PRAVILNIKO UNUTRAŠNJOJ ORGANIZACIJI I SISTEMATIZACIJI RADNIH MESTA U STRUČNOJ SLUŽBI ZAŠTITNIKA GRAĐANA GRADA ZRENJANINA("Sl. list Grada Zrenjanina", br. 18/2014) |
Ovim Pravilnikom utvrđuje se unutrašnja organizacija i sistematizacija radnih mesta sa ukupnim brojem izvršilaca, nazivom i opisom poslova i zadataka za svako radno mesto, uslovi za obavljanje poslova i zadataka u Stručnoj službi koju obrazuje Zaštitnik građana, kao i način rukovođenja ovom organizacionom jedinicom.
U Stručnoj službi se obavljaju administrativno-tehnički i finansijski poslovi.
Zaštitnik građana obrazuje stručnu službu sa odgovarajućim brojem zaposlenih za obavljanje stručnih i administrativno-tehničkih poslova.
Radom Stručne službe rukovodi zaštitnik građana.
Zaposleni u Stručnoj službi neposredno su odgovorni Zaštitniku građana.
Zaposleni u Stručnoj službi dužni su da savesno i uredno obavljaju poverene zadatke i poslove u skladu sa zakonom, drugim propisima i opštim aktima, a po nalogu Zaštitnika građana i zamenika Zaštitnika građana.
II ZVANJA I ZANIMANJA ZAPOSLENIH
Zaposleni u Stručnoj službi stiču zvanja koja izražavaju svojstva zaposlenog i njegovu osposobljenost za vršenje poslova određenog stepena složenosti.
U Stručnoj službi utvrđuju se sledeća zvanja zaposlenih:
1. U okviru srednje školske spreme:
- Viši referent i
- Referent.
Zvanja u okviru srednje školske spreme stiču se pod sledećim uslovima:
1. Zvanje VIŠEG REFERENTA može steći zaposleni sa srednjom školskom spremom koji ima najmanje tri godine radnog staža, a osposobljen je da samostalno obavlja manje složene stručno-operativne, administrativne i njima slične poslove.
2. Zvanje REFERENTA može steći zaposleni sa srednjom školskom spremom koji ima najmanje šest meseci radnog staža i položen pripravnički ispit, a osposobljen je da obavlja manje složene stručno-operativne, administrativne i njima slične poslove, uz uputstva zaposlenih sa višim zvanjima.
III SISTEMATIZACIJA RADNIH MESTA
Zaštitnik građana donosi akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Stručnoj službi uz saglasnost Skupštine grada, organizuje i obezbeđuje zakonito i efikasno obavljanje poslova i odlučuje o pravima, dužnostima i odgovornostima zaposlenih.
U skladu sa aktom iz stava 1. ovog člana Zaštitnik građana rešenjem raspoređuje zaposlene na utvrđena radna mesta.
Rešenjem, kojim se raspoređuje zaposleni sa odgovarajućom školskom spremom, Zaštitnik građana istovremeno utvrđuje i odgovarajuće zvanje u zavisnosti od ispunjenosti propisanih uslova za sticanje zvanja, a u skladu sa aktom iz stava 1. ovog člana.
Sistematizacija radnih mesta u Stručnoj službi obuhvata:
- Tabelarni pregled radnih mesta sa brojem izvršilaca i uslovima za njihovo obavljanje i
- Nazive radnih mesta sa opisom poslova i zadataka.
Za obavljanje poslova i zadataka u Stručnoj službi utvrđuje se ukupno 1 izvršilac i to:
TABELARNI PREGLED RADNIH MESTA SA BROJEM IZVRŠILACA I USLOVIMA ZA NJIHOVO OBAVLJANJE
Redni broj |
NAZIV RADNOG MESTA |
BROJ IZVRŠILACA |
VRSTA I STEPEN ŠKOLSKE SPREME |
RADNI STAŽ |
POSEBNI USLOVI |
1. |
ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKI POSLOVI |
1 |
IV stepen, gimnazija |
najmanje 6 meseci |
Položen stručni ispit za rad u organima državne uprave i poznavanje rada na računaru |
ADMINISTRATIVNO-TEHNIČKI POSLOVI
Opis poslova i zadataka:
- Obavlja administrativno-tehničke poslove koji se odnose na prijem, razvrstavanje i arhiviranje materijala upućenih Zaštitniku građana, vodi delovodnik i dostavne knjige, obavlja svakodnevnu korespodenciju za potrebe Zaštitnika, odnosno zamenika Zaštitnika građana,
- Vrši prijem stranaka, zaprima i zavodi predstavke građana i otvara predmete,
- Priprema naloge za plaćanja i dostavlja ih Trezoru NBS,
- Vrši obračun zarada i putnih troškova za zaposlene,
- Priprema naloge za transfer sredstava i dostavlja ih Trezoru gradske uprave,
- Popunjava propisane obrasce o obračunatim i isplaćenim porezima i doprinosima na lična primanja zaposlenih i dostavlja ih nadležnim organima u zakonski propisanom roku,
- Priprema potrebne finansijske izveštaje i operativne planove,
- Vrši prijavu i odjavu radnika,
- Sačinjava godišnje pojedinačne poreske izveštaje,
- Priprema obrasce M4 o ukupnom stažu osiguranja za zaposlene i dostavlja na kontrolu Republičkom fondu za penzijsko i invalidsko osiguranje i
- I druge poslove po nalogu zaštitnika građana i njegovog zamenika.
Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika prestaje da važi Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Stručnoj službi Zaštitnika građana ("Službeni list grada Zrenjanina" broj 32/2008).
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zrenjanina", a po dobijenoj saglasnosti od strane Skupštine grada Zrenjanina.