PRAVILNIK
O PRUŽANJU STRUČNE POMOĆI PODNOSIOCIMA ZAHTEVA I OBVEZNICIMA VRAĆANJA

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Pravilnikom o pružanju stručne pomoći podnosiocima zahteva i obveznicima vraćanja (u daljem tekstu: Pravilnik) uređuju se uslovi i način obavljanja poslova Agencije za restituciju (u daljem tekstu: Agencija) na pružanju stručne pomoći podnosiocima zahteva i obveznicima vraćanja (u daljem tekstu: stranke), kao poverenim poslovima saglasno članu 55. tačka 2. Zakona o vraćanju oduzete imovine i obeštećenju ("Službeni glasnik RS", broj 72/11 i 108/13).

Ovim pravilnikom se bliže uređuju vrsta i obim stručne pomoći Agencije strankama, način, mesto i vremenski okvir pružanja stručne pomoći, prava obaveze i odgovornosti odgovornih lica i zaposlenih u Agenciji.

Član 2

Poslovi pružanja stručne pomoći iz člana 1. ovog pravilnika obavljaju se u područnim jedinica Agencije sa sedištem u Beogradu, Kragujevcu, Nišu i Novom Sadu, a izuzetno u centralnoj jedinici Agencije.

Organizacija obavljanja poslova pružanja stručne pomoći u skladu sa ovim pravilnikom, obaveza je i odgovornost direktora područnih jedinica i odgovornih lica po posebnom ovlašćenju direktora Agencije.

II OBIM I OKVIR STRUČNE POMOĆI

Član 3

Stručna pomoć koju pruža Agencija ogleda se u pružanju pomoći u pogledu načina prikupljanja propisanih dokaza koje je potrebno priložiti uz zahtev za vraćanje oduzete imovine, odnosno obeštećenje na propisanom obrascu, pregledu podnete dokumentacije i ukazivanju na nedostatke, omogućavanju strankama i njihovim opunomoćenicima uvid u spise predmeta po podnetim zahtevima zavedenim pod istim vlasničkim brojem predmeta, preduzimanje mera radi staranja o zakonitom raspolaganju imovinom koja je predmet restitucije, kao i ukazivanje strankama na njihova ostala prava i obaveze saglasno Zakonu o opštem upravnom postupku i propisima koji uređuju pitanje restitucije.

Stručnu pomoć iz stava 1. ovog člana pravilnika, službena lica pružaju u skladu sa pravilima opšteg upravnog postupka.

III VRSTE I OBLICI STRUČNE POMOĆI

Član 4

Agencija stručnu pomoć strankama pruža u usmenoj formi (razgovori, objašnjenja, sastanci, telefonski kontakti, organizovani skupovi i savetovanja), pisanoj formi (dopisi, cirkularna pisma, informacije, analize, obrasci, faks kontakti) i u elektronskoj formi, preko interneta - putem specijalizovanog web-sajta Agencije

Član 5

1. Prijem stranaka u službenim prostorijama Agencije

Prijem stranaka u Agenciji i davanje informacija o pitanjima primene zakona, podnošenja potrebne dokumentacije i korišćenju procesnih prava, obavlja se neposredno u službenim prostorijama područnih jedinica Agencije sa sedištem u Beogradu, Kragujevcu, Nišu i Novom Sadu. Izuzetno, u posebno složenim predmetima, prijem stranaka se može obavljati i u službenim prostorijama centralne jedinice Agencije.

Pružanje stručne pomoći i davanje informacija o toku i stanju predmeta vrše postupajuća službena lica - savetnici za vraćanje oduzete imovine i obeštećenje, a po potrebi i ostala odgovorna lica u Agenciji.

U vremenu utvrđenom za prijem stranaka, pojedinačan savetnik za vraćanje oduzete imovine i obeštećenje kao postupajuće službeno lice u pojedinačnom predmetu, vrši neposredno prijem stranaka u prostorijama nadležne područne jedinice Agencije i to jednom nedeljno u trajanju od 2 časa, po rasporedu koji je prethodno utvrdio direktor područne jedinice Agencije.

Prijem stranaka se unapred zakazuje preko brojeva telefona koji su istaknuti na zvaničnoj internet prezentaciji Agencije.

2. Terenski obilazak nepokretnosti - predmeta restitucije

Na zahtev stranke ili po nalogu odgovornog lica u Agenciji, odnosno direktora područne jedinice Agencije, vršiće se terenski obilazak nepokretnosti koje su predmet zahteva, odnosno naloga, radi upoređivanja pravnog i faktičkog stanja na terenu.

Terenski obilazak obavlja postupajuće službeno lice u odnosnoj upravnoj stvari i druga odgovorna lica u saradnji sa službenim licem zaposlenim u Agenciji na geodetskim poslovima.

Terenski obilazak se vrši u prisustvu uredno obaveštene stranke od strane službenog lica.

O izvršenom terenskom obilasku predmeta restitucije službeno lice sačinjava službenu belešku, a po potrebi i odgovarajući izveštaj.

3. Pružanje osnovnih informacija

Informacije o strankama, zaprimljenosti predmeta, odnosno dokumentacije, delovodnom broju i imenu postupajućeg službenog lica, pružaju zaposleni u pisarnicama područnih jedinica Agencije.

4. Razgledanje predmeta, kopiranje spisa i kompletiranje dokumentacije

Saglasno važećim procesnim pravilima Zakona o opštem upravnom postupku, strankama se u postupku restitucije omogućava da, na zakonom predviđen način, razgledaju spise predmeta i da o svom trošku prepišu ili fotokopiraju spise.

U područnim jedinicama Agencije će se za ovu svrhu, sem pisarnice obezbediti i dodatni prostor u kome će stranke i njihovi ovlašćeni predstavnici moći da razgledaju spise i vrše kompletiranje i pripremu dokumentacije koju predaju u proceduru i to u terminu određenom za prijem stranaka, odnosno u prethodno zakazanom terminu od strane postupajućeg službenog lica.

Razgledanje predmeta, kopiranje spisa i kompletiranje dokumentacije vrši se isključivo u prisustvu postupajućeg službenog lica.

6. Informisanje putem web-sajta

Informisanje o osnovnim pitanjima primene propisa o restituciji obavlja se i preko Web sajta Agencije na adresi: www.restitucija.gov.rs

Sajt sadrži osnovne informacije o Agenciji, tekstove zakona koji su relevantni za restituciju, informacije o aktuelnim dešavanjima u Agenciji, propisani obrazac za vraćanje oduzete imovine, odnosno obeštećenje, javna obaveštenja i druga objašnjenja od značaja za postupak restitucije.

Održavanje Web sajta Agencije obavlja saradnik za informatičku podršku u saradnji sa odgovornim licima po posebnom ovlašćenju direktora Agencije.

7. Postupanje po predstavci stranke

Stranka može Kabinetu direktora agencije uputiti obrazloženu predstavku u pisanoj formi, ukoliko nije zadovoljna načinom pružanja stručne pomoći od strane postupajućeg službenog lica ili odgovornog lica u Agenciji.

Kabinet direktora Agencije razmatra predstavku po prethodno pribavljenom izjašnjenju postupajućeg službenog lica ili odgovornog lica u Agenciji u vezi sa predmetom predstavke i obaveštava stranku o preduzetim radnjama, u roku od 15 dana od dana prijema predstavke.

IV ZAVRŠNE ODREDBE

Član 6

O sprovođenju ovog pravilnika staraće se direktori područnih jedinica Agencije i direktor Agencije za restituciju.

Član 7

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika, stavlja se van snage Pravilnik o pružanju stručne pomoći podnosiocima zahteva i obveznicima vraćanja broj: 604/2012 od 20. jula 2012. godine.

Član 8

Ovaj pravilnik stupa na snagu 4. marta 2014. godine.