>
UPUTSTVO
O POSTUPKU I NAČINU DOSTAVLJANJA DOKUMENTACIJE BEOGRADSKOJ BERZI A.D. BEOGRAD I POSTUPKU KOMUNIKACIJE SA BEOGRADSKOM BERZOM A.D. BEOGRAD U VEZI UKLJUČIVANJA I ORGANIZOVANJA TRGOVANJA HARTIJAMA OD VREDNOSTI NA BERZI

- od 18. juna 2012. godine -

I

Ovim Uputstvom o postupku i načinu dostavljanja dokumentacije Beogradskoj berzi a.d. Beograd i postupku komunikacije sa Beogradskom berzom a.d. Beograd (u daljem tekstu: Uputstvo) bliže se uređuje način i forma izrade dokumentacije i dostavljanje iste Beogradskoj berzi a.d. Beograd (u daljem tekstu: Berza), a koju su izdavaoci dužni da dostavljaju Berzi u skladu sa Zakonom o tržištu kapitala (u daljem tekstu: Zakon), podzakonskim aktima i aktima Berze u vezi sa uključivanjem i organizovanjem trgovanja hartijama od vrednosti na tržištima Berze.

Ovo Uputstvo se naročito odnosi na dostavljanje:

1) Informatora o Izdavaocu;

2) periodičnih i povremenih izveštaja, informacija i obaveštenja;

3) zahteva i dokumentacije koja se dostavlja uz zahtev za uključenje/isključenje ili privremenu obustavu trgovanja hartijama od vrednosti izdavaoca.

II

Izdavalac dokumentaciju u smislu ovog Uputstva može dostaviti Berzi preporučenom pošiljkom ili neposrednom predajom pisarnici Berze - svakog radnog dana Berze u vremenu od 8:00 do 14:00 sati, lično ili posredstvom člana Berze koga je ovlastio za komunikaciju sa Berzom.

U skladu sa aktom Berze kojim se reguliše kancelarijsko poslovanje Berze, dokumentacija dostavljena u smislu stava 1. ove tačke, zavodi se pod datumom kada je predata Berzi, a dokumentacija koju je Berza primila nakon 14,00 sati zavodi se pod datumom prvog narednog radnog dana.

III

Dokumentacija iz stava 2. tačke I ovog Uputstva, dostavlja se uz propratni obrazac čija forma je data u prilogu 1. ovog Uputstva i čini njegov sastavni deo.

Izdavalac je dužan da se u izradi dokumentacije koju dostavlja Berzi pridržava propisanih pravila njene forme i sadržine.

U slučaju dostave više različitih dokumenata (informatora, izveštaja, informacija ili obaveštenja) izdavalac je obavezan da svaki od njih dostavi pojedinačno uz propratni obrazac iz stava 1. ove tačke.

IV

Ako drugačije nije utvrđeno ovim Uputstvom, dokumentacija u smislu ovog Uputstva dostavlja se Berzi u pisanoj (štampanoj) i elektronskoj formi na elektronskom /optičkom/ mediju CD ili DVD, uz propratni obrazac iz Priloga 1. ovog Uputstva.

Dokumentacija izrađena u pisanoj formi mora da bude potpisana od strane ovlašćenog lica izdavaoca i overena pečatom izdavaoca.

Dokumentacija u elektronskoj formi dostavlja se na elektronskom/optičkom/ mediju CD ili DVD, pri čemu isti na korici medija mora biti svojeručno potpisan od strane zakonskog zastupnika Izdavaoca, na način registrovan u nadležnom registru privrednih subjekata i overen pečatom izdavaoca.

Elektronski fajl svakog pojedinačnog dokumenta koji se dostavlja u smislu stava 3. ove tačke ne može biti veći od 10 MB, osim u slučaju kada je dostava određenog dokumenta u elektronskom fajlu većem od 10MB prethodno odobrena od strane Berze.

V

Pored uslova utvrđenih tačkom IV ovog Uputstva sledeća dokumentacija mora da ispuni posebne zahteve forme i sadržine i to:

a. informator o izdavaocu mora biti izrađen u skladu sa Odlukom Berze o informatoru o izdavaocu, a njegova pisana forma mora da sadrži i potvrdu verodostojnosti svake stranice svojeručnim potpisom ili parafom potpisnika dokumenta. Elektronska forma informatora o izdavaocu mora biti izrađena u Aplikaciji za izradu informatora u.xml formatu, u istovetnom sadržaju kao i pisana forma ovog dokumenta;

b. elektronska forma izveštaja, informacije ili obaveštenja koji se objavljuju na internet stranici Berze, mora biti istovetna sadržini ovog dokumenta u pisanoj formi i izrađena na sledeći način:

• dokument se izrađuje u korisničkom paketu MS office Word, a delovi dokumenta koji su izrađeni u formatu slika kao.jpg formati integrišu se u jedinstveni.doc ili.docx format,

• nakon izrade jedinstvenog dokumenta na način iz prethodne alineje ovog stava isti se konvertuje u.pdf format koji ne dozvoljava naknadne izmene na upisanim podacima, i u tom formatu dostavlja Berzi.

VI

Zahtevi za uključenje hartija od vrednosti na tržišta Berze, odnosno isključenje ili privremenu obustavu trgovanja hartijama od vrednosti na Berzi, i dokumentacija koja nije predmet objave na internet stranici Berze, dostavljaju se Berzi samo u pisanoj formi uz propratni obrazac iz Priloga 1. ovog Uputstva.

VII

Komunikacija Izdavaoca i Berze po predmetu dostave naznačenom u propratnom obrascu iz Priloga 1. ovog Uputstva, odvija se preko lica naznačenog za komunikaciju sa Berzom po predmetu dostave, a ako isto nije naznačeno, sa licem naznačenim u Informatoru o izdavaocu.

Komunikacija u smislu stava 1. ove tačke odvija se po pravilu pismenom /preporučenom/ korespondencijom, a u slučaju kada to zahtevaju razlozi operativnosti ili hitnosti, komunikacija se odvija elektronskom poštom na e-mail adresu Izdavaoca koja je deo službenog dopisivanja sa Berzom, uz obavezu Izdavalaca da dokumenta dostavljena elektronskom poštom dostave Berzi i u pismenoj formi na način predviđen tačkom VIII ovog Uputstva.

Pod e-mail adresom koja je deo službenog dopisivanja sa Berzom podrazumeva se e-mail adresa lica naznačenog u propratnom obrascu za komunikaciju sa Berzom po predmetu dostave, a ako isto nije označeno, onda e-mail adresa naznačena u Informatoru o Izdavaocu.

Izdavaoci su u obavezi da obezbede redovno kontrolisanje e-mail adrese koja je deo službenog dopisivanja sa Berzom u smislu ovog Uputstva i to svakog radnog dana, periodično najmanje svakih sat vremena, a odmah, bez odlaganja u slučaju kada je o poslatom e-mailu obavešten od strane Berze, telefonski ili drugim primerenim sredstvom.

VIII

U slučaju uočenih tehničkih nepravilnosti ili nedostataka u dostavljenoj dokumentaciji, Berza o tome obaveštava Izdavaoca, odnosno člana Berze iz tačke II ovog Uputstva, elektronskom poštom, na e-mail adresu iz stava 3. tačke VII ovog Uputstva.

Obaveštenje iz stava 1. ove tačke treba da ukaže na uočene tehničke neispravnosti i nedostatke, te na potrebu dostavljanja Berzi korigovanog dokumenta.

Korigovani dokument u smislu stava 2. ove tačke, Izdavalac dostavlja Berzi na način i u formi utvrđenoj tačkama III-VI ovog Uputstva.

IX

U slučaju potrebe za hitnim i neodložnim postupanjem Berza će zahtev ili nalog Izdavaocu uputiti elektronskom poštom na e-mail adresu Izdavaoca koja je deo službenog dopisivanja sa Berzom u smislu ovog Uputstva.

Postojanje razloga hitnosti i neodložnog postupanja u smislu stava 1. ove tačke, diskreciono ceni Berza prema konkretnim okolnostima svakog pojedinačnog slučaja, a Izdavalac je u obavezi da postupi po svakom zahtevu i nalogu Berze koji je upućen elektronskom poštom i to na način predviđen zahtevom, odnosno nalogom Berze i ovim Uputstvom.

Ako drugačije nije određeno zahtevom, odnosno nalogom iz stava 1. ove tačke, izdavalac je obavezan da po prijemu zahteva, odnosno naloga Berze iz stava 1. ove tačke koji je upućen elektronskom poštom zahtevanu dokumentaciju dostavi Berzi elektronskom poštom sa e-mail adrese iz stava 3. tačke VII ovog Uputstva, a original iste u pisanoj formi dostavi Berzi neposrednom predajom do 16 sati istog dana, a najkasnije prvog narednog radnog dana Berze.

Izdavalac je u obavezi da postupi po svakom nalogu i zahtevu Berze koji je upućen elektronskom poštom i to na način i u rokovima određenim takvim zahtevom Berze i ovim Uputstvom.

Svaki zahtev ili nalog Berze upućen Izdavaocu elektronskom poštom (mail-om) smatra se primljenim trenutkom slanja tog e-maila od strane Berze.

X

Odredbe ovog Uputstva koje se odnose na Izdavaoca, shodno se primenjuju i na članove Berze i treća lica koja komuniciraju sa Berzom u vezi sa trgovanjem hartijama od vrednosti na tržištima Berze.

XI

Ovo Uputstvo objavljuje se na internet stranici Berze i stupa na snagu protekom roka od osam dana od dana objavljivanja na internet stranici Berze.

Stupanjem na snagu ovog Uputstva prestaje da važi Uputstvo o postupku i načinu dostavljanja dokumentacije Beogradskoj berzi a.d. Beograd i postupku komunikacije sa Beogradskom berzom a.d. Beograd u vezi sa trgovinom hartijama od vrednosti na Berzi 01/1 br. 839/08 od 12.3.2008. godine.

 

Prilog 1.

PROPRATNI OBRAZAC ZA DOSTAVU DOKUMENATA

 

 

Navedite skraćeni naziv člana Berze1

 

1. Navedite osnovne podatke o podnosiocu pismena (izdavaocu)2

Poslovno ime:

 

sedište izdavaoca:

 

matični broj izdavaoca:

 

2. Navedite predmet dostave3:

opis predmeta dostave:

 

3. Navedite osnovne podatke o licu ovlašćenom za komunikaciju sa Berzom po ovom predmetu dostave4:

ime i prezime:

 

funkcija:

 

e-mail adresa:

 

broj kontakt telefona:

 

broj faxa:

 

 

 

 

 

 

 

mesto i datum

M.P.

ime, prezime i potpis ovlašćenog lica

________________
1 upisati podatke u slučaju kada se dokumentacija dostavlja posredstvom člana Berze
2 obavezno upisati podatke u tabelu 1. ovog Obrasca
3 obavezno upisati podatak u tabelu 2. ovog Obrasca
4 u slučaju neupisivanja podataka u tabelu 3. ovog Obrasca, Berza će po ovom predmetu dostave komunicirati sa licem ovlašćenim za komunikaciju sa Berzom, naznačenog u Informatoru o izdavaocu.