ODLUKAO OSNIVANJU DOMA ZDRAVLJA "ČAČAK", ČAČAK("Sl. list grada Čačka", br. 8/2014 - prečišćen tekst) |
Grad Čačak preuzima od Republike Srbije osnivačka prava nad Domom zdravlja "Čačak", sa sedištem u Čačku, izdvajanjem organizacione jedinice Dom zdravlja iz Zdravstvenog centra "Dr Dragiša Mišović" Čačak.
Osniva se zdravstvena ustanova Dom zdravlja u Čačku.
Prava i obaveze osnivača Doma zdravlja "Čačak", u skladu sa Zakonom o zdravstvenoj zaštiti, vrši grad Čačak (u daljem tekstu: Osnivač).
Sedište Osnivača je u Čačku, Ulica Župana Stracimira broj 2.
Naziv zdravstvene ustanove je Dom zdravlja "Čačak" u Čačku (u daljem tekstu: Dom zdravlja).
Sedište Doma zdravlja je u Čačku, ulica Veselina Milikića br. 9.
Dom zdravlja je zdravstvena ustanova sa svojstvom pravnog lica.
Na osnivanje, organizaciju i rad Doma zdravlja primenjuju se propisi o javnim službama i zdravstvenoj zaštiti.
Dom zdravlja ima svoj pečat i štambilj. Izgled i sadržina pečata i štambilja utvrđuju se Statutom Doma zdravlja.
O promeni naziva i sedišta odlučuje Upravni odbor Doma zdravlja, uz saglasnost Osnivača.
Dom zdravlja je zdravstvena ustanova koja pruža primarnu zdravstvenu zaštitu i to:
- preventivnu zdravstvenu zaštitu za sve kategorije stanovništva,
- hitnu medicinsku pomoć,
- zdravstvenu zaštitu odraslih stanovnika (opšta medicina),
- zdravstvenu zaštitu žena,
- zdravstvenu zaštitu dece,
- patronažne službe,
- biohemijsko - hematološke dijagnostike,
- prevenciju i lečenje u oblasti stomatološke zdravstvene zaštite,
- socijalne medicine sa zdravstvenom zaštitom,
- zdravstvene zaštita zaposlenih, odnosno medicina rada i fizikalna medicina i rehabilitacija,
- sanitetskog prevoza,
- farmaceutske zdravstvene delatnosti i
- druge zdravstvene usluge u skladu sa Zakonom i Uredbom o Planu mreže zdravstvenih ustanova.
Delatnosti Doma zdravlja su:
- 86.2 Medicinska i stomatološka praksa
- 86.21 Opšta medicinska praksa
- 86.22 Specijalistička medicinska praksa
- 86.23 Stomatološka praksa
- 86.90 Ostala zdravstvena zaštita.
Sredstva za rad Doma zdravlja su u javnoj svojini grada Čačka.
Dom zdravlja može sticati sredstva za rad od:
- organizacije zdravstvenog osiguranja,
- budžeta,
- prodaje usluga i proizvoda koje su u neposrednoj vezi sa delatnošću Doma zdravlja,
- obavljanja naučnoistraživačke i obrazovne delatnosti,
- izdavanja u zakup slobodnog kapaciteta,
- legata,
- poklona,
- zaveštanja i
- drugih izvora u skladu sa zakonom.
Sredstva i imovinu za osnivanje Doma zdravlja čini deo sredstava, imovine, prava i obaveza Zdravstvenog centra "Dr Dragiša Mišović" Čačak koje je koristila organizaciona jedinica Dom zdravlja Čačak, Zdravstvenog centra "Dr Dragiša Mišović", Čačak sa bilansnim stanjem na dan 31. decembra 2012. godine. Bilans stanja je sastavni deo ove odluke.
Bilans stanja iz stava 1. ove tačke utvrdiće organ upravljanja Zdravstvenog centra Čačak.
Dom zdravlja počinje sa radom danom upisa u sudski registar.
Sredstva za osnivanje i rad Doma zdravlja su u državnoj svojini, dok se ne steknu uslovi za upis u javnu svojinu grada Čačka.
Danom početka rada Dom zdravlja preuzima sredstva, imovinu, prava, obaveze i zaposlene Zdravstvenog centra "Dr Dragiša Mišović" Čačak - organizacione jedinice Dom zdravlja.
Osnivač je u obavezi da u budžetu grada obezbedi sredstva za rad Doma zdravlja koja obuhvataju izgradnju, održavanje i opremanje Doma zdravlja, investiciono ulaganje, investiciono-tekuće održavanje prostorija, nabavku medicinske i nemedicinske opreme i prevoznih sredstava, opreme u oblasti zdravstvenog informacionog sistema, kao i druge obaveze određene Zakonom i ovom Odlukom.
Dom zdravlja ima sva ovlašćenja u pravnom prometu sa trećim licima.
Za svoje obaveze Dom zdravlja odgovara celokupnom svojom imovinom.
Osnivač za obaveze Doma zdravlja odgovara na način i pod uslovom propisanim Zakonom.
Dom zdravlja ima pravo i dužnost da izvršava poslove i zadatke za koje je osnovan i da podnosi odgovarajuće izveštaje ili informacije o radu i poslovanju na zahtev Osnivača.
Međusobna prava, obaveze i odgovornosti između Osnivača i Doma zdravlja uređuju se u skladu sa Zakonom, ovom Odlukom, Statutom Doma zdravlja i drugim opštim aktima.
Organi Doma zdravlja jesu: direktor, Upravni odbor i Nadzorni odbor.
Direktora, predsednika i članove Upravnog odbora i Nadzornog odbora imenuje i razrešava Osnivač.
Direktor Doma zdravlja imenuje se na period od četiri godine, najviše dva puta uzastopno, na predlog Upravnog odbora koji raspisuje javni konkurs.
Mandat direktora Doma zdravlja se računa od dana stupanja na dužnost.
Uslovi za imenovanje i razrešenje direktora uređuju se Statutom Doma zdravlja u skladu sa Zakonom.
Direktor Doma zdravlja organizuje rad i rukovodi procesom rada, predstavlja i zastupa Dom zdravlja i odgovoran je za zakonitost rada Doma zdravlja.
U ostvarivanju obaveza iz stava 1. ovog člana, direktor podnosi, godišnji izveštaj o radu osnivaču, Upravnom odboru tromesečne i šestomesečne izveštaje o poslovanju Doma zdravlja, predlaže plan i program rada Doma zdravlja i preduzima mere za njihovo sprovođenje, izvršava odluke Upravnog i Nadzornog odbora, donosi akt o organizaciji i sistematizaciji poslova, obavlja i druge poslove utvrđene Statutom Doma zdravlja.
Prava i obaveze direktora uređuju se Statutom Doma zdravlja u skladu sa Zakonom.
Upravni odbor Doma zdravlja ima pet članova, od kojih su tri člana predstavnici Osnivača, a dva člana su predstavnici Doma zdravlja.
Članovi Upravnog odbora Doma zdravlja imenuju se na period od četiri godine.
Najmanje jedan član iz reda zaposlenih u Upravnom odboru mora biti zdravstveni radnik sa visokom stručnom spremom.
Upravni odbor Doma zdravlja:
- donosi Statut Doma zdravlja uz saglasnost Osnivača,
- donosi druge opšte akte u skladu sa zakonom,
- odlučuje o poslovanju Doma zdravlja,
- donosi program rada i razvoja,
- donosi finansijski plan i godišnji obračun Doma zdravlja u skladu sa zakonom,
- usvaja godišnji izveštaj o radu i poslovanju Doma zdravlja,
- odlučuje o korišćenju sredstava Doma zdravlja, u skladu sa zakonom,
- raspisuje javni konkurs i sprovodi postupak izbora kandidata za obavljanje funkcije direktora i predlaže osnivaču kandidata,
- obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i Statutom.
Nadzorni odbor ima tri člana, od kojih su dva člana predstavnici Osnivača, a jedan član predstavnik Doma zdravlja.
Članovi Nadzornog odbora imenuju se na period od četiri godine.
Nadzorni odbor obavlja nadzor nad radom i poslovanjem Doma zdravlja.
Dom zdravlja ima stručne organe i to:
1) stručni savet,
2) stručni kolegijum,
3) etički odbor i
4) komisiju za unapređenje kvaliteta rada.
Dom zdravlja ima Statut kojim se uređuje delatnost, unutrašnja organizacija, upravljanje, poslovanje, uslovi za imenovanje i razrešenje direktora, zamenika direktora, odnosno pomoćnika direktora za obrazovni i naučnoistraživački rad, kao i druga pitanja od značaja za rad Doma zdravlja.
Statut Doma zdravlja donosi Upravni odbor i na isti saglasnost daje Osnivač.
Na odredbe Statuta Doma zdravlja u delu kojim se uređuje oblast zdravstvene zaštite, odnosno specijalnosti iz kojih ona obavlja zdravstvenu delatnost, unutrašnju organizaciju i uslove za imenovanje i razrešenje direktora prethodno se pribavlja mišljenje nadležnog Ministarstva.
Dom zdravlja može se ukinuti, spojiti sa drugom zdravstvenom ustanovom ili podeliti na više zdravstvenih ustanova, u skladu sa zakonom.
O ukidanju, spajanju i podeli zdravstvenih ustanova u državnoj svojini odlučuje Vlada, u skladu sa Planom mreže, uz konsultaciju sa Osnivačem.
Do imenovanja Upravnog odbora Doma zdravlja, njegovu funkciju vršiće Privremeni upravni odbor, koji imenuje Skupština grada Čačka.
Do imenovanja Nadzornog odbora Doma zdravlja, njegovu funkciju vršiće Privremeni nadzorni odbor, koji imenuje Skupština grada Čačka.
Do imenovanja direktora, njegovu funkciju vršiće vršioc dužnosti direktora.
Privremeni Upravni odbor Doma zdravlja doneće Statut Doma zdravlja i druge opšte akte neophodne za upis u sudski registar i početak rada Doma zdravlja.
Rok za donošenje Statuta je 60 dana od dana donošenja ove Odluke, a rok za dostavljanje istog Osnivaču je pet dana od dana pribavljanja prethodnog mišljenja nadležnog Ministarstva.
Osnivač će imenovati vršioca dužnosti direktora i članove Privremenog upravnog odbora i Privremenog nadzornog odbora Doma zdravlja u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.
Do donošenja opštih akata Doma zdravlja primenjivaće se postojeća akta Zdravstvenog centra "Dr Dragiša Mišović" Čačak, ako nisu u suprotnosti sa ovom Odlukom.
Prečišćen tekst Odluke obuhvata:
1. Odluku o osnivanju Doma zdravlja "Čačak" Čačak ("Sl. list grada Čačka", broj 19/2013) koja je stupila na snagu 13. oktobra 2013. godine.
2. Odluku o izmeni Odluke o osnivanju Doma zdravlja "Čačak" Čačak ("Sl. list grada Čačka", broj 6/2014) koja je stupila na snagu 19. aprila 2014. godine. Iz ove odluke u prečišćen tekst nije unet član 2. kojim je ovlašćen Savet za statut, druge propise i organizaciju da utvrdi prečišćen tekst i član 3. kojim je propisano kada ta Odluka stupa na snagu.