PRAVILNIK
O PREDUZIMANJU MERA PO IZVRŠENIM KONTROLAMA UGOVORA O PRODAJI KAPITALA

 

1. OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom propisuje se način rada i kriterijumi za odlučivanje Agencije za privatizaciju po izvršenim kontrolama ugovora o prodaji kapitala.

Član 2

Kontrolu izvršenja obaveza iz ugovora o prodaji kapitala (u daljem tekstu: Ugovor o prodaji) sprovodi Agencija za privatizaciju (u daljem tekstu: Agencija).

Predmet kontrole je isključivo izvršenje obaveza kupca kapitala (u daljem tekstu: Kupac) utvrđenih Ugovorom o prodaji.

Član 3

Postupanje Agencije u obavljanju poslova kontrole izvršenja obaveza iz Ugovora o prodaji odvija se kroz rad:

1. Centra za kontrolu izvršenja ugovora (u daljem tekstu: Centar) i

2. Komisije za preduzimanje mera po izvršenim kontrolama ugovora o prodaji kapitala.

Način kontrole izvršenja Ugovora o prodaji, regulisani su Postupkom odvijanja aktivnosti Agencije za privatizaciju - Uputstvom o načinu kontrole ugovora o prodaji kapitala, odnosno imovine (u daljem tekstu: Uputstvo).

Centar vrši proveru dokumentacije dostavljene u postupku kontrole i odgovoran je za tačnost podataka i informacija sadržanih u predlogu mera u odnosu na dostavljenu dokumentaciju.

Agencija u postupku kontrole izvršenja Ugovora o prodaji nije nadležna da ceni verodostojnost dostavljene dokumentacije.

U slučaju uočenih nepravilnosti u postupku kontrole, Agencija se može obratiti Ministarstvu unutrašnjih poslova Republike Srbije i nadležnom tužilaštvu u cilju dodatnih provera.

2. KOMISIJA ZA PREDUZIMANJE MERA PO IZVRŠENIM KONTROLAMA UGOVORA O PRODAJI KAPITALA

Član 4

Direktor Agencije obrazuje Komisiju za preduzimanje mera po izvršenim kontrolama Ugovora o prodaji kapitala (u daljem tekstu: Komisija).

Član 5

Komisija ima predsednika i četiri stalna člana.

Jednog člana Komisije može predložiti ministarstvo nadležno za poslove privatizacije, a ostali članovi su lica koja su zaposlena u Agenciji.

U slučaju odsutnosti ili sprečenosti, članove Komisije zamenjuju tri zamenika, od kojih je jedan predstavnik ministarstva nadležnog za poslove privatizacije na čiji predlog se i imenuje, a dva lica koja su zaposlena u Agenciji.

Komisija ima sekretara, koji vodi zapisnik o toku sednice i obavlja stručne i administrativno tehničke poslove za potrebe Komisije.

Predsednika Komisije, stalne članove Komisije, zamenike stalnih članova i sekretara Komisije imenuje direktor Agencije.

Član 6

Komisija razmatra obrazloženi predlog Centra i donosi odluke o preduzimanju mera po izvršenim kontrolama.

Materijale za sednicu Komisije izrađuje Centar, na obrascu koji čini sastavni deo ovog pravilnika.

Predlog Centra mora biti potpisan od strane direktora Centra, odnosno lica koje ga zamenjuje u slučaju odsutnosti.

Materijal za sednicu dostavlja se članovima i zamenicima članova elektronskom poštom.

Poziv za sednicu Komisije dostavlja se najkasnije dva dana pre održavanja sednice.

Uz poziv za sednicu Komisije dostavljaju se i štampani materijali za sednicu.

Materijali za pojedine tačke dnevnog reda sednice Komisije, kao i dopuna već dostavljenog materijala, u slučaju izuzetne hitnosti, može se dostaviti naknadno ili podeliti na samoj sednici.

Kada naročito važni i hitni slučajevi nalažu da se sednica Komisije sazove i održi bez odlaganja, a iz opravdanih razloga nije moguće obezbediti prisustvo svih članova Komisije, predsednik Komisije može odlučiti da se sednica Komisije održi, a da odsutni članovi glasaju elektronskim putem.

Član 7

Komisija radi i odlučuje na sednicama.

Komisijom predsedava predsednik, a u slučaju odsutnosti predsednika, lice koje on odredi.

Predmete koji se razmatraju na sednici Komisije obrazlaže direktor Centra ili lice koje on odredi.

Sednici Komisije mogu prisustvovati i predstavnici nadležnih organizacionih jedinica Agencije i druga lica po pozivu, ako je njihovo prisustvo od značaja za predmet razmatranja i odlučivanja na sednici.

Sednice Komisije održavaju se, po pravilu, jednom sedmično.

Član 8

Komisija na sednici razmatra predmete i donosi odluke većinom glasova od ukupnog broja članova.

Član 9

Sednica Komisije se tonski snima.

O toku sednice Komisije vodi se zapisnik.

U zapisnik se unosi redni broj i datum održavanja sednice, ko je predsedavao sednicom, vreme kad je sednica počela i kada se završila, imena prisutnih i odsutnih članova Komisije, imena ostalih lica koja su prisustvovala sednici Komisije, dnevni red sednice i odluke Komisije o svakoj tački dnevnog reda.

Zapisnik potpisuju članovi Komisije i sekretar najkasnije u roku od sedam dana od dana održavanja sednice.

Za arhiviranje tonskih zapisa i zapisnika, odgovoran je sekretar Komisije.

3. ODLUČIVANJE KOMISIJE O IZVRŠENJU OBAVEZA IZ UGOVORA O PRODAJI

Član 10

Komisija donosi odluku o ispunjenosti obaveza Kupca, odluku o ostavljanju naknadnog roka za izvršenje ugovornih obaveza Kupca, odluku o raskidu Ugovora o prodaji, kao i druge odluke u skladu sa ovim pravilnikom.

3.1. Kriterijumi za davanje naknadnih rokova Kupcu

Član 11

Komisija donosi odluku o ostavljanju naknadnog roka, ako Kupac nije izvršio obaveze u skladu sa Ugovorom o prodaji.

Komisija donosi odluku o ostavljanju novog naknadnog roka, ako oceni da je Kupac u prethodno ostavljenom naknadnom roku dostavio dokaze da je preduzeo aktivnosti u cilju izvršenja ugovorne obaveze, osim ako ovim pravilnikom nije drukčije određeno.

Za izvršavanje ugovornih obaveza Kupcu se daju sledeći naknadni rokovi, osim ako drugačije nije utvrđeno Ugovorom o prodaji, i to:

Ugovorna obaveza

Dužina naknadnog roka

plaćanje ugovorne cene ili bilo koje dospele rate

30 dana

dostavljanje bankarske garancije

30 dana

izvršenje obaveze investiranja

30 dana

raspolaganje osnovnim sredstvima/imovinom subjekta privatizacije

30 dana

obezbeđenje kontinuiteta poslovanja

60 dana

poštovanje socijalnog programa

60 dana

donošenje i izvršenje odluke o raspodeli dobiti

60 dana

izvršenje drugih ugovornih obaveza

30 dana

Rok iz stava 1. ovog člana računa se od dana prijema obaveštenja o ostavljanju naknadnog roka.

Član 12

Komisija može doneti odluku o ostavljanju naknadnog roka u trajanju dužem ili kraćem od rokova navedenih u članu 11. stav 3. u slučaju opravdanih razloga.

Opravdanim razlozima iz stava 1. ovog člana, u slučaju kojih se ostavljaju duži naknadni rokovi od rokova utvrđenih ovim pravilnikom, smatraju se naročito:

- kada je ispunjenje obaveze uslovljeno okončanjem odgovarajućeg postupka pred nadležnim organom na čije postupanje Kupac nije mogao da utiče (pribavljanje dozvola, odobrenja i druge dokumentacije) kao i u slučajevima ako je do kašnjenja u izvršenju ugovorne obaveze došlo iz razloga na koje Kupac nije mogao da utiče;

- sezonski karakter poslovanja.

Opravdanim razlozima iz stava 1. ovog člana, u slučaju kojih se ostavljaju kraći naknadni rokovi od utvrđenih ovim pravilnikom, smatraju se sprečavanje negativnih posledica po subjekt privatizacije i po zaposlene i potreba preduzimanja hitnih mera.

U slučaju donošenja odluke o ostavljanju naknadnog roka za izvršenje više ugovornih obaveza, Komisija može odrediti naknadni rok u jedinstvenom trajanju za sve obaveze.

Član 13

Komisija može Kupcu ostaviti najviše tri uzastopna naknadna roka za postupanje po jednoj ugovornoj obavezi.

Član 14

Komisija ne preduzima mere prema Kupcu u vezi sa izvršavanjem ugovorne obaveze koja se odnosi na socijalni program, pod uslovom da su zaposleni potpisali izjavu da su upoznati sa odredbama Ugovora o prodaji i:

- potpisali izjave kojima se odriču/otpuštaju svojih/a potraživanja prema subjektu privatizacije po osnovu dospelih i neisplaćenih zarada i naknada po osnovu rada;

- potpisali anekse ugovora o radu kojima su utvrđene zarade u visini nižoj od ugovorene socijalnim programom.

U slučaju da su zaposleni pokrenuli pred nadležnim sudovima postupke za zaštitu svojih prava po osnovu rada i u vezi sa radom, a nije moguće u postupku kontrole utvrditi opravdanost podnetih zahteva za pokretanje postupka za zaštitu prava, mišljenje revizora biće opredeljujuće za donošenje konačne odluke. Ako Ugovorom o prodaji nije predviđeno dostavljanje revizorskog izveštaja, Komisija će tražiti od Kupca njegovo dostavljanje.

U slučaju sumnje da li su zaposlenima minimalne zarade isplaćivane u celini, kao merodavan smatra se konačni nalaz nadležnog inspekcijskog organa.

3.2. Raskid ugovora o prodaji

Član 15

Komisija donosi odluku da se Ugovor o prodaji smatra raskinutim, ako Kupac u ostavljenom naknadnom roku ne izvrši ugovornu obavezu, osim ako ovim pravilnikom nije drukčije određeno.

4. POSTUPAK ODLUČIVANJA O ZAHTEVIMA KUPCA

Član 16

Postupak za davanje saglasnosti pokreće Kupac podnošenjem pisanog zahteva Agenciji.

Centar je ovlašćen da prilikom obrade zahteva pismeno pozove Kupca da uredi zahtev i dopuni prateću dokumentaciju u skladu sa Uputstvom, najkasnije u roku od 30 dana od prijema poziva za dopunu dokumentacije.

Centar odbacuje nepotpun zahtev Kupca o čemu obaveštava Komisiju na prvoj narednoj sednici.

5. KRITERIJUMI ZA ODLUČIVANJE O ZAHTEVIMA ZA DAVANJE SAGLASNOSTI

Član 17

Komisija donosi odluku o davanju saglasnosti po zahtevu Kupca za izmenu investicionog programa na osnovu dostavljenog Elaborata, pod sledećim uslovima:

- da je Elaborat o ekonomskim i tehnološkim razlozima izmene Investicionog programa sačinjen od ovlašćene revizorske kuće ili sudskog veštaka, usvojen od strane nadležnog organa subjekta privatizacije i da sadrži potvrdu opravdanosti predloženih izmena Investicionog programa;

- da izmena Investicionog programa ne bi narušila redosled rangiranja ponuđača na tenderu na kojem je Kupac stekao vlasništvo nad kapitalom subjekta privatizacije.

Na osnovu donete odluke o davanju saglasnosti za izmenu investicionog programa zaključuje se Aneks Ugovora o prodaji.

Izuzetno od stava 1. ovog člana Komisija donosi odluku kojom daje saglasnost na obrazložen zahtev Kupca za izmenu investicionog programa, uz zaključenje aneksa Ugovora o prodaji, pod sledećim uslovima:

- da se zahtev odnosi na izmenu vrednosne strukture investicionog programa u relevantnoj godini,

- da je vrednost odstupanja do 20% vrednosti svake pozicije u okviru strukture investicionog programa;

- da ukupna vrednost i struktura investicije u relevantnoj investicionoj godini ostane nepromenjena.

Komisija donosi odluku kojom prihvata izvršenje investicione obaveze, bez zaključenja aneksa Ugovora o prodaji, ako je u postupku kontrole utvrđeno da je obaveza investiranja za relevantnu investicionu godinu izvršena tako da je došlo do odstupanja u vrednosnoj strukturi do 5% u vrednosti svake pozicije, a da je ukupna vrednost investicije po relevantnog godini ostala nepromenjena.

Član 18

Komisija neće dati saglasnost na izmenu ugovorenog ukupnog iznosa obaveze investiranja i/ili na produženje ugovorenog ukupnog roka za izvršenje obaveze investiranja u subjekt privatizacije, osim u slučaju utvrđenom aktom Vlade Republike Srbije ili nadležnog ministarstva.

Član 19

Komisija donosi odluku o davanju saglasnosti po zahtevu Kupca za izmenu pretežne delatnosti subjekta privatizacije, pod sledećim uslovima:

- da subjekt privatizacije u godini koja prethodi godini zaključenja Ugovora o prodaji nije ostvarivao prihod od pretežne delatnosti za koju je bio registrovan u vreme zaključenja Ugovora o prodaji;

- da je Kupac dostavio Biznis plan za period praćenja ugovorne obaveze ostvarivanja kontinuiteta u pretežnoj (izmenjenoj) delatnosti subjekta privatizacije,

- da se produže ugovoreni rokovi za izvršenje obaveze održavanja kontinuiteta poslovanja i socijalnog programa u delu koji se odnosi na obavezu isplate zarada i zabranu utvrđivanja tehnološkog viška, za 12 meseci od dana isteka ugovorenog roka za izvršenje obaveze održavanja kontinuiteta poslovanja.

Član 20

Komisija donosi odluku o davanju saglasnosti po zahtevu Kupca za proširenje delatnosti subjekta privatizacije pod sledećim uslovima:

- da subjekt ne ostvaruje traženi nivo prihoda od pretežne delatnosti za koju je bio registrovan u vreme zaključenja Ugovora o prodaji,

- da će subjekt privatizacije nastaviti da obavlja pretežnu delatnost za koju je bio registrovan u vreme zaključenja Ugovora o prodaji,

- da se produže ugovoreni rokovi za izvršenje obaveze održavanja kontinuiteta poslovanja i socijalnog programa u delu koji se odnosi na obavezu isplate zarada i zabranu utvrđivanja tehnološkog viška, za 12 meseci od dana isteka ugovorenog roka za izvršenje obaveze održavanja kontinuiteta poslovanja.

Član 21

Komisija donosi odluku o davanju saglasnosti po zahtevu Kupca za izmenu odredaba ugovorenog socijalnog programa, pod uslovom:

- da se izmenama Socijalnog profama produžava trajanje ugovornih obaveza iz Socijalnog programa;

- da su Kupac i sindikalna organizacija u subjektu privatizacije potpisali izmenjeni Socijalni program.

Član 22

Komisija donosi odluku o zahtevu Kupca za davanje prethodne saglasnosti za otuđenje osnovnih sredstava/imovine subjekta privatizacije, sa stanovišta procenta raspolaganja imovinom subjekta privatizacije utvrđenog Ugovorom o prodaji i koja ne isključuje obavezu Kupca da navedenu transakciju izvrši u skladu sa drugim pozitivnim propisima.

Član 23

Komisija neće razmatrati zahtev Kupca za davanje prethodne saglasnosti za raspolaganje osnovnim sredstvima/imovinom subjekta privatizacije ako je za predmetnu obavezu u toku naknadni rok za ispunjenje ugovorne obaveze.

Član 24

Komisija donosi odluku o davanju prethodne saglasnosti po zahtevu Kupca za otuđenje osnovnih sredstava/imovine subjekta privatizacije najviše do 10% (ukupno za sve transakcije) preko procenta ukupnog otuđenja dozvoljenog Ugovorom o prodaji.

Komisija neće dati saglasnost na prenos osnovnih sredstava/imovine subjekta privatizacije bez naknade.

Član 25

Komisija donosi odluku iz člana 24. ovog pravilnika, na osnovu dostavljenog Elaborata, pod sledećim uslovima:

- da je Elaborat o razlozima otuđenja sačinjen od strane ovlašćene revizorske kuće ili sudskog veštaka, koji je usvojio nadležni organ subjekta privatizacije;

- da Elaborat sadrži potvrdu opravdanosti otuđenja, a posebno imajući u vidu: finansijske efekte otuđenja na poslovanje subjekta privatizacije, procenu vrednosti predmeta prodaje, podatke o nameni sredstava ostvarenih otuđenjem, n da sredstva ostvarena otuđenjem neće biti upotrebljena za namirenje obaveza prema Kupcu ili licima povezanim sa Kupcem, odnosno da će biti upotrebljena za potrebe Subjekta.

Član 26

Komisija donosi odluku o davanju prethodne saglasnosti za zalaganje osnovnih sredstava/imovine subjekta privatizacije najviše do 10% (ukupno po svim osnovima nastanka obaveze zalaganja) preko procenta raspolaganja dozvoljenog Ugovorom o prodaji, samo ako je Ugovorom o prodaji procentualno ograničeno raspolaganje imovinom subjekta privatizacije uspostavljanjem založnog prava.

Komisija neće dati prethodnu saglasnost na uspostavljanje založnog prava na osnovnim sredstvima/imovini subjekta privatizacije ako se zalogom garantuje izvršenje obaveza Kupca ili trećih lica.

Član 27

Komisija donosi odluku iz člana 26. ovog pravilnika pod sledećim uslovima:

- da se založenom imovinom obezbeđuje izvršenje obaveza subjekta iz poslovanja;

- da je račun subjekta privatizacije likvidan;

- da je ukupna imovina subjekta privatizacije veća od ukupnih obaveza, umanjenih za obaveze koje su evidentirane na kontu 410 po osnovu obaveze investicionog ulaganja iz Ugovora o prodaji, na poslednji dan meseca koji prethodi mesecu u kom je zahtev podnet.

Član 28

Komisija donosi odluku o davanju prethodne saglasnosti za izdavanje u zakup osnovnog sredstva/imovine subjekta privatizacije najviše do 10% preko procenta raspolaganja dozvoljenog Ugovorom o prodaji, samo ako je Ugovorom o prodaji ograničeno davanje u zakup osnovnog sredstva/imovine subjekta privatizacije.

Član 29

Komisija donosi odluku o davanju prethodne saglasnosti za izdavanje menica, samo ako je Ugovorom o prodaji izdavanje menica predviđeno kao poseban vid raspolaganja imovinom.

Komisija donosi odluku o davanju prethodne saglasnosti za izdavanje menica ako ukupna vrednost menica nije veća od 30% preko ugovorenog procenta raspolaganja imovinom subjekta privatizacije.

Komisija neće dati saglasnost u slučaju da subjekt privatizacije izdaje menice za obaveze Kupca ili trećih lica.

Član 30

Komisija donosi odluku iz člana 29. ovog pravilnika pod sledećim uslovima:

- da subjekt privatizacije izdaje menice za obavljanje redovnog poslovanja, odnosno za obezbeđenje kontinuiteta poslovanja;

- da subjekt privatizacije uredno izmiruje tekuće obaveze po postojećim kreditima, odnosno po poslovima po kojima su već izdate menice;

- da je ukupna imovina subjekta privatizacije veća od ukupnih obaveza, umanjenih za obaveze koje su evidentirane na kontu 410 po osnovu obaveze investicionog ulaganja iz Ugovora o prodaji, na poslednji dan meseca koji prethodi mesecu u kom je zahtev podnet.

Član 31

Ukupan procenat raspolaganja osnovnim sredstvima/imovinom subjekta privatizacije, ne može biti veći od 45% po svim osnovima, uključujući i raspolaganje za koje Kupcu nije potrebna prethodna saglasnost u skladu sa Ugovorom o prodaji.

Član 32

Komisija neće dati Kupcu naknadno odobrenje ako Kupac proda imovinu/osnovna sredstva subjekta privatizacije suprotno odredbama Ugovora o prodaji.

U slučaju iz stava 1. ovog člana, Komisija donosi odluku o povraćaju u pređašnje stanje, pod pretnjom naplate bankarske garancije.

Ako Ugovorom o prodaji nije utvrđeno sredstvo obezbeđenja za izvršenje ugovorne obaveze iz stava 1. ovog člana, a imovina/osnovno sredstvo je prodato iznad knjigovodstvene i procenjene vrednosti i ispunjava uslove u pogledu procenta raspolaganja iz člana 24. i uslove iz člana 25. ovog pravilnika, Komisija može doneti odluku da Kupcu ostavi naknadni rok ili da izvrši povraćaj u pređašnje stanje ili da uplati novčani iznos koji vrednosno odgovara procentu prekoračenja dozvoljenog procenta raspolaganja imovinom/osnovnim sredstvima subjekta privatizacije, odnosno besteretno uloži osnovna sredstva u istoj vrednosti, a pod pretnjom raskida Ugovora o prodaji.

Član 33

U slučaju da Kupac ni i u naknadno ostavljenom roku ne postupi u skladu sa uslovima iz odluke o davanju prethodne saglasnosti za raspolaganje osnovnim sredstvima/imovinom subjekta privatizacije, odluka se stavlja van snage, a Kupcu se ostavlja naknadni rok da izvrši povraćaj u pređašnje stanje.

Član 34

Komisija donosi odluku o davanju prethodne saglasnosti Kupcu na ustupanje Ugovora o prodaji, pod uslovom da je Kupac dostavio sledeće:

- obrazložen zahtev za davanje saglasnosti na ustupanje Ugovora o prodaji;

- overenu izjavu prijemnika da nije lice iz čl. 12, 12a i 12b Zakona o privatizaciji;

- overenu izjavu o jemstvu kojom Kupac jemči da će prijemnik ispuniti svoje obaveze iz ustupljenog ugovora, na način dostavljanja bankarske garancije u vrednosti 30% kupoprodajne cene;

- potpisan i overen ugovor o ustupanju;

- ako je prijemnik pravno lice - kopiju rešenja o upisu prijemnika u Registar privrednih subjekata; izveštaj o bonitetu prijemnika; obrazac overenih potpisa lica ovlašćenih za zastupanje prijemnika; završni račun za godinu koja prethodi godini u kojoj se traži ustupanje; zaključni list prijemnika na poslednji dan u mesecu koji prethodi mesecu u kome se podnosi zahtev; overenu izjavu direktora da pravno lice ne spada u krug lica koja, shodno čl. 12, 12a i 12b Zakona o privatizaciji, ne mogu biti Kupac, odnosno nemaju pravo da učestvuju na aukciji; overenu izjavu kontrolnog člana ili kontrolnog akcionara pravnog lica da nije lice koje shodno članu 12, 12a. i 12b Zakona ne može biti Kupac, odnosno izjavu direktora prijemnika da nema kontrolnog člana - akcionara; potvrdu nadležnog organa, koja nije starija od šest meseci, da fizičko lice koje je kontrolni član ili kontrolni akcionar pravnog lica nije osuđivano za krivična dela iz člana 12. Zakona o privatizaciji i potvrdu nadležnog organa, koja nije starija od šest meseci, da se protiv fizičkog lica koje je kontrolni član, odnosno kontrolni akcionar, ne vodi postupak za krivična dela iz člana 12. Zakona o privatizaciji;

- ako je prijemnik fizičko lice - ličnu kartu i uverenje o državljanstvu koje nije starije od šest meseci u fotokopiji; overenu izjavu da prijemnik nije lice koje, shodno čl. 12, 12a i 12b Zakona o privatizaciji, ne može biti Kupac, odnosno nema pravo da učestvuje na aukciji; potvrdu nadležnog organa, koja nije starija od šest meseci, da prijemnik nije osuđivan za krivična dela iz člana 12. Zakona o privatizaciji i potvrdu nadležnog organa, koja nije starija od šest meseci, da se protiv prijemnika ne vodi postupak za krivična dela iz člana 12. Zakona o privatizaciji.

6. BANKARSKA GARANCIJA I UGOVORNA KAZNA

Član 35

Komisija donosi odluku da se bankarska garancija vrati banci garantu ako je Kupac u celini izvršio obaveze iz Ugovora o prodaji, za čije obezbeđenje je garancija dostavljena.

Komisija donosi odluku da se garancija vrati banci garantu i ako je bankarskom garancijom u vreme donošenja odluke da se Ugovor o prodaji ima smatrati raskinutim, obezbeđena Kupčeva obaveza koja nije dospela, ili obaveza koja nije osnov za raskid Ugovora o prodaji.

Član 36

Komisija donosi odluku da se naplati bankarska garancija, ako Kupac u prvom naknadnom roku nije dostavio dokaze da je preduzeo aktivnosti u cilju izvršenja ugovorne obaveze ili u drugom naknadnom roku nije izvršio ugovornu obavezu u celosti, kao i odluku o ostavljanju novog naknadnog roka.

Naplata bankarske garancije u skladu sa stavom 1. ovog člana ne isključuje ostala ovlašćenja koja Agencija ima po zakonu i Ugovoru o prodaji.

Član 37

Ukoliko Kupac u naknadno ostavljenom roku u pretežnom delu ispuni ugovornu obavezu kontinuiteta obezbeđenu bankarskom garancijom, Komisija će doneti odluku o naplati bankarske garancije, a ugovorna obaveza kontinuiteta smatra se ispunjenom za tu godinu, ako subjektu nije račun u blokadi i ako ukupne obaveze ne prelaze ukupnu vrednost imovine.

Pretežnim ispunjenjem iz stava 1. ovog člana smatra se ostvarenje prihoda iz pretežne delatnosti subjekta privatizacije U visini od najmanje 70% ugovorenog iznosa.

Član 38

Ukoliko prekršena ugovorna obaveza nije obezbeđena bankarskom garancijom, a Ugovorom o prodaji je predviđeno plaćanje ugovornih kazni za neizvršenje obaveza, Komisija će doneti odluku da pozove Kupca da u određenom roku plati ugovornu kaznu.

Član 39

Istovremeno sa donošenjem odluke o naplati bankarske garancije, Komisija će doneti odluku o naplati ugovornih kazni.

Član 40

Komisija donosi odluku kojom obavezuje Kupca da produži bankarsku garanciju, ako su se stekli uslovi za određivanje naknadnog roka, a rok važnosti postojeće garancije je kraći od ostavljenog naknadnog roka ili ističe za manje od 30 dana od dana isteka naknadnog roka.

Odluku o obavezi Kupca da produži bankarsku garanciju, Komisija donosi istovremeno sa donošenjem odluke o ostavljanju naknadnog roka, pod pretnjom protesta postojeće garancije.

Član 41

Komisija, na obrazloženi pisani zahtev Kupca, može doneti odluku da se iz objektivnih razloga (sprovođenje procedure kod banke) produži rok iz protesta garancije dat banci garantu za plaćanje iznosa iz garancije, odnosno dostavljanje nove bankarske garancije.

Član 42

Komisija može doneti odluku da Kupac koji ima obavezu dostavljanja bankarskih garancija za svaku pojedinačnu godinu, a u jednoj godini paralelno izvršava obaveze iz prethodne ugovorne godine (naknadni rok) i obaveze iz tekuće ugovorne godine, za sve obaveze koje izvršava u toj godini garantuje jednom bankarskom garancijom.

7. ZAVRŠNE ODREDBE

Član 43

Odredbe ovog pravilnika se primenjuju na postupke kontrole izvršenja obaveza iz Ugovora o prodaji kod kojih je u toku izvršenje ugovornih obaveza bez obzira na broj datih naknadnih rokova do dana stupanja na snagu ovog pravilnika.

Sva dozvoljena raspolaganja imovinom subjekta privatizacije do dana stupanja na snagu ovog pravilnika, uračunavaće se u ukupan procenat dozvoljenog raspolaganja po odredbama ovog pravilnika.

Zahtevi kupaca za koje Komisija nije donela odluku do dana stupanja na snagu ovog pravilnika, rešavaće se po odredbama ovog pravilnika.

Član 44

Ovaj pravilnik shodno se primenjuje i na postupke kontrole ugovora o prodaji imovine u postupku restrukturiranja subjekata privatizacije, ako je Ugovorom o prodaji ugovorena nadležnost Agencije za privatizaciju za kontrolu izvršenja ugovora, osim odredbi o raskidu Ugovora o prodaji.

Član 45

Sastavni deo ovog pravilnika su obrasci materijala za sednicu Komisije.

Član 46

Ovaj pravilnik stupa na snagu danom donošenja i objavljuje se na Internet prezentaciji Agencije za privatizaciju.

 

1. Naziv subjekta:

 

2. Osnovne informacije:

 

- Delatnost
- Broj zaposlenih
- Metod prodaje
- Datum ugovora
      - izmene i dopune
- Dan ispunjenja
- Kupac
- Kupoprodajna cena
- Investicija
- struktura kapitala

 

3. Sredstva obezbeđenja:

 

4. Datum kontrola i izvršioci:

 

5. Odluke Komisije:

 

6. Predmet razmatranja:

 

7. Rezime:

Neizvršene obaveze

Ugovorna obaveza

Ugovor:
Postupanje Agencije:
Postupanje Kupca:

Predlog mera Centra za kontrolu:

 

 

Izvršene obaveze

Ugovorna obaveza

Ugovor:

Postupanje Agencije:

Postupanje kupca:

Predlog mera Centra za kontrolu:

Postupanje kupca za koje se traži stav Komisije

 

8. Predlog mera:

 

Mera

Osnov

Opravdanost predložene mere

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. Ostalo:

10. Prilozi:

11. Predlog pripremio:

 

1. Naziv subjekta:

 

2. Osnovne informacije:

 

- Delatnost
- Broj zaposlenih
- Datum ugovora
      - izmene i dopune
- Dan ispunjenja
- Kupac
- Kupoprodajna cena
- Investicija
- Struktura kapitala

 

3. Sredstva obezbeđenja:

 

4. Datum kontrola i izvršioci:

 

5. Odluke Komisije:

 

6. Predmet razmatranja:

Zahtev Kupca za ustupanje Ugovora

7. Rezime:

7.1. Broj i datum zahteva, podnosilac

Predlog mera Centra za kontrolu:

8. Predlog mera:

 

Mera

Osnov

Opravdanost
predložene mere

Ispunjeni su formalno
pravni uslovi sa
ustupanje ugovora

 

 

 

 

 

 

 

 

9. Ostalo: Dopisi sindikata, malih akcionara...

10. Prilozi:

11. Predlog pripremili:

 

1. Naziv subjekta:

 

2. Osnovne informacije:

 

- Delatnost
- Broj zaposlenih
- Model prodaje
- Datum ugovora
     - izmene i dopune
- Dan ispunjenja
- Kupac
- Kupoprodajna cena
- Investicija
- struktura kapitala

 

3. Sredstva obezbeđenja:

 

4. Datum kontrola i izvršioci:

 

5. Odluke Komisije:

 

6. Predmet razmatranja:

 

7. Rezime

Zahtev Kupca / Subjekta za davanje saglasnosti u skladu sa Ugovorom

Broj i datum zahteva, podnosilac

Ugovor:

Zahtev Kupca/

Predlog mera Centra za kontrolu:

8. Predlog mera:

 

9. Napomene:

Mera

Osnov

Opravdanost
predložene mere

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10. Ostalo:

11. Prilozi

12. Predlog pripremno:

 

1. Naziv subjekta:

 

2. Osnovne informacije:

 

- Delatnost
- Broj zaposlenih
- Datum ugovora
    - izmene n dopune
- Dan ispunjenja
- Kupac
- Kupoprodajna cena
- Investicija
- struktura kapitala

 

3. Sredstva obezbeđenja:

 

4. Datum kontrola i izvršioci:

 

5. Odluke Komisije:

 

6. Predmet razmatranja:

 

7. Rezime:

 

Zahtev Kupca za izmenu Ugovora

7.1. Broj i datum zahteva, podnosilac

Ugovor:


Predlog mera Centra za kontrolu:

8. Predlog mera:

 

Mera

Osnov

Opravdanost
predložene mere

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9. Ostalo:

10. Prilozi:

11. Predlog pripremio:

 

 

PREDLOG MERA
CENTRA ZA KONTROLU IZVRŠENJA UGOVORA
ZA ___ ____ SEDNICU KOMISIJE ZA PREDUZIMANJE MERA

 

 

 

Sadržaj

 

1.

 

strana

 

 

 

 

 

 

CENTAR ZA KONTROLU
IZVRŠENJA UGOVORA

 

D i r e k t o r

 

_________________________

 

 

godine, Beograd

 

Na osnovu člana 15. stav 2. tač. 2) i 8) Zakona o Agenciji za privatizaciju ("Službeni glasnik RS", br. 38/01, 135/04 i 30/10) i člana 21. stav 2. tačka 1) i 10) Statuta Agencije za privatizaciju ("Službeni glasnik RS", br. 48/01, 52/02, 72/05 i 37/12), sazivam

424. sednicu Komisije za preduzimanje mera po izvršenim kontrolama ugovora o prodaji kapitala koja će se održati u _____, sa početkom u _____ časova, u Sali za sastanke na VI spratu.

 

 

 

Za sednicu predlažem sledeći

 

D n e v n i r e d:

 

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

 .

 

 

 .

 

 

 

 

 

Sekretar Komisije

 

Predsednik Komisije

_____________________

 

_____________________