PRAVILNIK
O DISCIPLINSKOM POSTUPKU PREMA OSUĐENIM LICIMA

("Sl. glasnik RS", br. 79/2014)

 

I OPŠTE ODREDBE

Predmet pravilnika

Član 1

Ovim pravilnikom bliže se uređuje disciplinski postupak, disciplinska odgovornost i izricanje disciplinskih mera prema licu osuđenom na kaznu zatvora (u daljem tekstu: osuđeni).

Dostupnost teksta pravilnika

Član 2

Tekst ovog pravilnika dostupan je osuđenom sve vreme tokom izvršenja kazne zatvora.

Disciplinski prestup

Član 3

Disciplinski prestupi su teže i lakše povrede pravila reda i bezbednosti, kao i povreda drugih pravila ponašanja osuđenog utvrđena zakonom.

Ovlašćenje za izricanje disciplinske mere

Član 4

Disciplinsku meru može izreći samo nadležan organ.

Pokretanje disciplinskog postupka

Član 5

Disciplinski postupak se pokreće i vodi na osnovu predloga za pokretanje disciplinskog postupka.

Slobodna ocena dokaza

Član 6

Organ koji vodi disciplinski postupak, na osnovu slobodne ocene dokaza, utvrđuje činjenice koje su važne za donošenje zakonite odluke, kako činjenice koje terete osuđenog tako i one koje mu idu u korist.

Pružanje pomoći

Član 7

Organ koji vodi disciplinski postupak stara se da neznanje ili neukost osuđenog prema kome se vodi postupak ne budu na štetu njegovih prava.

Hitnost

Član 8

Disciplinski postupak je hitan. Hitnost postupka ne sme biti na štetu donošenja pravilne i zakonite odluke.

Jezik i pismo

Član 9

Disciplinski postupak se vodi u skladu sa odredbama zakona kojima se uređuje službena upotreba jezika i pisma, kao i korišćenje tumača u krivičnom postupku.

II DISCIPLINSKE MERE I POSTUPAK PREMA OSUĐENOM

1. Disciplinske mere

Član 10

Za disciplinski prestup osuđenom se izriče disciplinska mera.

Disciplinske mere su:

1) ukor;

2) ograničenje ili zabrana primanja paketa do tri meseca;

3) oduzimanje dodeljenih proširenih prava i pogodnosti iz člana 129. st. 1. i 2. Zakona o izvršenju krivičnih sankcija do tri meseca;

4) ograničenje ili zabrana raspolaganja novcem u zavodu do tri meseca;

5) upućivanje u samicu u slobodno vreme ili tokom celog dana i noći.

Disciplinske mere iz stava 2. tač. 4) i 5) ovog člana mogu se izreći samo za teže disciplinske prestupe.

Disciplinske mere iz stava 2. tač. 3) i 5) mogu se izreći kumulativno.

Ukor

Član 11

Ukor se izriče kada osuđenog zbog učinjenog disciplinskog prestupa treba samo ukoriti.

Ograničenje ili zabrana primanja paketa

Član 12

Ograničenje ili zabrana primanja paketa izriče se kao samostalna mera, kada se ukorom ne može postići svrha disciplinske mere. Ograničenje ili zabrana ne može se odnositi na higijenski paket.

Disciplinska mera iz stava 1. ovog člana izriče se u trajanju do tri meseca.

Oduzimanje dodeljenih proširenih prava i pogodnosti

Član 13

Oduzimanje dodeljenih proširenih prava prava i pogodnosti iz člana 129. st. 1. i 2. Zakona o izvršenju krivičnih sankcija izriče se kao samostalna mera u trajanju do tri meseca, kada se ukorom ili ograničenjem ili zabranom primanja paketa ne može postići svrha disciplinske mere.

Oduzimanje dodeljenih posebnih prava može se izreći kumulativno sa disciplinskom merom upućivanja u samicu.

Ograničenje ili zabrana raspolaganja novcem

Član 14

Ograničenje ili zabrana raspolaganja novcem u zavodu može se izreći samo za teže disciplinske prestupe, u trajanju do tri meseca.

Ograničenje ili zabrana raspolaganja novcem ne može se odnositi na raspolaganje novcem za nabavku lekova, ortopedskih pomagala, pružanje neophodnih medicinskih usluga, sredstava za ličnu higijenu, ostvarivanje prava na dopisivanje i telefoniranje i pravnu pomoć.

Upućivanje u samicu

Član 15

Mera upućivanja u samicu podrazumeva izdvajanje osuđenog iz zajedničkih aktivnosti sa drugim osuđenicima, u slobodno vreme ili tokom celog dana i noći.

Upućivanje u samicu u slobodno vreme ili tokom celog dana i noći izuzetno se izriče za teže disciplinske prestupe, u trajanju do 15 dana.

Mera iz stava 1. ovog člana može se izreći u trajanju do 30 dana za sticaj težih disciplinskih prestupa.

Vreme izdvajanja osuđenog se uračunava u trajanje disciplinske mere upućivanja u samicu.

Ukupan boravak osuđenog u prostoriji u kojoj se izvršava disciplinska mera upućivanja u samicu ne može trajati duže od šest meseci u toku jedne kalendarske godine.

Lekarski pregled

Član 16

Pre izvršenja disciplinske mere upućivanja u samicu obavezan je lekarski pregled osuđenog radi utvrđivanja psihičke i fizičke sposobnosti za izvršenje ove mere.

Ako se lekarskim pregledom utvrdi da osuđeni nije sposoban za izvršenje disciplinske mere upućivanja u samicu, izvršenje disciplinske mere će se odložiti.

Izvršenje mere upućivanja u samicu

Član 17

Prostorija u kojoj se izvršava mera upućivanja u samicu mora imati najmanje četiri kvadratna metra i deset kubnih metara prostora. Prostorija mora biti prozračna, osvetljena dnevnim i veštačkim osvetljenjem, zagrejana u skladu sa klimatskim uslovima, opremljena krevetom i posteljinom, stolom i stolicom.

Osuđenom se mora osigurati neograničen pristup vodi za piće i sanitarnim uređajima.

Tokom izvršenja mere upućivanja u samicu osuđeni može čitati i pisati i ima pravo da boravi van prostorije na svežem vazduhu u trajanju od najmanje jedan sat dnevno.

Lekarska kontrola i obilazak osuđenog tokom izvršenja mere upućivanja u samicu

Član 18

Tokom izvršenja mere upućivanja u samicu obavezna je lekarska kontrola osuđenog najmanje jednom u toku dana, a upravnik zavoda i vaspitač su obavezni da ga posete najmanje jednom u toku sedam dana.

Nalazi i zapažanja lekara i drugih ovlašćenih lica unose se u knjigu izvršenja mere upućivanja u samicu.

Obustava i prekid mere upućivanja u samicu

Član 19

Upravnik zavoda obustaviće izvršenje mere upućivanja u samicu ako oceni da je disciplinska mera postigla svoju svrhu i pre njenog isteka.

Upravnik zavoda obavezno prekida izvršenje mere upućivanja u samicu ako po pismenom mišljenju lekara dalji boravak u samici ugrožava psihičko i fizičko zdravlje osuđenog.

Upravnik zavoda može prekinuti izvršenje mere upućivanja u samicu i na osnovu molbe osuđenog kojom se poziva na zdravstveno stanje i pribavljenog mišljenja lekara.

Uslovno odlaganje izvršenja disciplinske mere

Član 20

Izvršenje disciplinske mere, osim ukora, moguće je odložiti do tri meseca pod uslovom da osuđeni u tom roku ne učini novi disciplinski prestup.

Izvršenje mere će se odložiti ako se, na osnovu vladanja osuđenog i prirode disciplinskog prestupa koji je učinio, može očekivati da će se i odlaganjem postići svrha disciplinske mere.

Opoziv uslovno odložene disciplinske mere

Član 21

Uslovno odložena mera će se opozvati ako osuđeni za vreme odlaganja učini teži disciplinski prestup, a može se opozvati ako učini lakši disciplinski prestup.

Uslovno odložena mera može biti opozvana i ako se naknadno utvrdi da je osuđeni pre izricanja uslovno odložene disciplinske mere učinio lakši disciplinski prestup, a biće opozvana ako je učinio teži disciplinski prestup.

Ako je uslovno odložena mera opozvana osuđenom će se, primenom odredaba ovog pravilnika o sticaju, izreći jedinstvena mera.

Opšte pravilo o izricanju disciplinske mere

Član 22

Pri izricanju disciplinske mere uzimaju se u obzir sve činjenice i okolnosti koje mogu biti od značaja pri izboru disciplinske mere, a naročito: težina prestupa, okolnosti pod kojima je učinjen, ranije izricanje disciplinskih mera, ponašanje osuđenog tokom izvršenja kazne zatvora, njegov odnos prema radu i radnim obavezama i ocena ostvarenja svrhe izricanja disciplinske mere.

Odmeravanje disciplinske mere za sticaj disciplinskih prestupa

Član 23

Za sticaj disciplinskog prestupa izriče se jedinstvena disciplinska mera, na osnovu slobodne ocene težine prestupa u sticaju i drugih okolnosti koje utiču na izricanje jedinstvene mere.

Kod izricanja mere upućivanja u samicu za sticaj disciplinskih prestupa, ukupno trajanje jedinstvene mere ne može biti duže od 30 dana.

2. Disciplinski postupak

Vođenje disciplinskog postupka i donošenje odluke

Član 24

Disciplinski postupak vodi i odluku donosi disciplinska komisija, odnosno upravnik zavoda ili lice koje on odredi u skladu sa zakonom.

Izuzeće

Član 25

Član komisije ne može učestvovati u radu komisije: ako je podnosilac prijave, predlagač za pokretanje disciplinskog postupka ili ako je u bilo kom drugom svojstvu učesnik u disciplinskom postupku (svedok, veštak, oštećeni).

Ako postoje okolnosti koje izazivaju opravdanu sumnju u nepristrasnost i objektivnost člana komisije, upravnika ili lica koje on odredi doneće se odluka o izuzeću.

Osuđeni ili njegov branilac mogu tražiti izuzeće.

Član komisije, upravnik ili lice koje on odredi, kad oceni da postoje razlozi za njegovo izuzeće, predložiće da bude izuzet.

Odluka o izuzeću

Član 26

Odluku o izuzeću članova komisije donosi predsednik komisije.

Odluku o izuzeću predsednika komisije ili lica koje odredi upravnik, donosi upravnik zavoda.

Odluku o izuzeću upravnika donosi direktor Uprave.

Na odluku o izuzeću ne može se izjaviti žalba.

Disciplinska prijava

Član 27

Svaki zaposleni u zavodu je obavezan da odmah po saznanju prijavi disciplinski prestup koji je učinilo osuđeno lice.

Osuđeni koji je oštećen disciplinskim prestupom može podneti prijavu pismeno i usmeno u zapisnik podnosiocu predloga za pokretanje disciplinskog postupka.

U slučaju hitnosti postupanja u vezi sa prestupom, zbog prikupljanja i obezbeđenja dokaza, kao i u cilju sprečavanja nastajanja daljih štetnih posledica, podnosilac prijave će odmah obavestiti dežurnu službu zavoda.

Ako je došlo do telesne povrede nekog lica o tome će se odmah obavestiti lekar, koji će sačiniti izveštaj o povredi i predati ga podnosiocu prijave.

Sadržaj disciplinske prijave

Član 28

Prijava se podnosi u pismenoj formi i sadrži:

1) ime i prezime osuđenog lica;

2) opis, vreme i mesto izvršenja disciplinskog prestupa;

3) izjavu osuđenog u vezi sa događajem;

4) izjave svedoka i službene beleške u vezi sa događajem;

5) podatke o svedocima, izveštaj lekara o telesnim povredama i drugim dokazima u vezi sa učinjenim prestupom;

6) vreme i potpis podnosioca prijave.

Predlog za pokretanje disciplinskog postupka

Član 29

Disciplinski postupak se pokreće na osnovu predloga za pokretanje disciplinskog postupka.

Jednim predlogom za pokretanje disciplinskog postupka može da bude obuhvaćeno više osuđenih za isti disciplinski prestup, odnosno više prestupa istog osuđenog.

Predlog podnosi rukovodilac organizacione jedinice zavoda u čijem delokrugu je prestup učinjen ili lice koje on odredi.

Za teži disciplinski prestup predlog može podneti i upravnik zavoda ili lice koje on odredi.

Rok za podnošenje predloga za pokretanje disciplinskog postupka

Član 30

Predlog za pokretanje disciplinskog postupka podnosi se na osnovu ličnog saznanja podnosioca predloga ili disciplinske prijave.

Predlog se podnosi u roku od četrdeset i osam časova od saznanja za učinjeni prestup.

Predlog se podnosi prvostepenom disciplinskom organu koji vodi disciplinski postupak.

Predlog se dostavlja osuđenom licu protiv koga je podnet.

Odustanak od podnošenja predloga za pokretanje disciplinskog postupka

Član 31

Ako rukovodilac organizacione jedinice ili lice koje on odredi utvrdi da postoji osnovana sumnja da je osuđeni učinio lakši disciplinski prestup, ali da zbog prirode prestupa, okolnosti pod kojima je učinjen, ličnosti osuđenog, njegovog odnosa prema oštećenom i prestupu, kao i njegove spremnosti da ubuduće ne čini disciplinske prestupe, ne bi bilo celishodno da se vodi disciplinski postupak prema osuđenom, odustaće od podnošenja predloga za pokretanje disciplinskog postupka. Zaključak o odustajanju sa obrazloženjem dostaviće upravniku zavoda, podnosiocu prijave i oštećenom.

Pri odlučivanju u slučaju iz stava 1. ovog člana mogu se saslušati i suočiti osuđeni, podnosilac prijave i oštećeni.

Podnošenje predloga za pokretanje disciplinskog postupka

Član 32

Ako lice ovlašćeno za podnošenje predloga za pokretanje disciplinskog postupka, utvrdi da postoji osnovana sumnja da je osuđeni učinio disciplinski prestup, a ne odustane od podnošenja predloga, podneće predlog za pokretanje disciplinskog postupka.

Sadržaj predloga za pokretanje disciplinskog postupka

Član 33

Predlog za pokretanje disciplinskog postupka podnosi se pismeno i sadrži:

1) podatak o podnosiocu predloga;

2) naziv nadležnog organa kome se podnosi predlog;

3) osnovne podatke o osuđenom;

4) činjenični opis radnje iz koje proizilazi pravno obeležje disciplinskog prestupa, vreme i mesto prestupa i druge činjenice potrebne da se prestup što tačnije odredi;

5) pravnu kvalifikaciju prestupa;

6) imovinskopravni zahtev;

7) predlog o dokazima koje treba izvesti (svedoci, nalazi lekara, spisi, sredstva izvršenja prestupa i drugo);

8) potpis podnosioca predloga.

Ako je usled disciplinskog prestupa došlo do povrede nekog lica, nalaz lekara je obavezan.

Postupanje po predlogu za vođenje disciplinskog postupka

Član 34

Nakon prijema predloga za pokretanje disciplinskog postupka, disciplinska komisija, odnosno upravnik zavoda ili lice koje on odredi, najpre će ispitati da li je nadležna (nadležan) za postupanje po predlogu, da li je predlog podnet od ovlašćenog lica i da li je blagovremen i potpun.

Nepotpun predlog se vraća na hitnu dopunu, a u slučaju utvrđene nenadležnosti odmah se dostavlja nadležnom organu.

Odbacivanje predloga za vođenje disciplinskog postupka

Član 35

Predlog za pokretanje disciplinskog postupka zaključkom se odbacuje ako se utvrdi:

1) da radnja opisana u predlogu nije disciplinski prestup;

2) da postoje okolnosti koje isključuju disciplinsku odgovornost;

3) da je predlog podnesen od neovlašćenog lica;

4) da je predlog nepotpun, a da ga podnosilac nije dopunio u ostavljenom roku;

5) da je predlog neblagovremen.

Pokretanje disciplinskog postupka

Član 36

Ako se predlog za pokretanje disciplinskog postupka ne odbaci, zaključkom će se pokrenuti postupak i zakazati rasprava. Protiv zaključka ne može se podneti prigovor.

Javnost postupka

Član 37

Disciplinski postupak tokom rasprave je javan.

Javnost može biti isključena iz razloga bezbednosti, morala, zaštite osuđenog ili razloga čuvanja službene tajne.

Položaj osuđenog u disciplinskom postupku

Član 38

U disciplinskom postupku poštuje se ličnost osuđenog i njegovo dostojanstvo.

Osuđeni prisustvuje raspravi u disciplinskom postupku i treba da bude saslušan.

Stručna pravna pomoć

Član 39

Stručnu pravnu pomoć osuđenom u disciplinskom postupku može da pruži diplomirani pravnik.

Ako osuđeni u disciplinskom postupku nema svog punomoćnika, zavod mu dostavlja spisak diplomiranih pravnika iz zavoda.

Uz poziv za raspravu osuđenom se dostavlja predlog za pokretanje disciplinskog postupka, uz obaveštenje o pravu na stručnu pravnu pomoć.

Od prijema poziva i dostavljanja predloga iz stava 3. ovog člana do rasprave mora da protekne najmanje tri dana.

Izdvajanje osuđenog

Član 40

Od momenta saznanja za učinjeni teži disciplinski prestup do započinjanja i tokom disciplinskog postupka, upravnik zavoda ili lice koje on ovlasti može odlučiti da se osuđeni izdvoji iz bezbednosnih razloga od ostalih osuđenika do četrdeset osam časova.

Podnosilac predloga

Član 41

Podnosilac predloga može do kraja rasprave povući predlog, dopuniti ga ili izmeniti.

Podnosilac predloga može biti saslušan, a mora biti saslušan ako to zatraži.

Vođenje disciplinskog postupka bez podnosioca predloga

Član 42

Disciplinski postupak se može voditi i bez podnosioca predloga, ako je uredno pozvan.

Branilac osuđenog

Član 43

Disciplinski postupak se može voditi i bez prisustva branioca osuđenog ako je uredno pozvan, a ne opravda svoj izostanak.

Ako branilac opravda izostanak, postupak se odlaže najduže do tri dana. Ako se ni na novoj zakazanoj raspravi ne pojavi, postupak se može voditi i bez njegovog prisustva.

Disciplinski postupak nije moguće voditi bez prisustva osuđenog.

Otvaranje rasprave

Član 44

Raspravom rukovodi predsednik disciplinske komisije, odnosno upravnik zavoda ili lice koje on odredi.

Rasprava počinje otvaranjem i objavljivanjem predmeta rasprave, a nakon toga se utvrđuje da li su sva pozvana lica prisutna. Ako nisu, utvrđuje se da li su im pozivi uredno uručeni i da li su opravdali svoj izostanak.

Tok rasprave

Član 45

Nakon utvrđivanja uslova za vođenje rasprave, čita se predlog za pokretanje disciplinskog postupka i daje se reč osuđenom da se izjasni o navodima iz predloga.

Saslušavaju se svedoci ili čitaju njihove izjave ako nisu prisutni.

Osuđeni i njegov branilac imaju pravo da, preko lica koje vodi postupak, postavljaju pitanja svedoku i veštaku.

Daje se reč podnosiocu predloga, a ako je naloženo veštačenje čita se ili usmeno saopštava nalaz i mišljenje veštaka. Moguće je suočavanje osuđenog i svedoka, a mogu se izvoditi i drugi dokazi.

Tokom rasprave utvrdiće se sve odlučne činjenice, kako one koje osuđenog terete tako i one koje mu idu u prilog.

Nakon izvedenog dokaznog postupka daje se završna reč najpre podnosiocu predloga, ako je prisutan, braniocu osuđenog ako ga ima i na kraju osuđenom.

Priznanje osuđenog da je učinio disciplinski prestup ne oslobađa organ koji vodi disciplinski postupak od dužnosti da izvodi i druge dokaze.

Prekid postupka

Član 46

Disciplinski postupak se rešenjem prekida:

1) ako je osuđeni u bekstvu;

2) ako je kod osuđenog nastupilo privremeno duševno oboljenje ili privremena duševna poremećenost;

3) ako iz zdravstvenih razloga nije u mogućnosti da prisustvuje raspravi.

Postupak će se nastaviti rešenjem kad prestanu razlozi za njegov prekid.

Ako tokom prekida dođe do zastarelosti, postupak će se obustaviti rešenjem.

Na rešenja iz st. 1. i 2. ovog člana ne može se podneti prigovor.

Zapisnik o raspravi

Član 47

O raspravi se vodi zapisnik.

Zapisnik sadrži podatke o sastavu disciplinske komisije, odnosno ime upravnika ili lica koje on odredi, datumu i mestu rasprave, podatke o osuđenom i njegovom braniocu, podnosiocu zahteva za pokretanje disciplinskog postupka, pravnoj kvalifikaciji prestupa za koji se osuđeni tereti, podatak o javnosti rasprave i podatke o zapisničaru. Iskazi dati tokom rasprave unose se u zapisnik tako da se verno prikaže njihova sadržina.

Zapisnik se završava zaključenjem rasprave, a potpisuju ga članovi disciplinske komisije, odnosno upravnik ili lice koje on odredi, osuđeni i zapisničar.

Osuđenom se mora omogućiti da, pre potpisivanja, pročita zapisnik odnosno da bude neposredno i istinito obavešten o njegovoj sadržini.

Osuđenom se mora omogućiti da iznese primedbe na sadržinu zapisnika. Primedbe na sadržinu zapisnika su sastavni deo zapisnika.

Rešenje o disciplinskom prestupu

Član 48

Disciplinski postupak završava se donošenjem rešenja o izricanju disciplinske mere, rešenja o oslobađanju od disciplinske odgovornosti ili rešenja o obustavljanju disciplinskog postupka prema osuđenom.

Rešenje se objavljuje usmeno odmah nakon većanja i glasanja i uz kratko obrazloženje razloga za njegovo donošenje.

Izrada i dostavljanje rešenja o disciplinskom prestupu

Član 49

Rešenje o disciplinskom prestupu se zasniva na izvedenim dokazima i činjenicama koje su utvrđene u raspravi.

Rešenje se izrađuje u pismenoj formi i dostavlja u roku od tri dana od dana zaključenja rasprave.

Rešenje o izricanju disciplinske mere upućivanje u samicu u slobodno vreme ili tokom celog dana i noći, izuzetno se iz razloga bezbednosti, može izvršiti odmah po objavljivanju, a u pismenoj formi se dostavlja najkasnije u roku od 24 sata od izricanja mere.

Rešenje se dostavlja osuđenom, njegovom braniocu i podnosiocu predloga. Primerak rešenja ulaže se u lični list osuđenog.

Odlučivanje jednim rešenjem u disciplinskom postupku

Član 50

Rešenje o disciplinskom prestupu odnosi se samo na lice koje se predlogom za pokretanje disciplinskog postupka tereti i samo na prestup koji je predmet podnetog predloga.

Jednim rešenjem obuhvataju se svi prestupi istog lica, kao i svi saučesnici u istom prestupu ili u više prestupa.

Pravna kvalifikacija disciplinskog prestupa

Član 51

Organ koji vodi disciplinski postupak nije vezan za predloge i ocenu u pogledu pravne kvalifikacije disciplinskog prestupa.

Ako je disciplinska komisija tokom rasprave ili u fazi odlučivanja ocenila da se radi o lakšem disciplinskom prestupu, doneće rešenje o tom prestupu.

Rešenje o obustavljanju disciplinskog postupka

Član 52

Rešenje o obustavljanju disciplinskog postupka prema osuđenom doneće se kad se utvrdi:

1) da je postupak vođen bez predloga za pokretanje disciplinskog postupka;

2) da ne postoji stvarna nadležnost, osim u slučaju iz člana 51. stav 2. ovog pravilnika;

3) da je osuđenom za istu radnju već izrečena disciplinska mera ili je disciplinski postupak obustavljen, ali ne zbog nenadležnosti;

4) da je nastupila zastarelost u toku postupka;

5) da je nastupila smrt osuđenog;

6) da je podnosilac predloga za pokretanje disciplinskog postupka povukao predlog.

Rešenje o oslobađanju od disciplinske odgovornosti

Član 53

Rešenje o oslobađanju od disciplinske odgovornosti osuđenog doneće se kad se utvrdi da:

1) radnja za koju se tereti osuđeni nije disciplinski prestup;

2) postoje okolnosti koje isključuju disciplinsku odgovornost;

3) nije dokazano da je osuđeni učinio prestup za koji je podnet predlog za pokretanje disciplinskog postupka.

Rešenje o izricanju disciplinske mere

Član 54

Rešenje kojim se osuđenom izriče disciplinska mera donosi se kad se tokom rasprave utvrdi da postoji disciplinski prestup i odgovornost osuđenog za prestup.

Sadržaj rešenja o izricanju disciplinske mere

Član 55

Rešenje o izricanju disciplinske mere sadrži:

1) podatke o disciplinskom prestupu za koji se osuđenom izriče disciplinska mera i okolnostima koje čine obeležja prestupa od kojih zavisi primena određenog propisa o prestupu;

2) pozivanje na propis koji je primenjen;

3) odluku o disciplinskoj odgovornosti i izrečenoj meri;

4) odluku o oduzimanju imovinske koristi;

5) odluku o uračunavanju izdvajanja osuđenog u trajanje disciplinske mere;

6) odluku o troškovima disciplinskog postupka;

7) odluku o imovinskopravnom zahtevu.

Rešenje kojim se odlučuje o više disciplinskih prestupa

Član 56

Ako se disciplinski postupak vodi zbog više disciplinskih prestupa, u rešenju će se navesti za koje disciplinske prestupe se osuđenom izriče disciplinska mera, za koje disciplinske prestupe se oslobađa od disciplinske odgovornosti i za koje disciplinske prestupe se obustavlja disciplinski postupak.

Sastavni delovi rešenja

Član 57

Pismeno izrađeno rešenje o disciplinskom prestupu sadrži:

1) uvod;

2) izreku;

3) obrazloženje;

4) uputstvo o pravu na žalbu;

5) broj, datum, potpis lica koje je vodilo disciplinski postupak i službeni pečat.

Oduzimanje imovinske koristi

Član 58

Od osuđenog koji je učinio disciplinski prestup u disciplinskom postupku, oduzeće se sva imovinska korist koju je pribavio vršenjem disciplinskog prestupa.

Iz oduzete koristi nadoknadiće se šteta koja je nastala vršenjem disciplinskog prestupa.

Oduzeta korist ili preostali deo koristi, nakon naknade štete, pripada zavodu.

Imovinskopravni zahtev

Član 59

Imovinskopravni zahtev za naknadu štete, koju je osuđeni namerno ili grubom nepažnjom prouzrokovao zavodu vršenjem disciplinskog prestupa, podnosi podnosilac predloga za pokretanje disciplinskog postupka.

O zahtevu iz stava 1. ovog člana odlučuje disciplinska komisija, odnosno upravnik zavoda ili lice koje odredi, u postupku u kojem se odlučuje o disciplinskom prestupu kojim je osuđeni naneo štetu zavodu.

Žalba na rešenje o disciplinskom prestupu

Član 60

U skladu sa zakonom osuđeni može izjaviti žalbu sudiji za izvršenje krivičnih sankcija (u daljem tekstu: sudija za izvršenje).

Sadržaj žalbe

Član 61

Žalba mora sadržati podatak o rešenju protiv kojeg se žalba izjavljuje, razloge iz kojih je podnosilac žalbe nezadovoljan odlukom i potpis podnosioca žalbe.

Podnosilac žalbe može u žalbi da predlaže utvrđivanje novih činjenica i pribavljanje novih dokaza, ako nisu bili poznati u vreme donošenja pobijane odluke.

Osnovi zbog kojih se rešenje može pobijati

Član 62

Rešenje o disciplinskom prestupu može se pobijati zbog:

1) bitne povrede disciplinskog postupka;

2) povrede materijalnopravnih odredaba;

3) pogrešno ili nepotpuno utvrđenog činjeničnog stanja;

4) odluke o disciplinskoj meri;

5) odluke o oduzimanju imovinske koristi, troškovima disciplinskog postupka i imovinskopravnom zahtevu.

Bitne povrede disciplinskog postupka

Član 63

Bitna povreda disciplinskog postupka postoji:

1) ako je disciplinski postupak vodilo ili u odlučivanju učestvovalo lice koje je izuzeto ili moralo biti izuzeto;

2) ako osuđeni u disciplinskom postupku nije bio prisutan ili mu nije omogućeno da se brani;

3) ako osuđeni nije bio poučen o pravu na upotrebu jezika i pisma ili mu je to pravo bilo uskraćeno;

4) ako je bila isključena javnost rasprave bez pravnog osnova;

5) ako je rešenje doneto od nenadležnog organa;

6) ako usmeno saopštena odluka nije uneta u zapisnik;

7) ako je rešenjem predlog prekoračen;

8) ako se odluka zasnivala na nezakonito pribavljenom dokazu;

9) ako je izreka odluke nerazumljiva;

10) ako je izreka protivrečna sama sebi ili su razlozi odluke protivrečni izreci, ili ako odluka uopšte nema razloge, ili nisu navedeni razlozi o odlučnim činjenicama, ili ako su ti razlozi potpuno nejasni, ili postoji protivrečnost između razloga navedenih u odluci i sadržine dokumenata ili zapisnika;

11) ako je nastupila zastarelost ili je stvar već konačno rešena.

Bitna povreda disciplinskog postupka postoji i ako prilikom donošenja odluke nije primenjena ili je pogrešno primenjena neka odredba ovog pravilnika ili je u toku postupka povređeno pravo odbrane, a to je uticalo ili je moglo uticati na pravilno donošenje odluke.

Povreda materijalnog prava

Član 64

Povreda materijalnog prava postoji:

1) ako radnja kojom je osuđeni oglašen odgovornim ne predstavlja disciplinski prestup;

2) ako postoje okolnosti koje isključuju disciplinsku odgovornost;

3) ako su povređene odredbe o uračunavanju vremena izdvajanja do četrdeset osam časova u disciplinsku meru upućivanja u samicu;

4) ako je odlukom o disciplinskoj meri prekoračeno ovlašćenje predviđeno Zakonom o izvršenju krivičnih sankcija i ovim pravilnikom.

Pogrešno ili nepotpuno utvrđeno činjenično stanje

Član 65

Rešenje o disciplinskoj odgovornosti može se pobijati zbog pogrešno ili nepotpuno utvrđenog činjeničnog stanja, kad je neka odlučna činjenica pogrešno utvrđena ili nije utvrđena.

Nepotpuno utvrđeno činjenično stanje postoji i kad na to ukazuju nove činjenice ili novi dokazi.

Granice ispitivanja rešenja o disciplinskom prestupu

Član 66

Sudija za izvršenje ispituje rešenje o disciplinskom prestupu u delu koje se pobija žalbom, ali mora uvek po službenoj dužnosti ispitati:

1) da li postoji bitna povreda odredaba disciplinskog postupka, osim u slučajevima iz člana 63. stav 2. ovog pravilnika;

2) da li je povređeno materijalno pravo.

Potvrđivanje rešenja o disciplinskom prestupu

Član 67

Sudija za izvršenje će rešenjem odbiti žalbu kao neosnovanu i potvrditi rešenje o disciplinskom prestupu, kad utvrdi da ne postoje razlozi zbog kojih se rešenje pobija, niti povrede iz člana 66. ovog pravilnika.

Preinačenje rešenja o disciplinskom prestupu

Član 68

Sudija za izvršenje će usvojiti žalbu i rešenjem preinačiti rešenje o disciplinskom prestupu, kad utvrdi da su odlučne činjenice utvrđene i da, s obzirom na utvrđeno činjenično stanje, treba doneti drugačije rešenje ili ako smatra da postoje takve povrede pravilnika koje se mogu otkloniti bez ukidanja rešenja o disciplinskom prestupu, ili ako nađe da prilikom izricanja disciplinske mere nisu uzete u obzir sve okolnosti koje utiču na njeno pravilno odmeravanje ili kad okolnosti koje su uzete u obzir nisu pravilno ocenjene.

Ukidanje rešenja o disciplinskom prestupu

Član 69

Sudija za izvršenje će žalbu usvojiti i rešenjem ukinuti rešenje o disciplinskom prestupu i predmet vratiti na ponovno odlučivanje, ako utvrdi da je pogrešno ili nepotpuno utvrđeno činjenično stanje ili utvrdi da postoji bitna povreda odredaba disciplinskog postupka, koja je bila ili je mogla biti od uticaja na zakonito rešavanje.

Povodom žalbe na rešenje o disciplinskom prestupu u ponovljenom postupku u slučaju iz stava 1. ovog člana sudija za izvršenje doneće konačnu odluku o disciplinskom prestupu.

Obrazloženje rešenja o žalbi

Član 70

U obrazloženju rešenja o žalbi sudija za izvršenje ceniće žalbene navode i ukazaće na povrede pravilnika koje je uzeo u obzir po službenoj dužnosti.

Kad se rešenje o disciplinskom prestupu ukida zbog povrede disciplinskog postupka, u obrazloženju će se navesti koje su odredbe povređene i u čemu se ogleda povreda.

Kad se rešenje o disciplinskom prestupu ukida zbog pogrešno ili nepotpuno utvrđenog činjeničnog stanja, navešće se nedostaci odnosno razlozi zašto su novi dokazi i nove činjenice važni za donošenje pravilne odluke.

Dejstvo žalbe u korist saučesnika

Član 71

Kad sudija za izvršenje povodom žalbe izjavljene protiv rešenja o disciplinskom prestupu utvrdi da su razlozi zbog kojih je doneo rešenje u korist podnosioca žalbe korisni i za nekog od saučesnika koji nije izjavio žalbu ili je nije izjavio u tom pravcu, po službenoj dužnosti će postupiti kao da takva žalba postoji.

Shodna primena pravilnika u disciplinskom postupku prema licu kojem je izrečena kazna zatvora za prekršaj

Član 72

Odredbe ovog pravilnika shodno se primenjuju i na lice kojem je izrečena kazna zatvora za prekršaj, ako posebnim pravilnikom nije drugačije određeno.

III ZAVRŠNE ODREDBE

Prestanak važenja ranijeg pravilnika

Član 73

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o disciplinskim prestupima, merama i postupku prema osuđenim licima ("Službeni glasnik RS", broj 59/06).

Stupanje pravilnika na snagu

Član 74

Ovaj pravilnik stupa na snagu 1. septembra 2014. godine.