PRAVILNIKO UVOĐENJU PROCEDURE ZA PLAĆANJE RAČUNA U GRADSKOJ UPRAVI UŽICE("Sl. list grada Užica", br. 15/2014 i 27/2014) |
Ovim Pravilnikom utvrđuje se procedura za plaćanje računa u Gradskoj upravi grada Užice, kojim se određuju lica, radnje i rokovi u postupku plaćanja računa.
Svi prispeli računi evidentiraju se u dostavnoj knjizi u Odeljenju za opštu upravu-Služba pisarnice i arhive (prijemna kancelarija), te preko interne dostavne knjige istog dana, dostavljaju se direktnim korisnicima, a svaki direktni korisnik-Upravi za finansije, računovodstvo i privredu - odeljenju trezora-radno mesto: likvidator, koji vrši kontrolu prispelih računa, zavodi ih u ulaznu knjigu računa i vrši sledeću kontrolu:
- proveru tačnosti upisanih iznosa i računskih operacija
- proveru prateće dokumentacije - ugovora, izveštaja o izvršenom poslu, otpremnica, prijemnica, zapisnika o obavljenoj usluzi i sl.
Nakon obavljene kontrole, lice na radnom mestu: likvidator, potpisom potvrđuje ispravnost gore navedenih kontrola i dostavlja račune službeniku za javne nabavke.
Službenik za javne nabavke vrši internu kontrolu:
- usklađenost računa sa sprovedenim javnim nabavkama,
- kontrolu zakonitosti, odnosno da li je poslovna promena zasnovana na zakonu, drugim propisima i aktima donetim na osnovu zakona,
- kontrolu prateće dokumentacije - programa, projekta, ugovora, investicione dokumentacije, izveštaja o izvršenom poslu, otpremnica, prijemnica, zapisnika o obavljenoj usluzi i sl.
Ova kontrola je suštinska kontrola ili tzv. "kontrola istinitosti", jer se njom potvrđuje da je kupljeno dobro zaista primljeno, da je ugovorena usluga zaista izvršena i sl. a obavezno mora biti potvrđena odgovarajućom dokumentacijom (otpremnica, prijemnica, izveštaj, zapisnik i dr.).
Nakon izvršene interne kontrole od strane službenika za javne nabavke, računi za plaćanje se dostavljaju na kontrolu i potpis načelniku Gradske uprave. Nakon potpisivanja od strane načelnika gradske uprave računi za plaćanje se dostavljaju na potpis gradonačelniku, zameniku gradonačelnika ili predsedniku skupštine, u skladu sa njihovim zakonskim ovlašćenjima (u daljem tekstu funkcioneri). Potpisom funkcionera potvrđuje se nastala obaveza. Potpisivanjem od strane likvidatora, šefa za javne nabavke i funkcionera potvrđuje se zakonitost i ispravnost prispelih računa za plaćanje.
Radno mesto-likvidator za direktne korisnike, vrši kontrolu celokupne materijalno finansijske dokumentacije koja je u vezi sa računom za plaćanje. U slučaju da računi ili deo materijalno finansijske dokumentacije nisu ispravni, likvidator za direktne korisnike, vraća navedenu dokumentaciju likvidatoru da otkloni nepravilnosti. Vraćanje se vrši preko dostavne knjige istog ili narednog dana. Likvidator za direktne korisnike, nakon izvršene kontrole, dokumentaciju dostavlja šefu odeljenja trezora na potpis i isplatu.
Šef odeljenja trezora vrši kontrolu zakonitosti, ispravnosti i tačnosti celokupne materijalno-finansijske dokumentacije, odnosno:
- usklađenost sa Planom izvršenja budžeta
- proveru raspoloživosti budžetskih aproprijacija i kvota
- kontrolu usaglašenosti računovodstvene dokumentacije sa ugovorom
- kontrolu zakonitosti. odnosno da li je poslovna promena u skladu sa zakonom, propisima i aktima donetih na osnovu zakona
- kontrolu rokova u skladu sa RINO-m,
- provera osnovanosti priložene dokumentacije za stvaranje obaveza (ugovor, račun i dr.).
Po izvršenoj proveri šef odeljenja trezora daje licu na radnom mestu poslovi trezora. nalog za kreiranje zahteva za plaćanje.
Lice na radnom mestu poslovi trezora vrši:
- proveru tačnosti, ekonomske klasifikacije
- proveru tačnosti upisanih iznosa i računskih operacija i usklađenost plaćanja sa Finansijskim planom.
Zahtev za plaćanje potpisuje:
- na mestu "pripremio" - lice koje vrši plaćanje, lice na radnom mestu poslovi trezora
- na mestu "overio" - šef trezora
- na mestu "odobrio" - gradonačelnik ili lice koje je gradonačelnik ovlastio.
Ispred potpisa gradonačelnika ili lica koje je on ovlastio, parafira načelnik Uprave za finansije koji svojim parafom potvrđuje da je zahtev za plaćanje sačinjen u skladu sa propisanom procedurom i da su propisane interne kontrole izvršene.
Po izvršenom plaćanju, istog ili narednog dana original dokumentacija o izvršenoj transakciji dostavlja se Odeljenju trezoru radi knjiženja i čuvanja.
Lice na radnom mestu: poslovi kontiste glavne knjige trezora, knjiži promene i proverava tačnost ekonomskih klasifikacija i tačnost upisanih iznosa i računskih operacija.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Užica".