ZAKLJUČAK
O USVAJANJU AKCIONOG PLANA ZA SPROVOĐENJE STRATEGIJE RAZVOJA SISTEMA IZVRŠENJA KRIVIČNIH SANKCIJA U REPUBLICI SRBIJI DO 2020. GODINE

("Sl. glasnik RS", br. 85/2014)

1. Usvaja se Akcioni plan za sprovođenje Strategije razvoja sistema izvršenja krivičnih sankcija u Republici Srbiji do 2020. godine, koji je sastavni deo ovog zaključka.

2. Ovaj zaključak objaviti u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

AKCIONI PLAN
ZA SPROVOĐENJE STRATEGIJE RAZVOJA SISTEMA IZVRŠENJA KRIVIČNIH SANKCIJA U REPUBLICI SRBIJI DO 2020. GODINE

 

1. UVOD

Vlada je 23. decembra 2013. godine donela Strategiju razvoja sistema izvršenja krivičnih sankcija u Republici Srbiji do 2020. godine ("Službeni glasnik RS", broj 114/13).

Navedenom strategijom nastavlja se sa ispunjavanjem reformskih zadataka zacrtanim u prethodnoj strategiji, uz uključivanje postojećih prioriteta i opredeljenja Uprave za izvršenje krivičnih sankcija u cilju dostizanja standarda i funkcionisanja po principima modernih i razvijenih penalnih sistema koje Strategija predviđa.

Strategija razvoja sistema izvršenja krivičnih sankcija u Republici Srbiji do 2020. godine (u daljem tekstu: Strategija) će kroz implementaciju Akcionog plana omogućiti primenu mera i aktivnosti koje će nadležni državni organi sprovoditi kako bi doprineli da savremeni sistem izvršenja krivičnih sankcija kao deo razvijenog i efikasnog pravosudnog sistema, uspešno reaguje na kriminalitet i tokom izvršenja krivičnih sankcija utiče na pojedinca da izmeni ponašanje, stekne nove veštine i znanja i uspešno se integriše u društvenu zajednicu.

Akcioni plan predstavlja skup precizno definisanih aktivnosti usmerenih na sprovođenje mera iz Strategije koje se odnose na: zakonsku regulativu i propise, infrastrukturu, poštovanje ljudskih prava lica lišenih slobode i zaštitu posebno osetljivih kategorija, tretman, zdravstvenu zaštitu lica lišenih slobode, izvršenje mere bezbednosti, obuku, stručno osposobljavanje osuđenih i njihov rad, pravosudnu policiju, alternativne mere i sankcije, socijalnu reintegraciju i postpenalni prihvat, obuku i stručno osposobljavanje zaposlenih u sistemu izvršenja, nadzor, kao i informacione i bezbednosne sisteme.

Ostvarenje osnovnog cilja Akcionog plana je jasno definisano Strategijom, a njeno sprovođenje predviđeno je kroz utvrđene aktivnosti, rokove, odgovorne subjekte, indikatore i potrebne resurse za svaku pojedinačnu meru iz Strategije.

Skupom aktivnosti koje su predviđene Akcionim planom, kroz ostvarenje ciljeva Strategije, stvoriće se uslovi za poboljšanje položaja osuđenih, pritvorenih i drugih lica lišenih slobode, bolje ostvarivanje njihovih prava, humanizaciju sistema izvršenja krivičnih sankcija i potpuniju primenu međunarodnih standarda u toj oblasti, kao i delotvorniji rad državnih organa.

Akcionim planom je određeno da predviđene mere preduzimaju nadležni državni organi.

U odnosu na obaveze koje je Republika Srbija preuzela potvrđivanjem međunarodnih konvencija, pre svega Evropske konvencije o ljudskim pravima, Međunarodnog pakta o građanskim i političkim pravima i Evropske konvencije protiv mučenja i drugih svirepih, nehumanih ili ponižavajućih kazni ili postupaka, ciljevi definisani u Strategiji, koji će biti sprovedeni u okviru Akcionog plana, doprineće ispunjenju obaveza koje je Republika Srbija preuzela potvrđivanjem navedenih konvencija.

Predviđeni ljudski resursi i njihova inicijalna i stalna obuka omogućiće stvaranje kadrova sposobnih da kroz Akcioni plan sprovedu Strategiju i predstavljaće veliki ulog za buduće delovanje u stalnom unapređenju sistema izvršenja krivičnih sankcija.

2. PROCES IZRADE AKCIONOG PLANA

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija, kao organ u sastavu Ministarstva pravde, bila je nosilac aktivnosti u izradi Akcionog plana za sprovođenje strategije.

Proces izrade Akcionog plana podržala je Organizacija za evropsku bezbednost i saradnju. Ministarstvo pravde je obrazovalo radnu grupu. Navedena radna grupa je održala više radnih sastanaka i pripremila tekst akcionog plana.

Tabela Akcionog plana je sistematizovana u odnosu na svaku pojedinačnu meru predviđenu Strategijom.

AKCIONI PLAN ZA SPROVOĐENJE STRATEGIJE RAZVOJA SISTEMA IZVRŠENJA KRIVIČNIH SANKCIJA DO 2020. GODINE

 

1. Zakonska regulativa i propisi

 

Cilj

Otklanjanje nedostataka u pravnom okviru i usklađivanje sa drugim propisima i evropskim standardima i praksom

Indikator cilja

Normativni okvir u potpunosti usklađen sa evropskim standardima i praksom

Br.

Mere iz strategije

Aktivnosti

Rok

Odgovorni subjekti

Indikatori

Potrebni resursi

1.1

Organizovanje javnih tribina na kojima će se stručnoj i drugoj javnosti predstaviti tekstovi Zakona o izvršenju krivičnih sankcija i Zakona o izvršenju vanzavodskih sankcija i mera

Upoznavanje stručne i druge javnosti sa novim rešenjima i institutima u Zakonu o izvršenju krivičnih sankcija i Zakona o izvršenju vanzavodskih sankcija i mera

Oktobar 2014. godine

Ministarstvo nadležno za poslove pravosuđa, Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Organizovane javne tribine kojima je prisustvovala stručna javnost

Finansiranje od strane Misije OEBS-a

1.2

Izrada relevantnih podzakonskih akata, rasporednog akta i akta o sistematizaciji radnih mesta u Upravi

Oformiti radnu grupu u cilju izrade podzakonskih akata

Septembar 2014. godine

Ministarstvo nadležno za poslove pravosuđa, Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Doneti podzakonski akti

Nisu potrebna dodatna sredstva

1.3

Organizovanje seminara za zaposlene u Upravi u cilju upoznavanja sa novim zakonskim i podzakonskim rešenjima

Organizovati seminare za zaposlene u različitim službama u zavodima

Mart 2015. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Zaposleni u različitim službama u zavodima upoznati sa novim zakonskim i podzakonskim rešenjima

Finansiranje od strane Misije OEBS-a

1.4

Predlaganje izmena krivično pravnog zakonodavstva u cilju uvođenja novih oblika i vrsta alternativnih mera i sankcija i usaglašavanja sa evropskim standardima u ovoj oblasti

Izrada analize potreba uvođenja novih alternativnih sankcija i mera

Decembar 2015. godine

Ministarstvo nadležno za poslove pravosuđa, Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Izrađena analiza

Nisu potrebna dodatna sredstva

Izrada izmena krivičnog zakonodavstva u skladu sa izrađenom analizom

Decembar 2016. godine

Ministarstvo nadležno za poslove pravosuđa, Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Izrađen nacrt

Nisu potrebna dodatna sredstva

 

2. Ustanovljenje sudije za izvršenje krivičnih sankcija

 

Cilj

Delotvornija sudska zaštita i nadzor nad poštovanjem prava lica lišenih slobode

Indikator cilja

Uspostavljena mreža sudija za izvršenje i povećan broj zahteva za sudsku zaštitu lica lišenih slobode (100% do 2020. godine u odnosu na 2013. godinu)

Br.

Mere iz strategije

Aktivnosti

Rok

Odgovorni subjekti

Indikatori

Potrebni resursi

2.1.

Obuka sudija za izvršenje krivičnih sankcija iz oblasti prava lica lišenih slobode, savremenih tokova u izvršenju krivičnih sankcija i prihvaćenih trendova u oblasti njihovog tretmana i postpenalnog prihvata

Sačinjavanje i sprovođenje plana i programa obuke

Septembar 2014. godine

Ministarstvo nadležno za poslove pravosuđa, Pravosudna akademija

Izrađen plan i program obuke

Finansiranje od strane Misije OEBS-a

Organizovanje obuke u skladu sa planom i programom obuke

Septembar 2014. godine do decembra 2015. godine

Ministarstvo nadležno za poslove pravosuđa, Pravosudna akademija Misija OEBS

Sprovedena obuka na teritoriji svih Viših sudova

Finansiranje od strane Misije OEBS-a

2.2

Informisanje lica lišenih slobode o postojanju i mogućnostima zaštite njihovih prava u postupku pred sudijom za izvršenje krivičnih sankcija

Izrada i štampanje priručnika, lifleta i informatora za osuđena lica i njihovo distribuiranje tokom poseta zavodima

Decembar 2014. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Priručnik i ostali informativni materijali dostavljeni zavodima i lica lišena slobode su informisana o postupcima pred sudijom za izvršenje

Finansiranje od strane Misije OEBS-a

 

3. Infrastruktura

 

Cilj

Unapređenje infrastrukturnih kapaciteta Uprave

Indikator cilja

Izgrađeni novi zavodi u Pančevu i Kragujevcu i završene rekonstrukcije u OZ Beograd, SZB Beograd, KPZ Niš, KPZ Valjevo, VPD Kruševac, KPZ za žene Požarevac, KPZ u Ćupriji,OZ u Užicu, KPZ Požarevac - Zabela do 2020. godine u skladu sa evropskim standardima

Br.

Mere iz strategije

Aktivnosti

Rok

Odgovorni subjekti

Indikatori

Potrebni resursi

3.1

Izgradnja novih objekata i zavoda

Izrada Glavnih projekta za nove zatvore u Pančevu i Kragujevcu

Septembar 2014. godine, Decembar 2014. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Završetak Glavnog projekta

Finansiranje iz donacije EU (IPF3)

Izvođenje građevinsko zanatskih radova na izgradnji novih zatvora u Pančevu i Kragujevcu

Jul 2018. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Završetak izgradnje novih zatvora u Pančevu i Kragujevcu

Finansiranje iz kredita Razvojne Banke Saveta Evrope i budžeta Republike Srbije

Obezbeđivanje lokacije za izgradnju zatvorskog kompleksa na teritoriji Zapadne Srbije

Decembar 2015. godine

Ministarstvo nadležno za poslove pravosuđa, Ministarstvo nadležno za poslove odbrane

Obezbeđena lokacija

Nisu potrebna dodatna sredstva

Izrada planske dokumentacije i izgradnja ustanove

Decembar 2020. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Završetak izgradnje nove ustanove

Finansiranje iz budžeta Republike Srbije 

3.2

Rekonstrukcija smeštajnih kapaciteta postojećih zavoda u skladu sa evropskim standardima

Izvođenje radova na rekonstrukciji smeštajnih kapaciteta u OZ Beograd, KPZ Niš, KPZ Valjevo, KPZ za žene Požarevac, KPZ Zabela, SZB, VPD Kruševac, KPZ Ćuprija, OZ Užice

Jun 2018. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Završene rekonstrukcije u navedenim zatvorima u skladu sa evropskim standardima

Finansiranje iz: Donacija Vlade Kraljevine Norveške, EU (IPA) fondova i budžeta Republike Srbije

Upodobljavanje smeštajnih kapaciteta u skladu sa propisanim standardima

Trajno

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Smeštajni kapaciteti u skladu sa propisanim standardima

IPA fondovi i budžet Republike Srbije

3.3

Analiza materijalnih ušteda i uvođenje modernih tehnologija

Jačanje kapaciteta za praćenje troškova i finansijsko upravljanje (uvođenje novog softvera za računovodstvo i finansijsku analizu u sedištu Uprave)

Decembar 2014. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Smanjenje troškova u zavodima za 10 % do kraja 2015. godine

1 milion dinara iz budžeta Republike Srbije za nabavku softvera

Jačanje interne revizije u zavodima i dalji razvoj sistema interne kontrole

Decembar 2015. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Smanjenje troškova u zavodima za 10 % do kraja 2015. godine

8 miliona dinara godišnje za zapošljavanje novih internih revizora iz budžeta Republike Srbije

Uvođenje solarne energije za grejanje vode (nabavka i instalacija solarnih panela)

Decembar 2015. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Smanjenje troškova u zavodima za 10 % do kraja 2015. godine

802.000 eur - IPA 2013 za solarne panele , sufinansiranje iz budžeta Republike Srbije 144.000 eur

Jačanje proizvodnje za sopstvene potrebe u okviru procesa upošljavanja osuđenika

Trajno

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Smanjenje troškova u zavodima za 10 % do kraja 2015. godine

86 miliona dinara iz budžeta Republike Srbije za internu proizvodnju

 

4. Poštovanje ljudskih prava i zaštita posebno osetljivih kategorija

 

Cilj

Obezbeđivanje uslova za bolje ostvarivanje prava lica lišenih slobode

Indikator cilja

Program obuke o ljudskim pravima za sve zaposlene u Upravi se redovno sprovodi i informatori o pravima lica lišenih slobode dostupni u svim zavodima

Br.

Mere iz strategije

Aktivnosti

Rok

Odgovorni subjekti

Indikatori

Potrebni resursi

4.1

Kontinuirani rad na edukaciji svih zaposlenih u Upravi iz oblasti zaštite ljudskih prava

Izraditi plan obuke za zaposlene u svim službama i obezbediti materijal za zaposlene u okviru sprovođenja redovne obuke u Centru za obuku i stručno usavršavanje Uprave (Evropska zatvorska pravila i preporuke Evropskog komiteta protiv torture)

Septembar 2014. godine

Centar za obuku i stručno osposobljavanje Uprave

Delotvorna primena opšte prihvaćenih pravila međunarodnog prava

Nisu potrebna dodatna sredstva

Angažovati stručnjake iz organizacija civilnog društva u obuci zaposlenih, preko Centra za obuku i stručno osposobljavanje Uprave

Kontinuirana aktivnost

Centar za obuku i stručno osposobljavanje Uprave

Uspostavljena saradnja sa organizacijama civilnog društva

Nisu potrebna dodatna sredstva

4.2

Uspostavljanje održivih sistema informisanja lica lišenih slobode o njihovim pravima i načinima zaštite prava

Izrada novog priručnika i vodiča za osuđena lica

Decembar 2014. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Odštampan priručnik dostavljen svim zavodima

Finansiranje od strane Misije OEBS-a

Uspostavljanje efikasnog sistema kontrole redovnog informisanja osuđenih lica o zaštiti prava

Kontinuirana aktivnost

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Priručnik i vodič za osuđena lica stalno su dostupni u svim zavodima

Nisu potrebna dodatna sredstva

4.3

Poboljšanje materijalnih uslova u zavodima i rešavanje problema prenaseljenosti zavoda u skladu sa Strategijom za smanjenje Preopterećenosti smeštajnih kapaciteta u zavodima za izvršenje krivičnih sankcija u Republici Srbiji u periodu od 2010. do 2015. godine

Renoviranje paviljona u zavodima u skladu sa investicionim planom Uprave

Decembar 2014. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Završene planirane rekonstrukcije u skladu sa evropskim standardima

Sredstva obezbeđena Zakonom o budžetu Republike Srbije za 2014. godinu

Praćenje realizacije mera propisanih Strategijom

Decembar 2014. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Izrađen izveštaj o sprovođenju mera propisanih Strategijom

Nisu potrebna dodatna sredstva

4.4

Razvijanje novih programa tretmana, obuke, stručnog usavršavanja, kao i pomoći okupacionom terapijom za posebno osetljive kategorije lica (žene, maloletnike, invalide, mentalno obolela lica, zavisnike i dr.)

Analiza postojećih programa tretmana

Septembar 2014. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija, Centar za obuku i stručno osposobljavanje Uprave

Izrađena analiza postojećih programa tretmana

Nisu potrebna dodatna sredstva

Izrada savremenih programa tretmana prema posebno osetljivim kategorija osuđenih

Decembar 2015. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija, Centar za obuku i stručno osposobljavanje Uprave

Izrađeni programi tretmana za posebno osetljive kategorije osuđenih

IPA fond, budžet Republike Srbije

 

5. Maloletnici u sistemu izvršenja

 

Cilj

Obezbeđivanje uslova za bolje ostvarivanje prava maloletnika u sistemu izvršenja krivičnih sankcija

Indikator cilja

Obučeno osoblje primenjuje specijalizovane programe tretmana u skladu sa potrebama maloletnika

Br.

Mere iz strategije

Aktivnosti

Rok

Odgovorni subjekti

Indikatori

Potrebni resursi

5.1

Donošenje posebne strategije za unapređenje položaja i prava maloletnika u krivično-pravnom sistemu

Izrada nacrta strategije za unapređenje položaja i prava maloletnika u krivično-pravnom sistemu

Decembar 2014. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Nacrt strategije predat Vladi

Nisu potrebna dodatna sredstva

5.2

Koordinacija sa drugim državnim organima i nevladinim organizacijama u sprovođenju reformi koje se odnose na maloletne prestupnike

Formiranje Saveta za maloletnike u skladu sa Zakonom o maloletnim učiniocima krivičnih dela

Jun 2015. godine

Ministarstvo nadležno za poslove pravosuđa

Savet za maloletnike obavlja sve poslove predviđene Zakonom

Nisu potrebna dodatna sredstva

5.3

Izmene Zakona o maloletnim učiniocima krivičnih dela i krivično pravnoj zaštiti maloletnih lica, između ostalog, i davanjem širih ovlašćenja sudiji za maloletnike

Izrada nacrta izmene Zakona o maloletnim učiniocima krivičnih dela

Decembar 2014. godine

Ministarstvo nadležno za poslove pravosuđa

Nacrt dostavljen Vladi

Nisu potrebna dodatna sredstva

5.4

Kadrovsko osnaživanje Uprave radi unapređivanja tretmana za maloletnike

Sprovesti konkurs za popunjavanje radnih mesta

Decembar 2015. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Radna mesta popunjena

Finansiranje iz budžeta Republike Srbije

5.5

Unapređenje novih programa tretmana (npr. specijalizovani program za rad sa učiniocima seksualnih krivičnih dela, specijalizovani programi za rad sa bolestima zavisnosti) i programa pripreme za otpust kad su u pitanju maloletni prestupnici

Analiza potreba maloletnih izvršilaca krivičnih dela

Septembar 2014. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Izrađena analiza potreba maloletnih izvršilaca krivičnih dela

Nisu potrebna dodatna sredstva

Izrada specijalizovanih programa tretmana i programa pripreme za otpust u skladu sa rezultatima analize

Decembar 2015. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Specijalizovani programi tretmana i pripreme za otpust se sprovode

Donacija Vlade Kraljevine Norveške

5.6

Unapređenje obuke i stručnog usavršavanja zaposlenih kako bi se osiguralo da imaju dovoljna znanja, kvalifikacije i motivaciju za sprovođenje neophodnih reformi, kako uvođenjem standardizovanih obuka, tako i licencama i obukama za profesionalni rad u oblasti pravosudnog sistema koji se odnosi na maloletna lica

Analiza potreba stručnog usavršavanja zaposlenih

Decembar 2014. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Izrađena analiza potreba stručnog usavršavanja zaposlenih

Nisu potrebna dodatna sredstva

Izrada specijalizovanih programa obuke i stručnog usavršavanja zaposlenih i uvođenje standardizovanih obuka za rad sa maloletnicima

Decembar 2015. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Uvedena standardizovana obuka zaposlenih za rad sa maloletnicima

Donacija Vlade Kraljevine Norveške

5.7

Rekonstrukcija i izgradnja novih smeštajnih kapaciteta za maloletnike, i specijalizovanih ustanova ili odeljenja za lečenje i osposobljavanje

Rekonstrukcija smeštajnih kapaciteta u KPZ u Valjevu i VPD u Kruševcu

Jun 2016. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Smeštajni kapaciteti rekonstruisani u skladu sa evropskim standardima

Donacija Vlade Kraljevine Norveške, budžet Republike Srbije

Izgradnja odeljenja za lečenje i osposobljavanje u VPD u Kruševcu

Decembar 2017. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Izgrađena odeljenja za lečenje i osposobljavanje u skladu sa evropskim standardima

Donacija Vlade Kraljevine Norveške, budžet Republike Srbije

 

6. Žene u sistemu izvršenja krivičnih sankcija

 

Cilj

Unapređenje položaja i prava žena u sistemu izvršenja krivičnih sankcija

Indikator cilja

Obučeno osoblje primenjuje specijalizovane programe tretmana u skladu sa potrebama žena u sistemu izvršenja krivičnih sankcija

Br.

Mere iz strategije

Aktivnosti

Rok

Odgovorni subjekti

Indikatori

Potrebni resursi

6.1

Unapređenje smeštajnih kapaciteta i uslova, kao i izgradnja otvorenog odeljenja u Kazneno popravnom zavodu za žene u Požarevcu

Izvođenje građevinsko zanatskih radova na rekonstrukciji i izgradnji u Kazneno popravnom zavodu za žene u Požarevcu

Decembar 2017. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Završetak izgradnje nove zgrade otvorenog odeljenja i rekonstrukcije glavne smeštajne zgrade

Sredstva obezbeđena iz donatorskih fondova EU (IPA 2013) i iz budžeta Republike Srbije za 2014. godinu

6.2

Unapređenje programa tretmana (specijalizovani programi za žrtve nasilja, tretman bolesti zavisnosti i program pripreme za otpust)

Analiza postojećih programa tretmana i njihovo unapređenje u skladu sa potrebama osuđenica

Septembar 2014. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija, Kazneno popravni zavod za žene u Požarevcu, Centar za obuku i stručno osposobljavanje Uprave

Izrađena analiza postojećih programa

Nisu potrebna dodatna sredstva

Izrada novih programa tretmana u skladu sa utvrđenim potrebama osuđenicama i realnim mogućnostima njihove primene

Mart 2015. godine

Kazneno popravni zavod za žene u Požarevcu, Centar za obuku i stručno osposobljavanje Uprave

Izrađeni novi programi tretmana koji odgovaraju potrebama osuđenica

Sredstva obezbeđena iz donatorskih fondova (IPA 2013)

6.3

Uspostavljanje obuke i stručnog osposobljavanja u skladu sa potrebama tržišta rada i u cilju upošljavanja nakon izvršene kazne

Izrada plana obuke u skladu sa rezultatima analize tržišta rada

Jednom godišnje

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija i Kazneno popravni zavod za žene u Požarevcu

Izrađen plan obuke u skladu sa rezultatima analize tržišta rada

Nisu potrebna dodatna sredstva

6.4

Unapređenje saradnje sa drugim državnim organima i koordinacija sa udruženjima građana radi uspešnije realizacije programa tokom i nakon izvršenja kazne

Izrada plana, programa i utvrđivanje načina saradnje sa drugim državnim organima, sa udruženjima građana i lokalnom zajednicom radi uspešnije realizacije programa tokom i nakon izvršenja kazne

Jednom godišnje

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija i Kazneno popravni zavod za žene u Požarevcu, lokalna zajednica, udruženja građana i drugi subjekti

Izrađen plan, godišnji program i način saradnje sa udruženjima građana i lokalnom zajednicom

Nisu potrebna dodatna sredstva

6.5

Unapređenje obuke i stručnog usavršavanja zaposlenih kako bi se osiguralo da imaju dovoljna znanja i kvalifikacije za sprovođenje novih programa obuke za osuđenice

Izrada plana i programa obuke za zaposlene u zavodu za primenu novih programa tretmana i obuke za zanimanja utvrđena planom

Jednom godišnje

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija i Kazneno popravni zavod za žene u Požarevcu

Izrađen program obuke za zaposlene u zavodu za primenu novih programa tretmana i obuke za zanimanja utvrđena planom

Nisu potrebna dodatna sredstva

Obuka zaposlenih za primenu novih programa obuke za osuđenice

Kontinuirano

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija i Centar za obuku i stručno osposobljavanje Uprave

Zaposleni u Kazneno-popravnom zavodu za žene u Požarevcu obučeni za primenu novih programa obuke

Finansiranje iz budžeta Republike Srbije

6.6

Unapređenje proizvodnih kapaciteta zavoda i upošljavanje osuđenica

Nabavka potrebne opreme za sprovođenje obuke

Jun 2015. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija i Kazneno popravni zavod za žene u Požarevcu

Nabavljena oprema za sprovođenje obuke

Sredstva obezbeđena iz EU IPA fonda 2013

Poboljšanje i modernizacija uslova za rad

Decembar 2016. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija i Kazneno popravni zavod za žene u Požarevcu

Uslovi za rad u proizvodnim kapacitetima su u skladu sa pozitivnim propisima.

Sredstva obezbeđena iz EU IPA fonda 2013

6.7

Unapređenje obrazovanja, obuke i stručnog osposobljavanja osuđenica

Realizacija programa osnovnog obrazovanja, obuke i stručnog osposobljavanja za odrasle

Kontinuirano

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija i Kazneno popravni zavod za žene u Požarevcu

Uspostavljen program obrazovanja, obuke i stručnog osposobljavanja za odrasle

Finansiranje iz budžeta Republike Srbije

 

7. Tretman osuđenih (programi postupanja)

 

Cilj

Primena opštih i specijalizovanih programa tretmana i programa prihvata u društvenu zajednicu u skladu sa individualnim kapacitetima osuđenih

Indikator cilja

Primenom individualizovanih programa tretmana tokom i nakon izvršenja kazne smanjen opšti povrat za 20% u odnosu na 2013. godinu

 

Mere iz strategije

Aktivnosti

Rok

Odgovorni subjekti

Indikatori

Potrebni resursi

7.1

Unapređivati jedinstvenu strategiju i smernice u oblasti tretmana i pripreme za otpust osuđenih, kao i primena odgovarajućih programa postupanja za različite kategorije osuđenih lica

Izraditi Pravilnik o tretmanu, programu postupanja, razvrstavanju i naknadnom razvrstavanju osuđenih

Septembar 2014. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Izrađen Pravilnik o tretmanu, programu postupanja, razvrstavanju i naknadnom razvrstavanju osuđenih

Nisu potrebna dodatna sredstva

Korigovanje jedinstvenih obrazaca i evidencija koje se koriste u sprovođenju tretmana

Decembar 2014. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Izmenjeni obrasci i evidencije koriste se u svim zavodima

Nisu potrebna dodatna sredstva

7.2

Kontinuirana obuka službenika tretmana sa akcentom na preispitivanje i izmenu programa postupanja, primenu specijalizovanih programa koji će omogućiti bolju socijalnu reintegraciju i prihvat osuđenih nakon izlaska sa izdržavanja kazne

Organizovati obuke za službenike tretmana, načelnike službi i upravnike ustanova za adekvatniju primenu instrumenta za procenu rizika, kao i za određivanje individualnih ciljeva i izradu pojedinačnih programa postupanja

Kontinuirano

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija i Centar za obuku i stručno osposobljavanje Uprave

Validnija procena rizika osuđenih lica i efikasnije sprovođenje programa postupanja

Iz budžeta Republike Srbije i iz donatorskih fondova

Izrada procedura saradnje službe tretmana i povereničkih kancelarija

Decembar 2014. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Službe za tretman i poverenici uspešno primenjuju utvrđene procedure u postpenalnom prihvatu

Nisu potrebna dodatna sredstva

7.3

Izrada i uvođenje specijalizovanih programa tretmana koji se odnose na prevenciju zavisnosti od psihoaktivnih supstanci, kontrolu besa, za počinioce seksualnog i rodno zasnovanog nasilja, kao i posebnih specijalizovanih programa namenjenih osetljivim kategorijama osuđenih lica (maloletnici, žene, osuđeni na duge kazne, osobe sa posebnim potrebama, stara lica, psihički obolele osobe i dr.

Organizovanje obuke za primenu psihosocijalnog tretmana za zavisnike od droga (KBT), psihoterapijskih tretmana u radu sa osuđenim licima, nenasilna komunikacija, rešavanje konflikata i sl.

Decembar 2015. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija, Centar za obuku i stručno osposobljavanje Uprave

Uspešan psihoterapijski tretman sa osuđenih u svim ustanovama za izvršenje krivičnih sankcija

Nisu potrebna dodatna sredstva

Organizovanje obuka za primenu specijalizovanih programa

Decembar 2015. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija, Centar za obuku i stručno osposobljavanje Uprave

Obučeno do 65 trenera za specijalizovane programe

Tvining projekat IPA fond 2013

Sprovođenje obuka za primenu specijalizovanih programa

Kontinuirano

Centar za obuku i stručno osposobljavanje Uprave

Svi zaposleni u Službi za tretman obučeni za primenu specijalizovanih programa

Nisu potrebna dodatna sredstva

7.4

Utvrditi mehanizme za saradnju i razmenu pozitivnih iskustava i dobre prakse između zavoda

Organizovati redovne sastanke zaposlenih u tretmanu

Trajno

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Ujednačena praksa i unapređenje rada, objektivno utvrđena potreba za adekvatnim usavršavanjem stručnog rada

Nisu potrebna dodatna sredstva

7.5

Obezbediti adekvatno stručno usavršavanje za sve zaposlene koji učestvuju u sprovođenju programa tretmana.

Kontinuirana obuka službenika tretmana

Kontinuirano

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija Centar za obuku i stručno osposobljavanje Uprave

Delotvorna primena opštih i specijalizovanih programa, unapređen i usavršen rad u tretmanu sa osuđenim licima

Finansiranje iz budžeta Republike Srbije

 

8. Zdravstvena zaštita lica lišenih slobode

 

Cilj

Sva lica lišena slobode imaju stepen zdravstvene zaštite kakva postoji u društvenoj zajednici

Indikator cilja

Broj zaposlenih u zdravstvenim službama, snabdevenost lekovima i medicinska oprema u zavodima odgovaraju broju i potrebama lica lišenih slobode, stomatološka zaštita je dostupna u skladu sa potrebama osuđenih

Br.

Mere iz strategije

Aktivnosti

Rok

Odgovorni subjekti

Indikatori

Potrebni resursi

8.1

Na osnovu usvojenog akta o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Upravi popuniti radna mesta zdravstvenih radnika u svim zavodima

Sprovesti konkurs za popunjavanje radnih mesta zdravstvenih radnika u svim zavodima

Decembar 2017. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Zaposlen dovoljan broj zdravstvenog osoblja u svim zavodima

Finansiranje iz budžeta Republike Srbije 

8.2

Nastaviti započete rekonstrukcije Specijalne zatvorske bolnice u Beogradu i prostora namenjenih zdravstvenoj zaštiti u drugim zavodima i poboljšati redovnost nabavke lekova i materijala i medicinske opreme

Izvođenje radova na rekonstrukciji smeštajnih kapaciteta Specijalne zatvorske bolnice u Beogradu

Decembar 2017. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Završene rekonstrukcije smeštajnih kapaciteta Specijalne zatvorske bolnice u Beogradu u skladu sa evropskim standardima

Finansiranje iz budžeta Republike Srbije

Poboljšanje uslova u prostorijama namenjenim zdravstvenoj zaštiti u svim zavodima

Decembar 2018. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Uslovi u prostorijama namenjenim zdravstvenoj zaštiti ispunjavaju opšte propise o zdravstvenoj zaštiti

Finansiranje iz budžeta Republike Srbije

Uspostavljanje centralizovanog sistema nabavke lekova i materijala medicinske opreme

Januar 2015. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija i Republički zavod za zdravstveno osiguranje

Centralizovana nabavka lekova i materijala medicinske opreme

Nisu potrebna dodatna sredstva

8.3

Unaprediti sistem stomatološke zaštite za sve osuđene u okviru zavoda

Analiza potreba za stomatološku zaštitu osuđenih

Septembar 2014. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Izrađena analiza potreba za stomatološku zaštitu osuđenih

Nisu potrebna dodatna sredstva

Nabavka opreme za stomatološku zaštitu osuđenih u skladu sa utvrđenim potrebama

Decembar 2016. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Nabavljena oprema za stomatološku zaštitu osuđenih

Finansiranje iz budžeta Republike Srbije 

8.4

Osnovati odeljenje za izvršenje mere bezbednosti obaveznog psihijatrijskog lečenja i čuvanja u zdravstvenoj ustanovi koja se izriče maloletnim licima

Izgradnja smeštajnih kapaciteta za izvršenje mere bezbednosti obaveznog psihijatrijskog lečenja i čuvanja u zdravstvenoj ustanovi koja se izriče maloletnim licima

Decembar 2017. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Smeštajni kapaciteti izgrađeni

Donatorska sredstva (aplicirano za sredstva iz fonda Vlade Kraljevine Norveške)

Opremanje potrebnom medicinskom i drugom opremom

Decembar 2017. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Nabavljena oprema

Finansiranje iz budžeta Republike Srbije

Prijem novih zaposlenih u zdravstvenoj službi

Decembar 2017. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Primljeni zaposleni

Finansiranje iz budžeta Republike Srbije

8.5

U saradnji sa ministarstvom nadležnim za poslove zdravlja obezbediti lekove za lečenje HIV (SIDA), C hepatita, tuberkuloze i supstitucione terapije zavisnika

Sprovođenje programa za lečenje HIV (SIDA), C hepatita, tuberkuloze i supstitucione terapije zavisnika u saradnji sa ministarstvom nadležnim za poslove zdravlja

Trajno

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija, Ministarstvo nadležno za poslove zdravlja

Programi za lečenje HIV (SIDA), C hepatita, tuberkuloze i supstitucione terapije zavisnika se sprovode u svim zavodima

Finansiranje iz budžeta Republike Srbije

8.6

Obezbediti kontinuiranu obuku zdravstvenih radnika za sprovođenje programa smanjenja štete kod bolesti zavisnosti i prevencije polno i krvno prenosivih bolesti i tuberkuloze i obezbediti održivost programa u sistemu izvršenja krivičnih sankcija

Izraditi programe obuke zdravstvenih radnika za sprovođenje programa smanjenja štete kod bolesti zavisnosti i prevencije polno i krvno prenosivih bolesti i tuberkuloze i obezbediti održivost programa u sistemu izvršenja krivičnih sankcija

Decembar 2015. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija i Centar za obuku i stručno osposobljavanje Uprave

Obučeno do 15 trenera za sprovođenje obuke zdravstvenih radnika

Nisu potrebna dodatna sredstva

Sprovođenje obuke za zdravstvene radnike kao redovan program obuke Centra za obuku i stručno osposobljavanje Uprave za izvršenje krivičnih sankcija

Kontinuirano

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija i Centar za obuku i stručno osposobljavanje Uprave

Obučeni zdravstveni radnici Uprave za izvršenje krivičnih sankcija

Nisu potrebna dodatna sredstva

 

9. Izvršenje mere bezbednosti obaveznog psihijatrijskog lečenja i čuvanja u zdravstvenoj ustanovi

 

Cilj

Stvaranje uslova za izvršenje mere bezbednosti na način koji omogućava licima na meri humaniji tretman i prihvat u društvenoj zajednici

Indikator cilja

Tokom izvršenja mere bezbednosti nivo poštovanja ljudskih prava lica na meri je poboljšan i sva lica na meri imaju individualizovan program tretmana

Br.

Mere iz strategije

Aktivnosti

Rok

Odgovorni subjekti

Indikatori

Potrebni resursi

9.1

Nastavak rekonstrukcije Specijalne zatvorske bolnice u Beogradu i uvođenje novih i razvijanje postojećih specijalizovanih programa

Završetak kompletne rekonstrukcije Specijalne zatvorske bolnice u Beogradu

Decembar 2017. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Završena rekonstrukcija u skladu sa evropskim standardima

Finansiranje iz budžeta Republike Srbije 

Izrada programa obuke i sprovođenje specijalizovanih programa (psihoterapijski programi u radu sa licima na meri bezbednosti)

Decembar 2016. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija i Specijalna zatvorska bolnica u Beogradu

Programi obuke izrađeni i primenjuju se

Finansiranje iz budžeta Republike Srbije 

9.2

Izmene zakonskih rešenja i uvođenje nadležnosti sudije za izvršenje u postupak odlučivanja o zameni mere bezbednosti

Formiranje radne grupe koja će izraditi nacrt izmena relevantnih zakona i dostavljanje nacrta Vladi

Decembar 2016. godine

Ministarstvo nadležno za poslove pravosuđa, Uprava za izvršenje krivičnih sankcija, Ministarstvo zdravlja

Nacrt izmena relevantnih zakona dostavljen Vladi

Nisu potrebna dodatna sredstva

9.3

Podizanje svesti i edukacija nosilaca pravosudnih funkcija, medicinskih radnika i zaposlenih u Upravi o različitim pozitivnim praksama u vezi sa merama bezbednosti koje postoje u drugim zemljama

Organizovanje javnih tribina

April 2017. godine

Ministarstvo nadležno za poslove pravosuđa

Javne tribine organizovane na teritoriji Apelacionih sudova

Finansiranje obezbeđeno od strane OEBS-a

Razmena iskustava sa stručnjacima iz zemalja u kojima postoji sistem mera bezbednosti koji je usklađen sa savremenim standardima

Jun 2016. godine

Ministarstvo nadležno za poslove pravosuđa i Ministarstvo zdravlja

Organizovana studijska poseta zemlji koja ima sistem mera bezbednosti usklađen sa savremenim standardima

Finansiranje obezbeđeno od strane OEBS-a

Organizovanje edukativnih seminara za nosioce pravosudnih funkcija, medicinsko osoblje i zaposlene u Upravi

Septembar 2017. godine

Ministarstvo nadležno za poslove pravosuđa, Ministarstvo zdravlja i Pravosudna akademija

Edukativni seminari organizovani na teritoriji svih osnovnih sudova

Finansiranje obezbeđeno od strane OEBS-a

9.4

Postepeno uvođenje nadležnosti Probacione službe u praćenju izvršenja mere obaveznog psihijatrijskog lečenja na slobodi i pomoći u obezbeđivanju prihvata i reintegracije lica nakon obustave mere bezbednosti obaveznog psihijatrijskog lečenja i čuvanja u zdravstvenoj ustanovi

Izmena akta o sistematizaciji i zapošljavanje novih poverenika

Mart 2017. godine

Ministarstvo nadležno za poslove pravosuđa, Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Zaposleni novi poverenici

Finansiranje iz budžeta Republike Srbije

Izrada plana obuke zaposlenih u Probacionoj službi

Jun 2017. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Plan obuke za zaposlene u Probacionoj službi izrađen

Nisu potrebna dodatna sredstva

Obuka zaposlenih u Probacionoj službi

Decembar 2019. godine

Centar za obuku i stručno osposobljavanje Uprave za izvršenje krivičnih sankcija

Svi zaposleni u probacionoj službi su obučeni u skladu sa novim planom obuke

Nisu potrebna dodatna sredstva

 

10. Obuka i stručno osposobljavanje osuđenih lica i njihov rad

 

Cilj

Sticanje i verifikacija znanja, kako bi se pružile mogućnosti za konstruktivno radno angažovanje lica lišenih slobode za vreme izvršenja kazne i uspešna reintegracija u društvo nakon izvršenja kazne, kroz obezbeđivanje konkretnih programa obuke i stručnog osposobljavanja osuđenih lica.

 

Indikator cilja

Povećan broj osuđenih lica koji godišnje završe sertifikovanu obuku sa 7,2% u 2014. godini na 15% do 2020. godine, u odnosu na prosečno brojno stanje osuđenih.
Povećan broj osuđenih lica obuhvaćenih konstruktivnim upošljavanjem osuđenih sa 22% u 2014. godini na 40% do 2020. godine, u odnosu na prosečno brojno stanje osuđenih.

Br.

Mere iz strategije

Aktivnosti

Rok

Odgovorni subjekti

Indikatori

Potrebni resursi

10.1

Izrada koncepcije uvođenja stručnog obrazovanja i obuke u programe tretmana osuđenih lica i ostvarivanje neophodnih uslova za njeno sprovođenje na nivou celokupnog sistema izvršenja krivičnih sankcija

Izrada koncepcije za uvođenje obuke u program tretmana osuđenih

Urađeno

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Sačinjen trogodišnji plan obuke za prvi trogodišnji period 2014-2016.

Nisu potrebna dodatna sredstva

Jačanje kapaciteta za obuku - dokvalifikacija za 40 instruktora

Decembar 2017. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Završeno potrebno doškolovavanje za 40 instruktora do kraja 2017. godine

2.700.000 dinara (po 900.000 u 2015, 2016, 2017. godini) - za troškove školovanja instruktora

Nabavka opreme i osposobljavanje učionica u skladu sa predlozima iz zavoda

Decembar 2017. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Objekti za sprovođenje obuka su u funkciji

3.300.000 dinara - (po 1.100.000 u 2015, 2016, 2017. godini)

10.2

Uspostavljanje trajne saradnje sa Ministarstvom nadležnim za poslove obrazovanja, u cilju uspostavljanja realizacije programa osnovnog obrazovanja za odrasle koji se nalaze na izvršenju krivičnih sankcija

Zaključivanje Sporazuma o saradnji sa Ministarstvom nadležnim za poslove obrazovanja

Decembar 2014. godine

Ministarstvo nadležno za poslove pravosuđa i Ministarstvo nadležno za poslove obrazovanja

Zaključen sporazum

Nisu potrebna dodatna sredstva

10.3

Izvršiti analizu proizvodnih kapaciteta i postojećih vrsta poslova u okviru svih zavoda, kao i analizu dosadašnjeg finansijskog poslovanja privrednih jedinica u cilju realnog sagledavanja njihove efikasnosti. Na osnovu dobijenih rezultata potrebno je izvršiti reorganizaciju službe za obuku i upošljavanje. Takođe, potrebno je proizvodne kapacitete zavoda sagledati u realnom svetlu i ispitati mogućnost njihovog angažovanja kroz različite forme javno-privatnih i javno-javnih partnerstava, koji bi umanjili probleme koje sa sobom nosi poslovanje u uslovima tržišne ekonomije

Elaborat analize proizvodnih kapaciteta i to: obuke i upošljavanje, proizvodni program i plasman, objekti, oprema, zemljište i kultivisana imovina, finansijski izveštaji za 2012. i 2013. godinu, analiza mogućnosti za veću internu realizaciju, analiza okruženja

Urađeno

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Završen dokument Analize

Nisu potrebna dodatna sredstva

Izrada plana reorganizacije Službe za obuku i upošljavanje

Urađeno

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Izrađen plan

Nisu potrebna dodatna sredstva

Izraditi Pravilnik o organizaciji Službe za obuku i upošljavanje

Septembar 2014. godine

Ministarstvo nadležno za poslove pravosuđa

Donet pravilnik

Nisu potrebna dodatna sredstva

Sprovesti aktivnosti na reorganizaciji Službe za obuku i upošljavanje

Decembar 2017. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Reorganizovana služba za obuku i upošljavanje

Jačanje kadrovskog kapaciteta u skladu sa mogućnostima budžeta i iskazanim potrebama - 10.000.000 dinara godišnje

10.4

Poboljšati radne uslove u svim zavodima i obezbediti da higijensko-tehnička zaštita na radu zadovoljava propisane standarde

Izvršiti nabavku zaštitnih sredstava i rekonstrukciju prostorija za rad osuđenih

Decembar 2017. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Završene aktivnosti na nabavljena zaštitna sredstva i rekosntrukcije prostorija za rad osuđenih

Deo sredstava obezbeđen iz IPA 2013 projekta za rekonstrukciju pogona ženskog zatvora - 130.000 evra
Izdvojena sredstva iz budžeta Republike Srbije i donacija za rekonstrukciju pogona za rad po 5.000.000 dinara u 2015, 2016. i 2017. godini

10.5

Ostvarivanje zakonodavnih i institucionalnih pretpostavki za uvođenje mogućnosti sticanja osnovnog i srednjeg obrazovanja tokom izdržavanja kazne

Analiza potreba za obrazovanjem osuđenih u zavodima

Oktobar 2014. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Urađena analiza potreba

Nisu potrebna dodatna sredstva

Zaključivanje sporazuma o saradnji ministarstva nadležnog za poslove pravosuđa i ministarstva nadležnog za poslove prosvete, nauke i tehnološkog razvoja

Decembar 2014. godine

Ministarstvo nadležno za poslove pravosuđa i ministarstvo nadležno za poslove obrazovanja

Zaključen sporazum

Nisu potrebna dodatna sredstva

Sprovođenje obrazovanja u zavodima

Trajno

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija i ministarstvo nadležno za poslove obrazovanja

Stvoreni uslovi za bolju reintegraciju osuđenih

Finansiranje iz budžeta Republike Srbije

 

11. Pravosudna policija

 

Cilj

Uspostavljanje pravosudne policije

Indikator cilja

Pravosudna policija efikasno obezbeđuje izvršenje funkcija pravosudnih organa, bezbednost lica na izvršenju krivičnih sankcija i objekata u nadležnosti Ministarstva pravde

Br.

Mere iz strategije

Aktivnosti

Rok

Odgovorni subjekti

Indikatori

Potrebni resursi

11.1

Preispitivanje mogućnosti izmene postojećih zakona i podzakonskih akata koji regulišu krivično-pravnu materiju, rad sudova i sistem izvršenja krivičnih sankcija, kako bi se uspostavio jedinstven sistem selekcije, prijema u službu i organizacije rada pravosudne policije u obezbeđenju pravosudnih organa i poslova pravosudnih organa, kao i sistema izvršenja krivičnih sankcija

Formiranje radne grupe koja će analizirati postojeće stanje

Septembar 2014. godine

Ministarstvo nadležno za poslove pravosuđa, Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Izveštaj o analizi postojećeg stanja

Nisu potrebna dodatna sredstva

Izraditi studiju izvodljivosti uspostavljanja pravosudne policije

Decembar 2014. godine

Ministarstvo nadležno za poslove pravosuđa, Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Izrađena studija izvodljivosti uspostavljanja pravosudne policije

Nisu potrebna dodatna sredstva

11.2

Iznalaženje mogućnosti za organizaciju rada jedinstvene formacije pravosudne policije u okviru ministarstva nadležnog za poslove pravosuđa, koji obezbeđuje efikasnu bezbednost i zaštitu pravosudnih organa i zavoda - prava, obaveze, ovlašćenja i horizontalnu prohodnost zaposlenih

Izrada nacrta propisa o organizaciji rada pravosudne policije u skladu sa analizom postojećeg stanja i studijom izvodljivosti

Jun 2015. godine

Ministarstvo nadležno za poslove pravosuđa, Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Izrađen nacrt propisa o organizaciji rada pravosudne policije

Nisu potrebna dodatna sredstva

11.3

Preispitivanje mogućnosti za uspostavljanje normativnog okvira za kontinuiranu proveru psihofizičkih sposobnosti zaposlenih za obavljanje poslova pravosudne policije

Izrada nacrta pravilnika za proveru psihofizičkih sposobnosti pravosudne policije

Decembar 2015. godine

Ministarstvo nadležno za poslove pravosuđa, Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Izrađen nacrt pravilnika za proveru psihofizičkih sposobnosti pravosudne policije

Nisu potrebna dodatna sredstva

11.4

Izrada programa i sprovođenje kontinuirane obuke pravosudne policije u okviru Centra za obuku i stručno osposobljavanje

Formiranje radne grupe i izrada programa obuke za pravosudnu policiju

Decembar 2016. godine

Ministarstvo nadležno za poslove pravosuđa, Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Izrađeni programi obuke za pravosudnu policiju

Nisu potrebna dodatna sredstva

 

12. Alternativne mere i sankcije

 

Cilj

Poverenička služba delotvorno izvršava alternativne mere i sankcije na teritoriji cele zemlje.

Indikator cilja

Oformljena mreža povereničkih kancelarija ne teritoriji cele zemlje, povećan broj izrečenih i izvršenih alternativnih mera i sankcija za 20% na godišnjem nivou.

Br.

Mere iz strategije

Aktivnosti

Rok

Odgovorni subjekti

Indikatori

Potrebni resursi

12.1

Prijem u službu novih zaposlenih na poslovima izvršenja alternativnih sankcija i mera

Sprovesti konkurs za popunjavanje radnih mesta na poslovima izvršenja alternativnih sankcija

Decembar 2014. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Zaposlen potreban broj poverenika

Finansiranje iz budžeta Republike Srbije

12.2

Osnivanje posebne službe za alternativne sankcija u sklopu Uprave za izvršenje krivičnih sankcija

Izmena u aktu o sistematizaciji radnih mesta u Upravi

Decembar 2014. godine

Ministarstvo nadležno za poslove pravosuđa, Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Osnovano posebno odeljenje za alternativne sankcije

Nisu potrebna dodatna sredstva

12.3

Širenje mreže povereničkih kancelarija, i stvaranje novog organizacionog okvira u skladu sa novim zakonskim rešenjima i povećanim potrebama u sistemu izvršenja alternativnih mera i sankcija

Otvaranje 9 novih kancelarija za alternativne sankcije

Decembar 2014. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija i lokalne samouprave

Kompletirana mreža kancelarija za alternativne sankcije za područja svih viših sudova

Finansiranje iz budžeta Republike Srbije

12.4

Podizanje svesti o alternativnim sankcijama kod predstavnika državnih organa (kako bi se obezbedili neophodni uslovi za njihovu realizaciju), sudija (koji treba da izriču takve mere) kao i građana (kako bi prihvatili ove mere)

Organizovati pres konferencije, tribine i slične medijski propraćene aktivnosti

Oktobar 2014. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija, Projekat EU (GIZ)

Veća medijska zastupljenost u cilju senzibilizacije javnosti za alternativne vidove kažnjavanja

Finansiranje iz projekta EU IPA 2010

12.5

Obuka za nosioce pravosudnih funkcija, poverenike, ovlašćena službena lica područnih organa policije i druge koji će učestvovati u sprovođenju alternativnih sankcija

Organizovati seminare, obuke i okrugle stolove za nosioce pravosudnih funkcija

Oktobar 2014. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija, Pravosudna akademija, Projekat EU (GIZ)

Obučeni nosioci pravosudnih funkcija za određivanje alternativnih mera i sankcija

Finansiranje iz projekta EU IPA 2010

Organizovati obuke za poverenike i zaposlene koji su angažovani na izvršavanju alternativnih mera i sankcija

Oktobar 2014. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija Projekat EU (GIZ)

Obučeni poverenici i zaposleni za primenu unapređenih metoda rada u realizaciji i kontroli alternativnih sankcija i mera

Finansiranje iz projekta EU IPA 2010

Isplanirati procedure i nivoe saradnje sa područnim organima policije

Oktobar 2014. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija i Ministarstvo nadležno za unutrašnje poslove

Izrađene procedure i kompatibilni programi postupanja između kancelarija za alternativne sankcije i mesno nadležnih policijskih uprava

Finansiranje iz projekta EU IPA 2010

12.6

Priprema pilot projekata radi uspostavljanja novih vidova alternativnih sankcija (kako onih koje zahtevaju veći stepen nadzora, tako i onih koje zahtevaju manji stepen nadzora prilikom izvršenja)

Realizovati pilot projekat za izvršenje alternativnih kazni izrečenih u prekršajnom postupku

Oktobar 2014. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija i Projekat EU (GIZ)

Izrađene procedure za rad poverenika i unapređeni programi postupanja za izvršavanje alternativnih sankcija

Finansiranje iz projekta EU IPA 2010

Realizovati pilot projekat za izvršenje odluke tužioca o odlaganju krivičnog gonjenja

Oktobar 2014. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija i Projekat EU (GIZ)

Izrađene procedure za rad poverenika i unapređeni programi postupanja za izvršavanje alternativnih sankcija

Finansiranje iz projekta EU IPA 2010

Realizovati pilot projekat za grupno izvršenje kazni rada u javnom interesu

Oktobar 2014. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija i Projekat EU (GIZ)

Izrađene procedure za rad poverenika i unapređeni programi postupanja za izvršavanje alternativnih sankcija

Finansiranje iz projekta EU IPA 2010

12.7

Usaglašavanje mehanizama i koordinacije kod izvršenja alternativnih sankcija, kao i izrada kratkoročne i dugoročne analize troškova i dobiti

Formiranje koordinacionog tela za efikasno sprovođenje alternativnih sankcija

Mart 2015. godine

Ministarstva nadležna za poslove pravosuđa, rada i socijalne politike, unutrašnjih poslova i obrazovanja

Formirano koordinaciono telo

Nisu potrebna dodatna sredstva

Analiza kratkoročnih i dugoročnih troškova i dobiti

Jul 2014. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija, EU projekat

Izrađena analiza troškova i dobiti

Finansiranje iz projekta EU IPA 2010

12.8

Obezbeđivanje uslova da poverenička služba bude u mogućnosti da pruža adekvatnu podršku osuđenima nakon izdržane kazne, u cilju njihove efikasne reintegracije u društvenu zajednicu

Uspostaviti saradnju kancelarija za alternativne sankcije sa neophodnim subjektima lokalne samouprave

Decembar 2014. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija, predstavnici lokalne samouprave

Poverenici u saradnji sa lokalnom samoupravom pružaju adekvatnu podršku i pomoć osuđenima nakon izdržane kazne

Nisu potrebna dodatna sredstva

 

13. Obuka i stručno usavršavanje zaposlenih

 

Cilj

Unapređenje kvaliteta obuke i stručnog usavršavanja zaposlenih

Indikator cilja

Uspostavljen jedinstveni plan obuke, usavršavanja zaposlenih, ocenjivanja i napredovanja svih zaposlenih u Upravi

Br.

Mere iz strategije

Aktivnosti

Rok

Odgovorni subjekti

Indikatori

Potrebni resursi

13.1

Izrada novog Pravilnika o obuci i stručnom osposobljavanju zaposlenih u Upravi

Formiranje radne grupe i izrada Pravilnika o obuci i stručnom osposobljavanju zaposlenih u Upravi

Septembar 2014. godine

Ministarstvo nadležno za poslove pravosuđa

Donet Pravilnik o obuci i stručnom osposobljavanju zaposlenih u Upravi

Nisu potrebna dodatna sredstva

13.2

Rekonstrukcija i proširenje postojećih kapaciteta i pravno regulisanje korišćenja objekata Centra za obuku i stručno osposobljavanje Uprave

Izrada projekta rekonstrukcije postojećih kapaciteta Centra za obuku i stručno osposobljavanje i rekonstrukcija kapaciteta u skladu sa projektom

Decembar 2015. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Kapaciteti rekonstruisani u skladu sa projektom

Finansiranje iz budžeta Republike Srbije

13.3

Nabavka dodatnih nastavnih sredstava kako bi se obezbedilo efikasno izvođenje nastave

Analiza potreba Centra za obuku i stručno osposobljavanje u skladu sa programima nastave

Decembar 2014. godine

Centar za obuku i stručno osposobljavanje Uprave

Urađena analiza

Nisu potrebna dodatna sredstva

Nabavka sredstava u skladu sa urađenom Analizom

Decembar 2015. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Nabavljena sredstva u skladu sa urađenom analizom

Finansiranje iz budžeta Republike Srbije

13.4

Selekcija i edukacija predavača u Centru za obuku i stručno osposobljavanje Uprave

Izrada plana i programa selekcije predavača u Centru za obuku i stručno osposobljavanje Uprave

Decembar 2014. godine

Centar za obuku i stručno osposobljavanje Uprave, Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Predavači izabrani u skladu sa planom i programom

Nisu potrebna dodatna sredstva

Izrada programa edukacije i obuka predavača u Centru za obuku i stručno osposobljavanje Uprave

Decembar 2016. godine

Centar za obuku i stručno osposobljavanje Uprave

Predavači edukovani u skladu sa izrađenim programom

Nisu potrebna dodatna sredstva

13.5

Definisanje jasnih zaduženja i procedura na osnovu kojih će se u okviru oblasti stručnog usavršavanja objedinjavati svi zaposleni u sistemu izvršenja krivičnih sankcija u Republici Srbiji

Izrada procedura stručnog usavršavanja, plana obuke zaposlenih u svim službama u zavodima i kriterijuma ocenjivanja kvaliteta nastave

Decembar 2015. godine

Centar za obuku i stručno osposobljavanje Uprave

Izrađen jedinstveni plan stručnog usavršavanja zaposlenih i kriterijumi ocenjivanja kvaliteta nastave

Nisu potrebna dodatna sredstva

13.6

Nastavak izrade, izvođenja i ocenjivanja planova i programa obuke i stručnog usavršavanja (zaposlenih i rukovodilaca) sa usaglašenim prioritetnim oblastima

Izrada godišnjeg plana obuke i stručnog usavršavanja u skladu sa prioritetnim oblastima

Trajno

Centar za obuku i stručno osposobljavanje Uprave

Zaposleni se obučavaju u skladu sa godišnjim planom obuke i stručnog usavršavanja

Finansiranje iz budžeta Republike Srbije

13.7

Uspostavljanje tela za koordinaciju i praćenje rezultata rada zaposlenih u Upravi i kadrovskog planiranja

Odluka o osnivanju koordinacionog tela za praćenje rezultata rada zaposlenih u Upravi

Decembar 2014. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Uspostavljeno telo za koordinaciju i praćenje rezultata rada zaposlenih u Upravi i kadrovskog planiranja

Nisu potrebna dodatna sredstva

 

14. Nadzor

 

Cilj

Poboljšanje efikasnosti sistema nadzora nad izvršenjem zavodskih i vanzavodskih sankcija u cilju ujednačavanja prakse postupanja sa osuđenima

Indikator cilja

Ustanovljen nezavisan i delotvoran interni nadzor nad izvršenjem zavodskih i vanzavodskih sankcija

Br.

Mere iz strategije

Aktivnosti

Rok

Odgovorni subjekti

Indikatori

Potrebni resursi
Napomene

14.1

Unapređenje normativne, organizacione i kadrovske strukture zaposlenih u odeljenju za nadzor u cilju obavljanja nezavisnog i delotvornog nadzora nad izvršenjem zavodskih i vanzavodskih sankcija

Izrada Pravilnika o nadzoru nad radom zavoda

Septembar 2014. godine

Ministarstvo nadležno za poslove pravosuđa

Donet Pravilnik o nadzoru nad radom zavoda

Nisu potrebna dodatna sredstva

Prijem novih zaposlenih u odeljenju za nadzor

Decembar 2015. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Zaposleni primljeni

Finansiranje iz budžeta Republike Srbije

Obuka lica ovlašćenih za nadzor u skladu sa evropskim standardima

Kontinuirano

Centar za obuku i stručno osposobljavanje Uprave

Zaposleni u službi za nadzor uspešno primenjuju evropske standarde u vršenju nadzora

Nisu potrebna dodatna sredstva

14.2

Razmotriti potrebu izmene propisa radi dostupnosti zapisnika o nadzoru

Izmenjene odredbe Zakona o izvršenju krivičnih sankcija o dostupnosti zapisnika o nadzoru

Izvršeno

Ministarstvo nadležno za poslove pravosuđa

Odredbe zakona izmenjene

Nisu potrebna dodatna sredstva

14.3

Sprovođenje obuke i stručnog usavršavanja lica ovlašćenih za nadzor u pogledu tehnika rada i primene Pravilnika o nadzoru nad radom zavoda kod posebnih kategorija lica prema kojima se izvršavaju krivične sankcije, kao što su maloletnici, žene, stara lica, lica na meri obaveznog lečenja, lica osuđena za organizovani kriminal i drugo

Izrade programa obuke i obuka lica ovlašćenih za nadzor nad radom zavoda kod posebnih kategorija lica prema kojima se izvršavaju krivične sankcije, kao što su: maloletnici, žene, stara lica, lica na meri obaveznog lečenja, lica osuđena za organizovani kriminal i drugo

Decembar 2015. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Izrađen program obuke i ovlašćena lica za nadzor su obučena za rad sa posebnim kategorijama

Nisu potrebna dodatna sredstva

Izrada upitnika za obavljanje nadzora

Decembar 2015. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Upitnik izrađen

Finansiranje od strane Misije OEBS-a

14.4

Uspostavljanje konstruktivne saradnje sa Zaštitnikom građana, Komisijom za kontrolu izvršenja krivičnih sankcija koju je obrazovala Narodna skupština, udruženjima građana i drugim državnim organima

Organizovanje kontinuiranih dijaloga sa Zaštitnikom građana, Komisijom za kontrolu izvršenja krivičnih sankcija, udruženjima građana i drugim državnim organima

Trajno

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Povećan broj sastanaka sa Zaštitnikom građana, Komisijom za kontrolu izvršenja krivičnih sankcija, udruženjima građana i drugim državnim organima

Nisu potrebna dodatna sredstva

 

15. Informacioni i bezbednosni sistemi

 

Cilj

Razvojem postojećih i uvođenjem novih sistema i tehnologija omogućava se prikupljanje podataka koje je jednoobrazno i sveobuhvatno, a prikupljeni podaci su lako dostupni nadležnim organima

Indikator cilja

Operativni IT i bezbednosni sistemi su povezani sa sistemima drugih relevantnih državnih organa (policija, javno tužilaštvo i sudovi)

Br.

Mere iz strategije

Aktivnosti

Rok

Odgovorni subjekti

Indikatori

Potrebni resursi

15.1

Podsistemi za upravljanje ljudskim resursima, koji bi obezbedio evidenciju prisustva na radu zaposlenih, obračun plata, evidenciju radnog vremena, procenu radne uspešnosti i evidenciju radne osposobljenosti

Izrada softverskog rešenja za potrebe Uprave

Decembar 2016. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Omogućeno brzo i precizno dobijanje podataka o ljudskim resursima

Finansiranje iz budžeta Republike Srbije

15.2

Dalje unapređenje softvera dobijenog putem IPA projekta 2008 "Unapređenje transparentnosti i efikasnosti (javno tužilaštvo i sistem izvršenja) - u okviru kojeg bi trebalo predvideti: implementaciju postojećih funkcionalnosti u svim zavodima Uprave, kako bi centralizovani Informacioni sistem mogao imati relevantne i precizne podatke za pravljenje analiza; definisanje i razvoj novih funkcionalnosti u cilju pokrivanja na potrebnom nivou, svih procesa rada u Upravi na testnom okruženju putem pilot projekta; implementacija tako razvijenih novih funkcionalnosti u svim zavodima;
Business Intelligence (BI) podsistem za prikupljanje i obradu operativnih podataka dobijenih iz svakodnevnih procesa rada, koji treba da sadrži napredne analize i korelacije prikupljenih podataka u cilju merenja performansi svih procesa rada Uprave, upoređivanja sa definisanim kriterijumima i generisanja skupa potrebnih izveštaja za svako radno mesto;

Dogradnja softvera

Maj 2018. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Softver povezan sa softverima sudstva i prilagođen radu na poslovima alternativnih sankcija

Finansiranje iz donacije evropske delegacije

15.3

Podsistem za praćenje i evaluaciju rizika i karakteristika lica lišenih slobode (koji pored informacija o licima lišenih slobode i njihovim karakteristikama) treba da sadrži i programe njihovog osposobljavanja u cilju smanjenja stepena povrata

Dogradnja softvera

Maj 2018. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Softver povezan sa softverima sudstva i prilagođen radu na poslovima alternativnih sankcija

Finansiranje iz donacije evropske delegacije

15.4

Neophodna sistemska infrastruktura za obezbeđivanje nesmetanog rada novih podsistema

Nabaviti potrebnu opremu

April 2017. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Nabavljena potrebna oprema

Finansiranje iz budžeta Republike Srbije

15.5

U sklopu aktivnosti informatizacije potrebno je predvideti analizu i redefinisanje postojećih procesa rada, odnosno usklađivanje eventualno različitih procesa rada koji su specifični za određene zavode, kako bi se proces rada prilagodio i uspešno mogao automatizovati putem implementacije jedinstvenog centralizovanog informacionog podsistema

Izrada softverskog rešenja za potrebe Uprave

Decembar 2018. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Omogućena implementacija jedinstvenog centralizovanog informacionog podsistema

Finansiranje iz budžeta Republike Srbije

15.6

Informisanje zaposlenih u Upravi o ulozi i značaju statističkih izveštaja i njihovo obučavanje da te izveštaje koriste kako bi sve važne odluke, uključujući i planiranje i raspodelu sredstava, donosili na osnovu činjenica

Izrada softverskog rešenja za potrebe Uprave

Decembar 2019. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Omogućena implementacija jedinstvenog centralizovanog informacionog podsistema

Finansiranje iz budžeta Republike Srbije

15.7

Standardizaciju sistema i uređaja namenjenih za sprovođenje bezbednosti u Upravi

Izrada dokumentacije potrebne za tehničke smernice potrebne pri projektovanju i izradi sistema namenjenih za sprovođenje bezbednosti u Upravi

Januar 2015. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Izrađena dokumentacija

Nisu potrebna dodatna sredstva

15.8

Izrada i realizacija projekta integrisanog sistema bezbednosti na nivou Uprave

Izrada i realiѕacija dokumentacije potrebne za integrisani sistem bezbednosti na nivou Uprave

Jun 2016. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Izrađena projektna dokumentacija

Finansiranje iz budžeta Republike Srbije

15.9

Dalje unapređenje sistema video nadzora - opremanjem svih zavoda potrebnim uređajima i sistemima i umrežavanjem u postojeći sistem video nadzora

Izrada projektne dokumentacije i nabavka opreme

Januar 2020. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Nabavljena potrebna oprema

Finansiranje iz budžeta Republike Srbije

15.10

Uvođenje jedinstvenog sistema veze Uprave koji je kompatibilan sa sistemima veze ministarstva nadležnog za unutrašnje poslove

Nabaviti potrebnu opremu

Januar 2017. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Nabavljena potrebna oprema

Finansiranje iz budžeta Republike Srbije

15.11

Umrežavanje sa informacionim sistemima ministarstva nadležnog za unutrašnje poslove

Nabaviti potrebnu opremu

Januar 2017. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Nabavljena potrebna oprema

Finansiranje iz budžeta Republike Srbije

15.12

Uvođenje jedinstvenog sistema zaštite privatnosti i integriteta podataka na nivou celokupne Uprave

Nabaviti potrebnu opremu

Januar 2017. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Nabavljena oprema

Finansiranje iz budžeta Republike Srbije

15.13

Uvođenje jedinstvenog sistema zaštite tajnih podataka korišćenjem uređaja i dokumenata kriptozaštite

Nabaviti potrebnu opremu

Novembar 2018. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Nabavljena potrebna oprema

Finansiranje iz budžeta Republike Srbije

15.14

Organizovanje specijalističke obuke rukovodilaca i pripadnika službe za obezbeđenje za korišćenje uređaja i sistema namenjenih za sprovođenje tehničkih mera bezbednosti

Obuka pripadnika službe obezbeđenja u postojećem centru za obuku radnika Uprave

Decembar 2020. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

obavljena obuka pripadnika službe obezbeđenja

Finansiranje iz budžeta Republike Srbije

15.15

Definisanje ciljne arhitekture informacionog sistema; načine i principe komunikacije informacionih podsistema; po kojim se relevantnim svetski priznatim metodologijama u domenu Enterprise Architecture (EA) informacioni sistem, Uprave planira i razvija, kako bi i svi budući podsistemi koji se nabavljaju putem projekta ili razvijaju morali da ispunjavaju prethodno definisane zahteve, obezbeđujući na taj način uspešnu integraciju u jedinstveni informacioni sistem.

Izrada dokumentacije potrebne za definisanje ciljne arhitekture informacionog sistema

Jun 2016. godine

Uprava za izvršenje krivičnih sankcija

Izrađena dokumentacija

Finansiranje iz budžeta Republike Srbije