PRAVILNIKO URGENTNOM ODRŽAVANJU DRŽAVNOG PUTA ("Sl. glasnik RS", br. 74/2014 i 87/2014) |
Ovim pravilnikom bliže se uređuju vrste radova, tehnički uslovi i način izvođenja radova na urgentnom održavanju državnog puta, putnog objekta, saobraćajne signalizacije i opreme državnog puta.
Radovi na urgentnom održavanju državnih puteva, u smislu ovog pravilnika, obuhvataju aktivnosti i mere na mreži ili pojedinim deonicama državnih puteva, u cilju otklanjanja nedostataka uzrokovanih elementarnim nepogodama i vanrednim okolnostima, a koje je neophodno sprovesti da bi se obezbedilo nesmetano odvijanje saobraćaja, ili odvijanje saobraćaja u otežanim uslovima, kada je onemogućena prohodnost državnog puta i ugrožena bezbednost učesnika u saobraćaju.
II. VRSTE RADOVA NA URGENTNOM ODRŽAVANJU DRŽAVNIH PUTEVA
Radovi na otklanjanju nedostataka i vraćanju mreže državnih puteva u prvobitno stanje, u uslovima elementarnih nepogoda i vanrednih okolnosti, izvode se:
1) u vreme trajanja elementarnih nepogoda i vanrednih okolnosti;
2) posle prestanka elementarnih nepogoda i vanrednih okolnosti.
Radovi koji se izvode u vreme trajanja elementarnih nepogoda i vanrednih okolnosti su:
1) postavljanje privremene saobraćajne signalizacije;
2) uklanjanje materijala koji je nanet na put (materijal iz osulina i klizišta, rasuti materijal iz transportnih sredstava, hemijski i drugi opasni materijali, nanosi snega i leda, havarije, i sl.);
3) osposobljavanje sistema za odvodnjavanje puta;
4) izrada i postavljanje privremenih oslonaca putnih objekata kada je ugrožena nosivost temelja ili stubova objekta;
5) izrada i postavljanje privremenih mostova ili pontona;
6) postavljanje privremenih ograda na putnim objektima;
7) delimična ili potpuna obnova kolovozne konstrukcije;
8) izrada privremenih komunikacija (devijacija, obilaznica) za uspostavljanje saobraćaja kada je saobraćaj u prekidu, a nije moguće izvoditi radove na osnovnoj trasi puta;
9) izrada privremenih nasipa za usmeravanje vode;
10) izrada privremenih potpornih zidova u cilju sprečavanja ili usporavanja klizišta;
11) uklanjanje ograda i drugih prepreka u zemljišnom pojasu;
12) postavljanje ograda i drugih prepreka na putu;
13) drugi radovi kojima se otklanjaju nedostaci uzrokovani elementarnim nepogodama i vanrednim okolnostima.
Radovi koji se izvode posle prestanka elementarnih nepogoda i vanrednih okolnosti su:
1) obavljanje vanrednog pregleda državnih puteva, putnih objekata, saobraćajne signalizacije i opreme puta;
2) vršenje predistražnih i istražnih radova;
3) izvođenje radova kojima se obezbeđuje nesmetan i bezbedan saobraćaj i čuva upotrebna vrednost državnog puta.
Radovi iz stava 1. tač. 1) i 2) ovog člana osnova su za izradu tehničke dokumentacije prema kojoj se državni put dovodi u prvobitno stanje.
III. TEHNIČKI USLOVI I NAČIN IZVOĐENJA RADOVA
Tehnički uslovi na urgentnom održavanju državnih puteva u vreme trajanja elementarnih nepogoda i vanrednih okolnosti i neposredno po njihovom prestanku, su:
1) preduzimanje mera predviđenih propisima kojima se uređuje zaštita od elementarnih nepogoda i postupanje u vanrednim situacijama;
2) stanje odvijanja saobraćaja i stanje mreže državnih puteva;
3) tehničko regulisanje saobraćaja;
4) opis pozicija izvedenih radova sa tehnologijom izvođenja radova u vreme trajanja elementarnih nepogoda i vanrednih okolnosti;
5) predmer i predračun izvedenih radova u vreme trajanja elementarnih nepogoda i vanrednih okolnosti;
6) spisak upotrebljenih materijala sa naznakom proizvođača ili mestom porekla ili sličnom identifikacijom;
7) skice i crteži izrađeni u toku izvođenja radova;
8) ocena da li se izvedeni radovi ili deo izvedenih radova u vreme trajanja elementarnih nepogoda i vanrednih okolnosti, sa odgovarajućim dokazima, mogu prihvatiti kao sastavni deo radova koji će se izvoditi po prestanku elementarnih nepogoda i vanrednih okolnosti;
9) situacioni planovi i drugi crteži radova izvedenih u vreme trajanja elementarnih nepogoda i vanrednih okolnosti;
10) foto dokumentacija koja prikazuje stanje puta posle radova izvedenih u vreme trajanja elementarnih nepogoda i vanrednih okolnosti.
U slučaju neposredne opasnosti po život i zdravlje učesnika u saobraćaju, zatvara se deonica državnog puta na kojoj je onemogućena prohodnost i bezbedno odvijanje saobraćaja, u skladu sa propisima kojima se uređuju javni putevi i bezbednost saobraćaja na putevima.
Na zatvorenoj deonici državnog puta iz člana 7. ovog pravilnika, bez odlaganja se izvode radovi na otklanjanju posledica prouzrokovanih elementarnim nepogodama i vanrednim okolnostima.
Pri izvođenju radova iz stava 1. ovog člana, dovode se u prvobitno stanje oni elementi državnog puta kojima se obezbeđuje prohodnost državnog puta i bezbedno odvijanje saobraćaja.
Način izvođenja radova na urgentnom održavanju propisan je tehničkim propisima i standardima kojima se uređuju građevinski radovi.
Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".