdužiće vozilo po završetku poslednjeg dana za koji mu je izdat nalog za upravljanje tim vozilom.

Član 13

Primopredaja vozila se po pravilu obavlja ispred sedišta korisnika budžetskih sredstava sa zaposlenim zaduženim za tehničku ispravnost vozila, koji overava da je vozilo vraćeno u stanju naznačenom u nalogu.

Ukoliko je zbog obavljanja poslova neophodno primopredaju izvršiti van vremena iz člana 12. stav 1, radi omogućavanja drugom licu da započne službeno putovanje, primopredaja će se obaviti na mestu i u vreme koje zaposleni zaduženi za tehničku ispravnost vozila i to lice sporazumno dogovore, a lice koje preuzima vozilo će overiti da je isto primilo u vreme i u stanju naznačenom u nalogu.

Primopredaja je završena predajom ključeva zaposlenom zaduženom za tehničku ispravnost vozila, odnosno licu koje započinje upravljanje vozilom po drugom putnom nalogu.

Obračun potrošnje goriva i troškova održavanja vozila

Član 14

Vozilo se zadužuje i razdužuje sa punim rezervoarom. Prilikom primopredaje posebno se konstatuje stanje goriva u rezervoaru.

Član 15

Lice kome je izdat nalog za upravljanje vozilom zadužuje se karticom.

Za kupljeno gorivo lice upravlja vozilom obavezno uzima račun i fiskalni isečak, koji prilaže uz nalog za upravljanje vozilom.

Član 16

Korisnik budžetskih sredstava za svako pojedinačno vozilo posebno utvrđuje standard potrošnje goriva na osnovu tehničkih karakteristika vozila i njegove starosti.

Za svaki tip službenog vozila u vlasništvu korisnika budžetskih sredstava, potrošnja pogonskog goriva na pređenih 100 km može iznositi najviše:

Red. br.

Pun naziv vozila

Snaga motora

Godište vozila

Standardna (fabrička kombinovana) potrošnja u litrama na 100 KM

Ostvarena potrošnja u litrama na 100 KM

Potrošnja preko normirane u litrama

1.

Škoda
super B Eleganc 2.0TDI

103KW/140KS

2011.

6,7

8,5

/

2.

Volkswagen Passat 2.0 TDI

103KW/140KS

2006.

6,9

9

/

3.

Opel Astra Klasic 5 DR A

85KW/115 KS

2011.

 

8,5

/

4.

Opel Isignia Edition 1.8

103KW/140KS

2011.

7,6

10

/

5.

CHEVROLET AVEO 1.2

62KW/85 KS

2011.

5,9

8,0

/

6.

HYNDAI GETZ 1,3 SOHO GL5 DR

62,5KW/85KS

2004.

 

8

/

7.

LADA 21113 1,5 GTE 16 V

66,7KW/91KS

2004.

 

10

/

8.

ZASTAVA 101 SKALA 55

40,5KW/55KS

2008.

7,75

12-13

/

9.

ZASTAVA 101 SKALA 55

40,5KW/55KS

2003.

7,75

10

/

10.

ZASTAVA KORAL 1,1

40,5KW/55KS

2003.

7,75

10

/

11.

ZASTAVA JUGO KORAL 1,1

40,5KW/55KS

2003.

7,75

10-11

/

Dispečer (ili drugo ovlašćeno lice) vodi dnevnu evidenciju prevoza svih lica koji koriste službena vozila korisnika budžetskih sredstava.

Potrošnju goriva preko normativa iz stava 1. ovog člana, naknađuje vozač koji je vozio konkretno vozilo, a u slučaju da su ga vozila više vozača, srazmerno pređenim kilometrima u ukupnoj kilometraži.

Obračun za naknadu više potrošenog goriva vrši se mesečno, a lice koje je upravljalo vozilom samo na blagajni uplaćuje više potrošeno gorivo, po ceni koja je važila u momentu prekoračenja.

Troškovi održavanja vozila

Član 17

Obračunska služba je dužna da prati i analizira troškove održavanja vozila na osnovu kojih u godišnjem izveštaju daje mišljenje o ekonomskoj isplativosti eksploatacije vozila i nabavci odmah će obavestiti zaposlenog zaduženog za tehničku ispravnost vozila.

POSTUPANJE U SLUČAJU KVARA, OŠTEĆENJA I KRAĐE VOZILA

Kvar na vozilu

Član 18

Pod kvarom na vozilu podrazumeva se svaka tehnička neispravnost nastala tokom upotrebe, a koja u većoj ili manjoj meri utiče na dalje bezbedno upravljanje.

Član 19

U slučaju lakših kvarova, koji ne utiču na dalje bezbedno upravljanje vozilom niti na prouzrokovanje drugih štetnih posledica na vozilu, lice koje poseduje nalog za upravljanje tim vozilom zatražiće popravku u najbližem ovlašćenom servisu, ili će nastaviti vožnju, a prilikom primopredaje posebno upisati i naglasiti zaposlenom zaduženom za tehničku ispravnost vozila o vrsti kvara koji je uočen.

Član 20

U slučaju težih kvarova koji utiču na dalje bezbedno upravljanje vozilom ili na prouzrokovanje drugih štetnih posledica na vozilu, lice koje poseduje nalog za upravljanje tim vozilom zatražiće popravku u najbližem ovlašćenom servisu, a ako to nije moguće odmah će obavestiti zaposlenog zaduženog za tehničku ispravnost vozila.

U slučaju iz prethodnog stava zaposleni zadužen za tehničku ispravnost će preuzeti vozilo i organizovati popravku vozila na licu mesta, odnosno angažovati šlep službu radi prevoza vozila do ovlašćenog servisa. Ukoliko nije moguće da zaposleni zadužen za tehničku ispravnost vozila u kraćem vremenskom roku preuzme vozilo, sa licem koje poseduje nalog za upravljanje vozilom dogovoriće se o daljem preduzimanju radnji.

Oštećenje vozila

Član 21

Pod oštećenjem vozila u smislu ovog Pravilnika podrazumeva se oštećenje nastalo mehaničkim putem na karoseriji ili unutrašnjosti vozila.

Član 22

Ako je do oštećenja došlo prilikom upotrebe u saobraćaju (sudar vozila) lice koje je upravljalo vozilom dužno je da bez odlaganja pozove policiju radi sačinjavanja zapisnika na licu mesta, kao i da o tome odmah obavesti zaposlenog zaduženog za tehničku ispravnost vozila, koji će ukoliko je moguće prisustvovati uviđaju.

Član 23

U slučaju da do oštećenja dođe za vreme dok se vozilo nalazi u stanju mirovanja, bez prisustva lica kome je izdat nalog za upravljanje (oštećenje od strane NN lica), isti će kontaktirati zaposlenog za tehničku ispravnost vozila i u zavisnosti od vrste i stepena nastalog oštećenja odlučiti da li je potrebno pozivanje policije radi sačinjavanja zapisnika o oštećenju vozila.

Ukoliko je do oštećenja, za koje se utvrdi da je potrebno pozvati policiju, došlo na teritoriji Opštine Bor zaposleni zadužen za tehničku ispravnost će prisustvovati sačinjavanju zapisnika.

Krađa vozila

Član 24

U slučaju krađe vozila lice koje je zadužilo vozilo dužno je da odmah po utvrđivanju krađe obavesti zaposlenog zaduženog za tehničku ispravnost vozila i ode u najbližu stanicu policije radi podnošenja krivične prijave protiv NN lica.

Član 25

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o načinu korišćenja službenih vozila organa opštine Bor ("Službeni list opštine Bor", broj 09/2011).

Član 26

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu opštine Bor".