ODLUKA
O PROGRAMU IZGRADNJE I ODRŽAVANJA POSLOVNOG PROSTORA U 2014. GODINI

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 70/2013, 13/2014 i 37/2014)

Član 1

Ovom odlukom utvrđuje se Program izgradnje i održavanja poslovnog prostora u 2014. godini (u daljem tekstu: Program) koji čini sastavni deo ove odluke.

Član 2

Izgradnja i održavanje poslovnog prostora na teritoriji Grada Novog Sada finansiraće se iz sledećih izvora:

R. br.

Izvori prihoda

u dinarima

% udeo

A.

Sredstva iz budžeta Grada za 2014. godinu

1.142.639.768,00

97,89

B.

Prihodi od AP Vojvodine

7.500.000,00

0,64

V.

Prihodi od Republike Srbije

10.000.000,00

0,86

G.

Neraspoređeni višak prihoda iz ranijih godina

6.272.631,21

0,54

D.

Socijalna davanja na teret fonda

800.000,00

0,07

 

Ukupno sredstava: (A+B+V+G+D)

1.167.212.399,21

100,00

Član 3

Planirana sredstva iz člana 2. ove odluke raspoređuju se na određene osnovne namene u planiranim iznosima i procentualnim udelima, i to:

Prog. tačka

Pozicije rashoda po namenama

u dinarima

% udeo

 

Rashodi koji se finansiraju iz prihoda budžeta Grada

1.167.212.399,21

100,00

1.

 

Rashodi na izgradnji poslovnih objekata

532.197.600,00

45,60

1.1.

 

Izgradnja poslovnih objekata - prostora za proizvodno-uslužno zanatstvo (nova hala - I faza i gasni prsten)

150.197.600,00

12,87

1.2.

 

Izgradnja Arhiva Grada Novog Sada (IV faza) Filipa Višnjića 2a u Novom Sadu

150.000.000,00

12,85

1.3.

 

Izgradnja prihvatilišta i prihvatne stanice za decu sa poremećajem u društvenom ponašanju

40.000.000,00

3,43

1.4.

 

Izgradnja i kapitalno održavanje objekata od interesa lokalne samouprave

69.500.000,00

5,96

1.5.

 

Kupovina poslovnog prostora

10.000.000,00

0,86

1.6.

 

Izgradnja i kapitalno održavanje objekata - poslovnih prostora

36.000.000,00

3,08

1.7.

 

Izgradnja poslovnog prostora u saradnji sa drugim investitorima - Kisačka 55

9.000.000,00

0,77

1.8.

 

Rekonstrukcija Beogradske kapije (nastavak ugovorenih radova)

17.500.000,00

1,50

1.9.

 

Izgradnja poslovno stambenih objekata putem ugovora o zajedničkom ulaganju sa suinvestitorima

50.000.000,00

4,28

2.

 

Rashodi na adaptaciji, rekonstrukciji, sanaciji i održavanju poslovnih objekata - prostora

60.000.000,00

5,14

2.1.

 

Javni objekti od interesa lokalne samouprave

5.000.000,00

0,43

2.2.

 

Poslovni objekti - poslovni prostori

20.000.000,00

1,71

2.3.

 

Održavanje i servisiranje uređaja i opreme u poslovnim i sportskim objektima sa ugradnjom rezervnih delova

15.000.000,00

1,28

2.4.

 

Hitne intervencije u poslovnim objektima - poslovnim prostorima

5.000.000,00

0,43

2.5.

 

Ostali objekti od interesa lokalne samouprave i rekonstrukcija fasada

14.000.000,00

1,20

2.6.

 

Podgrađe Petrovaradinske tvrđave

1.000.000,00

0,09

3.

 

Rashodi na izradi projektne dokumentacije

16.000.000,00

1,37

3.1.

 

Projektna dokumentacija za rekonstrukciju, adaptaciju poslovnih objekata - poslovnih prostora

3.000.000,00

0,26

3.2.

 

Projektna dokumentacija za izgradnju poslovnih objekata - poslovnih prostora

11.000.000,00

0,94

3.3.

 

Izrada elaborata - studija izvodljivosti

2.000.000,00

0,17

 

 

(Svega 1 + 2 + 3)

608.197.600,00

52,11

4.

 

Rashodi (izdaci) na realizaciji programa

559.014.799,21

47,89

4.1.

 

Troškovi osiguranja

13.900.000,00

1,19

4.2.

 

Porez na dobit preduzeća (akontacija)

1.000.000,00

0,08

4.3.

 

Porez na dodatu vrednost (PDV)

203.000.000,00

17,39

4.4.

 

Porez na imovinu

10.000.000,00

0,86

4.5.

 

Izdaci - troškovi Preduzeća

227.132.942,91

19,46

 

4.5.0.

Materijalni troškovi (el. energija, voda, grejanje, higijena, obezbeđenje, platni promet, takse, veštačenje,...)

157.513.440,91

13,49

 

4.5.1.

Izdaci za korišćenje Sportske hale u Futogu

16.119.502,00

1,38

 

4.5.2.

Izdaci za korišćenje Sportskog centra "Slana bara" (Hala)

19.000.000,00

1,63

 

4.5.3.

Izdaci za korišćenje Sportskog centra "Slana bara" (Bazen)

27.500.000,00

2,36

 

4.5.4.

Izdaci za korišćenje el. energije na Gradskom stadionu "Karađorđe"

7.000.000,00

0,60

4.6.

 

Izdaci za legalizaciju objekata

1.000.000,00

0,09

4.7.

 

Plate za zaposlene i naknade za Nadzorni odbor

95.009.356,30

8,14

 

4.7.1.

Plate i dodaci zaposlenih sa porezima i doprinosima

90.879.696,00

7,78

 

4.7.2.

Naknade članovima Nadzornog odbora i jubilarne nagrade

1.934.024,00

0,17

 

4.7.3.

Bolovanje na teret fonda

2.195.636,30

0,19

4.8.

 

Izdaci za marketing

2.972.500,00

0,25

4.9.

 

Dotacije ostalim neprofitnim institucijama

5.000.000,00

0,43

 

4.9.1.

DaNS za izdavanje časopisa

1.200.000,00

0,10

 

4.9.2.

Fond "Melanija Bugarinović"

3.800.000,00

0,33

 

 

Ukupno:

1.167.212.399,21

100

Rashodi na izgradnji poslovnih objekata iz tačke 1. podtačke 1.1. do 1.9. i iz tačke 3. podtačke 3.1. do 3.3. ovog člana su kapitalne investicije.

Član 4

Radovi na adaptaciji, rekonstrukciji, sanaciji i održavanju poslovnih objekata - prostora iz tačke 2. podtačka 2.4. "Hitne intervencije u poslovnim objektima - poslovnim prostorima" vršiće se po nalogu direktora Javnog preduzeća "Poslovni prostor" u Novom Sadu do planiranog iznosa.

O izvršenim radovima i utrošku sredstava direktor je dužan da obavesti Nadzorni odbor Javnog preduzeća "Poslovni prostor" u Novom Sadu na prvoj narednoj sednici.

Pod hitnim intervencijama podrazumevaju se radovi čijim se izvođenjem sprečava, odnosno otklanja šteta Preduzeću, zakupcu ili trećem licu (poplava, razbijeno staklo, obijena vrata, rušenje krova i plafona, fasada i sl).

Član 5

Nadzorni odbor Javnog preduzeća "Poslovni prostor" u Novom Sadu na predlog direktora Preduzeća može da izvrši preusmeravanje odobrenog iznosa u programskoj tački rashoda u iznosu 5% vrednosti za programsku tačku rashoda čiji se iznos umanjuje.

Član 6

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada", a primenjivaće se od 01.01.2014. godine.

 

Samostalni član Odluke o izmenama
Odluke o Programu izgradnje i održavanja poslovnog prostora u 2014. godini

("Sl. list Grada Novog Sada", br. 13/2014)

Član 3

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Sada".

 

PROGRAM
IZGRADNJE I ODRŽAVANJA POSLOVNOG PROSTORA U 2014. GODINI

Saglasno članu 3. Odluke o Programu izgradnje i održavanja poslovnog prostora u 2014. godini, ovim Programom definišu se objekti, odnosno poslovni prostori na kojima će se vršiti ulaganja i to su:

Prog. tačka

Pozicije rashoda po namenama

u dinarima

% udeo

 

Rashodi koji se finansiraju iz prihoda budžeta Grada

1.167.212.399,21

100,00

1.

 

Rashodi na izgradnji poslovnih objekata

532.197.600,00

45,60

1.1.

 

Izgradnja poslovnih objekata - prostora za proizvodno-uslužno zanatstvo (nova hala - I faza i gasni prsten)

150.197.600,00

12,87

1.2.

 

Izgradnja Arhiva Grada Novog Sada (IV faza) Filipa Višnjića 2a u Novom Sadu

150.000.000,00

12,85

1.3.

 

Izgradnja prihvatilišta i prihvatne stanice za decu sa poremećajem u društvenom ponašanju

40.000.000,00

3,43

1.4.

 

Izgradnja i kapitalno održavanje objekata od interesa lokalne samouprave

69.500.000,00

5,96

1.5.

 

Kupovina poslovnog prostora

10.000.000,00

0,86

1.6.

 

Izgradnja i kapitalno održavanje objekata - poslovnih prostora

36.000.000,00

3,08

1.7.

 

Izgradnja poslovnog prostora u saradnji sa drugim investitorima - Kisačka 55

9.000.000,00

0,77

1.8.

 

Rekonstrukcija Beogradske kapije (nastavak ugovorenih radova)

17.500.000,00

1,50

1.9.

 

Izgradnja poslovno stambenih objekata putem ugovora o zajedničkom ulaganju sa suinvestitorima

50.000.000,00

4,28

2.

 

Rashodi na adaptaciji, rekonstrukciji, sanaciji i održavanju poslovnih objekata - prostora

60.000.000,00

5,14

2.1.

 

Javni objekti od interesa lokalne samouprave

5.000.000,00

0,43

2.2.

 

Poslovni objekti - poslovni prostori

20.000.000,00

1,71

2.3.

 

Održavanje i servisiranje uređaja i opreme u poslovnim i sportskim objektima sa ugradnjom rezervnih delova

15.000.000,00

1,28

2.4.

 

Hitne intervencije u poslovnim objektima - poslovnim prostorima

5.000.000,00

0,43

2.5.

 

Ostali objekti od interesa lokalne samouprave i rekonstrukcija fasada

14.000.000,00

1,20

2.6.

 

Podgrađe Petrovaradinske tvrđave

1.000.000,00

0,09

3.

 

Rashodi na izradi projektne dokumentacije

16.000.000,00

1,37

3.1.

 

Projektna dokumentacija za rekonstrukciju, adaptaciju poslovnih objekata - poslovnih prostora

3.000.000,00

0,26

3.2.

 

Projektna dokumentacija za izgradnju poslovnih objekata - poslovnih prostora

11.000.000,00

0,94

3.3.

 

Izrada elaborata - studija izvodljivosti

2.000.000,00

0,17

 

 

(Svega 1 + 2 + 3)

608.197.600,00

52,11

4.

 

Rashodi (izdaci) na realizaciji programa

559.014.799,21

47,89

4.1.

 

Troškovi osiguranja

13.900.000,00

1,19

4.2.

 

Porez na dobit preduzeća (akontacija)

1.000.000,00

0,08

4.3.

 

Porez na dodatu vrednost (PDV)

203.000.000,00

17,39

4.4.

 

Porez na imovinu

10.000.000,00

0,86

4.5.

 

Izdaci - troškovi Preduzeća

227.132.942,91

19,46

 

4.5.0.

Materijalni troškovi (el. energija, voda, grejanje, higijena, obezbeđenje, platni promet, takse, veštačenje,...)

157.513.440,91

13,49

 

4.5.1.

Izdaci za korišćenje Sportske hale u Futogu

16.119.502,00

1,38

 

4.5.2.

Izdaci za korišćenje Sportskog centra "Slana bara" (Hala)

19.000.000,00

1,63

 

4.5.3.

Izdaci za korišćenje Sportskog centra "Slana bara" (Bazen)

27.500.000,00

2,36

 

4.5.4.

Izdaci za korišćenje el. energije na Gradskom stadionu "Karađorđe"

7.000.000,00

0,60

4.6.

 

Izdaci za legalizaciju objekata

1.000.000,00

0,09

4.7.

 

Plate za zaposlene i naknade za Nadzorni odbor

95.009.356,30

8,14

 

4.7.1.

Plate i dodaci zaposlenih sa porezima i doprinosima

90.879.696,00

7,78

 

4.7.2.

Naknade članovima Nadzornog odbora i jubilarne nagrade

1.934.024,00

0,17

 

4.7.3.

Bolovanje na teret fonda

2.195.636,30

7,78

4.8.

 

Izdaci za marketing

2.972.500,00

0,25

4.9.

 

Dotacije ostalim neprofitnim institucijama

5.000.000,00

0,43

 

4.9.1.

DaNS za izdavanje časopisa

1.200.000,00

0,10

 

4.9.2.

Fond "Melanija Bugarinović"

3.800.000,00

0,33

 

 

Ukupno:

1.167.212.399,21

100

Rashodi za kapitalna ulaganja (tač. 1. i 3.):

Javno preduzeće "Poslovni prostor" planira kapitalna ulaganja u ukupnom iznosu od 548.197.600,00 dinara, od čega se:

- 96,81% odnosno 530.697.600,00 dinara finansira iz sredstava budžeta Grada,

- 3,19% odnosno 17.500.000,00 dinara finansira od strane drugih nivoa vlasti i to:

- 7.500.000,00 dinara iz budžeta Autonomne Pokrajine Vojvodine i

- 10.000.000,00 dinara iz budžeta Republike Srbije.

Sredstva u iznosu od 17.500.000,00 dinara koja se ostvaruju od strane drugih nivoa vlasti, a na osnovu potpisanog protokola, planirana su za završetak radova na rekonstrukciji Beogradske kapije.

Planirani rashodi na izgradnji poslovnih objekata iznose 351.197.600,00 dinara bez PDV-a i predstavljaju kapitalne izdatke. U okviru navedenih sredstava prioritetni izdaci za izgradnju su:

- 150.197.600,00 dinara koji se planiraju za izgradnju proizvodno-uslužne radionice (hale - I faza, temelji) i gasifikaciju na lokaciji Radne zone "Rimski šančevi". Izradom Glavnog projekta gasnog prstena kompletiraće se infrastruktura u Radnoj zoni. Izgradnja nove hale direktno podiže nivo konkurentnosti i proširuje kapacitete Radne zone,

- 150.000.000,00 dinara koji se planiraju za završetak radova na izgradnji Arhiva Grada Novog Sada. Završetkom radova na izgradnji Arhiva Grada Novog Sada obezbediće se adekvatno čuvanje arhivske građe Grada i Južno Bačkog okruga, a ujedno će se osloboditi prostor na Petrovaradinskoj tvrđavi za komercijalne namene,

- 40.000.000,00 dinara koji se planiraju za izgradnju Prihvatilišta i prihvatne stanice za decu sa poremećajem u društvenom ponašanju, što će obezbediti privremeno i celovito zbrinjavanje dece i omladine oba pola, uzrasta od 7 do 18 godina, koju upute organi pravosuđa, organi MUP-a i nadležni centar za socijalni rad,

- 11.000.000,00 dinara koji se planiraju za projektnu dokumentaciju za izgradnju poslovnih objekata - poslovnih prostora.

Za izradu projektne dokumentacije za rekonstrukciju i adaptaciju poslovnih objekata - poslovnih prostora, planiraju se rashodi u iznosu od 3.000.000,00 dinara.

Takođe se planiraju rashodi u iznosu od 2.000.000,00 dinara za izradu elaborata - studija izvodljivosti.

Za izgradnju i kapitalno održavanje objekata od interesa lokalne samouprave planiraju se sredstva u iznosu od 105.500.000,00 dinara i to:

- 14.500.000,00 dinara koji se planiraju za rekonstrukciju MZ Šangaj,

- 55.000.000,00 dinara koji se planiraju za izgradnju Doma kulture u Futogu,

- 20.000.000,00 dinara koji se planiraju za radove na pospešivanju energetske efikasnosti,

- 16.000.000,00 dinara koji se planiraju za rekonstrukciju Rukometnog stadiona "Železničar".

Za kupovinu poslovnog prostora planiraju se sredstva u iznosu od 10.000.000,00 dinara.

Za izgradnju poslovnog prostora za objekat u Kisačkoj 55 planira se 9.000.000,00 dinara.

Za nabavku administrativne opreme (kancelarijske, računarske, komunikacione i elektronske), kao i za održavanje kompjuterskog softvera, planiraju se sredstva u iznosu od 4.300.000,00 dinara.

Rashodi na izgradnji poslovno-stambenih objekata putem Ugovora o zajedničkom ulaganju sa suinvestitorima, ugao ulica Maksima Gorkog 14 i Stražilovske, planirani su u iznosu od 46.000.000,00 dinara.

Takođe se planiraju rashodi na izgradnji poslovno-stambenih objekata putem Ugovora o zajedničkom ulaganju sa suinvestitorima na lokacijama za koje poslovi još uvek nisu ugovoreni. Reč je o sledećim lokacijama:

- Šafarikova 4,

- Stražilovska 12-14,

- Kosovska 22,

- Lasla Gala 32,

- Filipa Višnjića 2a,

- Sentandrejski put bb,

- Futoški put 63,

- Dimitrija Tucovića 3.

Rashodi koji se odnose na troškove pripreme dokumentacije za napred navedene lokacije planiraju se u iznosu od 4.000.000,00 dinara bez PDV-a.

Zajednička izgradnja objekata realizovaće se putem tendera i odabira najpovoljnijeg suinvestitora.

Rashodi za realizaciju Programa (tačka 4.):

Tačka 4. "Rashodi na realizaciji Programa koji se finansiraju iz sredstava budžeta Grada za 2014. godinu":

4.1. Troškovi osiguranja

Kako upravljanje poslovnim prostorima - poslovnim zgradama i opremom podrazumeva osiguranje od osnovnih rizika i naknadu eventualnih šteta koje na njima nastaju, osiguranje prostora i opreme će se vršiti na svakovremenu stvarnu vrednost, kao i obavezno osiguranje zaposlenih za šta se planski opredeljuju sredstva u iznosu od 13.900.000,00 dinara.

4.2, 4.3 i 4.4. Zakonske obaveze (porez na dobit preduzeća, porez na dodatu vrednost, porez na imovinu)

Na ime poreskih obaveza Javnog preduzeća "Poslovni prostor" (porez na dobit preduzeća, porez na dodatu vrednost - PDV, porez na imovinu) planiraju se sredstva u iznosu od 214.000.000,00 dinara.

4.5. Izdaci - troškovi Preduzeća

Na ime izdataka - troškova Javno preduzeće "Poslovni prostor" planirana su sredstva u iznosu od 227.132.942,91 dinar, od čega:

- na ime materijalnih troškova (električna energija, voda, grejanje, održavanje higijene, obezbeđenje, platni promet, takse, veštačenje, kancelarijski materijal, PTT, ugovori o delu, administrativna oprema) iznos od 157.513.440,91 dinara (tačka 4.5.0),

- za korišćenje Sportske hale u Futogu (električna energija, voda, održavanje higijene, grejanje, obezbeđenje, održavanje objekta, potrošni materijal) iznos od 16.119.502,00 dinara (tačka 4.5.1.),

- za korišćenje Sportskog centra "Slana bara" - hala (električna energija, voda, održavanje higijene, grejanje, obezbeđenje, održavanje objekta, potrošni materijal) iznos od 19.000.000,00 dinara (tačka 4.5.2),

- za korišćenje Sportskog centra "Slana bara" - bazen (električna energija, voda, grejanje, održavanje objekta) iznos od 27.500.000,00 dinara (tačka 4.5.3),

- za korišćenje električne energije na Gradskom stadionu "Karađorđe" iznos od 7.000.000,00 dinara (tačka 4.5.4).

4.6. Izdaci za legalizaciju objekata planirani su u iznosu od 1.000.000,00 dinara.

4.7. Plate za zaposlene i naknade za Nadzorni odbor planirane su u iznosu od 95.009.356,30 dinara, od čega:

- plate i dodaci za 58 zaposlenih u Javnom preduzeću "Poslovni prostor" i poslovodstvo (direktor), planirani na nivou mase sredstava planirane za 2013. godinu uvećane za 2%, iznose 90.879.696,00 dinara (tačka 4.7.1),

- naknade članovima Nadzornog odbora i jubilarne nagrade iznos od 1.934.024,00 dinara (tačka 4.7.2).

- Bolovanja na teret fonda iznose 2.195.636,30 dinara

4.8. Izdaci za marketing planirani su u iznosu od 2.972.500,00 dinara, a sredstva će se koristiti za oglašavanje poslovnog prostora kojim upravlja Javno preduzeće "Poslovni prostor" radi izdavanja u zakup i za reklamne i propagandne aktivnosti i promociju poslovnih prostora kojim upravlja Javno preduzeće "Poslovni prostor".

4.9. Dotacije ostalim neprofitnim institucijama planirane su u iznosu od 5.000.000,00 dinara i odnose se na:

- Društvo arhitekata Novog Sada za izdavanje časopisa DaNS - iznos od 1.200.000,00 dinara bez PDV-a (tačka 4.9.1),

- Fond "Melanije Bugarinović" - od zakupnine legata u Beogradu koji se izdaje u zakup, a zakupnina prenosi u celokupnom godišnjem iznosu bez PDV - iznos od 3.800.000,00 dinara (tačka 4.9.2).