PRAVILNIK

O SUFINANSIRANJU PROJEKATA ZA OSTVARIVANJE JAVNOG INTERESA U OBLASTI JAVNOG INFORMISANJA

("Sl. glasnik RS", br. 126/2014)

 

I UVODNE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom bliže se uređuje sufinansiranje projekata za ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja i propisuje obrazac za prijavljivanje za projektno sufinansiranje i obrazac za podnošenje narativnog i finansijskog izveštaja.

Član 2

Radi ostvarivanja javnog interesa u oblasti javnog informisanja, koji je definisan članom 15. Zakona o javnom informisanju i medijima ("Službeni glasnik RS", broj 83/14), Republika Srbija, autonomna pokrajina i jedinica lokalne samouprave, obezbeđuju iz svog budžeta sredstva za sufinansiranje projekata za ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja.

Član 3

Sredstva iz člana 2. ovog pravilnika raspoređuju se, u toku kalendarske godine, na osnovu sprovedenog javnog konkursa i na osnovu pojedinačnih davanja, u skladu sa pravilima o dodeli državne pomoći i zaštiti konkurencije, bez diskriminacije.

Organ nadležan za poslove javnog informisanja Republike Srbije, autonomne pokrajine, odnosno jedinice lokalne samouprave, koji dodeljuje sredstva, prilikom donošenja odluke o raspisivanju konkursa i odluke o pojedinačnom davanju, vodi računa o strateškim opredeljenjima države u oblasti javnog informisanja.

II KONKURS

1. Raspisivanje konkursa

Član 4

Odluku o konkursima koji se raspisuju u toku kalendarske godine (u daljem tekstu: odluka), donosi organ nadležan za poslove javnog informisanja na republičkom, pokrajinskom, odnosno lokalnom nivou (u daljem tekstu: organ koji raspisuje konkurs).

Ako sredstva opredeljena za konkurs nisu u celosti raspodeljena, organ iz stava 1. ovog člana, može da raspiše novi konkurs za raspodelu preostalih sredstava do kraja iste kalendarske godine.

Sredstva koja se raspodeljuju na osnovu sprovedenog javnog konkursa, raspodeljuju se u skladu sa pravilima o dodeli državne pomoći.

Član 5

Organ koji raspisuje konkurs u toku kalendarske godine, raspisuje konkurs radi podizanja kvaliteta informisanja osoba sa invaliditetom i pripadnika nacionalnih manjina.

Organ nadležan za poslove javnog informisanja Republike Srbije, u toku kalendarske godine, raspisuje konkurs na republičkom nivou, radi podizanja kvaliteta informisanja građana koji žive na teritoriji Autonomne pokrajine Kosovo i Metohija.

Član 6

Konkurs se raspisuje za projekte:

1) proizvodnje medijskih sadržaja;

2) organizovanja i učešća na stručnim, naučnim i prigodnim skupovima, kao i unapređivanja profesionalnih i etičkih standarda u oblasti javnog informisanja.

Član 7

Konkurs se raspisuje za sufinansiranje projekata čija realizacija ne može biti duža od tri godine.

Učesnik konkursa koji je dobio sredstva za sufinansiranje projekta čija je realizacija duža od godinu dana, dostavlja narativni i finansijski izveštaj o realizaciji projekta za svaku kalendarsku godinu, do kraja te godine, organu koji mu je odobrio sredstva.

Narativni i finansijski izveštaj, podnosi se na Obrascu 2. koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo.

Nastavak realizacije projekta iz stava 2. ovog člana, odobrava se za svaku kalendarsku godinu, na osnovu pozitivno ocenjenog izveštaja i ispunjenosti ugovorom preuzetim obavezama.

Član 8

Konkurs se raspisuje u obliku javnog poziva i objavljuje se na veb-sajtu organa koji raspisuje konkurs, kao i najmanje u jednim dnevnim, odnosno nedeljnim novinama koje se distribuiraju na području nadležnosti organa koji raspisuje konkurs.

Prijava na konkurs podnosi se na Obrascu 1, koji je odštampan uz ovaj pravilnik i čini njegov sastavni deo i objavljuje se na veb-sajtu organa koji raspisuje konkurs.

Obaveštenje o javnom pozivu iz stava 1. ovog člana mora biti vidljivo sve vreme trajanja konkursa na veb-sajtu organa koji raspisuje konkurs.

Član 9

Javni poziv za učešće na konkursu sadrži:

1) namenu sredstava za ostvarivanje javnog interesa, tj. javni interes koji će se konkursom sufinansirati;

2) iznos sredstava koja su opredeljena za konkurs;

3) koji subjekti imaju pravo učešća;

4) kriterijume za ocenu projekta na osnovu kojih će se dodeljivati sredstva;

5) precizne rokove u kojima se sprovodi konkurs;

6) informaciju o dokumentaciji koju prilaže podnosilac projekta;

7) poziv novinarskim i medijskim udruženjima kao i medijskim stručnjacima zainteresovanim za rad u komisiji.

Član 10

Proveru dokumentacije podnete na konkurs, vrši stručna služba organa koji je raspisao konkurs.

Provera dokumentacije iz stava 1. ovog člana odnosi se na ispunjenost uslova za učešće na konkursu i poštovanje rokova.

Član 11

Učesnik konkursa koji je podneo projekat sa nepotpunom ili neprecizno popunjenom dokumentacijom, obaveštava se da nedostatak otkloni u naknadno određenom roku.

Projekat učesnika konkursa koji u naknadno određenom roku ne dostavi traženu dokumentaciju, ne razmatra se.

Učesniku konkursa koji nije podneo nijedan propisani dokument naveden u javnom pozivu za učešće na konkursu, osim obrasca za prijavu, ne dostavlja se obaveštenje iz stava 1. ovog člana i njegov projekat se ne razmatra.

Projekat koji je dostavljen nakon propisanog roka za podnošenje, ne razmatra se.

Stručna služba organa koji je raspisao konkurs sačinjava zapisnik o ispunjenosti uslova za učešće na konkursu, za sve pristigle projekte i dostavlja zapisnik članovima komisije.

2. Pravo učešća na konkursu

Član 12

Na konkursu može učestvovati (u daljem tekstu: učesnik konkursa):

1) izdavač medija čiji medij je upisan u Registar medija, koji se vodi u Agenciji za privredne registre;

2) pravno lice, odnosno preduzetnik, koji se bavi proizvodnjom medijskih sadržaja i koji ima dokaz da će sufinansirani medijski sadržaj biti realizovan putem medija;

3) pravno lice, odnosno preduzetnik, sa projektima organizovanja i učešća na stručnim, naučnim i prigodnim skupovima, kao i sa projektima unapređivanja profesionalnih i etičkih standarda u oblasti javnog informisanja.

Izuzetno od stava 1. tačka 3) ovog člana, Republika Srbija, autonomna pokrajina i jedinica lokalne samouprave, ne može sufinansirati projekat izdavača medija, koji nije upisan u Registar medija, odnosno Registar javnih glasila.

Član 13

Pravo učešća na konkursu nemaju izdavači medija koji se finansiraju iz javnih prihoda.

Pravo učešća na konkursu nemaju lica koja su u prethodnom periodu dobila sredstva namenjena projektnom sufinansiranju, a nisu na vreme i u propisanoj formi podnela narativni i finansijski izveštaj.

Član 14

Učesnik konkursa može konkurisati samo sa jednim projektom na jednom konkursu.

Pod projektom se podrazumeva zaokružena programska celina ili deo celine (žanrovska i vremenska), kojom se doprinosi ostvarivanju javnog interesa, u skladu sa zakonom.

Ako je učesnik konkursa izdavač više medija, može na konkursu učestvovati sa jednim projektom za svaki medij.

3. Sredstva za sufinansiranje

Član 15

Od ukupno opredeljenih sredstava za konkurs, najmanje 90% iznosa sredstava mora biti namenjen projektima proizvodnje medijskih sadržaja, a najviše 10% iznosa sredstava može biti namenjen projektima organizovanja i učešća na stručnim, naučnim i prigodnim skupovima kao i projektima unapređivanja profesionalnih i etičkih standarda u oblasti javnog informisanja.

Procenat opredeljenih sredstava za namene iz stava 1. ovog člana, utvrđuje organ koji raspisuje konkurs, odlukom kojom se raspisuje konkurs.

Član 16

Učesnik konkursa može podneti zahtev za sufinansiranje projekta u iznosu do najviše 80% vrednosti predloženog projekta, odnosno najviše do iznosa utvrđenog konkursom.

Član 17

Učesnik konkursa kome su dodeljena sredstva za projekat može u toku iste kalendarske godine da učestvuje i na drugom konkursu za sufinansiranje, sa istim projektom, s tim da ukupno dodeljena sredstva ne prelaze 80% vrednosti projekta.

4. Kriterijumi za ocenu projekta

Član 18

Kriterijumi na osnovu kojih će se ocenjivati projekti prijavljeni na konkurs su:

1) mera u kojoj je predložena projektna aktivnost podobna da ostvari javni interes u oblasti javnog informisanja;

2) mera pružanja veće garancije privrženosti profesionalnim i etičkim medijskim standardima.

Na osnovu kriterijuma iz stava 1. tačka 1) ovog člana, posebno se ocenjuje:

(1) u kojoj meri su predložena projektna aktivnost i izloženi ciljevi njene realizacije relevantni za ostvarivanje namene konkursa;

(2) u kojoj meri je verovatno da će predložene projektne aktivnosti dovesti do ostvarivanja postavljenog cilja (mogu se utvrditi na osnovu načina na koji je objašnjena veza između aktivnosti i ciljeva, preciznosti indikatora uspeha, kvaliteta predloženog metoda evaluacije, prethodnog iskustva ključnih članova projektnog tima i drugih činilaca koje može da odredi organ koji raspisuje konkurs);

(3) u kojoj meri odnos između predloženih troškova i očekivanih rezultata ukazuje da bi korišćenjem budžetskih sredstava na najracionalniji način bio ostvaren javni interes.

Na osnovu kriterijuma iz stava 1. tačka 2) ovog člana posebno se ocenjuje:

(1) da li su učesniku konkursa izrečene mere od strane državnih organa, regulatornih tela ili tela samoregulacije u poslednjih godinu dana, zbog kršenja profesionalnih i etičkih standarda;

(2) dokaz o tome da su nakon izricanja kazni ili mera preduzete aktivnosti koje garantuju da se sličan slučaj neće ponoviti;

Za svaki raspisani konkurs, u okviru javnog poziva, organ koji raspisuje konkurs može utvrditi i specifične bliže kriterijume za ocenjivanje projekta.

5. Konkursna komisija

Član 19

Ocenu projekata podnetih na konkurs, kao i predlog o dodeli sredstava sa obrazloženjem donosi stručna komisija (u daljem tekstu: komisija) koju rešenjem imenuje rukovodilac organa koji je raspisao konkurs.

Komisija se imenuje za svaki konkurs posebno.

Član 20

Za člana komisije imenuje se lice koje je nezavisni stručnjak za medije ili je medijski radnik.

Predložena lica ne smeju biti u sukobu interesa niti obavljati javnu funkciju, u skladu sa pravilima o borbi protiv korupcije.

Član 21

Komisija može imati tri ili pet članova.

Organ koji raspisuje konkurs kroz javni poziv za učešće na konkursu obaveštava novinarska i medijska udruženja, kao i medijske stručnjake zainteresovane za rad u komisiji da dostave predlog za članove komisija, za svaki konkurs posebno.

Rok za dostavljanje predloga za članove komisije, isti je kao i rok za podnošenje prijava na konkurs.

Većina članova komisije imenuje se na predlog novinarskih i medijskih udruženja ukoliko takav predlog postoji.

Pravo na predlaganje članova imaju novinarska i medijska udruženja koja su registrovana najmanje tri godine pre datuma raspisivanja konkursa.

Na osnovu prispelih predloga novinarskih i medijskih udruženja za članove komisije, rukovodilac organa koji je raspisao konkurs bira dva odnosno tri člana komisije.

Ukoliko je na raspisani konkurs pristiglo više od pedeset projektnih prijava, konkursna komisija mora imati pet članova.

Odluka o imenovanju komisija objavljuje se na veb-sajtu organa koji raspisuje konkurs, za svaki konkurs posebno.

Član 22

Komisija na prvoj sednici bira predsednika komisije.

Predsednik komisije koordinira rad komisije i vodi sednice.

Stručna služba organa koji raspisuje konkurs određuje lice koje će obavljati posao sekretara komisije.

Sekretar komisije nije član komisije.

Ocenjivanje projekta vrši svaki član komisije nezavisno, za svaki projekat i po svakom od kriterijuma.

O radu komisije vodi se zapisnik.

Član 23

Stručna služba organa koji raspisuje konkurs radi podizanja kvaliteta informisanja pripadnika nacionalnih manjina, pribavlja mišljenje odgovarajućeg nacionalnog saveta nacionalne manjine na prijavljene projekte.

Mišljenje nacionalnih saveta nacionalnih manjina, pristiglo u traženom roku, dostavlja se, uz projekat, članovima komisije.

Članovi komisije su u obavezi da razmotre mišljenje nacionalnog saveta nacionalne manjine.

6. Odluka o raspodeli sredstva

Član 24

Odluku o raspodeli sredstava sa obrazloženjem na konkursu donosi rukovodilac organa koji je raspisao konkurs, a na osnovu predloga komisije.

Predlog komisije sa obrazloženjem potpisuje se od strane članova komisije.

Ukoliko rukovodilac organa koji je raspisao konkurs uoči da je komisija dala predlog suprotno odredbama zakona ovog pravilnika i konkursa, ili da sadrži drugu očiglednu grešku, zatražiće pismenim putem od komisije da ispravi nepravilnosti ili greške i ispravi predlog u određenom roku.

Odluka iz stava 1. ovog člana, donosi se najkasnije u roku od 90 dana od dana zaključenja konkursa.

Član 25

Odluka o dodeli sredstava donosi se u formi rešenja.

Organ koji je raspisao konkurs dostavlja skenirano rešenje svakom učesniku konkursa u elektronskoj formi i objavljuje ga na svom veb-sajtu.

Član 26

Rešenje je konačno i protiv njega se može pokrenuti upravni spor.

Član 27

Organ koji je raspisao konkurs, na svom veb-sajtu, pored rešenja o dodeli sredstava, objavljuje i informaciju za sve učesnike konkursa koji su dobili manji iznos sredstava od traženog, da bez odlaganja dostave novu specifikaciju troškova, u skladu sa dodeljenim sredstvima, odnosno obaveštenje o tome da odustaju od sredstava koja su im dodeljena.

Član 28

Na osnovu rešenja iz člana 25. ovog pravilnika zaključuje se ugovor, koji je osnov za praćenje realizacije sufinansiranog projekta.

Stručna služba organa koji je raspisao konkurs, učesnicima konkursa kojima su odobrena sredstva, dostavlja ugovor u najkraćem mogućem roku.

Učesnik konkursa, kome su odobrena sredstva, bez odlaganja, dostavlja potpisan i overen ugovor organu koji je raspisao konkurs.

Ukoliko učesnik konkursa kome su odobrena sredstva ne dostavi ugovor smatraće se da je odustao od dodeljenih sredstava.

Član 29

Ugovor iz člana 28. ovog pravilnika, između ostalog, sadrži i:

1) specifikaciju odobrenih troškova;

2) dinamiku realizacije projekta;

3) rokove za dostavljanje narativnog i finansijskog izveštaja;

4) obavezu obaveštavanja javnosti koji je organ sufinansirao projekat;

5) obavezu povraćaja sredstava ukoliko sva sredstva nisu iskorišćena, odnosno ako projekat nije realizovan.

Organ koji je raspisao konkurs isplaćuje dodeljena sredstva po dinamici utvrđenoj ugovorom.

III POJEDINAČNA DAVANJA

1. Pojam

Član 30

Pojedinačno davanje podrazumeva proceduru dodele sredstava na osnovu odluke rukovodioca organa nadležnog za poslove javnog informisanja na republičkom, pokrajinskom, odnosno lokalnom nivou (u daljem tekstu: rukovodilac organa), bez sprovedenog javnog konkursa.

Prijava za pojedinačno davanje podnosi se na Obrascu 1.

2. Uslovi za dodelu sredstva

Član 31

Sredstva iz člana 30. ovog pravilnika, mogu se dodeliti samo za projekte koji nisu mogli biti planirani u vreme raspisivanja konkursa (vanredne okolnosti, hitnost realizacije itd.).

Sredstva dodeljena putem pojedinačnog davanja odobravaju se u skladu sa pravilima o dodeli državne pomoći.

3. Iznos sredstva

Član 32

Za pojedinačna davanja može se opredeliti najviše 5% sredstava, od ukupno opredeljenih sredstava za ostvarivanje javnog interesa putem javnog konkursa.

Ukupnu visinu sredstava za pojedinačna davanja utvrđuje odlukom rukovodilac organa.

Član 33

Iznos sredstva kojim se sufinansira projekat na osnovu pojedinačnih davanja, ne može biti veći od 20% iznosa koji je propisan za javne nabavke male vrednosti.

Dodeljena sredstva iz stava 1. ovog člana ne mogu se kumulirati sa drugim vidovima državne pomoći.

4. Pravo podnošenja prijave

Član 34

Prijavu za pojedinačno davanje može podneti:

1) izdavač medija čiji je medij upisan u Registar medija, koji se vodi u Agenciji za privredne registre;

2) pravno lice, odnosno preduzetnik, koje se bavi proizvodnjom medijskih sadržaja i koje ima dokaz da će sufinansirani medijski sadržaj biti realizovan putem medija;

3) pravno lice, odnosno preduzetnik, sa projektima organizovanja i učešća na stručnim, naučnim i prigodnim skupovima kao i unapređivanja profesionalnih i etičkih standarda u oblasti javnog informisanja.

Izuzetno od stava 1. tačka 3) ovog člana, Republika Srbija, autonomna pokrajina i jedinica lokalne samouprave, ne može sufinansirati projekat izdavača medija koji nije upisan u Registar medija.

Član 35

Pojedinačno davanje ne može se odobriti izdavaču medija koji se finansira iz javnih prihoda, kao ni izdavaču medija koji nije upisan u Registar medija.

Pojedinačno davanje ne može se odobriti licu koje je u prethodnom periodu dobilo sredstva namenjena projektnom sufinansiranju, a nije ispunilo ugovorom preuzetim obavezama.

5. Kriterijumi za ocenu projekta

Član 36

Kriterijumi na osnovu kojih će se ocenjivati projekat podnosioca prijave za pojedinačno davanje, su:

1) mera u kojoj je predložena projektna aktivnost podobna da ostvari javni interes u oblasti javnog informisanja;

2) mera pružanja veće garancije privrženosti profesionalnim i etičkim medijskim standardima.

Na osnovu kriterijuma iz stava 1. tačka 1) ovog člana, ocenjuje se:

(1) u kojoj meri su predložena projektna aktivnost i izloženi ciljevi njene realizacije relevantni za ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja;

(2) u kojoj meri je verovatno da će predložene projektne aktivnosti dovesti do ostvarivanja postavljenog cilja (mogu se utvrditi na osnovu načina na koji je objašnjena veza između aktivnosti i ciljeva, preciznosti indikatora uspeha, kvaliteta predloženog metoda evaluacije, prethodnog iskustva ključnih članova projektnog tima i drugih činilaca koje utvrđuje organ koji postupa po podnetom zahtevu);

(3) u kojoj meri odnos između predloženih troškova i očekivanih rezultata ukazuje da bi korišćenjem budžetskih sredstava na najracionalniji način bio ostvaren javni interes.

Na osnovu kriterijuma iz stava 1. tačka 2) ovog člana ocenjuje se i:

(1) da li su učesniku konkursa izrečene mere od strane državnih organa, regulatornih tela ili tela samoregulacije u poslednjih godinu dana zbog kršenja profesionalnih i etičkih standarda;

(2) dokaz o tome da su nakon izricanja kazni ili mera preduzete aktivnosti koje garantuju da se sličan slučaj neće ponoviti.

6. Odluka o dodeli sredstava

Član 37

Odluka o dodeli sredstva donosi se u formi rešenja.

Organ koji dodeljuje sredstva, rešenje dostavlja licu kome su odobrena sredstva i objavljuje ga na svom veb-sajtu.

Član 38

Rešenje je konačno i protiv njega se može pokrenuti upravni spor.

Član 39

Na osnovu rešenja zaključuje se ugovor, koji je osnov za praćenje realizacije sufinansiranog projekta.

Stručna služba organa koji dodeljuje sredstva, licu kome su odobrena sredstva, dostavlja ugovor u najkraćem mogućem roku.

Lice kome su odobrena sredstva, potpisan i overen ugovor dostavlja, bez odlaganja, organu koji dodeljuje sredstva.

Ukoliko lice kome su odobrena sredstva ne dostavi potpisan ugovor smatraće se da je odustao od dodeljenih sredstava.

Član 40

Ugovor iz člana 39. ovog pravilnika, između ostalog, sadrži i:

1) specifikaciju odobrenih troškova;

2) dinamiku realizacije projekta;

3) rokove za dostavljanje narativnog i finansijskog izveštaja;

4) obavezu obaveštavanja javnosti koji je organ sufinansirao projekat;

5) obavezu povraćaja sredstava ukoliko sva sredstva nisu iskorišćena, odnosno ako projekat nije realizovan.

Organ koji dodeljuje sredstva isplaćuje dodeljena sredstva po dinamici utvrđenoj ugovorom.

IV NARATIVNI I FINANSIJSKI IZVEŠTAJ

Član 41

Učesnici konkursa koji su dobili sredstva, kao i lica kojima su odobrena sredstva za pojedinačno davanje, izveštaj o realizaciji projekta dostavljaju organu koji je dodelio sredstva, u formi narativnog i finansijskog izveštaja, a u skladu sa zakonom i zaključenim ugovorom.

Izveštaj mora biti potpisan od strane ovlašćenog lica i overen pečatom.

Član 42

Korisniku sredstava koji ne dostavi u roku i u propisanoj formi narativni i finansijski izveštaj o realizaciji projekta, organ koji dodeljuje sredstva upućuje zahtev za povraćaj sredstava.

Povraćaj sredstava iz stava 1. ovog člana vrši se u roku predviđenom ugovorom.

Informacija o korisnicima sredstava koji nisu dostavili narativni i finansijski izveštaj o realizaciji projekta, odnosno koji nisu izvršili povraćaj sredstava, objavljuje se na veb-sajtu organa.

V OBAVEZE ORGANA JAVNE VLASTI

Član 43

Organ nadležan za poslove javnog informisanja na republičkom, pokrajinskom i lokalnom nivou, koji dodeljuje sredstva za sufinansiranje projekata, u obavezi je da u roku od 15 dana od dana donošenja odluke o dodeli sredstava, Registru medija prijavi podatke o iznosu dodeljenih novčanih sredstava.

Organ nadležan za poslove javnog informisanja na republičkom, pokrajinskom i lokalnom nivou, po završetku projektnog sufinansiranja u tekućoj godini, sačinjava analizu kvaliteta podržanih projekata, a na osnovu izveštaja korisnika o utrošenim sredstvima.

VI ZAVRŠNA ODREDBA

Član 44

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

Obrazac 1.

 

PRIJAVA ZA PROJEKTNO SUFINANSIRANJE IZ OBLASTI JAVNOG INFORMISANJA

PRIJAVA NA KONKURS:

 

PRIJAVA ZA POJEDINAČNO DAVANJE:

 

1

OSNOVNI PODACI

1.1

NAZIV ORGANA KOME SE PODNOSI PRIJAVA (u daljem tekstu: Organ)

 

1.2

NAZIV KONKURSA (upisati naziv konkursa za koji se prijavljuje)

 

1.3

PODNOSILAC PROJEKTA (navesti zvaničan i pun naziv pravnog lica odnosno preduzetnika, kao što je navedeno u rešenju Agencije za privredne registre)

 

1.4

NAZIV PROJEKTA (naziv koji jasno i direktno upućuje na suštinu projekta)

 

2

PODACI O PODNOSIOCU PROJEKTA

2.1

SEDIŠTE (mesto i poštanski broj):

 

2.2

ADRESA (ulica i broj)

 

2.3

KONTAKT TELEFON

 

2.4

E-mail

 

2.5

INTERNET STRANICA

 

2.6

MATIČNI BROJ

 

2.7

PIB

 

2.8

ŠIFRA DELATNOSTI

 

2.9

PRAVNI STATUS (doo, ad, i dr.)

 

2.10

NAZIV I SEDIŠTE BANKE

 

2.11

BROJ TEKUĆEG RAČUNA

 

2.12

SWIFT i IBAN

 

2.13

OVLAŠĆENO LICE I NAZIV FUNKCIJE

 

-

E-mail

 

-

Telefon

 

2.14

KONTAKT OSOBA

 

-

E-mail

 

-

Telefon

 

3

PODACI O PROJEKTU

3.1

TERITORIJA REALIZACIJE PROJEKTA:

 

3.2

PERIOD TRAJANJA PROJEKTA

 

3.3

SREDSTVA ZA KOJA SE APLICIRA KOD ORGANA (u dinarima)

 

3.4

UKUPNA VREDNOST PROJEKTA (u dinarima)

 

3.5

PLANIRANI BROJ MEDIJSKIH SADRŽAJA PROJEKTA

 

3.6

NAVESTI PRIMARNE CILJNE GRUPE

 

3.7

NAVESTI SEKUNDARNE CILJNE GRUPE

 

4

PREDLOG PROJEKTA

4.1

OPIS STANJA I IDENTIFIKACIJA PROBLEMA (sažetak-opisati stanje i identifikovati probleme sa kojima se ciljna grupa/e suočavaju i potrebe koje proizilaze iz tih problema i navesti kvalitativne/kvantitativne pokazatelje sadašnjeg stanja koristeći raspoložive podatke, iskustva, istraživanja i dr.)

 

4.2

OPIS ZNAČAJA REALIZACIJE PROJEKTA (sažetak-opisati jasno i precizno značaj realizacije projekta za ostvarivanje javnog interesa u skladu sa Zakonom o javnom informisanju i medijima)

 

4.3

OPŠTI CILJ PROJEKTA (definisati opšti cilj koji će doprineti ostvarenju promene u smislu dugoročne koristi za ciljnu grupu u oblasti javnog informisanja)

 

4.4

SPECIFIČNI CILJEVI PROJEKTA (navesti precizno specifične, merljive i vremenski određene ciljeve projekta, odnosno formulisati očekivanu pozitivnu promenu za ciljnu/e grupu/e do koje će dovesti realizacija projekta)

 

4.5

ODRŽIVOST REZULTATA PROJEKTA (navesti da li su rezultati projekta održivi nakon završetka finansiranja od strane organa koji raspisuje konkurs)

 

4.6

MONITORING I EVALUACIJA PROJEKTA (opisati na koji način se vrši praćenje i evaluacija projekta)

 

4.7

KRATKA BIOGRAFIJA KLJUČNIH UČESNIKA PROJEKTA (najviše 3 ključna učesnika projekta)

 

 

 

A

 

B

 

C

 

4.8

ISKUSTVO PODNOSIOCA PRIJAVE U REALIZACIJI SLIČNIH PROJEKATA (navesti do sada realizovane projekte koji mogu da prikažu vaše iskustvo)

 

4.9

ANALIZA RIZIKA (poteškoće koje se mogu javiti u toku realizacije projekta)

 

4.10

AKTIVNOSTI
(definisati konkretne akcije, sa tačnim vremenskim rokovima u kome se odvijaju a koje je neophodno izvršiti u cilju realizacije projekta)

OČEKIVANI REZULTATI
(definisati kao izlazne konkretne ishode napred navedenih aktivnosti projekta koje vode postizanju specifičnih ciljeva i opšteg cilja projekta)

INDIKATORI REZULTATA
(navesti kvantitativne i/ili kvalitativne indikatore, npr. broj emisija, praćenje medija i dr.)

IZVORI PROVERE
(navesti izvore verifikacije, npr. sprovedene ankete, merenje slušanosti ili gledanosti, broj poseta sajtu, broj emitovanja i dr.)

1

 

 

 

 

1.1

 

 

 

 

1.2

 

 

 

 

1.3

 

 

 

 

2

 

 

 

 

2.1

 

 

 

 

2.2

 

 

 

 

2.3

 

 

 

 

3

 

 

 

 

3.1

 

 

 

 

3.2

 

 

 

 

3.3

 

 

 

 

5

OSTALI PODACI O MEDIJU

5.1

NAZIV MEDIJA PREKO KOGA SE
REALIZUJE PROJEKAT

 

5.1.1

ZA ŠTAMPANE MEDIJE NAVESTI SLEDEĆE PODATKE:

a

periodika:

b

tiraž

v

vrsta papira

g

format

 

 

 

 

d

obim:

đ

vrsta štampe, štamparija

e

prodajna cena

ž

distribucija

 

 

 

 

5.1.2

ZA ELEKTRONSKE MEDIJE NAVESTI SLEDEĆE PODATKE:

a

način emitovanja (zemaljsko/kablovsko/ satelitsko/elektronska izdanja)

b

vrsta pružalaca medijskih usluga prema sadržaju programa

v

broj zaposlenih

g

broj poseta vebsajtu (na mesečnom nivou)

 

 

 

 

5.1.3

ZA SAMOSTALNE PRODUKCIJE NAVESTI SLEDEĆE PODATKE:

a

Broj zaposlenih

b

Navesti tehničke kapacitete za realizaciju medijskih sadržaja

v

Emitovani medijski sadržaji u protekloj godini karakter i forma navedenih sadržaja

g

Međunarodna i domaća priznanja i nagrade za proizvedene medijske sadržaje

 

 

 

 

5.1.4

ZA PRAVNO LICE / PREDUZETNIKA (NAVESTI DOSADAŠNJE ISKUSTVO):

 

 

IZJAVA

Kao odgovorno lice podnosioca prijave, pod krivičnom i materijalnom odgovornošću, izjavljujem da su svi podaci, koji su navedeni u obrascu, istiniti i tačni.

 

Datum:

M.P.

Odgovorno lice:
(Ime i prezime i potpis)

 

 

 

 

BUDŽET PROJEKTA 1/

 

1

OSNOVNI PODACI

1.1

NAZIV ORGANA KOJI JE RASPISAO KONKURS/POJEDINAČNO DAVANJE

 

1.2

PODNOSILAC PROJEKTA

 

1.3

NAZIV PROJEKTA

 

1.4

BROJ MEDIJSKIH SADRŽAJA

 

1.5

UKUPAN IZNOS SREDSTAVA PROJEKTA U DINARIMA

 

1.6

IZNOS SREDSTAVA ORGANA ZA KOJA SE APLICIRA U DINARIMA (u daljem tekstu: Organ)

 

1.7

UČEŠĆE SREDSTAVA ORGANA U UKUPNIM SREDSTVIMA PROJEKTA (u %)

#DIV/0!

2

SPECIFIKACIJA PRIHODA 2/

 

IZVOR PRIHODA

IZNOS U DINARIMA

UČEŠĆE U %

2.1

SREDSTVA PODNOSIOCA PRIJAVE PREDLOGA PROJEKTA

 

#DIV/0!

2.2

SREDSTVA IZ REPUBLIČKOG BUDŽETA

 

#DIV/0!

2.3

SREDSTVA IZ BUDŽETA AUTONOMNE POKRAJINE

 

#DIV/0!

2.4

SREDSTVA IZ BUDŽETA JEDINICE LOKALNE SAMOUPRAVE (navesti je/ih)

 

#DIV/0!

2.5

DONACIJE (navesti je/ih)

 

#DIV/0!

2.6

OSTALI IZVORI (navesti koji)

 

#DIV/0!

2.1-2.6

UKUPNI PRIHODI PROJEKTA

0

#DIV/0!

3

SPECIFIKACIJA RASHODA 2/

 

 

ODELJAK A - UKUPNI TROŠKOVI PROJEKTA 3/

ODELJAK B - PODELA UKUPNIH TROŠKOVA PO IZVORIMA FINANSIRANJA 4/

RB

Vrsta troška 5/

Jedinica mere

Cena po jedinici

Broj jedinica

Ukupno 6/

Troškovi (iznos) koji će se finansirati iz sredstava Organa 7/

Troškovi (iznos) koji će se finansirati iz drugih izvora finansiranja u zbirnom iznosu 7/

PROVERA (nule u koloni=tačna raspodela) 8/

UČEŠĆE SREDSTAVA ORGANA U UKUPNIM TROŠKOVIMA 10(7/6)

1

2

3

4

5

6(4*5)

7

8

9(6-(7-8)

I

OPERATIVNI TROŠKOVI

 

 

 

0

0

0

0

 

 

 

 

 

0

 

 

0

 

 

 

 

 

0

 

 

0

 

 

 

 

 

0

 

 

0

 

 

 

 

 

0

 

 

0

 

 

 

 

 

0

 

 

0

 

 

 

 

 

0

 

 

0

 

 

 

 

 

0

 

 

0

 

 

 

 

 

0

 

 

0

 

 

 

 

 

0

 

 

0

 

 

 

 

 

0

 

 

0

 

 

 

 

 

0

 

 

0

II

PERSONALNI TROŠKOVI

 

 

 

0

0

0

0

 

 

 

 

 

0

 

 

0

 

 

 

 

 

0

 

 

0

 

 

 

 

 

0

 

 

0

 

 

 

 

 

0

 

 

0

 

 

 

 

 

0

 

 

0

 

 

 

 

 

0

 

 

0

 

 

 

 

 

0

 

 

0

 

 

 

 

 

0

 

 

0

 

 

 

 

 

0

 

 

0

 

 

 

 

 

0

 

 

0

I+II

UKUPNO (OPERATIVNI I PERSONALNI)

 

 

 

0

0

0

0

#DIV/0!

 

 

 

 

 

IZJAVA

 

 

Kao odgovorno lice podnosioca prijave, pod krivičnom i materijalnom odgovornošću, izjavljujem da su svi, gorenavedeni podaci, istiniti i tačni i da su obezbeđena sopstvena sredstva i sredstva iz ostalih izvora prihoda za realizaciju projekta, iskazanih u Specifikaciji prihoda ovog obrasca.

 

 

Datum:

M.P.

Odgovorno lice:

 

 

 

 

 

(Ime i prezime i potpis)

 

 

 

 

 

 

 

POJAŠNJENJA ZA UNOS PODATAKA:

1

FORMULAR POPUNJAVATI ISKLJUČIVO NA RAČUNARU U EXCEL-u; CRVENO UOKVIRENA POLJA SU POD FORMULOM I ZAŠTIĆENA OD UNOSA PODATAKA. NUMERIČKI PODACI-BROJEVI SE UNOSE BEZ TAČKE I ZAREZA;

2

SVI IZNOSI SE UNOSE U DINARIMA, ILI DINARSKOJ PROTIVVREDNOSTI, U BRUTO IZNOSU: SA PDV, ODNOSNO PRIPADAJUĆIM POREZIMA I DOPRINOSIMA

3

ODELJAK A- ODNOSI SE NA UKUPNE TROŠKOVE PROJEKTA IZ SVIH IZVORA FINANSIRANJA;

4

ODELJAK B - ODNOSI SE NA RASPODELU UKUPNIH TROŠKOVA PROJEKTA I TO NA DEO KOJI ĆE SE FINANSIRATI SREDSTVIMA ORGANA I NA DEO KOJI ĆE BITI FINANSIRAN IZ OSTALIH IZVORA, DATIH ZBIRNO. NEOPHODNO JE DA PODELA TROŠKOVA BUDE PO CELINAMA ISTOVRSNIH TROŠKOVA (PRIMER: TROŠKOVI ŠTAMPANJA (100.000) DIN, NE MOGU SE PRIKAZATI U ODELJKU II U IZNOSU OD RECIMO 80.000 DIN. IZ SREDSTAVA ORGANA A 20.000 DIN. IZ DRUGIH IZVORA. OVI TROŠKOVI SE MORAJU ISKAZATI U CELOSTI (100.000 DIN) ILI U ODELJKU I ILI U ODELJKU II. OVO JE POTREBNO RADI KONTROLE NAMENSKOG TROŠENJA SREDSTAVA BUDŽETSKIH IZVORA FINANSIRANJA).

5

KOLONA 2: UNETI NAZIVE RASHODA (PRIMER, TROŠKOVI ŠTAMPE, DIZAJNA, VRSTE MATERIJALNIH TROŠKOVA I DRUGO), A KOJI SU SASTAVNI DEO PROJEKTA U SKLADU SA AKTIVNOSTIMA NAVEDENIM U TAČKI 4.10 PRIJAVE;

6

IZNOSI U KOLONI 6 SE DOBIJAJU KAO PROIZVOD (MNOŽENJEM) KOLONA 4 I 5., A PRITOM SE U KOLONU 3 UNOSI VRSTA JEDINICE MERE (BROJ STRANA, IZDANJA, E-NOSAČA, ZA UGOVORE O DELU ISKAZATI PERIOD ANGAŽMANA U MESECIMA AKO JE DUŽI PERIOD OD MESEC DANA, ODNOSNO U DANIMA DO MESEC DANA, I SL.).

7

KOLONE 7 I 8 U ZBIRU MORAJU DA DAJU IZNOSE U KOLONI 6 - UKUPNI TROŠKOVI.

8

KOLONA 9 SLUŽI KAO PROVERA TAČNOST UNOSA PODATAKA PRILIKOM RASPODELE NA TROŠKOVE KOJI ĆE SE FINANSIRATI IZ BUDŽETA I IZ DRUGIH IZVORA FINANSIRANJA. AKO JE RASPODELA TROŠKOVA TAČNA U KOLONI 9 ĆE BITI NULE. AKO SE POJAVI BROJ, ON UKAZUJE NA GREŠKU U VISINI TOG BROJA, UČINJENU PRILIKOM RASPODELE.

 

Obrazac 2.

 

NARATIVNI I FINANSIJSKI IZVEŠTAJ

 

I OSNOVNI PODACI O KONKURSU I PROJEKTU

NAZIV ORGANA KOME SE PODNOSI PRIJAVA (u daljem tekstu: Organ)

 

NAZIV KONKURSA (uneti i godinu u kojoj je aplicirano za sredstva)

 

NAZIV PODNOSIOCA PROJEKTA

 

NAZIV PROJEKTA

 

BROJ UGOVORA PODNOSIOCA PROJEKTA SA ORGANOM

 

IZNOS UGOVORENIH SREDSTAVA

 

NAZIV JAVNOG GLASILA PREKO KOGA JE PROJEKAT REALIZOVAN

 

II OSNOVNI PODACI O PODNOSIOCU PROJEKTA

SEDIŠTE (Mesto i poštanski broj):

 

ADRESA (Ulica i broj)

 

MATIČNI BROJ

 

PIB

 

ŠIFRA DELATNOSTI

 

PRAVNI OBLIK (udruženje, ad, doo, budžetski korisnik i sl.)

 

NAZIV I SEDIŠTE BANKE

 

BROJ TEKUĆEG RAČUNA

 

SWIFT/IBAN (za inostrane podnosioce)

 

KORISNIK SREDSTAVA (telefon, faks, e-mail, sajt)

 

OVLAŠĆENO LICE (ime i prezime)

 

III NARATIVNI IZVEŠTAJ

PERIOD REALIZACIJE PROJEKTA (datum početka i završetka projekta)

 

BROJ PLANIRANIH MEDIJSKIH SADRŽAJA (emisija, stranica u štampi, internet stranica i sl.)

 

BROJ REALIZOVANIH MEDIJSKIH SADRŽAJA (emisija, stranica u štampi, internet stranica i sl.)

 

OPIS REALIZOVANIH SADRŽAJA PROJEKTA (sažetak - do jedne strane teksta)

 

POSTIGNUTI CILJEVI I REZULTATI PROJEKTA (sažetak - do jedne strane teksta)

 

Rezultati projekta (očekivani rezultati iz predloga projekta)

Indikatori rezultata (planirani-očekivani-ciljani indikatori iz predloga projekta)

Indikatori iz postignutih rezultata na kraju realizacije projekta(planirani-ciljani indikatori iz predloga projekta)

1

1

1

1.1

1.1

1.1

1.2

1.2

1.2

2

2

2

2.1

2.1

2.1

2.2

2.2

2.2

NAPOMENA:

 

IV FINANSIJSKI IZVEŠTAJ

(iznosi u dinarima; numeričke podatke-brojeve, unositi bez tačke i zareza u neobojena polja; obojena polja su pod formulom i zaključana)

IZNOS UKUPNO PLANIRANIH SREDSTAVA PROJEKTA (podaci iz konkursne specifikacije/revidirane specifikacije, iz svih izvora finansiranja)

 

IZNOS UKUPNO UTROŠENIH SREDSTAVA (iz svih izvora finansiranja, po završetku projekta)

 

RAZLIKA UKUPNO PLANIRANIH I UKUPNO UTROŠENIH SREDSTAVA IZ SVIH IZVORA (ne unositi podatak-polje je pod formulom)

0

IZNOS UGOVORENIH SREDSTAVA SA ORGANOM (iz ugovora)

 

IZNOS UTROŠENIH SREDSTAVA ORGANA

 

RAZLIKA UGOVORENIH I UTROŠENIH SREDSTAVA ORGANA (ne unositi podatak-polje je pod formulom)

0

DA LI JE IZVRŠEN POVRAĆAJ NEUTROŠENIH SREDSTAVA, ORGANU (upisati da-ne)

 

IZNOS VRAĆENIH SREDSTAVA

 

DATUM POVRAĆAJA

 

UČEŠĆE (učešće budžetskih sredstava Organa u ukupnim troškovima projekta u % - ne unositi podatak, polje je pod formulom)

#DIV/0!

SPECIFIKACIJA UTROŠENIH SREDSTAVA ORGANA PO UGOVORU BROJ:_________________________

A - IZVEŠTAJ O REALIZACIJI PREMA VRSTI TROŠKOVA A/

B - IZVEŠTAJ O REALIZACIJI PO FINANSIJSKOJ DOKUMENTACIJI B/

RB

NAZIV TROŠKA 2/

IZNOS PLANIRANOG TROŠKA 3/

IZNOS REALIZOVANIH TROŠKOVA PO VRSTI TROŠKA 4/

NAZIV IZDAVAOCA RAČUNA 5/

IZNOS DOKUMENTA ZA PLAĆANJE 6/

VRSTA DOKUMENTA 7/

BROJ I DATUM DOKUMENTA 8/

BROJ I DATUM IZVODA BANKE 9/

1

2

3

4

5

6

7

8

9

I

OPERATIVNI TROŠKOVI
(Predviđeno 20 redova - unosa)

0

0

 

0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

II

PERSONALNI TROŠKOVI
(Predviđeno 20 redova - unosa)

0

0

 

0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I+II

UKUPNI TROŠKOVI (operativni+personalni)

0

0

 

0

 

 

 

NAPOMENA:

 

 

PRILOG:

1. Kopije objavljenih programskih sadržaja (CD, DVD, stranice novina, internet stranice i dr.)

2. Fotokopija originalne finansijske dokumentacije koja svedoči o troškovima nastalim u toku realizacije projekta/programa, i to:

a) fotokopije računa, naloga, ugovora, i sl.

b) fotokopije izvoda na kojima se vide promene stanja po priloženim računima.

 

 

IZJAVA

 

 

 

Kao odgovorno lice korisnika sredstava, pod krivičnom i materijalnom odgovornošću, izjavljujem da su podaci, navedeni u Obrascu istiniti i tačni, a priložena dokumentacija koja je navedena u prilogu, verodostojna originalnoj dokumentaciji.

Datum:

M.P.

Odgovorno lice (ime i prezime i potpis):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

POJAŠNJENJA U VEZI UNOSA PODATAKA U TABELU: SPECIFIKACIJA UTROŠENIH SREDSTAVA

A

ODELJAK A - IZVEŠTAJ O REALIZACIJI PREMA VRSTI TROŠKOVA - PODRAZUMEVA DA SE ISTOVRSNI TROŠKOVI ISKAZUJU ZBIRNO:

(Upisati iznos ukupnih troškova (kolona 4) za istu vrstu troška (kolona 2), nezavisno od izdavaoca računa (kolona 5)! Primer: ukupni troškovi za benzin; za materijal; za usluge štampanje; za honorare i dr., a u skladu sa ugovorom, navode se (naziv troška) se u koloni 2 i iskazuju u sumi u koloni 4).

B

ODELJAK B - IZVEŠTAJ O REALIZACIJI PO FINANSIJSKOJ DOKUMENTACIJI - PODRAZUMEVA DA SE PO ISTOVRSNIM TROŠKOVIMA, KOJI SE ISKAZUJU U KOLONI 2, UNOSE PRIPADAJUĆI RAČUNI SVIH DOBAVLJAČA ZA TU VRSTU TROŠKA:

(Primer: Rashod za gorivo (kolona 2) iskazati u jednoj cifri u koloni 4, a u kolonama 5-9 uneti sortirane podatke po svim isporučiocima goriva (u kolonu 5 naziv isporučioca - " NIS"; u kolonu 6 uneti pojedinačne iznose svih pripadajućih računa NIS-a, kao i druge podatke koji se traže u kolonama 7, 8 i 9. Isto ponoviti za, na primer, MOL, ELP i dr. Suma svih računa, po svim isporučiocima, mora biti jednaka sa iskazanim zbirnim iznosom za taj trošak u koloni 4, pod stavkom: trošak za gorivo).

2

KOLONA 2 - NAZIV TROŠKA

Neophodno je navesti troškove u skladu sa ugovorom i aktivnostima projekta, koje su date u Obrascu prijave, odnosno sa pripadajućim rashodima neophodnim za realizaciju te aktivnosti. Navesti aktivnost i konkretne pripadajuće troškove za tu aktivnost.

3

KOLONA 3 - IZNOS PLANIRANOG TROŠKA

Uneti iznose iz obrasca 3/3a, odnosno ugovora. Ovi planski podaci, u poređenju sa podacima o realizovanim troškovima, iskazanim u koloni 4, daju uvid u namensko trošenje sredstava, odnosno odstupanje od istog.

4

KOLONA 4 - IZNOS REALIZOVANIH TROŠKOVA PO VRSTI TROŠKA

Po završenom poslu, realizaciji projekta, unose se zbirni iznosi istovrsnih troškova, a po specifikaciji (npr. ukupno za gorivo - iako ima više računa ili više dobavljača).

5

KOLONA 5 - NAZIV IZDAVAOCA RAČUNA

Uneti nazive dobavljača, izvršilaca usluge i slično, sortirano prema vrsti troška (svi dobavljači za gorivo...).

6

KOLONA 6 - IZNOS DOKUMENTA ZA PLAĆANJE

Unosi se iznos plaćenih računa, obaveza i drugo iz sredstava Organa.

7

KOLONA 7 - VRSTA DOKUMENTA - OSNOV ZA PLAĆANJE

Navesti vrstu dokumenta: faktura, ugovor, ugovor o delu i slično.

8

KOLONA 8 - BROJ I DATUM DOKUMENTA ZA PLAĆANJE

Uneti broj i datum fakture, ugovora, naloga i sl.

9

KOLONA 9 - BROJ I DATUM IZVODA BANKE

Uneti broj i datum izvoda na kome se vidi promena stanja na računu za konkretnu obavezu.