ODLUKA
O DAVANJU U ZAKUP POSLOVNOG PROSTORA U JAVNOJ SVOJINI GRADA VRANJA

("Sl. glasnik Grada Vranja", br. 13/2014)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Odlukom o davanju u zakup poslovnog prostora u javnoj svojini grada Vranja (u daljem tekstu: Odluka) uređuje se nadležnost, uslovi, način i postupak davanja u zakup poslovnog prostora u javnoj svojini grada Vranja (u daljem tekstu: Grad), način utvrđivanja visine zakupnine, osnovi uređivanja zakupodavnog odnosa, kao i druga pitanja od značaja za davanje u zakup poslovnog prostora.

Član 2

Pod poslovnim prostorom, u smislu ove odluke, podrazumevaju se poslovne zgrade i poslovne prostorije koje neposredno ne služe izvršavanju nadležnosti organa Grada, već su namenjene za ostvarivanje prihoda putem davanja u zakup.

Poslovna zgrada je samostalan građevinski objekat koji je u celini namenjen za obavljanje poslovne delatnosti.

Poslovna prostorija je jedna ili skup funkcionalno povezanih prostorija koje čine deo građevinskog poslovnog ili poslovno-stambenog objekta i koja je kao takva namenjena za obavljanje poslovne delatnosti.

Član 3

Poslovni prostor se daje u zakup na način, po postupku i uslovima propisanim Zakonom o javnoj svojini (u daljem tekstu: Zakon), Uredbom o uslovima pribavljanja i otuđenja nepokretnosti neposrednom pogodbom, davanja u zakup stvari u javnoj svojini i postupcima javnog nadmetanja i prikupljanja pismenih ponuda (u daljem tekstu: Uredba) i ovom Odlukom.

Član 4

Poslovni prostor se ne može dati u podzakup.

II NADLEŽNOST I POSTUPAK DAVANJA U ZAKUP POSLOVNOG PROSTORA

Nadležnost

Član 5

Poslovni prostor daje se u zakup u postupku javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda, a izuzetno i van postupka javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda, odnosno neposrednom pogodbom, pod uslovima utvrđenim Zakonom, Uredbom i ovom Odlukom.

Član 6

Odluku o pokretanju postupka davanja u zakup poslovnog prostora javnim nadmetanjem ili prikupljanjem pismenih ponuda, odnosno neposrednom pogodbom, donosi Gradsko veće grada Vranja (u daljem tekstu: Gradsko veće).

Predlog odluke iz stava 1. ovog člana priprema sekretarijat Gradske uprave nadležan za imovinsko-pravne poslove.

Odluku o davanju u zakup poslovnog prostora, nakon okončanja postupka javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda, odnosno neposredne pogodbe, donosi Gradsko veće, u skladu sa odredbama ovog člana.

Član 7

Postupak javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda, odnosno neposredne pogodbe za davanje u zakup poslovnog prostora sprovodi Komisija, koja se obrazuje posebnim aktom Gradskog veća.

Aktom o obrazovanju Komisije iz stava 1. ovog člana utvrđuje se broj članova Komisije.

Nadležnost Komisije jeste da pripremi potrebnu dokumentaciju za javno oglašavanje, odnosno sprovođenje postupka neposredne pogodbe; daje dodatne informacije i objašnjenja u vezi sa pripremanjem ponuda ili prijava; otvara, vrši pregled i ocenu ponude, odnosno prijave; utvrđuje status kandidata u postupku javnog oglašavanja; odbacuje nepotpune, neuredne ili neblagovremene prijave, odnosno ponude; razmatra i ostala pitanja vezana za zakupodavni odnos i daje odgovarajuće predloge za njihovo rešavanje.

Komisija može da radi i punovažno odlučuje ako sednici prisustvuje više od polovine članova, a odlučuje većinom glasova prisutnih članova.

Postupak davanja u zakup poslovnog prostora javnim nadmetanjem, odnosno prikupljanjem pismenih ponuda

Član 8

Postupak davanja u zakup poslovnog prostora javnim nadmetanjem, odnosno prikupljanjem pismenih ponuda, pokreće se odlukom Gradskog veća.

Odluka iz stava 1. ovog člana sadrži:

1) podatke o poslovnom prostoru koji se daje u zakup (adresa, površina, dr.);

2) vrstu postupka, odnosno način davanja u zakup poslovnog prostora;

3) svrhu i namenu poslovnog prostora;

4) početni iznos zakupnine;

5) visinu depozita;

6) vreme na koje se poslovni prostor daje u zakup;

7) napomenu da se poslovni prostor daje u zakup u viđenom stanju;

8) bliže odrednice o učesnicima javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda, odnosno delatnosti koja se može obavljati u poslovnom prostoru;

9) druge podatke od značaja za sprovođenje postupka javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda za davanje u zakup poslovnog prostora.

Član 9

Kad Gradsko veće donese odluku o pokretanju postupka davanja u zakup poslovnog prostora, objavljuje oglas o sprovođenju postupka javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda.

Oglas iz stava 1. ovog člana sadrži:

1) naziv nosioca javne svojine, odnosno organa Grada koji daje u zakup poslovni prostor;

2) bliže podatke o načinu davanja u zakup poslovnog prostora (javno nadmetanje ili prikupljanje pismenih ponuda);

3) opis poslovnog prostora koji se daje u zakup;

4) uslove pod kojima se poslovni prostor daje u zakup;

5) obaveze u vezi sa korišćenjem poslovnog prostora za određenu svrhu ili namenu;

6) vreme i mesto održavanja javnog nadmetanja, odnosno razmatranja pismenih ponuda;

7) način i rok za dostavljanje prijava, odnosno pismenih ponuda;

8) obavezu podnošenja dokaza o ispunjenosti uslova za učešće u postupku javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda, u originalu ili fotokopiji overenoj od strane nadležnog organa;

9) vreme i mesto uvida u dokumentaciju u vezi sa poslovnim prostorom koji se daje u zakup;

10) početnu, odnosno najnižu visinu zakupnine po kojoj se poslovni prostor može dati u zakup;

11) visinu i način polaganja depozita;

12) rok za povraćaj depozita učesnicima koji nisu uspeli na javnom nadmetanju, odnosno u postupku prikupljanja pismenih ponuda;

13) rok u kojem će učesnicima javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda biti dostavljena odluka o izboru najpovoljnijeg ponuđača;

14) adresu za dostavljanje prijava, odnosno ponuda, sa naznakom da se prijave, odnosno ponude dostavljaju putem pošte ili preko pisarnice Gradske uprave grada Vranja;

15) obavezu podnošenja prijava, odnosno ponuda u zatvorenoj koverti, sa naznakom na prednjoj strani koverte: "Prijava, odnosno ponuda za poslovni prostor-ne otvaraj", ispod koje se navodi adresa i površina poslovnog prostora na koji se prijava, odnosno ponuda odnosi; dok se na zadnjoj strani koverte naznačava ime, odnosno naziv i adresa podnosioca prijave, odnosno ponude;

16) naznaku da se neblagovremene ili nepotpune prijave, odnosno ponude odbacuju;

17) druge podatke u skladu sa odlukom Gradskog veća o pokretanju postupka davanja u zakup poslovnog prostora, odnosno sa konkursnom dokumentacijom.

Oglas se objavljuje u listu koji se distribuira na celoj teritoriji grada.

Član 10

Pravo na učešće u postupku javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda za davanje u zakup poslovnog prostora ima privredni subjekat, pod uslovom:

1) da je kod nadležnog organa registrovano za obavljanje poslovne delatnosti koja se može obavljati u poslovnom prostoru koji se daje u zakup;

2) da mu nije izrečena mera zabrane obavljanja delatnosti za čije obavljanje je poslovni prostor namenjen, u roku od dve godine pre objavljivanja oglasa za javno nadmetanje, odnosno prikupljanje pismenih ponuda za davanje u zakup poslovnog prostora;

3) da ima važeću dozvolu nadležnog organa za obavljanje delatnosti za čije obavljanje je poslovni prostor namenjen.

Pravo na učešće u postupku javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda za davanje u zakup poslovnog prostora nemaju članovi Komisije, bivši zakupci koji nisu izmirili svoje obaveze, odnosno dugovanja prema Gradu po osnovu neplaćenih zakupnina i drugih troškova vezanih za zakup poslovnog prostora, ili po osnovu neplaćenih obaveza prema LPA-a, kao i učesnici prethodnog postupka za davanje u zakup poslovnog prostora koji su, nakon što su predloženi, odnosno određeni za zakupca, odustali od zakupa.

Član 11

Prijava, odnosno ponuda koja se dostavlja obavezno sadrži:

- za preduzetnike: ime i prezime, adresu, broj lične karte, jedinstveni matični broj građana, naziv radnje, matični broj;

- za pravna lica: naziv i sedište;

- overenu kopiju rešenja o upisu radnje, odnosno pravnog lica u registar nadležnog organa;

- overenu kopiju rešenja o dodeljenom PIBU-u;

- overenu kopiju potvrde o izvršenom evidentiranju za PDV, ukoliko je u sistemu PDV-a;

- iznos zakupnine koja se nudi;

- dokaz o uplati depozita;

- dokaz o uplati gradske administrativne takse;

- dokaz da je podnosilac prijave, odnosno ponude izmirio zakupninu, ukoliko je bio zakupac poslovnog prostora;

- naznaku poslovne prostorije za koju podnosi prijavu, odnosno ponudu (ukoliko je oglas raspisan za veći broj poslovnih prostorija);

- punomoćje za lice koje zastupa podnosioca prijave, odnosno ponude.

Podnosioci neblagovremene ili nepotpune prijave, odnosno ponude ne mogu učestvovati u postupku javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda, a neblagovremene ili nepotpune prijave, odnosno ponude se odbacuju.

Postupak javnog nadmetanja

Član 12

Po otvaranju postupka javnog nadmetanja, predsednik Komisije utvrđuje i zapisnički konstatuje: podatke o postupku (vrsta postupka); podatke o poslovnom prostoru za koji se postupak sprovodi; mesto, datum i vreme početka javnog oglašavanja; imena članova Komisije; imena preduzetnika sa nazivom radnje, odnosno nazive pravnih lica koja su ispunila uslove za učešće na javnom nadmetanju; imena preduzetnika, odnosno nazive pravnih lica koja nisu ispunila uslove za učešće na javnom nadmetanju; imena prisutnih 3 učesnika, odnosno licitanata; imena prisutnih lica sa punomoćjem da u ime i za račun licitanata mogu da preduzimaju radnje u postupku javnog nadmetanja; druge činjenice vezane za postupak javnog nadmetanja.

Član 13

Predsednik Komisije objavljuje početni iznos zakupnine i poziva učesnike da daju svoje ponude.

Svaki učesnik na javnom nadmetanju obavezan je da javno kaže iznos koji nudi i u ime kog ponuđača.

Nakon što se učine ponude u smislu stava 2. ovog člana, predsednik Komisije pita tri puta učesnike javnog nadmetanja da li neko daje ponudu sa većim iznosom od najveće ponuđenog iznosa.

Ukoliko neko od učesnika ponudi veći iznos od do tada najveće ponuđenog iznosa, postupak se nastavlja na način utvrđen stavom 3. ovog člana, sve dok učesnici javnog nadmetanja daju ponude sa iznosima većim od poslednje učinjene najveće ponude.

Ukoliko posle trećeg poziva niko od učesnika na javnom nadmetanju ne učini povoljniju ponudu od poslednje učinjene najveće ponude, predsednik Komisije javno konstatuje koji je najveći ponuđeni iznos zakupnine, kao i ime, odnosno naziv ponuđača.

Član 14

Ponuđač koji je učinio najpovoljniju ponudu obavezan je da na poziv predsednika Komisije odmah potpiše izjavu da je ponudio najveći iznos zakupnine, sa naznakom visine ponuđenog iznosa.

Ukoliko najpovoljniji ponuđač odbije da potpiše izjavu iz stava 1. ovog člana, predsednik Komisije poziva prvog sledećeg najpovoljnijeg ponuđača da potpiše izjavu.

Ukoliko ni sledeći najpovoljniji ponuđač ne potpiše izjavu iz stava 1. ovog člana, predsednik Komisije javno objavljuje da postupak javnog nadmetanja nije uspeo, sačinjava izveštaj o tome i dostavlja ga Gradskom veću.

Ponuđačima koji odbiju da potpišu izjavu u smislu stava 2. i 3. ovog člana, položeni depozit se ne vraća.

Član 15

Kada najpovoljniji ponuđač potpiše izjavu da je ponudio najveći iznos zakupnine, predsednik Komisije javno objavljuje da je postupak javnog nadmetanja završen i poziva sve učesnike javnog nadmetanja da potpišu zapisnik, kao i da u isti unesu eventualne primedbe na tok postupka.

Na zahtev učesnika javnog nadmetanja, predsednik Komisije odmah uručuje primerak zapisnika o sprovedenom postupku javnog nadmetanja.

Član 16

Izbor najpovoljnijeg ponuđača vrši se primenom kriterijuma visine ponuđene zakupnine.

Postupak javnog nadmetanja smatra se uspelim i u slučaju dostavljanja jedne ispravne prijave za učešće, kojom se podnosilac prijave registruje i prisustvuje javnom nadmetanju i proglašava zakupcem, ako prihvati početnu visinu zakupnine po kojoj se nepokretnost može dati u zakup.

Ukoliko podnosilac prijave ne prihvati početnu visinu zakupnine, gubi pravo na povraćaj depozita.

Postupak prikupljanja pismenih ponuda

Član 17

Ponude se podnose u skladu sa uslovima objavljenim u oglasu.

Otvaranje ponuda je javno.

O otvaranju ponuda, Komisija sačinjava zapisnik, koji sadrži: podatke o postupku (vrsta postupka); podatke o poslovnom prostoru za koji se postupak sprovodi; mesto, datum i vreme početka otvaranja ponuda; imena članova Komisije; imena prisutnih ponuđača; imena lica sa izdatim punomoćjem da u ime i za račun ponuđača preduzimaju radnje u postupku; redosled otvaranja podnetih ponuda prema vremenu prijema; broj pod kojim je ponuda zavedena; ime, odnosno naziv ponuđača i ponuđena zakupnina; podatke o dokazima o ispunjenosti uslova iz oglasa; navode članova Komisije o eventualnim nedostacima ponude; eventualne primedbe podnosioca ponuda, odnosno predstavnika podnosioca ponuda na tok postupka; druge činjenice od značaja za postupak otvaranja ponuda.

Član 18

Izbor najpovoljnijeg ponuđača vrši se primenom kriterijuma visine ponuđene zakupnine.

Ukoliko u postupku dva ili više ponuđača ponude isti iznos zakupnine, Komisija zadržava pravo da izbor najpovoljnijeg ponuđača izvrši po slobodnom uverenju, odnosno primenom kriterijuma ekonomski najpovoljnije ponude, a koji se odnose: na delatnost koju ponuđač želi da obavlja, a koja je u skladu sa utvrđenom svrhom i namenom poslovne prostorije; mogućnost-spremnost ulaganja sopstvenih sredstava ponuđača u adaptaciju poslovnog prostora; spremnost ispunjenja konkretnih uslova koji se odnose na zakupodavni odnos i dr.

Po okončanju postupka otvaranja ponuda Komisija pristupa utvrđivanju najpovoljnijeg ponuđača, sačinjava izveštaj o sprovedenom postupku i dostavlja ga Gradskom veću.

Postupak prikupljanja pismenih ponuda sprovešće se i kada se prijavi samo jedan učesnik.

Davanje u zakup poslovnog prostora van postupka javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda

Član 19

Poslovni prostor se može dati u zakup i van postupka javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda (neposrednom pogodbom), u slučajevima:

1) kada zakup traže međunarodne humanitarne organizacije u cilju obezbeđenja uslova za smeštaj i rad, kao i domaće humanitarne organizacije, političke stranke, organizacije i udruženja građana iz oblasti zdravstva, kulture, nauke, prosvete, sporta, socijalne i dečije zaštite, pod uslovom da taj prostor ne koriste za ostvarivanje prihoda;

2) kada se poslovni prostor daje za potrebe održavanja sportskih, kulturnih, sajamskih, naučnih i drugih sličnih potreba, a rok zakupa je kraći od 30 dana;

3) kada je to potrebno radi bolje organizacije i efikasnosti rada nosioca prava javne svojine, odnosno korisnika poslovnog prostora u javnoj svojini, kao i posebnih službi i organizacija čiji su oni osnivači;

4) kada zakupac prestane da obavlja svoju delatnost, usled teške bolesti, odlaska u penziju ili smrti, a dodelu u zakup traži bračni drug, dete ili roditelj zakupca (članovi porodičnog domaćinstva), pod uslovom da nastavi sa obavljanjem iste delatnosti;

5) kada zakupac-pravno lice traži određivanje za zakupca drugo pravno lice čiji je osnivač, ili kada zakupac-pravno lice traži određivanje za zakupca drugo pravno lice, a oba pravna lica imaju istog osnivača, odnosno kada je kod zakupca-pravnog lica došlo do određenih statusnih promena;

6) kada jedan od zakupaca istog poslovnog prostora traži prestanak zakupodavnog odnosa, a drugi zakupac traži zaključenje ugovora o zakupu, kao jedini zakupac;

7) kada davanje u zakup traži fizičko lice kojem je taj poslovni prostor oduzet nacionalizacijom, odnosno njegovi naslednici, pod uslovom da je pokrenut postupak za vraćanje oduzete imovine pred nadležnim organom;

8) u drugim slučajevima utvrđenim Uredbom.

Postupak sprovodi Komisija. koja zapisnički konstatuje tok postupka i izveštaj sa obrazloženim predlogom za određivanje zakupca za taj poslovni prostor dostavlja Gradskom veću.

Član 20

Postupak davanja u zakup poslovnog prostora van postupka javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda pokreće se odlukom Gradskog veća, na zahtev zainteresovanog lica, osim za slučajeve za koje je ovom odlukom drugačije određeno.

U toku postupka, Komisija utvrđuje da li zainteresovano lice ispunjava uslove propisane odredbama čl. 10. ove odluke, zahteva i ceni dokaze koji opravdavaju primenu osnova po kojem se poslovni prostor može dati u zakup van postupka javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda.

Član 21

Postupak davanja u zakup poslovnog prostora van postupka javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda, u slučaju kada se poslovni prostor ne izda u zakup posle sprovedenog postupka javnog oglašavanja, pokreće se odlukom Gradskog veća, na predlog Komisije.

Na zvaničnom sajtu Grada, Komisija postavlja obaveštenje o slobodnom poslovnom prostoru, za koji će se zakupac odrediti van postupka javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda, sa uslovima pod kojima zainteresovana lica mogu prijaviti svoje učešće.

Obaveštenje iz stava 2. ovog člana skida se sa sajta Grada po prijemu prve prijave zainteresovanog lica koje ispunjava uslove propisane odredbama čl, 10. ove odluke.

U slučaju da se sa prijavljenim licem ne postigne dogovor, kao i u slučaju da se u roku od 15 dana od dana postavljanja obaveštenja iz stava 2. ovog člana ne stigne ni jedna prijava, Gradsko veće, na predlog Komisije, može odlučiti da se ponovi postupak oglašavanja, pri čemu se može promeniti svrha i namena prostora i odrediti novi početni iznos zakupnine, s tim da ne može biti niži od procenjene tržišne vrednosti zakupnine za taj poslovni prostor.

Zaštita prava učesnika u postupcima davanja u zakup poslovnog prostora

Član 22

Nakon sprovedenog postupka javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda, odnosno neposredne pogodbe, Komisija je obavezna da odmah donose odluku o izboru najpovoljnijeg ponuđača, odnosno odluku o određivanju zakupca za određeni poslovni prostor i istu uruči učesnicima postupka.

Učesnici postupka iz stava 1. ovog člana mogu da na odluku Komisije podnesu prigovor Gradskom veću, u roku od osam dana od dana okončanja postupka.

Član 23

Gradsko veće je u obavezi da najkasnije u roku od 30 dana od dana prijema prigovora učesnika postupka na odluku Komisije, razmotri prigovor i donese odgovarajuću odluku.

Rešavajući po prigovoru, Gradsko veće je ovlašćeno da:

- odbaci prigovor, ukoliko je izjavljen od strane neovlašćenog lica, ili ukoliko je neblagovremen;

- odbije prigovor kao neosnovan;

- usvoji prigovor i poništi odluku o izboru najpovoljnijeg ponuđača, odnosno odluku o određivanju zakupca za poslovni prostor, kao i poništi sprovedeni postupak.

U slučaju da se prigovor usvoji i poništi odluka Komisije, odnosno poništi sprovedeni postupak, Gradsko veće donosi odluku o sprovođenju novog postupka davanja u zakup poslovnog prostora u skladu sa odredbama ove odluke, u roku od sedam dana od dana dostavljanja odluke po prigovoru učesnicima postupka.

Odluka po prigovoru je pravosnažna po isteku roka za prigovor, ukoliko isti nije podnet, odnosno ukoliko je Gradsko veće prigovor odbacilo, odnosno odbilo.

Odluka o davanju u zakup poslovnog prostora

Član 24

Na osnovu pravosnažne odluke Komisije, Gradsko veće donosi odluku o davanju u zakup poslovnog prostora učesniku utvrđenom odlukom o izboru najpovoljnijeg ponuđača, odnosno odlukom o određivanju zakupca.

Odluka Gradskog veća iz stava 1. ovog člana sadrži:

- podatke o privrednom subjektu kome se poslovni prostor daje u zakup;

- podatke o poslovnom prostoru koji se daje u zakup;

- visinu zakupnine postignute u postupku javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda, odnosno u postupku van javnog nadmetanja i prikupljanja pismenih ponuda;

- delatnost koja se može obavljati u poslovnom prostoru;

- rok trajanja zakupa;

- konstataciju da su uplaćena sredstva obezbeđenja u određenom iznosu;

- uslove i način korišćenja poslovnog prostora;

- naznaku da se poslovni prostor daje u zakup u viđenom stanju;

- obavezu privrednog subjekta kome se poslovni prostor daje u zakup da u roku od sedam dana od dana prijema ove odluke zaključi ugovor o u zakupu i potpiše zapisnik o primopredaji poslovnog prostora;

- druge podatke od značaja za davanje u zakup poslovnog prostora.

Odluka Gradskog veća o davanju u zakup poslovnog prostora je konačna.

Ugovor o zakupu poslovnog prostora

Član 25

Zakupodavni odnos zasniva se zaključivanjem ugovora o zakupu.

U ime Grada, ugovor o zakupu zaključuje Gradonačelnik.

Ugovor o davanju u zakup poslovnog prostora sadrži:

- podatke o zakupodavcu i zakupcu;

- podatke o poslovnom prostoru koji je na predmet ugovora o zakupu;

- delatnost koja se može obavljati u poslovnom prostoru;

- rok trajanja zakupa;

- visinu zakupnine;

- rok i način plaćanja zakupnine;

- iznos sredstava obezbeđenja, sa utvrđenim uslovima pod kojima se ta sredstva mogu koristiti, odnosno kada i pod kojim uslovima se vraćaju;

- odredbu da se poslovni prostor ne može izdati u podzakup;

- prava i obaveze u slučaju neizvršavanja ugovorenih obaveza;

- otkazni rok;

- druga prava i obaveze vezane za zakup poslovnog prostora.

Ukoliko lice kome se daje u zakup poslovni prostor svojom krivicom ne zaključi ugovor u utvrđenom roku, Gradsko veće će, bez novog javnog oglašavanja, doneti odluku o davanju u zakup tog poslovnog prostora sledećem učesniku koji je ponudio najvišu zakupninu.

U slučaju da prvi sledeći najpovoljniji ponuđač svojom krivicom ne zaključi ugovor u predviđenom roku, Gradsko veće će doneti odluku o ponovnom sprovođenju postupka davanja u zakup poslovnog prostora, u skladu sa odredbama ove odluke.

Ponuđaču koji ne zaključi ugovor o zakupu u smislu stava 4. i 5. ovog člana, sredstva uplaćena na ime depozita mu se ne vraćaju.

Trajanje ugovora o zakupu poslovnog prostora

Član 26

Ugovor o zakupu se zaključuje na period do pet godina.

Izuzetno, ugovor o zakupu može se zaključiti na period duži od pet godina, ali ne duži od 10 godina, pod uslovima propisanim zakonom, Uredbom i ovom odlukom.

Kada je zakup poslovnog prostora određen po osnovu odredaba čl. 19. st. 1. tač. 2. ove odluke, ugovor o zakupu se zaključuje na period koji ne može biti duži od 30 dana.

U slučaju kada je zakupac poslovnog prostora određen po osnovu odredaba čl. 19. st. 1. tač. 4-6, ugovor će se zaključiti do isteka perioda određenog u ugovoru u zakupu poslovnog prostora, zaključenim sa prethodnim zakupcem.

Član 27

Zakupodavac može jednostrano da raskine ugovor o zakupu poslovnog prostora, u sledećim slučajevima:

1) ako zakupac izgubi pravo da obavlja delatnost određenu ugovorom;

2) ako zakupac, bez opravdanog razloga, duže od 30 dana ne obavlja delatnost određenu ugovorom;

3) ako zakupac ne plati u celini zakupninu za dva meseca uzastopno ili tri meseca u toku kalendarske godine;

4) ako se zakupac bez opravdanog razloga ne useli u poslovni prostor u roku od 30 dana od dana zaključenja ugovora;

5) ako zakupac poslovni prostor koristi protivno odredbama ugovora, ili na način kojim se poslovnom prostoru ili objektu u kome se on nalazi, njegovom krivicom, nanosi šteta;

6) ako zakupac poslovni prostor koristi na način koji uznemirava druge korisnike poslovnog prostora, ili stanare u zgradi i u susednim zgradama;

7) ako zakupac, bez prethodne pisane saglasnosti zakupodavca, vrši prepravke ili adaptaciju poslovnog prostora;

8) ako zakupac ne izmiruje naknade i ne snosi troškove za obaveze utvrđene ugovorom o zakupu;

9) ako je zakupac poslovni prostor dao u podzakup;

10) u drugim slučajevima, utvrđenim ugovorom o zakupu.

Član 28

Zakupac može otkazati dalje korišćenje poslovnog prostora, uz otkazni rok od 30 dana od dana dostavljanja pisanog saopštenja o otkazu.

III ZAKUPNINA

Član 29

Početni iznos zakupnine određuje se prema tržišnoj visini zakupnine koju utvrđuje poreski organ, ili drugi nadležan organ, odnosno ovlašćeni sudski veštak, ispod koje se poslovni prostor ne može dati u zakup.

Član 30

Početni iznos ugovorene zakupnine utvrđuje se odlukom Gradskog veća, kojom se određuje zakupac poslovnog prostora.

Kod određivanja zakupca poslovnog prostora po osnovu odredaba čl. 19. st. tač. 1-3. ove odluke, početni iznos ugovorene zakupnine određuje se u iznosu koji ne može biti niži od početnog iznosa zakupnine iz čl. 29. ove odluke.

U slučajevima određivanja zakupca poslovnog prostora u smislu odredaba čl. 19. st. tač. 4-6. ove odluke, zakupcima se određuje početni iznos ugovorene zakupnine koji je jednak dotadašnjem iznosu zakupnine.

Član 31

Zakupnina se utvrđuje ugovorom o zakupu poslovnog prostora.

Zakupnina se određuje na taj način što se početni iznos ugovorene zakupnine usklađuje jednom godišnje sa indeksom potrošačkih cena.

Ugovor o zakupu obavezno sadrži odredbu kojom se određuje da će se zakupnina u toku ugovornog roka menjati, bez zaključenja posebnog aneksa ugovora, u smislu st. 2. ovog člana.

IV ADAPTACIJA POSLOVNOG PROSTORA

Član 32

Zakupac ne može da vrši adaptaciju poslovnog prostora bez prethodne saglasnosti zakupodavca.

Troškovi adaptacije zakupljenog poslovnog prostora u smislu stava 1. ovog člana padaju na teret zakupca.

Član 33

Zakupodavac može po zahtevu zakupca odobriti izvođenje radova koji imaju karakter investicionog održavanja na zakupljenom poslovnom prostoru, prema uobičajenim standardima i važećim propisima u oblasti građevinarstva.

Zakupac je u obavezi da se prilikom izvođenja radova na investicionom održavanju pridržava odobrenog opisa, predmera i predračuna, kao i da u slučaju odstupanja od odobrenih radova na investicionom održavanju poslovnog prostora, u svakom pojedinačnom slučaju, traži od zakupodavca odobrenje za takvo odstupanje.

Radovi na investicionom održavanju izvršeni suprotno odredbi stava 2. ovog člana, kao i radovi koji prevazilaze uobičajene standarde za tu vrstu radova, neće se priznati zakupcu.

Zakupac koji je uz saglasnost zakupodavca u investiciono održavanje u smislu odredaba ovog člana uložio sopstvena sredstva, ima pravo na umanjenje zakupnine u iznosu od najviše 50% od mesečne zakupnine, za period koji odgovara visini uloženih sredstava, bez mogućnosti priznavanja svojinskih prava na poslovnom prostoru po osnovu ulaganja sredstava.

Izuzetno od stava 4. ovog člana, na osnovu posebno obrazloženog akta Gradskog veća, iznos zakupnine može biti umanjen i za veći procenat.

V PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 34

Ugovori o zakupu poslovnog prostora zaključeni po odredbama Pravilnika o načinu i postupku davanja u zakup i određivanju zakupnine za poslovne prostorije koje koristi grad Vranje ("Službeni glasnik Pčinjskog okruga", broj 11/03" i "Službeni glasnik grada Vranja", broj 29/08), ostaju na snazi do dana isteka roka tih ugovora.

Član 35

Poslovni prostor koji može da bude predmet povraćaja imovine u skladu sa zakonom, može se dati u zakup u skladu sa odredbama ove odluke na period ne duži od tri godine, s tim što se ugovor o zakupu može produžiti bez ponovnog javnog oglašavanja, na period ne duži od tri godine.

Član 36

Nosioci prava korišćenja poslovnog prostora u smislu zakona i Odluke o pribavljanju, raspolaganju, korišćenju i upravljanju stvarima u javnoj svojini grada Vranja, poslovni prostor ne mogu izdati u zakup bez prethodne saglasnosti Gradskog veća.

Korisnici poslovnog prostora koji nisu nosioci prava javne svojine u obavezi su da Gradskom veću dostave podatke o sprovedenom postupku davanja u zakup poslovnog prostora u javnoj svojini, u roku od osam dana po okončanju postupka.

O davanju u zakup poslovnog prostora u smislu stava 1. i 2. ovog člana, odlučuje nadležan organ nosioca prava korišćenja. odnosno korisnik poslovnog prostora, u skladu sa odredbama ove odluke.

Član 37

Na pitanja koja nisu uređena ovom odlukom neposredno se primenjuju odredbe Zakona o javnoj svojini i Uredbe o uslovima pribavljanja i otuđenja nepokretnosti neposrednom pogodbom, davanja u zakup stvari u javnoj svojini i postupcima javnog nadmetanja i prikupljanja pismenih ponuda.

Član 38

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Pravilnik o načinu i postupku davanja u zakup i određivanju zakupnine za poslovne prostorije koje koristi grad Vranje ("Službeni glasnik Pčinjskog okruga", broj 11 /03 i "Službeni glasnik grada Vranja", broj 29/08).

Član 39

Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Vranja".