PRAVILNIK

O NAČINU TRANSPORTA OPASNOG TERETA U DRUMSKOM SAOBRAĆAJU

("Sl. glasnik RS", br. 125/2014)

 

Član 1

Ovim pravilnikom propisuje se način transporta opasnog tereta u drumskom saobraćaju.

Član 2

Transport opasnog tereta u drumskom saobraćaju započinje preduzimanjem mera i radnji za obezbeđenja tereta predviđenih standardima SRPS EN 12195-1:2012 i EN ISO 12100-2 i propisima kojima se uređuje obezbeđenje tereta na vozilu.

Član 3

Opasan teret u drumskom saobraćaju transportuje se u odgovarajućoj ambalaži i obezbeđuje se u skladu sa standardom SRPS EN 12195-1:2012.

U slučaju da se standard iz stava 1. ovog člana ne može primeniti na transport određenog opasnog tereta, obezbeđenje tog tereta vrši se u skladu sa standardom EN ISO 12100-2.

Obezbeđenje opasnog tereta u drumskom saobraćaju vrši se dimenzionisanjem opterećenja koje trpi oprema za obezbeđenje tereta u transportu.

Obezbeđenje opasnog tereta u smislu ovog pravilnika je svako fizičko učvršćivanje kojim se sprečava pokretanje komada za otpremu ili ambalaže sa opasnim teretom.

Član 4

Prilikom predaje opasnog tereta na transport, pošiljalac proverava ispunjenost uslova za transport prema Kontrolnoj listi vozača datoj u Prilogu , koja je odštampana uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Pošiljalac opasnog tereta klase 7, pre predaje na transport, meri dozu zračenja na površini ambalaže.

Član 5

Za transport opasnog tereta sa povećanim bezbednosnim rizicima, u smislu člana 2. stav 2. Zakona o transportu opasnog tereta (u daljem tekstu: Zakon), preduzimaju se mere propisane u članu 33. Zakona.

Član 6

Radnje u transportu opasnog tereta pre, odnosno nakon prevoza opasnog tereta, kao što su utovar, pretovar i istovar, vrše se na mestima koja za to ispunjavaju posebne uslove u skladu sa Zakonom i podzakonskim aktima donetim na osnovu Zakona.

Vozilo koje je isključeno iz saobraćaja, sprovodi se pod policijskom pratnjom do mesta za utovar, istovar odnosno pretovar, shodno propisu iz člana 48. stav 1. Zakona.

Član 7

Prilikom transporta opasnog tereta u boci za tečni naftni gas (TNG), boca se obezbeđuje od pomeranja stavljanjem u uspravan položaj, bočnim fiksiranjem u gornjoj i donjoj zoni opremom za obezbeđenje.

Član 8

Vozilo koje je u otkazu, a pri tom obeleženo i označeno u skladu sa Evropskim sporazumom o međunarodnom drumskom transportu opasnog tereta - ADR 2013 (Aneksi A i B) ("Službeni glasnik RS - Međunarodni ugovori", br. 14/13 i 2/14 - ispravka) ne vuče se.

Izuzetno, u slučaju kada je neispravnost na vozilu nastala u toku transporta opasnog tereta, vozilo se može vući samo do najbližeg mesta pogodnog za pretovar, shodno propisu iz člana 48. stav 1. Zakona.

Vozilo iz stava 2. ovog člana može se vući pomoću krute veze (rude), oslanjanjem ili vešanjem vozila o vučno vozilo, uz poštovanje ograničenja i na način propisan zakonom koji uređuje bezbednost saobraćaja na putevima.

Član 9

Transport opasnog tereta u uslovima otežanog odvijanja saobraćaja usled smanjene vidljivosti ispod 100 m, zasićenog saobraćajnog toka na deonicama dužim od 5 km, smanjene brzine saobraćajnog toka na manje od 30 km/h, pojave dužeg prekida saobraćaja usled saobraćajnih nezgoda ili blokade puteva, obavlja se uz primenu mera smanjenja brzine kretanja i vidnog označavanja vozila rotacionim svetlom na način propisan zakonom kojim se uređuje bezbednost saobraćaja na putevima.

U uslovima otežanog odvijanja saobraćaja usled klizavog kolovoza, snežnog pokrivača, odrona, klizišta i poplava, vozilo se zaustavlja i parkira na prvom podesnom bezbednom mestu, i označava u cilju upozorenja drugih učesnika na opasnost, na način propisan zakonom koji uređuje bezbednost saobraćaja na putevima.

U uslovima otežanog odvijanja saobraćaja usled visokih atmosferskih temperatura preko 35ºC u hladu, transport opasnog tereta se ne započinje, odnosno blagovremeno se okončava pre nego što spoljna temperatura dostigne navedenu vrednost.

Član 10

U uslovima nepredviđenog zaustavljanja vozila, mesto zaustavljanja vozila obezbeđuje se postavljanjem znaka upozorenja na minimalnom rastojanju od 150 m u pravcu kretanja, odnosno na rastojanju od 150 m od početka ili kraja krivine, na način kojim se vidno upozoravaju ostali učesnici u saobraćaju, ne ugrožavajući pri tom odvijanje saobraćaja, na način propisan zakonom koji uređuje bezbednost saobraćaja na putevima.

Član 11

U toku transporta opasnog tereta vozilo ima jednu prikolicu odnosno, poluprikolicu.

Član 12

U toku transporta opasnog tereta, vozilo se kreće brzinom do 90 km/h na državnim putevima I reda, odnosno brzinom do 70 km/h na državnim putevima II reda i opštinskim putevima i ulicama.

Član 13

Transport opasnog tereta ne obavlja se na putevima, odnosno na delu puta na kome je saobraćajnom signalizacijom zabranjen transport opasnog tereta.

Član 14

U vozilu kojim se obavlja transport opasnog tereta nalazi se:

1) ugovor o prevozu (tovarni list, odnosno CMR);

2) pisano uputstvo o posebnim merama bezbednosti u transportu opasnog tereta;

3) odobrenje za transport opasnog tereta izdato u skladu sa Zakonom;

4) popunjena Kontrolna lista vozača.

Član 15

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika, prestaje da važi Pravilnik o načinu prevoza opasnih materija u drumskom saobraćaju ("Službeni list SFRJ", broj 82/90).

Član 16

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

Prilog

 

KONTROLNA LISTA VOZAČA

 

1. Datum

2. vozač/privredni subjekt

3. Utovarilac/punilac

4. druge napomene

Napomena: sve kontrolne tačke se proveravaju.
N/P znači "nije primenljivo"; ukoliko ova kolona ne postoji, onda se na kontrolnu tačku mora odgovarati sa "da" ili "ne"

A. OSNOVNA PITANJA

A1. ISPRAVNOST, BEZBEDNOST VOZILA

br.

Kontrolne tačke

da

ne

1.

Možete li kao vozač da potvrdite da niste uzimali alkohol ili drugo sredstvo koje utiče na radnu sposobnost ili da niste više pod dejstvom alkohola ili navedenih drugih sredstava?
Napomena: prilikom uzimanja lekova obratiti pažnju na uputstvo i po potrebi pitati lekara ili farmaceuta.

 

 

2.

Da li je obezbeđeno da vozilo nije pretovareno?

 

 

3.

Da li je vozilo u voznom stanju i od opreme poseduje:

1) samostojeće znake upozorenja ..............................................................................

2) komplet za prvu pomoć ..........................................................................................

3) dizalice i ključ za točkove .......................................................................................

4) preko 3,5 t, ukupne mase - dva klinasta podmetača .............................................

5) pomoćna sredstva za obezbeđenje tereta ..............................................................

 

..........

..........

..........

..........

..........

 

..........

..........

..........

..........

..........

A2. OPREMA ZA TRANSPORTNE JEDINICE

br.

Kontrolne tačke

da

ne

N/P

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Da li je vozilo koje ima obavezu obeležavanja transporta opremljeno sledećom opremom:

1) najmanje dva odgovarajuća klinasta podmetača,

2) dva samostojeća znaka upozorenja

3) kod svih oznaka opasnosti sa izuzetkom 1, 1.4, 1.5, 1.6, 2.2, 2.3

- tečnost za ispiranje očiju ...................................................................

(kod sterilnog rastvora: pridržavati se roka upotrebe)

4) za svakog člana posade vozila:

- bezbednosni prsluk ...........................................................................

- prenosivi uređaj za osvetljavanje ......................................................

(bez metalne površine)

- 1 par (odgovarajućih) zaštitnih rukavica ............................................

- zaštita za oči ......................................................................................

(zaštitne naočare i sl.)

5) prilikom transporta opasnog tereta sa nalepnicom opasnosti br. 2.3 (otrovni gasovi) ili 6.1 (otrovne materije):

- maska za vanredne situacije za svakog člana posade vozila

(obratiti pažnju na rok upotrebe)

6) prilikom transporta opasnog tereta sa nalepnicom opasnosti br. 3. 4.1, 4.3, 8. i 9:

- lopata .................................................................................................

- pokrivka za kanalizacione odvode .....................................................

- prihvatna posuda ...............................................................................

 

..........

..........

..........

 

 

 

..........

..........

 

..........

..........

 

 

 

 

..........

..........

 

 

 

..........

..........

..........

 

 

 

..........

..........

 

..........

..........

 

 

 

 

..........

..........

 

 

 

..........

..........

..........

 

 

 

..........

..........

 

..........

..........

 

 

 

 

..........

..........

 

 

5.

 

 

Da li je vozilo opremljeno sa potrebnim aparatima za gašenje požara:

1) 1 aparat za gašenje požara (klasa požara A, B, C) (min. 2 kg) za požar motora ili kabine vozača .......................................................

2) najmanje još jedan aparat za gašenje požara (klasa požara A, B, C) u skladu sa sledećim:

a) - ukupna masa transportne jedinice > 7,5 t: min. 12 kg .........................

b) - 7,5 t ≥ Ukupna masa transportne jedinice > 3.5 t: min. 8 kg ...............

c) - ukupna masa transportne jedinice ≤ 3,5 t: min. 4 kg ...........................

 

Napomena 1:
u slučajevima a) i b) jedan od aparata mora biti kapaciteta 6 kg. U skladu sa a) do c) kod požara motora ili kabine vozača minimalni kapacitet se može umanjiti na kapacitet gore navedenih aparata za gašenje.
Napomena 2:
kod transporta koji nema obavezu obeležavanja potreban je samo aparat za gašenje požara kapaciteta 2 kg.

 

..........

 

..........

..........

..........

 

 

 

..........

 

..........

..........

..........

 

 

 

..........

 

..........

..........

..........

 

 

6.

Da li aparati za gašenje pož. odgovaraju zahtevima norme EN3?
Napomena: ovo se odnosi i na aparate za gašenje požara po DIN 14406.

 

 

 

7.

Da li je na aparatima za gašenje naznačen datum sledeće kontrole (mesec i godina) ili istek roka važenja i da li taj rok nije prekoračen?
Napomena: interval kontrole u Srbiji: šest meseci

 

 

 

8.

Jesu li obezbeđeni aparati za gašenje požara sa neoštećenom plombom?

 

 

 

9.

Da li su aparati za gašenje postavljeni na vozilu tako da budu lako dostupni posadi vozila i da li su zaštićeni od vremenskih nepogoda?

 

 

 

10.

Da li su vozači, a po potrebi i suvozači, upoznati sa radom aparata za gašenje požara?

 

 

 

A3. PRATEĆI DOKUMENTI / NAPOMENE

br.

Kontrolne tačke

da

ne

N/P

11.

Da li su na raspolaganju sledeći prateći dokumenti:

1) transportni dokument ..............................................................................

2) pisano uputstvo na jeziku članova posade .............................................

3) važeći ADR sertifikat o obuci (ako je potrebno) .....................................

4) isprava za identifikaciju sa slikom ..........................................................

5) uverenje za demontažnu cisternu (ako je potrebno) ..............................

6) sertifikat za kontejnersku ambalažu (ako je potrebno) ...........................

7) potvrda o registraciji vozila, saobraćajna dozvola (ako je potrebno) ......

8) sertifikat o odobrenju za vozilo (ako je potrebno) ..................................

9) dodatna odobrenja (ako je potrebno) .....................................................

10) - vozačka dozvola ................................................................................

 

..........

..........

..........

..........

..........

..........

..........

..........

 

..........

..........

..........

..........

..........

..........

..........

..........

 

..........

..........

..........

..........

..........

..........

..........

..........

12.

Jesu li pisana uputstva pročitana i shvaćena?

 

 

 

13.

Da li su date opšte preporuke (usmeno ili pismeno) kod transporta opasnog tereta koji je pakovan u ograničenim količinama?

 

 

 

14.

Da li su date opšte preporuke (usmeno ili pismeno) kod transporta opasnog tereta pakovanog u izuzetim količinama?

 

 

 

A4. OBELEŽAVANJE VOZILA

br.

Kontrolne tačke

da

ne

N/P

15.

Da li su velike oznake opasnosti postavljene na vučna vozila kojima se transportuju kontejneri, na vozila za transport u rasutom stanju, cisterne, baterijska vozila, MEMU, vozila sa demontažnom cisternom, vozila sa komadima za otpremu (klasa 1 ili klasa 7)?

 

 

 

16.

Da li su uklonjeni ili pokriveni plakati na praznim, očišćenim i degasiranim vučnim vozilima na kojima se transportuju kontejneri, na vozilima za transport u rasutom stanju, cisternama, baterijskim vozilima, MEMU, vozilima sa demontažnom cisternom i vozilima sa komadima za otpremu (klasa 1 ili klasa 7)?

 

 

 

17.

Jesu li postavljene i vidljive narandžaste table i po potrebi brojevi za označavanje opasnosti i UN brojevi?

 

 

 

18.

Jesu li postavljene odgovarajuće vidljive oznake za materije koje se prevoze na povišenoj temperaturi?

 

 

 

19.

Jesu li postavljene odgovarajuće vidljive oznake za materije opasne po životnu sredinu?

 

 

 

20.

Nakon pražnjenja u očišćenom/degaziranom/detoksikovanom stanju:
Jesu li uklonjene, odnosno pokrivene narandžaste table, brojevi za označavanje opasnosti i UN brojevi, oznake za materije koje se prevoze na povišenoj temperaturi, odnosno oznake za materije opasne po životnu sredinu?

 

 

 

B. DODATNA PITANJA
B1. POSEBNE ODREDBE
Koja se posebna pravila moraju poštovati?
Napomena: uputstvo sledeće dobijate od dispečera/šefa

br.

Kontrolne tačke

posebna odredba

21.

Da li su u koloni 16 tabele A navedena posebna pravila za transport komada za otpremu? (V1 do V14)
Ukoliko jesu, uneti ta pravila, ukoliko ne, uneti "nisu"

 

22.

Da li su u koloni 17 tabele A navedena posebna pravila za transport u rasutom stanju (VV1 do VV17)
Ukoliko jesu, uneti ta pravila, ukoliko ne, uneti "nisu"

 

23.

Da li su u koloni 18 tabele A navedena posebna pravila za utovar i istovar ili rukovanje?
Ukoliko jesu, uneti ta pravila, ukoliko ne, uneti "nisu"

 

24.

Da li su u koloni 19 tabele A navedena posebna pravila? (S1 do S24)
Ukoliko jesu, uneti ta pravila, ukoliko ne, uneti "nisu'"

 

B2. TRANSPORT KOMADA ZA OTPREMU

"da"

c

"ne"

c

(kod "ne" idi dalje na B3)

 

br.

Kontrolne tačke

da

ne

N/P

25.

Da li su komadi za otpremu prepoznatljivo čitavi, neoštećeni i nepropustljivi, tako da opasan teret ne može da iscuri ili ispadne?

 

 

 

26.

Da li su vozilo ili kontejner čisti pre utovara ukoliko je površina za utovar bila zaprljana?

 

 

 

27.

Samo za kompletne (zatvorene) pošiljke:
da li je obezbeđeno, ukoliko nadležni organi to zahtevaju, da se prilikom prevoza pošiljke koja može biti transportovana samo kao kompletna (zatvorena) utovar vrši na jednom mestu?
Napomena:
kompletna (zatvorena) pošiljka je svaka pošiljka, koja dolazi od jednog pošiljaoca, koji ima isključivo pravo korišćenja vozila ili velikih kontejnera, pri čemu se sve utovarne radnje sprovode po uputstvima pošiljaoca ili primaoca. Ovo ograničenje je propisano u posebnim odredbama CV4 za materije i predmete klase 1, grupa kompatibilnosti L.

 

 

 

28.

Samo za ambalažu od materijala osetljivih na vlagu:
da li se ambalaže od materijala osetljivih na vlagu (karton, tekstil) utovaraju na zatvorena ili pokrivena vozila, odnosno zatvorene ili pokrivene kontejnere?

 

 

 

29.

Samo za eksplozivne materije sa oznakom opasnosti br. 1, 1.4, 1.5 i 1.6 (klasa 1, primenljivo na 4.1 ili 5.2):
da li se poštuje Zabrana zajedničkog utovara kod transporta eksplozivnog tereta?

 

 

 

30.

Samo za klasu 1:
da li se poštuju propisi o ograničenju transportnih količina kod klase 1 u zavisnosti od vrste vozila koje se koristi EX/II odnosno EX/ III?

 

 

 

31.

Samo za klasu 4.1 (samoreagujuće materije) i klasa 5.2:
Da li se poštuje propis o ograničenju transportne količine kod samoreagujućih materija klase 4.1. i organskih peroksida klase 5.2. t.j. da li se prevozi maksimalno 20.000 kg (neto) ovih materija po transportnoj jedinici?

 

 

 

32.

Da li su komadi za otpremu sa usmeravajućim strelicama utovareni u skladu sa položajem strelica?

 

 

 

33.

Da li su tečni opasni tereti, u meri u kojoj je to moguće, utovareni ispod čvrstih opasnih tereta?

 

 

 

34.

Da li je obezbeđeno da će komadi za otpremu biti naslagani kako je odobreno?

 

 

 

35.

Da li je obezbeđeno da će komadi za otpremu prilikom utovara biti zaštićeni od oštećenja?

 

 

 

36.

Da li je teret (opasan ili neopasan) adekvatno i korektno osiguran?
Napomena:
teret, uključujući uređaje za obezbeđivanje tereta kao i opremu za utovar, treba odložiti i obezbediti tako, da čak ni prilikom naglog kočenja ili iznenadnog izbegavanja kretanja ne može da se kliza, kotrlja napred-nazad, pada ili da generiše neizbežnu proizvodnju buke. Ovde se moraju poštovati opštepriznata tehnička pravila.

 

 

 

37.

Da li se poštuje zabrana pušenja?

 

 

 

38.

Da li se poštuje razdvajanje tereta (hrana, piće i hrana za životinje) od komada za otpremu sa oznakom opasnosti 6.1. (otrovno, osim gasova) i 6.2 (opasnost od infekcije) i UN brojeva 2212, 2315, 2590, 3151, 3152 ili 3245 klase 9?
Napomena 1:
Mogućnosti razdvajanja:
1) razdvajanje drugim stvarima
2) razdvajanje razmakom od min. 80 cm (obezbeđenje tereta)
3) razdvajanje pregradnim zidom
4) razdvajanje dodatnim pakovanjem opasnog tereta (spoljašnje ambalaže, folije)
Napomena 2: slaganje ispod i preko je u svakom slučaju zabranjeno

 

 

 

39.

Samo za klasu 1, a takođe i za vreme vožnje: da li se poštuju propisi o zabrani pušenja i zabrani vatre i svetlosnih izvora sa otvorenim plamenom u blizini vozila i kontejnera i u vozilima i kontejnerima?

 

 

 

40.

Samo za UN brojeve 1748, 2208, 2880, 3486 i 3487 (kalcijum hidrohlorid):
Da li se poštuju propisi o zabrani direktne sunčeve svetlosti, uticaju izvora toplote i propisi o zaustavljanju na dovoljno provetrenim mestima?

 

 

 

41.

Samo ukoliko je V1-V14 naveden u koloni 16 tabele A (ispitna tačka B1):
Da li se poštuju posebna pravila?

 

 

 

42.

Samo ukoliko je CV1-CV15 naveden u koloni 16 tabele A (ispitna tačka B1):
Da li se poštuju posebna pravila?

 

 

 

43.

Samo kod transporta gasa, ukoliko je CV36 naveden u koloni 18 tabele A (ispitna tačka B1):
da li se poštuje propis o utovaru u otvorenim i provetrenim vozilima ili, alternativno, postavljanje znaka upozorenja "Pažnja, bez provetravanja, pažljivo otvoriti"?
Napomena:
Alternativa sa znakom upozorenja trebalo bi da bude ograničena samo na posebne slučajeve (iznajmljena vozila i sl.)

 

 

 

B3. TRANSPORT U RASUTOM STANJU

"da"

c

"ne"

c

(kod "ne" idi dalje na B4)

 

br.

Kontrolne tačke

da

ne

N/P

44.

Da li je obezbeđeno da tokom transporta ništa od sadržaja ne može da dospe napolje?

 

 

 

45.

Samo za kompletne (zatvorene) pošiljke:
da li je obezbeđeno, ukoliko nadležni organi to zahtevaju, da se kod prevoza pošiljki koje mogu biti transportovane samo kao kompletne (zatvorene) utovar vrši na jednom mestu?
Napomena:
Kompletna (zatvorena) pošiljka je svaka pošiljka koja dolazi od jednog pošiljaoca, koji ima ekskluzivno pravo na korišćenje vozila ili velikih kontejnera, pri čemu se sve utovarne radnje sprovode po uputstvima pošiljaoca ili primaoca. Ovo ograničenje je za transport u rasutom stanju propisano u posebnim odredbama VV8, VV9 i VV10.

 

 

 

46.

Samo za posebnu odredbu VV1-VV17 u koloni 17 tabele A:
Da li se poštuju posebna pravila?

 

 

 

B4: TRANSPORT U CISTERNAMA

"da"

c

"ne"

c

(kod "ne" je relevantan B2 i B3)

 

br.

Kontrolne tačke

da

ne

N/P

47.

Kod punjenja od strane vozača:
da li ste upoznati sa sistemom cisterne?

 

 

 

48.

Kod punjenja od strane vozača:
da li se kod vozila cisterni, demontažnih cisterni, kontejner cisterni ili baterijskih vozila poštuje maksimalno dozvoljeni stepen punjenja određen od strane punioca ili maksimalno dozvoljena masa punjenja po litri zapremine i dozvoljena temperatura punjenja?

 

 

 

49.

Kod punjenja od strane vozača:
da li se kod vozila cisterni, demontažnih cisterni ili kontejner cisterni za tečne materije, izuzev kod gasova, poštuje stepen punjenja od najviše 90%, ukoliko ne može da se odredi maksimalni dozvoljeni stepen punjenja?

 

 

 

50.

Kod punjenja od strane vozača:
da li se kod vozila cisterni nakon punjenja proverava nepropustljivost uređaja za zatvaranje i da li su oni zaptiveni?

 

 

 

51.

Kod punjenja od strane vozača:
da li je provereno da se spolja na cisterni nisu zadržali ostaci opasnog sadržaja?

 

 

 

52.

Da li je osigurano da prilikom punjenja cisterni, baterijskih vozila i MEGC ne dođe do ispuštanja opasnih količina gasa i pare?

 

 

 

53.

Da li je obezbeđeno da su cisterne, baterijska vozila i MEGC zatvorene tako da ništa od sadržaja nekontrolisano ne iscuri napolje?

 

 

 

54.

Da li su otvori cisterni sa donjim pražnjenjem zatvoreni poklopcima sa navojem, slepim prirubnicama ili uređajima iste funkcionalnosti?

 

 

 

55.

Da li se kod više uzastopno poređanih uređaja za zatvaranje prvo zatvaraju oni koji su najbliži sadržini?

 

 

 

56.

Da li je obezbeđeno da prilikom transporta materija koje mogu međusobno opasno da reaguju i koje treba puniti u komore cisterne koje se nalaze jedna pored druge, pregradni zidovi imaju najmanje istu jačinu zida kao telo cisterne ili da su napunjene komore cisterne odvojene praznim prostorom?

 

 

 

57.

Samo za neočišćene prazne cisterne, baterijska vozila i MEGC:
da li je obezbeđeno da su neočišćene prazne cisterne na isti način zatvorene i zaptivene kao da su u utovarenom stanju i da nema opasnih ostataka sadržaja spolja na cisterni?
Napomena 1:
ukoliko ovo nije slučaj, cisterne moraju biti odnete na odgovarajuće mesto na pranje i popravku, uz poštovanje adekvatne bezbednosti (4.3.2.4.3)
Napomena 2:
neočišćenim praznim kontejnerima može biti dozvoljen transport i nakon isteka roka za testiranje, za potrebe testiranja. (4.3.2.4.4)

 

 

 

58.

Samo za transport gasova:
da li je obezbeđeno da su nakon preuzimanja za transport cisterni, baterijskih vozila ili MEGC (takođe i neočišćene prazne ambalaže) vidljivi samo stvarni podaci za transportovani gas, odnosno prethodno transportovani gas, a prekriveni svi podaci za druge gasove?

 

 

 

59.

Samo za transport gasa u baterijskim vozilima ili MEGC:
da li je provereno, da elementi baterijskog vozila ili MEGC sadrže samo jedan isti gas?

 

 

 

60.

Samo kod posebne odredbe TU13 u koloni 13 tabele A (UN brojevi 3109, 3110, 3119, 3120 organski peroksid tip F):
da li je provereno da su prilikom punjenja cisterne oslobođene od svake nečistoće i da se servisna oprema (na primer ventili, spoljni cevovodi) prazni nakon punjenja ili pražnjenja cisterni?

 

 

 

61.

Samo kod posebne odredbe TU14 u koloni 13 tabele A:
da li je provereno da su zaštitni poklopci zatvarača zaključani?

 

 

 

62.

Da li su spojni vodovi i cevi za punjenje i pražnjenje ispražnjeni pre početka transporta i da li su isti ispražnjeni u transportu?

 

 

 

63.

Samo za materije sa tačkom paljenja £ 60 °C:
da li se na vozilima, prenosivim cisternama i kontejner cisternama poštuju mere sprečavanja stvaranja elektrostatičkog naboja (uzemljenje i ograničenje brzine punjenja)?

 

 

 

64.

Samo kod posebne odredbe S2 u koloni 19 tabele A (FL vozilo cisterna):
da li se prilikom utovara i istovara isključuju sistemi grejača za sagorevanje i preduzimaju mere sprečavanja stvaranja elektrostatičkog naboja (dobra provodna veza između tela vozila i zemlje i ograničavanje brzine punjenja)?

 

 

 

Ukoliko je na jedno od pitanja odgovoreno sa "NE,
transport ne može da bude obavljen!

Mesto

Ime i prezime potpis kontrolora

 

Ime i prezime potpis vozača