ODLUKA
O KATEGORIZACIJI OPŠTINSKIH PUTEVA I ULICA NA TERITORIJI GRADA NIŠA

("Sl. list grada Niša", br. 85/2014)

 

I OSNOVNA ODREDBA

Član 1

Ovom odlukom određuje se kategorizacija opštinskih puteva i ulica na teritoriji Grada Niša (u daljem tekstu: teritorija Grada) u skladu sa kriterijumima za kategorizaciju opštinskih puteva i ulica.

II KATEGORIZACIJA OPŠTINSKIH PUTEVA

Član 2

Opštinski putevi u smislu ove odluke su javni putevi koji saobraćajno povezuju teritoriju Grada, teritoriju Grada sa mrežom državnih puteva, kao i državne puteve međusobno.

Opštinski put iz stava 1. ovog člana kategoriše se kao:

1. Opštinski put I reda i

2. Opštinski put II reda.

Član 3

Opštinski put I reda mora da ima kolovoznu konstrukciju za odvijanje dvosmernog saobraćaja, pri čemu minimalna širina jedne saobraćajne trake mora da bude 3,00 m.

Opštinski put iz stava 1. ovog člana mora da ima trotoare minimalne širine 1,6 m u delu puta koji prolazi kroz naselje.

Opštinski put iz stava 1. ovog člana mora da ima vrednost računske brzine minimalno 60 km/h.

Širina zaštitnog pojasa opštinskog puta iz stava 1. ovog člana je 5m.

Član 4

Opštinski put II reda mora da ima kolovoznu konstrukciju za odvijanje dvosmernog saobraćaja, pri čemu minimalna širina jedne saobraćajne trake može da bude manja od 3,00 m.

Opštinski put iz stava 1. ovog člana može da ima trotoare najmanje širine 1,6 m u delu puta koji prolazi kroz naselje.

Opštinski put iz stava 1. ovog člana mora da ima vrednost računske brzine minimalno 40 km/h.

Širina zaštitnog pojasa opštinskog puta iz stava 1. ovog člana je 5m.

III KATEGORIZACIJA ULICA

Član 9

Ulice u smislu ove odluke su javni putevi u naseljenom mestu koji saobraćajno povezuju delove naseljenog mesta.

Prema funkciji i tehničko eksploatacionim parametrima, kao i uslovima odvijanja saobraćaja, ulice iz stava 1. ovog člana kategorišu se kao:

1. Gradski autoput,

2. Gradska magistrala,

3. Gradska saobraćajnica,

4. Sabirna ulica,

5. Pristupna ulica.

Član 10

Gradski autoput jeste deonica autoputa u urbanom gradskom području i međusobno povezuje grad sa međunarodnom i državnom putnom mrežom.

Kolovozna konstrukcija saobraćajnice iz stava 1. ovog člana mora da bude fizički razdvojena po smerovima vožnje sa najmanje dve saobraćajne trake, jednom zaustavnom trakom i denivelisanim raskrsnicama, pri čemu minimalna širina jedne saobraćajne trake mora da bude 3,50 m.

Na gradskom autoputu zabranjeno je kretanje pešaka.

Ukrštanje pešačkih tokova i gradskog autoputa obezbeđen je podzemnim prolazima i pasarelama (nadzemnim prolazima).

Saobraćajnica iz stava 1. ovog člana mora da ima vrednost računske brzine minimalno 80 km/h.

Regulaciona širina saobraćajnica iz stava 1. ovog člana mora da bude minimalno 24 m.

Član 11

Gradska magistrala jeste ulica koja uvodi u grad državne i opštinske puteve i međusobno ih povezuje, povezuje zone različitih gradskih sadržaja i ima prioritet u odnosu na saobraćajnice funkcionalno nižeg ranga.

Kolovozna konstrukcija saobraćajnice iz stava 1. ovog člana mora da bude fizički razdvojena po smerovima vožnje sa najmanje dve saobraćajne trake, pri čemu minimalna širina jedne saobraćajne trake mora da bude 3,00 m.

Saobraćajnica iz stava 1. ovog člana mora da ima trotoare minimalne širine 1,60 m.

Saobraćajnica iz stava 1. ovog člana mora da ima vrednost računske brzine minimalno 60 km/h.

Regulaciona širina saobraćajnica iz stava 1. ovog člana mora da bude preko 20 m.

Član 12

Gradska saobraćajnica jeste ulica koja povezuje gradske magistrale sa gradskom mrežom ulica, povezuje zone različitih gradskih sadržaja i ima prioritet u odnosu na saobraćajnice funkcionalno nižeg ranga.

Saobraćajnica iz stava 1. ovog člana mora da ima kolovoznu konstrukciju za odvijanje dvosmernog saobraćaja pri čemu minimalna širina jedne saobraćajne trake mora da bude 2,75 m.

Saobraćajnica iz stava 1. ovog člana mora da ima trotoare minimalne širine 1,60 m.

Gradska saobraćajnica iz stava 1. ovog člana mora da ima vrednost računske brzine od 40 do 60 km/h.

Regulaciona širina gradskih saobraćajnica iz stava 1. ovog člana mora da bude minimalno 15 m.

Član 13

Sabirna ulica jeste ulica u naseljenom mestu koja međusobno povezuje veće stambene zone međusobno, sa centralnim područjem grada i ostalim značajnim gradskim aktivnostima.

Na saobraćajnici iz stava 1. ovog člana, širina saobraćajne trake ne može da bude manja od 2,75 m kod dvosmernog saobraćaja i 3,00 m kod jednosmernog saobraćaja.

Saobraćajnica iz stava 1. ovog člana mora da ima trotoare minimalne širine 1,60 m.

Gradska saobraćajnica iz stava 1. ovog člana mora da ima vrednost računske brzine minimalno 40 km/h.

Član 14

Pristupna ulica u smislu ove odluke jeste ulica u naseljenom mestu koja predstavlja vezu unutar stambenih blokova i služi za kolski pristup stambenim i drugim objektima, objektima za parkiranje, sportskim terenima i ostalim urbanističkim sadržajima.

IV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 15

Ovlašćuje se JP Direkcija za izgradnju Grada Niša, kao upravljač javnog puta, da izvrši razvrstavanje opštinskih puteva u skladu sa odredbama ove odluke i odluke kojom se utvrđuju kriterijumi za kategorizaciju, i obavezuje da, na naveden način, izrađen spisak opštinskih puteva dostavi Upravi za komunalne delatnosti, energetiku i saobraćaj.

Ovlašćuje se JP Direkcija za izgradnju Grada Niša, kao upravljač javnog puta, da izvrši razvrstavanje opštinskih ulica u skladu sa odredbama ove odluke i odluke kojom se utvrđuju kriterijumi za kategorizaciju, i, u skladu sa važećim propisima, vodi evidenciju o navedenim podacima.

Član 16

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".

Napomene

Redakcija je zadržala numeraciju članova kako su oni objavljeni u "Sl. listu grada NIša", br. 85/2014.