PRAVILNIKO VRSTI OBRAZOVANJA VASPITAČA I STRUČNIH SARADNIKA I USLOVIMA I KRITERIJUMIMA ZA IZBOR STRUČNOG SARADNIKA - ASISTENTA U DOMU UČENIKA("Sl. glasnik RS", br. 77/2014) |
Ovim pravilnikom utvrđuje se vrsta obrazovanja vaspitača, stručnog saradnika - psihologa i stručnog saradnika - pedagoga i uslovi i kriterijumi za izbor stručnog saradnika - asistenta u domu učenika i učeničkom centru (u daljem tekstu: dom učenika).
Poslove vaspitača u domu učenika može da obavlja:
1) lice koje je završilo studije drugog stepena i koje je steklo odgovarajući akademski naziv master vaspitač, sa kojim može da izvodi vaspitni rad u domu učenika srednjih škola;
2) lice koje je završilo studije drugog stepena i koje je steklo odgovarajući stručni, odnosno akademski naziv;
3) lice koje je završilo osnovne studije na fakultetu u trajanju od najmanje četiri godine, čiji je stručni naziv u pogledu prava koja iz njega proizlaze izjednačen sa akademskim nazivom master.
Lice iz stava 1. ovog člana treba da ima i obrazovanje iz psiholoških, pedagoških i metodičkih disciplina, shodno obrazovanju koje mora da ima vaspitač u srednjoj školi sa domom učenika.
Poslove vaspitača u vaspitnoj grupi doma učenika u kome su smešteni učenici sa smetnjama u razvoju može da obavlja:
1) master defektolog,
2) specijalista defektolog,
3) specijalista strukovni defektolog,
4) lica iz člana 2. ovog pravilnika koja poseduju stručnu defektološku osposobljenost.
Poslove stručnog saradnika - psihologa (u daljem tekstu: psiholog), u domu učenika može da obavlja:
1) master psiholog;
2) specijalista psiholog;
3) diplomirani psiholog - master;
4) lice koje je steklo stručni naziv: profesor psihologije, diplomirani psiholog ili diplomirani školski psiholog - pedagog na osnovnim studijama na fakultetu u trajanju od najmanje četiri godine, koji je u pogledu prava koja iz njega proizlaze izjednačen sa akademskim nazivom master.
Lice iz stava 1. ovog člana treba da ima i obrazovanje iz pedagoških i metodičkih disciplina, shodno obrazovanju koje mora da ima psiholog u srednjoj školi sa domom učenika.
Poslove stručnog saradnika - pedagoga (u daljem tekstu: pedagog), u domu učenika može da obavlja:
1) master pedagog;
2) specijalista pedagog;
3) diplomirani pedagog - master;
4) lice koje je steklo stručni naziv: profesor pedagogije, diplomirani pedagog ili diplomirani školski psiholog - pedagog na osnovnim studijama na fakultetu u trajanju od najmanje četiri godine, koji je u pogledu prava koja iz njega proizlaze izjednačen sa akademskim nazivom master.
Lice iz stava 1. ovog člana treba da ima i obrazovanje iz psiholoških i metodičkih disciplina, shodno obrazovanju koje mora da ima pedagog u srednjoj školi sa domom učenika.
Vaspitač, psiholog, odnosno pedagog treba da stekne obrazovanje iz psiholoških, pedagoških i metodičkih disciplina na visokoškolskoj ustanovi u toku studija ili nakon diplomiranja, shodno propisima iz oblasti obrazovanja, a ukoliko je u radnom odnosu u domu učenika - polaganjem ispita iz psihologije i pedagogije na ispitu za licencu.
Poslove stručnog saradnika - asistenta može da obavlja lice koje ima stečeno srednje obrazovanje i savladan program obuke za uvodni modul, prema propisima iz oblasti obrazovanja.
Ako radi sa učenicima sa smetnjama u razvoju, stručni saradnik - asistent mora da ima stečeno najmanje srednje obrazovanje u četvorogodišnjem trajanju u oblasti zdravstvo i odgovarajuću licencu prema propisima iz oblasti zdravstva, kao i savladan program obuke za uvodni modul, prema propisima iz oblasti obrazovanja.
Izbor stručnog saradnika - asistenta vrši se u zavisnosti od potreba doma učenika kada mu je potrebna podrška za rad sa učenicima sa invaliditetom, sa smetnjama u razvoju i dr.
Stupanjem na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o vrsti stručne spreme vaspitača i stručnih saradnika u domu učenika ("Službeni glasnik SRS", broj 21/86).
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".