ODLUKAO OSNIVANJU PREDŠKOLSKE USTANOVE "ĐURĐEVDAN" KRAGUJEVAC("Sl. list grada Kragujevca", br. 38/2014) |
Ovom Odlukom Grad Kragujevac osniva Predškolsku ustanovu "Đurđevdan" Kragujevac, (u daljem tekstu: Ustanova), za obavljanje delatnosti u oblasti predškolskog vaspitanja i obrazovanja dece predškolskog uzrasta.
Naziv Ustanove je: Predškolska ustanova "Đurđevdan" Kragujevac.
Sedište Ustanove je u Kragujevcu, ulica Kneza Miloša broj 21a.
O promeni naziva i sedišta Ustanove odluku donosi Upravni odbor Ustanove, uz saglasnost osnivača.
Ustanova ima status pravnog lica.
Status pravnog lica Ustanova stiče upisom u Registar nadležnog suda u Kragujevcu.
Ustanova se upisuje u Registar koji vodi Ministarstvo nadležno za poslove obrazovanja.
Ustanova ima svoj pečat i štambilj.
Izgled i sadržina pečata i štambilja uređuju se Statutom Ustanove.
Ustanova može imati znak koji sadrži naziv i sedište Ustanove.
Izgled i sadržina znaka uređuju se odlukom Upravnog odbora.
Delatnost Ustanove je:
85.10 - predškolsko obrazovanje.
85.11 - delatnost dnevne brige o deci.
Ustanova može da ostvaruje i posebne predškolske programe, odnosno prilagođene programe za decu sa smetnjama u razvoju i druge programe u skladu sa posebnim zakonom.
Delatnost Ustanove ne može se menjati bez saglasnosti osnivača.
Registrovanu delatnost Ustanova obavlja u svom sedištu i objektima van sedišta, kao i u drugim prostorima prilagođenim za obavljanje delatnosti predškolske ustanove, utvrđen Odlukom o mreži predškolskih ustanova na teritoriji grada Kragujevca.
Sredstva za finansiranje delatnosti Ustanove obezbeđuju se u skladu sa zakonom.
Sredstva za osnivanje i rad Ustanove čine pokretne i nepokretne stvari i dobra u objektima dečjih vrtića u kojima se obavlja delatnost Ustanove.
Vrednost sredstava biće utvrđena deobnim bilansom na dan 31. decembar 2014. godine, koji će biti sačinjen po urađenom godišnjem popisu za 2014. godinu i izvršene procene nepokretnih i pokretnih stvari od strane ovlašćenog procenitelja.
Ustanova koristi i raspolaže sredstvima u skladu sa zakonom i ovom Odlukom.
Ustanova ne može da raspolaže sredstvima u smislu otuđenja ili promena namene bez prethodne saglasnosti osnivača.
Skupština Grada u skladu sa zakonom:
- daje saglasnost na statusne promene Ustanove,
- imenuje i razrešava članove Upravnog odbora,
- preduzima mere kojima se obezbeđuju uslovi da ustanova obavlja svoju delatnost,
- utvrđuje minimum procesa rada za vreme štrajka zaposlenih u Ustanovi.
Gradsko veće:
- utvrđuje ekonomsku cenu usluga Ustanove;
- razmatra godišnji izveštaj i plan rada Ustanove;
- razmatra predškolski program Ustanove i daje saglasnost na planirana materijalna sredstva za njegovo ostvarivanje;
- daje saglasnost na Pravilnik o načinu , kriterijumima i postupku prijema dece u Ustanovu.
Ustanova ima organe upravljanja, rukovođenja, stručne i savetodavne organe.
Organ upravljanja u Ustanovi je Upravni odbor.
Mandat Upravnog odbora Ustanove traje četiri /4/ godine.
Upravni odbor Ustanove ima devet članova, po 3 predstavnika zaposlenih, roditelja i osnivača.
Članove Upravnog odbora imenuje i razrešava Skupština grada, a predsednika biraju članovi, većinom glasova od ukupnog broja članova Upravnog odbora.
Predstavnici zaposlenih i roditelja predlažu se na način utvrđen Zakonom i Statutom.
Upravni odbor:
- donosi Statut, pravila ponašanja u ustanovi i druge opšte akte i daje saglasnost na pravilnik o organizaciji i sistematizaciji;
- donosi predškolski, odnosno vaspitni program rada Ustanove , razvojni plan, godišnji plan rada i usvaja izveštaje o njihovoj realizaciji;
- donosi finansijski plan Ustanove;
- usvaja izveštaj o poslovanju i godišnji obračun, izveštaj o izvođenju nastave u prirodi i izveštaje o rekreativnoj nastavi;
- razmatra zadatke obrazovanja i vaspitanja i preduzima mere za poboljšanje uslova rada i ostvarivanja obrazovno-vaspitnog rada;
- odlučuje po žalbi i prigovoru na odluke direktora;
- raspisuje konkurs i bira direktora;
- obavlja i druge poslove predviđene zakonom, ovom Odlukom i Statutom.
Direktor rukovodi radom Ustanove.
Direktora bira Upravni odbor, na period od četiri /4/ godine, na osnovu javnog konkursa, po pribavljenom mišljenju Vaspitno-obrazovnog veća.
Odluka o izboru direktora dostavlja se ministru na saglasnost.
Izbor direktora se obavlja na način i po postupku propisanom zakonom i Statutom Ustanove.
Za direktora Ustanove može biti izabrano lice koje ispunjava uslove predviđene zakonom i Statutom Ustanove.
Direktor je odgovoran za zakonitost rada i za uspešno obavljanje delatnosti Ustanove.
Direktor obavlja sledeće poslove:
- planira i organizuje ostvarivanje programa vaspitanja i obrazovanja i svih aktivnosti Ustanove;
- stara se o ostvarivanju razvojnog plana Ustanove;
- odlučuje o korišćenju sredstava utvrđenih finansijskim planom i odgovara za obavljanje i namensko korišćenje tih sredstava, u skladu sa zakonom;
- sarađuje sa organima grada, organizacijama i udruženjima;
- organizuje i vrši pedagoško-instruktivni uvid i prati kvalitet obrazovno-vaspitnog rada i pedagoške prakse i preduzima mere za unapređivanje i usavršavanje rada vaspitača i stručnih saradnika;
- planira i prati stručno usavršavanje i sprovodi postupak za sticanje zvanja vaspitača i stručnih saradnika;
- preduzima mere u slučajevima povrede zakona i nedoličnog ponašanja zaposlenih i negativnog uticaja na decu;
- preduzima mere radi izvršavanja naloga prosvetnog inspektora i prosvetnog savetnika kao i drugih inspekcijskih organa;
- stara se o blagovremenom obaveštavanju zaposlenih i roditelja, odnosno staratelja, stručnih organa i organa upravljanja o svim pitanjima od interesa za rad Ustanove i ovih organa;
- saziva i rukovodi sednicama vaspitno-obrazovnog i pedagoškog veća, bez prava odlučivanja;
- obrazuje stručna tela i timove, usmerava i usklađuje rad stručnih organa u Ustanovi;
- podnosi izveštaj o svom radu i radu Ustanove Upravnom odboru;
- podnosi izveštaj o radu Ustanove osnivaču u skladu sa zakonom;
- donosi opšti akt o organizaciji i sistematizaciji;
- obavlja i druge poslove predviđene zakonom, ovom Odlukom i Statutom.
U slučaju privremene odsutnosti i sprečenost direktora da obavlja dužnost zamenjuje ga vaspitač ili stručni saradnik u Ustanovi, na osnovu ovlašćenja direktora, odnosno organa upravljanja, u skladu sa zakonom.
U Ustanovi se može imenovati vršilac dužnosti direktora, u slučajevima i po postupku predviđenim Zakonom, na period koji nije duži od 6 meseci.
Ustanova ima Savet roditelja kao savetodavni organ.
U Savet roditelja bira se po jedan predstavnik roditelja iz svakog vrtića.
Savet roditelja svoje predloge, pitanja i stavove upućuje Upravnom odboru, direktoru i stručnim organima Ustanove i obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i Statutom Ustanove.
Način izbora članova Saveta roditelja uređuje se Statutom Ustanove, a rad Poslovnikom Saveta.
Stručni organi Ustanove su:
- Vaspitno - obrazovno veće,
- Stručni aktiv vaspitača i medicinskih sestara,
- Aktiv za razvojno planiranje,
- i drugi stručni aktivi i timovi u skladu sa Statutom.
Nadležnost, način rada i odgovornost stručnih organa uređuje se Statutom Ustanove.
Ustanova počinje sa radom kada se utvrdi da ispunjava sve uslove za početak rada, dobijanjem rešenja o verifikaciji i upisom u Registar kod nadležnog suda.
Do imenovanja Upravnog odbora Ustanove, poslove Upravnog odbora vršiće Privremeni upravni odbor Ustanove, koji čine:
1. Kosanović Dragica, ekonomista, predstavnik Grada,
2. Rajevac Snežana, diplomirani biolog, predstavnik Grada,
3. Stevović Miloš, dipl. pravnik, predstavnik Grada,
4. Žarevac Marina, vaspitač, predstavnik zaposlenih,
5. Stevanović Suzana, vaspitač, predstavnik zaposlenih,
6. Obradović Jelena, vaspitač, predstavnik zaposlenih,
7. Tanasković Stanković Sanja, dr. medicine, predstavnik roditelja,
8. Nedić Đorđe, asistent na PMF-u, predstavnik roditelja,
9. Urošević Jovana, student, predstavnik roditelja
Privremeni upravni odbor doneće, u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke, Statut i druge opšte akte potrebne za upis u sudski registar i početak rada Ustanove.
Privremeni upravni odbor prestaje sa radom kada se imenuje upravni odbor u skladu sa Zakonom.
Poslove vezane za pripreme za donošenje Statuta, podnošenje prijave za upis u Registar kod nadležnog suda i druge poslove neophodne za osnivanje i početak rada Ustanove obavljaće vršilac dužnosti direktora, Jakovljević Sanja, vaspitač predškolske ustanove.
Do momenta registracije Ustanove, vršilac dužnosti direktora poslove iz stava 1. ovog člana će obavljati van radnog odnosa.
Vršiocu dužnosti direktora za obavljanje poslova iz stava 1. ovog člana pripada naknada, koja će se utvrditi posebnim ugovorom koji vršilac dužnosti direktora zaključuje sa Privremenim upravnim odborom Ustanove.
Nakon registracije Ustanove i početka rada, vršilac dužnosti direktora iz stava 1. ovog člana, svoj dalji radno pravni status regulisaće zaključenjem Ugovora sa Upravnim odborom Ustanove.
Sredstva koja su potrebna za obavljanje poslova upisa Ustanove u Registar kod nadležnog suda i druge poslove neophodne za osnivanje Ustanove obezbeđuju se u budžetu grada Kragujevca.
Predškolska ustanova "Đurđevdan" Kragujevac će od Predškolske ustanove "Nada Naumović" Ќragujevac, koja je do osnivanja ove Ustanove obavljala delatnost predškolskog vaspitanja i obrazovanja na teritoriji grada Kragujevca, preuzeti sredstva i imovinu u skladu sa obimom delatnosti koja se obavlja u objektima utvrđenim Odlukom o mreži predškolskih ustanova na teritoriji grada Kragujevca.
Podela sredstava i imovine, kao i međusobna prava i obaveze ustanove iz stava 1. ovog člana urediće posebnim ugovorom.
Za nastale obaveze do početka rada predškolske ustanove "Đurđevdan" Kragujevac odgovara Predškolska ustanova "Nada Naumović" Ќragujevac.
Predškolska ustanova "Đurđevdan" Kragujevac će od Predškolske ustanove "Nada Naumović" Kragujevac preuzeti zaposlene na osnovu spiska sačinjenog prema stručnim profilima u skladu sa obimom delatnosti, a prema republičkom normativu kadrova i specifičnosti u poslovanju Ustanove.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".