ODLUKA

O SPROVOĐENJU ODREDABA ZAKONA O BANKAMA KOJE SE ODNOSE NA DAVANJE PRELIMINARNOG ODOBRENJA ZA OSNIVANJE BANKE, DOZVOLE ZA RAD BANKE I POJEDINIH SAGLASNOSTI NARODNE BANKE SRBIJE, KAO I NA UTVRĐIVANJE KRITERIJUMA ZA ODREĐIVANJE PRVOKLASNE BANKE

("Sl. glasnik RS", br. 43/2011, 43/2013 i 107/2014)

1. Ovom odlukom propisuju se bliži uslovi i način sprovođenja odredaba Zakona o bankama (u daljem tekstu: Zakon) na osnovu kojih Narodna banka Srbije daje preliminarno odobrenje za osnivanje banke i dozvolu za rad banke, prethodnu saglasnost za sticanje sopstvenih akcija, saglasnost na statut banke, odnosno na izmene i dopune statuta i osnivačkog akta banke, saglasnost na imenovanje članova upravnog i izvršnog odbora banke i saglasnost za sticanje vlasništva i na pripajanje banaka, kao i na osnovu kojih se utvrđuju kriterijumi za određivanje prvoklasne banke u postupku dobrovoljnog prestanka rada banke i daje saglasnost za preuzimanje prava i obaveza banke koja je u postupku administrativnog upravljanja ili banke za posebne namene.

I DAVANJE PRELIMINARNOG ODOBRENJA ZA OSNIVANJE BANKE

2. Osnivači banke podnose Narodnoj banci Srbije zahtev za davanje preliminarnog odobrenja za osnivanje banke (u daljem tekstu: preliminarno odobrenje), uz koji dostavljaju:

1) podatke o osnivačima banke, iznosu njihovih uloga i broju, vrsti i nominalnom iznosu akcija koje stiču;

2) osnivački akt banke;

3) predlog statuta banke;

4) izjavu da će novčani deo osnivačkog kapitala uplatiti na privremeni račun kod Narodne banke Srbije;

5) izjavu da će nenovčana sredstva preneti u osnivački kapital banke;

6) podatke o svim licima koja će imati učešće u banci i o osnovu tog učešća;

7) imena predloženih članova upravnog i izvršnog odbora banke, kao i podatke o njihovoj kvalifikaciji, iskustvu i poslovnoj reputaciji;

8) predlog programa aktivnosti banke za period od tri godine i predlog plana poslovne politike banke za godinu u kojoj se banka osniva;

9) predlog procedura banke za upravljanje rizicima i za unutrašnju kontrolu;

10) dokaz da je nadležno regulatorno telo države porekla odobrilo stranoj banci ili drugom stranom licu iz finansijskog sektora učešće u osnivanju banke u Republici Srbiji, ili dokaz da takvo odobrenje nije potrebno prema propisima te države ako se banka osniva kao zavisno društvo strane banke ili drugog stranog lica iz finansijskog sektora koje je predmet kontrole, odnosno nadzora ovog regulatornog tela;

11) dokaze o ispunjenosti uslova propisanih Zakonom ako je osnivač banke strana banka ili strano lice iz finansijskog sektora koje je predmet kontrole, odnosno nadzora regulatornog tela države porekla;

12) ovlašćenje za lice s kojim će Narodna banka Srbije sarađivati u postupku po zahtevu za dobijanje preliminarnog odobrenja;

13) druge podatke i dokumente, na zahtev Narodne banke Srbije.

Podaci o osnivačima banke, iznosu njihovih uloga i broju, vrsti i nominalnom iznosu akcija koje stiču

3. Podaci o osnivačima banke, iznosu njihovih uloga (novčanih i/ili nenovčanih) i broju, vrsti i nominalnom iznosu (apsolutnom i procentualnom) akcija koje stiču dostavljaju se Narodnoj banci Srbije radi ocene boniteta osnivača banke.

Narodna banka Srbije ceni bonitet svakog osnivača banke koji će imati učešće u banci, a može ceniti i bonitet svakog drugog osnivača banke.

Pri oceni boniteta domaćeg ili stranog pravnog lica, Narodna banka Srbije ocenjuje:

- finansijsko stanje tog lica i njegovu mogućnost obezbeđenja dodatnog kapitala, osim ako je to lice banka, strana banka, međunarodna finansijska organizacija ili drugo pravno lice koje je prema poslednjem rangiranju koje su izvršili Standard&Poor's ili Fitch rangirano prema dugoročnom kreditnom rejtingu s najmanje BBB-, odnosno koje je izvršio Moody's rangirano prema rejtingu emitenta s najmanje Baa3;

- poslovnu reputaciju tog lica, i to na osnovu njegovog celokupnog dotadašnjeg poslovanja i upravljanja u drugim pravnim licima i njegove sposobnosti da upravlja rizicima u svom poslovanju i da u svojstvu osnivača dugoročno pozitivno utiče na poslovanje banke, kao i na osnovu drugih podataka;

- da li je investiranje u vlasničke udele u bankama i upravljanje tim udelima njegov strateški cilj vidljiv iz akata njegove poslovne politike ili poslovne prakse.

Pri oceni boniteta domaćeg ili stranog fizičkog lica, Narodna banka Srbije ocenjuje:

- imovinsko stanje tog lica, odnosno utvrđuje koliki je iznos njegovih sopstvenih novčanih sredstava, poreklo tih sredstava i to da li je njihov iznos jednak najmanje iznosu planiranog ulaganja u osnivački kapital banke;

- poslovnu reputaciju tog lica - na osnovu njegove biografije, ličnog, profesionalnog i moralnog integriteta, stručnih kvalifikacija i dotadašnjeg rada, upravljanja pravnim licima ili nadziranja u tim licima, kao i drugih podataka, zatim sposobnost ovog lica da upravlja rizicima u svom poslovanju, kao i to da li će to lice, u svojstvu osnivača banke, dugoročno pozitivno uticati na poslovanje banke.

Pod sopstvenim novčanim sredstvima, u smislu ove tačke, ne podrazumevaju se pozajmljena sredstva.

Ako Narodna banka Srbije dođe do podataka koji ukazuju na postojanje činjenica koje jesu ili bi mogle biti u vezi s pranjem novca ili finansiranjem terorizma, u smislu zakona kojim se uređuje sprečavanje pranja novca i finansiranja terorizma - o tome pismeno obaveštava organ uprave nadležan za sprečavanje pranja novca.

4. Domaće ili strano fizičko lice koje je osnivač banke dužno je da Narodnoj banci Srbije dostavi:

- poslovnu biografiju, koja treba da sadrži podatke o njegovom dotadašnjem radnom angažovanju i stručnoj spremi;

- uverenje nadležnog organa da nije pravnosnažno osuđivano za krivična dela i privredne prestupe, kao i da se protiv njega ne vodi krivični postupak, odnosno postupak za privredne prestupe;

- podatke o tome da li je član organa rukovođenja, upravljanja i nadzora, kao i da li je vlasnik nekog pravnog lica, uz navođenje apsolutnog i procentualnog iznosa njegovog vlasništva, odnosno učešća u tom pravnom licu;

- podatke o svom imovinskom stanju, odnosno o sopstvenim sredstvima (nepokretnosti, učešća u kapitalu drugih pravnih lica, novčani depoziti u bankama s navođenjem naziva i sedišta banke i dr.), uz odgovarajuće dokaze o tom vlasništvu i poreklu tih sredstava;

- poslednja rešenja nadležnog organa o utvrđivanju njegovih poreskih obaveza po svim osnovima;

- izjavu o njegovoj zaduženosti kod domaćih i stranih pravnih i fizičkih lica, sa specifikacijom tih lica i iznosima zaduženja;

- overenu fotokopiju lične karte iz koje se vidi jedinstveni matični broj građana - za domaće fizičko lice, odnosno overenu fotokopiju pasoša iz koje se vidi broj pasoša, datum i zemlja njegovog izdavanja, kao i datum važenja pasoša - za strano fizičko lice;

- drugu dokumentaciju za koju Narodna banka Srbije zaključi da je potrebna.

5. Domaće ili strano pravno lice koje je osnivač banke dužno je da Narodnoj banci Srbije dostavi:

- overene fotokopije rešenja o upisu u registar privrednih subjekata, odnosno akt o registraciji kod nadležnog organa, s podacima o tome ko su vlasnici tog lica - sve do fizičkih lica, koja imaju učešće u tom licu, i koliki su apsolutni i procentualni iznosi vlasništva, odnosno učešća u tom licu, kao i o tome ko su članovi organa rukovođenja i upravljanja, odnosno nadzora tog pravnog lica i njegovih vlasnika;

- izveštaj o reviziji finansijskih izveštaja tog lica za prethodne dve godine, koji je izradio ovlašćeni revizor, kao i finansijski izveštaj ovog lica za najmanje jedan period tekuće godine;

- kratak prikaz poslovnih aktivnosti tog lica u prethodne dve godine i plan aktivnosti za tekuću, odnosno narednu godinu;

- podatke o tome da li to lice ima vlasništvo, odnosno učešće u nekom drugom pravnom licu, i od kada, koliki je procentualni iznos njegovog vlasništva, odnosno učešća u kapitalu drugog pravnog lica prema stanju na dan pre dana podnošenja zahteva za dobijanje preliminarnog odobrenja, kao i da li je, i koliko, to drugo pravno lice ostvarilo dobit u prethodne dve godine;

- izjavu o ukupnoj zaduženosti ovog lica kod domaćih i stranih pravnih i fizičkih lica, sa specifikacijom tih lica i iznosima zaduženja;

- drugu dokumentaciju za koju Narodna banka Srbije zaključi da je potrebna.

Ako je osnivač banke domaće ili strano pravno lice koje je član grupe društava ili bankarske grupe, dužno je da, pored dokumentacije iz stava 1. ove tačke, Narodnoj banci Srbije dostavi:

- podatke o strukturi te grupe;

- podatke o licima koja imaju kontrolno učešće u toj grupi;

- izveštaj o reviziji konsolidovanih finansijskih izveštaja te grupe za prethodne dve godine, koji je izradio ovlašćeni revizor;

- podatke o vrsti poslova koje obavlja ta grupa i njeni članovi;

- projekciju o očekivanom međusobnom uticaju banke, bankarske grupe čiji će član banka postati, kao i njenih članova;

- procedure bankarske grupe za upravljanje rizicima i proceduru za unutrašnju reviziju i unutrašnju kontrolu.

6. Domaća i strana pravna i fizička lica dužna su da banke kod kojih drže svoja sredstva, odnosno preko kojih posluju pismeno ovlaste da Narodnoj banci Srbije, na njen zahtev, dostave sve podatke koji se odnose na njihovo poslovanje, odnosno na stanje njihovih sredstava kod tih banaka.

Ovlašćenje iz stava 1. ove tačke dostavlja se zajedno s dokumentacijom iz tač. 4. i 5. ove odluke.

7. Ako je osnivač banke banka, strana banka, međunarodna finansijska organizacija ili drugo pravno lice koje je prema poslednjem rangiranju koje su izvršili Standard&Poor’s ili Fitch rangirano prema dugoročnom kreditnom rejtingu s najmanje BBB-, odnosno koje je izvršio Moody’s rangirano prema rejtingu emitenta s najmanje Baa3 - Narodnoj banci Srbije dostavlja:

- spisak svojih vlasnika, sa osnovnim podacima o tim vlasnicima;

- dokaz o svom rejtingu, s mišljenjem rejting agencije;

- izveštaj o reviziji svojih finansijskih izveštaja za prethodne dve godine, koji je izradio ovlašćeni revizor, i svoj finansijski izveštaj za najmanje jedan period tekuće godine;

- drugu dokumentaciju za koju Narodna banka Srbije zaključi da je potrebna.

Ako je osnivač banke međunarodna finansijska organizacija koja nema rejting ili nije rangirana na način iz stava 1. ove tačke, Narodnoj banci Srbije dostavlja:

- spisak svojih vlasnika, sa osnovnim podacima o tim vlasnicima;

- svoj statut ili drugi akt kojim se uređuje način njene organizacije i poslovanja;

- podatke o tome u kojim bankama i drugim finansijskim organizacijama, odnosno institucijama sa sedištem van Republike Srbije ima učešće, kao i osnovne podatke o uspešnosti tih banaka, drugih finansijskih organizacija, odnosno institucija;

- kratak prikaz svojih poslovnih aktivnosti u prethodne tri godine;

- plan svojih aktivnosti za narednu godinu;

- izveštaj o reviziji svojih finansijskih izveštaja za prethodne dve godine, koji je izradio ovlašćeni revizor, i svoj finansijski izveštaj za najmanje jedan period tekuće godine;

- drugu dokumentaciju za koju Narodna banka Srbije zaključi da je potrebna.

Ako je osnivač banke strano pravno lice čije se hartije od vrednosti kotiraju na berzi u zemljama OECD-a, Narodnoj banci Srbije dostavlja:

- spisak lica koja imaju učešće u tom stranom pravnom licu, sa osnovnim podacima o tim licima;

- dokaz da se kotira na berzi;

- dokumentaciju propisanu tačkom 5. stav 1, alineje od druge do šeste, ove odluke.

Ako je osnivač banke domaće ili strano pravno lice koje se bavi pružanjem investicionih usluga trećim licima i obavlja aktivnosti investiranja ili upravljanja investicionim fondovima, ovaj osnivač Narodnoj banci Srbije dostavlja podatke i dokumentaciju propisane tačkom 5. ove odluke - za pravna lica koja tom osnivaču obezbeđuju sredstva za uplatu u osnivački kapital banke, a Narodna banka Srbije može, ako proceni da je to potrebno, ove podatke i ovu dokumentaciju zahtevati i za tog osnivača. Ako ovaj osnivač neposredno obezbeđuje sredstva za uplatu u osnivački kapital banke, dostavlja podatke i dokumentaciju iz tačke 5. ove odluke koji se odnose na njega.

Ako je osnivač banke Republika Srbija - Narodnoj banci Srbije dostavlja se odluka Vlade Republike Srbije o učešću u osnivanju banke, s navedenim iznosom novčanih sredstava koja će se uplatiti u osnivački kapital i navedenom vrednošću nenovčanih sredstava, prema proceni ovlašćenog procenjivača, koja će se uneti u taj kapital.

Ako su osnivači banke jedinice lokalne samouprave ili pravna lica koja je osnovala Republika Srbija - Narodnoj banci Srbije dostavlja se dokumentacija propisana tačkom 5. stav 1, alineje od druge do šeste, ove odluke.

8. Ako se, nakon podnošenja zahteva za dobijanje preliminarnog odobrenja a pre nego što Narodna banka Srbije dâ ovo odobrenje, promene podaci dostavljeni uz taj zahtev - osnivač banke je dužan da o tome bez odlaganja obavesti Narodnu banku Srbije i da joj odmah dostavi nove podatke.

Osnivački akt banke

9. Osnivački akt banke mora sadržati elemente, odnosno podatke propisane Zakonom i moraju ga potpisati svi osnivači banke. Ako su osnivači banke pravna lica, osnivački akt potpisuju lica koja ih zastupaju, i ti potpisi moraju biti overeni pečatom, osim ako je reč o pravnim licima iz zemlje u kojoj takav način overe nije propisom utvrđen kao obaveza. U osnivačkom aktu banke moraju biti navedeni i mesto i datum njegovog potpisivanja. Listovi osnivačkog akta banke moraju biti povezani na način koji onemogućava njihovo naknadno vađenje i zamenu.

Predlog statuta banke

10. Predlog statuta banke mora sadržati elemente, odnosno podatke propisane Zakonom.

Izjava osnivača banke da će novčani deo osnivačkog kapitala uplatiti na privremeni račun kod Narodne banke Srbije

11. Izjava osnivača banke da će novčani deo osnivačkog kapitala uplatiti na privremeni račun kod Narodne banke Srbije mora biti data pojedinačno, s datumom i potpisom, a ako je osnivač banke pravno lice - potpis mora biti overen pečatom tog lica, osim ako je pravno lice iz zemlje u kojoj takav način overe nije propisom utvrđen kao obaveza. Ove izjave moraju sadržati tačan iznos uloga svakog osnivača banke.

Izjava osnivača banke da će nenovčana sredstva preneti u osnivački kapital banke

12. Izjava osnivača banke da će nenovčana sredstva preneti u osnivački kapital banke mora biti data pojedinačno, s datumom i potpisom. Ako je osnivač banke pravno lice, potpis mora biti overen pečatom tog lica, osim ako je pravno lice iz zemlje u kojoj takav način overe nije propisom utvrđen kao obaveza.

Uz izjavu iz stava 1. ove tačke prilaže se akt kojim osnivač banke dokazuje svojinu nad stvarima, odnosno pravima koje ulaže, kao i izveštaj o proceni njihove vrednosti, koji ovlašćeni procenjivač sačinjava u skladu sa zakonom kojim se uređuju privredna društva.

Nepokretnost, odnosno pokretna stvar koja predstavlja osnivački ulog ne sme biti opterećena hipotekom, odnosno založnim pravom, što se dokazuje potvrdom nadležnog organa.

Podaci o svim licima koja će imati učešće u banci i o osnovu tog učešća

13. Podacima o svim licima koja će imati učešće u banci i o osnovu tog učešća smatraju se sledeći podaci neophodni za procenu ispunjenosti Zakonom propisanih uslova za sticanje učešća tih lica u banci:

- da li će ta lica imati kvalifikovano, znatno ili kontrolno učešće;

- osnov učešća;

- podaci dostavljeni u skladu s tač. od 3. do 8. ove odluke.

Imena predloženih članova upravnog i izvršnog odbora banke i podaci o njihovoj kvalifikaciji, iskustvu i poslovnoj reputaciji

14. Uz spisak imena predloženih članova upravnog i izvršnog odbora banke dostavlja se dokumentacija i dokazi propisani tač. 28. i 29. ove odluke.

Predlog programa aktivnosti banke za period od tri godine i predlog plana poslovne politike banke za godinu u kojoj se banka osniva

15. U predlogu programa aktivnosti banke za period od tri godine navode se naročito poslovi kojima će se banka baviti, očekivani izvori sredstava, ciljna grupa klijenata, planirani izvori sredstava za dokapitalizaciju banke, plan širenja poslova i organizacione mreže banke, kao i projekcija bilansa stanja i bilansa uspeha za godinu u kojoj se banka osniva.

Predlog plana poslovne politike banke za godinu u kojoj se banka osniva sadrži naročito uslove pod kojima će banka prikupljati i odobravati sredstva, posebno depozite i kredite (ročnost, kamata, instrumenti obezbeđenja kredita), zatim uslove pod kojima će odobravati kredite povezanim licima, odnosno licima povezanim s bankom, kao i mere koje će preduzeti u slučaju problema s likvidnošću.

Predlog procedura banke za upravljanje rizicima i za unutrašnju kontrolu

16. Predlogom procedura banke za upravljanje rizicima utvrđuje se identifikovanje, merenje i procena rizika, kao i upravljanje rizicima, u skladu s propisima, standardima i pravilima struke.

Predlog procedura banke iz stava 1. ove tačke sadrži poslove iz delokruga organizacione jedinice za upravljanje rizicima i ovlašćenja, odnosno odgovornosti za lica u toj organizacionoj jedinici koja obavljaju poslove upravljanja rizicima banke.

Predlog procedura banke za unutrašnju kontrolu treba da omogući kontinuirano praćenje i merenje rizika koji mogu negativno uticati na ostvarivanje utvrđenih poslovnih ciljeva banke, kao i kontrolu i doslednu primenu svih unutrašnjih procedura banke u vezi sa upravljanjem rizicima, i treba da sadrži načine na koje će se pratiti i meriti ovi rizici, kao i ovlašćenja i odgovornosti lica uključenih u sistem unutrašnjih kontrola banke.

Predlog procedura banke treba da predvidi redovno izveštavanje i načine redovnog izveštavanja organa banke i nadležnog regulatornog tela o upravljanju rizicima.

Dokaz da je nadležno regulatorno telo države porekla odobrilo učešće u osnivanju banke, odnosno dokaz da takvo odobrenje nije potrebno

17. Pod dokazom da je nadležno regulatorno telo države porekla odobrilo stranoj banci ili drugom stranom licu iz finansijskog sektora učešće u osnivanju banke u Republici Srbiji podrazumeva se potvrda tog regulatornog tela o odobrenju stranoj banci ili navedenim licima da mogu biti osnivači banke u Republici Srbiji.

Pod dokazom da odobrenje iz stava 1. ove tačke nije potrebno prema propisima države porekla ako se banka osniva kao zavisno društvo strane banke ili drugog stranog lica iz finansijskog sektora podrazumeva se potvrda nadležnog regulatornog tela države porekla da takvo odobrenje nije potrebno.

Dokazi o ispunjenosti uslova ako je osnivač banke strana banka ili strano lice iz finansijskog sektora koje je predmet kontrole, odnosno nadzora regulatornog tela države porekla

18. Pod dokazima o ispunjenosti uslova propisanih Zakonom ako je osnivač banke strana banka ili strano lice iz finansijskog sektora koje je predmet kontrole, odnosno nadzora regulatornog tela države porekla podrazumeva se izvod iz propisa te države da kontrolu, odnosno nadzor na konsolidovanoj osnovi vrši ovo regulatorno telo ili potvrda tog regulatornog tela da vrši kontrolu, odnosno nadzor na konsolidovanoj osnovi.

Ovlašćenje za lice s kojim će Narodna banka Srbije sarađivati u postupku po zahtevu za dobijanje preliminarnog odobrenja

19. Ovlašćenje za lice s kojim će Narodna banka Srbije sarađivati u postupku po zahtevu za dobijanje preliminarnog odobrenja mora biti datirano i moraju ga potpisati svi osnivači, a ako je osnivač pravno lice - potpisi moraju biti overeni pečatom tog lica, osim ako je pravno lice iz zemlje u kojoj takav način overe nije propisom utvrđen kao obaveza. Ovo ovlašćenje mora da sadrži i adresu i telefon ovlašćenog lica.

II BLIŽA SADRŽINA DOKAZA I PODATAKA KOJI SE DOSTAVLJAJU UZ ZAHTEV ZA DAVANJE DOZVOLE ZA RAD BANKE

20. Osnivači banke, nakon dobijanja preliminarnog odobrenja, Narodnoj banci Srbije podnose zahtev za davanje dozvole za rad banke, uz koji dostavljaju:

1) dokaz o uplati novčanog dela osnivačkog kapitala, kao i dokaz o prenosu nenovčanih sredstava u osnivački kapital banke i izjavu o poreklu tih sredstava;

2) dokaze o tome da su obezbedili odgovarajući poslovni prostor i nabavili i pripremili opremu za nesmetano poslovanje banke, dokaz da ovaj prostor ispunjava zakonom utvrđene uslove što se tiče tehničke opremljenosti, zaštite na radu i zaštite i unapređenja životne sredine, kao i dokaze da taj prostor i ta oprema omogućavaju pristup svim relevantnim podacima i informacijama potrebnim za vršenje kontrolne funkcije Narodne banke Srbije;

3) dokaz o tome da su angažovali spoljnog revizora banke s liste iz člana 52. stav 3. Zakona;

4) podatke o organizacionoj strukturi i kadrovskoj osposobljenosti banke;

5) ovlašćenje za lice s kojim će Narodna banka Srbije sarađivati u postupku po zahtevu za davanje dozvole za rad banke.

Dokaz o uplati novčanog dela osnivačkog kapitala, dokaz o prenosu nenovčanih sredstava u osnivački kapital banke i izjava o poreklu tih sredstava

21. Osnivači banke dostavljaju dokaz da je na privremeni račun kod Narodne banke Srbije uplaćen novčani deo osnivačkog kapitala, kao i dokaz da su nenovčana sredstva preneli u osnivački kapital banke. Uz oba ova dokaza osnivači banke prilažu i izjavu o poreklu tih sredstava. Ove izjave moraju biti date pojedinačno, s datumom i potpisom, a ako je osnivač pravno lice - potpis mora biti overen pečatom tog lica, osim ako je pravno lice iz zemlje u kojoj takav način overe nije propisom utvrđen kao obaveza.

Dokazi o obezbeđenom odgovarajućem poslovnom prostoru i nabavljenoj i pripremljenoj opremi za nesmetano poslovanje banke

22. Pod dokazom o obezbeđenom odgovarajućem poslovnom prostoru podrazumeva se:

- dokumentacija iz koje se vidi na koji je način obezbeđen poslovni prostor - da li je u vlasništvu banke ili je obezbeđen kroz zakup, s tim što vreme zakupa ne može biti kraće od tri godine;

- dokaz da poslovni prostor ispunjava zakonom utvrđene uslove što se tiče tehničke opremljenosti, zaštite na radu i zaštite i unapređenja životne sredine (npr. rešenje nadležnog organa u postupku inspekcijskog nadzora i dr.).

Pod dokazom o nabavljenoj i pripremljenoj opremi za nesmetano poslovanje banke podrazumeva se:

- specifikacija potrebne opreme, i to računarske opreme, programskih podrški u skladu s poslovima koje će banka obavljati, itd.;

- dokumentacija o načinu na koji je obezbeđena oprema - da li je u vlasništvu banke po osnovu osnivačkog uloga ili po nekom drugom pravnom poslu, o čemu se dostavlja odgovarajuća dokumentacija (npr. ugovor, rešenje itd.).

Dokaz o angažovanju spoljnog revizora

23. Pod dokazom o angažovanju spoljnog revizora s liste koju Narodna banka Srbije utvrđuje u skladu sa Zakonom podrazumeva se akt koji potvrđuje da su osnivači banke angažovali spoljnog revizora s liste spoljnih revizora koju je utvrdila i objavila Narodna banka Srbije.

Podaci o organizacionoj strukturi i kadrovskoj osposobljenosti banke

24. Pod podacima o organizacionoj strukturi banke podrazumeva se predložena organizaciona šema banke.

Pod podacima o kadrovskoj osposobljenosti banke podrazumeva se predlog sistematizacije radnih mesta, po izvršiocima, s kvalifikacionom strukturom izvršilaca i radnim iskustvom za svako radno mesto, kao i planirana dinamika popunjavanja sistematizovanih radnih mesta, koja mora pratiti planirano širenje poslova i organizacione mreže banke.

Ovlašćenje za lice s kojim će Narodna banka Srbije sarađivati u postupku po zahtevu za davanje dozvole za rad banke

25. Pod ovlašćenjem za lice s kojim će Narodna banka Srbije sarađivati u postupku po zahtevu za davanje dozvole za rad banke podrazumeva se ovlašćenje dato na način propisan tačkom 19. ove odluke.

III USLOVI I NAČIN DAVANJA PRETHODNE SAGLASNOSTI ZA STICANJE SOPSTVENIH AKCIJA

26. Uz zahtev koji sadrži razloge za davanje prethodne saglasnosti za sticanje sopstvenih akcija, banka podnosi:

1) podatke o vrsti, broju i ukupnoj vrednosti sopstvenih akcija koje se stiču, kao i o ukupnom broju i vrednosti svih akcija, razgraničeno po vrstama akcija;

2) podatke o uslovima pod kojima su akcije banke ponuđene na sekundarnom tržištu i uslovima pod kojim bi ih banka kupila;

3) navod o vrsti i procenjenom iznosu štete koja bi se nanela akcionarima ako banka ne bi kupila sopstvene akcije;

4) izjavu predsednika izvršnog odbora banke da dobit iz prethodnih godina banka nije iskoristila u delu koji se koristi za sticanje sopstvenih akcija.

Ako se sopstvene akcije stiču po osnovu nasleđivanja, pravnog sledbeništva ili na drugi način koji ne zavisi od njene volje - banka, umesto podnošenja zahteva iz stava 1. ove tačke, Narodnoj banci Srbije dostavlja obaveštenje o sticanju ovih akcija, u kome navodi način, odnosno osnov sticanja tih akcija i podatke o njihovoj vrsti, broju i ukupnoj vrednosti.

IV USLOVI I NAČIN DAVANJA SAGLASNOSTI NA STATUT BANKE, ODNOSNO NA NJEGOVE IZMENE

27. Uz zahtev za davanje saglasnosti Narodne banke Srbije na statut, odnosno predlog statuta banke, banka podnosi:

- statut koji je donela skupština banke ili predlog statuta koji je utvrdio upravni odbor banke, koji mora sadržati sve elemente propisane članom 14. stav 2. Zakona;

- odluku skupštine banke ili predlog odluke upravnog odbora banke.

Uz zahtev za davanje saglasnosti na izmene i dopune statuta banke, odnosno na predlog izmena i dopuna statuta banke, banka podnosi:

- izmene i dopune statuta banke, odnosno predlog izmena i dopuna statuta banke, sa odlukom nadležnog organa banke o usvajanju, odnosno utvrđivanju tih izmena i dopuna;

- prečišćeni tekst statuta banke koji sadrži predložene izmene i dopune.

Uz zahtev za davanje saglasnosti na izmene i dopune osnivačkog akta banke, banka podnosi:

- izmene i dopune osnivačkog akta banke, odnosno predlog izmena i dopuna tog akta, sa odlukom nadležnog organa banke o usvajanju, odnosno utvrđivanju tih izmena i dopuna;

- prečišćeni tekst osnivačkog akta banke koji sadrži predložene izmene i dopune.

Ako se predložene izmene osnivačkog akta banke odnose na promenu njenog sedišta - pored dokumentacije iz stava 3. ove tačke, podnosi se i dokumentacija propisana tačkom 22. stav 1. ove odluke.

Banka je dužna da Narodnoj banci Srbije dostavi prečišćeni tekst statuta, odnosno osnivačkog akta na čije je izmene i dopune dobila saglasnost - u roku od tri dana od dana njihovog usvajanja na skupštini banke.

V BLIŽI USLOVI ZA DAVANJE PRETHODNE SAGLASNOSTI NA IMENOVANJE ČLANOVA UPRAVNOG ODBORA BANKE

28. Uz zahtev za davanje prethodne saglasnosti Narodne banke Srbije na imenovanje člana upravnog odbora banke - banka podnosi sledeću dokumentaciju:

- predlog odluke, odnosno odluku nadležnog organa banke o imenovanju člana upravnog odbora;

- kopiju lične karte, odnosno pasoša iz koje se vidi jedinstveni matični broj građana, prebivalište, broj isprave, datumi izdavanja i važenja i izdavalac isprave;

- izjavu predloženog lica da ne postoje razlozi iz člana 72. stav 3. tačka 1. Zakona za odbijanje ovog zahteva;

- izjavu predloženog lica da nije član nijednog organa upravljanja druge banke, odnosno zaposlen u banci;

- izjavu predloženog lica da ispunjava uslove propisane za lice nezavisno od banke - ako je predloženo za lice nezavisno od banke;

- poslovnu biografiju predloženog lica, koja sadrži podatke o njegovim stručnim kvalifikacijama i prethodnom radnom iskustvu, odnosno angažovanju;

- uverenje nadležnog organa da predloženo lice nije pravnosnažno osuđeno za krivično delo na bezuslovnu kaznu zatvora ili za krivično delo koje ga čini nepodobnim za obavljanje funkcije člana upravnog odbora banke;

- preporuku, sa obrazloženim mišljenjem, o stručnosti, sposobnostima i moralnim kvalitetima predloženog lica;

- dokaz da predloženo lice ima stečen najmanje prvi stepen visokog obrazovanja na osnovnim akademskim studijama u trajanju od najmanje četiri godine u zemlji ili inostranstvu;

- podatke o sastavu upravnog odbora iz člana 71. Zakona (broj članova tog odbora, broj lica nezavisnih od banke, podatak o licu koje aktivno zna srpski jezik ako upravni odbor čine isključivo strana fizička lica, broj članova koji imaju odgovarajuće iskustvo iz oblasti finansija);

- drugu dokumentaciju za koju Narodna banka Srbije zaključi da je potrebna.

Narodna banka Srbije, na osnovu dokumentacije i dokaza iz stava 1. ove tačke, kao i drugih podataka kojima raspolaže, ocenjuje da li lice iz tog stava ima dobru poslovnu reputaciju u odnosu na njegovo ukupno radno iskustvo i angažovanje, odnosno upravljanje drugim pravnim licima ili nadziranje tih lica (npr. da li je pravnosnažno osuđivano za privredne prestupe/prekršaje sa osvrtom na vrstu prestupa/prekršaja i/ili njihovu učestalost, odnosno da li se vodi postupak za privredne prestupe/prekršaje).

Pod dobrom poslovnom reputacijom u smislu stava 2. ove tačke podrazumeva se da lice predloženo za člana upravnog odbora banke poseduje lični, moralni i profesionalni integritet, stručne kvalifikacije i sposobnost da upravlja poslovnim rizicima banke.

Pored dokaza iz stava 1. ove tačke, za lice iz člana 71. stav 6. Zakona podnosi se:

- dokaz da ima najmanje tri godine iskustva na poslovima rukovođenja u licu u finansijskom sektoru, ili

- dokaz da ima šest godina iskustva u oblasti finansija i bankarstva i da se istaklo kao stručnjak ili naučni radnik u tim oblastima.

Pod dokazom iz stava 4, alineja prva, ove tačke podrazumeva se to da je ovo lice u periodu iz te alineje bilo član organa upravljanja lica u finansijskom sektoru, ili da je rukovodilo poslovima lica u finansijskom sektoru značajnim za obavljanje njegove pretežne delatnosti, ili da je obavljalo savetodavne poslove u organu upravljanja tog lica ili učestvovalo u stvaranju njegove poslovne politike.

Pod dokazom iz stava 4, alineja druga, ove tačke podrazumeva se da je obavljanjem poslova u oblasti finansija i bankarstva u periodu iz te alineje to lice steklo profesionalni i lični ugled.

Kao dokaz da lice predloženo za člana upravnog odbora banke ima najmanje šest godina iskustva na rukovodećem položaju u privrednom društvu, u smislu člana 72. stav 4. Zakona, smatra se dokaz o iskustvu tog lica stečenom u organima koji rukovode privrednim društvom ili njegovim delovima pod uslovom da to društvo obavlja takvu vrstu finansijskih poslova i u takvom obimu da se može pretpostaviti da će odgovoriti zahtevima bankarskog poslovanja ili dokaz o iskustvu tog lica stečenom obavljanjem savetodavnih poslova u tim organima.

Ako bi upravni odbor banke činila isključivo strana fizička lica - uz zahtev iz stava 1. ove tačke banka podnosi dokaz o aktivnom znanju srpskog jezika za najmanje jedno od tih lica i uverenje o njegovom prebivalištu na teritoriji Republike Srbije, pri čemu se pod aktivnim znanjem srpskog jezika podrazumeva takav nivo znanja koji omogućava vođenje bankarske korespondencije i obavljanje poslova za koje se ovo lice imenuje, što se dokazuje uverenjem ustanove za učenje stranih jezika, odnosno nadležne visokoškolske ustanove o položenom ispitu (u skladu s nastavnim planom) za sticanje tog nivoa znanja.

Licem nezavisnim od banke u smislu stava 1, alineja peta, ove tačke smatra se lice koje nije zaposleno u banci ni u članici bankarske grupe u kojoj je ova banka ni kod akcionara te banke, kao i da u njima nema direktno ili indirektno vlasništvo.

Preporuku iz stava 1, alineja osma, ove tačke daju najmanje dve osobe iz oblasti bankarstva i finansija koje su svojim uspešnim radom u ovim oblastima stekle profesionalni i lični ugled, pri čemu to ne mogu biti rukovodioci banke u čiji se upravni odbor ovo lice predlaže, kao ni rukovodioci članice bankarske grupe u kojoj je ta banka, ali mogu biti lica koja rukovode (ili su rukovodila) drugom bankom ili licem u finansijskom sektoru, naučni radnici, univerzitetski profesori, osobe koje rukovode (ili su rukovodile) organima u čijoj je nadležnosti nadzor nad bankama i nad licima u finansijskom sektoru a svojim su ličnim i profesionalnim kontaktima stekla uverenje o stručnosti, sposobnostima i moralnim kvalitetima predloženog lica.

Ako je za člana upravnog odbora banke predloženo lice koje je rukovodilo bankom ili licem u finansijskom sektoru izvan Republike Srbije - Narodna banka Srbije može od organa koji vrši nadzor u zemlji u kojoj su registrovani ta banka ili to lice tražiti podatke o tome da li su, u periodu u kome je predloženo lice rukovodilo bankom ili licem u finansijskom sektoru, prema ovoj banci ili ovom licu izrečene mere za poboljšanje stanja ili usklađivanje poslovanja sa zakonom i drugim propisom, odnosno podatke o tome da je predloženo lice bilo odgovorno za propuste u njihovom radu.

Ako se stručna kvalifikacija lica predloženog za člana upravnog odbora dokazuje diplomom, odnosno drugim dokazom o završenim studijama a ne može se pouzdano utvrditi da je odgovarajuća - Narodna banka Srbije može od banke zahtevati da od nadležne obrazovne ustanove u Republici Srbiji pribavi dokaz za to.

Banka je dužna da Narodnoj banci Srbije dostavi odluku skupštine banke o imenovanju lica za člana upravnog odbora banke - u roku od tri dana od dana donošenja te odluke.

Uz zahtev za davanje prethodne saglasnosti Narodne banke Srbije na ponovno imenovanje člana upravnog odbora banke (reizbor) - banka podnosi sledeću dokumentaciju:

- predlog odluke, odnosno odluku nadležnog organa banke o ponovnom imenovanju člana upravnog odbora banke;

- uverenje nadležnog organa da predloženo lice nije pravnosnažno osuđeno za krivično delo na bezuslovnu kaznu zatvora ili za krivično delo koje ga čini nepodobnim za obavljanje funkcije člana upravnog odbora banke;

- obaveštenje o ukupnom broju održanih sednica upravnog odbora banke u godini koja prethodi godini podnošenja zahteva iz ovog stava, s kopijama zapisnika s tih sednica iz kojih se može zaključiti da je lice koje se ponovo imenuje za člana upravnog odbora prisustvovalo, odnosno odlučivalo na najmanje četiri sednice tog odbora koje su održane u sedištu banke na teritoriji Republike Srbije;

- drugu dokumentaciju za koju Narodna banka Srbije zaključi da je potrebna.

Na osnovu dokumentacije kojom raspolaže i dokumentacije iz stava 14. ove tačke, kao i drugih raspoloživih podataka, Narodna banka Srbije ocenjuje poslovnu reputaciju lica koje se ponovo predlaže za člana upravnog odbora banke na način iz st. 2. i 3. te tačke.

Banka je dužna da zahtev iz stava 14. ove tačke dostavi Narodnoj banci Srbije najkasnije 30 dana pre dana kada ističe mandat lica iz tog stava - kako bi blagovremeno obezbedila saglasnost na ponovno imenovanje ovog lica, odnosno obezbedila kontinuitet u radu upravnog odbora banke.

Banka je dužna da Narodnoj banci Srbije dostavi odluku skupštine banke o ponovnom imenovanju lica za člana upravnog odbora banke - u roku od tri dana od dana donošenja te odluke.

VI BLIŽI USLOVI ZA DAVANJE PRETHODNE SAGLASNOSTI NA IMENOVANJE ČLANOVA IZVRŠNOG ODBORA BANKE

29. Uz zahtev za davanje prethodne saglasnosti Narodne banke Srbije na imenovanje člana izvršnog odbora banke - banka podnosi dokumentaciju i dokaze koji su tačkom 28. ove odluke propisani za lice predloženo za člana upravnog odbora banke, s tim što se pod dokazom iz stava 5. te tačke podrazumeva i to da je predloženo lice najmanje tri godine rukovodilo kadrovskim poslovima ili poslovima koji se smatraju opštim ili sličnim poslovima u licu u finansijskom sektoru - ako se to lice imenuje u izvršni odbor banke s najmanje tri člana i ako je statutom ili drugim aktom banke predviđena podela odgovornosti između članova tog odbora a za ovo lice predloženo da bude odgovorno za navedene poslove.

Ako izvršni odbor banke čine isključivo strana fizička lica, uz zahtev iz stava 1. ove tačke, pored dokumentacije iz tog stava, banka podnosi dokaz o aktivnom znanju srpskog jezika za najmanje jedno lice u skladu s tačkom 28. stav 8. ove odluke i uverenje o njegovom prebivalištu na teritoriji Republike Srbije.

Narodna banka Srbije poslovnu reputaciju lica iz stava 1. ove tačke ocenjuje na način iz tačke 28. st. 2. i 11. ove odluke, na osnovu dokumentacije i dokaza koji su tom tačkom propisani za lice predloženo za člana upravnog odbora banke.

Radi ocenjivanja potrebnog radnog iskustva lica iz stava 1. ove tačke, banka Narodnoj banci Srbije dostavlja dokumentaciju i dokaze koji su tačkom 28. ove odluke propisani za lice predloženo za člana upravnog odbora banke.

Odredbe tačke 28. st. od 14. do 17. ove odluke shodno se primenjuju i na ponovno imenovanje člana izvršnog odbora banke.

Banka je dužna da Narodnoj banci Srbije dostavi odluku upravnog odbora o imenovanju ili ponovnom imenovanju lica za člana izvršnog odbora banke, dokaz o zasnivanju radnog odnosa tog lica u banci i uverenje o njegovom prebivalištu na teritoriji Republike Srbije - u roku od tri dana od dana donošenja te odluke.

VII PRETHODNA SAGLASNOST ZA STICANJE VLASNIŠTVA

30. Svako lice je dužno da, pre direktnog ili indirektnog sticanja vlasništva u banci koje mu omogućava od 5% do 20%, više od 20% do 33%, više od 33% do 50% i više od 50% glasačkih prava, Narodnoj banci Srbije podnese zahtev za davanje prethodne saglasnosti za sticanje ovog vlasništva.

Zahtev iz stava 1. ove tačke podnosi sticalac vlasništva ili lice koje on ovlasti.

Podnosilac zahteva iz stava 1. ove tačke dužan je da uz taj zahtev Narodnoj banci Srbije podnese i dokumentaciju iz tač. od 4. do 7. i tač. 17. i 18. ove odluke.

Zahtev iz stava 1. ove tačke mora sadržati podatke o vrsti akcija koje se stiču, kao i o visini učešća koje se stiče, u smislu člana 94. stav 1. Zakona, odnosno da li stiče vlasništvo u banci koje mu omogućava od 5% do 20%, više od 20% do 33%, više od 33% do 50% i više od 50% glasačkih prava.

Ako sticalac namerava da stekne više od 33% glasačkih prava u banci - Narodna banka Srbije, pored dokumentacije iz stava 3. ove tačke, ocenjuje i plan aktivnosti tog sticaoca za naredne dve godine, odnosno plan aktivnosti za narednih pet godina ako namerava da stekne više od 50% ovih prava. Ovi planovi naročito sadrže jasno određenu strategiju poslovanja, odnosno ciljeve i smernice koje se odnose na banku čije se akcije stiču.

Smatra se da neko lice ima indirektno vlasništvo u banci, u smislu odredaba Zakona koje se odnose na sticanje vlasništva - ako je direktni vlasnik stekao akcije banke za račun tog lica, ili to lice nastupa s direktnim vlasnikom kao jedan sticalac, i to za deo direktnog vlasnika u banci, kao i u drugim slučajevima kad Narodna banka Srbije oceni da postoji mogućnost da ovo lice efektivno ostvari vlasnička prava u banci koristeći vlasništvo koje drugo lice direktno ima u toj banci.

Kad više lica nastupa kao jedan sticalac u slučajevima utvrđenim Zakonom - Narodna banka Srbije, u postupku za dobijanje saglasnosti iz člana 94. Zakona, ispunjenost uslova za davanje te saglasnosti ocenjuje uzimajući u obzir ispunjenost ovih uslova za sva lica koja čine tog sticaoca.

Banka je dužna da redovno obezbeđuje i ažurira dokumentaciju o promenama u vlasničkoj strukturi akcionara koji imaju učešće u toj banci.

VIII UTVRĐIVANJE KRITERIJUMA ZA ODREĐIVANJE PRVOKLASNE BANKE U POSTUPKU DAVANJA SAGLASNOSTI NA ODLUKU BANKE O PRESTANKU RADA

31. Uz zahtev za davanje saglasnosti Narodne banke Srbije na odluku skupštine banke o prestanku rada banke, banka dostavlja tu odluku, kao i bezuslovnu, neopozivu i plativu na prvi poziv bankarsku garanciju koju je izdala prvoklasna banka u iznosu kojim se garantuje pokriće svih obaveza ove banke - u korist Agencije za osiguranje depozita (u daljem tekstu: Agencija), kao i drugu dokumentaciju, na zahtev Narodne banke Srbije, potrebnu za razmatranje ovog zahteva.

Prvoklasna banka iz stava 1. ove tačke je banka koja je prema poslednjem rangiranju koje su izvršili Standard&Poor’s ili Fitch rangirana prema dugoročnom kreditnom rejtingu s najmanje BBB-, odnosno koje je izvršio Moody’s rangirana prema rejtingu emitenta s najmanje Baa3.

IX DAVANJE DOZVOLE ZA RAD I SAGLASNOSTI KOD STATUSNIH PROMENA BANKE

32. Uz zahtev za davanje dozvole za rad banke koja se osniva spajanjem - banke koje se spajaju podnose dokumentaciju propisanu članom 132. stav 2. Zakona, kao i:

1) ovlašćenje za lice s kojim će Narodna banka Srbije sarađivati u postupku po zahtevu za davanje dozvole za rad banke, koje mora imati datum i pečatom overene potpise predsednika i članova izvršnog odbora banaka koje se spajaju;

2) osnivački akt koji, pored Zakonom utvrđenih elemenata, sadrži i:

- poslovno ime i sedište banaka koje se spajaju,

- pravno sledbeništvo banke koja se osniva spajanjem za sva prava i obaveze banaka koje se spajaju,

- podatke o načinu knjiženja poslovnih promena nastalih od datuma zaključenja ugovora o spajanju (osnivački akt) do datuma izrade bilansa, odnosno do datuma upisa banke koja se osniva spajanjem u registar privrednih subjekata.

33. Banka kojoj se pripaja druga banka podnosi Narodnoj banci Srbije zahtev za davanje saglasnosti za pripajanje, uz koji prilaže dokumentaciju propisanu članom 133. Zakona, kao i izveštaje iz člana 51. Zakona izrađene sa stanjem na ugovoreni datum pripajanja.

34. Banka koja preuzima prava i obaveze banke koja je u postupku administrativnog upravljanja ili banke za posebne namene podnosi Narodnoj banci Srbije zahtev za davanje saglasnosti za preuzimanje tih prava i obaveza, uz koji dostavlja:

- izmene osnivačkog akta;

- odluku skupštine banke o prihvatanju preuzimanja prava i obaveza banke u postupku administrativnog upravljanja ili banke za posebne namene;

- odluku Agencije o saglasnosti za preuzimanje prava i obaveza banke u postupku administrativnog upravljanja ili banke za posebne namene;

- popis imovine (prava i obaveza) banke u postupku administrativnog upravljanja ili banke za posebne namene koji je izradila Agencija;

- analizu efekata preuzimanja prava i obaveza banke u postupku administrativnog upravljanja ili banke za posebne namene koju izrađuje banka koja vrši preuzimanje na osnovu poslednjih izveštaja koje je ta banka dostavila Narodnoj banci Srbije u skladu s članom 51. Zakona;

- analizu da se preuzimanjem prava i obaveza ne vrši povreda konkurencije iz člana 7. Zakona;

- druge podatke i dokumente za koje Narodna banka Srbije oceni da su potrebni.

O zahtevu iz stava 1. ove tačke Narodna banka Srbije odlučuje u roku od sedam dana od dana dostavljanja urednog zahteva.

X DOSTAVLJANJE PROPISANE DOKUMENTACIJE I DOKAZA O PLAĆENOJ NAKNADI I TAKSI

35. Propisana dokumentacija koja se dostavlja u skladu sa ovom odlukom dostavlja se u originalu ili u overenoj kopiji, i ne može biti starija od šest meseci.

Dokumentacija iz stava 1. ove tačke mora biti na srpskom jeziku, a ako je na stranom jeziku - uz original ili overenu kopiju dokumenta dostavlja se i njegov prevod na srpski jezik, koji je overio sudski tumač, osim izveštaja o reviziji i finansijskih izveštaja iz tačke 7. stav 1, alineja treća, ove odluke.

36. Podnosioci zahteva iz ove odluke dužni su da, u smislu te odluke, pored propisane dokumentacije, Narodnoj banci Srbije dostave i dokaz da su uplatili naknadu propisanu odlukom kojom se utvrđuje jedinstvena tarifa po kojoj Narodna banka Srbije naplaćuje naknadu za izvršene usluge, kao i dokaz o uplati republičke administrativne takse u skladu sa zakonom kojim se uređuju republičke administrativne takse.

37. Banka je dužna da agenciji nadležnoj za vođenje privrednog registra podnese registracionu prijavu o svim promenama za koje je potrebna saglasnost Narodne banke Srbije u skladu sa Zakonom i ovom odlukom, kao i da dokaze o tome dostavi Narodnoj banci Srbije.

XI PRELAZNA ODREDBA I ZAVRŠNE ODREDBE

38. Postupci započeti u skladu sa Odlukom o sprovođenju odredaba Zakona o bankama koje se odnose na davanje preliminarnog odobrenja za osnivanje banke i dozvole za rad banke, kao i pojedinih odredaba koje se odnose na davanje saglasnosti Narodne banke Srbije ("Službeni glasnik RS", br. 51/2006 i 129/2007) do dana stupanja na snagu ove odluke - okončaće se prema odredbama ove odluke.

39. Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o sprovođenju odredaba Zakona o bankama koje se odnose na davanje preliminarnog odobrenja za osnivanje banke i dozvole za rad banke, kao i pojedinih odredaba koje se odnose na davanje saglasnosti Narodne banke Srbije ("Službeni glasnik RS", br. 51/2006 i 129/2007).

40. Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku RS".

 

Samostalna odredba Odluke o izmenama
Odluke o sprovođenju odredaba Zakona o bankama koje se odnose na davanje preliminarnog odobrenja za osnivanje banke, dozvole za rad banke i pojedinih saglasnosti Narodne banke Srbije, kao i na utvrđivanje kriterijuma za određivanje prvoklasne banke

("Sl. glasnik RS", br. 43/2013)

7. Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

Samostalna odredbe Odluke o izmeni
Odluke o sprovođenju odredaba Zakona o bankama koje se odnose na davanje preliminarnog odobrenja za osnivanje banke, dozvole za rad banke i pojedinih saglasnosti Narodne banke Srbije, kao i na utvrđivanje kriterijuma za određivanje prvoklasne banke

("Sl. glasnik RS", br. 107/2014)

2. Postupci koji su započeti do dana stupanja na snagu ove odluke okončaće se prema odredbama ove odluke.

3. Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".