ODLUKAO POSTUPANJU SA PRINUDNO UKLONJENIM VOZILIMA, STVARIMA I DRUGIM PREDMETIMA("Sl. list grada Niša", br. 57/2014) |
Ovom odlukom se bliže uređuje postupanje sa prinudno uklonjenim vozilima, stvarima i drugim predmetima (u daljem tekstu: pokretne stvari) sa površina javne namene, po nalogu komunalnog inspektora u vršenju inspekcijskog nadzora, kao i uslovi i način na koji vršilac komunalne delatnosti može ostvariti pravo da prinudno uklonjena vozila, stvari i druge predmete proda, da bi se namirili troškovi postupka, odnošenja, ležarine kao i drugi troškovi.
Javno komunalno preduzeće "Parking-servis" Niš uklanja vozila sa površina javne namene na odgovarajući prostor, u skladu sa zakonom i odlukama Grada Niša.
Javno komunalno preduzeće "Mediana"- Niš (u daljem tekstu: Preduzeće) prima i čuva uklonjena vozila iz člana 2. ove Odluke na odgovarajući prostor za smeštaj i čuvanje (u daljem tekstu: skladišni prostor) i izdaje ista vlasnicima, u skladu sa zakonom i odlukama Grada Niša.
Javno komunalno preduzeće "Mediana"- Niš uklanja, odlaže i čuva stvari i druge predmete na skladišnom prostoru i izdaje iste vlasnicima, u skladu sa zakonom i odlukama Grada Niša.
Skladišni prostor na koji se odlažu pokretne stvari nalazi se na lokaciji u Ulici Ivana Milutinovića bb.
Prijem i evidentiranje uklonjenih pokretnih stvari u skladišni prostor vrše ovlašćena lica Preduzeća.
Preduzeće ne snosi odgovornost za eventualna oštećenja na uskladištenim pokretnim stvarima, prouzrokovana višom silom.
II TROŠKOVI POSTUPKA ODNOŠENJA POKRETNIH STVARI, LEŽARINE I DRUGI DOSPELI TROŠKOVI
Troškovi postupka odnošenja pokretnih stvari, ležarine i drugi dospeli troškovi obračunavaju se u skladu sa važećim cenovnikom Javnog komunalnog preduzeća "Mediana"- Niš i Javnog komunalnog preduzeća "Parking-servis" Niš, na koje saglasnost daje Gradsko veće Grada Niša.
III POSTUPANJE SA POKRETNIM STVARIMA
Preduzeće u roku od 15 dana od dana prijema pokretnih stvari, obaveštava vlasnika pokretnih stvari o troškovima postupka odnošenja, ležarine i drugim dospelim troškovima, kao i da Preduzeće čuva uklonjene pokretne stvari 120 dana od dana uklanjanja.
Ukoliko se vlasniku pokretnih stvari nije moglo dostaviti obaveštenje iz stava 1. ovog člana, isto će se staviti na oglasnu tablu Preduzeća.
Po isteku osmog dana od dana stavljanja obaveštenja iz stava 1. ovog člana, na oglasnu tablu Preduzeća, smatra se da je vlasnik pokretnih stvari uredno obavešten.
Ukoliko je vlasnik pokretnih stvari, nepoznato lice, Preduzeće stavlja obaveštenje iz stava 1. ovog člana na oglasnu tablu Preduzeća.
Po isteku osmog dana od dana stavljanja obaveštenja iz stava 1. ovog člana, na oglasnu tablu Preduzeća, smatra se da je nepoznato lice uredno obavešteno.
Preduzeće počinje da računa troškove postupka nakon isteka 24 sata od momenta uklanjanja pokretnih stvari.
Vlasnici pokretnih stvari dužni su da ispune uslove za vraćanje pokretnih stvari i ista preuzmu u roku od stodvadeset (120) kalendarskih dana, računajući od dana uklanjanja pokretnih stvari.
Vlasnici pokretnih stvari mogu da izvrše preuzimanje istih, nakon što postupe po rešenju komunalnog inspektora i plate troškove postupka odnošenja, ležarine i druge dospele troškove.
Ukoliko vlasnici pokretnih stvari ne ispune uslove za vraćanje i ne izvrše preuzimanje u navedenom roku, Preduzeće stiče pravo da izvrši prodaju istih u cilju namirenja troškova postupka, odnošenja, ležarine i drugih dospelih troškova.
IV KOMISIJA ZA POPIS I PROCENU POKRETNIH STVARI
Procenu vrednosti pokretnih stvari, vrši Komisija za popis i procenu vrednosti pokretnih stvari (u daljem tekstu: Komisija za procenu vrednosti).
Gradonačelnik Grada Niša, na predlog uprave nadležne za imovinsko-pravne poslove i Preduzeća, donosi rešenje o imenovanju Komisije za procenu vrednosti.
Članovi Komisije za procenu vrednosti imenuju se iz reda zaposlenih u upravi nadležnoj za imovinsko-pravne poslove, upravi nadležnoj za komunalne delatnosti i iz reda zaposlenih u Preduzeću na period od dve (2) godine.
Komisiju za procenu vrednosti čine predsednik, zamenik predsednika i tri (3) člana.
Komisiju za procenu vrednosti čine dva (2) člana iz reda zaposlenih u upravi nadležnoj za imovinsko-pravne poslove, od kojih je jedan zamenik predsednika, jedan (1) član iz reda zaposlenih u upravi nadležnoj za komunalne delatnosti i dva (2) člana iz Preduzeća, od kojih je jedan predsednik Komisije za procenu vrednosti.
Komisija za procenu vrednosti vrši procenu vrednosti pokretnih stvari, po isteku roka od stodvadeset (120) kalendarskih dana, od dana uklanjanja pokretnih stvari, u viđenom stanju.
Komisija za procenu vrednosti, o izvršenoj proceni vrednosti pokretnih stvari, sačinjava Zapisnik.
U Zapisniku se navode popisane pokretne stvari sa njihovom procenjenom vrednošću, koja predstavlja utvrđenu početnu vrednost pokretnih stvari.
Zapisnik mora biti potpisan od strane predsednika ili zamenika predsednika Komisije za procenu vrednosti i najmanje dva člana Komisije za procenu vrednosti.
V POSTUPAK PRODAJE POKRETNIH STVARI
Preduzeće pristupa postupku prodaje pokretnih stvari putem javnog nadmetanja ili neposrednom pogodbom.
Odluku o prodaji pokretnih stvari i obrazovanju Komisije za sprovođenje postupka prodaje pokretnih stvari (u daljem tekstu: Komisija Preduzeća), donosi Nadzorni odbor Preduzeća, na predlog direktora Preduzeća.
Komisija Preduzeća ima predsednika i dva člana.
Prodaja putem javnog nadmetanja sprovodi se kada je utvrđena početna vrednost pokretnih stvari, veća od troškova odnošenja, ležarine i drugih dospelih troškova.
Prodaja putem javnog nadmetanja vrši se objavljivanjem javnog oglasa, u postupku koji sprovodi Komisija Preduzeća.
Javno nadmetanje će se održati i kada mu pristupi samo jedan učesnik, pod uslovom da prihvati utvrđenu početnu vrednost pokretnih stvari.
Javni oglas objavljuje se na oglasnoj tabli Preduzeća, kao i u lokalnom listu. Javni oglas sadrži:
- podatke o pokretnim stvarima koji se prodaju;
- utvrđenu početnu vrednost pokretnih stvari;
- iznos depozita u visini od 10% od utvrđene početne vrednost pokretnih stvari, koji polažu učesnici javnog nadmetanja;
- vreme i mesto gde se mogu pregledati pokretne stvari koje se prodaju;
- vreme i mesto održavanja javnog nadmetanja;
- rok za podnošenje prijava;
- naznaku da se učesniku u postupku javnog nadmetanja vraća depozit ako nisu pobedili na javnom nadmetanju;
- rok za isplatu cene i zaključivanje ugovora;
- rok za preuzimanje pokretnih stvari.
Postupak javnog nadmetanja sprovodi Komisija Preduzeća.
Komisija Preduzeća vodi zapisnik o javnom nadmetanju, koji potpisuju predsednik i članovi Komisije Preduzeća.
Postupak otvara predsednik Komisije Preduzeća, nakon što utvrdi da li su ispunjeni uslovi iz člana 17. odluke.
Javno nadmetanje se sprovodi tako što učesnici javnog nadmetanja na poziv predsednika Komisije Preduzeća daju svoje ponude.
Učesnik javnog nadmetanja je dužan da jasno i glasno kaže svoju ponudu.
Postupak javnog nadmetanja je završen kada posle trećeg poziva predsednika Komisije Preduzeća, niko od učesnika ne podnese ponudu višu od prethodne.
Predsednik Komisije Preduzeća objavljuje najbolju ponudu i ime učesnika, na osnovu koje Komisija Preduzeća donosi odluku.
Na poziv predsednika Komisije Preduzeća, učesnik koji je dao najbolju ponudu, potpisuje izjavu da je ponudio najveću cenu, sa naznakom visine cene.
Nakon toga predsednik Komisije Preduzeća objavljuje da je postupak javnog nadmetanja završen.
Odluka o dodeli pokretnih stvari, koje su prodate u postupku javnog nadmetanja, objavljuje se na oglasnoj tabli Preduzeća u roku od 3 dana od dana završetka postupka javnog nadmetanja.
Na odluku, učesnici u postupku javnog nadmetanja imaju pravo prigovora u roku od 3 dana od dana objavljivanja odluke na oglasnoj tabli.
O prigovoru odlučuje Nadzorni odbor Preduzeća.
Odluka doneta po prigovoru je konačna i objavljuje se na oglasnoj tabli Preduzeća.
Učesnik koji je dao najbolju ponudu, dužan je da uplati iznos naveden u odluci Komisije Preduzeća, u roku od 8 (osam) dana, od dana kada je odluka postala konačna. Ako ne postupi u navedenom roku, gubi pravo na zaključenje ugovora i povraćaj uplaćenog depozita.
U slučaju odustanka učesnika koji je dao najbolju ponudu, poziva se drugi učesnik, koji je dao drugu najbolju ponudu.
Ako se ne može izvršiti izbor najpovoljnije ponude, ponavlja se postupak.
Nakon uplate učesnik iz stava 1., odnosno stava 2. ovo člana i Preduzeće potpisuju Ugovor u roku od 8 (osam) dana.
Ako pokretna stvar ne bude prodata na javnom nadmetanju, Komisija Preduzeća konstatuje da prodaja nije uspela i donosi zaključak da se prodaja pokretnih stvari nastavlja putem neposredne pogodbe, po ceni koja može biti niža od utvrđene početne vrednosti pokretnih stvari.
Komisije Preduzeća donosi zaključak o prodaji pokretnih stvari putem neposredne pogodbe, kada su troškovi odnošenja, ležarine i drugi dospeli troškovi pokretnih stvari, veći od utvrđene početne vrednosti pokretnih stvari.
Ukoliko je postignuta vrednost prodatih pokretnih stvari veća od kumulativnih troškova postupka, odnošenja, ležarine i drugih dospelih troškova, Preduzeće ima obavezu da višak vrednosti isplati vlasniku pokretnih stvari.
U slučaju kada je vlasnik nepoznato lice ova obaveza ne postoji.
Ukoliko je postignuta vrednost prodatih pokretnih stvari manja od ukupnih troškova postupka, odnošenja, ležarine i drugih dospelih troškova, Javno komunalno preduzeće "Mediana"- Niš i Javno komunalno preduzeće "Parking-servis" Niš, ostvarene prihode od prodaje raspodeljuju srazmerno učešću u ukupnim troškovima.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".