ODLUKAO OSNIVANJU PREDŠKOLSKE USTANOVE "NAŠA RADOST" SUBOTICA - NAŠA RADOST ISKOLÁSKOR ELŐTTI INTÉZMÉNY SZABADKA - PREDŠKOLSKE USTANOVE "NAŠA RADOST" SUBOTICA("Sl. list grada Subotice", br. 56/2012 - prečišćen tekst i 24/2014) |
Utvrđuje se da je Rešenjem Narodnog odbora Stari grad - sreza subotičkog broj 06-13/5152/2-1958 od 22. jula 1958. godine osnovan Dečji vrtić kao budžetska ustanova za predškolsku decu, te da je rešenjem Skupštine opštine Subotica broj 04/4-9673/1-70 od 25. novembra 1970. godine data saglasnost na spajanje u Dečju ustanovu "Naša radost".
Predškolska ustanova "Naša radost" Subotica (u daljem tekstu: Ustanova) osnovana je radi obavljanja delatnosti predškolskog vaspitanja i obrazovanja na teritoriji Grada Subotice.
Osnivač Ustanove je Grad Subotica (u daljem tekstu: Grad) u čije ime osnivačka prava vrši Skupština grada Subotice (u daljem tekstu: Skupština).
Ustanova je organizovana sa više od sto vaspitnih grupa, uz saglasnost nadležnog organa, u skladu sa zakonom.
Naziv Ustanove je:
Предшколска установа "Наша радост" Суботица
Naša Radost Iskoláskor Előtti Intézmény Szabadka
Predškolska ustanova "Naša radost" Subotica
Sedište Ustanove je u Subotici u ulici Antona Aškerca broj 3.
Ustanova obavlja sledeće delatnosti: predškolsko vaspitanje i obrazovanje, dnevni smeštaj, nega i društvena ishrana predškolskog uzrasta, publikacija popularne i stručne literature kao i dečjeg stvaralaštva i proizvodnja igračaka i druge didakte.
Delatnosti ustanove su:
88.91 Delatnost dnevne brige o deci, kao pretežna delatnost,
a ostale delatnosti su:
32.40 Proizvodnja igara i igračaka
58.14 Izdavanje časopisa i periodičnih izdanja
85.10 Predškolsko obrazovanje
U vršenju delatnosti iz stava 1. i 2. ovog člana Ustanova obavlja stručne poslove u skladu sa zakonom.
Ustanova je pravno lice sa pravima, obavezama i odgovornostima koja ima na osnovu zakona i ove Odluke.
Za svoje obaveze u pravnom prometu Ustanova odgovara celokupnom svojom imovinom.
Ustanova ima račun kod Uprave za trezor, a pravo raspolaganja sredstvima preko računa Ustanove utvrđuje se statutom Ustanove.
Sredstva za ostvarivanje svoje delatnosti Ustanova stiče iz budžeta Grada od korisnika i drugih izvora, u skladu sa zakonom.
Skupština ima pravo da:
- direktoru i Upravnom odboru Ustanove predlaže mere u cilju ostvarivanja delatnosti,
- u skladu sa zakonom preduzima mere kojima se obezbeđuju uslovi za vršenje funkcija i zadataka Ustanove,
- traži podnošenje izveštaja o radu i poslovanju Ustanove.
Ustanova je dužnа da:
- traži saglasnost Skupštine na Statut Ustanove,
- traži saglasnost Skupštine na odluku o statusnoj promeni,
- traži saglasnost Skupštine i organa APV nadležnog za poslove obrazovanja na odluku o promeni naziva ili sedišta Ustanove,
- traži saglasnost organa APV nadležnog za poslove obrazovanja za proširenje delatnosti Ustanove,
- podnosi Gradonačelniku godišnji izveštaj o radu i ostvarivanju delatnosti, a po potrebi i druge izveštaje,
- traži saglasnost od Gradonačelnika na Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta Ustanove,
- traži saglasnost Gradskog veća na planirana materijalna sredstva za ostvarivanje predškolskog programa Ustanove,
- traži saglasnost Gradskog veća na utvrđeni početak i završetak radnog vremena u Ustanovi.
Odluku o visini ekonomske cene po detetu donosi Gradsko veće.
Organi Ustanove su:
Organ upravljanja - Upravni odbor
Organ rukovođenja - direktor Ustanove
Stručni i savetodavni organi u skladu sa Zakonom o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja i opštim aktom Ustanove.
Upravni odbor ima 9 članova uključujući i predsednika.
Članove Upravnog odbora imenuje i razrešava Skupština, a predsednika biraju članovi većinom glasova od ukupnog broja članova Upravnog odbora.
Upravni odbor čine po tri predstavnika zaposlenih, roditelja i jedinice lokalne samouprava.
Predstavnici zaposlenih, roditelja i jedinice lokalne samouprave predlažu se i imenuju na način utvrđen zakonom.
Predstavnici jedinice lokalne samouprave imenuju se i razrešavaju uz pribavljeno mišljenje nacionalnog saveta nacionalne manjine na čijem jeziku se izvodi obrazovno-vaspitni rad u Ustanovi.
Mandat Upravnog odbora traje četiri godine.
Upravni odbor Ustanove:
1) donosi Statut, pravila ponašanja u Ustanovi i druge opšte akte i daje saglasnost na akt o organizaciji i sistematizaciji poslova;
2) donosi predškolski, odnosno vaspitni program, razvojni plan, godišnji plan rada, usvaja izveštaje o njihovom ostvarivanju, vrednovanju i samovrednovanju;
3) utvrđuje predlog finansijskog plana za pripremu budžeta Republike Srbije;
4) donosi finansijski plan Ustanove, u skladu sa zakonom;
5) usvaja izveštaj o poslovanju, godišnji obračun i izveštaj o izvođenju ekskurzija, odnosno nastave u prirodi;
6) raspisuje konkurs i bira direktora;
7) razmatra poštovanje opštih principa, ostvarivanje ciljeva obrazovanja i vaspitanja i standarda postignuća i preduzima mere za poboljšanje uslova rada i ostvarivanje obrazovno-vaspitnog rada;
8) donosi plan stručnog usavršavanja zaposlenih i usvaja izveštaj o njegovom ostvarivanju;
9) odlučuje po žalbi, odnosno prigovoru na rešenje direktora;
10) obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom, aktom o osnivanju i Statutom.
Mandat predsednika i članova Upravnog odbora je 4 godine.
Direktor rukovodi radom Ustanove.
Direktor Ustanove bira se na period od četiri godine.
Direktora Ustanove bira Upravni odbor na osnovu javnog konkursa, na način i po postupku propisanim zakonom i Statutom Ustanove.
U postupku izbora direktora Upravni odbor pribavlja mišljenje nacionalnih saveta nacionalnih manjina na čijem jeziku se izvodi obrazovno-vaspitni rad u Ustanovi.
Odluka sa dokumentacijom o izabranom kandidatu dostavlja se nadležnom pokrajinskom organu na saglasnost.
Smatra se da je odluka Upravnog odbora o izboru direktora doneta, odnosno da je nadležni pokrajinski organ dao na nju saglasnost ako u roku od 30 dana od dana dostavljanja odluke ne donese akt kojim odbija saglasnost.
Direktor je odgovoran za zakonitost rada i za uspešno obavljanje delatnosti Ustanove.
Direktor za svoj rad odgovara Upravnom odboru i Pokrajinskom sekretaru za obrazovanje.
Direktor:
1) planira i organizuje ostvarivanje programa obrazovanja i vaspitanja i svih aktivnosti Ustanove;
2) stara se o osiguranju kvaliteta, samovrednovanju, ostvarivanju standarda postignuća i unapređivanju obrazovno-vaspitnog rada;
3) stara se o ostvarivanju razvojnog plana Ustanove;
4) odlučuje o korišćenju sredstava utvrđenih finansijskim planom i odgovara za odobravanje i namensko korišćenje tih sredstava, u skladu sa zakonom;
5) sarađuje sa organima Grada, organizacijama i udruženjima;
6) organizuje i vrši pedagoško-instruktivni uvid i prati kvalitet obrazovno-vaspitnog rada i pedagoške prakse i preduzima mere za unapređivanje i usavršavanje rada vaspitača i stručnog saradnika;
7) planira i prati stručno usavršavanje i sprovodi postupak za sticanje zvanja vaspitača i stručnog saradnika;
8) preduzima mere u slučajevima povreda zabrana iz čl. 44. do 46. Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja i nedoličnog ponašanja zaposlenog i njegovog negativnog uticaja na decu;
9) preduzima mere radi izvršavanja naloga prosvetnog inspektora i prosvetnog savetnika, kao i drugih inspekcijskih organa;
10) stara se o blagovremenom i tačnom unosu i održavanju ažurnosti baze podataka o ustanovi u okviru jedinstvenog informacionog sistema prosvete;
11) stara se o blagovremenom objavljivanju i obaveštavanju zaposlenih i roditelja odnosno staratelja, stručnih organa i organa upravljanja o svim pitanjima od interesa za rad Ustanove i ovih organa;
12) saziva i rukovodi sednicama vaspitno-obrazovnog, odnosno pedagoškog veća, bez prava odlučivanja;
13) obrazuje stručna tela i timove, usmerava i usklađuje rad stručnih organa u Ustanovi;
14) sarađuje sa roditeljima, odnosno starateljima dece;
15) podnosi izveštaje o svom radu i radu Ustanove organu upravljanja, najmanje dva puta godišnje;
16) donosi opšti akt o organizaciji i sistematizaciji poslova;
17) odlučuje o pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih, u skladu sa Zakonom o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja i posebnim zakonom;
18) obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i Statutom Ustanove.
U slučaju privremene odsutnosti ili sprečenosti direktora da obavlja dužnost, zamenjuje ga vaspitač i stručni saradnik u Ustanovi na osnovu ovlašćenja direktora, odnosno Upravnog odbora, u skladu sa zakonom.
Dužnost direktora Ustanove prestaje pod uslovima i na način propisan zakonom.
U postupku razrešenja direktora pribavlja se mišljenje nacionalnih saveta nacionalnih manjina na čijem jeziku se izvodi obrazovno-vaspitni rad u Ustanovi.
Stručni organi Ustanove su:
- vaspitno-obrazovno veće,
- stručni aktivi vaspitača i medicinskih sestara,
- stručni aktiv za razvojno planiranje i
- drugi stručni aktivi i timovi, u skladu sa Statutom Ustanove.
Nadležnost, način rada i odgovornost stručnih organa, timova i pedagoškog kolegijuma uređuje se Statutom Ustanove.
Za vreme štrajka Ustanove, Ustanova je dužna da obezbedi minimum procesa rada radi obavljanja delatnosti Ustanove, u skladu sa Zakonom.
Minimum procesa rada u skladu sa stavom 1. ovog člana, pre stupanja u štrajk zajednički će utvrditi predstavnici osnivača, reprezentativnog sindikata i direktor Ustanove.
Dana 13. maja 1992. godine prestala je da važi Odluka i rešenja osnivača koja su regulisala pitanja koja su bila obuhvaćena Odlukom o organizaciji Predškolske ustanove "Naša Radost" Iskoláskor Előtti Intézmény Subotica ("Službeni list Opštine Subotica", br. 8/92) kao i Odluka o određivanju broja i sastava predstavnika društvene zajednice koje učestvuju u odlučivanju u Predškolskoj ustanovi "Naša Radost" Subotica ("Službeni list opštine Subotica", br. 22/90).
Prečišćeni tekst Odluke o osnivanju Предшколске установе "Наша радост" Суботица - Naša radost Iskoláskor Előtti Intézmény Szabadka - Predškolske ustanova "Naša radost" Subotica objavljuje se u "Službenom listu Grada Subotice".
Samostalni član Odluke o izmenama
Odluke
o osnivanju Предшколске установе "Наша радост Суботица" - Naša radost Iskoláskor Előtti Intézmény Szabadka - Predškolske ustanove "Naša radost" - Subotica
("Sl. list grada Subotice", br. 24/2014)
Član 4
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".
Prečišćeni tekst Odluke o osnivanju Predškolske ustanove "Naša Radost" Subotica - Iskoláskor Előtti Intézmény Szabadka - Predškolske ustanove "Naša Radost" Subotica obuhvata:
1. Odluku o organizaciji Predškolske ustanove "Naša Radost" Iskoláskor Előtti Intézmény Subotica ("Službeni list Opštine Subotica", br. 8/92), izuzev člana 13. kojim su propisani rokovi za donošenje statuta i drugih opštih akata Ustanove i člana 16. kojim je uređeno stupanje na snagu odluke,
2. Odluku o izmenama i dopunama Odluke o organizaciji Predškolske ustanove "Naša Radost" - Iskoláskor Előtti Intézmény Subotica ("Službeni list Opštine Subotica", br. 10/96), izuzev člana 5. kojim je uređeno stupanje na snagu odluke,
3. Odluku o izmenama i dopunama Odluke o organizaciji Predškolske ustanove "Naša Radost" - Iskoláskor Előtti Intézmény Subotica ("Službeni list Opštine Subotica", br. 5/00), izuzev člana 5. kojim je uređeno stupanje na snagu odluke,
4. Odluku o izmenama i dopunama Odluke o organizaciji Предшколске установе "Наша Радост" Суботица Predškolske ustanove "Naša Radost" Subotica Naša Radost Iskoláskor Előtti Intézmény Szabadka ("Službeni list Opštine Subotica", br. 11/04), izuzev člana 10. kojim je uređeno stupanje na snagu odluke,
5. Odluku o izmenama Odluke o organizaciji Predškolske ustanove "Naša Radost" Subotica - Predškolske ustanove "Naša Radost" Subotica "Naša Radost" - Iskoláskor Előtti Íntézmény Szabadka ("Službeni list Opštine Subotica", br. 12/05), izuzev člana 4. kojim je uređeno stupanje na snagu odluke i
6. Odluku o izmenama i dopunama Odluke o organizaciji Predškolske ustanove "Naša Radost" Subotica - "Naša Radost" Iskoláskor Előtti Intézmény Szabadka ("Službeni list Grada Subotice", br. 52/12), osim člana 11. kojim je uređeno stupanje na snagu i sačinjenje prečišćenog teksta odluke.