ZAKLJUČAKO USVAJANJU AKCIONOG PLANA ZA PRIMENU STRATEGIJE PREVENCIJE I ZAŠTITE OD DISKRIMINACIJE ZA PERIOD OD 2014. DO 2018. GODINE("Sl. glasnik RS", br. 107/2014) |
1. Usvaja se Akcioni plan za primenu Strategije prevencije i zaštite od diskriminacije za period od 2014. do 2018. godine, koji je sastavni deo ovog zaključka.
2. Ovaj zaključak objaviti u "Službenom glasniku Republike Srbije".
AKCIONI PLAN
ZA PRIMENU STRATEGIJE PREVENCIJE I ZAŠTITE OD DISKRIMINACIJE ZA PERIOD OD 2014. DO 2018. GODINE
Donošenjem Strategije prevencije i zaštite od diskriminacije (u daljem tekstu: Strategija) Republika Srbija se opredelila za sistemsku izgradnju institucionalnog i zakonodavnog okvira kao i mehanizama borbe protiv diskriminacije. Strategija predstavlja srednjoročni strateški dokument koji sadrži ciljeve koji će se realizovati u narednih pet godina.
Okvir za sprovođenje strateških ciljeva preciziran je kroz Akcioni plan za primenu Strategije prevencije i zaštite od diskriminacije za period od 2014. do 2018. godine (u daljem tekstu: Akcioni plan), koji će omogućiti realizaciju ciljeva i mera utvrđenih Strategijom, i sistemski nadzor nad njenim sprovođenjem. Akcionim planom predviđene su konkretne mere i aktivnosti neophodne za realizaciju strateških ciljeva, rokovi, odgovorni subjekti i resursi za realizaciju. Takođe, definisani su i pokazatelji ispunjenosti aktivnosti, na osnovu kojih će se pratiti stepen njihove realizacije, kao i pokazatelji za procenu uspešnosti postavljenih ciljeva. U vršenju nadzora nad sprovođenjem Strategije, Kancelarija za ljudska i manjinska prava koristiće isključivo indikatore ispunjenosti aktivnosti. Dokumenti i ostali materijali koji se u okviru ovih indikatora navode, dostavljaju se Kancelariji za ljudska i manjinska prava kao dokaz da su aktivnosti realizovane.
II SKRAĆENICE, OPŠTE NAPOMENE, MEHANIZAM PRAĆENJA I SREDSTVA ZA REALIZACIJU
VKS - Vrhovni kasacioni sud
VSS - Visoki savet sudstva
DVJ - Državno veće tužilaca
ZVKOV - Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja
ZNS - Zavod za udžbenike i nastavna sredstva
JLS - Jedinice lokalne samouprave
KEI - Kancelarija za evropske integracije
KSCD - Kancelarija za saradnju sa civilnim društvom
KIM - Komesarijat za izbeglice i migracije
MZ - Ministarstvo zdravlja
MEO - Međunarodne organizacije
MKI - Ministarstvo kulture i informisanja
MGSI - Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture
MPR - Ministarstvo pravde
MP - Ministarstvo privrede
MPNTR - Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja
MDULS - Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave
MRZBSP - Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja
MOS - Ministarstvo omladine i sporta
MO - Ministarstvo odbrane
MSP - Ministarstvo spoljnih poslova
MUP - Ministarstvo unutrašnjih poslova
MF - Ministarstvo finansija
NOOIS - Nacionalna organizacija osoba sa invaliditetom
NSNM - Nacionalni savet nacionalnih manjina
NS RNM - Nacionalni savet romske nacionalne manjine.
NSZ - Nacionalna služba za zapošljavanje
OCD - Organizacija civilnog društva
RJT - Republički javni tužilac
RFPIO - Republički fond za penzijsko i invalidsko osiguranje
RSzaJP - Republički sekretarijat za javne politike
SIPRU - Tim za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva
SE Savet - Socijalno-ekonomski savet
SOIN - Savet za osobe sa invaliditetom
SUK - Služba za upravljanje kadrovima
SKGO - Stalna konferencija gradova i opština
UIKS - Uprava za izvršenje krivičnih sankcija
UzaSCVZ - Uprava za saradnju s crkvama i verskim zajednicama
U slučaju promene naziva državnog organa, odnosno tela, skraćenice državnog organa, odnosno tela koje se koriste u Akcionom planu, odnosiće se na organ, odnosno telo koje je preuzelo delokrug njihovih poslova.
1. Rokovi se računaju od dana objavljivanja Akcionog plana, osim ukoliko je drugačije određeno.
2. Akcioni plan, za razliku od Strategije, predviđa aktivnosti i mere za sprovođenje Strategije po oblastima, a ne po osetljivim društvenim grupama. Na ovaj način, obezbeđeno je da nadležni državni organi imaju lakši pregled merama i aktivnostima za koje se pojavljuju kao odgovorni realizatori mere i učesnici u sprovođenju konkretne mere/aktivnosti.
3. Oblasti strategije su objedinjene - opšte oblasti i posebne oblasti. Objedinjene oblasti su: Državna uprava i zabrana diskriminacije i Policija bezbednost i pravosuđe, a posebne oblasti su: Obrazovanje i profesionalna edukacija; Rad i zapošljavanje; Brak; porodični odnosi i nasleđivanje; Zdravstvo, zdravstvena, socijalna zaštita i stanovanje; Omladina, sport, kultura i mediji i Regionalni razvoj i lokalna samouprava.
4. Svaka mera utvrđena je u određenoj oblasti i numerisana je određenim brojem. Ako postoji veza sa drugim merama ili aktivnostima iz drugih mera, one su jasno označene u pojedinim rubrikama. U oblastima Strategije (objedinjenim - opštim i posebnim), mere su podeljene, u zavisnosti od stepena opštosti na sledeći način:
4.1. Opšte mere (za koje su posebno formulisane aktivnosti, indikatori, realizatori, rok i potrebni resursi).
4.2. Opšte mere u okviru koje su utvrđene posebne mere u odnosu na konkretne osetljive društvene grupe (ove mere imaju dodatni broj ispred formulisane mere u rubrici 3. Za svaku posebnu meru u okviru ovakve opšte mere utvrđene su posebne aktivnosti, indikatori, učesnici, rok realizacije i potrebni resursi. U određenim slučajevima, i opšta mera u okviru koje su ove posebne mere sadržane, sadrži posebne aktivnosti, indikatore i rok realizacije i upućuje da opšta mera može biti dodatno proširena i drugim posebnim merama, ako za tim nastane potreba u toku realizacije Akcionog plana.
4.3. Opšte mere u okviru koje su utvrđene posebne mere u odnosu na više osetljivih grupa.
4.4. Posebne mere, koje se odnose samo na određenu osetljivu grupu. U ovom slučaju, mera nosi redni broj u rubrici 1, rubrika 2. opšte mere je nepopunjena, a u rubrici 3. sadržan je broj i formulacija posebne mere. Izuzetno, posebna mera koja se odnosi na određenu osetljivu grupu, nije u okviru opšte mere za koju su posebno formulisane aktivnosti, indikatori, realizatori, rok i posebni resursi.
4.5. Kada se mera odnosi na prikupljanje, obradu, skladištenje ili razmenu informacija koje se tiču podataka o ličnosti, ona podrazumeva da se realizacija mere mora urediti zakonom, odnosno realizovati u skladu sa Zakonom koji uređuje zaštitu podataka o ličnosti. U ovom slučaju, podzakonskim aktom se mogu uređivati samo tehnička pitanja u vezi sa obradom podataka, jer podzakonski akt ne može biti validan pravni osnov za obradu podataka o ličnosti.
5. Kolona 6 - horizontalno je podeljena na Realizatore mere i Učesnike.
Realizator mere je organ državne uprave, služba odnosno telo Vlade i dr. subjekt odgovoran za realizaciju mere.
Učesnici su svi drugi subjekti (organi državne uprave, drugi državi organi/organi, službe vlade, organizacije civilnog društva, međunarodne organizacije i dr.), koji su u Akcionom planu identifikovani (prepoznati) kao subjekti koji mogu da doprinesu realizaciji mere, odnosno aktivnosti. Organizacije civilnog društva, sindikati i međunarodne organizacije, kao učesnici mogu biti uključene u realizaciju aktivnosti u okviru mera utvrđenih Akcionim planom savetodavno i na druge načine, na inicijativu realizatora mere.
Nezavisni državni organi (Zaštitnik građana, Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti, Poverenik za zaštitu ravnopravnosti, Pokrajinski ombudsman i dr.), mogu se samoinicijativno uključiti da savetodavno i na druge načine doprinesu realizaciji aktivnosti u okviru mera utvrđenih Akcionog planom koje su u vezi sa obavljanjem poslova iz njihove nadležnosti i delokruga, u obimu i na način koji ne ugrožava njihov nezavisan položaj i kontrolnu funkciju.
6. Indikator/i za sprovedenu aktivnost mogu se odnositi na jednu ili više aktivnosti.
7. U rubrici: rok, sadržan je podatak kada aktivnost u okviru svake mere mora biti realizovana sa završetkom određenog kvartala. Kvartali su:
7.1. Prvi kvartal: 1. januar - 31. mart kalendarske godine
7.2. Drugi kvartal: 1. april - 30. jun kalendarske godine
7.3. Treći kvartal: 1. jul - 30. septembar kalendarske godine
7.4. Četvrti kvartal: 1. oktobar - 31. decembar kalendarske godine
Odrednica "kontinuirano" u koloni koja predviđa rokove za realizaciju mere odnosi se na aktivnosti u okviru mere koje se ciklično ponavljaju (na primer, "praćenje realizacije") do završetka poslednjeg kvartala 2017. godine (31. decembar 2017. godine). U tom slučaju, nadzor će se vršiti tako što će se utvrđivati da li je odgovorni učesnik za svaku kalendarsku godinu važenja Strategije sproveo aktivnosti, s obzirom na, u Akcionom planu, navedene indikatore.
Akcioni plan je usaglašen sa relevantnim akcionim planovima u okviru pregovora Republike Srbije o pridruživanju Evropskoj uniji.
2.3. Praćenje i realizacija Akcionog plana
U okviru praćenja i ocenjivanja sprovođenja Strategije, organizovaće se praćenje realizacije Akcionog plana.
Vlada će obrazovati povremeno telo za praćenje realizacije Akcionog plana, koje će pratiti napredak u izvršenju mera, sprovođenju aktivnosti, poštovanju predviđenih rokova i imati mehanizam ranog upozoravanja na izazove u izvršenju mera, u skladu sa Zakonom o Vladi i Poslovnikom Vlade.
Povremeno telo za praćenje realizacije Akcionog plana biće sastavljeno od predstavnika državnih organa, organa autonomne pokrajine i lokalne samouprave, predstavnika organizacija civilnog društva i drugih učesnika u realizaciji mera.
Odlukom o obrazovanju povremenog tela za praćenje realizacije Akcionog plana odrediće se poslovi za koje se telo obrazuje, vreme na koje se obrazuje, rokovi u kojima podnosi izveštaj o svom radu i druga pitanja vezana za njegov rad.
2.4. Sredstva za realizaciju Akcionog plana
Sredstva za realizaciju mera i aktivnosti predviđenih ovim akcionim planom obezbediće se iz budžeta Republike Srbije, jedinica lokalnih samouprava kao i iz donatorskih sredstava.
Deo sredstava za realizaciju Akcionog plana predviđeno je da se budžetira kroz akcione planove za poglavlje 23 i 24 u okviru pregovora Republike Srbije o pridruživanju Evropskoj uniji.
Potrebna sredstva planirana za realizaciju Akcionog plana u periodu od 2014. do 2018. godine su 4.034.508.660 RSD, od toga, u navedenom periodu, 2.001.826.083 RSD se obezbeđuje iz budžeta Republike Srbije, dok je 2.032.682.577 RSD1 planirano iz donatorskih sredstava.
__________
1 Po srednjem kursu NBS za EUR 115, USD 85 i GBP 143
Donatorska sredstva koja su obezbeđena za realizaciju mera i aktivnosti Akcionog plana iznose 1.733.682.577 RSD.
Objedinjene - opšte oblasti Akcionog plana su Državna uprava i zabrana diskriminacije i Bezbednost, unutrašnji poslovi i pravosuđe.
Potrebna sredstva planirana za realizaciju mera i aktivnosti Akcionog plana u periodu od 2014. do 2018. godine u okviru objedinjene - opšte oblasti Državna uprava i zabrana diskriminacije iznose 1.499.400.438 RSD. Redovna sredstva planirana za realizaciju iz budžeta Republike Srbije iznose 1.294.785.000 RSD. U datoj oblasti obezbeđena su donatorska sredstava u iznosu od 204.615.438 RSD.
Potrebna sredstva planirana za realizaciju mera i aktivnosti Akcionog plana u periodu od 2014. do 2018. godine u okviru objedinjene - opšte oblasti Bezbednost, unutrašnji poslovi i pravosuđe iznose 467.692.053 RSD. Redovna sredstva planirana za realizaciju iz budžeta Republike Srbije iznose 318.655.023 RSD. U datoj oblasti obezbeđena su donatorska sredstava u iznosu od 149.037.030 RSD.
Posebne oblasti Akcionog plana su: Obrazovanje i profesionalna edukacija, Rad i zapošljavanje, Brak, porodični odnosi i nasleđivanje, Zdravstvo, zdravstvena, socijalna zaštita i stanovanje, Omladina, sport, kultura i mediji i Regionalni razvoj i lokalna samouprava.
Potrebna sredstva planirana za realizaciju mera i aktivnosti Akcionog plana u periodu od 2014. do 2018. godine u okviru posebne oblasti Obrazovanje i profesionalna edukacija iznose 283.455.669 RSD. Redovna sredstva planirana za realizaciju iz budžeta Republike Srbije iznose 29.530.060 RSD. Za realizaciju mera i aktivnosti do kraja 2016. godine, planirana su i obezbeđena donatorska sredstava u iznosu od 253.925.609 RSD.
U okviru posebne oblasti Rad i zapošljavanje iskazana su planirana sredstva za realizaciju mera i aktivnosti Akcionog plana u iznosu od 30.959.500 RSD2. Potrebna prikazana sredstva za realizaciju u navedenom periodu iz budžeta Republike Srbije iznose 400.000 RSD. Za realizaciju mera i aktivnosti do kraja 2015. godine, planirana su i obezbeđena donatorska sredstava u iznosu od 30.559.500 RSD.
____________
2 Realizacija aktivnosti iz ove oblasti podržana je i budžetskim i donatorskim sredstvima ukupne vrednosti 49.490.278 RSD objedinjenim u opštoj meri Državna uprava i zabrana diskriminacije (veza 3.1.1, 3.1.3-4.2.1)
Mere i aktivnosti u vezi sa posebnom oblašću Brak, porodični odnosi i nasleđivanje realizovaće se iz redovnih budžetskih sredstava kao i mogućih donatorskih sredstava.
Potrebna sredstva planirana za realizaciju mera i aktivnosti Akcionog plana u periodu od 2014. do 2018. godine u okviru posebne oblasti Zdravstvo, zdravstvena, socijalna zaštita i stanovanje iznose 1.313.331.000 RSD. Redovna sredstva planirana za realizaciju iz budžeta Republike Srbije iznose 229.456.000 RSD. Za realizaciju mera i aktivnosti do kraja 2017. godine, planirana su i obezbeđena donatorska sredstava u iznosu od 1.083.875.000 RSD.
U okviru posebne oblasti Omladina, sport, kultura i mediji za realizaciju mera i aktivnosti Akcionog plana u periodu od 2014. do 2018. godine, planirana su sredstva u iznosu od 81.400.000 RSD. Potrebna sredstva za realizaciju u navedenom periodu iz budžeta Republike Srbije iznose 81.000.000 RSD. Za realizaciju mera i aktivnosti do kraja 2015. godine, planirana su i obezbeđena donatorska sredstava u iznosu od 400.000 RSD.
Potrebna sredstva planirana za realizaciju mera i aktivnosti Akcionog plana u periodu od 2014. do 2018. godine u okviru posebne oblasti Regionalni razvoj i lokalna samouprava iznose 358.270.000 RSD. Redovna sredstva planirana za realizaciju iz budžeta Republike Srbije iznose 48.000.000 RSD, dok potrebna donatorska sredstva su 310.270.000 RSD. Za realizaciju mera i aktivnosti do kraja 2015. godine, planirana su i obezbeđena donatorska sredstava u iznosu od 11.270.000 RSD.
Akcioni plan za primenu Strategije prevencije i zaštite od diskriminacije za period od 2014. do 2018. godine |
||||||||
|
Cilj: |
Stvaranje bezbednosnog okruženja za pripadnike osetljivih društvenih grupa, unapređenje stepena tolerancije prema njima i suzbijanje govora mržnje i akata nasilja i privođenje pravdi učinilaca takvih dela.
|
||||||
Indikator cilja: |
|
|||||||
Br. |
Mera
|
Posebne mere u odnosu na osetljivu grupu |
Aktivnosti |
Indikatori
|
Realizator mere |
Rok Trajanje i završetak |
Potrebni resursi
|
|
Redovna budžetska sredstva |
Donatorska sredstva |
|||||||
3.2.1 |
Obezbediti delotvornu prevenciju radi sprečavanja akta nasilja i netolerancije prema osetljivim društvenim grupama
|
|
1. Organizovanje godišnje javne kampanje sa ciljem promocije tolerancije, ravnopravnosti i jednakosti osetljivih grupa u društvu
2. Objavljivanje priloga i učešće u emisijama u elektronskim medijima kojima se promovišu nenasilje i tolerancija prema osetljivim društvenim grupama
|
Organizovana javna kampanja
Broj medijskih priloga
|
KLJMP
|
Kontinuirano |
KLJMP
2.400.000 (2014) 2.400.000 (2015) 2.400.000 (2016) 2.400.000 (2017) 2.400.000 (2018)
|
KLJMP
20.000 EUR (2014)
IPA 2011 "Sprovođenje antidiskriminacionih politika" |
Učesnici - OCD - NS NM - stručnjaci - mediji
|
||||||||
1. Žene - promena tradicionalnih, patrijarhalnih stereotipa o rodnim ulogama muškaraca i žena u porodici i široj zajednici i na radu, radi postizanja faktičke ravnopravnosti, podizanje svesti javnosti o oblicima rodno zasnovane diskriminacije i sprečavanje nasilja zasnovanog na razlici u polu |
1. Vođenje medijske kampanje i podrška proizvodnji medijskih sadržaja kojim se ukazuje na neophodnost promene stereotipa o rodnim ulogama, i vođenje kampanja javnog zagovaranja kojom se ukazuje na višestruke posledice koje diskriminatorsko postupanje zasnovano na rodu proizvodi i promovisanje pozitivnih modela rodne ravnopravnosti u društvu
2. Vođenje medijske kampanje za sprečavanje nasilja zasnovanih na razlici u polu |
Organizovanje javne kampanje
Broj medijskih priloga
|
Realizatori mere MRZBSP KLJMP MKI |
Kontinuirano |
MRZBSP
0
KLJMP (veza sa 3.2.1./1)
MKI
800.500 RSD (2014) 1.500.000 RSD (2015) 2.000.000 RSD (2016)
|
MRZBSP
80.000 EUR (2014) NAP projekat (druga faza sprovođenja) SIDA Švedska agencija za razvoj
KLJMP 0
MKI
0
|
||
Učesnici: - OCD - mediji |
||||||||
|
|
2. Deca - Kampanja za usvajanje pozitivnih (afirmativnih) socijalnih stavova prema deci, posebno prema deci iz osetljivih društvenih grupa |
1. Vođenje kampanje javnog zagovaranja i podrška proizvodnji medijskih sadržaja za usvajanje afirmativnih socijalnih stavova prema deci iz osetljivih društvenih grupa |
Organizovane javne kampanje
Broj medijskih priloga
|
Realizator mere
KLJMP MRZBSP ______________ Učesnici - MKI - KSCD - OCD - MEO - stručnjaci - mediji |
Kontinuirano |
MRZBSP
2.000.000 RSD (2014)
KLJMP (veza sa 3.2.1./1)
MKI
1.200.000 RSD (2014) 2.000.000 RSD (2015) 3.000.000 RSD (2016) |
MRZBSP
Donatorska sredstva
KLJMP 0
MKI
0
|
3. LGBTI/transrodne osobe - Afirmisanje kulture tolerancije kod širokog kruga građana prema LGBTI/transrodnim osobama, unapređenje dijaloga o neophodnosti postizanja pune ravnopravnosti radi ostvarivanja načela jednakosti i jednakih prava i preventivno delovanje radi ostvarivanja prava na mirno okupljanje |
1. Vođenje medijske kampanje i podrška proizvodnji medijskih sadržaja radi ostvarivanja načela jednakosti i jednakih prava LGBTI-transrodnih lica;
2. Aktivno promovisanje saradnje, komunikacije i zajedničkog rada sa LGBTI zajednicom;
3. Realizovanje projekata prevencije sa ciljem promovisanja i poštovanja različitosti.
4. Preduzimanje preventivnih mera, kao i identifikovanje potencijalnih bezbednosnih pretnji i njihovo otklanjanje, radi efikasnijeg ostvarivanja prava na slobodu mirnog okupljanja građana, postizanja bezbednosti učesnika na LGBTI skupovima i zaustavljanju akti nasilja i sličnih oblika kršenja ljudskih prava, zasnovanih na seksualnoj orijentaciji i rodnom identitetu
5. Redovni sastanci sa organizatorima "Parade ponosa"
|
Organizovana medijska kampanja
Broj medijskih i štampanih priloga
Broj medijskih priloga, saopštenja, održanih sastanka
Unapređen stepen tolerancije utvrđen kroz relevantna istraživanja
Bezbedno održavanje okupljanja LGBTI u zatvorenom i otvorenom prostoru
Broj održanih sastanaka sa organizatorima parade ponosa |
Realizator mere
KLJMP MKI - aktivnost 1 MUP
|
Kontinuirano |
KLJMP
4.444.000 RSD (2014)
Projekat "Stvaranje tolerancije i razumevanja prema LGBTI populaciji u srpskom društvu", sredstava norveške bilateralne pomoći - kofinansiranje
KLJMP
Veza 3.1.1. (2014-2016)
IPA 2013 tvining projekat "Podrška unapređenju ljudskih prava i nulta tolerancija diskriminacije" - kofinansiranje
MKI (aktivnost 1)
290.000 RSD (2014) 1.000.000 RSD (2015) 1.000.000 RSD (2016)
MUP Redovna budžetska sredstva
KLJMP
Veza 3.1.1. (2014-2016)
IPA 2013 tvining projekat "Podrška unapređenju ljudskih prava i nulta tolerancija diskriminacije" - kofinansiranje |
KLJMP
20.137.740 RSD (2014)
3.617.550 RSD (2015) Projekat "Stvaranje tolerancije i razumevanja prema LGBTI populaciji u srpskom društvu", sredstava norveške bilateralne pomoći
KLJMP
Veza 3.1.1. (2014-2016)
IPA 2013 tvining projekat "Podrška unapređenju ljudskih prava i nulta tolerancija diskriminacije" MKI
0
MUP 0
KLJMP
Veza 3.1.1. (2014-2016)
IPA 2013 tvining projekat "Podrška unapređenju ljudskih prava i nulta tolerancija diskriminacije |
||
Učesnici: - MKI - KSCD - OCD - stručnjaci - mediji - MEO - JLS |
||||||||
|
|
4. Izbeglice, interno raseljena lica i druge ugrožene migrantske grupe - Organizovanje medijske kampanje o neophodnosti sprečavanja diskriminatorskog ponašanja prema migrantima i promovisanju tolerancije i zajedničkog života
|
1. Vođenje medijske kampanje i podrška proizvodnji medijskih sadržaja radi ostvarivanja načela jednakosti i jednakih prava migranata
|
Povećan broj medijskih priloga
|
Realizator mere KIM MKI KLJMP ______________ Učesnici
- OCD - stručnjaci - mediji |
Kontinuirano |
KIM
50.000 EUR
(2015-2016)
IPA 2013 tvining projekat podrške tražiocima azila-kofinansiranje /veza sa 3.2.10- 2, 3.2.11 1-2/
MKI
500.000 RSD (2015) 500.000 RSD (2016)
KLJMP (veza sa 3.2.1./1) |
KIM
950.000 EUR
(2015-2016)
IPA 2013 tvining projekat podrške tražiocima azila /veza sa.3.2.10- 2, 3.2.11 1-2/
MKI
0
KLJMP (veza sa 3.2.1./1)
|
5. OSI - Podizanje svesti o pravima osoba sa invaliditetom, kroz sprovođenje informativne i medijske kampanje i održanih predavanja protiv diskriminacije i stigmatizacije OSI |
1. Vođenje informativne i medijske kampanje i podrška proizvodnji medijskih sadržaja radi ostvarivanja načela jednakosti i jednakih prava OSI |
Povećan broj medijskih priloga, predavanja na Pravnom fakultetu (pravna klinika) u Nišu, Beogradu i Novom Sadu
|
Realizator mere
KLJMP MRZBSP MKI ______________ Učesnici - OCD - NOOIS - stručnjaci - mediji |
Kontinuirano |
KLJMP (veza sa 3.2.1./1)
MRZBSP
10.000.000 RSD (2014) 10.000.000 RSD (2015) 10.000.000 RSD (2016)
MKI
7.000.000 RSD (2014) 7.000.000 RSD (2015) 8.000.000 RSD (2016)
|
KLJMP (veza sa 3.2.1./1)
MRZBSP
Donatorska sredstva
MKI
0 |
||
6. Stariji - Kampanja za usvajanje pozitivnih/afirmativnih socijalnih stavova prema starijima (afirmativna akcija), utvrđivanje oblike promocija dobrih praksi (sajmovi, kongresi, posete) i sistem nagrađivanja dobrih praksi kao sastavnih elemenata kampanje
|
1. Vođenje kampanje javnog zagovaranja i podrška proizvodnji medijskih sadržaja za usvajanje afirmativnih socijalnih stavova prema starima i utvrđivanje oblika promocija dobrih praksi |
Broj medijskih priloga i organizovanih tribina
Utvrđeni oblici dobrih praksi
|
Realizatori mere
KLJMP MKI _____________ Učesnici - OCD
|
Kontinuirano |
KLJMP (veza sa 3.2.1./1)
MKI
850.000 RSD (2014) 1.000.000 RSD (2015) 1.500.000 RSD (2016) |
KLJMP (veza sa 3.2.1./1)
MKI
0 |
||
|
|
7. Pacijenti - Kampanja jačanja svesti o potrebi zaštite ličnog zdravlja i poštovanje prava lica čije zdravstveno stanje može biti osnov diskriminacije |
1. Sprovođenje aktivnosti promocije zdravlja |
Broj aktivnosti u promociji zdravlja
|
Realizator mere MZ MRZSBP
Učesnici: - OCD
|
Kontinuirano |
MZ
22.353.531 RSD (2014)
Institut "Dr Milan Jovanović Batut" (Program 1802 projekat 001)
125.381.992 RSD (2014)
Instituti i zavodi javnog zdravlja (Program 1802 projekat 002)
MRZSBP 0 |
MZ
MRZSBP 0 |
8. Nacionalne manjine - Podizanje svesti javnosti o pravima nacionalnih manjina i uvažavanje kulturnih i jezičkih različitosti |
Podrška proizvodnji medijskih sadržaja radi ostvarivanja jednakih prava |
Broj medijskih priloga, saopštenja, održanih sastanaka
|
Realizator mere MKI |
Kontinuirano |
MKI 25.000.000 RSD (2014) 25.000.000 RSD (2015) 25.000.000 RSD (2016) |
MKI
0 |
||
3.2.2
|
Suzbiti akte nasilja, netolerancije i pretnje prema osetljivim društvenim grupama sprovođenjem efikasnih istraga i preduzimanjem mera krivično-pravne i drugih oblik zaštite i vođenje evidencije
|
Nacionalne manjine - sprovođenje efikasne istrage i sankcionisanje međunacionalnih incidenata, a naročito onih koji stiču obeležja krivičnog dela. izazivanja rasne, nacionalne i verske mržnje i netrpeljivosti
Žene - sprovođenje efikasne istrage i sankcionisanje diskriminatorskih postupaka prema ženama, posebno u slučajevima nasilja nad ženama i kazniti učinioce srazmerno težini učinjenog dela
LGBTI - sprovođenje efikasne istrage i sankcionisanje diskriminatorskih postupaka prema LGBTI osobama
Deca - dosledno sprovođenje zakonom propisanih sankcija u svim slučajevima diskriminacije dece po bilo kom osnovu
Izbeglice, interno raseljena lica i druge ugrožene migrantske grupe - sprovođenje efikasne istrage i sankcionisanje diskriminatornih postupaka prema migrantima |
1. Otkrivanje, pronalaženje, hapšenje i privođenje pravdi učinilaca krivičnih dela sa elementima nasilja izazvanih ličnim svojstvom prema pripadnicima osetljivih društvenih grupa (naročito LGBTI, rodno uzrokovanog nasilja, prema nacionalnim manjinama i pripadnicima verskih zajednica), nakon realizacije aktivnosti 3.2.2/2.
|
Povećan broj otkrivenih krivičnih dela sa elementima nasilja izazvanih ličnih svojstvom
Povećan broj procesuiranih slučajeva |
Realizator mere
MUP
|
|
MUP
Redovna budžetska sredstva
|
MUP
0
|
2. Zakonsko uspostavljanje jedinstvene baze podataka (evidencije) o podnetim krivičnim prijavama povodom akti nasilja (i pretnji) izazvanih ličnim svojstvom, broju osuđenih lica i rasponu sankcije za izvršena krivična dela, kao i drugim izrečenim sankcijama u vezi sa aktima nasilja i netolerancije prema osetljivim društvenim grupama na osnovu prethodno slobodno datog pristanka lica, sa svrhom prevencije i suzbijanja akti nasilja, netolerancije i pretnji prema osetljivim društvenim grupama u skladu sa načelom srazmernosti obrade.
|
Formirana radna grupa
Održana javna rasprava
Pripremljen Nacrt zakona
Nacrt zakona dostavljen Vladi
|
Realizator mere MPR MUP ___________ Učesnici - VSS - VKS - sudovi - DVT - RJT - utuženja sudija i tužilaca - OCD
|
U skladu sa rokom iz Akcionog plana u okviru pregovora Srbije o pridruživanju Evropskoj uniji, za Poglavlje 23
|
MPR
Redovna budžetska sredstva
MUP
Redovna budžetska sredstva
|
MPR
Donatorska sredstva
MUP
Donatorska sredstva
|
|||
3.2.3 |
Sprečiti širenje, promovisanje i podsticanje mržnje i netrpeljivosti bilo da su oni učinjeni na javnim skupovima, putem medija i interneta, kroz grafite mržnje ili na druge načine |
|
1. Preduzimanje efikasnih mera i postupaka radi sprečavanja govora mržnje
|
Preduzete mere radi sprečavanja govora mržnje
|
Realizator mere MUP MPR ______________ Učesnici - VSS - VKS - sudovi - DVT - RJT - udruženja sudija i tužilaca - OCD |
Kontinuirano |
MUP
Redovna budžetska sredstva
MPR
Redovna budžetska sredstva
|
MUP 0
MPR 0
|
2. Suzbijanje govora mržnje u medijima |
Preduzete mere za sprečavanje širenja govora mržnje putem medija i smanjen broj slučajeva širenja govora mržnje putem medija
Povećan broj priloga u medijima kojim se osuđuje govor mržnje |
Realizator mere MKI ______________ Učesnici - OCD - MUP - udruženja novinara - Savet za štampu |
MKI
285.000 RSD (2014) 500.000 RSD (2015) 800.000 RSD (2016)
|
MKI
0 |
||||
3.2.4. |
Izraditi Nacrt zakona o izmenama i dopunama Krivičnog zakonika radi usklađivanja sa standardima utvrđenim međunarodnim dokumentima
|
__________________________ Žene - usaglasiti Krivični zakonik sa Konvencijom Saveta Evrope o sprečavanju i borbi protiv nasilja nad ženama i nasilja u porodici - utvrditi hitne mere zaštite u KZ u slučajevima rodno zasnovanog nasilja
OSI - proširivanje bića krivičnog dela povrede ravnopravnosti i na OSI, i strožijih sankcija seksualnih delikata prema OSI
Stariji - utvrditi kao kvalifikovani oblik krivičnog dela nasilja u porodici nasilje izvršeno prema starijoj i/ili nemoćnoj osobi
|
1. Izrada analize postojećeg zakona radi usklađivanja krivičnog zakonika sa međunarodnim standardima |
Rezultati analize sa preporukama |
Realizator mere MPR
______________ Učesnici - MRZBiSP - KLJMP - OCD - MUP
|
Kontinuirano, počev od Četvrtog kvartala 2015. |
MPR
Redovna budžetska sredstva
|
MPR
Donatorska sredstva
|
2. Izrada Nacrta zakona o izmenama i dopunama zakona u skladu sa rezultatima analize
|
Formirana radna grupa
Održana javna rasprava
Izrađen Nacrt zakona o izmenama i dopunama Krivičnog zakonika i dostavljen Vladi |
|||||||
3.2.5. |
Ohrabriti žrtve i svedoke da prijavljuju slučajeve nasilja i pretnji zasnovanih na ličnom svojstvu
|
|
1. Utvrđene mere fizičke i druge zaštite žrtava nasilja i svedoka (veza sa Akcionim planom u okviru pregovora Republike Srbije o pridruživanju Evropskoj uniji, za Poglavlje 24)
2. Obezbeđena zaštita žrtava i svedoka (veza sa Akcionim planom u okviru pregovora Republike Srbije o pridruživanju Evropskoj uniji, za Poglavlje 23)
____________________________ 3. Veza sa merom 3.2.1.1. aktivnost 2. |
(Veza sa akcionim planovima u okviru pregovora Srbije o pridruživanju Evropskoj uniji, za Poglavlja 23 i 24)
______________ Veze sa merom 3.2.1.1. |
Realizator mere MUP MPR ______________ Učesnici: - MRZBiSP - KLJMP - OCD
_____________ Veze sa merom 3.2.1.1. |
Četvrti kvartal 2015
_________ Kontinuirano
|
MUP
Veza sa Akcionim planovima za Poglavlje 24
MPR
Veza sa Akcionim planovima za Poglavlje 23
KLJMP
Veza 3.1.1. (2014-2016)
IPA 2013 tvining projekat "Podrška unapređenju ljudskih prava i nulta tolerancija diskriminacije"-kofinansiranje |
MUP 0
MPR
Veza sa Akcionim planovima za Poglavlje 23
KLJMP
15.000 EUR
(2014) IPA 2011 "Sprovođenje antidiskriminacionih politika"
KLJMP
Veza 3.1.1. (2014-2016)
IPA 2013 tvining projekat "Podrška unapređenju ljudskih prava i nulta tolerancija diskriminacije |
3.2.6. |
Obezbediti pristup pravdi kroz unapređenje pravosudne mreže, infrastrukture, stručnosti, zaštite procesnih prava i dr. |
______________ 1. OSI - Usvojiti Akcioni plan za obezbeđenje pristupačnosti OSI pravosudnim institucijama i njihovog prilagođavanja i obezbeđenje servisa podrške OSI u obezbeđenju pristupa pravdi |
Izrada mera kojim se obezbeđuje nesmetan pristup pravdi
___________________________ Priprema i usvajanje Akcionog plana za obezbeđenje pristupačnosti pravosudnih institucija OSI
Realizacija akcionog plana |
Sačinjen predlog mera
________ Usvojen Akcioni plan
Realizovan Akcioni plan
|
Realizator mere MPR _________ Učesnici - KLJMP
___________
Realizator mere KLJMP _____________ Učesnici: - OCD - NOOIS |
Kontinuirano, počev od Prvog kvartala 2015
_______
Drugi kvartal 2015 |
MPR
Redovna budžetska sredstva
______
KLJMP
Redovna budžetska sredstva
|
MPR
0
________
KLJMP
Donatorska sredstva
|
3.2.7. |
Praćenje sudskih postupaka u vezi sa slučajevima kršenja zabrane diskriminacije i ustanovljena baze podataka |
|
Obezbeđenje praćenja sudskih postupaka u slučajevima kršenja zabrane diskriminacije
|
Raditi na unapređenju statističkih parametara
Baza podataka uspostavljena i stavljena u funkciju |
Realizator mere MPR
|
Kontinuirano
|
MPR
Redovna budžetska sredstva
|
MPR
Donatorska sredstva
|
Učesnici - VKS - KLJMP - OCD - MEO |
||||||||
3.2.8. |
Suzbiti diskriminatorske prakse u svim oblastima, naročito analizom konkretnih slučajeva diskriminacije osetljivih društvenih grupa sa kojima se suočavaju Poverenik za zaštitu ravnopravnosti, Zaštitnik građana i Pokrajinski ombudsman, radi otklanjanja uzroka i posledica njihovog nastanka |
|
1. Analiza uzorka koji dovode do preporuka nezavisnih kontrolnih organa
2. Razmatranje i utvrđivanje mera za sprečavanje diskriminacije prema osetljivim društvenim grupama na osnovu analize konkretnih slučajeva sa kojima se suočavaju Poverenik za zaštitu ravnopravnosti, Zaštitnika građana i Pokrajinski ombudsman |
Izrađena analiza i formulisane mere
Predložene mere diskutovane na javnim raspravama
Mere predložene Vladi na usvajanje
Godišnji Izveštaj o usvojenim merama podnet Vladi |
Realizator mere MDULS KLJMP Drugi organi utvrđeni u posebnim oblastima ______________ Učesnici: - resorna ministarstva - OCD - stručna javnost |
Kontinuirano
|
MDULS
Redovna budžetska sredstva
KLJMP 0
|
MDULS
Donatorska sredstva
KLJMP
1.403.370 RSD (2014) 1.403.370 RSD (2015) Projekat "Stvaranje tolerancije i razumevanja prema LGBTI populaciji u srpskom društvu", sredstava norveške bilateralne pomoći |
3.2.9. |
Obezbediti podršku ustanovama, organizacijama i programima koji se realizuju kao neposredna psihološka, materijalna i druga pomoć žrtvama nasilja prema pripadnicima osetljivih društvenih grupa |
|
1. obezbediti materijalna sredstva radi pomoći u realizovanju programa ustanova i organizacija koji se realizuju kao pomoć žrtvama nasilja: - NADEL-SOS telefon za pomoć deci žrtvama nasilja, - SOS telefon, - sigurne kuće za žene i decu žrtve nasilja, - sigurne kuće za žrtve nasilja usled seksualne orijentacije i dr.
2. Prošireni i utvrđeni novi programi koji se realizuju kao pomoć žrtvama nasilja
3. Obezbediti podršku i pomoć ustanovama i organizacijama koje pružaju neposrednu psihološku pomoć žrtvama |
Materijalna sredstva obezbeđena
Povećan broj žrtava koje su dobile pomoć |
Realizator mere MRZBSP KLJMP _____________ Učesnici: - MZ - ustanove - OCD - MO - JLS |
Kontinuirano za svaku budžetsku godinu |
MRZBSP
1.000.000 RSD (2014)
KLJMP 0 |
MRZBSP
Donatorska sredstva (2015) UNDP projekat "Integrisani odgovor na nasilje nad ženama u Srbiji"
KLJMP 0 |
3.2.10 |
Izraditi nacrte zakona o izmenama i dopunama zakona i utvrditi druge posebne mere u oblasti policije, bezbednosti i pravosuđa u odnosu na OSI; izbeglice, interno raseljena lica, druge ugrožene migrantske grupe i druge posebno osetljive društvene grupe
(Veza sa akcionim planovima u okviru pregovora Republike Srbije o pridruživanju Evropskoj uniji, za poglavlja 23 i 24) |
|
|
|
|
|
Veza sa akcionim planovima za poglavlje 23 i 24
|
Veza sa akcionim planovima za poglavlje 23 i 24
|
3.2.11 |
Analizirati, usvojiti, izmeniti i dopuniti podzakonske akate koje mogu da budu osnov diskriminacije u oblasti policije, bezbednosti i pravosuđa a odnose se na osetljive društvene grupe
((Veza sa akcionim planovima u okviru pregovora Republike Srbije o pridruživanju Evropskoj uniji, za poglavlja 23 i 24) i sa merom 3.1.9.) |
_________ 1. Izbeglice, interno raseljena lica i druge ugrožene migrantske grupe - podzakonskim aktom bliže utvrditi proceduru postupanja za sveobuhvatnu i koordinisanu zaštitu prava maloletnih migranata bez pratnje
_____________________ 2. Izbeglice, interno raseljena lica i druge ugrožene migrantske grupe - Izrada Predloga uredbe o integraciji lica koja su dobila azil u Republici Srbiji i Pravilnika o izgledu i sadržini putne isprave za lica kojima je odobreno utočište i supsidijarna zaštita. |
|
|
|
|
Veza sa akcionim planovima za poglavlje 23 i 24
Veza sa akcionim planovima za poglavlje 23 i 24
Veza sa akcionim planovima za poglavlje 23 i 24
|
Veza sa akcionim planovima za poglavlje 23 i 24
Veza sa akcionim planovima za poglavlje 23 i 24
Veza sa akcionim planovima za poglavlje 23 i 24
|