ODLUKA
O USLOVIMA I NAČINU ORGANIZOVANJA POSLOVA U OBAVLJANJU KOMUNALNE DELATNOSTI PREČIŠĆAVANJA I DISTRIBUCIJE VODE I PREČIŠĆAVANJA I ODVOĐENJA OTPADNIH VODA

("Sl. list grada Kragujevca", br. 18/2014 - prečišćen tekst)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom se propisuju uslovi i način organizovanja poslova u obavljanju komunalne delatnosti prečišćavanja i distribucije vode (u daljem tekstu: isporuka vode) i prečišćavanja i odvođenja otpadnih voda (u daljem tekstu: odvođenje voda) i to:

- tehnički i drugi posebni uslovi za isporuku vode i odvođenje voda kojima se obezbeđuje određeni obim, vrsta i kvalitet usluga,

- način obezbeđivanja kontinuiteta u isporuci vode i odvođenju voda,

- prava i obaveze preduzeća koje obavlja isporuku vode i odvođenje voda i prava i obaveze korisnika,

- način obračuna i naplate naknade za isporučenu vodu i odvođenje voda, kao i prava korisnika u slučaju neisporučivanja ili nekvalitetnog isporučivanja vode i neodvođenja, odnosno nekvalitetnog odvođenja voda,

- način postupanja i ovlašćenja organa grada Kragujevca u slučaju prekida u isporuci vode ili odvođenju voda, u slučaju nepredviđenih okolnosti (havarija, elementarnih nepogoda i dr.) ili štrajka, operativne mere koje preduzima preduzeće koje obavlja isporuku vode i odvođenje voda u tim slučajevima, red prvenstva u isporuci vode i odvođenju voda kad, usled više sile, dođe do smanjenog obima u obavljanju tih delatnosti,

- slučajevi i uslovi pod kojima se korisnicima može uskratiti isporuka vode, odnosno odvođenje voda, kao i način i postupak za donošenje naloga nadležne inspekcije o isključenju korisnika priključenog na komunalni objekat, protivno odredbama Zakona.

Član 2

Isporuku vode i odvođenje voda za korisnike obavlja Javno komunalno preduzeće "Vodovod i kanalizacija" Kragujevac, koje je Grad osnovao za trajno obavljanje komunalne delatnosti prečišćavanja i distribucije vode i prečišćavanja i odvođenja otpadnih voda u skladu sa zakonom i propisima Skupštine grada Kragujevca (u daljem tekstu: Preduzeće).

Preduzeće obavlja komunalnu delatnost iz stava 1. ovog člana, za teritoriju grada Kragujevca, koja je obuhvaćena GUP-om, kao i drugim naseljenim mestima na teritoriji grada Kragujevca, u skladu sa urbanističkim i razvojnim planovima grada Kragujevca.

Član 3

Korisnik, u smislu ove odluke, je fizičko lice (građanin i preduzetnik) i pravno lice, kao investitor ili vlasnik, odnosno zakupac stana na neodređeno vreme, čija je stambena zgrada, stan, poslovna prostorija ili druga prostorija priključena na tehničke sisteme za isporuku vode i odvođenje voda.

Međusobni odnosi između korisnika i preduzeća započinju zasnivanjem korisničkog odnosa prema uslovima koje propisuje Preduzeće.

II TEHNIČKI I DRUGI POSEBNI USLOVI ZA ISPORUKU VODE I ODVOĐENJE VODA

 

1. TEHNIČKI SISTEMI

Član 4

Isporuka vode i odvođenje voda vrši se putem odgovarajućih tehničkih sistema.

Član 5

Tehnički sistem za isporuku vode predstavlja tehničko-tehnološku celinu koju čine sledeća postrojenja i uređaji:

1. izvorišta sa objektima, opremom i zonama sanitarne zaštite;

2. cevovodi sirove vode od izvorišta do postrojenja za prečišćavanje vode;

3. postrojenja za prečišćavanje vode;

4. cevovodi vode za piće od postrojenja za prečišćavanje vode do rezervoara sa pratećim objektima;

5. rezervoari;

6. postrojenja za potiskivanje vode;

7. vodovodna mreža;

8. priključci do mernog uređaja korisnika;

9. merni uređaj za merenje isporučene količine vode na priključku (u daljem tekstu: vodomer), koji može biti:

- centralni vodomer (u daljem tekstu: CV) - koji meri potrošnju za više korisnika (stambene zgrade, stambeno poslovne zgrade i sl.),

- kontrolni vodomer - koji se postavlja iza CV i meri potrošnju samo jednog korisnika, a kome je za obračun potrošnje merodavan CV (vodomeri u stanovima stambenih zgrada),

- individualni vodomer - koji meri potrošnju za jednog korisnika i koji je merodavan za obračun potrošnje (porodične stambene zgrade i sl);

10. okna za merni uređaj;

11. unutrašnje vodovodne instalacije - kućne instalacije.

Postrojenja i uređaji iz stava 1. ovog člana od rednog broja 1. do rednog broja 9. čine javni vodovod i predstavljaju osnovno sredstvo Preduzeća.

Mesto predaje, odnosno mesto gde se graniče objekti Preduzeća i korisnika i na kome se korisniku isporučuje voda je centralni vodomer ili individualni vodomer.

Član 6

Tehnički sistem za odvođenje voda predstavlja tehničko-tehnološku celinu koju čine sledeća postrojenja i uređaji:

1. kanalizaciona mreža sa pripadajućim objektima (reviziona okna, kanalizacioni priključci i dr.);

2. centralno gradsko postrojenje za prečišćavanje otpadnih voda;

3. postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda kod industrijskih zagađivača - predtretmani;

4. unutrašnje kanalizacione instalacije - kućne instalacije;

5. septičke jame.

Postrojenja i uređaji iz stava 1. ovog člana od rednog broja 1. zaključno sa brojem 2. čine javnu kanalizaciju i predstavljaju osnovno sredstvo preduzeća.

2. SPAJANJE UNUTRAŠNJIH VODOVODNIH I KANALIZACIONIH INSTALACIJA SA JAVNIM VODOVODOM I JAVNOM KANALIZACIJOM

Član 7

Unutrašnje vodovodne instalacije spajaju se sa javnim vodovodom, odnosno uličnom vodovodnom mrežom preko vodovodnog priključka.

Vodovodni priključak je cevni spoj od ulične vodovodne mreže zaključno sa ventilom zatvaračem, neposredno iza vodomera.

Vodovodni priključak se postavlja tako što se unutrašnje vodovodne instalacije neposredno priključuju na uličnu vodovodnu mrežu.

Pod unutrašnjim vodovodnim instalacijama, u smislu ove odluke, podrazumevaju se cevovodi i uređaji od ventila zatvarača iza centralnog vodomera na vodovodnom priključku do mesta izliva vode kod korisnika.

Član 8

Vodovodni priključak postavlja se radi trajnog ili privremenog snabdevanja korisnika vodom.

Priključenje unutrašnje vodovodne instalacije na javni vodovod radi trajnog snabdevanja vodom korisnika vrši se na osnovu izdatog odobrenja za izgradnju objekta.

Svaka zgrada mora da ima sopstveni trajni vodovodni priključak.

Priključak na javni vodovod radi privremenog snabdevanja korisnika može se odobriti za organizovanje gradilišta radi izgradnje objekata i uređenja novih zelenih površina, za organizovanje i održavanje većih sportskih kulturnih i drugih sličnih manifestacija.

Član 9

Investitor iz člana 8. stav 4. dužan je da preduzeću podnese zahtev za dobijanje saglasnosti za korišćenje privremenog vodovodnog priključka.

Preduzeće je dužno da u roku od 15 dana od dana prijema zahteva, izda saglasnost iz stava 1. ovog člana, ili ako nisu ispunjeni uslovi, odbije zahtev.

Međusobni odnosi za korišćenje privremenog vodovodnog priključka između investitora odnosno korisnika i Preduzeća uređuju se ugovorom.

Korisnik privremenog vodovodnog priključka dužan je da preduzeću odjavi korišćenje vode po isteku roka na koji je odobren privremeni priključak, po prestanku potrebe za korišćenjem vode ili usled promene korisnika.

Privremeni vodovodni priključak ne može se koristiti za trajno snabdevanje vodom.

Član 10

Kanalizacioni priključak je cevni spoj od ulične kanalizacione mreže do prvog revizionog okna koje se postavlja na jedan metar iza regulacione linije.

Kanalizacioni priključak postavlja se tako što se unutrašnja instalacija kanalizacije neposredno spaja sa uličnom kanalizacionom mrežom.

Izuzetno, ako to konfiguracija terena i drugi uslovi zahtevaju, unutrašnje instalacije kanalizacije mogu se spojiti sa javnom kanalizacijom preko susednog zemljišta uz pisanu saglasnost korisnika odnosno vlasnika tog zemljišta.

Svaka zgrada treba da ima poseban kanalizacioni priključak.

Član 11

Svaka zgrada koja se nalazi u ulici, ili graniči sa ulicom u kojoj je izgrađena vodovodna i kanalizaciona mreža, mora da se spoji sa tom mrežom u skladu sa tehničkim uslovima koje propisuje Preduzeće.

Izuzetno, sa uličnom vodovodnom mrežom može da se spoji i zgrada u ulici u kojoj nije izgrađena ulična kanalizaciona mreža, ako su ispunjeni uslovi za odvođenje otpadnih voda iz tehničke dokumentacije na osnovu koje je izdato odobrenje za izgradnju objekta.

Član 12

Spajanje zgrade sa uličnom vodovodnom i kanalizacionom mrežom mora da se izvrši u roku od 6 meseci računajući od dana kada su se stekli uslovi iz člana 11. stava 1. ove odluke. Zahtev za spajanje dužno je da podnese lice koje se smatra korisnikom u smislu ove odluke.

Ukoliko se u ulici vrši rekonstrukcija vodovodne ili kanalizacione mreže, Preduzeće je dužno da odmah pri izvođenju radova, o trošku investitora, izvrši ponovno priključenje korisnika čiji je priključak izveden u skladu sa važećim tehničkim i urbanističkim uslovima, a korisnik nije menjao površinu objekta i ukine stare instalacije vodovodne ili kanalizacione mreže.

Član 13

Uređaj za merenje količine vode je vodomer koji se postavlja na kraju deonice vodovodnog priključka u vodovodnom oknu korisnika, lociranom unutar parcele na udaljenosti 1,5 m od regulacione linije, kod individualne gradnje, odnosno ispred zgrade kod kolektivne gradnje.

U ulicama gde se poklapaju regulaciona i građevinska linija objekta, a nema mesta za smeštaj vodemernog okna prema odredbi iz stava 1. ovog člana, isto se postavlja u pojasu trotoara.

Kada su na istom priključku korisnici stambenih i poslovnih prostorija, za korisnike poslovnih prostorija postavlja se poseban centralni vodomer u istom oknu gde se postavlja centralni vodomer za korisnike stambenog prostora.

Vlasnici poslovnih prostorija dužni su da ugrade vodomere prema uslovima koje propisuje Preduzeće.

Ukoliko Preduzeće utvrdi da nema tehničkih uslova za ugradnju vodomera iz stava 4. ovog člana utrošak vode obračunava se prema kriterijumima koje propisuje Preduzeće.

Član 14

U stambenim zgradama korisnik može, da o svom trošku, ugradi kontrolni vodomer za merenje potrošnje vode, uz prethodnu saglasnost Preduzeća.

Preduzeće će odobriti ugradnju kontrolnog vodomera, ukoliko oceni da postoje tehnički uslovi za njegovu ugradnju.

Kontrolni vodomer služi za merenje potrošnje vode jednog korisnika, s tim što je korisnik dužan da plaća i deo potrošene vode sa centralnog vodomera, odnosno razliku između pročitanog stanja sa centralnog vodomera i zbira potrošene količine vode preko svih kontrolnih vodomera.

Periodični pregled kontrolnog vodomera vrši se u rokovima propisanim Zakonom o mernim jedinicama i merilima i drugim podzakonskim aktima, a na teret sredstava Preduzeća.

Popravku kontrolnog vodomera bez obzira da li se vrši u vremenu ili po isteku važenja žiga, vrši Preduzeće na teret sredstava Preduzeća.

3. POSEBNI USLOVI

Član 15

Isporuka vode i odvođenje voda ne može se vršiti za objekte izgrađene bez odobrenja nadležnog organa uprave.

U slučaju da se priključivanje na javni vodovod ili kanalizaciju izvrši suprotno odredbi stava 1. ovog člana, komunalna inspekcija doneće nalog o isključenju.

4. POSTUPAK PRIKLJUČENJA

Član 16

Pre početka izrade tehničke dokumentacije za izgradnju objekta koji treba da se priključi na javni vodovod i javnu kanalizaciju investitor je dužan da od Preduzeća pribavi prethodnu saglasnost o mogućnostima za priključenje i uslovima za projektovanje i građenje.

Preduzeće je dužno da u roku od 15 dana od dana prijema zahteva, izda prethodnu saglasnost iz stava 1. ovog člana, ili odbije zahtev ako uslovi nisu ispunjeni.

Član 17

Investitor je dužan da glavni projekat uređaja i instalacija objekta izradi prema izdatim tehničkim uslovima iz prethodne saglasnosti i nakon izrade isti dostavi Preduzeću na ocenu usaglašenosti.

Preduzeće ocenjuje usaglašenost projekta iz stava 1. ovog člana sa izdatim tehničkim uslovima i investitoru izdaje potvrdu o tome u roku od 7 dana od dana podnošenja zahteva, ili odbija zahtev ako nisu ispoštovani tehnički uslovi.

Član 18

U postupku pribavljanja građevinske dozvole, investitor je dužan da priloži potvrdu Preduzeća kojom se utvrđuje da je projektna dokumentacija usklađena sa prethodnom saglasnošću iz člana 16. ove odluke.

Član 19

Investitor snosi materijalne troškove izdavanja uslova i ocene usaglašenosti projekta sa izdatim uslovima.

Član 20

Izgradnju vodovodnog i kanalizacionog priključka, kao i ugradnju vodomera, izvodi Preduzeće na zahtev investitora ili vlasnika objekta.

Vlasnik ili investitor novoizgrađenog objekta, kao i vlasnik već izgrađenog objekta, dužan je da uz Zahtev podnese:

- kopiju plana parcele,

- građevinsku dozvolu i potvrdu o prijavi početka izvođenja radova (potvrdu samo za novoizgrađene objekte),

- odgovarajuću tehničku dokumentaciju,

- odobrenje o raskopavanju javne površine izdato od nadležne Gradske uprave,

- izjavu kojom dozvoljava Preduzeću da pregledom ispita unutrašnje vodovodne i kanalizacione instalacije i dr.

Preduzeće će po dobijenom Zahtevu i izvršenom pregledu kojim je utvrđeno da unutrašnje vodovodne i kanalizacione instalacije odgovaraju tehničko-tehnološkim uslovima za priključenje, uraditi projekat (koji je sastavni deo Ugovora) i zaključiti Ugovor o izvođenju priključka sa podnosiocem zahteva.

Član 20a

Ugovor o izvođenju priključka za svaki vodovodni i kanalizacioni priključak obavezno sadrži: vrstu priključka sa rokom izgradnje, koji ne može biti duži od 30 dana od dana zaključenja Ugovora, mesto priključka i objekat na koji se odnosi, vrednost radova za izgradnju priključka sa priloženim predračunom radova, odredbu da je uplaćena naknada za priključak koja se obračunava u skladu sa ovom Odlukom, rok uplate, odredbu o predaji priključka Preduzeću i dr.

Preduzeće je dužno da primerak ugovora o izgradnji priključka dostavi Gradskoj upravi nadležnoj za komunalne poslove, u roku od 7 dana od dana potpisivanja ugovora.

Član 20b

Vrednost radova za izgradnju priključka utvrđuje se na osnovu stvarnih troškova rada i utrošenog materijala u skladu sa Cenovnikom koji donosi Upravni odbor Preduzeća uz saglasnost Gradskog veća.

Iznos naknade za priključak određuje se Odlukom Gradskog veća, kojom se utvrđuju, kriterijumi i visina naknade, a na predlog Preduzeća.

Naknadu za priključak uplaćuje podnosilac zahteva odnosno vlasnik ili investitor objekta, ukoliko se izgradnja odnosno rekonstrukcija mreže izvodi na teret budžeta grada Kragujevca, u skladu sa Godišnjim ugovorom o izgradnji vodovodne i kanalizacione mreže, u jednokratnom iznosu pri zaključenju Ugovora, u korist budžeta grada Kragujevca i namenjena je za finansiranje izgradnje objekata vodovodne i kanalizacione mreže.

Član 21

Izgrađena postrojenja i uređaje javnog vodovoda i javne kanalizacije investitor je dužan da preda Preduzeću na korišćenje, upravljanje i održavanje, najkasnije 30 dana od dana dobijanja upotrebne dozvole.

Prilikom primopredaje objekata javnog vodovoda ili javne kanalizacije iz stava 1. ovog člana između investitora i Preduzeća, Preduzeću se pored odobrenja za upotrebu objekta, odluke investitora o prenosu, predaje i prateća tehnička i finansijska dokumentacija sa svim dozvolama i saglasnostima koje su pratile projektovanje i izgradnju objekta.

O izvršenoj primopredaji sačinjava se zapisnik.

Član 22

Izgrađeni priključak na vodovodnu ili kanalizacionu mrežu, Preduzeće odmah nakon izgradnje i ispostavljanja konačnog obračuna investitoru, kao deo javnog vodovoda, bez posebne saglasnosti investitora, aktivira u svojim poslovnim knjigama kao imovinu Preduzeća.

Član 23

Komunalni i drugi radovi koji se izvode na vodovodnoj i kanalizacionoj mreži, u neposrednoj blizini, iznad ili ispod komunalnih objekata (cevovoda i drugih postrojenja i uređaja) i u zonama i pojasevima sanitarne zaštite mogu se izvoditi samo uz prethodnu saglasnost Preduzeća.

Sve radove na zaštiti i obezbeđenju komunalnih objekata u slučaju izvođenja radova iz stava 1. ovog člana izvodi Preduzeće ili drugi izvođač pod nadzorom Preduzeća, na teret investitora.

5. KORIŠĆENJE VODE U JAVNE SVRHE

Član 24

Pod korišćenjem vode u javne svrhe, u smislu odredaba ove odluke, podrazumeva se korišćenje vode za gašenje požara, pranje i polivanje ulica, zalivanje javnih zelenih površina, održavanje i izgradnja gradskih saobraćajnica, kao i za javne česme i fontane, javne sanitarne objekte, javne otvorene i zatvorene bazene, gradska groblja i sl.

Uslovi korišćenja i način plaćanja vode utrošene u javne svrhe, osim za gašenje požara određuju se ugovorom koji preduzeće zaključuje sa javnim komunalnim preduzećima i dugim licima kojima je povereno obavljanje navedenih delatnosti iz stava 1. ovog člana.

Vatrogasne jedinice, odnosno društva, imaju pravo da za potrebe gašenja požara koriste vodu iz svih hidranata.

6. ISPORUKA VODE DRUGIM OPŠTINAMA

Član 25

Isporuka viška vode iz javnog vodovoda drugim opštinama vrši se na određeno vreme, a najduže na vreme od 1 godine.

Odluku o isporuci vode iz javnog vodovoda drugim opštinama, donosi Upravni odbor Preduzeća, uz saglasnost Skupštine Grada Kragujevca, vodeći računa o kvalitetu obavljanja komunalne delatnosti i perspektivnoj snabdevenosti korisnika vodom u gradu Kragujevcu.

Odluku iz stava 2. ovog člana sa predlogom ugovora, Upravni odbor Preduzeća dostavlja na saglasnost Skupštini grada Kragujevca.

Član 26

Isporuka vode iz člana 25. ove odluke, reguliše se ugovorom koga zaključuju Preduzeće i komunalno preduzeće druge opštine kojoj se privremeno isporučuje voda.

Ugovor sadrži odredbe kojima se reguliše rok isporuke vode, količina isporučene vode, mesta merenja i predaje, kvalitet isporučene vode, cena i način plaćanja, kao i slučajevi i uslovi pod kojima se može uskratiti ili smanjiti isporuka vode.

III NAČIN OBEZBEĐIVANJA KONTINUITETA U ISPORUCI VODE I ODVOĐENJU VODA

Član 27

Preduzeće je dužno da svoj rad i poslovanje organizuje tako da obezbeđuje stalnu funkcionalnu sposobnost tehničkih sistema iz čl. 5. i 6. ove odluke, u cilju trajnog i nesmetanog pružanja usluga isporuke vode i odvođenje voda svim korisnicima, neprekidno 24 sata dnevno pod jednakim uslovima.

Preduzeće je dužno da obezbedi odgovarajući kvalitet vode i kvalitet pružene usluge, koji podrazumeva zdravstvenu i higijensku ispravnost prema propisanim standardima i normativima, sigurnost i pouzdanost korisnika u dobijanju usluga i zaštitu životne sredine.

Član 28

Ako dođe do poremećaja ili prekida u pružanju komunalnih usluga isporuke vode ili odvođenja voda usled više sile ili drugih razloga koji nisu mogli da se predvide, odnosno spreče, Preduzeće je obavezno da odmah preduzme mere na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno prekida, ili na drugi način obezbedi zadovoljavanje potreba korisnika, i to:

1. privremeno obezbedi snabdevanje korisnika komunalnim uslugama iz alternativnih izvora, kad je to moguće (priručni uređaji za snabdevanje i odvođenje voda), a obavezno ako prekid traje duže od 24 sata,

2. radno angažuje zaposlene na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno razloga zbog kojih je došlo do prekida u vršenju komunalnih usluga, kao i da angažuje treća lica u vršenju komunalnih usluga,

3. hitno popravi i zameni instalacije i uređaje kojima se obezbeđuje vršenje komunalnih usluga, kao i zaštiti komunalne objekte i uređaje od daljih kvarova ili havarija, i

4. preduzima i druge mere koje utvrdi Gradsko veće.

Član 29

Ako se prekid u pružanju komunalnih usluga predviđa zbog planiranih radova na komunalnim objektima iz čl. 5. i 6. ove odluke (rekonstrukcije i dr.), Preduzeće je dužno da o tome, najkasnije 24 sata pre nastanka predviđenog prekida, putem sredstava javnog informisanja, ili na drugi odgovarajući način, blagovremeno obavesti korisnike.

Preduzeće je dužno da, u slučaju prekida u pružanju komunalnih usluga iz stava 1. ovog člana, najkasnije 24 sata pre nastanka predviđenih prekida, u pisanoj formi obavesti Gradsko veće.

Član 30

U slučaju iznenadnog kvara na javnom vodovodu i javnoj kanalizaciji, Preduzeće može i bez prethodnog obaveštavanja korisnika da prekine pružanje komunalne usluge, s tim što je dužno da odmah po prekidu, preko sredstava javnog informisanja, obavesti korisnike o razlozima, kao i o vremenu trajanja prekida.

Preduzeće je dužno da izvođenje radova iz stava 1. ovog člana organizuje tako da prekid u snabdevanju vodom traje vremenski što kraće.

Ako prekid u snabdevanju vodom nije moguće otkloniti u roku kraćem od 24 sata, Preduzeće je dužno da u skladu sa ovom odlukom obezbedi korisnicima isporuku vode.

Član 31

Radi obezbeđivanja uslova za redovno održavanje i korišćenje komunalnih objekata, Preduzeće ima pravo i obavezu da preduzima potrebne mere za zaštitu komunalnih objekata prilikom njihovog postavljanja, korišćenja i održavanja, uključujući i pravo prelaska preko tuđe nepokretnosti.

Pravo prelaska preko tuđe nepokretnosti i uslove obavljanja radova iz stava 1. ovog člana, utvrđuje nadležan organ grada Kragujevca u skladu sa zakonom. Preduzeće koje izvodi radove odgovara za štetu koja nastane izvođenjem radova u skladu sa zakonom.

Vlasnik, odnosno korisnik nepokretnosti koja se nalazi ispod, iznad ili pored komunalnih objekata ne može da obavlja radove koji ometaju pružanje komunalnih usluga.

Član 32

Radi zaštite javnog vodovoda, a u cilju obezbeđivanja kontinuiteta u isporuci vode, kao i zadržavanja potrebnog nivoa u zadovoljavanju potreba korisnika, utvrđuje se dozvoljeni obim potrošnje vode za domaćinstva.

Dozvoljenim obimom potrošnje vode u smislu stava 1. ovog člana, smatra se potrošnja vode u količini 10 m3 mesečno po članu domaćinstva korisnika u objektima kolektivnog stanovanja ili u porodičnim stambenim zgradama.

Dozvoljenim obimom potrošnje vode za objekte u kojima nije evidentiran nijedan član domaćinstva (vikendice, kuće za odmor, objekti i stanovi u kojima niko ne živi), smatra se potrošnja vode u količini 10 m3 mesečno po domaćinstvu.

Količinu vode utrošenu preko dozvoljene potrošnje, korisnik plaća u dvostrukom iznosu cene komunalne usluge.

Količinu vode utrošenu preko racionalne potrošnje, utvrđenu u skladu sa članom 59. ove Odluke, korisnik plaća u trostrukom iznosu cene komunalne usluge.

IV PRAVA I OBAVEZE PREDUZEĆA I KORISNIKA

Član 33

Preduzeće je dužno da:

1. vrši isporuku vode u skladu sa propisanim standardima i normativima u pogledu kvaliteta i ispravnosti vode,

2. trajno čuva kompletnu tehničku dokumentaciju o stvarno izvedenom stanju javnog vodovoda i javne kanalizacije,

3. primenjuje propisane tehničke uslove,

4. održava postrojenja i uređaje javnog vodovoda i javne kanalizacije,

5. održava priključke od ulične vodovodne mreže zaključno sa centralnim ili individualnim vodomerom,

6. održava priključke od ulične kanalizacione mreže do prvog revizionog okna iza regulacione linije,

7. održava i kontroliše ispravnost vodomera,

8. vrši zamenu neispravnih vodomera po službenoj dužnosti, ili na zahtev korisnika u roku od 10 dana od dana prijema zahteva odnosno od konstatovanja neispravnosti po službenoj dužnosti, o svom trošku,

9. najmanje tri puta godišnje za kategoriju 1. Građani, a za kategoriju 2. Ostali korisnici najmanje jednom mesečno, kao i u slučaju promene cene očitava stanje na vodomeru,

10. vrši priključenje unutrašnjih instalacija na javni vodovod i javnu kanalizaciju,

11. vatrogasnim jedinicama, odnosno društvima, dostavi plan hidranata na vodovodnoj mreži i da ih obavesti o svakom ukinutom ili novom ugrađenom hidrantu, odmah po nastaloj promeni,

12. održava nadzemne hidrante na javnim površinama i obeleži mesta na kojima se nalaze podzemni hidranti,

13. obezbeđuje isporuku vode za javne svrhe,

14. stalno kontroliše sastav ispuštenih voda iz centralnih postrojenja za prečišćavanje vode i po potrebi preduzima odgovarajuće mere,

15. otkloni tragove izlivenih otpadnih voda sa javnih površina,

16. na zahtev korisnika izvrši čišćenje septičke jame,

17. planira i usklađuje svoje planove sa planskim dokumentima grada Kragujevca.

Član 34

Periodični pregled vodomera koji su u upotrebi vrši se u rokovima propisanim Zakonom o mernim jedinicama i merilima i drugim podzakonskim aktima.

Popravku vodomera, bez obzira da li se vrši u vremenu ili po isteku roka važenja žiga, vrši Preduzeće.

Ukoliko je neispravnost vodomera nastala zbog mehaničkog oštećenja ili nepažnje korisnika, troškove popravke snosi korisnik.

Korisnik je dužan da omogući Preduzeću skidanje vodomera u cilju periodičnog pregleda i zamenu ispravnim ili izbaždarenim vodomerom, bez obaveze da na priključak vrati isti vodomer.

Ukoliko korisnik ne dozvoli zamenu kontrolnog vodomera prema propisima i uslovima, ili onemogući njegovo očitavanje u periodu od 3 meseca uzastopno, Preduzeće će mu obračunati paušalnu naknadu.

Član 35

Korisnik ima pravo da traži kontrolu ispravnosti vodomera, a Preduzeće je dužno da izvrši traženu kontrolu u roku od osam dana od dana prijema zahteva.

Ako se kontrolom utvrdi da je vodomer neispravan, Preduzeće je dužno da ga zameni najkasnije u roku od 10 dana, od dana kada se utvrdi neispravnost.

Troškove ispitivanja vodomera snosi Preduzeće, osim u slučaju ako nadležni organ laboratorija ustanovi da je vodomer ispravan, kada ove troškove snosi korisnik.

Ako je zahtev podnet po isteku roka važenja žiga, kojim se potvrđuje ispravnost vodomera, korisnik neće snositi troškove provere ispravnosti centralnog vodomera.

Član 36

Korisnik je dužan da:

1. održava unutrašnje instalacije vodovoda i kanalizacije, okno za vodomer, prvo reviziono okno iza regulacione linije i sopstvene uređaje za povećanje pritiska, prečišćavanje otpadnih voda i septičke jame,

2. zatraži priključenje na sistem javne kanalizacije u roku od šest meseci od dana ispunjenja tehničkih uslova, a da odmah po priključenju unutrašnje instalacije na javnu kanalizaciju, stavi van upotrebe septičku jamu,

3. postupi u skladu sa tehničkim uslovima pri izvođenju radova,

4. preduzeću plaća naknadu za izvršenu komunalnu uslugu u rokovima propisanim ovom odlukom,

5. dopusti pristup i omogući očitavanje vodomera, uručivanje obračuna, održavanje vodovodnog priključka i kontrolu ispravnosti drugih uređaja čija bi neispravnost mogla da nanese štetu javnom vodovodu i javnoj kanalizaciji.

Član 37

Korisniku nije dozvoljeno da:

1. sam ukloni vodomer ili skine plombu sa vodomera, popravlja ga ili da angažuje drugo lice, osim Preduzeća,

2. koristi kućne vodovodne instalacije za uzemljenje električnih instalacija i uređaja,

3. upotrebi zatvarač ispred vodomera i skine plombu sa njega, osim u slučaju požara ili havarije, s tim da o tome odmah obavesti preduzeće,

4. javnu kanalizaciju koristi za odvođenje atmosferskih voda sa slivnih površina (krovova, dvorišta, staza i drugih betoniranih površina i sl.),

5. izvrši samovlasno priključenje na tehnički sistem vodovodne ili kanalizacione mreže,

6. priključi unutrašnje vodovodne i kanalizacione instalacije preko vodovodnog ili kanalizacionog priključka ili unutrašnjih instalacija drugog korisnika,

7. da odvodi otpadne i atmosferske vode preko unutrašnjih instalacija kanalizacije susedne zgrade, odnosno zemljišta,

8. ugradi odvodnu cev na delu kanalizacionog priključka od ulične kanalizacione mreže do prvog revizionog okna iza regulacione linije,

9. u javnu kanalizaciju ispušta materije koje ometaju proticanje ili prečišćavanje otpadnih voda ili koje mogu oštetiti kanalizacionu mrežu,

10. da pokriva i podiže poklopce sa uličnih revizionih okana i ubacuje predmete i materije koje onemogućavaju normalno funkcionisanje kanalizacije.

Član 37a

Ukoliko dođe do pucanja cevi ili havarije na unutrašnjim vodovodnim instalacijama korisnika i istekne veća količina vode, korisnik je dužan da otkloni kvar i da istu prijavi Preduzeću, s tim što će Preduzeće od korisnika naplatiti 60% naknade za isporučenu vodu.

Član 38

Korisnik ima pravo da privremeno otkaže korišćenje komunalne usluge, ukoliko postoje tehnički uslovi za isključenje, a otkazom ne dovodi do poremećaja pružanja komunalnih usluga drugim korisnicima.

Otkaz iz stava 1. ovog člana vrši se u pisanoj formi, najmanje 15 dana pre prestanka korišćenja komunalne usluge.

V NAČIN OBRAČUNA I NAPLATE NAKNADE ZA ISPORUČENU VODU I ODVOĐENJE VODA

Član 39

Korisnik plaća naknadu za isporučenu vodu i odvođenje voda na osnovu utvrđene jedinične cene, u zavisnosti od obima pružene komunalne usluge, a u skladu sa kriterijima utvrđenim ovom odlukom.

Utvrđena jedinična cena za komunalnu uslugu treba da obezbedi:

1. redovno obavljanje komunalne delatnosti isporuke vode i odvođenja voda u propisanom obimu i kvalitetu,

2. redovno investiciono i tekuće održavanje tehničkih sistema iz člana 5. i 6. ove odluke.

Član 40

Kriterijumi za formiranje cena izvršene komunalne usluge po m3 su:

1. obim i kvalitet usluge prema propisanim standardima i normativima,

2. visina troškova obavljanja komunalne delatnosti u skladu sa standardima i normativima (materijalni troškovi, zarade zaposlenih, amortizacija, troškovi za tekuće i investiciono održavanje i ostali troškovi poslovanja) u skladu sa zakonom.

Cenu za izvršenu komunalnu uslugu po m3 utvrđuje Upravni odbor Preduzeća uz saglasnost Gradskog veća.

Član 41

Obim isporučene vode utvrđuje Preduzeće očitavanjem centralnog ili individualnog vodomera ili na osnovu merila i kriterijuma utvrđenih ovom odlukom.

Obim odvedene vode utvrđuje Preduzeće na osnovu obima isporučene vode, koji je utvrđen na način iz stava 1. ovog člana.

Član 42

Obim pružene komunalne usluge očitavanjem centralnog ili individualnog vodomera utvrđuje se na osnovu razlike stanja na brojilu između dva očitavanja.

Prilikom očitavanja očitavaju se samo cele jedinice mere za koje je utvrđena cena za pružanje komunalne usluge.

Član 43

Utvrđuju se kategorije korisnika: 1. građani i 2. ostali korisnici.

Preduzeće obračunava naknadu za izvršenu komunalnu uslugu primenom Tarifnog sistema za izvršenu komunalnu uslugu.

Odluku o Tarifnom sistemu za izvršenu komunalnu uslugu utvrđuje Upravni odbor Preduzeća uz saglasnost Gradskog veća.

Tarifnim sistemom se utvrđuju kriterijumi i merila za kategorije potrošnje i kategorije korisnika, obračunski elementi za utvrđivanje vrednosti izvršene komunalne usluge, tarifni stavovi za obim izvršene komunalne usluge kao i mere kojima se primenom obračunskih elemenata i tarifnih stavova obezbeđuje prilagođavanje potrošnje vode u uslovima i mogućnostima tehničkih sistema.

Član 44

Korisnik je dužan da omogući i ima pravo da prisustvuje očitavanju vodomera.

Preduzeće utvrđuje raspored očitavanja i dužno je da o tome obavesti korisnike preko sredstava javnog informisanja.

Član 45

Obračun i naplata vode korisniku vrši se prema stanju brojila na centralnom i individualnom vodomeru, registrovanom na dan izvršenog očitavanja s tim što se registrovano stanje na brojilu u momentu očitavanja uzima kao početno stanje za naredni obračunski period.

U zgradama u kojima su u svim stanovima ugrađeni kontrolni vodomeri, korisnici plaćaju naknadu prema potrošnji registrovanoj na kontrolnim vodomerima, kao i razliku između zbira registrovane potrošnje na kontrolnim vodomerima i registrovane potrošnje na centralnom vodomeru koja se deli na korisnike srazmerno njihovoj potrošnji.

U stambenim zgradama u kojima nisu svi korisnici ugradili kontrolne vodomere u stanovima i zajedničkim prostorijama, korisnik koji je iste ugradio plaća naknadu prema potrošnji registrovanoj na kontrolnom vodomeru, a korisnici koji nisu ugradili kontrolni vodomer plaćaju paušalnu potrošnju u količini 5 m3 po članu domaćinstva.

Korisnici koji su ugradili kontrolne vodomere, kao i korisnici koji se zadužuju preko paušala plaćaju i razliku između zbira registrovane potrošnje na kontrolnim vodomerima i dodeljenog paušala i registrovane potrošnje na centralnom vodomeru, srazmerno njihovoj potrošnji na kontrolnim vodomerima i dodeljenog paušala.

Ukoliko je zbir registrovane potrošnje na kontrolnim vodomerima i dodeljenog paušala veći od registrovane potrošnje na centralnom vodomeru korisnicima, kojima je dodeljen paušal umanjuje se zaduženje srazmerno dodeljenom paušalu.

U zgradama u kojima korisnici nisu ugradili kontrolne vodomere u stanovima i zajedničkim prostorijama, korisnici plaćaju registrovanu potrošnju na centralnom vodomeru koja se deli na korisnike u zavisnosti od broja članova porodičnog domaćinstva korisnika.

Ukoliko se u postupku utvrđivanja količine isporučene vode korisniku u stambenim zgradama konstatuje neispravnost centralnog vodomera, Preduzeće je dužno da količinu isporučene vode utvrdi na osnovu prosečne potrošnje iz istog perioda u prethodnoj godini.

U poslovno-stambenim zgradama, u kojima nisu ugrađeni posebni vodomeri za poslovni prostor, način raspodele naknade za vodu između korisnika stambenog, odnosno poslovnog dela, određuje Preduzeće vodeći računa o odnosu stambenog i poslovnog dela zgrade i prirode poslovne delatnosti.

Član 46

U zgradama sa poslovnim prostorijama u kojima su ugrađeni kontrolni vodomeri, korisnici plaćaju naknadu prema potrošnji registrovanoj na kontrolnim vodomerima, kao i razliku između zbira registrovane potrošnje na kontrolnim vodomerima i registrovane potrošnje na centralnom vodomeru koja se deli na korisnike srazmerno njihovoj potrošnji.

U zgradama sa poslovnim prostorijama u kojima nisu svi korisnici ugradili kontrolne vodomere, korisnik koji je isti ugradio plaća naknadu prema potrošnji registrovanoj na kontrolnom vodomeru, a korisnici koji nisu ugradili kontrolni vodomer plaćaju razliku između zbira registrovane potrošnje na kontrolnim vodomerima i registrovane potrošnje na centralnom vodomeru koja se raspodeljuje primenom kriterijumima koje utvrdi Preduzeće.

U zgradama sa poslovnim prostorijama u kojima nisu ugrađeni kontrolni vodomeri, utvrđeni obim isporučene vode registrovan na centralnom vodomeru raspodeljuje se primenom kriterijuma koje utvrdi Preduzeće.

Korisnik poslovnog prostora je dužan da Preduzeću dostavi podatke o površini poslovnog prostora koji koristi, vrsti delatnosti, broju zaposlenih, broju točećih mesta, na osnovu kojih se utvrđuje potrošnja vode.

Ukoliko se u postupku utvrđivanja količine isporučene vode korisniku iz stava 1. ovog člana konstatuje neispravnost centralnog vodomera, Preduzeće je dužno da količinu isporučene vode utvrdi na osnovu prosečne potrošnje iz istog perioda u prethodnoj godini.

Član 47

Preduzeće ima pravo da naplati isporučenu vodu preko bespravno postavljenog priključka od momenta priključenja, prema potrošnji na vodomeru, primenom važećih cena u momentu saznanja za bespravno priključivanje.

Ako na samovoljno izvedenom priključku nije postavljen vodomer, količina isporučene vode utvrdiće se prema pritisku na mestu priključenja, unutrašnjem preseku cevi na mestu izliva, uzimajući vreme korišćenje 12 sati dnevno od momenta samovoljnog priključenja ili 90 dana retroaktivno od dana isključenja.

Član 48

Isporučena voda za gašenje požara se ne naplaćuje.

Član 49

Ako se korisnik snabdeva vodom iz sopstvenog izvorišta, količinu ispuštene otpadne vode utvrđuju sporazumno Preduzeće i korisnik.

Član 50

Ako se korisnik priključi na javnu kanalizaciju samovlasno, količinu ispuštene vode utvrdiće Preduzeće procenom na osnovu količine utrošene vode od momenta samovlasnog priključenja, ili 90 dana retroaktivno od dana saznanja.

Član 51

Naknadu za čišćenje septičkih jama korisnik plaća avansno.

Naknadu iz stava 1. ovog člana određuje Upravni odbor Preduzeća, uz saglasnost Gradskog veće.

Član 52

Korisnik iz kategorije 1. je dužan da Preduzeću prijavi broj članova porodičnog domaćinstva kao i sve promene od značaja za pružanje, utvrđivanje obima i naplatu komunalnih usluga, bez odlaganja, a najkasnije narednog dana od dana nastanka promene.

Prijava se podnosi u pisanoj formi.

Član 53

Korisnik iz kategorije 1. plaća Preduzeću naknadu za izvršenu komunalnu uslugu u roku od 15. dana od dana dostavljanja obračuna.

Korisnici iz kategorije 2. Ostali korisnici plaćaju Preduzeću naknadu za izvršenu komunalnu uslugu za fakturisani period, u roku od 15 dana od dana dostavljanja obračuna.

Posle očitavanja vodomera, Preduzeće je dužno da korisnicima dostavi obračun o obimu pružene usluge.

Član 54

Preduzeće je dužno da svim korisnicima iz kategorije 1. Građani dostavi blok od najmanje 12 uplatnica, u kojima će biti uneti svi podaci o korisniku.

Blok uplatnica dostavlja se korisnicima jednom godišnje, najkasnije do dana početka obračunskog perioda.

Član 55

Plaćanje naknade za izvršenu komunalnu uslugu vrši se uplatom na blagajne Preduzeća, uplatom na žiro račun Preduzeća, na kućnoj adresi korisnika uplatom kod inkasanta Preduzeća i uplatom na naplatnim mestima određenim za te namene.

Član 56

Po isteku roka plaćanja definisanog članom 53. ove odluke, Preduzeće ima pravo da zaračunava kamatu na iznos neplaćenog duga, za svaki dan zakašnjenja, u skladu sa zakonom.

Član 57

Korisnik može da podnese prigovor Preduzeću na obračun za pružene usluge, u pisanoj formi, najkasnije u roku od 8 dana od dana kada mu je Preduzeće dostavilo obračun.

Preduzeće je dužno da prigovor reši u roku od 8 dana, od dana prijema i o tome obavesti korisnika.

Ako Preduzeće, rešavajući po prigovoru, utvrdi da je vodomer neispravan, dužno je da ispravi obračun za vodu, tako što će količinu isporučene vode obračunati po prosečnoj potrošnji za isti period u prethodnoj godini za period od kada je vodomer bio neispravan a najduže za 90 dana unazad.

VI NAČIN POSTUPANJA I OVLAŠĆENJA ORGANA GRADA KRAGUJEVCA U SLUČAJU PREKIDA U ISPORUCI VODE I ODVOĐENJU VODA

Član 58

Ako dođe do poremećaja ili prekida u pružanju komunalnih usluga isporuke vode ili odvođenja voda, predviđenih članom 28. ove odluke, Preduzeće je obavezno da istovremeno sa preduzimanjem mera iz člana 28. ove odluke, obavesti Gradsko veće o razlozima poremećaja ili prekida, kao i o preduzetim merama.

Kad Gradsko veće primi obaveštenje iz stava 1. ovog člana, dužan je da bez odlaganja:

1. odredi red prvenstva i način pružanja usluga onim korisnicima kod kojih bi, usled prekida, bilo ugroženo zdravlje i životi ljudi ili materijalno dobro u većem obimu,

2. naredi mere za zaštitu komunalnih objekata koji su ugroženi, kao i druge imovine,

3. predloži mere za otklanjanje nastalih posledica i druge potrebne mere za obavljanje komunalne delatnosti,

4. utvrdi razloge i eventualnu odgovornost za poremećaj, odnosno prekid vršenja delatnosti, kao i odgovornost za naknadu eventualno učinjene štete.

Član 59

Ako preduzeće i pored preduzetih mera iz člana 28. ove odluke, ne može da pruži komunalnu uslugu u potrebnom obimu, nadležan organ grada Kragujevca će narediti mere štednje ili redukovanje potrošnje saglasno mogućnostima tehničkih sistema i utvrditi obim racionalne potrošnje po članu domaćinstva, koji može biti i manji od 5m3 i vreme trajanja racionalne potrošnje vode.

Preduzeće i korisnici su dužni da se pridržavaju propisanih mera iz stava 1. ovog člana.

Član 60

Ako se, u skladu sa zakonom, organizuje štrajk u Preduzeću, Preduzeće je obavezno da obezbedi minimum procesa rada u skladu sa posebnom odlukom Skupštine grada Kragujevca, kao i da obezbedi:

1. prečišćavanje i distribuciju vode,

2. minimalni pritisak u distributivnoj mreži javnog vodovoda, i to u meri koja obezbeđuje propisani kvalitet isporuke vode,

3. obavljanje poslova na otklanjanju havarija na distributivnoj mreži javnog vodovoda,

4. stalnu kontrolu kvaliteta isporučene vode u laboratoriji preduzeća,

5. funkcionisanje javne kanalizacije.

VII SLUČAJEVI I USLOVI POD KOJIMA SE MOŽE USKRATITI ISPORUKA VODE I ODVOĐENJE VODA

Član 61

Preduzeće će privremeno uskratiti korisniku isporuku vode u sledećim slučajevima:

1. ako je stanje unutrašnjih vodovodnih instalacija i vodomernog okna takvo da ugrožava higijensku ispravnost vode u javnom vodovodu,

2. ako poveže unutrašnje vodovodne instalacije spojene sa javnim vodovodom sa vodovodnim instalacijama i uređajima koji dobijaju vodu iz individualnog izvorišta,

3. ako unutrašnje vodovodne ili kanalizacione instalacije priključi na javni vodovod ili javnu kanalizaciju preko vodovodnog ili kanalizacionog priključka ili unutrašnjih vodovodnih ili kanalizacionih instalacija korisnika druge zgrade, odnosno nepokretnosti,

4. ako ugradi vodovodnu cev na vodovodnom priključku ispred vodomera,

5. ako ukloni vodomer ili skine plombu sa vodomera,

6. ako ukloni plombu sa zatvarača ispred vodomera ili sa zatvarača na obilaznom vodu namenjenom za protivpožarne potrebe, bez obaveštenja Preduzeća,

7. ako dovede u neispravnost vodovodnu instalaciju i time ugrozi bezbednost susednih objekata,

8. ugradi odvodnu cev na delu kanalizacionog priključka od ulične kanalizacione mreže do prvog revizionog okna iza regulacione linije,

9. ako je od strane inspekcijskih organa zabranjeno korišćenje unutrašnjih instalacija kanalizacije,

10. ako korisnik vode nakon pravosnažnog rešenja komunalne inspekcije ne izvrši pražnjenje septičke jame, odnosno na drugi način ne obustavi izlivanje fekalnih i otpadnih voda na javnu površinu,

11. ako vodu koristi nenamenski i u uslovima proglašene štednje,

12. ako koristi unutrašnje vodovodne instalacije za uzemljenje električnih instalacija i uređaja,

13. ako otpadne vode ispušta u javnu kanalizaciju suprotno Odluci o sanitarno tehničkim uslovima za ispuštanje otpadnih voda u javnu gradsku kanalizaciju,

14. ako preko hidrantske mreže bez ugrađenog vodomera koristi vodu za druge namene,

15. ako ne plati naknadu za izvršenu komunalnu uslugu u skladu sa posebnom odlukom Skupštine grada Kragujevca,

16. ako se novi korisnik, fizičko lice ne prijavi u roku od tri meseca, odnosno pravno lice u roku od dva meseca i ne reguliše korisnički odnos po bilo kom osnovu (nasleđe, kupoprodaja, zakup i dr.).

U slučajevima iz stava 1. tačke 1. do 14. ovog člana, Preduzeće je obavezno da, u skladu sa tehničkim uslovima, isključi korisnika iz sistema javnog vodovoda i da o razlozima za isključenje odmah, a najkasnije u roku od 24 sata obavesti korisnika i Gradsku upravu za inspekcijske poslove.

U slučaju iz stava 1. tačke 15. i 16. ovog člana Preduzeće je dužno da upozori korisnika da će ga isključiti iz sistema javnog vodovoda ukoliko u ostavljenom roku ne postupi po upozorenju.

Član 62

Po prestanku razloga za uskraćivanje komunalne usluge iz člana 61. ove odluke, Preduzeće je dužno da u roku od 3 dana, od dana podnošenja zahteva korisnika i uplate iznosa troškova isključenja, odnosno ponovnog priključenja, nastavi pružanje komunalne usluge.

Član 63

Troškove isključenja i ponovnog priključenja unutrašnjih vodovodnih i kanalizacionih instalacija u slučajevima iz člana 61. ove odluke, snosi korisnik.

Član 64

Kada se korisnik priključi samovoljno na sistem javnog vodovoda i javne kanalizacije, Gradska uprava za inspekcijske poslove sprovešće postupak za izdavanje naloga Preduzeću o isključenju tog korisnika.

Član 65

Postupak za izdavanje naloga pokreće Gradska uprava za inspekcijske poslove po službenoj dužnosti, na osnovu prijave Preduzeća ili drugog pravnog ili fizičkog lica.

VIII NADZOR

Član 66

Nadzor nad primenom ove odluke i nad zakonitošću rada Preduzeća vrši Gradska uprava nadležna za komunalne poslove.

Član 67

Poslove inspekcijskog nadzora nad primenom ove odluke i propisa donetih na osnovu ove odluke vrši Gradska uprava nadležna za inspekcijske poslove preko komunalnog inspektora.

Komunalno-policijske poslove, kojima se obezbeđuje izvršavanje odredaba ove Odluke, obavljaju komunalni policajci grada Kragujevca (u daljem tekstu: komunalni policajac).

U obavljanju poslova iz stava 1. i 2. ovog člana, komunalni inspektor i komunalni policajac imaju ovlašćenja da preduzimaju zakonom propisane mere, podnose zahtev za pokretanje prekršajnog postupka i izdaju prekršajni nalog za prekršaje za koje su ovom Odlukom propisane novčane kazne u fiksnom iznosu.

Član 67a

Prekršajni nalog komunalni inspektor, odnosno komunalni policajac izdaje u pisanoj formi u skladu sa zakonom kojim je propisana sadržina prekršajnog naloga.

Prekršajni nalog se sastoji od originala i dve kopije. Original se uručuje licu protiv koga se izdaje prekršajni nalog, a kopije zadržava Gradska uprava nadležna za obavljanje inspekcijskih poslova.

Prekršajni nalog se uručuje prisutnom licu za koga se smatra da je učinilo prekršaj u momentu otkrivanja prekršaja.

Lice protiv koga je izdat prekršajni nalog svojim potpisom na odgovarajućem mestu u nalogu potvrđuje njegov prijem.

Ako je lice za koga se smatra da je učinilo prekršaj odsutno i kada okolnosti otkrivanja ili priroda prekršaja to zahtevaju, dostavljanje prekršajnog naloga će se izvršiti putem pošte ili dostavne službe, u skladu sa odredbama Zakona o prekršajima.

Ako prisutno lice protiv koga se izdaje prekršajni nalog odbije da primi nalog, komunalni inspektor, odnosno komunalni policajac će ga upozoriti na posledice odbijanja prijema, uneti u prekršajni nalog zabelešku o odbijanju prijema, dan i čas kada je prijem odbijen čime se smatra da je prekršajni nalog uručen.

Lice protiv koga je izdat prekršajni nalog prihvata odgovornost za prekršaj plaćanjem polovine izrečene kazne u roku od osam dana od dana prijema prekršajnog naloga, čime se oslobađa plaćanja druge polovine izrečene kazne.

Ako lice protiv koga je izdat prekršajni nalog u roku od osam dana od dana prijema prekršajnog naloga ne plati izrečenu kaznu ili ne podnese zahtev za sudsko odlučivanje o izdatom prekršajnom nalogu, smatraće se da je prihvatilo odgovornost propuštanjem, a prekršajni nalog će postati konačan i izvršan.

Prekršajni nalog sa konstatacijom konačnosti i zabeleškom da novčana kazna nije plaćena komunalni inspektor, odnosno komunalni policajac dostavlja nadležnom prekršajnom sudu radi sprovođenja izvršenja u skladu sa zakonom.

Lice protiv koga je izdat prekršajni nalog može prihvatiti odgovornost za prekršaj i nakon isteka roka od osam dana od prijema prekršajnog naloga ako pre postupka izvršenja dobrovoljno plati celokupan iznos izrečene novčane kazne.

IX KAZNENE ODREDBE

Član 68

Novčanom kaznom u iznosu od 50.000 dinara do 1.000.000 dinara kazniće se za prekršaj Preduzeće, ako:

1. ne postupi u skladu sa odredbom člana 9. stav 2. ove Odluke;

2. ne postupi u skladu sa odredbom člana 12. stav 1. i 2. ove odluke;

3. ne postupi u skladu sa odredbom člana 16. stav 2. ove Odluke;

4. ne postupi u skladu sa odredbom člana 17. stav 2. ove Odluke;

5. postupi suprotno odredbi člana 25. stav 2. ove odluke;

6. postupi suprotno odredbi člana 28. ove odluke;

7. postupi suprotno odredbi člana 29. ove odluke;

8. postupi suprotno odredbi člana 30. ove odluke;

9. postupi suprotno odredbi člana 33. odluke;

10. postupi suprotno odredbi člana 35. stav 1. i 2. ove odluke;

11. postupi suprotno odredbi člana 44. stav 2. ove odluke;

12. postupi suprotno odredbi člana 53. stav 3. ove odluke;

13. postupi suprotno odredbi člana 54. ove odluke;

14. postupi suprotno odredbi člana 57. stav 2. i 3. ove odluke;

15. postupi suprotno odredbi člana 59. stav 2. ove odluke;

16. postupi suprotno odredbi člana 61. ove odluke;

17. postupi suprotno odredbi člana 62. ove odluke;

18. postupi suprotno odredbi člana 71. ove odluke;

19. postupi suprotno odredbi člana 72. odluke.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se za prekršaj odgovorno lice u Preduzeću novčanom kaznom u iznosu od 5.000 dinara do 75.000 dinara.

Član 69

Novčanom kaznom u iznosu od 50.000 dinara do 1.000.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice kao korisnik, odnosno odgovorno lice u pravnom licu, novčanom kaznom u iznosu od 5.000 dinara do 75.000 dinara, ako:

1. ne postupi u skladu sa odredbom člana 9. stav 4. i 5. ove odluke;

2. ne postupi u skladu sa odredbom člana 13. stav 4. ove odluke;

3. ne postupi u skladu sa odredbom člana 16. stav 1. ove odluke;

4. ne postupi u skladu sa odredbom člana 21. stav 1. ove odluke;

5. postupi suprotno odredbi člana 23. ove odluke;

6. postupi suprotno odredbi člana 34. stav 4. ove odluke;

7. postupi suprotno odredbi člana 36. tačka 1, 2, 3. i 5. ove odluke;

8. postupi suprotno odredbi člana 37. ove odluke;

9. postupi suprotno članu 46. stav 4. ove Odluke;

10. postupi suprotno odredbi člana 59. stav 2. ove odluke;

11. postupi suprotno odredbi člana 73. ove odluke;

12. postupi suprotno odredbi člana 74. ove odluke.

Za prekršaj iz stava 1. tačke 1. do 6., 8. do 9. i 11. do 12. ovog člana kazniće se preduzetnik novčanom kaznom u iznosu od 10.000 dinara do 250.000 dinara.

Član 70

Novčanom kaznom od 5.000 dinara do 75.000 dinara kazniće se za prekršaj fizičko lice kao korisnik ako:

1. postupi suprotno odredbi člana 9. stav 4. i 5. ove odluke;

2. postupi suprotno odredbi člana 13. stav 4. ove odluke;

3. postupi suprotno odredbi člana 14. stav 1. ove odluke;

4. postupi suprotno odredbi člana 16. stav 1. ove odluke;

5. postupi suprotno odredbi člana 34. stav 4. ove odluke;

6. postupi suprotno odredbi člana 36. tačka 1, 2. i 3. ove odluke;

7. postupi suprotno odredbi člana 37. ove odluke;

7a. postupi suprotno odredbi člana 37a ove odluke;

8. postupi suprotno odredbi člana 52. ove odluke;

9. (brisana)

10. postupi suprotno odredbi člana 73. ove odluke;

11. postupi suprotno odredbi člana 74. ove odluke.

Član 70a

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 10.000 dinara, kazniće se preduzetnik za sledeće prekršaje:

1. Ako postupi suprotno odredbi člana 36. tačka 5. Odluke

2. Ako postupi suprotno odredbi člana 59. stav 2. Odluke.

Član 70b

Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 5.000 dinara, kazniće se fizičko lice za sledeće prekršaje:

1. Ako postupi suprotno odredbi člana 36. tačka 5. Odluke

2. Ako postupi suprotno odredbi člana 59. stav 2. Odluke.

X PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 71

Obavezuje se Preduzeće da u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove odluke donese Odluku o tarifnom sistemu na osnovu člana 43. ove odluke.

Član 72

Preduzeće je dužno da u roku od 12 meseci od stupanja na snagu ove odluke izvrši ugradnju ili dovede u ispravno stanje sve centralne vodomere na teritoriji grada Kragujevca.

Član 73

Vlasnici poslovnog prostora u poslovno stambenim zgradama, ako su ispunjeni tehnički uslovi, dužni su da u roku od 6 meseci od stupanja na snagu ove odluke izvrše ugradnju individualnih vodomera.

Član 74

Korisnici koji nemaju ugrađene individualne vodomere, dužni su da u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove odluke dostave - obezbede Preduzeću podatke o površini stambenog ili poslovnog prostora.

Član 75

Obračun i plaćanje naknade za izvršenu komunalnu uslugu za korisnike kod kojih je ugrađen centralni vodomer, vršiće se u skladu sa odredbama ove odluke, a za korisnike kod kojih isti nije ugrađen ili je neispravan, vršiće se u paušalnom iznosu od 5 m3 po članu porodičnog domaćinstva korisnika, a najkasnije do realizacije obaveze Preduzeća iz člana 72. ove odluke.

Član 76

Obavezuje se Preduzeće da u roku od 60 dana od stupanja na snagu ove Odluke dostavi Cenovnik i predlog visine naknade za priključak iz člana 20b ove Odluke.

Gradsko veće, nakon dostavljanja akata iz stava 1. ovog člana, doneće akt o utvrđivanju visine naknade za priključak na vodovodnu i kanalizacionu mrežu iz člana 20b i dati saglasnost na Cenovnik.

Član 77

Zahtevi za priključenje na vodovodnu i kanalizacionu mrežu podneti Preduzeću pre stupanja na snagu akata iz člana 20b ove Odluke biće rešavani u skladu sa propisima koji su bili na snazi u momentu podnošenja zahteva.

Član 78

Stupanjem na snagu ove odluke prestaju da važe: Odluka o gradskom vodovodu ("Sl. list regiona Šumadije i Pomoravlja", br. 26/85, 22/88, "Sl. list opštine Kragujevac", br. 4/92, i "Sl. list grada Kragujevca", br. 15/94, 7/96, 8/96, 5/98 i 3/01), i Odluka o gradskoj fekalnoj kanalizaciji ("Sl. list regiona Šumadije i Pomoravlja", br. 26/85).

Član 79

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".

Napomene

Prečišćen tekst Odluke o uslovima i načinu organizovanja poslova u obavljanju komunalne delatnosti prečišćavanja i distribucije vode i prečišćavanja i odvođenja otpadnih voda sadrži:
1. Odluku o uslovima i načinu organizovanja poslova u obavljanju komunalne delatnosti prečišćavanja i distribucije vode i prečišćavanja i odvođenja otpadnih voda ("Službeni list grada Kragujevca", br. 28/09- prečišćeni tekst);
2. Odluku o izmenama i dopunama Odluke o uslovima i načinu organizovanja poslova u obavljanju komunalne delatnosti prečišćavanja i distribucije vode i prečišćavanja i odvođenja otpadnih voda ("Službeni list grada Kragujevca", br. 35/09);
3. Odluku o izmenama Odluke o uslovima i načinu organizovanja poslova u obavljanju komunalne delatnosti prečišćavanja i distribucije vode i prečišćavanja i odvođenja otpadnih voda ("Službeni list grada Kragujevca", br. 29/10) i
4. Odluku o izmenama Odluke o uslovima i načinu organizovanja poslova u obavljanju komunalne delatnosti prečišćavanja i distribucije vode i prečišćavanja i odvođenja otpadnih voda ("Službeni list grada Kragujevca", br. 8/14).
Prečišćen tekst Odluke o uslovima i načinu organizovanja poslova u obavljanju komunalne delatnosti prečišćavanja i distribucije vode i prečišćavanja i odvođenja otpadnih voda ne sadrži odredbe:
- članova 6. i 7. Odluke o izmenama i dopunama Odluke o uslovima i načinu organizovanja poslova u obavljanju komunalne delatnosti prečišćavanja i distribucije vode i prečišćavanja i odvođenja otpadnih voda ("Službeni list grada Kragujevca", br. 35/09), kojim je u članu 6. dato ovlašćenje Odboru za normativna akta da utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o uslovima i načinu organizovanja poslova u obavljanju komunalne delatnosti prečišćavanja i distribucije vode i prečišćavanja i odvođenja otpadnih voda, a članom 7. je uređeno stupanje na snagu ove Odluke, odnosno da ista stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u " Službenom listu grada Kragujevca";
- članova 4. i 5. Odluke o izmenama Odluke o uslovima i načinu organizovanja poslova u obavljanju komunalne delatnosti prečišćavanja i distribucije vode i prečišćavanja i odvođenja otpadnih voda ("Službeni list grada Kragujevca", br. 29/10), kojim je u članu 4. dato ovlašćenje Odboru za normativna akta da utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o uslovima i načinu organizovanja poslova u obavljanju komunalne delatnosti prečišćavanja i distribucije vode i prečišćavanja i odvođenja otpadnih voda, a članom 5. je uređeno stupanje na snagu ove Odluke, odnosno da ista stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u " Službenom listu grada Kragujevca" i
- Članova 9. i 10. Odluke o izmenama Odluke o uslovima i načinu organizovanja poslova u obavljanju komunalne delatnosti prečišćavanja i distribucije vode i prečišćavanja i odvođenja otpadnih voda ("Službeni list grada Kragujevca", br. 8/14), kojim je u članu 9. dato ovlašćenje Odboru za normativna akta da utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o uslovima i načinu organizovanja poslova u obavljanju komunalne delatnosti prečišćavanja i distribucije vode i prečišćavanja i odvođenja otpadnih voda, a članom 10. je uređeno stupanje na snagu ove Odluke, odnosno da ista stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".