Radi lakšeg sagledavanja izmena i dopuna propisa, nova sadržina odredaba data je zelenom, prethodna crvenom bojom, a nepromenjene odredbe nisu posebno označene, tako da pregledanjem crno-zelenog teksta pregledate važeću, a crno-crvenog teksta, prethodnu verziju propisa. Prečišćen tekst bez crvenih i zelenih oznaka i dalje možete videti na tabu "Tekst dokumenta".

Propis - analitički prikaz promena
ZAKON
O AGENCIJI ZA PRIVATIZACIJU

("Sl. glasnik RS", br. 38/2001, 135/2004, 30/2010 i 115/2014)

 

Osnivanje

Član 1

Osniva se Agencija za privatizaciju (u daljem tekstu: Agencija) radi promovisanja, iniciranja, sprovođenja i kontrole postupka privatizacije.

Pravni status

Član 2

Agencija posluje u skladu sa propisima o javnim službama.

Agencija ima svojstvo pravnog lica, sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim ovim zakonom i statutom.

Agencija ima žiro račun.

Sedište

Član 3

Sedište Agencije je u Beogradu.

Organizacione jedinice

Član 4

Agencija ima organizacionu jedinicu u mestu sedišta organa teritorijalne autonomije, a može imati organizacione jedinice i u drugim mestima.

Sredstva za osnivanje i rad Agencije

[ČL. 1 I 18 IZMENA I DOPUNA ZAKONA]

Član 5

Sredstva za osnivanje Agencije obezbeđuju se iz:

1) budžeta Republike Srbije;

2) donacija, priloga i sponzorstva domaćih i stranih pravnih i fizičkih lica;

Sredstva za rad Agencije obezbeđuju se iz:

1) prihoda koje ostvari obavljanjem poslova iz svoje nadležnosti;

2) donacija, priloga i sponzorstva domaćih i stranih pravnih i fizičkih lica;

2a) provizije od prodaje akcija, odnosno udela koje Agencija prodaje u skladu sa ovim zakonom;

[2a) provizije od prodaje akcija odnosno udela u vlasništvu Agencije odnosno akcija i udela koji čine imovinu institucije koja se bavi poslovima Akcionarskog fonda (u daljem tekstu: Fond);]

3) drugih izvora, u skladu sa zakonom.

Visinu provizije iz stava 2. tačka 2a) ovog člana propisuje ministar nadležan za poslove privrede [ministar nadležan za poslove ekonomije i regionalnog razvoja].

Poslovi Agencije

[ČLAN 2 IZMENA I DOPUNA ZAKONA]

Član 6

Agencija sprovodi sve postupke privatizacije u Republici Srbiji.

Agencija obavlja delatnost posredovanja u prodaji javnog i društvenog kapitala i imovine u postupku privatizacije, kao i poslove:

1) promocije postupka privatizacije;

2) sprovođenja postupka privatizacije;

3) kontrole postupka privatizacije;

4) prodaje javnog kapitala iskazanog u akcijama ili udelima, kao i akcija, odnosno udela Akcionarskog fonda (u daljem tekstu: Fond), Fonda za razvoj Republike Srbije, republičkog fonda nadležnog za penzijsko i invalidsko osiguranje koji su preneti na osnovu Zakona o svojinskoj transformaciji ("Službeni glasnik RS", br. 32/97 i 10/01), kada se prodaju zajedno sa akcijama, odnosno udelima Fonda, prodaje akcija, odnosno udela koji su preneti Agenciji posle raskida ugovora o prodaji kapitala zaključenog između Agencije i kupca, kao i poslove prodaje imovine u preduzećima kod kojih je raskinut ugovor o prodaji kapitala.

U postupku prodaje akcija, odnosno udela koji su preneti Agenciji posle raskida ugovora o prodaji kapitala zaključenog između Agencije i kupca, primenjuju se odredbe o otpisu duga propisane zakonom kojim se uređuje privatizacija.

Pored poslova iz stava 2. ovog člana Agencija obavlja i:

1) poslove u ime i za račun Fonda;

2) poslove stečajnog upravnika, u skladu sa zakonom kojim se uređuje stečaj;

3) poslove pokretanja i kontrole postupka likvidacije, u skladu sa zakonom kojim se uređuje privatizacija;

4) poslove prodaje imovine u ime i za račun prodavca;

5) i druge poslove u skladu sa zakonom.

Agencija podnosi predlog za pokretanje postupka stečaja subjekata privatizacije radi okončanja privatizacije, u skladu sa zakonom kojim se uređuje privatizacija i zakonom kojim se uređuje stečaj.

[Član 6

Agencija obavlja delatnost posredovanja u prodaji državnog i društvenog kapitala i imovine u postupku privatizacije, kao i poslove:

1) promocije privatizacije;

2) iniciranja privatizacije;

3) sprovođenja privatizacije;

4) kontrole postupka privatizacije;

5) prodaje akcija odnosno udela čiji su zakoniti imaoci Republika Srbija, Fond, Fond za razvoj Republike Srbije, akcije koje su prenete republičkom fondu nadležnom za penzijsko i invalidsko osiguranje zaposlenih i akcije ili udele posle raskida ugovora o prodaji kapitala odnosno imovine zaključenog između Agencije i kupca kapitala.

Pored poslova iz stava 1. ovog člana Agencija obavlja i:

1) poslove u ime i za račun Fonda;

2) poslove stečajnog upravnika, u skladu sa zakonom kojim se uređuje stečaj;

3) poslove likvidacionog upravnika, u skladu sa zakonom kojim se uređuje privatizacija;

4) poslove prodaje nepokretnosti u ime i za račun prodavca;

5) i druge poslove, u skladu sa zakonom.]

Član 7

U obavljanju poslova promocije privatizacije Agencija:

1) informiše javnost o subjektima privatizacije;

2) edukuje javnost o privatizaciji i o prenosu i prometu akcija bez naknade na građane i zaposlene i bivše zaposlene u skladu sa zakonima kojima se uređuje podela besplatnih akcija građanima Srbije i rad nadležnih institucija;

3) daje informacije o potencijalnim kupcima, kapitalu, proizvodima, uslugama i radnoj snazi na domaćem tržištu;

4) obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i statutom.

[ČLAN 3 IZMENA I DOPUNA ZAKONA]

Član 8

(Brisan)

[Član 8

U obavljanju poslova iniciranja privatizacije Agencija:

1) pokreće inicijativu za izradu programa restrukturiranja;

2) oglašava prospekt subjekta privatizacije u sredstvima javnog informisanja;

3) prikuplja podatke o broju potencijalnih kupaca subjekta privatizacije;

4) obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i statutom.]

[ČLAN 4 IZMENA I DOPUNA ZAKONA]

Član 9

U obavljanju poslova sprovođenja privatizacije Agencija:

1) predlaže ministarstvu nadležnom za poslove privrede, model i metod privatizacije, kao i mere za pripremu i rasterećenje obaveza subjekta privatizacije;

2) objavljuje javni poziv za prikupljanje pisama o zainteresovanosti;

3) prikuplja i obrađuje podatke o potencijalnim kupcima kapitala i imovine subjekta privatizacije koji su iskazali zainteresovanost za učešće u postupku privatizacije;

4) podnosi predlog za pokretanje postupka stečaja, ako je ispunjen jedan od stečajnih razloga propisan zakonom kojim se uređuje privatizacija i zakonom kojim se uređuje stečaj;

5) određuje kriterijume za učestvovanje u javnom prikupljanju ponuda sa javnim nadmetanjem, uslove prodaje kao i obaveze kupca (investicije, socijalni program, kontinuitet poslovanja itd.), uz saglasnost ministarstva nadležnog za poslove privrede;

6) organizuje i sprovodi postupak prodaje kapitala i imovine subjekta privatizacije, kao i postupak prodaje modelom strateškog partnerstva, u skladu sa zakonom;

7) obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i statutom.

[Član 9

U obavljanju poslova sprovođenja privatizacije Agencija:

1) određuje metod privatizacije u subjektu privatizacije;

2) organizuje i sprovodi postupak prodaje putem javnog tendera;

3) predlaže tenderskoj komisiji izbor najpovoljnije ponude;

4) organizuje postupak prodaje putem javne aukcije;

5) po potrebi priprema dokumentaciju za privatizaciju metodom javnog tendera, program privatizacije, odnosno program restrukturiranja;

6) (brisana)

7) sprovodi restrukturiranje u postupku privatizacije ili upućuje zahtev nadležnom organu da sprovede restrukturiranje u postupku privatizacije;

8) objedinjuje i čuva dokumentaciju i podatke o sprovedenim javnim tenderima i javnim aukcijama;

9) pribavlja mišljenje organa teritorijalne autonomije, odnosno lokalne samouprave, prema mestu sedišta subjekta privatizacije;

10) obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i statutom.

Organ teritorijalne autonomije, odnosno lokalne samouprave, dužan je da mišljenje iz tačke 9) stav 1. ovog člana o pokrenutoj inicijativi za privatizaciju dostavi Agenciji u roku od 15 dana od dana dostavljanja inicijative na mišljenje.]

[ČLAN 5 IZMENA I DOPUNA ZAKONA]

Član 10

U obavljanju poslova kontrole postupka privatizacije Agencija proverava:

1) ispunjenje obaveza kupca iz ugovora o prodaji kapitala ili imovine;

2) ispunjenje obaveza strateškog investitora iz ugovora o strateškom partnerstvu;

3) usklađenost programa za prodaju imovine sa propisima o privatizaciji;

4) da li je priliv sredstava po osnovu izvršene prodaje u skladu sa ugovorom o prodaji;

5) prenos akcija bez naknade zaposlenima;

6) visinu ulaganja predviđenog investicionim projektom, u skladu sa uredbom kojom se uređuju uslovi i način privlačenja direktnih investicija;

7) obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i statutom.

[Član 10

U obavljanju poslova kontrole postupka privatizacije Agencija proverava:

1) procenjenu vrednost kapitala ili imovine subjekta privatizacije;

2) usklađenost programa privatizacije ili programa restrukturiranja sa propisima;

3) da li je priliv sredstava po osnovu izvršene prodaje u skladu sa ugovorom o prodaji;

4) izvršenje ugovora o prodaji;

5) prenos akcija bez naknade zaposlenima;

6) evidentiranje akcija u Privatizacionom registru.

U obavljanju poslova kontrole postupka privatizacije Agencija obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i statutom.]

[ČLAN 18 IZMENA I DOPUNA ZAKONA]

Član 11

O nedostacima utvrđenim u postupku kontrole iz člana 10. ovog zakona Agencija obaveštava ministarstvo nadležno za poslove privrede [ministarstvo nadležno za poslove privatizacije].

[ČLAN 6 IZMENA I DOPUNA ZAKONA]

Član 11a

U poslovima prodaje akcija, odnosno udela, Agencija prodaje javni kapital iskazan u akcijama ili udelima, kao i akcije odnosno udele Fonda, Fonda za razvoj Republike Srbije, republičkog fonda nadležnog za penzijsko i invalidsko osiguranje, koji su preneti na osnovu Zakona o svojinskoj transformaciji, kada se prodaju zajedno sa akcijama, odnosno udelima Fonda, kao i akcije, odnosno udele koji su preneti Agenciji posle raskida ugovora o prodaji kapitala zaključenog između Agencije i kupca.

[U poslovima prodaje akcija odnosno udela Agencija prodaje akcije odnosno udele čiji su zakoniti imaoci Republika Srbija, Fond, Fond za razvoj Republike Srbije, akcije koje su prenete republičkom fondu nadležnom za penzijsko i invalidsko osiguranje zaposlenih, kao i akcije ili udele posle raskida ugovora o prodaji kapitala odnosno imovine zaključenog između Agencije i kupca kapitala.]

Sredstva od prodaje akcija odnosno udela i naplaćenih dividendi Fonda uplaćuju se na poseban račun otvoren za te namene kod poslovne banke i koriste se za isplatu novčane naknade građanima odnosno otkup sopstvenih akcija Fonda.

Sredstva od prodaje akcija, odnosno udela i naplaćenih dividendi republičkog fonda nadležnog za penzijsko i invalidsko osiguranje zaposlenih prenose se na uplatni račun tog fonda.

Sredstva od prodaje akcija, odnosno udela i naplaćenih dividendi Fonda za razvoj Republike Srbije, prenose se na podračun tog fonda u okviru konsolidovanog računa trezora.

Troškovi Agencije u postupku prodaje akcija, odnosno udela iz stava 1. ovog člana izmiruju se u visini realnih troškova iz sredstava ostvarenih od prodaje akcija, odnosno udela pre uplate tih sredstava na uplatni račun vlasnika kapitala [budžeta Republike Srbije, odnosno na poseban račun kod poslovne banke].

Realni troškovi prodaje akcija odnosno udela iz stava 4. ovog člana obuhvataju izdatke vezane za troškove: tržišta hartija od vrednosti, angažovanja brokersko-dilerskog društva i ovlašćene banke, Centralnog registra, javnog oglašavanja, poreza na prenos apsolutnih prava, provizija, kao i druge troškove.

[Agencija naplaćuje dividendu po osnovu akcija kojima raspolaže.]

[ČLAN 7 IZMENA I DOPUNA ZAKONA]

Član 11b

Akcije iz člana 11a ovog zakona su obične akcije.

Pravo glasa po osnovu akcija čiji je zakoniti imalac Fond, Agencija koristi prilikom donošenja odluke o:

1) smanjenju, odnosno povećanju kapitala akcionarskog društva;

2) reorganizaciji akcionarskog društva;

3) zalaganju stvari, uspostavljanju hipoteke i u drugim slučajevima opterećivanja imovine;

4) davanju ili uzimanju imovine u dugoročni zakup;

5) poravnanju sa poveriocima;

6) sticanju, odnosno raspolaganju nepokretnom imovinom i imovinom velike vrednosti;

7) pokretanju stečajnog postupka po predlogu Agencije u skladu sa zakonom kojim se uređuje privatizacija;

8) povlačenju jedne ili više klasa akcija sa regulisanog tržišta, odnosno multilateralne trgovačke platforme u smislu zakona kojim se uređuje tržište kapitala, kao i svih drugih odluka za koje je predviđena mogućnost korišćenja prava nesaglasnih akcionara u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj privrednih društava;

9) imenovanju predstavnika Fonda u organ upravljanja u akcionarskom društvu u kome Fond ima najmanje 25% akcija ukupnog kapitala društva, na predlog ministarstva nadležnog za poslove privrede.

Akcionarsko društvo je dužno da zatraži od Agencije izjašnjenje o korišćenju prava glasa na sednici skupštine akcionara na kojoj se donosi odluka iz stava 2. ovog člana najkasnije 15 dana pre donošenja te odluke.

Ako se Agencija ne izjasni o odluci iz stava 2. ovog člana do dana donošenja odluke, smatraće se da je prisustvovala sednici skupštine akcionara i glasala protiv donošenja te odluke.

Odluka doneta suprotno stavu 3. ovog člana, ništava je.

Način izjašnjenja Agencije po osnovu prenetih akcija čiji je zakoniti imalac Fond bliže propisuje ministar nadležan za poslove privrede.

Predstavnik Fonda u organu upravljanja, izabran od strane skupštine akcionara društva, dužan je da poverenu funkciju obavlja samostalno i sa pažnjom dobrog privrednika, u skladu sa zakonom.

Odredbe ovog člana shodno se primenjuju i na udele.

Privredna društva u kojima Fond ima akcije dužna su da na zahtev Agencije u roku od sedam dana od dana prijema zahteva dostave prospekt tržištu hartija od vrednosti i zaključe ugovor sa tržištem hartija od vrednosti o uključenju hartija od vrednosti na regulisano tržište, odnosno obezbede uslove za trgovanje akcijama na tržištu hartija od vrednosti.

Ako privredno društvo ne postupi po zahtevu Agencije iz stava 9. ovog člana ili po pisanoj inicijativi akcionara koji imaju najmanje jednu desetinu osnovnog kapitala izdavaoca, Agencija će poslati nalog Beogradskoj berzi da uključi akcije na tržište Beogradske berze. Beogradska berza će po nalogu Agencije bez naknade uključiti akcije privrednog društva na tržište.

[Član 11b

Akcije iz člana 11a ovog zakona su obične akcije.

Pravo glasa po osnovu akcija iz stava 1. ovog člana, Agencija koristi prilikom donošenja odluke o:

1) smanjenju, odnosno povećanju kapitala akcionarskog društva;

2) reorganizaciji akcionarskog društva;

3) zalaganju stvari, uspostavljanju hipoteke i u drugim slučajevima opterećivanja imovine;

4) davanju ili uzimanju imovine u dugoročni zakup;

5) poravnanju sa poveriocima;

6) sticanju, odnosno raspolaganju nepokretnom imovinom i imovinom velike vrednosti.

Akcionarsko društvo je dužno da zatraži od Agencije izjašnjenje o korišćenju prava glasa na sednici skupštine akcionara na kojoj se donosi odluka iz stava 2. ovog člana, najkasnije 15 dana pre donošenja te odluke.

Ako se Agencija ne izjasni o odluci iz stava 2. ovog člana do dana donošenja odluke, smatraće se da je prisustvovala sednici skupštine akcionara i glasala protiv donošenja te odluke.

Odluka doneta suprotno stavu 3. ovog člana ništava je.

Način izjašnjavanja Agencije po osnovu prenetih akcija iz stava 1. ovog člana bliže propisuje ministar nadležan za poslove ekonomije i regionalnog razvoja.

Odredbe ovog člana shodno se primenjuju i na udele.

Privredna društva u kojima Fond ima akcije dužna su da na zahtev Agencije u roku od sedam dana od dana prijema zahteva dostave prospekt tržištu hartija od vrednosti i zaključe ugovor sa tržištem hartija od vrednosti o listingu i kotaciji, odnosno obezbede uslove za trgovanje akcijama na tržištu hartija od vrednosti.

Ako privredno društvo ne postupi po zahtevu Agencije iz stava 8. ovog člana ili po pismenoj inicijativi akcionara koji imaju najmanje jednu desetinu osnovnog kapitala izdavaoca, trgovina akcijama se odvija na finansijskoj berzi bez prospekta.]

[ČLAN 8 IZMENA I DOPUNA ZAKONA]

Član 11v

Agencija prodaje akcije, odnosno udele u vlasništvu Fonda u skladu sa Programom Fonda.

Akcije iz stava 1. ovog člana prodaju se na tržištu hartija od vrednosti u skladu sa odredbama zakona kojim se uređuje tržište hartija od vrednosti.

Akcije Fonda mogu se prodavati i van tržišta hartija od vrednosti metodom javnog prikupljanja ponuda sa javnim nadmetanjem u skladu sa propisima kojima se uređuje privatizacija i prihvatom ponude za preuzimanje u skladu sa zakonom kojim se uređuje preuzimanje akcionarskih društava, kao i korišćenjem instituta za prodaju akcija, odnosno udela u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj privrednih društava.

Odluku o prodaji akcija van tržišta hartija od vrednosti metodom javnog prikupljanja ponuda sa javnim nadmetanjem i prihvatom ponude za preuzimanje, donosi Savet Fonda.

Istovremeno sa ponudom za prodaju akcija metodom javnog prikupljanja ponuda sa javnim nadmetanjem, mogu se nuditi na prodaju i akcije pojedinačnih akcionara pravnog lica čije se akcije nude na prodaju, radi prodaje većinskog paketa akcija.

Agencija je dužna da u postupku prodaje akcija poštuje principe javnosti i nediskriminacije.

[Član 11v

Agencija trguje akcijama odnosno udelima u skladu sa Programom Fonda.

Akcijama iz stava 1. ovog člana trguje se na tržištu hartija od vrednosti.

Izuzetno od stava 2. ovog člana, akcijama Fonda može se trgovati van tržišta hartija od vrednosti putem javne ponude, u skladu sa odredbama zakona kojim se uređuje tržište hartija od vrednosti, metodom javnog tendera ili javne aukcije i prihvatanjem ponude za preuzimanje.

Na postupak prodaje metodom javnog tendera ili javne aukcije iz stava 3. ovog člana, primenjuju se propisi kojima se uređuje privatizacija a prihvatanje ponude za preuzimanje, u skladu sa zakonom kojim se uređuje preuzimanje akcionarskih društava.

Odluku o trgovanju akcijama van tržišta hartija od vrednosti donosi Savet Fonda, ako oceni da je to povoljnije.

Istovremeno sa ponudom za prodaju akcija metodom javnog tendera, mogu se nuditi na prodaju i akcije pojedinačnih akcionara pravnog lica čije se akcije nude na prodaju, radi prodaje većinskog paketa akcija.

Udeo čija je knjigovodstvena vrednost, prema poslednjem finansijskom izveštaju, manja od 200.000 dinara prodaje se u skladu sa odredbama zakona kojim se uređuju privredna društva.

Agencija je dužna da u postupku trgovine akcijama poštuje principe javnosti i nediskriminacije.

Vlada bliže uređuje postupak i način prodaje akcija i udela metodom javne aukcije.]

[ČLAN 9 IZMENA I DOPUNA ZAKONA]

Član 11g

U obavljanju poslova u ime i za račun Fonda, Agencija:

1) se stara o akcijama odnosno udelima koji čine imovinu Fonda i novčanim sredstvima Fonda;

2) prenosi bez naknade akcije [odnosno udele] Fonda na lica koja su u skladu sa propisom kojim se uređuje pravo na besplatne akcije i novčanu naknadu koju građani ostvaruju u postupku privatizacije stekla status nosilaca prava.

3) prodaje akcije odnosno udele koji čine imovinu Fonda;

4) vrši administrativne i marketinške poslove i aktivnosti;

5) predlaže Savetu Fonda Pravila poslovanja za obavljanje poslova u ime i za račun Fonda i druge akte značajne za rad Fonda;

6) vrši i druge poslove za potrebe Fonda u skladu sa zakonom i aktima Fonda.

Pravilima poslovanja iz stava 1. tačka 5) ovog člana uređuju se naročito:

1) uslovi i način obavljanja poslova u ime i za račun Fonda;

2) međusobni odnosi Agencije i Fonda;

3) administrativne i računovodstvene procedure;

4) kontrolne i sigurnosne mere za obradu podataka i njihovo čuvanje;

5) sistem interne kontrole;

6) mere za sprečavanje zloupotrebe privilegovanih informacija;

7) druga pitanja od značaja za obavljanje poslova u ime i za račun Fonda.

[ČLAN 10 IZMENA I DOPUNA ZAKONA]

Član 11d

Agencija može podneti predlog za pokretanje stečajnog postupka subjekata privatizacije u slučaju postojanja jednog od stečajnih razloga utvrđenih zakonom kojim se uređuje privatizacija i zakonom kojim se uređuje stečaj.

U poslovima stečajnog upravnika Agencija sprovodi postupak stečaja kada je imenovana za stečajnog upravnika nad pravnim licem koje je u većinskoj javnoj, odnosno društvenoj svojini, u skladu sa zakonom kojim se uređuje stečaj.

[Član 11d

U poslovima stečajnog upravnika Agencija sprovodi postupak stečaja kada je imenovana za stečajnog upravnika nad pravnim licem koje je u većinskoj državnoj odnosno društvenoj svojini, u skladu sa zakonom kojim se uređuje stečaj.]

[ČLAN 11 IZMENA I DOPUNA ZAKONA]

Član 11đ

Agencija pokreće postupak likvidacije subjekta privatizacije u skladu sa zakonom kojim se uređuje privatizacija i zakonom kojim se uređuje pravni položaj privrednih društava.

Agencija imenuje, kontroliše rad i razrešava likvidacionog upravnika, u skladu sa zakonom kojim se uređuje privatizacija.

[Član 11đ

U poslovima likvidacionog upravnika Agencija pokreće i sprovodi postupak prinudne likvidacije subjekata privatizacije, u skladu sa zakonom kojim se uređuje privatizacija.

Likvidacioni upravnik ima pravo na posebnu naknadu ostvarenu prodajom imovine (provizija).

Visinu provizije iz stava 1. ovog člana propisuje ministar nadležan za poslove ekonomije i regionalnog razvoja.]

[ČLAN 12 IZMENA I DOPUNA ZAKONA]

Član 11e

U poslovima prodaje imovine [nepokretnosti] u ime i za račun prodavca Agencija prodaje [nepokretnu] imovinu pod uslovima i na način sadržan u ovlašćenju za prodaju te imovine datog od strane prodavca.

[ČLAN 13 IZMENA I DOPUNA ZAKONA]

Organi

Član 12

Organi agencije su: upravni odbor i direktor.

Članove upravnog odbora imenuje i razrešava Vlada Republike Srbije, od kojih najmanje jednog na predlog organa teritorijalne autonomije.

Članovi upravnog odbora, kao i direktor imenuju se na period od pet godina [četiri godine].

[ČLAN 14 IZMENA I DOPUNA ZAKONA]

Član 13

Upravni odbor ima predsednika i četiri člana.

Upravni odbor:

 1) donosi statut Agencije;

 2) donosi program rada;

 3) donosi godišnji program privatizacije;

 4) usvaja finansijski plan;

 5) usvaja izveštaj o poslovanju;

 6) usvaja završni račun;

 7) donosi Program za prodaju imovine u slučaju kada ga nije doneo nadležni organ subjekta privatizacije u skladu sa zakonom kojim se uređuje privatizacija;

 [7) donosi program privatizacije odnosno program restrukturiranja subjekta privatizacije u slučajevima uvrđenim zakonom kojim se uređuje privatizacija;]

 8) donosi opšte akte;

8a) na predlog direktora Agencije, odlučuje o zahtevima koji su, u skladu sa propisima, Agenciji podneti radi davanja saglasnosti;

 9) donosi poslovnik o radu;

10) obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i statutom.

Odluke iz stava 2. tač. 1)-6) donose se uz saglasnost Vlade.

[Odluke iz stava 1. tač. 1) do 6) ovog člana donose se uz saglasnost Vlade Republike Srbije, uz prethodno pribavljeno mišljenje organa teritorijalne autonomije, u postupcima privatizacije koja se vrši na njenoj teritoriji.]

Član 14

(Brisan)

Član 15

Direktora Agencije imenuje i razrešava Vlada Republike Srbije.

Direktor:

1) zastupa Agenciju;

2) organizuje i rukovodi radom Agencije;

3) predlaže akte koje donosi upravni odbor;

4) izvršava odluke upravnog odbora i preduzima mere za njihovo sprovođenje;

5) stara se o zakonitosti rada i odgovara za zakonitost rada i korišćenje i raspolaganje imovinom Agencije;

6) donosi akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta;

7) predlaže program rada;

8) vrši i druge poslove utvrđene zakonom i statutom.

[ČLAN 15 IZMENA I DOPUNA ZAKONA]

Član 15a

Za obavljanje poslova davanja saglasnosti u skladu sa zakonom kojim se uređuje privatizacija, zakonom koji uređuje pravni položaj privrednih društava, zakonom koji uređuje stečaj i zadruge, direktor Agencije obrazuje jednu ili više komisija.

Komisija iz stava 1. ovog člana ima pet članova od kojih je jedan predsednik Komisije i koga imenuje direktor Agencije.

Četiri člana komisije imenuju se iz reda zaposlenih u Agenciji, a jedan član je predstavnik ministarstva nadležnog za poslove privrede.

Član komisije mora da ispunjava sledeće uslove:

1) da ima visoko obrazovanje i najmanje sedam godina radnog iskustva u struci;

2) da je stručnjak u nekoj od privrednih oblasti - oblasti privatizacije, oblasti pravnog položaja i poslovanja privrednih društava, oblasti stečaja, oblasti pravnog položaja i poslovanja zadruga;

3) da izborom za člana komisije nije u sukobu javnog i privatnog interesa;

4) da nije akcionar, vlasnik udela ili kupac subjekta privatizacije;

5) da nije vlasnik akcija, udela ili imovine strateškog investitora.

Komisija donosi odluke većinom glasova od ukupnog broja članova.

Član 15b

Ministar nadležan za poslove privrede obrazuje Komisiju za kontrolu izvršenja obaveza kupca, odnosno strateškog investitora iz zaključenih ugovora u postupku privatizacije (u daljem tekstu: Komisija).

Komisija donosi odluke o ispunjenosti obaveza kupca, odluke o ostavljanju naknadnog roka za izvršenje ugovornih obaveza kupca, odluke o raskidu ugovora o prodaji, kao i druge odluke u skladu sa aktom Vlade kojim se bliže propisuje postupak kontrole izvršenja ugovornih obaveza.

Komisija ima pet članova od kojih je jedan predsednik Komisije.

Dva člana Komisije imenuju se iz reda stalno zaposlenih u Agenciji, a tri člana su predstavnici ministarstva nadležnog za poslove privrede, ministarstva nadležnog za poslove finansija i ministarstva nadležnog za poslove rada, zapošljavanja, boračka i socijalna pitanja.

Odredbe člana 15a st. 4. i 5. primenjuju se i na Komisiju.

Statut i drugi opšti akti

Član 16

Opšti akti Agencije su statut, pravilnik i drugi akti kojima se na opšti način uređuju određena pitanja.

Statut je osnovni opšti akt Agencije.

Statut sadrži odredbe o:

1) delatnosti Agencije;

2) načinu obavljanja poslova;

3) organima i njihovom delovanju;

4) zastupanju;

5) pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih;

6) unutrašnjoj organizaciji;

7) postupku saradnje sa organima teritorijalne autonomije i lokalne samouprave;

8) drugim pitanjima od značaja za rad Agencije.

Zabrana zloupotrebe povlašćenih informacija

Član 16a

Lica u Agenciji koja raspolažu povlašćenim informacijama ne smeju da ih upotrebe radi sticanja imovinske koristi ili drugih pogodnosti za sebe i treća lica, ili na takav način da nanesu štetu institucijama ili privrednim društvima na koje se odnose.

Povlašćena informacija iz stava 1. ovog člana jeste informacija o tačno određenim činjenicama koje nisu poznate u javnosti, u vezi s jednim ili više subjekata privatizacije, odnosno sa njegovim akcijama koje se javno nude na tržištu, koja bi, da je poznata javnosti, uticala na njihovu cenu.

Licima iz stava 1. ovog člana smatraju se sva lica koja su u obavljanju svojih radnih dužnosti ili funkcija saznala za povlašćene informacije.

Obavljanje pojedinih stručnih i drugih poslova

Član 17

Za obavljanje pojedinih stručnih poslova iz svoje nadležnosti Agencija može angažovati druga pravna ili fizička domaća ili strana lica.

[ČLAN 16 IZMENA I DOPUNA ZAKONA]

Evidencija, pravo uvida i informisanje građana

Član 17a

Agencija vodi evidenciju akcija odnosno udela kao i evidenciju akcija i udela Fonda[, u skladu sa propisima kojima se uređuje ta evidencija].

Agencija može od Centralnog registra dobiti evidenciju akcionara u akcionarskim društvima u kojima raspolaže akcijama u skladu sa zakonom.

[ČLAN 17 IZMENA I DOPUNA ZAKONA]

Član 17b

(Brisan)

[Član 17b

Agencija je dužna da u sredstvima javnog informisanja i na sajtu Agencije dva puta godišnje, zaključno sa 30. junom odnosno 31. decembrom tekuće godine za tu godinu informiše građane o vrednosti imovine Fonda, strukturi imovine Fonda i ostalim podacima od značaja za formiranje cene akcija.]

[ČLAN 18 IZMENA I DOPUNA ZAKONA]

Nadzor

Član 18

Nadzor nad radom Agencije vrši ministarstvo nadležno za poslove privrede [ministarstvo nadležno za poslove privatizacije].

Agencija najmanje dva puta godišnje podnosi izveštaj o poslovanju ministarstvu nadležnom za poslove privrede [ministarstvu nadležnom za poslove privatizacije] koje u roku od 15 dana od dana prijema izveštaja obaveštava Vladu Republike Srbije i organ teritorijalne autonomije.

Vlada podnosi polugodišnji izveštaj o poslovanju Fonda Narodnoj skupštini Republike Srbije.

Vođenje poslovnih knjiga i spoljna i unutrašnja revizija

Član 18a

Imovina Fonda se vodi odvojeno od imovine Agencije.

Agencija je dužna da, odvojeno od svojih, vodi poslovne knjige i sastavlja finansijske izveštaje Fonda.

Član 18b

Radi obavljanja godišnje revizije finansijskih izveštaja Fonda, Agencija angažuje spoljnog revizora.

Spoljni revizor sačinjava izveštaj i daje mišljenje da li su godišnji finansijski izveštaji sačinjeni u skladu sa međunarodnim standardima finansijskog izveštavanja, odnosno međunarodnim računovodstvenim standardima, zakonom kojim se uređuje računovodstvo i revizija i da li istinito i objektivno prikazuju finansijski položaj Fonda, rezultate poslovanja i novčane tokove Fonda za tu godinu.

Izveštaj iz stava 2. ovog člana dostavlja se Savetu Fonda i Vladi preko ministarstva nadležnog za poslove ekonomije i regionalnog razvoja.

Član 18v

Agencija obavlja unutrašnju reviziju Fonda, u okviru posebne organizacione jedinice Agencije.

Organizaciona jedinica iz stava 1. ovog člana ima najmanje jednog zaposlenog koji ima zvanje utvrđeno zakonom kojim se uređuje revizija i drugim propisima iz te oblasti.

Unutrašnja revizija pruža nezavisno i objektivno mišljenje o pitanjima koja su predmet revizije, prati identifikaciju rizika i upravljanje tim rizikom, pruža pomoć u ostvarivanju ciljeva Fonda, obavlja savetodavnu aktivnost na unapređenju poslovanja Fonda, kao i postojećeg načina upravljanja i rukovođenja procesima, utvrđuje da li se poslovne knjige i druga dokumenta Fonda vode uredno i u skladu sa propisima, obavlja i druge poslove koji se odnose na unutrašnju reviziju.

Prekršaji zbog zloupotrebe povlašćenih informacija

Član 18g

Novčanom kaznom od 50.000 do 150.000 dinara kazniće se za prekršaj lice u Agenciji iz člana 16a ovog zakona koje povlašćenu informaciju iz tog člana upotrebi radi sticanja imovinske koristi ili drugih pogodnosti za sebe i treća lica.

Prelazne i završne odredbe

Član 19

Vlada Republike Srbije imenovaće članove upravnog i nadzornog odbora i direktora u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ovog zakona.

Član 20

Upravni odbor Agencije dužan je da u roku od sedam dana od dana imenovanja donese statut Agencije.

Član 21

Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

Samostalni član Zakona o dopuni
Zakona o Agenciji za privatizaciju

("Sl. glasnik RS", br. 135/2004)

Član 2

Ovaj zakon stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

Samostalni članovi Zakona o izmenama i dopunama
Zakona o Agenciji za privatizaciju

("Sl. glasnik RS", br. 30/2010)

Član 12

Agencija je pravni sledbenik Akcijskog fonda.

Na Agenciju se prenose akcije odnosno udeli iz portfelja Akcijskog fonda koji su tom fondu preneti po osnovu raskinutih ugovora, do dana stupanja na snagu ovog zakona.

Agencija preuzima prava obaveze, predmete, opremu, sredstva za rad i arhivu Akcijskog fonda.

Agencija preuzima i potreban broj zaposlenih u Akcijskom fondu.

Zaposleni koji ne budu preuzeti, u smislu stava 4. ovog člana, imaju prava zaposlenih za čijim je radom prestala potreba, u skladu sa zakonom kojim se uređuje rad.

Prava iz stava 5. ovog člana zaposleni ostvaruju u Agenciji.

Član 13

Centralni registar će po službenoj dužnosti izvršiti prenos akcija sa vlasničkog računa Akcijskog fonda na vlasnički račun Agencije na osnovu rešenja koje mu dostavi Agencija.

Agencija nadležna za poslove registracije privrednih subjekata će po službenoj dužnosti izvršiti promenu vlasnika udela sa Akcijskog fonda na Agenciju na osnovu rešenja koje mu dostavi Agencija.

Član 14

Agencija je dužna da usaglasi svoja opšta akta sa odredbama ovog zakona u roku od tri meseca od dana stupanja na snagu ovog zakona.

Član 15

Akcijski fond, osnovan Zakonom o Akcijskom fondu ("Službeni glasnik RS", br. 38/01 i 45/05), nastavlja sa radom po propisima po kojima je osnovan, a prestaje sa radom danom početka rada Fonda.

Član 16

Danom stupanja na snagu ovog zakona prestaju da važe:

1) Zakon o Akcijskom fondu ("Službeni glasnik RS", br. 38/01 i 45/05);

2) odredbe člana 4. stav 1. tačka 2) i člana 6. Zakona o privatizaciji ("Službeni glasnik RS", br. 38/01, 18/03, 45/05 i 123/07).

Član 17

Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".