PRAVILNIK
O UVOĐENJU PROCEDURE ZA PLAĆANJE RAČUNA U OPŠTINSKOJ UPRAVI OPŠTINE BOR

("Sl. list opštine Bor", br. 22/2014)

Član 1

Ovim Pravilnikom utvrđuje se procedura za plaćanje računa u Opštinskoj upravi opštine Bor, određuju lica, radnje i rokovi u postupku plaćanja računa.

Član 2

Svi prispeli računi evidentiraju se u dostavnoj knjizi u uslužnom centru- prijemna kancelarija, te preko interne dostavne knjige istog dana, dostavljaju se direktnim korisnicima-radno mesto: plansko analitički poslovi i poslovi finansija direktnih korisnika sredstava budžeta - za predsednika Skupštine opštine, predsednika opštine i Opštinsko veće i radno mesto: poslovi finansija direktnog korisnika sredstava budžeta - za Opštinsku upravu i Opštinsko javno pravobranilaštvo, koji vrše kontrolu prispelih računa, zavode ih u Ulaznu knjigu računa i zatim kontrolišu:

- da li postoji dovoljno raspoloživog prava za potrošnju na poziciji na čiji teret treba da se izvrši plaćanje,

- proveru tačnosti upisanih iznosa I računovodstvenih operacija,

- proveru prateće dokumentacije - ugovora, izveštaja o izvršenom poslu, otpremnica, prijemnica, zapisnika o obavljenoj usluzi i sl.

Nakon obavljene kontrole, navedena lica, potpisom potvrđuju ispravnost gore navedenih kontrola i dostavljaju račune službeniku za javne nabavke.

Član 3

Službenik za javne nabavke vrši internu kontrolu:

- usklađenosti računa sa sprovedenim javnim nabavkama,

- kontrolu zakonitosti, odnosno da li je poslovna promena zasnovana na zakonu, drugim propisima i aktima donetim na osnovu zakona,

- kontrolu prateće dokumentacije-programa, projekta, ugovora, investicione dokumentacije, izveštaja o izvršenom poslu, otpremnica, prijemnica, zapisnika o obavljenoj usluzi i sl.

Ova kontrola je suštinska kontrola ili tzv. "kontrola istinitosti", jer se njom potvrđuje da je kupljeno dobro zaista primljeno, da je ugovorena usluga zaista izvršena i sl., a obavezno mora biti potvrđena odgovarajućom dokumentacijom (otpremnica, prijemnica, izveštaj, zapisnik i dr.).

Član 4

Nakon izvršene interne kontrole od strane službenika za javne nabavke, računi za plaćanje se dostavljaju na kontrolu i potpis načelniku Opštinske uprave, predsedniku Skupštine opštine i predsedniku Opštine (u daljem tekstu funkcioneri).

Potpisom funkcionera potvrđuje se nastala obaveza. Potpisivanjem od strane zaposlenih na radnim mestima: plansko analitički poslovi i poslovi finansija direktnih korisnika sredstava budžeta - za predsednika Skupštine opštine, predsednika opštine i Opštinsko veće i poslovi finansija direktnog korisnika sredstava budžeta - za Opštinsku upravu i Opštinsko javno pravobranilaštvo, službenika za javne nabavke i funkcionera potvrđuje se zakonitost i ispravnost prispelih računa za plaćanje.

Član 5

Zaposleni na radnim mestima - plansko analitički poslovi i poslovi finansija direktnih korisnika sredstava budžeta - za predsednika Skupštine opštine, predsednika opštine i Opštinsko veće i poslovi finansija direktnog korisnika sredstava budžeta - za Opštinsku upravu i Opštinsko javno pravobranilaštvo, nakon izvršene kontrole, dokumentaciju dostavlja Šefu Odseka za finansije i računovodstvo budžeta - trezora opštine na potpis i isplatu.

Član 6

Šef Odseka za finansije i računovodstvo budžeta - trezora opštine vrši kontrolu ispravnosti i tačnosti celokupne materijalno-finansijske dokumentacije, odnosno:

- usklađenost sa Planom izvršenja budžeta i kvotom, Odlukom o budžetu, Finansijskim planom,

- proveru raspoloživosti budžetskih aproprijacija i kvota

- kontrolu usaglašenosti računovodstvene dokumentacije sa ugovorom

- provera osnovanosti priložene dokumentacije za stvaranje obaveza (ugovor, račun i dr.).

Po izvršenoj proveri Šef Odseka za finansije i računovodstvo budžeta - trezora opštine daje licu na radnom mestu Poslovi trezora na izvršenju budžeta, nalog za kreiranje zahteva za plaćanje.

Član 7

Lice na radnom mestu Poslovi trezora na izvršenju budžeta vrši:

- proveru tačnosti ekonomske klasifikacije

- proveru tačnosti upisanih iznosa i računskih operacija i

- usklađenost plaćanja sa Finansijskim planom, Planom izvršenja budžeta i kvotom i Odlukom o budžetu.

Zahtev za plaćanje dostavlja se načelniku Odeljenja za finansije koji vrši kontrolu:

- usklađenosti sa Planom izvršenja budžeta i kvotom, Odlukom o budžetu, Finansijskim planom,

- da su ispoštovane procedure Uputstva o radu trezora i

- da je dokumentacija kompletna.

Zahtev za plaćanje potpisuju lica na mestima pripreme, overe i odobrenja lica određena Uputstvom o radu trezora i Pravilnikom u unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Opštinskoj upravi opštine Bor.

Član 8

Po izvršenom plaćanju, istog ili narednog dana original dokumentacija o izvršenoj transakciji dostavlja se budžetskim izvršiocima u računovodstvu trezora radi knjiženja i čuvanja.

Lice na radnom mestu: Poslovi trezora na budžetskom računovodstvu i izveštavanju, knjiži promene i proverava tačnost ekonomskih klasifikacija i tačnost upisanih iznosa i računskih operacija.

Član 9

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu opštine Bor".