ODLUKA

O DAVANJU U ZAKUP ATELJEA

("Sl. list grada Pančeva", br. 15/2014)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom utvrđuje se postupak poveravanja na upravljanje ateljea kao nepokretnosti grada Pančeva (u daljem tekstu: Grad), postupak davanja u zakup ateljea, uslovi i kriterijumi davanja u zakup ateljea umetnicima, prava i obaveze umetnika i druga pitanja u vezi sa korišćenjem ateljea.

Pod umetnicima iz stava 1. ovog člana podrazumevaju se umetnici koji se bave likovnom, primenjenom umetnosti i dizajnom, kao i umetnici koji se bave interdisciplinarnom, multidisciplinarnom i transdisciplinarnom umetnošću (u daljem tekstu: umetnik).

Član 2

Atelje u smislu ove odluke predstavlja poslovni ili stambeni prostor koji čini zasebnu građevinsku celinu, a koji se koristi isključivo kao radni prostor umetnika u cilju obavljanja umetničke delatnosti iz člana 1. ove odluke.

II POVERAVANJE NA UPRAVLJANJE

Član 3

Poslovi upravljanja ateljeima poveravaju se Javnom preduzeću "Direkcija za izgradnju i uređenje Pančeva" Pančevo (u daljem tekstu : JP "Direkcija"), a što se bliže uređuje posebnim ugovorom o regulisanju međusobnih prava i obaveza, koji se zaključuje između Grada i JP "Direkcije".

Spisak nepokretnosti koji predstavljaju ateljee je sastavni deo ugovora iz stava 1. ovog člana.

III POSTUPAK DAVANJA ATELJEA U ZAKUP

Član 4

Odluku o raspisivanju i objavljivanju Konkursa za davanje u zakup ateljea (u daljem tekstu: Konkurs), donosi Nadzorni odbor JP "Direkcija".

Postupak izbora umetnika za davanje u zakup ateljea sprovodi Komisija za davanje u zakup ateljea (u daljem tekstu: Komisija).

Komisiju čine predsednik i četiri člana, kao i njihovi zamenici.

Komisiju imenuje gradonačelnik grada Pančeva na period od četiri godine.

Predsednika i zamenika predsednika predlaže JP "Direkcija". Dva člana i njihove zamenike predlaže organizaciona jedinica Gradske uprave grada Pančeva nadležna za poslove kulture, a dva člana i njihove zamenike Savet za kulturu i javno informisanje grada Pančeva Gradskog veća grada Pančeva, iz redova priznatih kulturnih radnika.

Za punovažan rad komisije obavezno je prisustvo više od polovine od ukupnog broja članova.

Komisija odluke donosi većinom glasova od ukupnog broja članova.

Stručne i administrativne poslove za Komisiju obavlja JP "Direkcija" koja i čuva celokupnu dokumentaciju Komisije.

Član 5

Po završenom postupku prijavljivanja, Komisija vrši bodovanje po kriterijumima utvrđenim ovom odlukom, utvrđuje predlog za davanje ateljea u zakup i dostavlja ga gradonačelniku Grada na odlučivanje.

Član 6

Na osnovu konačnog rešenja gradonačelnika Grada o davanju ateljea u zakup, direktor JP "Direkcije" i umetnik zaključuju ugovor o zakupu.

Ugovorom o zakupu se preciziraju obaveze umetnika u pogledu korišćenja ateljea.

Atelje se daje u zakup na određeno vreme koje ne može biti kraće od tri ni duže od pet godina.

Dužina trajanja zakupa ateljea utvrđuje se Odlukom o raspisivanju i objavljivanju konkursa iz člana 4. stav 1. ove odluke

IV USLOVI I KRITERIJUMI ZA DAVANJE U ZAKUP ATELJEA

Član 7

Pravo na zakup ateljea imaju umetnici koji svoju umetničku samostalnost mogu potvrditi odgovarajućim umetničkim opusom (slike, tekstovi ili drugi referentni umetnički portfolijo) ili članstvom u nekom od reprezentativnih udruženja u kulturi za likovnu, primenjenu umetnost ili dizajn (Udruženje likovnih umetnika Srbije - ULUS, Udruženje likovnih umetnika primenjenih umetnosti i dizajnera Vojvodine-ULUPUDV, Savez udruženja likovnih umetnika Vojvodine - SULUV, Udruženje likovnih umetnika primenjenih umetnosti i dizajnera Srbije - ULUPUDS i sl.), koji dostave plan i program aktivnosti koje će sprovoditi u ateljeu i koji imaju prebivalište na teritoriji grada Pančeva.

Prebivalište iz stava 1. ovog člana se prilikom konkurisanja dokazuje uverenjem o prebivalištu koje izdaje nadležni organ, a članstvo u reprezentativnom udruženju, potvrdom udruženja, ne starijom od 3 meseca.

Član 8

Kriterijumi za davanje u zakup ateljea na kome je Grad nosilac prava javne svojine ili prava korišćenja i koji je namenjen za obavljanje umetničke delatnosti iz člana 1. ove odluke su:

1. aktivnost umetnika u poslednjih pet godina (od dana raspisivanja Konkursa)

2. nagrade umetnika

3. otkupljeni radovi umetnika.

Član 9

Kriterijumi iz člana 8. ove odluke boduju se na sledeći način:

1. aktivnost umetnika

a) po svakoj samostalnoj izložbi, performans produkciji ili po objavljenom radu u samostalnoj publikaciji

- u inostranstvu

5

- u Republici Srbiji

4

b) po svakoj grupnoj izložbi, učešću na festivalima i manifestacijama iz oblasti izvođačkih umetnosti (performans art, akciona umetnost, aktivistička umetnost) i novih medija ili po objavljenom radu u grupnoj publikaciji

- u inostranstvu

3

- u Republici Srbiji

2

v) po svakom učešću na umetničkim kolonijama i umetničkim radionicama čiji je rezultat umetnička produkcija ili po svakom programu umetničke razmene, odnosno boravku (rezidencijalni program)

- u inostranstvu

3

- u Republici Srbiji

2

 

g) socijalno-društvena angažovanost - društvena angažovanost umetnika, bodovanje po pojedinačnom projektu/angažmanu (rad sa osetljivim grupama, ekološki angažman, rad sa decom, doniranje radova u humanitarnim akcijama i sl.)

2

d) članstvo u umetničkom udruženju ili neformalnoj umetničkoj grupi

 

1. članstvo u umetničkom udruženju ili reprezentativnom udruženju u kulturi

2

2. članstvo u neformalnoj umetničkoj grupi

1

dokazuje se: publikacijom, katalogom, pres klipingom (novinskim člankom), ostalom relevantnom dokumentacijom (potvrdom organizatora ili umetničkog udruženja i sl.), odnosno potvrdom reprezentativnog udruženja u kulturi

 

2. nagrade umetnika

 

- od međunarodnih institucija

5

- od republičkih ili pokrajinskih institucija

4

- od institucija lokalne samouprave

3

dokazuju se: overenom fotokopijom priznanja ili potvrdom odgovarajuće institucije ili organizatora

 

3. Otkupljeni radovi umetnika

 

- u inostranstvu

4

- u Republici Srbiji

3

- putem gradskog otkupa

2

dokazuje se: publikacijom, katalogom ili potvrdom vlasnika zbirke, rešenjem, ugovorom o otkupu

 

U slučaju da su dokumenta kojima umetnik dokazuje učešće na izložbama u inostranstvu, nagrade, otkupljene radove i sl, na nekom od stranih jezika, umetnik mora dostaviti prevod dokumenta sačinjen i overen od strane ovlašćenog tumača za strani jezik.

Član 10

U slučaju da umetnik ima pravo na bodove po više osnova iz člana 9. ovog člana, broj bodova se sabira.

U slučaju da umetnici ostvare isti ukupan broj bodova, prednost ima umetnik koji je ostvario veći broj bodova na osnovu kriterijuma iz tačke 1. člana 9. ove odluke.

U slučaju da umetnici ostvare isti ukupan broj bodova i identični broj bodova na osnovu kriterijuma iz tačke 1. člana 9. ove odluke, prednost ima umetnik koji je ostvario veći broj bodova na osnovu kriterijuma iz tačke 2. člana 9. ove odluke.

U slučaju da umetnici ostvare isti ukupan broj bodova i identični broj bodova na osnovu kriterijuma iz tačke 2. člana 9. ove odluke, prednost ima umetnik koji je ostvario veći broj bodova na osnovu kriterijuma iz tačke 3. člana 9. ove odluke.

U slučaju da umetnici ne dostave dokaze po pojedinim kriterijumima iz člana 9. ove odluke, neće se bodovati po tom kriterijumu.

V PRAVA I OBAVEZE UMETNIKA

Član 11

Umetnik je dužan da:

1. atelje koristi namenski za umetničku delatnost iz člana 1. ove odluke i ne može ga koristiti u druge svrhe

2. uredno izvršava obaveze u pogledu plaćanja zakupnine, grejanja, električne energije i sl.

3. atelje koristi na način koji neće ometati korisnike drugih ateljea, kao i susednih prostorija

4. uredno izvršava i druge obaveze predviđene Odlukom o poslovnom, magacinskom prostoru i garažama grada Pančeva, odnosno odlukom Skupštine grada Pančeva kojom se regulišu pitanja u vezi sa poslovnim prostorom Grada.

Uvid u namensko korišćenje ateljea vrši Komisija.

Komisija je u obavezi da jednom godišnje dostavi izveštaj o korišćenju ateljea JP "Direkcija", odnosno da obavesti JP "Direkcija" o nenamenskom korišćenju ateljea, u cilju pokretanja postupka otkaza ugovora o zakupu.

Član 12

Umetnik zadržava pravo na zakup ateljea ukoliko boravi van mesta prebivališta do jedne godine, u slučaju stručnog usavršavanja ili stipendiranja u drugom mestu ili zemlji, a ispunjava druge obaveze predviđene ovom odlukom i ugovorom.

Za vreme iz stava 1. ovog člana, atelje se može dati u zakup drugom umetniku na privremeno korišćenje, na način i po postupku predviđenom za davanje u zakup ateljea.

Umetnik je dužan da obavesti JP "Direkciju" o slučaju iz stava 1. ovog člana najmanje mesec dana pre odlaska na stručno usavršavanje ili stipendiranje, uz obavezu izmirenja svih troškova nastalih po osnovu ugovora o zakupu.

Član 13

Pravo zakupa ateljea, pored slučajeva predviđenih Odlukom o poslovnom, magacinskom prostoru i garažama grada Pančeva, odnosno odlukom Skupštine grada Pančeva kojom se regulišu pitanja u vezi sa poslovnim prostorom Grada, prestaje i:

- ako umetnik promeni delatnost, te tako prestane da se bavi delatnošću iz člana 1. ove odluke

- ako umetnik koristi atelje nenamenski

- ako umetnik promeni mesto prebivališta

- smrću umetnika.

Otkazni rok u slučajevima iz stava 1. ovog člana je mesec dana od dana nastanka osnova za prestanak korišćenja ateljea.

Ukoliko pravo zakupa ateljea prestane usled smrti umetnika, članovi porodice umetnika su dužni da u narednom roku od tri meseca atelje isprazne i vrate ga nadležnom organu JP "Direkcija".

Član 14

Štetu nastalu u toku zakupa ateljea snosi umetnik kome je atelje dat u zakup, u skladu sa zakonom.

VI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 15

Na sve ono što nije regulisano ovom odlukom primeniće se odgovarajuće odredbe Odluke o poslovnom, magacinskom prostoru i garažama grada Pančeva, odnosno odluke Skupštine grada Pančeva kojom se regulišu pitanja u vezi sa poslovnim prostorom Grada.

Član 16

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaju da važe svi ugovori i drugi akti na osnovu kojih se koriste postojeći ateljei, osim ugovora o zakupu ateljea koje su zakupci zaključili sa JP "Direkcija".

Zakupci ateljea koji su zaključili ugovor o zakupu ateljea sa JP "Direkcija" na neodređeno vreme pre stupanja na snagu ove odluke, a nemaju neizmirenih obaveza povodom korišćenja ateljea sa JP "Direkcija", nastavljaju sa zakupom ateljea, najduže za period od naredne 3 (tri) godine počev od dana stupanja na snagu ove odluke, bez mogućnosti daljeg produženja zakupa, o čemu će zaključiti aneks ugovora o zakupu.

JP "Direkcija" je u obavezi da u roku od 8 dana od dana stupanja na snagu ove odluke, ponovo dostavi sadašnjim zakupcima, osim zakupcima iz stava 2. ovog člana, korisnicima i svim drugim licima koja koriste ateljee nakon prestanka ugovora i drugih akata iz stava 1. ovog člana, obaveštenje da su dužni da atelje oslobode od lica i stvari, ukoliko to nisu učinili u skladu sa Odlukom o davanju u zakup ateljea ("Službeni list grada Pančeva", broj 6/14 i 9/14), u roku od mesec dana od dana prijema obaveštenja.

Član 17

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o davanju u zakup ateljea ("Službeni list grada Pančeva", broj 6/14 i 9/14).

Član 18

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".