ODLUKAO ORGANIZACIJI I FUNKCIONISANJU CIVILNE ZAŠTITE NA TERITORIJI GRADA ČAČKA ("Sl. list grada Čačka", br. 13/2014) |
Ovom odlukom uređuje se organizacija i funkcionisanje civilne zaštite na teritoriji grada Čačka u cilju zaštite i spasavanja ljudi, materijalnih i kulturnih dobara i životne sredine od elementarnih nepogoda, tehničko-tehnoloških udesa nesreća i katastrofa i drugih većih nesreća (u daljem tekstu: elementarne nepogode i druge nesreće); dužnosti gradskih organa u zaštiti i spasavanju i izradi Procene ugroženosti i Plana zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama; postavljanje poverenika i zamenika poverenika civilne zaštite u naseljenim mestima; formiranje jedinica civilne zaštite opšte namene; finansiranje i druga pitanja iz oblasti civilne zaštite.
II SUBJEKTI ZAŠTITE I SPASAVANJA NA TERITORIJI GRADA ČAČKA
Subjekti zaštite i spasavanja na teritoriji grada Čačka su:
- Skupština grada
- Gradonačelnik
- Gradsko veće
- Gradski štab za vanredne situacije na teritoriji grada Čačka (u daljem tekstu: Gradski štab za vanredne situacije)
- Gradske uprave grada Čačka
- Osposobljena privredna društva i druga pravna lica značajna za zaštitu i spasavanje
- Građani i udruženja građana i druge organizacije.
U ostvarivanju svoje uloge u sistemu zaštite i spasavanja stanovništva i materijalnih i kulturnih dobara na teritoriji grada Čačka u skladu sa Zakonom o vanrednim situacijama (u daljem tekstu: Zakon), Skupština grada vrši sledeće poslove:
- donosi odluku o organizaciji i funkcionisanju civilne zaštite na teritoriji grada Čačka i obezbeđuje njeno sprovođenje u skladu sa jedinstvenim sistemom zaštite i spasavanja u Republici Srbiji
- planira i utvrđuje izvore finansiranja za razvoj, izgradnju i izvršavanje zadataka zaštite i spasavanja i razvoj civilne zaštite i sprovođenje mera i zadataka civilne zaštite na teritoriji grada Čačka
- obrazuje Gradski štab za vanredne situacije kao i druge poslove utvrđene Zakonom
- donosi plan i program razvoja sistema zaštite i spasavanja na teritoriji jedinice lokalne samouprave, u skladu sa Dugoročnim planom razvoja zaštite i spasavanja Republike Srbije
- određuje osposobljena pravna lica od značaja za zaštitu i spasavanje i vrši druge poslove u cilju zaštite i spasavanja, u skladu sa zakonom.
Gradonačelnik u sistemu zaštite i spasavanja stanovništva i materijalnih dobara:
1. stara se o sprovođenju Zakona i drugih propisa iz oblasti zaštite i spasavanja
2. donosi odluke o proglašenju vanredne situacije u gradu, na predlog Gradskog štaba za vanredne situacije
3. rukovodi zaštitom i spasavanjem i naređuje mere utvrđene Zakonom i drugim propisima
4. usmerava i usklađuje rad gradskih organa i drugih pravnih lica čiji je Grad osnivač u sprovođenju mera zaštite i spasavanja
5. predlaže Gradskom veću Plan zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama na usvajanje
6. naređuje formiranje, opremanje i obuku jedinica civilne zaštite opšte namene
7. naređuje evakuaciju građana, pravnih lica i materijalnih dobara sa ugroženog područja i stara se o njihovom zbrinjavanju
8. stara se o organizaciji i sprovođenju mobilizacije građanja, pravnih lica i materijalnih dobara u cilju uključenja istih u aktivnosti zaštite i spasavanja
9. odlučuje o organizovanju prevoza, smeštaja i ishrane pripadnika jedinica civilne zaštite opšte namene i građana koji učestvuju u zaštiti i spasavanju stanovništva i materijalnih dobara
10. odlučuje o uvođenju dežurstava gradskim organima i drugim pravnim licima u vanrednoj situaciji i preduzima druge radnje i mere u skladu sa Zakonom
11. ostvaruje saradnju sa načelnikom upravnog okruga i okružnim štabom za vanredne situacije u cilju jedinstvenog i usklađenog delovanja u vanrednim situacijama
12. ostvaruje saradnju sa drugim opštinama i gradovima, Ministarstvom unutrašnjih poslova i Vojskom Srbije u cilju usklađivanja aktivnosti u vanrednim situacijama
13. izveštava Skupštinu grada o stanju na terenu i o preduzetim aktivnostima u vanrednoj situaciji
14. razmatra i odlučuje o drugim pitanjima iz oblasti zaštite i spasavanja iz svoje nadležnosti
15. vrši i druge poslove u oblasti civilne zaštite u skladu sa Zakonom.
Gradsko veće u sistemu zaštite i spasavanja stanovništva i materijalnih i kulturnih dobara na teritoriji grada Čačka, u skladu sa Zakonom vrši sledeće poslove:
1. usvaja Procenu ugroženosti za teritoriju grada
2. usvaja Plan zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama
3. obrazuje Komisiju za procenu štete nastale od elementarnih nepogoda i drugih nezgoda
4. donosi odluke o pomoći za sanaciju štete nastale od elementarnih nepogoda i drugih nezgoda
5. prati realizaciju preventivnih mera zaštite
6. predlaže akta koja donosi Skupština grada
7. obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom, Statutom grada i ovom odlukom.
Za vreme vanredne situacije Gradonačelnik, zamenik Gradonačelnika i članovi Gradskog veća, obavljaju funkcije dok traje vanredna situacija.
4. Gradski štab za vanredne situacije
Obrazovanje i nadležnosti Gradskog štaba za vanredne situacije uređeni su Zakonom i odlukom Skupštine grada.
Gradske uprave grada Čačka u okviru nadležnosti u sistemu zaštite i spasavanja obavljaju sledeće poslove i zadatke:
1. učestvuju u izradi Procene ugroženosti teritorije grada Čačka
2. učestvuju u pripremama i izvođenju pripremnog pomeranja ili evakuacije stanovništva
3. učestvuju u pripremama i sprovođenju zbrinjavanja evakuisanog stanovništva
4. staraju se oko obezbeđenja neophodnih sredstava za rad Gradskog štaba za vanredne situacije
5. nabavljaju i održavaju sredstva za uzbunjivanje u okviru sistema javnog uzbunjivanja u Republici Srbiji, učestvuje u izradi akustične studije za teritoriju grada Čačka
6. organizuju, razvijaju i vode ličnu i kolektivnu zaštitu
7. učestvuju u organizaciji, formiranju i opremanju jedinica civilne zaštite opšte namene
8. staraju se o obezbeđenju telekomunikacione i informacione podrške za potrebe zaštite i spasavanja
9. obavljaju i druge poslove zaštite i spasavanja.
Stručni, operativni, planski i organizacioni poslovi u vezi zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama za teritoriju Grada Čačka obavljaju se u Gradskoj upravi za opšte i zajedničke poslove grada Čačka.
Gradska uprava za opšte i zajedničke poslove u vezi sa zaštitom i spasavanjem u vanrednim situacijama obavlja sledeće poslove:
1. priprema predlog Procene ugroženosti teritorije grada Čačka u saradnji sa Sektorom za vanredne situacije - Upravom za vanredne situacije u Čačku, Gradskim štabom za vanredne situacije i drugim stručnim organima Grada i predlaže Gradskom veću njegovo donošenje
2. priprema Plan zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama u saradnji sa Sektorom za vanredne situacije - Upravom za vanredne situacije u Čačku i predlaže Gradskom veću njegovo donošenje
3. nosilac je aktivnosti na izradi Plana funkcionisanja civilne zaštite i sistema osmatranja i obaveštavanja (kao deo Plana odbrane grada Čačka)
4. obavlja poslove u vezi popune, opremanja i obučavanja jedinica civilne zaštite opšte namene
5. planira zbrinjavanje ugroženih, postradalih, izbeglih i evakuisanih lica u vanrednim situacijama u saradnji sa Gradskim štabom za vanredne situacije i u skladu sa Planom zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama
6. vodi evidenciju o pripadnicima jedinica civilne zaštite i sredstvima i opremom u civilnoj zaštiti: organizuje, razvija i vodi ličnu i kolektivnu zaštitu na teritoriji Grada
7. izrađuje Plan mobilizacije i organizuje izvršenje mobilizacije jedinica civilne zaštite opšte namene
8. obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima.
6. Ovlašćena i osposobljena pravna lica za zaštitu i spasavanje
Ovlašćena i osposobljena pravna lica vrše zaštitu i spasavanje građana, materijalnih, kulturnih i drugih dobara u slučaju opasnosti i nesreća izazvanih elementarnim nepogodama i drugim nesrećama, u skladu sa svojom delatnošću, kao i zadacima koje im naredi Gradski štab za vanredne situacije.
Ovlašćena i osposobljena pravna lica dužna su da planski prilagode svoje kapacitete i organizaciju za izvršavanje zadataka zaštite i spasavanja.
Nadležni organ grada Čačka obezbediće naknadu stvarnih troškova privrednim i drugim pravnim licima za sprovođenje priprema i angažovanje u izvršavanju mera i zadataka civilne zaštite.
Gradski štab za vanredne situacije daće predlog za donošenje Odluke o privrednim društvima i drugim pravnim licima koja će biti angažovana u slučaju elementarnih nepogoda i drugih nesreća.
Ovlašćena pravna lica od značaja za zaštitu i spasavanje na teritoriji grada Čačka odrediće se posebnom odlukom.
III POVERENICI CIVILNE ZAŠTITE
Poverenici civilne zaštite (u daljem tekstu: poverenici) i zamenici poverenika preduzimaju neposredne mere za učešće građana u sprovođenju mera i zadataka civilne zaštite i lične, uzajamne i kolektivne zaštite i rukovode jedinicama civilne zaštite opšte namene.
Građani na ugroženim područjima dužni su da postupaju u skladu sa uputstvima poverenika, odnosno zamenika poverenika.
Imenovanje poverenika i zamenika poverenika izvršiće Gradski štab za vanredne situacije u roku od 60 (šezdeset) dana od dana donošenja ove odluke.
Poverenici u privrednim društvima i drugim pravnim licima postavljaju se zavisno od organizacione strukture, prostora organizovanja, delovanja i broja zaposlenih prema sopstvenoj proceni ovih subjekata. Poverenici i zamenici poverenika obavljaju poslove zaštite i spasavanja u naseljenim mestima, delu naselja, stambenim zgradama i selima (u daljem tekstu: naselja), privrednim društvima i drugim pravnim licima.
Za organizaciju i sprovođenje preventivnih mera zaštite i spasavanja i pokretanje početnih aktivnosti u slučaju pojave opasnosti po život i zdravlje ljudi, materijalnih i kulturnih dobara kao i zaštita životne sredine postavljaju se poverenici civilne zaštite i njihovi zamenici u sledećim mestima:
1. Za Mesnu zajednici Atenica 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
2. Za Mesnu zajednica Kulinovci 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
3. Za Mesnu zajednicu Bresnica 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
4. Za Mesnu zajednicu Bečanj 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
5. Za Mesnu zajednicu Vujetinci jedan (1) poverenik i jedan (1) zamenik poverenika
6. Za Mesnu zajednicu Donja Gorevnica 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
7. Za Mesnu zajednicu Goričani 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
8. Za Mesnu zajednicu Kačulice 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
9. Za Mesnu zajednicu Trnava 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
10. Za Mesnu zajednicu Viljuša 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
11. Za Mesnu zajednicu Gornja Gorevnica 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
12. Za Mesnu zajednicu Trbušani 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
13. Za Mesnu zajednicu Vranići 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
14. Za Mesnu zajednicu Donja Trepča 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
15. Za Mesnu zajednicu Gornja Trepča 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
16. Za Mesnu zajednicu Ostra 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika;
17. Za Mesnu zajednicu Mojsinje 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
18. Za Mesnu zajednicu Stančići 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
19. Za Mesnu zajednicu Jezdina 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
20. Za Mesnu zajednicu Beljina 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
21. Za Mesnu zajednicu Pridvorica 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
22. Za Mesnu zajednicu Loznica 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
23. Za Mesnu zajednicu Zablaće 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
24. Za Mesnu zajednicu Vapa 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
25. Za Mesnu zajednicu Baluga Trnavska 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
26. Za Mesnu zajednicu Ježevica 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
27. Za Mesnu zajednicu Banjica 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
28. Za Mesnu zajednicu Rajac 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
29. Za Mesnu zajednicu Lipnica 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
30. Za Mesnu zajednicu Brezovica 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
31. Za Mesnu zajednicu Ljubić 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
32. Za Mesnu zajednicu Miokovci 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
33. Za Mesnu zajednicu Milićevci 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
34. Za Mesnu zajednicu Prislonica 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
35. Za Mesnu zajednicu Mrčajevci 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
36. Za Mesnu zajednicu Katrga 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
37. Za Mesnu zajednicu Mršinci 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
38. Za Mesnu zajednicu Slatina 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
39. Za Mesnu zajednicu Kukići 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
40. Za Mesnu zajednicu Žaočani 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
41. Za Mesnu zajednicu Preljina 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
42. Za Mesnu zajednicu Rakova 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
43. Za Mesnu zajednicu Sokolići 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
44. Za Mesnu zajednicu Konjevići 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
45. Za Mesnu zajednicu Baluga Ljubićka 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
46. Za Mesnu zajednicu Prijevor 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
47. Za Mesnu zajednicu Vidova 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
48. Za Mesnu zajednicu Rošci 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
49. Za Mesnu zajednicu Vrnčani 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
50. Za Mesnu zajednicu Jančići 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
51. Za Mesnu zajednicu Petnica 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
52. Za Mesnu zajednicu Premeća 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
53. Za Mesnu zajednicu Parmenac 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
54. Za Mesnu zajednicu Pakovraće 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
55. Za Mesnu zajednicu Riđage 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
56. Za Mesnu zajednicu Međuvršje 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
57. Za Mesnu zajednicu Ovčar Banja 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
58. Za Mesnu zajednicu "Sveti Sava" 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
59. Za Mesnu zajednicu "Stari Grad" 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
60. Za Mesnu zajednicu "Palilula" 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
61. Za Mesnu zajednicu "Park" 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
62. Za Mesnu zajednicu "Ključ" 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
63. Za Mesnu zajednicu "Alvadžinica" 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
64. Za Mesnu zajednicu "3. decembar" 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
65. Za Mesnu zajednicu "Košutnjak" 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
66. Za Mesnu zajednicu "Ljubić Kej" 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
67. Za Mesnu zajednicu "Sajmište" 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
68. Za Mesnu zajednicu "Tanasko Rajić" 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika
69. Za Mesnu zajednicu "Lugovi" 1 (jedan) poverenik i 1 (jedan) zamenik poverenika.
IV JEDINICE CIVILNE ZAŠTITE OPŠTE NAMENE
Jedinice civilne zaštite opšte namene obrazuju se, opremaju i osposobljavaju kao operativne snage za izvršavanje zadataka civilne zaštite kao što su lokalizovanje i gašenje početnih manjih požara i šumskih požara, učešće u zaštiti od poplava, ukazivanje prve pomoći, učešće u zbrinjavanju ugroženog stanovništva, pomoć u asanaciji terena i druge aktivnosti po proceni Gradskog štaba za vanredne situacije.
U gradu Čačku formira se 69 jedinica civilne zaštite opšte namene jačine odeljenja sa ukupno 690 obveznika civilne zaštite.
Popunu, opremanje i obuku jedinica izvršiće Gradska uprava za opšte i zajedničke poslove grada Čačka.
Skupština grad posebnom odlukom urediće formiranje, organizacija, opremanje, osposobljavanje i funkcionisanje jedinica civilne zaštite opšte namene na teritoriji grada Čačka.
V PROCENA UGROŽENOSTI, PLAN ZAŠTITE I SPASAVANJA U VANREDNIM SITUACIJAMA I PLAN FUNKCIONISANJA CIVILNE ZAŠTITE
Nosilac izrade Procene ugroženosti grada Čačka od elementarnih nepogoda i drugih nesreća je Gradska uprava za opšte i zajedničke poslove u saradnji sa organizacionom jedinicom Sektora za vanredne situacije u Čačku i drugim organizacionim jedinicama Gradske uprave, u skladu sa zakonom, metodologijom za izradu Procene ugroženosti i Planova zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama.
Gradski štab za vanredne situacije razmatra Procenu ugroženosti i dostavlja je na usvajanje Gradskom veću.
Nosilac izrade Plana zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama za grad je Gradska uprava za opšte i zajedničke poslove u saradnji sa organizacionom jedinicom Sektora za vanredne situacije u Čačku i drugim organizacionim jedinicama Gradske uprave, u skladu sa Zakonom i Metodologijom za izradu Procene ugroženosti i planova zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama.
Gradski štab za vanredne situacije razmatra Plan zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama grada Čačka i dostavlja ga Gradskom veću na usvajanje.
Nosilac izrade Plana funkcionisanja sistema civilne zaštite, izrade Plana funkcionisanja kao sastavnog dela Plana odbrane grada je Gradska uprava za opšte i zajedničke poslove u saradnji sa organizacionom jedinicom Sektora za vanredne situacije i drugim organizacionim jedinicama Gradske uprave, u skladu sa Uputstvom o metodologiji za izradu planova odbrane i potrebnim izvodom iz Plana odbrane Republike.
Lična i kolektivna zaštita u gradu Čačku se organizuje po mestu rada i mestu stanovanja.
Građani vlasnici stambenih zgrada, odnosno kuća, dužni su da za potrebe lične zaštite i spasavanja i zaštite i spasavanja članova porodičnog domaćinstva, kao i imovine, nabave i drže u ispravnom stanju sredstva i opremu predviđenu Uredbom o obaveznim sredstvima i opremi za ličnu i kolektivnu zaštitu od elementarnih nepogoda i drugih nesreća.
Obavezuje se Gradska uprava za opšte i zajedničke poslove da u saradnji sa organizacionom jedinicom Sektora za vanredne situacije, pripremi uputstva i druge publikacije kojima će se vršiti edukacija stanovništva o postupcima u mogućoj ili nastaloj opasnosti, posebno o reagovanju prilikom zemljotresa, poplava i požara.
U realizaciji aktivnosti navedenih u stavu 3. ovog člana uključuju se poverenici.
VII FINANSIRANJE I PRIZNANJA I NAGRADE
Iz budžeta grada Čačka i sredstava Fonda za vanredne situacije, za potrebe zaštite i spasavanja stanovništva i materijalnih dobara od elementarnih nepogoda i drugih nesreća finansiraju se:
- organizovanje, opremanje i obučavanje Gradskog štaba za vanredne situacije
- organizovanje, opremanje i obučavanje jedinica civilne zaštite opšte namene
- troškovi angažovanja osposobljenih pravnih lica u skladu sa ugovorom za izvršavanje zadataka zaštite i spasavanja
- obuka iz oblasti civilne zaštite koju organizuje grad i
- drugi poslovi civilne zaštite određeni pozitivnim propisima.
Za naročite uspehe u organizovanju i sprovođenju zadataka civilne zaštite i drugih poslova zaštite i spasavanja, privrednim društvima i drugim pravnim licima, službama i gradskim upravama, Štaba za vanredne situacije, poverenicima, zamenicima poverenika, drugim pripadnicima i zaslužnim pojedincima za teritoriju grada Čačka dodeljuju se priznanja i nagrade.
Priznanja i nagrade će se uručivati na dan grada ili na Svetski dan civilne zaštite 1. marta.
Ovlašćuje se Gradsko veće da bliže uredi vrstu nagrada i priznanja kao i kriterijume za njihovu dodelu.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Čačka".