PRAVILNIKO POSTUPKU I NAČINU REŠAVANJA ZAHTEVA GRAĐANA ZA NAKNADU ŠTETE NASTALE USLED UJEDA NAPUŠTENIH ŽIVOTINJA("Sl. list grada Subotice", br. 20/2014) |
Ovim pravilnikom utvrđuje se postupak i način rešavanja zahteva građana za naknadu štete, koju građani pretrpe usled ujeda napuštenih životinja (u daljem tekstu: događaj) na teritoriji Grada Subotice.
Napuštena životinja, u smislu ovog Pravilnika jeste životinja koja nema dom ili koja se nalazi izvan njega i lišena je brige i nege vlasnika, odnosno držaoca i koju je on svesno napustio.
Oštećeno lice je obavezno da podnese prijavu o nastalom događaju Javnom komunalnom preduzeću "Čistoća i zelenilo", odmah nakon ujeda napuštene životinje, a najkasnije u roku od 3 dana od dana događaja.
Javno komunalno preduzeće "Čistoća i zelenilo" obavezno je da izda potvrdu oštećenom licu o prijavljenom događaju, kao i da preduzme neophodne aktivnosti na pronalaženju i zbrinjavanju napuštene životinje.
Javno komunalno preduzeće "Čistoća i zelenilo" obavezno je da:
- vodi evidenciju o podnetim prijavama i izdatim potvrdama oštećenim licima,
- Službi Gradske uprave nadležnoj za komunalne poslove dostavlja mesečne izveštaje o prijavljenim događajima, izdatim potvrdama i preduzetim aktivnostima na pronalaženju i zbrinjavanju napuštenih životinja, najkasnije do 5. u mesecu za prethodni mesec.
Oštećeno lice može Gradskom javnom pravobranilaštvu podneti zahtev za naknadu štete nastale usled ujeda napuštenih životinja (Obrazac 1, koji je sastavni deo ovog Pravilnika).
Zahtev iz stava 1. ovog člana oštećeno lice dužno je da podnese najkasnije u roku od 30 dana od dana događaja.
Zahtev iz stava 1. ovog člana mora da:
- bude u pisanoj formi, jasne sadržine sa naznakom adrese, kontakt telefona i brojem tekućeg ili žiro računa,
- sadrži veran opis i lokaciju događaja, fotografiju povrede, opis pretrpljenih povreda, sa iznosom naknade koju potražuje.
Uz zahtev iz člana 3. ovog Pravilnika, oštećeno lice je u obavezi da dostavi original ili overene fotokopije dokumentacije, i to:
- ličnu kartu odnosno izvod iz matične knjige rođenih za maloletno dete,
- dokaz (potvrdu) da je događaj prijavljen u roku Javnom komunalnom preduzeću "Čistoća i zelenilo",
- kompletnu medicinsku dokumentaciju, koja se odnosi na dijagnozu i lečenje (izveštaj nadležne zdravstvene ustanove primarne zaštite, izveštaj lekara specijaliste sa detaljnim opisom povrede, i sl.),
- druge dokaze koji su od značaja za rešavanje zahteva.
Gradsko javno pravobranilaštvo, primljene zahteve iz člana 3. ovog Pravilnika, dostavlja Komisiji za utvrđivanje osnovanosti zahteva i visine naknade štete nastale usled ujeda napuštenih životinja (u daljem tekstu: Komisija) u roku od 3 dana od dana prijema.
Komisiju iz stava 1. ovog člana obrazuje Gradonačelnik, posebnim aktom u roku od 7 dana od dana stupanja na snagu ovog Pravilnika.
Aktom o obrazovanju Komisije utvrđuje se broj i sastav, poslovi i zadaci koje će Komisija obavljati, kao i druga pitanja od značaja za rad Komisije.
Članovima Komisije pripada naknada u visini neto osnovice za obračun zarade zaposlenih čija se zarada obezbeđuje u budžetu Grada Subotice za mesec za koji se vrši isplata naknade.
Komisija po razmatranju primljenog zahteva, upućuje predlog Gradskom javnom pravobranilaštvu, da zahtev:
1. prihvati i sa oštećenim licem zaključi vansudsko poravnanje o naknadi štete na visinu novčanog iznosa koji je Komisija predložila a Gradonačelnik dao saglasnost,
2. odbije zahtev kao neosnovan ili
3. odbaci zahtev zbog nedostavljanja potpune dokumentacije u roku koji je Komisija odredila podnosiocu zahteva da to učini i sl.
Predlog Komisije iz stava 1. ovog člana mora biti obrazložen.
Komisija je dužna da primljene zahteve razmotri i uputi predlog Gradskom javnom pravobranilaštvu, najkasnije u roku od 15 dana od dana prijema zahteva.
Gradsko javno pravobranilaštvo je obavezno da u roku od 10 dana od dana prijema predloga Komisije donese akt po zahtevu oštećenog lica.
Oštećeno lice je dužno da se pre pokretanja postupka za ostvarivanje prava na naknadu štete pred nadležnim sudom, obrati Gradskom javnom pravobranilaštvu zahtevom iz člana 3. ovog Pravilnika.
Svi postupci mirnog rešavanja spora u pogledu zahteva građana za naknadu štete nastale usled ujeda napuštenih životinja koji su započeti posle 1. januara 2014. godine, a nisu okončani do dana stupanja na snagu ovog Pravilnika, okončaće se po odredbama ovog Pravilnika.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana po objavljivanju u "Službenom listu Grada Subotice".
Prijemni broj: |
|
|
|
(popunjava nadležni organ) |
ZAHTEV ZA NAKNADU ŠTETE NASTALE USLED
UJEDA NAPUŠTENE ŽIVOTINJE
Gradskom javnom pravobranilaštvu
Dana __________ godine, u Subotici, odnosno u naseljenom mestu __________ u ulici ____________________ pretrpeo-la sam, odnosno moje maloletno dete __________ pretpelo je štetu nastalu usled ujeda napuštene životinje:
Nepoznatog vlasnika |
|
|
(opis psa) |
|
|
Poznatog vlasnika ____________________ iz __________, ulica i broj __________
Opis događaja:
|
|
|
|
|
Opis povrede:
|
|
|
|
Navedeni događaj dana __________ godine mi se desio/dešava, odnosno mom maloletnom detetu (zaokružiti broj):
1. prvi put |
2. već nekoliko puta |
|
|
|
|
(upisati koliko) |
Na ime naknade nastale štete potražujem novčani iznos u visini od __________ dinara, koji treba uplatiti na račun: ___________________________________.
Uz zahtev prilažem: |
|
1. original ili overenu fotokopiju lične karte (i izvod iz matične knjige rođenih za maloletno dete) |
|
2. potvrdu od Javnog komunalnog preduzeća "Čistoća i zelenilo" Subotica |
|
3. fotografiju povrede |
|
4. originalnu lekarsku dokumentaciju |
|
5. drugu dokumentaciju: |
____________________________ |
|
____________________________ |
U Subotici |
Podnosilac zahteva |
|
Dana ____________ |
_________________________________ |
|
|
(ime i prezime - štampana slova) |
Kontakt podaci:
Adresa: |
____________________________ |
Telefon: |
____________________________ |
|
_________________________________ |
|
(svojeručni potpis podnosioca zahteva) |