Radi lakšeg sagledavanja izmena i dopuna propisa, nova sadržina odredaba data je zelenom, prethodna crvenom bojom, a nepromenjene odredbe nisu posebno označene, tako da pregledanjem crno-zelenog teksta pregledate važeću, a crno-crvenog teksta, prethodnu verziju propisa. Prečišćen tekst bez crvenih i zelenih oznaka i dalje možete videti na tabu "Tekst dokumenta".

Propis - analitički prikaz promena
ZAKON
O BUDŽETU REPUBLIKE SRBIJE ZA 2014. GODINU

("Sl. glasnik RS", br. 110/2013 i 116/2014)

 

I OPŠTI DEO

[ČLAN 1 IZMENA I DOPUNA ZAKONA]

Član 1

Ovim zakonom uređuju se prihodi i primanja, rashodi i izdaci budžeta Republike Srbije za 2014. godinu, njegovo izvršavanje, obim zaduživanja za potrebe finansiranja deficita i konkretnih projekata i davanje garancija, upravljanje javnim dugom, korišćenje donacija, projektnih zajmova, korišćenje prihoda od prodaje dobara i usluga budžetskih korisnika i prava i obaveze korisnika budžetskih sredstava.

Budžet Republike Srbije za 2014. godinu sastoji se od:

A. RAČUN PRIHODA I PRIMANJA, RASHODA I IZDATAKA

Iznos u dinarima

Ukupni prihodi i primanja ostvarena po osnovu prodaje nefinansijske imovine

897.165.195.000

Ukupni rashodi i izdaci za nabavku nefinansijske imovine

1.110.120.984.547

Budžetski suficit/deficit

-212.955.789.547

Izdaci za nabavku finansijske imovine
(u cilju sprovođenja javnih politika)

11.805.113.000

Ukupan fiskalni suficit/deficit

-224.760.902.547

B. RAČUN FINANSIRANJA

 

Primanja od zaduživanja i prodaje finansijske imovine

742.001.630.286

Izdaci za otplatu glavnice i nabavku finansijske imovine

459.857.609.000

Neto finansiranje

224.760.902.547

Promena stanja na računu
(pozitivna - povećanje gotovinskih sredstava
negativna - smanjenje gotovinskih sredstava)

57.383.118.739

Prihodi i primanja ostvarena po osnovu prodaje nefinansijske imovine utvrđeni su u sledećim iznosima u Računu prihoda i primanja, rashoda i izdataka:

 

Ekonomska klasifikacija

Iznos u dinarima

UKUPNI PRIHODI I PRIMANJA

 

897.165.195.000

1. Poreski prihodi

71

759.352.000.000

1.1. Porez na dohodak građana

7111

43.700.000.000

1.2. Porez na dobit pravnih lica

7112

66.152.000.000

1.3. Porez na dodatu vrednost

7141

398.000.000.000

- Porez na dodatu vrednost u zemlji

 

104.300.000.000

- Porez na dodatu vrednost iz uvoza

 

291.100.000.000

- Porez na promet proizvoda iz prethodnih godina

 

2.600.000.000

1.4. Akcize

717

211.200.000.000

- Akcize na derivate nafte

 

118.000.000.000

- Akcize na duvanske prerađevine

 

79.500.000.000

- Ostale akcize

 

13.700.000.000

1.5. Carine

715

31.000.000.000

1.6. Ostali poreski prihodi

7145

9.300.000.000

2. Neporeski prihodi

 

130.313.195.000

Redovni neporeski prihodi

 

71.100.000.000

- Prihodi od imovine

622

13.200.000.000

- Takse

742

15.800.000.000

- Novčane kazne

743

5.000.000.000

- Prihodi od prodaje dobara i usluga

742

24.100.000.000

- Primanja od prodaje nefinansijske imovine

8

6.300.000.000

- Ostali redovni neporeski prihodi

714,745

6.700.000.000

Vanredni neporeski prihodi

 

26.300.000.000

- Dobit NBS

622

0

- Dobit javnih agencija

622

1.100.000.000

- Deo dobiti javnih preduzeća i dividende budžeta

745

7.600.000.000

- Ostali vanredni prihodi

745

6.100.000.000

- Prihod od privremenog smanjenja zarada u javnom sektoru

745

11.500.000.000

Neporeski prihodi indirektnih korisnika

 

32.913.195.000

- Transferi između budžetskih korisnika na različitom nivou vlasti

733

8.956.000.000

- Prihodi od prodaje dobara i usluga

742

23.957.195.000

3. Donacije

731,732, deo 744

7.500.000.000

Rashodi, izdaci za nabavku nefinansijske imovine i izdaci za nabavku finansijske imovine (u cilju sprovođenja javnih politika) utvrđeni su u sledećim iznosima u Računu prihoda i primanja, rashoda i izdataka:

OPIS

Ekonomska klasifikacija

Iznos u dinarima

UKUPNI RASHODI I IZDACI

 

1.121.926.097.547

1. Tekući rashodi

4

1.063.779.307.237

1.1. Rashodi za zaposlene

41

263.530.813.233

Plate zaposlenih

411

200.865.542.270

Doprinosi na teret poslodavca

412

40.083.978.669

Ostali rashodi za zaposlene

413 do 417

22.581.292.294

1.2. Rashodi za korišćenje usluga i roba

42

98.718.895.245

1.3. Rashodi po osnovu otplate kamata

44

112.451.303.786

Rashodi po osnovu otplate kamata na domaće kredite

441

56.999.624.000

Rashodi po osnovu otplate kamata na strane kredite

442

45.750.040.000

Otplata kamata po osnovu aktiviranih garancija

443

8.900.000.000

Prateći troškovi zaduživanja

444

801.639.786

1.4. Subvencije

45

93.735.955.772

Subvencije u privredi

 

17.708.000.000

Subvencije u poljoprivredi

 

34.207.193.881

Subvencije za železnicu

 

13.230.000.000

Subvencije za puteve

 

7.700.000.000

Subvencije u oblasti turizma

 

830.500.460

Subvencije za kulturu

 

8.757.500.000

Ostale subvencije

 

11.302.761.431

1.5. Donacije stranim vladama

461

121.977.000

1.6. Dotacije međunarodnim organizacijama

462

952.706.482

1.7. Transferi ostalim nivoima vlasti

463

74.134.780.699

Transferi opštinama i gradovima

 

33.288.066.000

Transferi za zaposlene u obrazovanju na teritoriji APV

 

29.337.909.000

Ostali transferi

 

11.508.805.699

1.8. Transferi organizacijama obaveznog socijalnog osiguranja

464

280.585.632.000

Republički fond za penzijsko i invalidsko osiguranje

 

251.130.000.000

Nacionalna služba za zapošljavanje

 

10.434.450.000

Republički fond za zdravstveno osiguranje

 

14.035.322.000

Fond za socijalno osiguranje vojnih osiguranika

 

499.505.000

Ostali transferi

 

4.486.355.000

1.9. Ostale dotacije i transferi

465

1.559.996.622

1.10. Socijalna zaštita iz budžeta

472

110.769.132.860

Dečja zaštita

 

48.050.000.000

Boračko - invalidska zaštita

 

15.150.000.000

Socijalna zaštita

 

30.885.500.000

Učenički standard

 

2.572.007.000

Studentski standard

 

4.005.228.000

Fond za mlade talente

 

766.641.000

Sportske stipendije

 

1.124.000.000

Izbegla i raseljena lica

 

1.020.758.000

Ostala socijalna zaštita iz budžeta

 

7.194.998.860

1.11. Ostali tekući rashodi

48 i 49

27.218.113.538

Sredstva rezervi

499

3.413.000.000

Ostali tekući rashodi

48

23.805.113.538

2. Kapitalni izdaci

5

46.341.677.310

Izdaci za nefinansijsku imovinu

51 do 54

42.155.640.562

Nefinansijska imovina koja se finansira iz sredstava za realizaciju Nacionalnog investicionog plana

551

4.186.036.748

3. Izdaci za nabavku finansijske imovine
(u cilju sprovođenja javnih politika)

62

11.805.113.000

Primanja od zaduživanja i izdaci za nabavku finansijske imovine i otplatu glavnice duga utvrđuju se u Računu finansiranja u sledećim iznosima:

B. RAČUN FINANSIRANJA

Ekonomska
klasifikacija

u dinarima

Neto finansiranje

 

224.760.902.547

Primanja od zaduživanja i primanja od prodaje domaće finansijske imovine

9

742.001.630.286

Primanja od zaduživanja

91

740.872.509.777

Primanja od emitovanja hartija od vrednosti na domaćem finansijskom tržištu
(zapisi i obveznice emitovane na domaćem finansijskom tržištu u domaćoj i stranoj valuti - diskontovana prodajna vrednost)

9111

450.000.000.000

Primanja od emitovanja hartija od vrednosti na međunarodnom finansijskom tržištu (Evroobveznice - državne hartije od vrednosti emitovane na međunarodnom finansijskom tržištu u domaćoj i stranoj valuti - priliv po prodajnoj ceni)

9121

149.625.000.000

Primanja od domaćeg i inostranog zaduživanja
(primljeni krediti od domaćih i inostranih finansijskih komercijalnih i multilateralnih institucija i inostranih vlada)

9112-9119
9122-9129

141.247.509.777

Primanja od prodaje domaće finansijske imovine

92

1.129.120.509

Izdaci za otplatu glavnice i nabavku finansijske imovine

6

459.857.609.000

Izdaci za otplatu kredita

61

428.573.096.000

Otplata glavnice domaćim kreditorima

611

345.073.096.000

Otplata glavnice stranim kreditorima

612

36.100.000.000

Otplata glavnice po garancijama

613

40.000.000.000

Otplata garancija po komercijalnim transakcijama

615

7.400.000.000

Izdaci za nabavku finansijske imovine

62

31.284.513.000

od toga: obezbeđenje finansijske stabilnosti

621

21.315.646.000

dokapitalizacija Banke Poštanska štedionica a.d.

621

4.700.000.000

dokapitalizacija kompanije Dunav osiguranje a.d.o.

621

4.800.000.000

nabavka strane finansijske imovine

622

383.867.000

ostala nabavka finansijske imovine

621

85.000.000

Promena stanja na računu
(pozitivna - povećanje gotovinskih sredstava
negativna - smanjenje gotovinskih sredstava)

 

57.383.118.739

[Član 1

Ovim zakonom uređuju se prihodi i primanja, rashodi i izdaci budžeta Republike Srbije za 2014. godinu, njegovo izvršavanje, obim zaduživanja za potrebe finansiranja deficita i konkretnih projekata i davanje garancija, upravljanje javnim dugom, korišćenje donacija, projektnih zajmova, korišćenje prihoda od prodaje dobara i usluga budžetskih korisnika i prava i obaveze korisnika budžetskih sredstava.

Budžet Republike Srbije za 2014. godinu sastoji se od:

A. RAČUN PRIHODA I PRIMANJA, RASHODA I IZDATAKA

u dinarima

Ukupni prihodi i primanja ostvarena po osnovu prodaje nefinansijske imovine

929.902.000.000

Ukupni rashodi i izdaci za nabavku nefinansijske imovine

1.093.686.272.000

Budžetski suficit/deficit

-163.784.272.000

Izdaci za nabavku finansijske imovine
(u cilju sprovođenja javnih politika)

18.773.372.000

Ukupan fiskalni suficit/deficit

-182.557.644.000

B. RAČUN FINANSIRANJA

 

Primanja od zaduživanja i prodaje finansijske imovine

662.603.741.000

Izdaci za otplatu glavnice i nabavku finansijske imovine

479.940.170.000

Neto finansiranje

182.557.644.000

Promena stanja na računu
(pozitivna - povećanje gotovinskih sredstava
negativna - smanjenje gotovinskih sredstava)

105.927.000

Prihodi i primanja ostvarena po osnovu prodaje nefinansijske imovine utvrđeni su u sledećim iznosima u Računu prihoda i primanja, rashoda i izdataka:

 

Ekonomska klasifikacija

Iznos u dinarima

UKUPNI PRIHODI I PRIMANJA

 

929.902.000.000

1. Poreski prihodi

71

802.400.000.000

1.1. Porez na dohodak građana

7111

47.800.000.000

1.2. Porez na dobit preduzeća

7112

58.000.000.000

1.3. Porez na dodatu vrednost

7141

430.000.000.000

- Porez na dodatu vrednost u zemlji

 

145.500.000.000

- Porez na dodatu vrednost iz uvoza

 

281.900.000.000

- Porez na promet proizvoda iz prethodnih godina

 

2.600.000.000

1.4. Akcize

717

227.600.000.000

- Akcize na derivate nafte

 

113.000.000.000

- Akcize na duvanske prerađevine

 

99.300.000.000

- Ostale akcize

 

15.300.000.000

1.5. Carine

715

29.500.000.000

1.6. Ostali poreski prihodi

7145

9.500.000.000

2. Neporeski prihodi

 

122.342.000.000

Redovni neporeski prihodi

 

65.600.000.000

- Prihodi od imovine

741

12.300.000.000

- Takse

742

16.700.000.000

- Novčane kazne

743

5.000.000.000

- Prihodi od prodaje dobara i usluga

742

23.400.000.000

- Primanja od prodaje nefinansijske imovine

8

1.900.000.000

- Ostali redovni neporeski prihodi

714,744,745

6.300.000.000

Vanredni neporeski prihodi

 

24.200.000.000

- Dobit NBS

741

3.000.000.000

- Dobit javnih agencija

741

1.100.000.000

- Deo dobiti javnih preduzeća

745

3.000.000.000

- Ostali vanredni prihodi

745

5.100.000.000

- Prihod od privremenog smanjenja zarada u javnom sektoru

745

12.000.000.000

Neporeski prihodi indirektnih korisnika

 

32.542.000.000

- Transferi između budžetskih korisnika na različitom nivou vlasti

733

8.826.000.000

- Prihodi od prodaje dobara i usluga

742

23.716.000.000

3. Donacije

731,732

5.160.000.000

Rashodi, izdaci za nabavku nefinansijske imovine i izdaci za nabavku finansijske imovine (u cilju sprovođenja javnih politika) utvrđeni su u sledećim iznosima u Računu prihoda i primanja, rashoda i izdataka:

OPIS

Ekonomska klasifikacija

Iznos u dinarima

UKUPNI RASHODI I IZDACI

 

1.112.459.644.000

1. Tekući rashodi

4

1.043.175.402.000

1.1. Rashodi za zaposlene

41

271.594.285.000

Plate zaposlenih

411

207.807.088.000

Doprinosi na teret poslodavca

412

41.171.727.000

Ostali rashodi za zaposlene

413 do 417

22.615.470.000

1.2. Rashodi za korišćenje usluga i roba

42

96.834.139.000

1.3. Rashodi po osnovu otplate kamata

44

113.884.258.000

Rashodi po osnovu otplate kamata na domaće kredite

441

55.580.505.000

Rashodi po osnovu otplate kamata na strane kredite

442

48.156.520.000

Otplata kamata po osnovu aktiviranih garancija

443

9.145.904.000

Prateći troškovi zaduživanja

444

1.001.329.000

1.4. Subvencije

45

80.936.049.000

Subvencije u privredi

 

8.300.000.000

Subvencije u poljoprivredi

 

34.952.136.000

Subvencije za železnicu

 

13.230.000.000

Subvencije za puteve

 

7.700.000.000

Subvencije u oblasti turizma

 

306.000.000

Subvencije za kulturu

 

7.678.750.000

Ostale subvencije

 

8.769.163.000

1.5. Dotacije međunarodnim organizacijama

462

2.523.296.000

1.6. Transferi ostalim nivoima vlasti

463

71.913.266.000

Transferi opštinama i gradovima

 

33.307.366.000

Transferi za zaposlene u obrazovanju na teritoriji APV

 

29.560.646.000

Ostali transferi

 

9.045.254.000

1.7. Transferi organizacijama obaveznog socijalnog osiguranja

464

283.237.232.000

Republički fond za penzijsko i invalidsko osiguranje

 

256.570.000.000

Nacionalna služba za zapošljavanje

 

15.907.900.000

Republički fond za zdravstveno osiguranje

 

668.000.000

Ostali transferi

 

10.091.332.000

1.8. Ostale dotacije i transferi

465

1.543.653.000

1.9. Socijalna zaštita iz budžeta

472

107.054.337.000

Dečja zaštita

 

47.250.000.000

Boračko - invalidska zaštita

 

15.150.000.000

Socijalna zaštita

 

31.413.982.000

Učenički standard

 

2.383.447.000

Studentski standard

 

3.925.228.000

Fond za mlade talente

 

766.641.000

Sportske stipendije

 

1.050.000.000

Izbegla i raseljena lica

 

1.030.948.000

Ostala socijalna zaštita iz budžeta

 

4.084.091.000

1.10. Ostali tekući rashodi

48 i 49

13.654.887.000

Sredstva rezervi

499

1.484.300.000

Ostali tekući rashodi

48

12.170.587.000

2. Kapitalni izdaci

5

50.510.870.000

Izdaci za nefinansijsku imovinu

51 do 54

46.598.970.000

Nefinansijska imovina koja se finansira iz sredstava za realizaciju Nacionalnog investicionog plana

551

3.911.900.000

3. Izdaci za nabavku finansijske imovine (u cilju sprovođenja javnih politika)

62

18.773.372.000

Primanja od zaduživanja i izdaci za nabavku finansijske imovine i otplatu glavnice duga utvrđuju se u Računu finansiranja u sledećim iznosima:

B. RAČUN FINANSIRANJA

Ekonomska klasifikacija

u dinarima

Neto finansiranje

 

182.557.644.000

Primanja od zaduživanja i prodaje finansijske imovine

9

662.603.741.000

Primanja od zaduživanja

91

662.603.741.000

Primanja od emitovanja domaćih hartija od vrednosti (zapisi i obveznice emitovane na domaćem tržištu u domaćoj i stranoj valuti - diskontovana prodajna vrednost)

9111

330.000.000.000

Primanja od emitovanja inostranih hartija od vrednosti (Evroobveznice - državne hartije od vrednosti emitovane na inostranom tržištu u domaćoj i stranoj valuti - priliv po prodajnoj ceni)

9121

68.535.000.000

Primanja od domaćeg i inostranog zaduživanja
(primljeni krediti od domaćih i stranih finansijskih komercijalnih i multilateralnih institucija i inostranih vlada)

9112-9119
9122-9129

264.068.741.000

Izdaci za otplatu glavnice i nabavku finansijske imovine

6

479.940.170.000

Izdaci za otplatu kredita

61

463.583.000.000

Otplata glavnice domaćim kreditorima

611

384.720.000.000

Otplata glavnice stranim kreditorima

612

37.777.000.000

Otplata glavnice po garancijama

613

41.086.000.000

Izdaci za nabavku finansijske imovine

62

16.357.170.000

Promena stanja na računu
(pozitivna - povećanje gotovinskih sredstava negativna - smanjenje gotovinskih sredstava)

 

105.927.000

[ČLAN 2 IZMENA I DOPUNA ZAKONA]

Član 2

Potrebna sredstva za finansiranje budžetskog deficita, nabavku finansijske imovine i otplatu glavnice po osnovu dugova domaćim i stranim kreditorima za direktne i indirektne obaveze Republike Srbije iz člana 1. ovog zakona u ukupnom iznosu od 684.618.511.547 dinara, planirano je da se obezbede iz kredita domaćih i inostranih finansijskih komercijalnih i multilateralnih institucija i inostranih vlada u iznosu od najviše 141.247.509.777 dinara, kroz emitovanje državnih hartija od vrednosti (zapisi i obveznice emitovane na domaćem finansijskom tržištu u domaćoj i stranoj valuti) u iznosu od najviše 450.000.000.000 dinara i iz primanja ostvarenih od emisije evroobveznica (državnih hartija od vrednosti emitovanih na međunarodnom finansijskom tržištu u domaćoj i stranoj valuti) u iznosu od najviše 149.625.000.000 dinara i iz primanja od otplate kredita i prenetih neutrošenih sredstava privatizacije.

Planirana primanja po osnovu zaduživanja veća su od sredstava potrebnih za finansiranje deficita, otplatu duga i nabavku finansijske imovine u iznosu od 57.383.118.739 dinara, što predstavlja pozitivnu promenu stanja na računu.

U slučaju da nije moguće ostvariti primanja po osnovu zaduživanja u planiranoj proporciji između kredita i emitovanih državnih hartija od vrednosti na domaćem i međunarodnom finansijskom tržištu, moguća je promena strukture u okviru datih izvora finansiranja, uz uslov da se ne pređe ukupan iznos planiranih sredstava za datu namenu u visini od 740.872.509.777 dinara.

Za finansiranje budžetskog deficita i otplate dospelih kreditnih obaveza, mogu se tokom 2014. godine koristiti sredstva sa konsolidovanog računa trezora Republike Srbije, do iznosa koji ne ugrožava likvidnost tog računa.

Ukoliko na kraju 2014. godine bude postojala pozajmica sa konsolidovanog računa trezora, u zavisnosti od uslova na finansijskom tržištu, može se preneti u narednu godinu.

Ukoliko se u toku godine obezbede primanja od privatizacije, proporcionalno će se smanjivati kreditni izvori i emisije državnih hartija od vrednosti na domaćem i međunarodnom finansijskom tržištu iz stava 1. ovog člana.

[Član 2

Potrebna sredstva za finansiranje budžetskog deficita, nabavku finansijske imovine i otplatu glavnice po osnovu dugova domaćim i stranim kreditorima za direktne i indirektne obaveze Republike Srbije iz člana 1. ovog zakona u ukupnom iznosu od 662.497.814.000 dinara, planirano je da se obezbede iz kredita domaćih i stranih finansijskih komercijalnih i multilateralnih institucija i inostranih vlada u iznosu od najviše 264.068.741.000 dinara, kroz emitovanje državnih hartija od vrednosti (zapisi i obveznice emitovane na domaćem tržištu u domaćoj i stranoj valuti) u iznosu od najviše 330.000.000.000 dinara i iz primanja ostvarenih od emisije evroobveznica (državnih hartija od vrednosti emitovanih na inostranom tržištu u domaćoj i stranoj valuti) u iznosu od najviše 68.535.000.000 dinara.

Planirana primanja po osnovu zaduživanja veća su od sredstava potrebnih za finansiranje deficita, otplatu duga i nabavku finansijske imovine u iznosu od 105.927.000 dinara, što predstavlja pozitivnu promenu stanja na računu.

U slučaju da nije moguće ostvariti primanja po osnovu zaduživanja u planiranoj proporciji između kredita i emitovanih državnih hartija od vrednosti na domaćem i inostranom finansijskom tržištu, moguća je promena strukture u okviru datih izvora finansiranja, uz uslov da se ne pređe ukupan iznos planiranih sredstava za datu namenu u visini od 662.603.741.000 dinara.

Za finansiranje budžetskog deficita i otplate dospelih kreditnih obaveza, mogu se tokom 2014. godine koristiti sredstva sa konsolidovanog računa trezora Republike Srbije, do iznosa koji ne ugrožava likvidnost tog računa.

Ukoliko na kraju 2014. godine bude postojala pozajmica sa konsolidovanog računa trezora, u zavisnosti od uslova na finansijskom tržištu, može se preneti u narednu godinu.

Ukoliko se u toku godine obezbede primanja od privatizacije, proporcionalno će se smanjivati kreditni izvori i emisije državnih hartija od vrednosti na domaćem i inostranom finansijskom tržištu iz stava 1. ovog člana.]

[ČLAN 3 IZMENA I DOPUNA ZAKONA]

Član 3

A. U 2014. godini izdaće se garancije Republike Srbije do iznosa od 66.300.000.000 dinara (USD 200.000.000 i EUR 400.000.000), i to:

(Videti prečišćen tekst Zakona)

B. Republika Srbija će u 2014. godini odobriti projektne i programske zajmove do iznosa od 615.583.046.000 dinara (USD 4.338.260.000, AED 356.281.000, JPY 10.000.000.000 i EUR 1.658.000.000), i to sa:

(Videti prečišćen tekst Zakona)

V. Stanje javnog duga Republike Srbije, na dan 31. jul 2014. godine, iznosi 2.445.082.584.326 dinara (20.939.734.866 EUR). Projekcije rata glavnice date su prema stanju duga na dan 31. jul 2014. godine i kod nekih obaveza su indikativnog karaktera.

(Videti prečišćen tekst Zakona)

[Član 3

A. U 2014. godini izdaće se garancije Republike Srbije do iznosa od 85.909.260.000 dinara (USD 307.000.000 i EUR 487.000.000), i to:

(Videti tekst prethodne verzije Zakona)

B. Republika Srbija će u 2014. godini odobriti projektne i programske zajmove do iznosa od 680.681.098.800 dinara (EUR 3.758.000.000 i USD 2.563.260.000), i to sa:

(Videti tekst prethodne verzije Zakona)

V. Stanje javnog duga Republike Srbije, na dan 30. septembar 2013. godine, iznosi 2.185.920.841.586 dinara (19.073.620.574 EUR). Projekcije rata glavnice date su prema stanju duga na dan 30. septembar 2013. godine i kod nekih obaveza su indikativnog karaktera.

(Videti tekst prethodne verzije Zakona)]

[ČLAN 4 IZMENA I DOPUNA ZAKONA]

Član 4

U okviru prve komponente Instrumenta za pretpristupnu pomoć Evropske unije - podrška tranziciji i izgradnja institucija za 2008, 2009, 2010, 2011, 2012. i 2013. godinu - centralizovano upravljanje od strane Evropske unije, Republika Srbija očekuje u 2014. godini bespovratna sredstva razvojne pomoći u iznosu od 117.546.000 EUR, odnosno 13.964.464.800 dinara, uz obavezu obezbeđivanja budžetskih sredstava za finansiranje učešća Republike Srbije u sprovođenju finansijske pomoći Evropske unije u iznosu od 9.549.263 EUR, odnosno 1.134.452.492 dinara, za sledeće projekte:

(Videti prečišćen tekst Zakona) 

U okviru prve komponente Instrumenta za pretpristupnu pomoć Evropske unije - podrška tranziciji i izgradnja institucija za 2013. godinu, koju će Republika Srbija sprovoditi decentralizovano, u 2014. godini se očekuju bespovratna sredstva razvojne pomoći u iznosu od 6.868.248 EUR, odnosno 815.947.887 dinara, uz obavezu obezbeđivanja budžetskih sredstava za sufinansiranje u iznosu od 11.780.210 EUR, odnosno 1.399.489.000 dinara, za sledeće projekte:

(Videti prečišćen tekst Zakona)

U okviru druge komponente Instrumenta za pretpristupnu pomoć Evropske unije - prekogranična saradnja, Republika Srbija će učestvovati u osam programa prekogranične i transnacionalne saradnje u finansijskoj perspektivi EU za period 2014-2020. godina. Tokom 2014. godine se određuju prioriteti buduće saradnje, tako da se ne očekuju bespovratna sredstva razvojne pomoći za programe prekogranične i transnacionalne saradnje za period 2014-2020. godina. Tokom 2014. godine potrebno je obezbediti sredstva za predfinansiranje aktivnosti na programiranju programa prekogranične i transnacionalne saradnje za period 2014-2020. godina za koje se troškovi pokrivaju iz projekata tehničke pomoći programa prekogranične i transnacionalne saradnje za period 2007-2013. godina u ukupnom iznosu od 266.835 evra odnosno 31.700.000 dinara za sledeće programe:

(Videti prečišćen tekst Zakona)

U 2014. godini Republika Srbije obezbeđuje sredstva za sufinansiranje odnosno predfinansiranje aktivnosti u projektima prekogranične i transnacionalne saradnje u kojima učestvuju direktni budžetski korisnici u iznosu od 360.355.000 dinara za sledeće projekte:

(Videti prečišćen tekst Zakona)

Sredstva za sufinansiranje i predfinansiranje u 2014. godini iz stavova 1, 2, 3. i 4. ovog člana u ukupnom iznosu od 2.925.996.009 dinara utvrđena su u Posebnom delu ovog zakona.

Kod sledećih projekata odobrenih u okviru prve komponente Instrumenta za pretpristupnu pomoć Evropske unije - podrška tranziciji i izgradnja institucija - centralizovano upravljanje od strane Evropske unije, u 2014. godini predviđena je realizacija finansijske pomoći Evropske unije, ali ne postoji obaveza obezbeđivanja budžetskih sredstava Republike Srbije za finansiranje učešća Republike Srbije u sprovođenju finansijske pomoći Evropske unije ili je ova obaveza izvršena:

(Videti prečišćen tekst Zakona)

Nacionalni IPA koordinator će dostavljati Narodnoj skupštini jednom godišnje Izveštaj o sprovođenju Instrumenata za pretpristupnu pomoć Evropske unije.

[Član 4

U okviru prve komponente Instrumenta za pretpristupnu pomoć Evropske unije - podrška tranziciji i izgradnja institucija za 2008, 2009, 2010, 2011, 2012. i 2013. godinu - centralizovano upravljanje od strane Evropske unije, Republika Srbija očekuje u 2014. godini bespovratna sredstva razvojne pomoći u iznosu od 126.116.000 EUR, odnosno 14.982.580.800 dinara, uz obavezu obezbeđivanja budžetskih sredstava za finansiranje učešća Republike Srbije u sprovođenju finansijske pomoći Evropske unije u iznosu od 19.349.604 EUR, odnosno 2.298.733.000 dinara, za sledeće projekte:

(Videti tekst prethodne verzije Zakona)

U okviru prve komponente Instrumenta za pretpristupnu pomoć Evropske unije - podrška tranziciji i izgradnja institucija za 2013. godinu, koju će Republika Srbija sprovoditi decentralizovano, u 2014. godini se očekuju bespovratna sredstva razvojne pomoći u iznosu od 21.535.436 EUR, odnosno 2.558.409.797 dinara, uz obavezu obezbeđivanja budžetskih sredstava za sufinansiranje u iznosu od 15.828.140 EUR, odnosno 1.880.383.000 dinara, za sledeće projekte:

(Videti tekst prethodne verzije Zakona)

U okviru druge komponente Instrumenta za predpristupnu pomoć Evropske unije - prekogranična saradnja, Republika Srbija će učestvovati u 8 programa prekogranične i transnacionalne saradnje u finansijskoj perspektivi EU za period 2014-2020. godina. Tokom 2014. godine očekuju se bespovratna sredstva razvojne pomoći u iznosu od 16.033 miliona EUR, odnosno 1.940.360.400 dinara, uz obavezu obezbeđivanja budžetskih sredstava za sufinansiranje i predfinansiranje projekata tehničke pomoći u iznosu od 267.000 EUR, odnosno 31.720.000 dinara, za sledeće programe:

(Videti tekst prethodne verzije Zakona)

U 2014. godini Republika Srbije obezbeđuje sredstva za sufinansiranje odnosno predfinansiranje aktivnosti u projektima prekogranične i transnacionalne saradnje u kojima učestvuju direktni budžetski korisnici u iznosu od 392.494.000 dinara za sledeće projekte: U 2014. godini Republika Srbije obezbeđuje sredstva za sufinansiranje odnosno predfinansiranje aktivnosti u projektima prekogranične i transnacionalne saradnje u kojima učestvuju direktni budžetski korisnici u iznosu od 392.494.000 dinara za sledeće projekte:

(Videti tekst prethodne verzije Zakona)

Sredstva za sufinansiranje i predfinansiranje u 2014. godini iz st. 1, 2, 3. i 4. ovog člana u ukupnom iznosu od 4.603.330.000 dinara utvrđena su u Posebnom delu ovog zakona.

Kod sledećih projekata odobrenih u okviru prve komponente Instrumenta za pretpristupnu pomoć Evropske unije - podrška tranziciji i izgradnja institucija - centralizovano upravljanje od strane Evropske unije, u 2014. godini predviđena je realizacija finansijske pomoći Evropske unije, ali ne postoji obaveza obezbeđivanja budžetskih sredstava Republike Srbije za finansiranje učešća Republike Srbije u sprovođenju finansijske pomoći Evropske unije ili je ova obaveza izvršena:

(Videti tekst prethodne verzije Zakona)

Nacionalni IPA koordinator, dostavljaće izveštaj o rezultatima projekata finansiranim od strane Evropske unije, odnosno o sprovođenju Instrumenata za predprisutnu pomoć EU Narodnoj Skupštini Republike Srbije jednom godišnje.]

[ČLAN 5 IZMENA I DOPUNA ZAKONA]

Član 5

Pregled planiranih kapitalnih izdataka budžetskih korisnika za tekuću i naredne dve budžetske godine:

(Videti prečišćen tekst Zakona)

[Član 5

Pregled planiranih kapitalnih izdataka budžetskih korisnika za tekuću i naredne dve budžetske godine:

(Videti tekst prethodne verzije Zakona)]

Član 6

Budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine pripada:

- deo prihoda od poreza na dohodak građana - poreza na zarade, u visini od 18,0% od iznosa ostvarenog na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine;

- deo prihoda od poreza na dobit preduzeća, u visini od 42,7% od iznosa ostvarenog na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine.

Budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine obezbeđuju se transferi iz budžeta Republike Srbije, i to:

- transferi za poverene poslove u skladu sa zakonom kojim se utvrđuju nadležnosti Autonomne pokrajine Vojvodine;

- namenski transferi za finansiranje rashoda za zaposlene u obrazovanju na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine, u iznosima utvrđenim ovim zakonom;

- namenski i nenamenski transferi jedinicama lokalne samouprave na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine, u skladu sa Zakonom o finansiranju lokalne samouprave;

- namenski kapitalni transferi za projekte koje utvrdi Vlada.

Sredstva za plate za zaposlene u obrazovanju na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine iz stava 2. alineja 2. ovog člana isplaćuju se u visini i po dinamici koju utvrđuje Vlada.

Budžet Autonomne pokrajine Vojvodine isplaćuje plate iz stava 2. alineja 2. ovog člana narednog dana od dana prijema sredstava za ove namene na račun.

II POSEBAN DEO

[ČLAN 6 IZMENA I DOPUNA ZAKONA]

Član 7

Ukupni rashodi i izdaci, uključujući izdatke za otplatu glavnice duga u iznosu od 1.581.783.706.547 dinara, finansirani iz svih izvora finansiranja raspoređuju se po korisnicima i programima i iskazuju u koloni 9.

(Videti prečišćen tekst Zakona)

[Član 7

Ukupni rashodi i izdaci, uključujući izdatke za otplatu glavnice duga u iznosu od 1.592.399.814.000 dinara, finansirani iz svih izvora finansiranja raspoređuju se po korisnicima i programima i iskazuju u koloni 9.

(Videti tekst prethodne verzije Zakona)]

III IZVRŠAVANJE BUDŽETA

[ČLAN 7 IZMENA I DOPUNA ZAKONA]

Član 8

Na osnovu čl. 8. i 41. Zakona o platama državnih službenika i nameštenika ("Službeni glasnik RS", br. 62/06, 63/06 - ispravka, 115/06 - ispravka, 101/07, 99/10 i 108/13) utvrđuje se osnovica za obračun i isplatu plata za državne službenike i nameštenike od plate za decembar 2013. godine u neto iznosu od 18.906,90 dinara sa pripadajućim porezom i doprinosima za obavezno socijalno osiguranje.

Od plate za april 2014. godine, osnovica za obračun i isplatu plata za državne službenike i nameštenike povećaće se za 0,5%.

Od plate za novembar 2014. godine utvrđuje se osnovica za obračun i isplatu plata za državne službenike i nameštenike u neto iznosu od 17.101,29 dinara sa pripadajućim porezom i doprinosima za obavezno socijalno osiguranje.

[Od plate za oktobar 2014. godine, osnovica za obračun i isplatu plata za državne službenike i nameštenike uskladiće se sa fiskalnim pravilom definisanim u Zakonu o budžetskom sistemu ("Službeni glasnik RS", br. 54/09, 73/10, 101/10, 101/11, 93/12, 62/13, 63/13 - ispravka i 108/13).]

Na osnovu člana 37. Zakona o sudijama ("Službeni glasnik RS", br. 116/08, 58/09 - US, 104/09, 101/10, 8/12 - US, 121/12, 124/12 - US i 101/13) i člana 69. Zakona o javnom tužilaštvu ("Službeni glasnik RS", br. 116/08, 104/09, 101/10, 78/11, 101/11, 38/12 - US, 121/12 i 101/13), utvrđuje se osnovica za obračun i isplatu plata sudija, javnih tužilaca i zamenika javnih tužilaca od plate za decembar 2013. godine u neto iznosu od 32.986,04 dinara sa pripadajućim porezom i doprinosima za obavezno socijalno osiguranje.

Od plate za april 2014. godine osnovica za obračun i isplatu plata sudija, javnih tužilaca i zamenika javnih tužilaca povećaće se za 0,5%.

Od plate za novembar 2014. godine utvrđuje se osnovica za obračun i isplatu plata sudija, javnih tužilaca i zamenika javnih tužilaca u neto iznosu od 29.835,87 dinara sa pripadajućim porezom i doprinosima za obavezno socijalno osiguranje.

[Od plate za oktobar 2014. godine osnovica za obračun i isplatu plata sudija, javnih tužilaca i zamenika javnih tužilaca uskladiće se sa fiskalnim pravilom definisanim u Zakonu o budžetskom sistemu.]

U 2014. godini osnovica iz st. 4, 5. i 6. ovog člana u delu koji se odnosi na sudije isplaćivaće se: 70% iz izvora 01 - Prihodi iz budžeta, a 30% iz izvora 04 - Sopstveni prihodi budžetskih korisnika - sudske takse koje pripadaju pravosudnim organima.

Na osnovu člana 20a stav 4. Zakona o Ustavnom sudu ("Službeni glasnik RS", br. 109/07, 99/11 i 18/13 - US), utvrđuje se osnovica za obračun i isplatu plata predsednika i sudija Ustavnog suda od plate za decembar 2013. godine u neto iznosu od 32.986,04 dinara sa pripadajućim porezom i doprinosima za obavezno socijalno osiguranje.

Od plate za april 2014. godine osnovica za obračun i isplatu plata predsednika i sudija Ustavnog suda povećaće se za 0,5%.

Od plate za novembar 2014. godine utvrđuje se osnovica za obračun i isplatu plata predsednika i sudija Ustavnog suda u neto iznosu od 29.835,87 dinara sa pripadajućim porezom i doprinosima za obavezno socijalno osiguranje.

[Od plate za oktobar 2014. godine osnovica za obračun i isplatu plata predsednika i sudija Ustavnog suda uskladiće se sa fiskalnim pravilom definisanim u Zakonu o budžetskom sistemu ("Službeni glasnik RS", br. 54/09, 73/10, 101/10, 101/11, 93/12, 62/13, 63/13 - ispravka i 108/13).]

Visinu osnovice iz st. 2, 5. i 9. ovog člana [Visinu osnovice iz st. 2, 3, 5, 6, 9. i 10. ovog člana] utvrđuje Vlada svojim aktom koji se objavljuje u "Službenom glasniku Republike Srbije".

Član 9

Na osnovu člana 16. Zakona o platama državnih službenika i nameštenika ("Službeni glasnik RS", br. 62/06, 63/06 - ispravka, 115/06 - ispravka, 101/07, 99/10 i 108/13), izuzetno u 2014. godini, moguće je napredovanje državnih službenika u viši platni razred najviše do 20% ukupnog broja državnih službenika u državnom organu.

Član 10

Obaveze prema korisnicima budžetskih sredstava izvršavaju se srazmerno ostvarenim prihodima i primanjima budžeta.

Ako se u toku godine prihodi i primanja smanje, rashodi i izdaci budžeta izvršavaće se po prioritetima, i to: obaveze utvrđene zakonskim propisima na postojećem nivou i minimalni stalni troškovi neophodni za nesmetano funkcionisanje korisnika budžetskih sredstava.

Ako korisnici budžetskih sredstava ne ostvare dodatne prihode i prilive iz drugih izvora finansiranja, rashodi i izdaci planirani po tom osnovu neće se izvršavati na teret opštih prihoda budžeta.

Član 11

Korisnik budžetskih sredstava, koji određeni rashod i izdatak izvršava iz drugih izvora prihoda i primanja, koji nisu opšti prihod budžeta (izvor 01 - Prihodi iz budžeta), obaveze mogu preuzimati samo do nivoa ostvarenja tih prihoda ili primanja, ukoliko je nivo ostvarenih prihoda i primanja manji od odobrenih aproprijacija.

Korisnik budžetskih sredstava kod koga u toku godine dođe do umanjenja odobrenih aproprijacija iz razloga izvršenja prinudne naplate, za iznos umanjenja preduzeće odgovarajuće mere u cilju prilagođavanja preuzete obaveze, tako što će predložiti umanjenje obaveze, odnosno produženje ugovornog roka za plaćanje ili otkazati ugovor, odnosno predložiti izmenu propisa koji je osnov za nastanak i plaćanje obaveza.

[ČLAN 8 IZMENA I DOPUNA ZAKONA]

Član 11a

Izvršenje rashoda za finansiranje formiranja, skladištenja, obnavljanja i drugih troškova vezanih za obavezne rezerve nafte, kao i investicija u skladišta i prateću infrastrukturu, obezbeđenih na razdelu Ministarstva rudarstva i energetike i Republičke direkcije za robne rezerve može se vršiti do visine ostvarenih prihoda po osnovu naknade za formiranja obaveznih rezervi nafte, u skladu sa članom 22. Zakona o robnim rezervama ("Službeni glasnik RS", broj 104/13), ukoliko je nivo ostvarenih prihoda manji od odobrenih aproprijacija.

Član 12

Direktni korisnici sredstava budžeta Republike Srbije pre najavljivanja novih obaveza na način propisan članom 56. stav 3. Zakona o budžetskom sistemu ("Službeni glasnik RS", br. 54/09, 73/10, 101/10, 101/11, 93/12, 62/13, 63/13 - ispravka i 108/13) u sistemu izvršenja budžeta moraju da prijave preuzete, a neizvršene obaveze iz prethodne budžetske godine.

Član 13

Prioritet u izvršavanju rashoda za robe i usluge korisnika budžetskih sredstava imaju rashodi za stalne troškove, troškove tekućih popravki i održavanja i materijal.

Korisnici budžetskih sredstava dužni su da obaveze nastale po osnovu stalnih troškova, troškova tekućih popravki i održavanja, materijala, kao i po osnovu kapitalnih izdataka izmire u roku utvrđenom zakonom koji reguliše rokove izmirenja novčanih obaveza u komercijalnim transakcijama.

Ukoliko korisnici sredstava budžeta Republike Srbije u izvršavanju rashoda i izdataka postupe suprotno odredbama st. 1. i 2. ovog člana, Vlada, na predlog ministarstva nadležnog za poslove finansija, donosi odluku o obustavi izvršavanja ostalih aproprijacija utvrđenih ovim zakonom za tog korisnika.

Ukoliko korisnici sredstava budžeta lokalne vlasti u izvršavanju rashoda i izdataka postupe suprotno odredbama st. 1. i 2. ovog člana, ministar nadležan za poslove finansija privremeno će obustaviti prenos transfernih sredstava iz budžeta Republike Srbije, odnosno pripadajućeg dela poreza na zarade i poreza na dobit preduzeća.

Prioritet u izvršavanju obaveza Javnog preduzeća "Putevi Srbije" imaju obaveze prema izvođačima radova, i to u rokovima utvrđenim zakonom koji reguliše rokove izmirenja novčanih obaveza u komercijalnim transakcijama.

Ukoliko Javno preduzeće "Putevi Srbije" postupi suprotno stavu 5. ovog člana, ministar nadležan za poslove finansija privremeno će obustaviti prenos sredstava po osnovu subvencija namenjenih ovom javnom preduzeću ili će se ta sredstva usmeriti u plaćanje obaveza iz stava 5. ovog člana.

Javno preduzeće "Putevi Srbije" ima obavezu da u roku od tri radna dana od dana početka primene svog finansijskog plana, isti dostavi Ministarstvu finansija - Upravi za trezor.

Član 14

Poštovanje prioriteta u izvršavanju rashoda i izdataka i sprovođenje drugih mera za poboljšanje finansijske discipline pratiće se na osnovu mesečnog izveštavanja o stanju docnji (dospele, a neizmirene obaveze) od strane korisnika budžetskih sredstava, korisnika sredstava organizacija za obavezno socijalno osiguranje i Javnog preduzeća "Putevi Srbije".

Ministar nadležan za poslove finansija bliže uređuje način i sadržaj mesečnog izveštavanja iz stava 1. ovog člana.

Ukoliko jedinice lokalne samouprave ne izveštavaju o docnjama, u skladu sa Pravilnikom o sadržaju i načinu finansijskog izveštavanja o planiranim i ostvarenim prihodima i primanjima i planiranim i izvršenim rashodima i izdacima jedinica lokalne samouprave ("Službeni glasnik RS", broj 79/11), ministar nadležan za poslove finansija privremeno će obustaviti prenos transfernih sredstava iz budžeta Republike Srbije, odnosno pripadajućeg dela poreza na zarade.

Član 15

Javna preduzeća i drugi oblici organizovanja čiji je osnivač Republika Srbija, dužni su da najkasnije do 30. novembra tekuće budžetske godine deo od najmanje 50% dobiti, a javne agencije 100% dobiti, odnosno viška prihoda nad rashodima po završnom računu za 2013. godinu uplate u budžet Republike Srbije, prema dinamici koju odredi ministarstvo nadležno za poslove finansija.

Privredna društva čiji je osnivač Republika Srbija ili u kojima Republika Srbija ima učešće u vlasništvu dužna su da najkasnije do 30. novembra tekuće budžetske godine u budžet Republike Srbije uplate najmanje 50% srazmernog dela dobiti po završnom računu za 2013. godinu koji u skladu sa zakonom koji uređuje privredna društva pripada Republici Srbiji kao članu društva, a prema dinamici koju odredi ministarstvo nadležno za poslove finansija.

Izuzetno od st. 1. i 2. ovog člana, obavezu po osnovu uplate dobiti nema subjekat iz stava 1. ovog člana koji, uz saglasnost Vlade, donese odluku da iz dobiti poveća kapital, odnosno privredno društvo iz stava 2. ovog člana koje donese odluku da ostvarenu dobit ne raspoređuje, a raspoloživa likvidna sredstva upotrebi za finansiranje investicija.

Član 16

U skladu sa članom 2. tačka 31), članom 54. i članom 56. stav 4. Zakona o budžetskom sistemu ("Službeni glasnik RS", br. 54/09, 73/10, 101/10, 101/11, 93/12, 62/13, 63/13 - ispravka i 108/13), u budžetskoj 2014. godini neće se vršiti obračun i isplata božićnih, godišnjih i drugih vrsta nagrada i bonusa predviđenih posebnim i pojedinačnim kolektivnim ugovorima, za direktne i indirektne korisnike sredstava budžeta Republike Srbije, budžeta lokalne vlasti i organizacija za obavezno socijalno osiguranje, osim jubilarnih nagrada za zaposlene koji su to pravo stekli u 2014. godini.

U 2014. godini ne mogu se isplaćivati zaposlenima kod korisnika budžetskih sredstava ovog člana nagrade i bonusi koji prema međunarodnim kriterijumima predstavljaju nestandardne, odnosno netransparentne oblike nagrada i bonusa (isplate u jednakim mesečnim iznosima za sve zaposlene i sl.).

Posebni dodaci na plate utvrđeni aktom nadležnog organa namenjeni materijalnom poboljšanju zaposlenih u pojedinim državnim organima isplaćivaće se do dana početka primene propisa kojim će se urediti ujednačavanje nivoa plata, odnosno zarada u javnom sektoru, a najkasnije za mesec jun 2014. godine.

Ukoliko jedinice lokalne samouprave ne obezbede u budžetu i ne isplate jubilarne nagrade zaposlenima u osnovnoj i srednjoj školi koji to pravo stiču u 2014. godini, ministar nadležan za poslove finansija, na predlog ministarstva nadležnog za poslove obrazovanja, privremeno će obustaviti prenos transfernih sredstava iz budžeta Republike Srbije, odnosno pripadajućeg dela poreza na zarade, u iznosu neisplaćenih jubilarnih nagrada zaposlenima u osnovnim i srednjim školama iz budžeta jedinice lokalne samouprave.

[ČLAN 9 IZMENA I DOPUNA ZAKONA]

Član 17

Naknade za rad predsednika i članova komisija i drugih stalnih i privremenih radnih tela u javnom sektoru ne mogu se povećavati u 2014. godini.

Zadužuju se nadležni organi i korisnici javnih sredstava da preispitaju potrebu postojanja i visinu naknada iz stava 1. ovog člana, radi smanjenja izdataka po ovom osnovu, i u tom cilju iniciraju izmene zakona, drugih propisa, opštih i drugih akata kojima je uređeno plaćanje ovih naknada.

Plaćanje naknada iz stava 1. ovog člana i merila za utvrđivanje njihove visine urediće se posebnim zakonom[ najkasnije do 30. juna 2014. godine].

Član 18

Direktni i indirektni korisnici budžeta Republike Srbije, budžeta lokalne vlasti, osim javnih preduzeća koja su indirektni korisnici budžeta lokalne vlasti i organizacija za obavezno socijalno osiguranje, koji koriste poslovni prostor i pokretne stvari kojim upravljaju drugi korisnici javnih sredstava, namiruju samo troškove po tom osnovu.

Ukoliko u slučajevima iz stava 1. ovog člana plaćanje stalnih troškova nije moguće izvršiti na osnovu razdvojenih računa, korisnik koji upravlja javnim sredstvima vrši plaćanje, a zatim direktni, odnosno indirektni korisnik iz stava 1. ovog člana vrši odgovarajuću refundaciju nastalih rashoda.

Refundacija iz stava 2. ovog člana smatra se načinom izvršavanja rashoda u skladu sa Zakonom o budžetskom sistemu ("Službeni glasnik RS", br. 54/09, 73/10, 101/10, 101/11, 93/12, 62/13, 63/13 - ispravka i 108/13).

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava budžeta Republike Srbije koriste poslovni prostor iz stava 1. ovog člana, prema planu korišćenja koji donosi Vlada.

Član 19

Drugi korisnici koji koriste poslovni prostor i pokretne stvari kojima upravljaju direktni ili indirektni korisnici budžeta Republike Srbije, plaćaju nastale troškove, troškove tekućeg i investicionog održavanja, odnosno zakupa, u skladu sa kriterijumima koje propisuje Vlada.

[ČLAN 10 IZMENA I DOPUNA ZAKONA]

Član 20

Vlada može da odluči o otpisu potraživanja Republike Srbije nastalih po osnovu datih pozajmica i plaćenih obaveza po osnovu izdatih garancija privrednim subjektima, kao i o pretvaranju pojedinih dospelih potraživanja Republike Srbije nastalih po osnovu pozajmica iz budžeta Republike Srbije, u kapital dužnika, a na osnovu predloga ministarstva nadležnog za poslove privrede.

[Član 20

Izuzetno, Vlada može da odluči o otpisu, odnosno pretvaranju pojedinih dospelih potraživanja Republike Srbije nastalih po osnovu pozajmica iz budžeta Republike Srbije, u kapital dužnika - pravnog lica, a na osnovu kriterijuma koje utvrđuje ministarstvo nadležno za poslove finansija i nakon pribavljene saglasnosti Narodne skupštine.]

Član 21

Direktni i indirektni korisnici budžetskih sredstava u 2014. godini obračunatu ispravku vrednosti nefinansijske imovine iskazuju na teret kapitala, odnosno ne iskazuju rashod amortizacije i upotrebe sredstava za rad.

Član 22

Rashodi i izdaci organa i organizacija Republike Srbije izvršavaće se preko konsolidovanog računa trezora Republike Srbije, koji će obavljati kontrolu tih rashoda i izdataka, u odnosu na utvrđene aproprijacije i odobravati plaćanja na teret budžetskih sredstava.

Član 23

Za poslove koji se u skladu sa Zakonom o utvrđivanju nadležnosti Autonomne pokrajine Vojvodine ("Službeni glasnik RS", br. 99/09 i 67/12 - US), vrše kao povereni, sredstva se usmeravaju sa ekonomske klasifikacije 463 - Transferi ostalim nivoima vlasti.

[ČLAN 11 IZMENA I DOPUNA ZAKONA]

Član 24

Poseban akt kojim se uređuje raspored i korišćenje sredstava za realizaciju projekata Nacionalnog investicionog plana, Vlada donosi na predlog ministarstva koje obavlja poslove državne uprave koji se odnose na Nacionalni investicioni plan i realizaciju započetih projekata Nacionalnog investicionog plana do njihovog okončanja.

Aktom Vlade iz stava 1. ovog člana, deo sredstava raspoređen u okviru Razdela - Ministarstvo privrede [u okviru Razdela 19 - Ministarstvo regionalnog razvoja i lokalne samouprave] može se rasporediti, odnosno preneti drugom direktnom budžetskom korisniku za realizaciju započetih projekata Nacionalnog investicionog plana iz nadležnosti tog budžetskog korisnika.

U slučaju iz stava 2. ovog člana, za iznos prenetih sredstava umanjuje se iznos aproprijacije 551 - Nefinansijska imovina koja se finansira iz sredstava Nacionalnog investicionog plana u okviru Razdela - Ministarstvo privrede [u okviru Razdela 19 - Ministarstvo regionalnog razvoja i lokalne samouprave], a preneta sredstva iskazuju se na aproprijaciji 551 - Nefinansijska imovina koja se finansira iz sredstava Nacionalnog investicionog plana u okviru razdela direktnog budžetskog korisnika kome je taj deo sredstava prenet.

Sredstva za realizaciju projekata Nacionalnog investicionog plana raspoređena u okviru Razdela - Ministarstvo privrede [u okviru Razdela 19 - Ministarstvo regionalnog razvoja i lokalne samouprave] koja se aktom Vlade iz stava 1. ovog člana rasporede, odnosno prenesu za nadležnost u oblasti crkava i verskih zajednica Upravi za saradnju s crkvama i verskim zajednicama [Kancelariji za saradnju s crkvama i verskim zajednicama] za realizaciju projekata Nacionalnog investicionog plana, izvršavaće se preko aproprijacije 489 - Rashodi koji se finansiraju iz sredstava za realizaciju Nacionalnog investicionog plana, za čiji iznos će se umanjiti iznos aproprijacije 551 - Nefinansijska imovina koja se finansira iz sredstava Nacionalnog investicionog plana u okviru Razdela - Ministarstvo privrede [u okviru Razdela 19 - Ministarstvo regionalnog razvoja i lokalne samouprave].

Sredstva iz stava 4. ovog člana prenose se investitorima - crkvama i verskim zajednicama.

[ČLAN 12 IZMENA I DOPUNA ZAKONA]

Član 25

Nalog za izvršenje ukupnih izdataka za realizaciju Nacionalnog investicionog plana zajednički izdaju funkcioner u čijem je razdelu, prema aktu Vlade iz člana 24. stav 1. ovog zakona, projekat koji se realizuje i ministar zadužen za Nacionalni investicioni plan i realizaciju započetih projekata Nacionalnog investicionog plana do njihovog okončanja.

Funkcioner u čijem je razdelu, prema aktu Vlade iz člana 24. stav 1. ovog zakona, projekat koji se realizuje i ministar zadužen za Nacionalni investicioni plan i realizaciju započetih projekata Nacionalnog investicionog plana do njihovog okončanja, zajednički su odgovorni za izdavanje naloga za plaćanje i za izvršavanje izdataka namenjenih za realizaciju Nacionalnog investicionog plana.

Za sredstva Nacionalnog investicionog plana u okviru Razdela - Ministarstvo privrede [u okviru Razdela 19 - Ministarstvo regionalnog razvoja i lokalne samouprave] koja predlaže ministarstvo koje obavlja poslove državne uprave koji se odnose na Nacionalni investicioni plan i realizaciju započetih projekata Nacionalnog investicionog plana do njihovog okončanja, kao i za sredstva namenjena za započete projekte na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine, nalogodavac je ministar zadužen za Nacionalni investicioni plan.

Izvršena sredstva iz stava 3. ovog člana namenjena za započete projekte na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine, evidentiraju se u budžetu Republike Srbije kao izvršeni izdaci budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine. Ova sredstva izvršavaće se prenosom budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine prema dinamici koju određuju ministar zadužen za Nacionalni investicioni plan i realizaciju započetih projekata Nacionalnog investicionog plana do njihovog okončanja.

Član 26

Poseban akt kojim se uređuje raspored i korišćenje sredstava za realizaciju projekata investicionog održavanja i upravljanja nepokretnostima, Vlada donosi na predlog Republičke direkcije za imovinu Republike Srbije, a na osnovu inicijative ostalih direktnih budžetskih korisnika prema utvrđenim prioritetima.

Aktom Vlade iz stava 1. ovog člana, deo sredstava raspoređen u okviru Razdela 39 - Republička direkcija za imovinu Republike Srbije može se rasporediti, odnosno preneti drugom direktnom budžetskom korisniku za realizaciju projekata investicionog održavanja određenih poslovnih i stambenih objekata i drugih nepokretnosti, prema utvrđenim prioritetima iz nadležnosti tog budžetskog korisnika.

U slučaju iz stava 2. ovog člana, za iznos prenetih sredstava umanjuje se iznos aproprijacije 511 - Zgrade i građevinski objekti u okviru Razdela 39 - Republička direkcija za imovinu Republike Srbije, a preneta sredstva iskazuju se na aproprijaciji 511 - Zgrade i građevinski objekti u okviru razdela direktnog budžetskog korisnika kome je taj deo sredstava prenet.

Član 27

Nalog za izvršenje ukupnih izdataka za realizaciju projekata investicionog održavanja i upravljanja nepokretnostima zajednički izdaju funkcioner u čijem je razdelu, prema aktu Vlade iz člana 26. stav 1. ovog zakona, projekat koji se realizuje i direktora Republičke direkcije za imovinu Republike Srbije.

Funkcioner u čijem je razdelu, prema aktu Vlade iz člana 26. stav 1. ovog zakona, projekat koji se realizuje i direktor Republičke direkcije za imovinu Republike Srbije, zajednički su odgovorni za izdavanje naloga za plaćanje i za izvršavanje izdataka namenjenih za realizaciju projekata investicionog održavanja i upravljanja nepokretnostima.

Član 28

Izvršenje rashoda za finansiranje javnih servisa obezbeđenih na Razdelu Ministarstva kulture i informisanja može se vršiti ako se donese propis koji reguliše finansiranja javnih servisa iz budžeta Republike Srbije.

Neutrošena sredstva koja su planirana ovim zakonom za namene iz stava 1. ovog člana, odnosno za pretplatu javnim servisima prenose se u tekuću budžetsku rezervu i ne ulaze u obračun maksimalno mogućeg iznosa sredstava tekuće budžetske rezerve iz člana 61. stav 14. Zakona o budžetskom sistemu ("Službeni glasnik RS", br. 54/09, 73/10, 101/10, 101/11, 93/12, 62/13, 63/13 - ispravka i 108/13).

Član 29

Predsednik Visokog saveta sudstva nadležan je za davanje naloga za prenos sredstava koja se ostvare po osnovu naplate sudskih taksi na evidencione račune sudova, kao i za prenos sredstava koja se ostvare po osnovu sudskih taksi sa računa budžeta na podračune sudova, a u skladu sa posebnim propisima.

Predsednik Visokog saveta sudstva nadležan je i za davanje naloga za prenos sudovima i ostalih sredstava, osim sredstava za plate zaposlenih u sudovima koji su sudsko osoblje iz Razdela 6 - Sudovi sa računa budžeta na podračune sudova, izuzev Vrhovnom kasacionom sudu, Upravnom sudu, Privrednom apelacionom sudu i Višem prekršajnom sudu.

Naredbodavci za izdavanje naloga za plaćanje jesu funkcioneri koji rukovode radom sudova iz Razdela 6 - Sudovi.

Izuzetno od stava 3. ovog člana, za izdavanje naloga za plaćanja kod javnih nabavki koja se vrše jedinstveno za sudove, nadležan je predsednik Visokog saveta sudstva.

Član 30

Predsednik Državnog veća tužilaca nadležan je za davanje naloga za prenos javnim tužilaštvima sredstava, osim sredstava za plate zaposlenih u javnim tužilaštvima koji su osoblje u javnom tužilaštvu, iz Razdela 8 - Javna tužilaštva sa računa budžeta na podračune javnih tužilaštava, izuzev Republičkom javnom tužilaštvu, Tužilaštvu za ratne zločine i Tužilaštvu za organizovani kriminal.

Izuzetno, predsednik Državnog veća tužilaca nadležan je i za prenos sredstva iz sopstvenih prihoda na evidencione račune i podračune tužilaštava, a u skladu sa posebnim propisima.

Naredbodavci za izdavanje naloga za plaćanja jesu funkcioneri koji rukovode javnim tužilaštvima iz Razdela 8 - Javna tužilaštva, osim za izdavanje naloga za plaćanja kod javnih nabavki koje se vrše jedinstveno za tužilaštva, u kom slučaju je nadležan predsednik Državnog veća tužilaca.

Član 31

Ministar nadležan za poslove pravosuđa nadležan je za davanje naloga za prenos sredstava koja se ostvare po osnovu naplate sudskih taksi na evidencione račune pravosudnih organa, kao i za prenos sredstava koja se ostvare po osnovu sudskih taksi sa računa budžeta na podračune pravosudnih organa a u skladu sa posebnim propisima.

Ministar nadležan za poslove pravosuđa nadležan je i za davanje naloga za prenos sudovima i javnim tužilaštvima sredstava iz Razdela 6 - Sudovi i Razdela 8 - Javna tužilaštva, za izvršavanje rashoda za plate zaposlenih u sudovima i javnim tužilaštvima - sudsko osoblje i osoblje u javnom tužilaštvu sa računa budžeta na podračune sudova i javnih tužilaštava osim Vrhovnom kasacionom sudu, Upravnom sudu, Privrednom apelacionom sudu, Republičkom javnom tužilaštvu, Tužilaštvu za ratne zločine, Tužilaštvu za organizovani kriminal i Višem prekršajnom sudu.

Naredbodavci za izdavanje naloga za plaćanje jesu funkcioneri koji rukovode radom sudova iz Razdela 6 - Sudovi i funkcioneri koji rukovode radom tužilaštava iz Razdela 8 - Javna tužilaštva, osim za izdavanje naloga za plaćanje za javne nabavke za projekte koje za sudove i javna tužilaštva sprovodi ministarstvo nadležno za poslove pravosuđa.

[ČLAN 13 IZMENA I DOPUNA ZAKONA]

Član 32

Izuzetno od odredbe člana 37. Zakona o finansiranju lokalne samouprave ("Službeni glasnik RS", br. 62/06, 47/11 i 93/12), godišnji iznos ukupnog nenamenskog transfera koji se raspoređuje jedinicama lokalne samouprave, u 2014. godini utvrđuje se u ukupnom iznosu od 33.307.366.000 dinara.

Raspodela transfera iz stava 1. ovog člana vršiće se po sledećoj tabeli:

R. br.

Jedinica lokalne samouprave

u dinarima

nenamenski transfer po jedinicama lokalne samouprave

1

Ada

90.676.873

2

Aleksandrovac

229.611.327

3

Aleksinac

498.167.212

4

Alibunar

175.413.738

5

Apatin

162.829.785

6

Aranđelovac

202.936.559

7

Arilje

91.032.672

8

Babušnica

240.618.064

9

Bajina Bašta

136.973.066

10

Batočina

112.099.073

11

Bač

117.262.304

12

Bačka Palanka

204.094.102

13

Bačka Topola

158.418.215

14

Bački Petrovac

116.766.422

15

Bela Palanka

227.942.308

16

Bela Crkva

200.444.588

17

Beograd

0

18

Beočin

48.627.273

19

Bečej

154.626.570

20

Blace

162.765.657

21

Bogatić

339.075.746

22

Bojnik

217.399.828

23

Boljevac

205.774.958

24

Bor

226.956.863

25

Bosilegrad

255.927.649

26

Brus

184.482.099

27

Bujanovac

391.927.698

28

Valjevo

388.041.467

29

Varvarin

247.601.878

30

Velika Plana

307.501.600

31

Veliko Gradište

192.545.052

32

Vladimirci

198.117.049

33

Vladičin Han

267.153.627

34

Vlasotince

346.808.718

35

Vranje

397.630.668

36

Vrbas

166.026.404

37

Vrnjačka Banja

88.815.082

38

Vršac

155.853.801

39

Gadžin Han

162.442.778

40

Golubac

176.621.798

41

Gornji Milanovac

224.150.456

42

Despotovac

254.570.880

43

Dimitrovgrad

105.353.366

44

Doljevac

194.260.170

45

Žabalj

180.688.749

46

Žabari

181.542.087

47

Žagubica

266.182.407

48

Žitište

198.882.224

49

Žitorađa

218.131.394

50

Zaječar

288.354.282

51

Zrenjanin

202.787.952

52

Ivanjica

322.897.726

53

Inđija

142.402.405

54

Irig

86.050.730

55

Jagodina

321.660.436

56

Kanjiža

70.777.340

57

Kikinda

181.468.001

58

Kladovo

159.156.644

59

Knić

192.622.590

60

Knjaževac

409.681.070

61

Kovačica

225.436.322

62

Kovin

223.438.083

63

Kosjerić

43.072.619

64

Koceljeva

158.449.034

65

Kragujevac

426.319.343

66

Kraljevo

746.288.490

67

Krupanj

258.610.783

68

Kruševac

466.901.040

69

Kula

194.909.532

70

Kuršumlija

273.765.140

71

Kučevo

271.355.853

72

Lajkovac

23.463.193

73

Lapovo

39.445.348

74

Lebane

315.430.112

75

Leskovac

896.973.298

76

Loznica

516.503.831

77

Lučani

165.996.102

78

Ljig

124.435.131

79

Ljubovija

194.959.798

80

Majdanpek

219.188.277

81

Mali Zvornik

134.654.953

82

Mali Iđoš

96.630.970

83

Malo Crniće

208.437.171

84

Medveđa

206.871.246

85

Merošina

192.299.179

86

Mionica

158.429.600

87

Negotin

250.069.595

88

Niš

633.997.549

89

Nova Varoš

188.253.034

90

Nova Crnja

115.794.170

91

Novi Bečej

150.062.806

92

Novi Kneževac

102.015.724

93

Novi Pazar

559.030.639

94

Novi Sad

918.682.241

95

Opovo

83.677.569

96

Osečina

175.006.161

97

Odžaci

226.136.696

98

Pančevo

84.544.580

99

Paraćin

282.823.609

100

Petrovac

414.398.661

101

Pećinci

66.755.678

102

Pirot

300.550.163

103

Plandište

178.921.542

104

Požarevac

111.620.139

105

Požega

203.414.788

106

Preševo

388.610.506

107

Priboj

294.491.228

108

Prijepolje

443.912.201

109

Prokuplje

338.543.436

110

Ražanj

184.009.348

111

Rača

182.714.590

112

Raška

196.337.900

113

Rekovac

183.485.656

114

Ruma

231.215.517

115

Svilajnac

212.912.271

116

Svrljig

257.113.059

117

Senta

91.930.727

118

Sečanj

128.010.682

119

Sjenica

415.226.768

120

Smederevo

371.947.865

121

Smederevska Palanka

292.954.759

122

Sokobanja

157.643.188

123

Sombor

381.737.563

124

Srbobran

77.756.702

125

Sremska Mitrovica

254.994.496

126

Sremski Karlovci

36.768.320

127

Stara Pazova

175.065.415

128

Subotica

240.430.956

129

Surdulica

238.054.481

130

Temerin

104.794.238

131

Titel

134.820.696

132

Topola

154.656.775

133

Trgovište

205.644.981

134

Trstenik

465.658.366

135

Tutin

446.950.837

136

Ćićevac

107.699.556

137

Ćuprija

194.203.986

138

Ub

92.687.064

139

Užice

228.113.946

140

Crna Trava

89.166.683

141

Čajetina

75.432.191

142

Čačak

287.670.506

143

Čoka

160.771.502

144

Šabac

299.422.232

145

Šid

206.153.535

UKUPNO:

33.307.366.000

Iznos nenamenskog transfera iz stava 1. ovog člana, umanjuje se onim jedinicama lokalne samouprave koje su na osnovu odluka svojih skupština opredelile deo sredstava za otklanjanje posledica poplava, odnosno aktiviranja klizišta na područjima pogođenim poplavama u Republici Srbiji, koje su nastupile u maju 2014. godine i ista se koriste za namene predviđene stalnom budžetskom rezervom, u visini:

R. br.

Jedinica lokalne samouprave

Visina transfernih sredstava opredeljena skupštinskom odlukom

1.

Aleksinac

3.000.000

2.

Gadžin Han

500.000

3.

Doljevac

2.000.000

4.

Zrenjanin

800.000

5.

Niš

10.000.000

6.

Svrljig

1.500.000

7.

Senta

500.000

8.

Sokobanja

1.000.000

UKUPNO:

19.300.000

[ČLAN 14 IZMENA I DOPUNA ZAKONA]

Član 33

Naloge za izvršavanje izdataka na teritoriji Autonomne pokrajine Kosovo i Metohija, koji se finansiraju iz budžeta Republike Srbije zajednički izdaju ministar u čijem su razdelu obezbeđena sredstva za te izdatke i direktor Kancelarije [ministar bez portfelja određen da vodi Kancelariju] za Kosovo i Metohiju.

[ČLAN 15 IZMENA I DOPUNA ZAKONA]

Član 34

Izuzetno od odredaba člana 3. ovog zakona, Vlada može da odluči o pokretanju postupka za zaduživanje i davanje garancija Republike Srbije radi obezbeđivanja finansijske stabilnosti, sprečavanja nastupanja ili otklanjanja posledica vanrednih okolnosti koje mogu da ugroze život i zdravlje ljudi ili da prouzrokuju štetu većih razmera i održivosti duga, u iznosu od 450.000.000 [300.000.000] evra, a na predlog ministarstva nadležnog za poslove finansija.

Zaduživanje i davanje garancija iz stava 1. ovog člana vrši se u skladu sa postupkom koji je uređen Zakonom o javnom dugu ("Službeni glasnik RS", br. 61/05, 107/09 i 78/11).

Član 35

Politika Vlade vezana za socijalna davanja u 2014. godini neće se menjati u odnosu na 2013. godinu.

Član 36

Ukoliko se u 2014. godini prihodi organizacija za obavezno socijalno osiguranje, po osnovu doprinosa za obavezno socijalno osiguranje, ostvaruju u manjim iznosima od iznosa utvrđenih njihovim finansijskim planovima za 2014. godinu, upravni odbori će svojim odlukama, na koje saglasnost daje Vlada, prilagoditi rashode smanjenim prihodima.

Član 37

Jedinice lokalne vlasti u 2014. godini mogu planirati ukupna sredstva potrebna za isplatu plata zaposlenih koje se finansiraju iz budžeta jedinica lokalne vlasti, tako da masu sredstava za isplatu plata planiraju na nivou isplaćenih plata u 2013. godini, uvećanih za 2%, a najviše do dozvoljenog nivoa za isplatu u skladu sa članom 39. Zakona o budžetu Republike Srbije za 2013. godinu ("Službeni glasnik RS", br. 114/12 i 59/13), uvećanog za 2%.

Ukoliko jedinice lokalne vlasti ne planiraju u svojim odlukama o budžetu za 2014. godinu i ne izvršavaju ukupna sredstva za isplatu plata na način utvrđen u stavu 1. ovog člana, ministar nadležan za poslove finansija obustaviće privremeno prenos transfernih sredstava iz budžeta Republike Srbije, odnosno pripadajućeg dela poreza na zarade i poreza na dobit preduzeća, dok se visina sredstava za plate ne uskladi sa ograničenjem iz stava 1. ovog člana.

Ministar nadležan za poslove finansija bliže uređuje način i sadržaj izveštavanja o planiranim i izvršenim sredstvima za isplatu plata iz stava 2. ovog člana.

Član 38

Direktni korisnici budžetskih sredstava su dužni da ministarstvu nadležnom za poslove finansija, dostavljaju mesečne izveštaje o realizaciji projekata i programa koji se finansiraju iz izvora finansiranja 11 - Primanja od inostranih zaduživanja.

Kada su krajnji korisnici projekata i programa, koji se finansiraju iz projektnih i programskih zajmova, indirektni korisnici budžetskih sredstava i ostali korisnici javnih sredstava, direktni korisnici budžetskih sredstava zaduženi za njihovo praćenje dužni su da dostavljaju izveštaje iz stava 1. ovog člana.

Direktni korisnici budžetskih sredstava su dužni da, u roku od šest meseci od dana stupanja na snagu ovog zakona, povučena sredstva iz projektnih i programskih zajmova prebace sa računa otvorenih kod poslovnih banaka na devizni račun Uprave za trezor, osim ukoliko je zakonom o potvrđivanju ugovora o zajmu utvrđeno drugačije.

Ministar nadležan za poslove finansija bliže uređuje način i sadržaj izveštavanja o realizaciji projekata i programa iz stava 1. ovog člana, kao i proceduru iz stava 3. ovog člana, do 15. januara 2014. godine.

Član 39

Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

Samostalni član Zakona o izmenama i dopunama
Zakona o budžetu Republike Srbije za 2014. godinu

("Sl. glasnik RS", br. 116/2014)

Član 16

Ovaj zakon stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".