ODLUKAO UKLANJANJU OBJEKATA("Sl. list grada Smedereva", br. 3/2011/knjiga II i 2/2014) |
Ovom Odlukom se uređuju i obezbeđuju uslovi i mere koje je potrebno sprovesti i obezbediti u toku uklanjanja objekata koji predstavljaju neposrednu opasnost za život i zdravlje ljudi, susedne objekte i bezbednost saobraćaja.
U slučaju dotrajalosti objekta ili ako je zbog većih oštećenja ugrožena njegova stabilnost, te isti predstavlja neposrednu opasnost za život i zdravlje ljudi, susedne objekte i bezbednost saobraćaja, na zahtev vlasnika objekta ili po službenoj dužnosti, odobriće se uklanjanje objekta ili njegovog dela, pod uslovom da je prethodno utvrđeno da se neposredna opasnost ne može otkloniti rekonstrukcijom objekta, odnosno da naložena rekonstrukcija nije završena u određenom roku.
Ispunjenost uslova iz člana 2. utvrđuje se na osnovu nalaza građevinskog inspektora ili na osnovu nalaza ovlašćenog sudskog veštaka.
Odobrenja za uklanjanje objekta izdaje se u formi rešenja.
Rešenje o uklanjanju objekta izdaje Odeljenje Gradske uprave nadležno za poslove izgradnje (u daljem tekstu: nadležno Odeljenje) u roku od 15 dana od dana dostavljanja uredne dokumentacije.
Na rešenje iz stava 2. ovog člana može se izjaviti žalba u roku od 15 dana od dana dostavljanja rešenja.
Rešenje iz stava 1. ovog člana može se izvršiti ako je prethodno rešeno pitanje smeštaja korisnika objekta, osim ako se uklanjanje objekta ili njegovog dela vrši na zahtev vlasnika objekta koji taj objekat koristi.
Troškove izvršenja rešenja o uklanjanju objekta odnosno njegovog dela snosi vlasnik objekta.
Žalba na rešenje o uklanjanju objekta ne zadržava izvršenje rešenja.
Uklanjanju objekta, odnosno njegovog dela, može se pristupiti samo na osnovu dozvole o uklanjanju, osim u slučaju izvršenja inspekcijskog rešenja.
Uz zahtev za izdavanje dozvole o uklanjanju objekta, odnosno njegovog dela, podnosi se:
1. dokaz o svojini na objektu;
2. kopija plana parcele;
3. glavni projekat rušenja sa tehničkom kontrolom (tri primerka);
4. projekat izmene režima saobraćaja za vreme izvođenja radova na uklanjanju objekta ili dela objekta, ukoliko je neophodno zauzimanje javne površine ili ugroženo nesmetano odvijanje saobraćaja u neposrednom okruženju, overenu od strane lica saobraćajne struke sa odgovarajućom licencom;
5. posebni uslovi, ako se radi o objektu čijim rušenjem bi bio ugrožen javni interes (zaštita postojeće komunalne i druge infrastrukture, zaštita kulturnog dobra, zaštita životne sredine i dr.);
6. dokaz da je rešeno pitanje smeštaja korisnika objekta, osim u slučaju kada se uklanjanje objekta odobrava na zahtev vlasnika, koji taj objekat koristi.
Jedan primerak izdatog rešenja o uklanjanju objekta nadležno Odeljenje dostavlja Odeljenju Gradske uprave nadležnom za inspekcijske poslove.
Glavni projekat rušenja obavezno sadrži uslove i mere za zaštitu susednih objekata i infrastrukture, način isključenja objekta koji se uklanja sa mreže komunalne i druge infrastrukture, mere za zaštitu prolaznika, saobraćaja, kao i uređenje gradilišta.
Saglasnost na projekat izmene režima saobraćaja daje Odeljenje Gradske uprave nadležno za poslove saobraćaja.
Kada se rešenje o uklanjanju objekta donosi po službenoj dužnosti, nadležni organ dostavlja vlasniku objekta troškovnik pre izvršenja rešenja.
Troškovnik iz stava 1. ovog člana sadrži:
- troškove pribavljanja potrebne dokumentacije;
- troškove pribavljanja posebnih uslova;
- troškove obezbeđenja eventualnog smeštaja korisnika objekta;
- troškove izrade glavnog projekta sa tehničkom kontrolom i projekta izmene režima saobraćaja;
- troškove izdavanja rešenja;
- troškove izvođenja radova na uklanjanju objekta.
Ukoliko troškove iz stava 2. ovog člana ne može iz objektivnih razloga da snosi vlasnik objekta, sredstva će se obezbediti iz budžeta grada Smedereva na osnovu izveštaja nadležnog Odeljenja uz prethodnu saglasnost Gradskog veća grada Smedereva.
Po ispunjenju uslova iz stava 3. ovog člana, glavni projekat rušenja i projekat izmene režima saobraćaja izrađuje JP Direkcija za izgradnju, urbanizam i građevinsko zemljište Smederevo.
Na osnovu nalaza o stanju objekta sačinjenog od strane građevinskog inspektora ili ovlašćenog sudskog veštaka, Odeljenje Gradske uprave nadležno za inspekcijske poslove naložiće vlasniku objekta da obezbedi uredno odvijanje pešačkog i drugog saobraćaja u neposrednoj blizini lokacije postavljanjem zaštitne ograde, propisane signalizacije i znakova upozorenja.
Ako u naloženom roku, vlasnik objekta ne postupi po nalogu inspektora iz stava 1. ovog člana, obezbeđenje lokacije izvršiće se preko drugog pravnog lica ili preduzetnika na teret vlasnika objekta.
Rešenje o uklanjanju objekta ili njegovog dela sadrži rok u kome se uklanjanje mora izvršiti i upozorenje da će se, u slučaju nepoštovanja roka, uklanjanje izvršiti prinudnim putem, na teret vlasnika objekta.
Smeštaj korisnika objekta za koji je utvrđeno da zbog dotrajalosti ili većih oštećenja predstavlja neposrednu opasnost za život i zdravlje ljudi, susedne objekte i za bezbednost saobraćaja, obezbeđuje vlasnik objekta.
Vlasnik objekta po dobijanju dozvole za uklanjanje objekta odnosno njegovog dela, dužan je da 8 dana pre početka izvođenja radova, nadležnom Odeljenju prijavi datum početka izvođenja radova, datum završetka izvođenja radova, naziv izvođača radova i ime odgovornog izvođača radova.
Prilikom uklanjanja objekta ili njegovog dela, vlasnik objekta koji se uklanja odnosno izvođač radova dužni su da obezbede:
1. ograđivanje i vidno obeležavanje prostora na kome se vrši uklanjanje;
2. preduzimanje mera na smanjenju zagađenja pri uklanjanju (postavljanje zaštitnog platna, polivanje objekta i dr.);
3. sprovođenje mera zaštite susednih objekata;
4. svakodnevno odvoženje šuta;
5. nesmetano odvijanje saobraćaja i postavljanje zakonom propisane signalizacije i znakova upozorenja.
Po završenom uklanjanju, vlasnik objekta odnosno izvođač radova, dužan je da izvrši uređenje zemljišta, izravna teren, okolinu dovede u uredno i bezbedno stanje i otkloni sva eventualna oštećenja nastala na javnoj površini ili komunalnoj infrastrukturi.
U slučaju da vlasnik objekta koji je uklonjen ne izvrši obavezu iz stava 2. ovog člana obaveza će biti izvršena prinudnim putem o trošku vlasnika.
Uklanjanje objekta, odnosno njegovog dela može da vrši privredno društvo, odnosno drugo pravno lice ili preduzetnik, koji su upisani u odgovarajući registar za građenje objekata, odnosno izvođenje radova.
Uklanjanjem objekta iz stava 1. ovog člana rukovodi odgovorni izvođač radova.
Nadzor nad izvršenjem rešenja o uklanjanju objekta, odnosno njegovog dela vrši Odeljenje Gradske uprave nadležno za inspekcijske poslove.
Građevinski inspektor u vršenju inspekcijskog nadzora ima pravo i dužnost da proverava da li:
1. privredno društvo, odnosno drugo pravno lice ili preduzetnik, koji vrše poslove na uklanjanju objekta ispunjavaju propisane uslove;
2. uklanjanjem objekta rukovodi odgovorni izvođač radova i da li isti ispunjava uslove za obavljanje tog posla;
3. je vlasnik objekta zaključio ugovor o izvođenju radova na uklanjanju objekta;
4. je izvršena prijava početka radova na uklanjanju objekta u skladu sa članom 11. ove Odluke;
5. se uklanjanje objekta vrši u skladu sa glavnim projektom rušenja objekta;
6. je izvođač radova preduzeo mere propisane članom 12. stav 1. tačke 1., 2. i 3. ove Odluke.
U vršenju inspekcijskog nadzora građevinski inspektor je ovlašćen da:
- naloži rešenjem investitoru, odnosno vlasniku objekta zabranu daljeg uklanjanja objekta i ostavi rok koji ne može biti duži od 7 dana za otklanjanje uočenih nedostataka, ako utvrdi da se uklanjanje objekta vrši suprotno članovima 11. i 13. ove Odluke;
- naloži rešenjem investitoru, odnosno vlasniku objekta zabranu daljeg uklanjanja objekta, odnosno njegovog dela i ostavi rok koji ne može biti duži od 7 dana za otklanjanje uočenih nedostataka, ako utvrdi da se uklanjanje objekta ne vrši u skladu sa glavnim projektom rušenja objekta;
- naloži rešenjem investitoru, odnosno vlasniku objekta, zabranu daljeg uklanjanja objekta, odnosno njegovog dela i ostavi rok koji ne može biti duži od 7 dana za otklanjanje uočenih nedostataka, ako utvrdi da vlasnik odnosno izvođač radova nije preduzeo mere propisane članom 12. stav 1. tačke 1., 2. i 3. ove Odluke.
Saobraćajni inspektor u vršenju inspekcijskog nadzora ima pravo i dužnost da proverava da li je vlasnik objekta, odnosno izvođač radova preduzeo mere na obezbeđenju urednog odvijanja pešačkog i drugog saobraćaja, postavljanje propisane signalizacije i znakova upozorenja.
U vršenju inspekcijskog nadzora saobraćajni inspektor je ovlašćen:
- da rešenjem naloži vlasniku objekta koji se uklanja, odnosno izvođaču radova preduzimanje mera na obezbeđenju odvijanja nesmetanog pešačkog i drugog saobraćaja;
- da rešenjem naloži vlasniku objekta postavljanje propisane signalizacije i znakove upozorenja.
Inspekcijski nadzor nad primenom ove Odluke vrši Odeljenje Gradske uprave nadležno za inspekcijske poslove.
Komunalno-policijske poslove vrši Odeljenje komunalne policije Gradske uprave Smederevo u skladu sa Zakonom o komunalnoj policiji i drugim propisima. Ukoliko komunalni policajac u obavljanju komunalno-policijskih poslova uoči povredu propisa iz nadležnosti drugog organa, obavestiće odmah o tome, pisanim putem nadležni organ.
Novčanom kaznom u prekršajnom postupku kazniće se za prekršaj ako ne postupi ili postupi suprotno odredbama člana 5. stav 1., člana 5. stav 2. tačka 3., člana 6. stav 1., člana 11. i člana 12. stavova 1. i 2. ove Odluke:
- fizičko lice u iznosu od 5.000 dinara do 75.000 dinara,
- odgovorno lice u pravnom licu u iznosu od 5.000 dinara do 75.000 dinara,
- preduzetnik u iznosu od 10.000 dinara do 250.000 dinara,
- pravno lice u iznosu od 50.000 dinara do 1.000.000 dinara.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Smedereva".