ODLUKAO GRADSKIM UPRAVAMA("Sl. list grada Sremska Mitrovica", br. 15/2012, 1/2014 i 3/2014) |
Ovom odlukom obrazuju se gradske uprave za pojedine oblasti, Grada Sremska Mitrovica (u daljem tekstu: gradske uprave) i utvrđuje njihova organizacija, delokrug rada i uređuju druga pitanja od značaja za rad gradskih uprava.
Gradske uprave se obrazuju radi pripreme nacrta propisa i drugih akata koje donosi Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće, njihovog sprovođenja, izvršavanja zakona i drugih propisa čije je izvršavanje povereno Gradu i radi obavljanja stručnih i drugih poslova koje utvrdi Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće.
Gradske uprave u svom radu postupaju prema pravilima struke, nepristrasno, politički neutralno i dužne su da svakom omoguće jednaku pravnu zaštitu, te da građanima omoguće nesmetano, brzo i efikasno ostvarivanje njihovih prava i pravnih interesa, daju potrebne podatke i obaveštenja, pružaju pravnu pomoć, sarađuju sa njima i poštuju njihovu ličnost i dostojanstvo.
Rad gradskih uprava je javan.
Javnost rada gradskih uprava obezbeđuje se putem:
- dostavljanja i pretresanja izveštaja o radu,
- objavljivanja informatora o radu,
- objavljivanja informacija u vezi sa radom i saradnjom sa medijima,
- postavljanja internet prezentacije,
- na drugi način u skladu sa zakonom i statutom Grada.
Podatke i obaveštenja o radu gradskih uprava daju načelnici ili lica koja oni ovlaste.
II ORGANIZACIJA I DELOKRUG RADA GRADSKIH UPRAVA
Organizacione jedinice u okviru gradskih uprava, njihov broj i naziv, radna mesta sa popisom i opisom poslova, uslovi za obavljanje poslova radnog mesta i broj izvršilaca, uređuju se Pravilnikom o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u svakoj gradskoj upravi. Pravilnik o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta, u smislu prethodnog stava, donosi načelnik gradske uprave uz saglasnost Gradskog veća.
U gradskim upravama, za vršenje srodnih poslova, mogu se obrazovati niže unutrašnje organizacione jedinice kao što su odseci i službe.
Za obavljanje određenih poslova gradskih uprava u naseljenim mestima na teritoriji grada obrazuju se mesne kancelarije.
U Gradu Sremska Mitrovica obrazuju se:
1) Gradska uprava za opšte i zajedničke poslove,
2) Gradska uprava za urbanizam, komunalne i inspekcijske poslove,
3) Gradska uprava za privredu i preduzetništvo,
4) Gradska uprava za budžet i finansije,
5) Gradska uprava za kulturu, sport i omladinu,
6) Gradska uprava za obrazovanje,
7) Gradska uprava za zdravstvenu, socijalnu i zaštitu životne sredine,
8) Gradska uprava za poljoprivredu.
Za obavljanje stručnih i administrativnih poslova za potrebe Skupštine grada i njenih radnih tela obrazuje se Stručna služba Skupštine grada (u daljem tekstu: Stručna služba).
Gradska uprava za opšte i zajedničke poslove obavlja sledeće poslove:
1) Priprema nacrte propisa i drugih akata koje donosi Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće i izvršava odluke i druge akte ovih organa iz svog delokruga;
2) Vrši poslove koji se odnose na saradnju i pružanje stručne pomoći gradskim upravama i Stručnoj službi, javnim preduzećima čiji je osnivač grad, u pripremi propisa i drugih opštih akata, davanjem pravnih mišljenja Gradonačelniku o saglasnosti predloga odluka i drugih propisa i opštih akata koje pripremaju gradske uprave i Stručna služba sa Ustavom, zakonom i Statutom grada;
3) Obavlja upravne i stručne poslove u neposrednom sprovođenju zakona i drugih propisa koji su povereni Gradu u oblasti ličnih stanja građana (državljanstva, vođenja matičnih knjiga, ličnog imena, braka, biračkih spiskova i dr);
4) Obavlja poslove overe potpisa, prepisa i rukopisa i slične poslove;
5) Vodi pisarnicu i arhivu, prijem i ekspediciju pošte;
6) Obavlja stručne poslove u vezi sa radnim odnosima zaposlenih u gradskim upravama i Stručnoj službi i postavljenih lica u organima Grada, vođenjem evidencija u oblasti rada i pružanjem pravne pomoći zaposlenima u ostvarivanju ovih prava, kao i poslove koji se odnose na bezbednost na radu;
7) Vrši poslove pružanja pravne pomoći građanima, u ostvarivanju njihovih prava i interesa, usmenim pravnim savetima u svim pravnim oblastima i po svim pravnim pitanjima, sastavljanjem podnesaka (zahteva, tužbi, žalbi, molbi, predstavki i dr.) i isprava (izjava, ugovora i dr.) i zastupanje građana pred sudovima, državnim organima, organima lokalne samouprave, ustanovama, preduzećima, drugim organizacijama kada rešavaju o njihovim pravima, obavezama i pravnim interesima;
8) Obavlja poslove vezane za saradnju sa drugim gradovima i opštinama, organizacijama i asocijacijama, na teritoriji Srbije kao i poslove saradnje sa gradovima, opštinama i organizacijama drugih zemalja;
9) Stara se o tekućem održavanju zgrada, opreme i uređaja, fizičkom obezbeđenju i protivpožarnoj zaštiti objekata koje koriste organi Grada, štampanju, umnožavanju i dostavi materijala, računarskoj pripremi dokumenata i materijala za štampu, računarskoj obradi tekstova i podataka za potrebe organa Grada, pružanju usluga prevoza za potrebe organa Grada i stara se o voznom parku, održavanju sistema veza, vrši interne ugostiteljske usluge, vrši i druge stručno-tehničke poslove za potrebe organa Grada;
10) Obavlja poslove javnih nabavki za gradske uprave, službe i organe kao naručioce u smislu Zakona o javnim nabavkama i to: pružanje stručne pomoći u planiranju javnih nabavki, izrada konkursne dokumentacije i sprovođenje postupaka javnih nabavki, izrada akata u postupcima javnih nabavki, izrada ugovora o javnim nabavkama, pružanje stručne pomoći kod praćenja izvršenja javne nabavke i obavljanje drugih poslova koji su povezani sa postupcima javnih nabavki;
11) Obavlja poslove finansijske službe u skladu sa propisima o budžetskom sistemu;
12) Obavlja poslove vezane za javne nabavke, koje se odnose na njen delokrug;
13) Obavlja poslove u oblasti odbrane Grada i protivpožarne zaštite, kao i stručne i administrativne poslove za Gradski Štab za vanredne situacije;
14) Obavlja poslove komunalne policije;
15) Obavlja i druge poslove iz izvornog delokruga gradskih uprava, kao i određene poslove koje Republika odnosno Pokrajina poveri gradu;
16) Vrši stručne poslove za potrebe gradskih robnih rezervi, utvrđuje njihov obim i strukturu, priprema godišnji program robnih rezervi, sprovodi aktivnosti vezane za davanje pozajmica iz zaliha gradskih robnih rezervi, kao i druge poslove vezane za gradske robne rezerve;
17) U gradskoj upravi obavljaju se i drugi poslovi za koje nije određen delokrug drugih gradskih uprava.
Za obavljanje određenih poslova lokalne samouprave iz delokruga gradskih uprava, kao i drugih poslova uprave, radi bržeg i efikasnijeg obavljanja tih poslova u mestu stanovanja građana, u okviru Gradske uprave za opšte i zajedničke poslove obrazuju se Mesne kancelarije u naseljenim mestima i to:
- Mesna kancelarija sa sedištem u Bešenovu (za naseljena mesta Bešenovo i Bešenovački Prnjavor),
- Mesna kancelarija sa sedištem u Bosutu,
- Mesna kancelarija sa sedištem u Velikim Radincima,
- Mesna kancelarija sa sedištem u Grgurevcima,
- Mesna kancelarija sa sedištem u Divošu,
- Mesna kancelarija sa sedištem u Zasavici I,
- Mesna kancelarija sa sedištem u Zasavici II,
- Mesna kancelarija sa sedištem u Jarku,
- Mesna kancelarija sa sedištem u Kuzminu,
- Mesna kancelarija sa sedištem u Laćarku,
- Mesna kancelarija sa sedištem u Ležimiru,
- Mesna kancelarija sa sedištem u Manđelosu,
- Mesna kancelarija sa sedištem u Martincima,
- Mesna kancelarija sa sedištem u Mačvanskoj Mitrovici,
- Mesna kancelarija sa sedištem u Noćaju,
- Mesna kancelarija sa sedištem u Ravnju,
- Mesna kancelarija sa sedištem u Radenkoviću,
- Mesna kancelarija sa sedištem u Salašu Noćajskom,
- Mesna kancelarija sa sedištem u Sremskoj Rači,
- Mesna kancelarija sa sedištem u Staroj Binguli,
- Mesna kancelarija sa sedištem u Šašincima,
- Mesna kancelarija sa sedištem u Šišatovcu,
- Mesna kancelarija sa sedištem u Šuljmu,
- Mesna kancelarija sa sedištem u Čalmi.
Poslovi mesnih kancelarija i druga pitanja od značaja za njihov rad određuju se aktom Gradskog veća.
U okviru Gradske uprave za opšte i zajedničke poslove, kao unutrašnja organizaciona jedinica, obrazuje se komunalna policija.
Gradska uprava za urbanizam, komunalne i inspekcijske poslove:
1) Obavlja upravne i stručne poslove na neposrednom sprovođenju propisa iz izvornog delokruga grada, kao i poslove neposrednog sprovođenja zakona i drugih propisa, koji su povereni gradu u oblasti:
- urbanizma i prostornog planiranja,
- uređivanja i korišćenja građevinskog zemljišta,
- izgradnje objekata,
- komunalnih delatnosti (snabdevanje vodom za piće, prečišćavanje i odvođenje atmosferskih i otpadnih voda, proizvodnja i distribucija toplotne energije, gradski i prigradski prevoz putnika, upravljanje grobljima i pogrebne usluge, upravljanje javnim parkiralištima, obezbeđivanje javnog osvetljenja, upravljanje pijacama, održavanje ulica i putstva, održavanje čistoće na površinama javne namene, održavanje javnih zelenih površina, dimničarske usluge, delatnost zoohigijene i druge delatnosti od lokalnog interesa koje Skupština jedinice lokalne samouprave odredi kao komunalne),
- upravljanja komunalnim otpadom,
- imovinsko-pravnih odnosa i stambenih odnosa,
- održavanja stambenih zgrada i korišćenja poslovnog prostora kojim upravlja grad;
2) Uspostavljanje i održavanje jedinstvene evidencije o nepokretnoj imovini grada i druge poslove u vezi sa tom imovinom;
3) Priprema i utvrđuje predloge akata o pribavljanju, korišćenju, upravljanju i raspolaganju stvarima koje koriste organi grada;
4) Priprema i predlaže Skupštini grada, Gradskom veću i Gradonačelniku donošenje akata iz oblasti za koje je obrazovana;
5) Predlaže mere za realizaciju programa razvoja i strateških dokumenata i stara se o implementaciji planiranih mera u planove razvoja drugih delatnosti;
6) Učestvuje u preduzimanju mera radi otklanjanja posledica elementarnih nepogoda;
7) Obavlja poslove vezane za javne nabavke koje se odnose na njen delokrug;
8) Obavlja poslove finansijske službe u skladu sa propisima o budžetskom sistemu;
9) Obavlja poslove koji se odnose na planiranje i razvoj energetike grada (Učestvuje u izradi strategije razvoja energetike, utvrđivanja potrebe za energijom na teritoriji grada i pripremi za izradu energetskog bilansa Republike, izdaje energetske dozvole za izgradnju objekata za proizvodnju toplotne energije snage 1 MWt i više i objekata za proizvodnju biogoriva kapaciteta preko 1000 t;
10) Vrši i druge upravne i stručne poslove po nalogu državnih organa, Skupštine grada, Gradskog veća i Gradonačelnika.
U okviru Gradske uprave za urbanizam, komunalne i inspekcijske poslove, kao posebni poslovi, obavljaju se poslovi inspekcijskog nadzora u oblasti izgradnje objekata pravnih lica i građana, komunalnih delatnosti, kao i drugi inspekcijski poslovi u skladu sa zakonom, koji nisu u nadležnosti drugih gradskih uprava.
(Brisan)
Gradska uprava za privredu i preduzetništvo:
1) Vrši upravne, stručne i analitičke poslove u neposrednom sprovođenju zakona i drugih propisa iz izvornog delokruga Grada kao i poslove koji su povereni Gradu u oblastima, saobraćaja, trgovine, ugostiteljstva, zanatstva i drugih privrednih delatnosti i preduzetništva;
2) Obavlja stručne poslove i predlaže mere kojima se podstiču pravna i fizička lica da investiraju u privredu Grada;
3) Prati započete investicije u oblasti industrijske proizvodnje, saobraćaja, ugostiteljstva, zanatstva, trgovine i drugih usluga;
4) Priprema i predlaže Skupštini grada i Gradskom veću donošenje Programa razvoja i Strategije privrednog razvoja grada, kao i programa razvoja privrednih delatnosti, pojedinačno i drugih akata iz oblasti za koje je obrazovana;
5) Predlaže donošenje propisa i preduzimanje mera za obezbeđenje uslova za rad i organizaciju taksi prevoza u gradu;
6) Priprema propise i druge mere kojima se uređuje radno vreme ugostiteljskih, trgovinskih i zanatskih objekata i drugih uslova za njihovo poslovanje;
7) Učestvuje u preduzimanju mera u slučaju elementarnih nepogoda i drugih vanrednih situacija i stvaranju uslova za otklanjanje posledica;
9) Priprema mišljenja koja nadležni organi daju Agenciji za privatizaciju povodom inicijative za privatizaciju;
10) Obavlja stručno tehničke poslove za Agenciju za privredne subjekte i Fond za razvoj APV, u skladu sa preuzetim obavezama po sporazumu;
11) Obavlja poslove vođenja registra radnih knjižica;
12) Vrši i druge upravne, stručne, analitičke i administrativne poslove za potrebe državnih organa i organa grada;
13) Obavlja poslove finansijske službe u skladu sa propisima o budžetskom sistemu;
14) Obavlja poslove vezane za javne nabavke, koje se odnose na njen delokrug.
U Gradskoj upravi obavljaju se poslovi inspekcijskog nadzora u oblasti saobraćaja.
Kao povereni poslovi u Gradskoj upravi se obavljaju poslovi razvrstavanja ugostiteljskih objekata u kategorije.
Gradska uprava za budžet i finansije obavlja sledeće poslove:
1) Priprema i izrađuje nacrt budžeta Grada Sremske Mitrovice i završni račun budžeta Grada, bilans javnih prihoda i javnih rashoda, sastavlja uputstva za izradu nacrta budžeta, obavlja kontrolu planova direktnih korisnika, odobrava kvartalne i mesečne planove i kvote preuzetih obaveza, obavlja poslove odobravanja zahteva za promenu aproprijacije i kvota, praćenje primanja i izdataka budžeta i staranje o naplati sredstava iz budžeta Republike, upotrebu sredstava tekuće i stalne budžetske rezerve i privremenu obustavu izvršenja budžeta, praćenje primanja, izdataka i drugih obaveza Grada po osnovu zaduživanja;
2) Priprema nacrte propisa iz oblasti izvornih javnih prihoda u saradnji sa gradskim upravama (lokalne komunalne takse, gradske administrativne takse, boravišne takse, stopa poreza na imovinu, mesni samodoprinos);
3) Daje mišljenja na nacrte odluka i drugih akata koji imaju uticaja na budžetska primanja i izdatke i normativno uređivanje poslova iz svoje nadležnosti;
4) Obavlja poslove trezora, i to: finansijsko planiranje kroz praćenje priliva na konsolidovanom računu trezora i zahteva za plaćanje rashoda, upravljanje gotovinskim sredstvima i likvidnošću na konsolidovanom računu trezora, kontrolisanje rashoda i odobravanje plaćanja na teret budžetskih sredstava, vođenje evidencije o dugovanjima i upravljanje prilivom od pozajmljivanja, vođenje budžetskog računovodstva i izveštavanje, obračun plata direktnih korisnika budžeta Grada, pripremu akata o obavljanju poslova budžeta i upravljanje finansijskim informacionim sistemom;
5) Vrši poslove budžetske inspekcije i kontrole;
6) Utvrđuje, naplaćuje i kontroliše javne prihode utvrđene Zakonom i vodi odgovarajuće evidencije;
7) Vodi i ažurira Geografski-informacioni sistem Grada Sremska Mitrovica i dostavlja potrebne podatke po zahtevu nadležnih organa;
8) Prati i izveštava o stanju sredstava gradskih uprava i gradskih organa;
9) Obavlja računovodstvene poslove, vodi finansijsko materijalno poslovanje, obavlja poslove likvidature i obračunske poslove, vrši poslove knjiženja sredstava imovine Grada, gradskih organa i gradskih uprava;
10) Organizuje i uređuje i stara se o informatičkoj obradi podataka, za sve organe Grada u vršenju njihovih nadležnosti;
11) Prati, usmerava i koordinira rad mesnih zajednica, daje uputstva za njihov rad na normativnom regulisanju statusa, na realizaciji programa i finansijskih planova, pruža drugu stručnu pomoć iz svoje nadležnosti;
12) Obavlja i druge poslove iz izvornog delokruga Grada, kao i određene poslove koje Republika, odnosno Pokrajina povere Gradu;
13) Izvršava opšte i pojedinačne akte koje donosi Skupština grada, Gradsko veće i Gradonačelnik u vezi sa javnim prihodima grada;
14) Obavlja poslove vezane za javne nabavke, koje se odnose na njen delokrug;
15) Obavljanje poslova prinudnog izvršenja rešenja gradske uprave iz svog delokruga;
16) Vrši i druge upravne, stručne, analitičke i administrativne poslove za potrebe državnih organa i organa Grada.
U sastavu Gradske uprave za budžet i finansije obrazuje se Kancelarija za lokalni ekonomski razvoj koja ima položaj unutrašnje organizacione jedinice - službe. Kancelariji za lokalni ekonomski razvoj obavlja sledeće poslove:
1) Stara se o realizaciji i provođenju programa i planova lokalnog ekonomskog razvoja grada;
2) Stara se o unapređenju opšteg okvira za privređivanje u Gradu;
3) Promoviše ekonomske potencijale Grada putem medija, internet prezentacija, kroz stalnu i neposrednu komunikaciju sa postojećim i potencijalnim investitorima kao i kroz komunikaciju sa organima, organizacijama, asocijacijama i drugim subjektima na svim nivoima koji ostvaruju kontakte sa potencijalnim investitorima;
4) Olakšava poslovanje postojećih privrednih subjekata;
5) Podstiče osnivanje novih privrednih subjekata i otvaranje novih radnih mesta posredstvom kancelarije za brze odgovore i na drugi pogodan način;
6) Inicira usklađivanje obrazovnih profila u školama sa potrebama privrede;
7) Vodi, organizuje i koordinira poslove razvojnih projekata grada (priprema predloge, prati konkurse i aplicira kod razvojnih fondova - domaćih i stranih, učestvuje u realizaciji projekata, usklađuje i vodi aktivnosti koje se odnose na saradnju i povezivanje sa drugim institucijama domaćim i stranim na planu razvoja grada.
Gradska uprava za kulturu, sport i omladinu:
1) Vrši upravne i stručne poslove u neposrednom sprovođenju zakona i drugih propisa iz izvornog delokruga grada, kao i poslove koji su povereni gradu u oblastima kulture, sporta, omladine, turizma, javnog informisanja od lokalnog značaja;
2) Priprema i predlaže donošenje akata iz svoje nadležnosti za organe Grada.
U oblasti kulture i informisanja, Gradska uprava obavlja poslove koji se odnose na:
1) Praćenje i obezbeđivanje funkcionisanja ustanova i organizacija kulture, obezbeđivanje sredstava za zaštitu kulturnih dobara od značaja za Grad;
2) Bibliotečku delatnost, umetničko stvaralaštvo i međunarodno kulturno stvaralaštvo, čuvanje arhivske građe;
3) Izgradnju, rekonstrukciju i održavanje objekata vezanih za ostvarivanje delatnosti u oblasti kulture;
4) Rad samostalnih umetnika, manifestacije i jubileje u oblasti kulture od značaja za Grad i razvoj kulturno-umetničkog amaterizma, kao i ostvarivanje programa ustanova kulture;
5) Obavlja poslove u vezi sa planiranjem razvoja delatnosti kulture i informisanja, obezbeđivanjem sredstava za zadovoljavanje potreba u ovim oblastima i nadzorom nad korišćenjem tih sredstava;
6) Obavlja poslove informisanja javnosti o radu organa lokalne samouprave, stara se o saradnji sa medijima i druge poslove vezane za oblast informisanja.
U oblasti sporta i omladine gradska uprava obavlja poslove koji se odnose na:
1) Pripremu programa razvoja u oblasti sporta i omladine i njihovo ostvarivanje;
2) Izgradnju, održavanje i korišćenje sportskih objekata u kojima se ostvaruju potrebe u oblasti sporta na teritoriji Grada;
3) Učešće Grada u organizovanju gradskog i međuopštinskog nivoa školskih sportskih takmičenja;
4) Obezbeđivanje posebnih uslova za povećanje obuhvata i kvaliteta rada sa mladim sportskim talentima;
5) Organizaciju i održavanje sportskih takmičenja i manifestacija od značaja za Grad;
6) Obezbeđivanje uslova za rad sportskih stručnjaka u organizacijama u oblasti sporta na teritoriji Grada;
7) Obavljanje poslova u vezi sa planiranjem u oblasti sporta i omladine obezbeđivanjem sredstava za zadovoljavanje potreba u ovim oblastima i nadzor nad korišćenjem tih sredstava;
8) Obavlja poslove i aktivnosti od značaja za rad sa mladima, obezbeđuje uslove za rad ustanova koje organizovano rade sa nadarenim i talentovanim mladima; stara se o stvaranju uslova za aktivno i kvalitetno provođenje slobodnog vremena mladih, negovanje zdravih i bezbednih stilova života; obezbeđuje sufinansiranje mladih - učenika i studenata za stručno usavršavanje, učešće na međunarodnim takmičenjima i kongresima; obezbeđuje uslove za organizovanje seminara, konferencija i drugih stručnih okupljanja od strane ustanova ili organizacija koje imaju međunarodni karakter, a koja su deo programske aktivnosti udruženja mladih; stara se o realizaciji programa za mlade za vreme školskog raspusta i drugo;
9) Gradska uprava prati i koordinira rad udruženja građana u oblasti kulture, sporta i omladine i prati realizaciju programa i projekata organizacija i udruženja građana za koje se sredstva obezbeđuju u budžetu Grada;
10) Obavlja poslove finansijske službe u skladu sa propisima o budžetskom sistemu;
11) Obavlja poslove vezane za javne nabavke, koje se odnose na njen delokrug;
12) Obavlja i druge upravne, stručne i administrativne poslove za Skupštinu grada, Gradsko veće i Gradonačelnika;
13) U Gradskoj upravi obavljaju se i drugi poslovi iz izvornog delokruga uprava kao i određeni poslovi koje Republika, odnosno Pokrajina poveri Gradu.
U oblasti turizma:
1) Obavlja poslove u vezi sa planiranjem razvoja delatnosti u oblasti turizma, obezbeđivanjem sredstava za zadovoljavanje potreba u ovoj oblasti i nadzorom nad korišćenjem tih sredstava.
U sastavu Gradske uprave za kulturu, sport i omladinu obrazuje se Kancelarija za praćenje ostvarivanja prava nacionalnih manjina, ravnopravnost polova i dijasporu koja ima položaj unutrašnje organizacione jedinice - službe.
U Kancelariji za praćenje ostvarivanja prava nacionalnih manjina, ravnopravnost polova i dijasporu obavljaju se poslovi koji se odnose na:
1) Praćenje ostvarivanja prava pripadnika nacionalnih manjina u oblasti obrazovanja, kulture, javnog informisanja, službene upotrebe jezika i pisama i drugim oblastima od značaja za nacionalne manjine, izradu informacija i izveštaja o položaju nacionalnih manjina, ostvarivanje saradnje sa Nacionalnim savetima nacionalnih manjina, učešće u pripremi izbora za Nacionalne savete nacionalnih manjina, saradnja sa Savetom za međunacionalne odnose grada i druge poslove od značaja za praćenje ostvarivanja prava nacionalnih manjina;
2) Unapređenje i promociju ravnopravnosti polova i politike jednakih mogućnosti i praćenje stanja u ovoj oblasti, uključivanje u projekte koji se tiču ovih oblasti, saradnja sa organizacijama civilnog društva iz ove oblasti, pružanje stručne pomoći u integrisanju principa ravnopravnosti polova i organizovanje edukacije zaposlenih u cilju implementacije principa ravnopravnosti polova u gradskim upravama, i službama, saradnja sa Komisijom za rodnu ravnopravnost i druge poslove od značaja za oblast ravnopravnosti polova;
3) Unapređenje ekonomske saradnje dijaspore i privrednih subjekata sa teritorije grada, pružanjem informacija o mogućnostima za privredne aktivnosti na teritoriji grada, očuvanje nacionalnog, kulturnog i duhovnog identiteta kroz podsticanje kulturne, prosvetne, naučne i sportske saradnje sa dijasporom i drugi poslovi saradnje matice i dijaspore;
Gradska uprava obavlja poslove u vezi sa ostvarivanjem osnivačkih prava Grada prema ustanovama u oblasti kulture, sporta, omladine, turizma i informisanja.
Gradska uprava za obrazovanje:
1) Vrši upravne i stručne poslove u neposrednom sprovođenju zakona i drugih propisa iz izvornog delokruga grada, kao i poslove koji su povereni gradu u oblastima predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja;
2) Priprema nacrte propisa i drugih akata koje donosi Skupština grada, Gradsko veće i Gradonačelnik, iz oblasti za koje je zadužena;
3) Organizuje i učestvuje u izradi planova razvoja i drugih strateških dokumenata u oblastima predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja;
4) Prati stanje u oblastima za koje je zadužena i predlaže odgovarajuće mere;
5) Obezbeđuje realizaciju godišnjih programa i stara se o razvoju i unapređenju predškolskog obrazovanja;
6) Obezbeđuje sredstva za finansiranje materijalnih troškova u oblasti predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja i vrši nadzor nad korišćenjem tih sredstava;
7) Obavlja poslove koji se odnose na izgradnju, rekonstrukciju i održavanje objekata koje koriste ustanove u oblasti predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja na teritoriji Grada;
8) Obavlja poslove u vezi rada sa talentovanim učenicima i studentima (stipendiranje, organizovanje specijalizovane nastave, organizovanje stručnih usavršavanja, obezbeđivanje uslova za rad, prostorija, opreme i dr.);
9) Obrazuje interresornu komisiju za procenu potreba za pružanjem dodatne obrazovne, zdravstvene ili socijalne podrške detetu i učeniku i obavlja stručne poslove za interresornu komisiju;
10) Obavlja, kao poverene, poslove inspekcijskog nadzora u predškolskim ustanovama, osnovnim i srednjim školama, u skladu sa zakonom;
11) Obavlja poslove finansijske službe u skladu sa propisima o budžetskom sistemu;
12) Obavlja poslove vezane za javne nabavke, koje se odnose na njen delokrug;
13) Izvršava odluke i druge akte Skupštine grada, Gradskog veća i Gradonačelnika;
14) Vrši i druge upravne i stručne poslove po nalogu državnih organa, Skupštine grada, Gradskog veća i Gradonačelnika.
U Gradskoj upravi za obrazovanje obavljaju se poslovi u vezi sa ostvarivanjem osnivačkog prava grada prema ustanovama u oblasti predškolskog obrazovanja i ustanovama obrazovanja čiji je osnivač grad.
Gradska uprava za zdravstvenu, socijalnu i zaštitu životne sredine:
1) Vrši upravne, stručne i analitičke poslove na neposrednom sprovođenju Zakona i drugih propisa iz izvornog delokruga grada, kao i poslove koji su povereni gradu u oblastima primarne zdravstvene zaštite, dečje, socijalne i boračko invalidske zaštite i zaštite životne sredine;
2) Priprema nacrte propisa i drugih akata koje donosi Skupština grada, Gradsko veće i Gradonačelnik, iz oblasti za koje je zadužena;
3) Organizuje i učestvuje u izradi planova razvoja i drugih strateških dokumenata u oblastima primarne zdravstvene zaštite, socijalne zaštite i zaštite životne sredine;
4) Prati stanje u oblastima za koje je zadužena i predlaže odgovarajuće mere.
U oblasti zdravstvene zaštite:
Obezbeđuje i sprovodi mere zdravstvene zaštite od interesa za građane na teritoriji grada i to:
1) Praćenje zdravstvenog stanja stanovništva i rada zdravstvene službe na svojoj teritoriji, kao i staranje o sprovođenju utvrđenih prioriteta u zdravstvenoj zaštiti;
2) Stvaranje uslova za pristupačnost i ujednačenost korišćenja primarne zdravstvene zaštite na svojoj teritoriji;
3) Koordiniranje, podsticanje, organizaciju i usmeravanje sprovođenja zdravstvene zaštite koja se ostvaruje delatnošću organa jedinica lokalne samouprave, građana, preduzeća, socijalnih, obrazovnih i drugih ustanova i drugih organizacija;
4) Planiranje i ostvarivanje sopstvenog programa za očuvanje i zaštitu zdravlja od zagađene životne sredine što je prouzrokovano štetnim i opasnim materijama u vazduhu, vodi i zemljištu, odlaganjem otpadnih materija, opasnih hemikalija, izvorima jonizujućih i nejonizujućih zračenja, bukom i vibracijama na svojoj teritoriji, kao i vršenjem sistematskih ispitivanja životnih namirnica, predmeta opšte upotrebe, mineralnih voda za piće, vode za piće i drugih voda koje služe za proizvodnju i preradu životnih namirnica i sanitarno-higijenske i rekreativne potrebe, radi utvrđivanja njihove zdravstvene i higijenske ispravnosti i propisanog kvaliteta;
5) Obezbeđivanje sredstava za vršenje osnivačkih prava nad zdravstvenim ustanovama čiji je osnivač u skladu sa zakonom i Planom mreže zdravstvenih ustanova, a koje obuhvata izgradnju, održavanje i opremanje zdravstvenih ustanova, odnosno investiciono ulaganje, investiciono-tekuće održavanje prostorija, medicinske i nemedicinske opreme i prevoznih sredstava, opreme u oblasti integrisanog zdravstvenog informacionog sistema, kao i za druge obaveze određene zakonom i aktom o osnivanju;
6) Saradnja sa humanitarnim i stručnim organizacijama, savezima i udruženjima, na poslovima razvoja zdravstvene zaštite;
7) Obezbeđuje rad mrtvozorske službe na svojoj teritoriji;
8) Obezbeđuje sredstva za ostvarivanje društvene brige za zdravlje stanovništva na teritoriji grada u skladu sa zakonom.
U oblasti socijalne zaštite:
1) Obezbeđuje realizaciju prava u oblasti dečje zaštite - prava na dečji i roditeljski dodatak i isplate naknada porodiljama;
2) Stara se o ostvarivanju prava u oblasti boračko invalidske zaštite - zaštite ratnih i civilnih invalida rata i njihovih porodica;
3) Obavlja poslove povereništva za izbegla i prognana lica;
4) Predlaže donošenje propisa i obezbeđuje ostvarivanje proširenih prava u oblasti socijalne zaštite na području Grada Sremske Mitrovice;
5) Rešava u upravnom postupku u drugom stepenu o ostvarivanju prava u oblasti socijalne zaštite na području Grada.
U oblasti zaštite životne sredine:
1) Vrši upravne, stručne i analitičke poslove na neposrednom sprovođenju zakona i drugih propisa iz izvornog delokruga grada, kao i poslove koji su povereni gradu, izdaje odgovarajuće dozvole i druga akta u oblastima:
- zaštite životne sredine;
- upravljanja otpadom, osim komunalnog otpada;
2) Sarađuje i učestvuje u preduzimanju mera u slučaju elementarnih nepogoda i drugih vanrednih situacija i stvaranju uslova za otklanjanje posledica, u saradnji sa drugim nadležnim institucijama.
3) Stara se o integraciji utvrđenih mera zaštite i unapređenja životne sredine i obezbeđuje usaglašenost sa planovima razvoja ostalih delatnosti;
4) Stara se o uspostavljanju lokalne mreže mernih stanica i/ili mernih mesta za praćenje kvaliteta vazduha na nivou jedinice lokalne samouprave, organizuje i učestvuje u izradi programa za obavljanje monitoringa kvaliteta vazduha u lokalnoj mreži, dostavlja podatke o kontroli kvaliteta vazduha Agenciji za zaštitu životne sredine, organizuje i učestvuje u izradi planova kvaliteta vazduha i kratkoročnih akcionih planova u slučajevima navedenim u zakonu;
5) Učestvuje u utvrđivanju mera i uslova zaštite od buke, odnosno zvučne zaštite u planovima, programima i projektima, organizuje akustičko zoniranje, određuje mere, zabrane i ograničenja u skladu sa zakonom, organizuje i učestvuje u izradi lokalnog akcionog plana zaštite od buke u životnoj sredini;
6) Organizuje i učestvuje u izradi lokalnog plana upravljanja otpadom, vrši nadzor i kontrolu nad aktivnostima sakupljanja i transporta inertnog i neopasnog otpada, odnosno nad radom postrojenja za skladištenje, tretman i odlaganje inertnog i neopasnog otpada za koje, na osnovu zakona, izdaje dozvolu;
7) Predlaže organizaciju i sprovodi preventivne mere kao što su: deratizacija, dezinfekcija, dezinsekcija i uništavanje komaraca;
8) Obavlja poslove finansijske službe u skladu sa propisima o budžetskom poslovanju;
9) Obavlja poslove vezano za javne nabavke, koje se odnose na delokrug uprave;
10) Predlaže mere za sprečavanje nastanka i širenja zaraznih bolesti kod životinja u saradnji sa republičkim organima i subjektima u oblasti veterinarstva;
11) Izvršava odluke i druge akte Skupštine grada, Gradskog veća i Gradonačelnika.
12) Vrši i druge upravne i stručne poslove po nalogu državnih organa, Skupštine grada, Gradskog veća i Gradonačelnika.
U gradskoj upravi obavljaju se poslovi inspekcijskog nadzora u oblasti zaštite životne sredine.
U Gradskoj upravi za zdravstvenu, socijalnu i zaštitu životne sredine, obavljaju se poslovi u vezi sa ostvarivanjem osnivačkih prava grada prema ustanovama u oblasti zdravstvene, socijalne i zaštite životne sredine.
Gradska uprava za poljoprivredu:
1) Vrši upravne, stručne i analitičke poslove na neposrednom sprovođenju zakona i drugih propisa iz izvornog delokruga grada, kao i poslove koji su povereni gradu, izdaje odgovarajuće dozvole i druga akta u oblastima:
- poljoprivrede;
- vodoprivrede;
2) Priprema nacrte propisa i drugih akata koje donosi Skupština grada, Gradsko veće i Gradonačelnik iz oblasti za koje je zadužena;
3) Organizuje i učestvuje u izradi planova razvoja i drugih strateških dokumenata u oblasti poljoprivrede i vodoprivrede i obezbeđuje realizaciju godišnjih programa zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta;
4) Prati stanje u oblasti poljoprivrednog zemljišta, šuma, voda, biljnog i životinjskog sveta i prirodnih dobara i predlaže odgovarajuće mere;
5) Organizuje izradu i učestvuje u donošenju planova i programa upravljanja državnim resursima u skladu sa strateškim planovima i dokumentima;
6) Izvršava odluke i druge akte Skupštine grada, Gradskog veća i Gradonačelnika;
7) Obavlja poslove finansijske službe u skladu sa propisima o budžetskom poslovanju;
8) Obavlja poslove vezano za javne nabavke, koje se odnose na delokrug uprave;
9) Obavlja i druge poslove za potrebe Skupštine grada, Gradskog veća i Gradonačelnika.
U obavljanju upravnog nadzora Gradska uprava može:
- naložiti rešenjem izvršenje mera i radnji u određenom roku,
- izreći mandatnu kaznu,
- podneti prijavu nadležnom organu za učinjeno krivično delo ili privredni prestup i podneti zahtev za pokretanje prekršajnog postupka,
- izdati privremeno naređenje, odnosno zabranu,
- obavestiti drugi organ, ako postoje razlozi za preduzimanje mera za koje je taj organ nadležan,
- preduzeti i druge mere za koje je ovlašćena zakonom, propisom ili opštim aktom.
U postupku pred gradskom upravom, u kome se rešava o pravima, obavezama i interesima građana i pravnih lica, primenjuju se propisi o upravnom postupku.
Stručna služba Skupštine grada vrši stručne i druge poslove i to:
1) Priprema i organizuje sednice Skupštine grada i njenih radnih tela;
2) Priprema Program rada Skupštine grada i prati njegovo izvršavanje;
3) Priprema Nacrte Odluka i drugih opštih akata koje donosi Skupština grada i njena radna tela iz oblasti organizacije sistema vlasti;
4) Pruža stručnu pomoć gradskim upravama i javnim preduzećima i ustanovama čiji je osnivač Grad Sremska Mitrovica u pripremi propisa i svih drugih opštih i pojedinačnih akata koje donosi Skupština grada;
5) Obezbeđuje i daje stručna mišljenja u vezi sa radom i zadacima Skupštine grada i njenih radnih tela;
6) Obezbeđuje i priprema dokumentacione i druge materijale i podatke potrebne za rad Skupštine grada i njenih radnih tela;
7) Prati izvršenje propisa i svih drugih opštih i pojedinačnih akata koje donosi Skupština grada i obezbeđuje izvršenje odluka i zaključaka radnih tela;
8) Vodi registar važećih propisa, donetih odluka i drugih akata;
9) Pruža stručnu pomoć poslanicima i odbornicima;
10) Pruža stručnu pomoć mesnim zajednicama u vezi njihove organizacije i rada;
11) Obavlja poslove u vezi predstavki i pritužbi građana na rad gradskih uprava;
12) Uređuje publikacije i priprema novinarske tekstove za potrebe informisanja o radu i odlukama Skupštine grada;
13) Vrši stručne i administrativne poslove za funkcionere Skupštine grada;
14) Vrši i druge stručne i administrativne poslove za potrebe Skupštine grada i njenih radnih tela i
15) Obavlja poslove vezane za javne nabavke koje se odnose na njen delokrug rada.
Stručna služba Skupštine grada Sremska Mitrovica obavlja poslove u vezi sa uređivanjem i izdavanjem "Službenog lista Grada Sremska Mitrovica" i poslove prezentacije službenog lista na zvaničnoj internet prezentaciji Grada Sremska Mitrovica.
U okviru Gradskih uprava, može se postaviti do pet pomoćnika Gradonačelnika za oblasti razvoja i unapređenja sela, urbanizma i komunalnih delatnosti, obrazovanja, kulture i sporta, poljoprivrede, privrede i preduzetništva, saobraćaja, investicija, socijalne zaštite, zaštite životne sredine i dr.
Konkretne oblasti za koje se postavljaju pomoćnici Gradonačelnika određuju se aktom Gradonačelnika.
Pomoćnike Gradonačelnika, postavlja i razrešava Gradonačelnik na period od četiri godine.
Pomoćnici Gradonačelnika postavljaju se u okviru određenih gradskih uprava u zavisnosti od oblasti za koje se postavljaju.
Pomoćnici Gradonačelnika pokreću inicijative, predlažu projekte i daju mišljenja u vezi sa pitanjima od značaja za razvoj Grada i to u oblastima za koje su postavljeni i vrše i druge poslove po nalogu Gradonačelnika.
Za pomoćnika Gradonačelnika može biti postavljeno lice koje ima najmanje srednju stručnu spremu i poseduje iskustvo i znanje iz oblasti za koju se postavlja.
IV RAD GRADSKIH UPRAVA I STRUČNE SLUŽBE
Samostalni izvršioci
Pojedine poslove u gradskoj upravi mogu vršiti samostalni izvršioci izvan unutrašnjih jedinica, ako to nalažu priroda i obim poslova. Samostalan izvršilac radi po uputstvima i nalozima načelnika gradske uprave i njemu odgovara za svoj rad.
Stalna koordinaciona grupa
Radi nesmetanog i što usklađenijeg vršenja poslova koji zahtevaju stalnu vezu između gradskih uprava, može se obrazovati Stalna koordinaciona grupa.
Stalnu koordinacionu grupu obrazuje Gradonačelnik aktom koji određuje njen sastav i zadatke i rok za izvršenje zadataka.
Komisije
Radi izvršavanja zadataka koji zahtevaju učešće zaposlenih iz različitih gradskih uprava, a koji ne mogu biti izvršeni u okviru redovnih poslova zaposlenih, može se obrazovati komisija.
Komisiju obrazuje Gradsko veće ili Gradonačelnik, aktom kojim određuje njen sastav, zadatke i rok za izvršenje zadataka, komisije od redovnih poslova ili način plaćanja njihovog dodatnog angažovanja na tim zadacima.
Posebna radna grupa
Radi davanja stručne pomoći u najsloženijim projektnim poslovima gradske uprave, načelnik može da obrazuje posebnu radnu grupu, u koju imenuje stručnjake iz oblasti za koju je obrazovana.
Posebnom radnom grupom rukovodi načelnik ili njegov zamenik po ovlašćenju načelnika.
Aktom o obrazovanju posebne radne grupe određuje se njen sastav, zadaci, vreme na koje se obrazuje, način rada, sredstva i drugo.
Radom Gradske uprave rukovodi načelnik (u daljem tekstu načelnik).
Načelnik za svoj rad i rad Gradske uprave odgovara Skupštini grada i Gradskom veću u skladu sa Statutom i ovom Odlukom.
Načelnik predstavlja i zastupa Gradsku upravu, obezbeđuje zakonito, efikasno i stručno obavljanje poslova iz delokruga gradske uprave, organizuje, objedinjava i usmerava rad gradske uprave, odnosno zaposlenih i postavljenih lica, daje uputstva i smernice za rad unutrašnjih organizacionih jedinica u pogledu načina izvršavanja poslova i zadataka, donosi i potpisuje akte gradske uprave u skladu sa zakonom, Statutom i ovom odlukom, postavlja i razrešava rukovodioce unutrašnjih organizacionih jedinica, i dr. lica u skladu sa aktom o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u gradskoj upravi, odlučuje o pravima, obavezama i odgovornostima iz rada i po osnovu rada zaposlenih lica u gradskoj upravi, stara se o obezbeđivanju materijalnih i drugih uslova za efikasan rad, vrši i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom, odlukama Skupštine grada, Gradskog veća i Gradonačelnika.
Načelnika postavlja Gradsko veće, na osnovu javnog oglasa, na period od pet godina. Načelnik može imati zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti da obavlja svoju dužnost.
Za načelnika može biti postavljeno lice koje ispunjava opšte uslove propisane zakonom, Statutom i ovom Odlukom, ima završen odgovarajući fakultet u odnosu na delokrug gradske uprave i to:
1) Načelnik Gradske uprave za opšte i zajedničke poslove: završen pravni, ekonomski fakultet, odnosno drugi fakultet iz oblasti društveno-humanističkih nauka, odnosno završene Interdisciplinarne, multidisciplinarne, transdisciplinarne (IMT) i dvopredmetne studije sa stečenim odgovarajućim stručnim, akademskim ili naučnim nazivom, položen ispit za rad u organima državne uprave i najmanje pet godina radnog iskustva u struci,
2) Načelnik Gradske uprave za urbanizam, komunalne i inspekcijske poslove: završen pravni, arhitektonski, građevinski ili drugi odgovarajući fakultet u odnosu na delokrug gradske uprave, položen ispit za rad u organima državne uprave i najmanje pet godina radnog iskustva u struci,
3) Načelnik Gradske uprave za privredu i preduzetništvo: završen pravni, ekonomski ili drugi odgovarajući fakultet u odnosu na delokrug gradske uprave, položen ispit za rad u organima državne uprave i najmanje pet godina radnog iskustva u struci,
4) Načelnik Gradske uprave za budžet i finansije: završen pravni, ekonomski ili drugi odgovarajući fakultet u odnosu na delokrug gradske uprave, položen ispit za rad u organima državne uprave i najmanje pet godina radnog iskustva u struci,
5) Načelnik Gradske uprave za kulturu, sport i omladinu: završen pravni, ekonomski, odnosno drugi fakultet iz oblasti društveno humanističkih nauka ili drugi odgovarajući fakultet u odnosu na delokrug gradske uprave, položen ispit za rad u organima državne uprave i najmanje pet godina radnog iskustva u struci,
6) Načelnik Gradske uprave za obrazovanje: završen pravni, ekonomski odnosno drugi fakultet iz oblasti društveno humanističkih nauka, ili drugi odgovarajući fakultet u odnosu na delokrug gradske uprave, položen ispit za rad u organima državne uprave i najmanje pet godina radnog iskustva u struci,
7) Načelnik Gradske uprave za zdravstvenu, socijalnu i zaštitu životne sredine: završen pravni, ekonomski ili drugi odgovarajući fakultet u odnosu na delokrug gradske uprave, položen ispit za rad u organima državne uprave i najmanje pet godina radnog iskustva u struci,
8) Načelnik Gradske uprave za poljoprivredu: završen pravni, ekonomski, poljoprivredni ili drugi odgovarajući fakultet u odnosu na delokrug gradske uprave, položen ispit za rad u organima državne uprave i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.
Načelnik može imati zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti da obavlja svoju dužnost.
Zamenik načelnika se postavlja na isti način i pod istim uslovima kao i načelnik.
Načelniku i zameniku načelnika može prestati dužnost i pre isteka vremena na koje je postavljen, podnošenjem ostavke ili razrešenjem.
Ostavka se može podneti usmeno ili pismeno i ne mora biti obrazložena. O podnetoj ostavci Gradsko veće ne otvara raspravu.
Ukoliko načelniku prestane dužnost pre isteka vremena na koje je postavljen, Gradsko veće može svojim aktom odrediti vršioca dužnosti načelnika do postavljenja načelnika po sprovedenom postupku javnog konkursa.
Gradsko veće može razrešiti načelnika, odnosno zamenika načelnika na osnovu obrazloženog predloga Gradonačelnika ili najmanje jedne trećine članova Gradskog veća. Odluka o razrešenju donosi se većinom glasova od ukupnog broja članova Gradskog veća.
Predlog za razrešenje načelnika mora biti sačinjen u pisanom obliku i mora sadržati razloge koji predlog čine opravdanim.
Odgovornost načelnika
Načelnik za svoj rad i rad gradske uprave kojom rukovodi odgovara Skupštini grada i Gradskom veću.
Radom unutrašnje organizacione jedinice u Gradskoj upravi rukovodi rukovodilac u skladu sa Pravilnikom o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi.
Rukovodioce unutrašnjih organizacionih jedinica u gradskim upravama, raspoređuje načelnik.
Radom Komunalne policije rukovodi Načelnik komunalne policije, koga raspoređuje načelnik nadležne uprave u čijem sastavu je komunalan policija.
Zaposlena i postavljena lica u gradskim upravama imaju, po osnovu rada, obaveze i odgovornosti utvrđene Zakonom i drugim propisima.
Radom stručne službe rukovodi sekretar Skupštine grada.
Sekretar Skupštine u smislu prethodnog stava stara se o stručnom, kvalitetnom i blagovremenom radu stručne službe, donosi Pravilnik o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Stručnoj službi, donosi opšta akta kojima se uređuju prava i dužnosti radnika, odlučuje o pojedinačnim pravima iz radnog odnosa radnika Stručne službe (zasnivanje radnog odnosa, raspoređivanje u toku rada, prestanak radnog odnosa i druga prava), vrši i druge poslove utvrđene zakonom, Statutom i ovom odlukom.
Sredstva za finansiranje Gradskih uprava i Stručne službe, radi izvršavanja poslova iz njihovih nadležnosti, utvrđuju se u budžetu Grada.
Do donošenja Odluke o rebalansu budžeta grada za 2012. godinu, Gradske uprave mogu preuzimati obaveze koje će biti finansirane sa pozicija postojeće Odluke o budžetu grada, a prema odgovarajućim namenama.
Preuzimanje obaveza od strane gradske uprave se može vršiti samo u slučaju hitnosti, radi sprečavanja nastanka štetnih posledica koje bi ugrozile normalno funkcionisanje gradskih uprava.
Gradsko veće je dužno da u roku od 6 meseci od dana stupanja na snagu ove Odluke, raspiše javni oglas za izbor kandidata za načelnike i zamenike načelnika gradskih uprava, u skladu sa odredbama ove Odluke.
Do okončanja postupka za izbor načelnika Gradsko veće će postaviti v.d. načelnika svih gradskih uprava.
U roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ove odluke, načelnici svih Gradskih uprava i Sekretar Skupštine grada su dužni da donesu Pravilnik o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskim upravama i Stručnoj službi i izvrše raspoređivanje zaposlenih.
Zaposleni u Gradskim upravama grada Sremska Mitrovica koje prestaju sa radom biće preuzeti, u gradske uprave obrazovane ovom Odlukom, a nakon donošenja Akta o sistematizaciji biće raspoređeni i nastaviće sa radom na dosadašnjim poslovima kao zaposleni u novoobrazovanim Gradskim upravama, u skladu sa njihovom stručnom spremom i ovom Odlukom.
Do izrade pečata Gradskih uprava, uprave obrazovane ovom odlukom koristiće pečate dosadašnjih uprava, tako što će Gradska uprava za opšte i zajedničke poslove, Gradska uprava za budžet i finansije i Stručna služba Skupštine grada, koristiti pečate koje su koristile po prethodnoj Odluci, dok će ostale gradske uprave koristiti pečate uprava čije su nadležnosti preuzele, u skladu sa ovom Odlukom.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o gradskim upravama grada Sremska Mitrovica ("Sl. list grada Sremska Mitrovica", broj 2/2008, 14/2009, 1/2012).
Ova Odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Sremska Mitrovica".
Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o gradskim upravama
("Sl. list grada Sremska Mitrovica", br. 1/2014)
Član 5
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Sremska Mitrovica".