PRAVILNIK
O NORMATIVIMA I STANDARDIMA ZA OBAVLJANJE POSLOVA POMOĆI U KUĆI ZA ODRASLA I STARIJA LICA, KRITERIJUMIMA I MERILIMA ZA UTVRĐIVANJE CENE USLUGA I UČEŠĆU KORISNIKA I NJEGOVIH SRODNIKA U TROŠKOVIMA POMOĆI I NEGE U KUĆI

("Sl. glasnik grada Požarevca", br. 9/2014)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovim Pravilnikom utvrđuju se normativi i standardi za obavljanje poslova pomoći i nege u kući za odrasla i starija lica, kriterijumi i merila za utvrđivanje cene usluga pomoći i nege u kući i učešću korisnika i njegovih srodnika obaveznih na izdržavanje u troškovima usluge.

Član 2

Usluge pomoći u kući dostupne su odraslim i starijim licima, koji imaju ograničenja fizičkih i psihičkih sposobnosti usled kojih nisu u stanju da nezavisno žive u svojim domovima bez redovne pomoći u aktivnostima dnevnog života, nege i nadzora, pri čemu je porodična podrška nedovoljna ili nije raspoloživa.

Prioritet u obezbeđivanju dostupnosti usluge pomoći i nege u kući imaće osobe u starijem dobu (žene starije od 60 godina, muškarci stariji od 65 godina) koje imaju ograničenja fizičkih i psihičkih sposobnosti usled kojih nisu u stanju da nezavisno žive u svojim domovima bez redovne nege i nadzora, a koja žive sama u domaćinstvu ili s drugim licem nesposobnim za pružanje pomoći.

Svrha pomoći u kući

Član 3

Svrha pomoći u kući je podrška korisnicima u zadovoljavanju svakodnevnih životnih potreba, kako bi se unapredio ili održao kvalitet života.

Posebni minimalni strukturalni standardi za uslugu pomoć u kući

Osoblje

Član 4

Aktivnosti u okviru usluge pomoć u kući realizuje negovateljica - domaćica, sa završenom obukom po akreditovanom programu za pružanje usluge pomoć u kući.

Negovateljica - domaćica u direktnom radu sa korisnikom realizuje aktivnosti, po vrsti i u trajanju u skladu sa individualnim planom usluge.

Novozaposlenoj negovateljici - domaćici obezbeđuje se obuka, koju pruža negovateljica domaćica sa odgovarajućim radnim iskustvom na tim poslovima u trajanju od najmanje 14 dana, radi njene pripreme za pružanje usluge.

Pružalac usluge pomoći u kući obezbeđuje stručnog radnika kao lice odgovorno za procenu potreba korisnika i koordinaciju rada negovateljica.

II STANDARDI I NORMATIVI ZA OBAVLJANJE POSLOVA POMOĆI I NEGE U KUĆI

Aktivnosti usluge pomoć u kući

Član 5

Aktivnosti usluge pomoć u kući usmerene su ka održanju i unapređenju kvaliteta života korisnika.

Realizacijom aktivnosti usluge pomoć u kući obezbeđuje se odgovarajuća nega i pomoć koja, u skladu sa procenom potreba korisnika, treba da obuhvati:

1. pomoć u obezbeđivanju ishrane, koja uključuje po potrebi: nabavku namirnica, obezbeđivanje gotovih obroka, priprema lakih obroka, priprema osvežavajućih napitaka, pomoć pri hranjenju;

2. pomoć u održavanju lične higijene i higijene stana, uključujući po potrebi: pomoć pri oblačenju i svlačenju, obavljanju fizioloških potreba, umivanju, kupanju, pranju kose, češljanju, brijanju, sečenju noktiju, pranju i održavanju posteljine, odeće i obuće, održavanju čistoće prostorija, sudova i uređaja u domaćinstvu;

3. pomoć u zagrevanju prostorija, uključujući po potrebi: loženje vatre, čišćenje peći, pomoć u nabavci ogreva;

4. pomoć u zadovoljavanju socijalnih, kulturno-zabavnih, i drugih potreba, uključujući: pomoć pri kretanju unutar i van kuće, nabavku novina i knjiga, iniciranje socijalnih kontakta i uključivanje korisnika u prigodne kulturne aktivnosti u jedinici lokalne samouprave, staranje o plaćanju računa za električnu energiju, telefon, komunalije i slično;

5. posredovanje u obezbeđivanju različitih vrsta usluga, uključujući po potrebi: posredovanje u popravci vodovodnih, električnih i drugih instalacija, stolarije, uređaja za domaćinstvo, krečenje stana i druge usluge;

6. nabavku i nadgledanje uzimanja lekova i primenu saveta propisanih od strane kvalifikovanih medicinskih stručnjaka i odvođenje na lekarske preglede;

7. saniranje i negu manjih povreda;

8. kontrolu vitalnih funkcija (krvni pritisak, telesna temperatura, nivo šećera u krvi, unošenje i izbacivanje tečnosti i slično).

Član 6

Efektivni rad kod korisnika iznosi najviše do dva sata dnevno, do 40 sati mesečno a prema zahtevima korisnika i definisanom individualnom planu aktivnosti.

U toku radnog vremena izvršiocima poslova se priznaje 30 minuta za prelaz od korisnika do korisnika u okviru istog naselja.

Strukturalni standardi

Javnost rada

Član 7

Rukovodilac uslugom pomoći i nege u kući za odrasla i starija lica je Centar za socijalni Požarevac koji vodi poslove socijalne zaštite na teritoriji grada Požarevca.

Pružalac usluge

Član 8

1) ima definisan osnovni program organizacije koji minimalno sadrži:

(1) podatke o korisnicima, po uzrastu, stepenu podrške i potrebama, odnosno korisničkoj grupi kojoj je usluga namenjena, u smislu zakona kojima je uređena socijalna zaštita;

(2) programske aktivnosti koje se realizuju, u skladu sa specifikacijom usluge i minimalnim standardima koji se odnose na uslugu koju organizacija pruža, kao i u skladu sa potrebama korisničke grupe kojoj se usluga pruža;

(3) podatke o osnovnim kadrovima, u skladu sa specifikacijom usluge i minimalnim standardima koji se odnose na uslugu koju organizacija pruža.

2) ima elaborat o ispunjenosti uslova za početak rada i pružanje usluga socijalne zaštite, čiji je sadržaj bliže određen pravilnikom kojim je uređeno licenciranje organizacija;

3) ima definisan godišnji plan rada koji sadrži ciljeve i aktivnosti:

(1) infrastrukturne investicije;

(2) razvoj kadrova;

(3) informisanje šire i stručne javnosti o uslugama koje se pružaju;

(4) razvoj usluge u odnosu na proširenje broja korisnika, uvođenje novih sadržaja i slično;

4) ima utvrđene kriterijume za određivanje prioriteta prilikom prijema korisnika i formiranje liste čekanja,

5) ima procedure za sve faze stručnog postupka, kao i o drugim pitanjima, u skladu sa ovim pravilnikom i drugim propisima;

6) obezbeđuje redovno informisanje potencijalnih korisnika o početku korišćenja usluge, prema utvrđenoj listi čekanja;

7) obezbeđuje korisniku, zakonskom zastupniku korisnika i trećim licima, informacije u pismenoj formi o delokrugu rada, uslugama koje obezbeđuje i pravilima ponašanja zaposlenih;

8) zaključuje ugovor o pružanju usluge

9) vodi propisanu evidenciju i dokumentaciju za uslugu koju pruža.

Pružalac usluge

Član 9

Pružalac usluge se bira putem javne nabavke za pružanje ove socijalne usluge.

Pružalac usluge mora da ispuni minimalne strukturne standarde definisane Pravilnikom o bližim uslovima i standardima za pružanje usluga socijalne zaštite ("Sl. glasnik RS", br. 42/2013).

Održavanje lične higijene i higijene prostora

Član 10

Korisnici, u skladu sa svojim sposobnostima, aktivno učestvuju u održavanju lične higijene i higijene prostora u kojem borave.

Korisnicima je obezbeđeno nesmetano održavanje lične higijene uz sredstva i opremu koja odgovara njihovim mogućnostima i potrebama.

Radni prostor, rukovodilac i zaduženi radnik

Član 11

Pružalac usluge obezbeđuje odgovarajuće radne prostorije za zaposlene.

Pružalac usluge ima lice neposredno zaduženo za rukovođenje.

Svi zaposleni imaju jasno definisan opis poslova.

Za svakog korisnika zadužen je zaposleni koji je neposredno odgovoran za rad sa korisnikom, praćenje realizacije individualnog plana i postignutih ishoda, podršku u odražavanju kontakta sa porodicom, drugim licima značajnim za korisnika, voditeljem slučaja i drugim stručnjacima u zajednici.

Zaposleni iz stava 4. ovog člana, može biti zadužen za više korisnika.

Član 12

Za organizaciju i realizaciju stručnog rada na pružanju usluga pomoći i nege u kući potreban je:

1) jedan rukovodilac;

2) jedan stručni radnik na svakih 100 korisnika;

3) jedna negovateljica na maksimalno 7 korisnika.

Funkcionalni standardi

Prijem korisnika

Član 13

Prijemna procena vrši se pre korišćenja usluge, u periodu od petnaest dana od prijema zahteva.

Na osnovu neposrednog razgovora sa korisnikom ili zakonskim zastupnikom, licima značajnim za korisnika i drugih izvora procenjuju se:

1) stav korisnika i drugih lica značajnih za korisnika i njihova očekivanja od usluge;

2) podobnost korisnika za korišćenje usluge;

3) kapaciteti pružaoca usluge da zadovolji potrebe korisnika;

4) prioritet za prijem - datum korišćenja usluge ili upisivanja na listu čekanja;

5) sposobnosti i prioritetne potrebe potencijalnog korisnika;

6) mogućnost da druge usluge ili službe u zajednici na potpuniji način zadovolje potrebe korisnika.

Pružalac usluge će u periodu od sedam dana obavestiti podnosioca zahteva o ishodu prijemne procene, što uključuje informacije o početku korišćenja usluge, stavljanju na listu čekanja, ili razlozima za eventualno odbijanje prijema korisnika.

Procena

Član 14

Procena potreba, snaga, rizika, sposobnosti, i interesovanja korisnika i drugih lica značajnih za korisnika, kao i procena kapaciteta pružaoca usluge (u daljem tekstu: procena), vrši se nakon prijema korisnika i periodično tokom pružanja usluge u rokovima utvrđenim individualnim planom usluge, odnosno posebnim standardom za uslugu.

Procenu vrši stručni radnik uz učešće korisnika, po potrebi i zakonskog zastupnika ili drugog lica značajnog za korisnika.

Procena započinje neposredno nakon prijema i okončava se u roku do deset dana.

Ukoliko je centar za socijalni rad uputio korisnika, procena se vrši na osnovu procene centra.

Tokom procene pruža se usluga, odnosno realizuju se aktivnosti u skladu sa utvrđenim prioritetnim potrebama korisnika.

Pored okolnosti iz stava 1. ovog člana, procena uzima u obzir kulturološke i lične posebnosti korisnika: geografsko i nacionalno poreklo, maternji jezik, versko opredeljenje, uzrast, rod, seksualnu orijentaciju i drugo.

U odnosu na rezultate procene određuje se stepen podrške korisniku i izrađuje individualni plan usluge.

Nakon izvršene procene i određivanja stepena podrške, za svakog korisnika određuje se stručni radnik, odnosno stručni saradnik (negovateljica).

Određivanje stepena podrške

Član 15

Stepen podrške određuje se s obzirom na celokupno individualno funkcionisanje korisnika i vrste potrebne pomoći, u odnosu na:

1) sposobnost neposredne brige o sebi;

2) učestvovanje u aktivnostima života u zajednici.

Stepeni podrške

Član 16

Podrška I stepena - znači da korisnik nije sposoban da se samostalno brine o sebi i uključi u aktivnosti dnevnog života u zajednici, zbog čega mu je potrebno fizičko prisustvo i kontinuirana pomoć drugog lica.

Podrška II stepena - znači da korisnik može da brine o sebi i da se uključi u aktivnosti dnevnog života u zajednici uz fizičko prisustvo i pomoć drugog lica.

Podrška III stepena - znači da korisnik može da brine o sebi i da se uključi u aktivnosti dnevnog života u zajednici, ali mu je usled nedovoljno razvijenih znanja i veština potreban nadzor i podrška drugog lica.

Podrška IV stepena - znači da korisnik samostalno, odnosno uz podsećanje, može da obavlja sve životne aktivnosti.

Planiranje

Član 17

Na osnovu identifikovanih potreba, sposobnosti i rizika, za svakog korisnika sačinjava se individualni plan usluge.

Individualni plan usluge sačinjava se do deset dana nakon okončanja procene definisane ovim pravilnikom.

Individualni plan usluge, obavezno sadrži:

1) ciljeve koji se žele postići pružanjem usluge;

2) očekivane ishode;

3) konkretizovane aktivnosti koje će se preduzimati, uključujući i aktivnosti u procesu prilagođavanja;

4) vremenski okvir u kojem se realizuje individualni plan usluge;

5) rok za ponovni pregled individualnog plana usluge;

6) imena lica odgovornih za realizaciju individualnog plana usluge.

Individualni plan usluge izrađuje se u skladu sa širim planom uputnog centra za socijalni rad, ako je korisnik upućen preko centra za socijalni rad.

U izradi individualnog plana usluge učestvuje stručni radnik, korisnik ili njegov zakonski zastupnik, zaduženi zaposleni, a po potrebi i drugi stručnjaci i Centra za socijalni rad i od strane pružaoca usluga.

Korisnik, odnosno njegov zakonski zastupnik dobijaju primerak individualnog plana usluge.

Korisniku, odnosno njegovom zakonskom zastupniku obezbeđuje se odgovarajuća pomoć prilikom učestvovanja u izradi individualnog plana usluge.

Ponovni pregled

Član 18

Ponovni pregled, vrši se u skladu sa rokovima navedenim u individualnom planu usluge, procenjenim intenzitetom podrške, definisanim ciljevima i ishodima, i omogućava prilagođavanje aktivnosti potrebama i ciljevima korisnika i ostvarenim efektima usluge.

Ponovni pregled svakog individualnog plana usluge vrši se najmanje jednom u dvanaest meseci, za odrasle i starije korisnike.

U ponovnom pregledu učestvuju stručni radnik, korisnik, odnosno njegov zakonski zastupnik i zaduženi zaposleni, a po potrebi i drugi stručnjaci pružaoca usluge i stručnjaci iz zajednice.

U ponovnom pregledu učestvuje i voditelj slučaja ukoliko je korisnik upućen preko centra za socijalni rad.

Pružalac usluge može utvrditi i kraći rok od roka propisanog stavom 2. ovog člana za ponovni pregled, u skladu sa individualnim planom usluge i posebnim propisima.

Izveštaj o realizaciji individualnog plana usluge dostavlja se nadležnom voditelju slučaja, ako je korisnik upućen preko centra za socijalni rad, u skladu sa rokovima utvrđenim ovim članom.

Restriktivni postupci i mere

Član 19

Restriktivni postupci i mere prema korisnicima koji svojim ponašanjem dovode u opasnost sebe, druge korisnike, osoblje, posetioce ili imovinu, primenjuju se isključivo na osnovu planiranih, praćenih, nadgledanih i vremenski ograničenih intervencija, u skladu sa posebnim propisom.

Za ograničavanje kretanja, izolaciju ili kontrolu ponašanja korisnika pružalac usluge propisuje procedure, određuje lice odgovorno za odobravanje restriktivnih postupaka i mera i vodi evidenciju o njihovoj primeni, u skladu sa posebnim propisom.

Interna evaluacija

Član 20

Pružalac usluge najmanje jednom godišnje sprovodi internu evaluaciju kvaliteta pruženih usluga, koja uključuje ispitivanje zadovoljstva korisnika, odnosno njihovih zastupnika.

Izveštaj o evaluaciji iz stava 1. ovog člana, podnosi se osnivaču usluge, Republičkom Zavodu za socijalnu zaštitu i dostupan je stručnoj javnosti.

Razvoj osoblja

Član 21

Pružalac usluge obezbeđuje odgovarajuću stručnu podršku (npr. konsultacije, mentorstvo, superviziju po odgovarajućem modelu i dr.), svim licima angažovanim na pružanju usluge, u skladu sa svojim planom stručnog usavršavanja donetim u skladu sa zakonom kojim je uređena socijalna zaštita.

Pružalac usluge obezbeđuje uslove za obavljanje pripravničkog staža, odnosno studentske prakse u skladu sa pravilnikom kojim je uređeno licenciranje stručnih radnika.

Dostupnost programa i usluga u zajednici

Član 22

Pružalac usluge obezbeđuje programske aktivnosti, koje su posebno prilagođene mogućnostima i interesovanjima korisnika.

Ako određene aktivnosti u okviru usluge koju pruža pružalac ne može realizovati korišćenjem sopstvenih resursa, obezbeđuje ih u zajednici, od drugih organizacija ili angažovanjem stručnjaka različitih profila, u skladu sa identifikovanim potrebama korisnika i njihovim individualnim planovima i budžetskim mogućnostima.

III KRITERIJUMI I MERILA ZA UTVRĐIVANJE CENE USLUGA POMOĆI U KUĆI

Član 23

Cena usluga pomoći i nege u kući utvrđuje se primenom normativa i standarda za obavljanje poslova pomoći i nege u kući utvrđenih ovim Pravilnikom.

Član 24

Cena usluge pomoći i nege u kući utvrđuje se po radnom času.

Cenu usluge pomoći i nege u kući određuje na osnovu elemenata za formiranje cena definisanih u članu 24. ovog Pravilnika i formira je pružalac usluga.

Cena usluge pomoći i nege u kući po radnom času uz obrazloženje sa uključenim elementima za njeno formiranje čini sastavni deo ponude prilikom učestvovanja na javnoj nabavci za izbor pružaoca ove socijalne usluge.

Cena časa usluge pomoći i nege u kući može se menjati ukoliko se promene elementi cene, a na način opisan u stavu 1. ovog člana.

Član 25

Elementi cene usluge pomoći i nege u kući su:

1) Bruto zarade i naknade zarade radnika, te ostalih ličnih primanja (naknada troškova prevoza u javnom saobraćaju, naknada za ishranu u toku rada i regres za godišnji odmor) zaposlenih u skladu sa Zakonom i kolektivnim ugovorima;

2) Materijalni troškovi (troškovi električne i toplotne energije, utrošak goriva i maziva za vozilo, održavanje sredstava rada, utrošak rada, zaštitna odeća i obuća, itd.);

3) Ostali materijalni i nematerijalnih troškova vezanih za rad (kancelarijski materijal, PTT troškovi, sanitarni pregledi, sredstva za higijenu i dr.);

4) Sredstava za zakonom utvrđene obaveze.

IV KRITERIJUMI I MERILA ZA UČEŠĆE KORISNIKA I NJEGOVIH SRODNIKA U TROŠKOVIMA POMOĆI I NEGE U KUĆI

Član 26

Sredstva za finansiranje obavljanja poslova pomoći u kući obezbeđuju se u visini planiranih sredstava u budžetu grada Požarevca, učešćem korisnika i njegovih srodnika obaveznih na izdržavanje i iz drugih izvora.

Član 27

Pravo na regresiranje cene časa usluga pomoći i nege u kući utvrđuje se u zavisnosti od odnosa ukupnog prihoda po članu porodičnog domaćinstva korisnika i nivoa socijalne sigurnosti za pojedinca utvrđenog Zakonom, za mesec u kom se pruža usluga, prema sledećoj skali:

Red. br.

Mesečni prihod po članu domaćinstva

% učešća korisnika

1.

Do nivoa socijalne sigurnosti za pojedinca

0%

2.

Od 1 - 2 nivoa socijalne sigurnosti za pojedinca

20%

3.

Od 2 - 3 nivoa socijalne sigurnosti za pojedinca

40%

4.

Od 3 - 4 nivoa socijalne sigurnosti za pojedinca

60%

5.

Preko 4 nivoa socijalne sigurnosti za pojedinca

100%

Pravo na besplatnu pomoć i negu u kući imaju lica čiji su ukupni prihodi ostvareni u tri meseca koji prethode mesecu u kome je podnet zahtev, ispod i u visini minimalnog nivoa socijalne sigurnosti za ostvarivanje prava na novčanu socijalnu pomoć prema veličini domaćinstva i koji nemaju srodnike obavezne na izdržavanje po Porodičnom zakonu i Zakonu o socijalnoj zaštiti.

Ukupan prihod porodice i nivo socijalne sigurnosti za pojedinca utvrđuju se na način predviđen odredbama Zakona o socijalnoj zaštiti.

Član 28

Ukoliko korisnik usluga pomoći i nege u kući nema prihoda ili su njegovi prihodi nedovoljni za izmirenje troškova pruženih usluga, a ima srodnike koji su po Porodičnom zakonu obavezni da učestvuju u njegovom izdržavanju učešće srodnika utvrđuje se na isti način kao i za korisnika.

Član 29

Ukoliko je korisnik usluga pomoći i nege u kući sklopio ugovor o doživotnom izdržavanju ili drugom obliku izdržavanja i pomoći, obaveza učešća u finansiranju troškova usluga prenosi se na davaoca izdržavanja u 100% iznosu.

Davalac izdržavanja preuzima obavezu korisnika na osnovu ugovora sa pružaocem usluge.

Član 30

U ukupan prihod porodice računa se i dodatak za negu i pomoć drugog lica.

Član 31

Učešće u troškovima pomoći i nege u kući korisnici odnosno njihovi srodnici uplaćuju na žiro račun ustanove koja pruža usluge, najkasnije do desetog u narednom mesecu.

U slučaju neizmirenja obaveza u utvrđenim rokovima zaračunava se zakonska zatezna kamata.

Za dane u kojima korisnik zbog ličnih razloga ne koristi usluge plaća 50% od cene pomoći u kući.

V NAČIN PODNOŠENJA ZAHTEVA I UZAJAMNA PRAVA I OBAVEZE PRUŽAOCA I KORISNIKA USLUGA

Član 32

Zahtev za pomoć i negu u kući podnosi se Centru za socijalni rad Požarevac sa sledećom dokumentacijom:

1) fotokopija lične karte podnosioca zahteva i uverenje MUP-a o prebivalištu;

2) dokaz o redovnim mesečnim primanjima podnosioca zahteva ostvarenim u poslednja tri meseca koja prethode mesecu u kome je zahtev podnet;

3) potvrda MZ o članovima domaćinstva.

Ostala dokumentacija:

1) izvod iz matične knjige rođenih, venčanih i umrlih;

2) uverenje o imovnom stanju podnosioca zahteva i srodnika obaveze izdržavanja (Republički geodetski zavod i Poreska uprava) iz mesta rođenja i mesta prebivališta;

3) uverenje iz Nacionalne službe za zapošljavanje za nezaposlena lica;

4) nalaz i mišljenje lekara specijaliste;

5) overene fotokopije zdravstvenih knjižica svih članova domaćinstva se na zahtev Centra za socijalni rad dostavlja u skladu sa specifičnostima socio-porodičnog statusa podnosioca zahteva.

Član 33

Pružalac usluge može mimo Centra za socijalni rad sklopiti Ugovor o vršenju usluga pomoći i nege u kući sa korisnikom usluga ili njegovim srodnikom, samo u slučaju kada se usluge u celosti naplaćuju od korisnika usluga, odnosno njegovih srodnika i kada su zadovoljeni prioriteti utvrđeni rešenjima Centra za socijalni rad.

Član 34

Za obavljanje poslova negovateljica - domaćica predviđeni su sledeći uslovi:

- starost iznad 18 godina;

- završena najmanje osnovna škola, a prednost pri angažovanju imaju lica sa srednjom stručnom spremom medicinske struke;

- sertifikat o pohađanju akreditovanog programa pomoći u kući pre početka pružanja usluge:

Član 35

Obaveze korisnika usluga:

1) prikazivanje zdravstvenog stanja i ostvarenih primanja;

2) korektno ponašanje prema izvršiocu posla;

3) obezbeđivanje minimuma uslova za obavljanje posla.

Član 36

Obaveze pružaoca usluga:

1) korektno odrađivanje radnih obaveza;

2) korektan odnos prema korisniku i srodnicima;

3) obaveštavanje korisnika usluga o izostanku usluge;

4) organizacija radnika u zamenu za odsutnog kada je to moguće.

Član 37

Pružanje usluga pomoći u kući može da prestane:

1) otkazom korisnika usluga;

2) otkazom pružaoca usluga;

3) smrću korisnika usluga.

Otkazni rok je 8 dana.

Član 38

Korisnik usluge ili njegov zastupnik ima pravo na podnošenje prigovora/pritužbi na kvalitet pružene usluge.

Prigovor se podnosi Centru za socijalni rad Požarevac u pisanoj formi. Centar za socijalni rad odlučuje u roku od 15 dana od dana prijema prigovora.

O žalbi na rešenje iz prethodnog stava, odlučuje Gradsko veće grada Požarevca.

Član 39

Pružalac usluga pomoć u kući može otkazati dalje pružanje usluga:

1) ako ne postoji minimalni nivo higijensko-tehničkih uslova za pružanje usluga;

2) ukoliko je uočljivo da način negovanja bolesnika može da šteti zdravlju korisnika;

3) ukoliko se konstatuje prikrivanje informacija od strane korisnika ili srodnika koji su od uticaja na formiranje cena;

4) ukoliko se korisnik ili član domaćinstva nekorektno ponaša prema izvršiocu posla;

5) ukoliko dođe do promena u zdravstvenom stanju koje mogu ugrožavajuće delovati na izvršioca posla;

6) ukoliko se računi za izvršene usluge ne plaćaju u predviđenom roku u skladu sa ugovorom.

Član 40

Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom donošenja, a objaviće se u "Službenom glasniku grada Požarevca".

Član 41

Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika, prestaje da važi Pravilnik o normativima i standardima za obavljanje poslova pomoći i nege u kući, kriterijumima i merilima za utvrđivanje cene usluga i učešću korisnika i njegovih srodnika u troškovima pomoći i nege u kući ("Službeni glasnik grada Požarevca", br. 1/3).