ODLUKA
O OSNIVANJU JAVNOG PREDUZEĆA "PREDUZEĆE ZA IZGRADNJU GRADA KRAGUJEVCA"

("Sl. list grada Kragujevca", br. 27/2013 - prečišćen tekst i 38/2014)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Grad Kragujevac, sa sedištem u Kragujevcu, Trg Slobode, broj 3, osniva Javno preduzeće "Preduzeće za izgradnju grada Kragujevca" (u daljem tekstu: Preduzeće), radi obezbeđivanja uslova za uređivanje, korišćenje, unapređivanje i zaštitu: javnog građevinskog zemljišta, lokalnih i nekategorisanih puteva i komunalnih delatnosti na selu, kao delatnosti od opšteg interesa.

Član 2

Preduzeće se osniva i posluje radi:

1. obezbeđivanja trajnog obavljanja delatnosti od opšteg interesa,

2. razvoja i unapređenja obavljanja delatnosti od opšteg interesa,

3. obezbeđivanja tehničko - tehnološkog i ekonomskog jedinstva sistema i usklađenosti njegovog razvoja,

4. sticanja dobiti,

5. ostvarivanja drugog zakonom utvrđenog interesa.

II POSLOVNO IME, SEDIŠTE I UNUTRAŠNJA ORGANIZACIJA PREDUZEĆA

Član 3

Preduzeće posluje pod poslovnim imenom: Javno preduzeće "Preduzeće za izgradnju grada Kragujevca".

Skraćeno poslovno ime Preduzeća je: JP "Preduzeće za izgradnju grada Kragujevca".

Član 4

Sedište Preduzeća je u Kragujevcu.

Adresa sedišta Preduzeća i adresa za prijem pošte je: Nikole Pašića broj 6, Kragujevac.

Član 5

O promeni poslovnog imena i sedišta Preduzeća, odluku donosi Nadzorni odbor Preduzeća uz saglasnost nadležnog organa osnivača.

Član 6

Preduzeće ima svoj pečat, štambilj i znak koji sadrži poslovno ime i sedište Preduzeća.

Izgled i sadržina pečata, štambilja i znaka utvrđuje se Statutom Preduzeća ili drugim aktom utvrđenim Statutom Preduzeća.

Poslovna akta Preduzeća namenjena trećim licima sadrže pored poslovnog imena i sedišta Preduzeća, registar i broj registarskog upisa, broj poslovnog računa i sedište banke kod koje ima otvoren račun, kao i poreski identifikacioni broj.

Član 7

Preduzeće obavlja svoje poslovanje kao jedinstvena radna celina.

Unutrašnja organizacija i sistematizacija radnih mesta Preduzeća bliže se uređuje Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.

III DELATNOST PREDUZEĆA

Član 8

Pretežna delatnost Preduzeća je:

70.22 - Konsultantske aktivnosti u vezi sa poslovanjem i ostalim upravljanjem

1. Trajno obavljanje poslova obezbeđivanja uslova za uređivanje, korišćenje, unapređivanje i zaštitu: javnog građevinskog zemljišta, lokalnih i nekategorisanih puteva i komunalnih delatnosti na selu, kao delatnosti od opšteg interesa, tako što:

1.1 priprema godišnje, srednjoročne i dugoročne programe;

1.2 vrši istražne radove u cilju pribavljanja zemljišta;

1.3 sa nadležnom gradskom upravom za imovinu Grada, obavlja poslove vezane za pribavljanje poljoprivrednog zemljišta;

1.4 pribavlja geološke, geomehaničke, geodetske i druge podloge;

1.5 vrši pravne, finansijske, tehničke i administrativne i druge stručne poslove u skladu sa programom i prati njegovu realizaciju u skladu sa ostvarenim prihodima;

1.6 vrši stručne poslove na usklađivanju programa sa razvojnim programima komunalne infrastrukture, u skladu sa odlukama Skupštine grada;

1.7 vrši poslove stručnog investitorskog nadzora i nadzor komunalnog održavanja na selu;

1.8 obezbeđuje uslove za opremanje javnog građevinskog zemljišta odnosno obezbeđivanje uslova za izgradnju objekata komunalne infrastrukture i uređenja javnih površina u gradu i na selu, čiji je investitor grad Kragujevac, tako što:

a) u ime i za račun Grada pribavlja potrebna akta od nadležnih organa radi izgradnje tih objekata,

b) sprovodi postupak javne nabavke izrade tehničke dokumentacije i izvođenja radova za te objekte u skladu sa zakonom i odlukama Skupštine Grada kojima se uređuje oblast javnih nabavki,

v) preduzima potrebne radnje radi uknjižbe istih;

1.9 obavljanje poslova upravljanja gradskim putevima i ulicama, osim poslova koji su posebnom odlukom utvrđeni kao nadležnost Grada.

2. Konsalting, u smislu obavljanja poslova organizacije, koordinacije, pripreme i izgradnje objekta od kapitalnog značaja za Grad, koji se finansiraju sredstvima Grada, kao i izgradnje objekata na lokacijama blokovske, stambeno-poslovne izgradnje, koji se finansiraju iz drugih izvora;

3. Sprovodi postupak i zaključuje ugovore o otuđenju i davanju u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini, u skladu sa zakonom i odlukama organa Grada;

4. Vodi evidenciju i prati realizaciju zaključenih ugovora o otuđenju i davanju u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini i preduzima određene radnje radi izvršenja ugovora;

5. Zaključuje ugovore o naknadi za uređivanje građevinskog zemljišta u skladu sa odlukama organa Grada, vodi evidenciju i prati realizaciju zaključenih ugovora o uređivanju građevinskog zemljišta i preduzima određene radnje radi izvršenja ugovora, u skladu sa zakonom;

6. Obavlja administrativne i druge informacione poslove u skladu sa odlukama organa Grada;

7. Vrši urbanističko projektovanje za sopstvene potrebe;

8. Izrađuje Programe uređivanja javnog i ostalog građevinskog zemljišta;

9. Izdaje akt saglasnosti na priključak za kišnu kanalizaciju i vrši upis kišnih kolektora i kišne kanalizacije u Službi za katastar nepokretnosti, i o istima vodi službenu evidenciju.

Član 9

Pored delatnosti, utvrđene članom 8. ove odluke Preduzeće može obavljati i sledeće delatnosti:

43.11 - Rušenje objekata,

43.12 - Priprema gradilišta,

42.11 - Izgradnja puteva i autoputeva,

42.91 - Izgradnja hidrotehničkih objekata,

42.21 - Izgradnja cevovoda,

68.3 - Poslovanje nekretninama za naknadu,

68.20 - Iznajmljivanje vlastitih ili iznajmljenih nekretnina i upravljanje njima,

62.0 - Računarsko programiranje, konsultantske i s tim povezanih delatnosti,

62.01 - Računarsko programiranje,

63.11 - Obrada podataka, hosting i stim povezane delatnosti; VEB portali,

63.12 - VEB portali,

62.09 - Ostale usluge informacione tehnologije,

70.22 - Konsultantske aktivnosti u vezi sa poslovanjem i ostalim upravljanjem,

69.10 - Pravni poslovi,

64.20 - Delatnost holding kompanija,

71.1 - Arhitektonske i inženjerske delatnosti i tehničko savetovanje,

71.12- Inženjerske delatnosti i tehničko savetovanje,

71.20 - Tehničko ispitivanje i analize,

82.11 - Kombinovane kancelarijsko-administrativno usluge,

82.19 - Fotokopiranje, pripremanje dokumenata i druga specijalizovana kancelarijska podrška,

82.9 - Poslovne, pomoćne, uslužne i ostale delatnosti.

Član 10

Preduzeće može bez upisa u registar da obavlja i druge delatnosti, koje služe obavljanju delatnosti koje su upisane u registar, u manjem obimu, povremeno ili radi potpunijeg iskorišćavanja kapaciteta.

Član 11

Nadzorni odbor Preduzeća uz saglasnost nadležnog organa osnivača može doneti odluku o promeni delatnosti preduzeća.

IV IMOVINA I OSNOVNI KAPITAL PREDUZEĆA

Član 12

Preduzeće ima svoju imovinu kojom upravlja i raspolaže u skladu sa zakonom, Odlukom i ugovorom.

Imovinu Preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava, koja su preneta u svojinu Preduzeća u skladu sa zakonom, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini.

Preduzeće za obavljanje delatnosti može koristiti i sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom, ovom Odlukom i ugovorom.

Po osnovu ulaganja sredstava u javnoj svojini grad Kragujevac stiče akcije i udele u Preduzeću i prava po osnovu tih akcija ili udela.

Član 13

Za osnivanje i početak rada Preduzeća osnivač obezbeđuje:

- osnivački novčani ulog u visini od 500 EUR, koji u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu NBS iznosi 40.438,27 RSD na dan 29.03.2005. godine i

- osnivački nenovčani ulog i to:poslovne prostorije u ulici Kralja Petra I broj 17. i 19. koje su upisane kao ZK telo II na kp. br. 2711/1 i 2712/1 K. O. Kragujevac i poslovne prostorije upisane na kp. br. 2098 K.O. Kragujevac, kao ZK telo II na planu pod B i C, a sve u ukupnoj vrednosti od 41.213.366,26 RSD odnosno 510. 820 EUR, po srednjem kursu NBS na dan 10. 03. 2005. godine.

Član 14

Osnovni kapital Preduzeća koji je registrovan u registru privrednih subjekata kod Agencije za privredne registre iznosi:

Upisani novčani kapital:

- 40.438,27 RSD

Upisani nenovčani kapital:

- 41.213.366,26 RSD

Uplaćeni novčani kapital:

- 40.438,27 RSD na dan 29.03.2005. godine

Uneti nenovčani kapital:

- 41.213.366,26 RSD na dan 10.03.2005. godine.

Član 15

Preduzeće ne može otuđiti imovinu veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja pretežne delatnosti Preduzeća, za čije je obavljanje osnovano, bez prethodne saglasnosti nadležnog organa osnivača.

V PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOSTI IZMEĐU PREDUZEĆA I OSNIVAČA U OBAVLJANJU DELATNOSTI OD OPŠTEG INTERESA

Član 16

Osnivač učestvuje u upravljanju Preduzećem na način utvrđen zakonom.

Član 17

Osnivač odgovara za obaveze Preduzeća u slučajevima i pod uslovima utvrđenim zakonom.

Član 18

U slučaju poremećaja ili prekida u obavljanju delatnosti od opšteg interesa Preduzeće je dužno da bez odlaganja preduzme sve mere propisane zakonom i odlukama organa Grada na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno prekida.

Član 19

U slučaju poremećaja u poslovanju Preduzeća, koje za posledicu ima neobavljanje ili otežano obavljanje pretežne delatnosti Preduzeća, izvršni organ osnivača može preduzeti mere kojima će obezbediti nesmetano funkcionisanje Preduzeća i obavljanje delatnosti za koje je Preduzeće osnovano, osim ako je zakonom kojim se uređuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa drugačije određeno, a naročito:

- promenu unutrašnje organizacije Preduzeća,

- razrešenje organa koje imenuje i imenovanje privremenih organa Preduzeća,

- ograničenje u pogledu prava pojedinih delova Preduzeća da istupaju u pravnom prometu sa trećim licima,

- ograničenja u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u državnoj svojini,

- druge mere određene zakonom kojim se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa i odlukama organa Grada.

Član 20

U slučaju štrajka zaposlenih, Preduzeće mora obezbediti minimum procesa rada u obavljanju osnovne delatnosti u skladu sa zakonom i odlukama organa Grada.

Član 21

Preduzeće je obavezno da preduzima mere na unapređenju rada i razvoja.

Unapređenje rada i razvoja Preduzeća zasniva se na dugoročnom i srednjoročnom planu rada i razvoja.

Član 22

Pojedina prava i obaveze između osnivača i preduzeća, u pogledu obavljanja delatnosti preduzeća, mogu se bliže urediti ugovorom, u skladu sa zakonom, koji zaključuju izvršni organ Grada i direktor Preduzeća.

VI STICANJE PRIHODA, RASPODELA DOBITI I POKRIĆE GUBITKA

Član 23

Preduzeće ostvaruje prihod i stiče dobit: obavljanjem svoje delatnosti za potrebe Grada, obavljanjem poslova za treća lica i iz drugih izvora u skladu sa zakonom.

Za obavljanje delatnosti Preduzeća za potrebe Grada, izvori finansiranja su:

- deo naknade za uređivanje građevinskog zemljišta,

- deo naknade za korišćenje građevinskog zemljišta,

- godišnja naknada za drumska motorna vozila, traktore i druga priključna vozila,

- zakupnina za građevinsko zemljište,

- posebni izvori sredstava za izgradnju javnih objekata čiji je investitor grad,

- drugi izvori u skladu sa zakonom, Odlukom o budžetu grada i drugim propisima.

Sredstva iz stava 2. ovog člana Grad prenosi Preduzeću, pod uslovima i dinamici utvrđenoj programima i propisima grada.

Za namene iz stava 1. ovog člana koriste se i druga sredstva koja Preduzeće ostvari u obavljanju svoje delatnosti.

Član 24

Prihodi i dobit se utvrđuju periodičnim i godišnjim obračunima na način i po postupku utvrđenom zakonom i drugim aktima o utvrđivanju i raspodeli prihoda i dobiti.

Član 25

Iznos koji ostaje po izmirenju obaveza, poreza i doprinosa, po izmirenju obaveza obaveznih zakonskih rezervi, po isplati obaveza prema zaposlenima kao i drugih obaveza utvrđenih zakonom i drugim propisima, predstavlja dobit Preduzeća.

Odluku o raspodeli dobiti Preduzeća, donosi Nadzorni odbor po predlogu Direktora, a uz saglasnost nadležnog organa osnivača.

Član 26

Ukoliko po godišnjem obračunu Preduzeće iskaže gubitak, Nadzorni odbor, u skladu sa važećim propisima donosi odluku o pokriću gubitka i dostavlja je osnivaču na saglasnost.

U Preduzeću se može obrazovati interna revizija, kao nezavisna delatnost i koja nije deo nijednog poslovnog procesa, a u svom radu odgovara direktoru Preduzeća. Zadatak internog revizora je da ocenjuje sistem finansijskog upravljanja i kontrole u odnosu na:upravljanje procenjenim rizikom od strane organa upravljanja Preduzeća, usklađenost poslovanja sa zakonima, aktima Preduzeća i ugovorima, pouzdanost i potpunost informacija, efektivnost, efikasnost i ekonomičnost poslovanja, zaštitu informacija i izvršenje programa poslovanja Preduzeća.

Poslove interne revizije iz stava 2. ovog člana obavlja lice koje je zaposleno u Preduzeću.

Član 27

Preduzeće se može zaduživati samo pod uslovom da je finansijski i kreditno sposobno da preuzme otplatu zajma.

Preduzeće se može kratkoročno zaduživati za finansiranje deficita tekuće likvidnosti koji nastaje usled neuravnoteženosti kretanja u prihodima i rashodima Preduzeća.

Preduzeće se može dugoročno zaduživati samo radi finansiranja ili refinansiranja kapitalnih investicionih rashoda predviđenih programom poslovanja, uz saglasnost osnivača.

Iznos neizmirenog dugoročnog zaduženja za kapitalne investicione rashode iz stava 3. ovog člana, ne može biti veći od 50% ukupno ostvarenih tekućih prihoda preduzeća u prethodnoj godini.

Iznos glavnice i kamate koji dospeva u svakoj godini na sva neizmirena dugoročna zaduživanja za kapitalne investicione rashode iz stava 3. ovog člana, ne može biti veći od 15% ukupno ostvarenih tekućih prihoda preduzeća u prethodnoj godini.

Preduzeće je obavezno da u cilju zaduženja pod najpovoljnijim tržišnim uslovima sprovede postupak javne nabavke, u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.

Bliži uslovi za zaduživanje, iz stava 3. ovog člana, biće definisani Pravilnikom koji donosi Gradsko veće.

VII PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOST PREDUZEĆA U PRAVNOM PROMETU

Član 28

Preduzeće danom unošenja u registar stiče svojstvo pravnog lica i posluje kao samostalni pravni subjekt.

Član 29

Preduzeće ima pravo da u pravnom prometu zaključuje ugovore, vrši druge pravne poslove i preduzima radnje u okviru pravne i poslovene sposobnosti.

Član 30

Preduzeće odgovara za svoje obaveze celokupnom svojom imovinom.

VIII ZASTUPANJE PREDUZEĆA

Član 31

Preduzeće zastupa, predstavlja i potpisuje direktor u skladu sa zakonom.

Statutom Preduzeća može se odrediti da pored direktora, Preduzeće zastupaju i druga lica.

Zastupnik preduzeća, može u okviru svojih ovlašćenja, uz saglasnost Nadzornog odbora, dati drugom licu pisano punomoćje za zastupanje Preduzeća.

Član 32

Direktor Preduzeća, uz saglasnost Nadzornog odbora, može određenom licu dati prokuru.

IX UPRAVLJANJE PREDUZEĆEM

Član 33

Upravljanje Preduzećem je jednodomno.

Član 34

Organi Preduzeća su:

1. Nadzorni odbor;

2. Direktor.

1. Nadzorni odbor

Član 35

Nadzorni odbor Preduzeća ima tri člana, od kojih se jedan član imenuje iz reda zaposlenih u Preduzeću.

Predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje i razrešava Skupština grada u skladu sa zakonom, ovom Odlukom i Statutom Preduzeća.

Mandat predsednika i članova Nadzornog odbora traje četiri godine.

Predstavnik zaposlenih predlaže se na način utvrđen Statutom Preduzeća.

Član 36

Za Predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:

1. da je punoletno i poslovno sposobno;

2. da ima stečeno visoko obrazovanje trećeg ili drugog stepena, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine;

3. da je stručnjak u jednoj ili više oblasti u okviru delatnosti preduzeća;

4. najmanje tri godine iskustva na rukovodećem položaju;

5. da poseduje stručnost iz oblasti finansija, prava ili korporativnog upravljanja;

6. da nije osuđivano na uslovnu ili bezuslovnu kaznu za krivična dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, kao i da mu nije izrečena mera bezbednosti zabrane obavljanja pretežne delatnosti preduzeća.

Lica iz stava 1. ovog člana dužna su da u postupku imenovanja dostave dokaze o ispunjenosti uslova iz stava 1. ovog člana (original ili overena fotokopija).

Član 37

Mandat Predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani ukoliko:

- Nadzorni odbor ne dostavi osnivaču na saglasnost godišnji program poslovanja,

- osnivač ne prihvati finansijski izveštaj Preduzeća,

- propuste da preduzmu neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja sumnje da odgovorno lice u Preduzeću deluje na štetu Preduzeća kršenjem direktorskih dužnosti, nesavesnim ponašanjem i na drugi način.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora mogu se razrešiti pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:

- Preduzeće ne ispuni godišnji program poslovanja ili ne ostvari ključne pokazatelje učinka.

Član 38

Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog Nadzornog odbora, odnosno imenovanja novog Predsednika ili člana Nadzornog odbora.

Član 39

Nadzorni odbor:

1. utvrđuje poslovnu strategiju i poslovne ciljeve Preduzeća i stara se o njihovoj realizaciji, donošenjem dugoročnog i srednjeročnog plana rada i razvoja;

2. usvaja Izveštaj o stepenu realizacije programa poslovanja;

3. donosi godišnji program poslovanja, uz saglasnost osnivača;

4. odlučuje o povećanju i smanjenju osnovnog kapitala uz saglasnost osnivača;

5. daje smernice direktoru za ostvarivanje poslovne politike Preduzeća;

6. nadzire rad direktora i vrši unutrašnji nadzor nad poslovanjem Preduzeća;

7. uspostavlja, odobrava i prati računovodstvo, unutrašnju kontrolu, finansijske izveštaje i politiku upravljanja rizicima;

8. utvrđuje finansijske izveštaje Preduzeća i dostavlja ih osnivaču radi davanja saglasnosti;

9. donosi Statut, uz saglasnost osnivača;

10. donosi druge opšte akte Preduzeća, u skladu sa ovom odlukom i Statutom;

11. donosi odluke neophodne za realizaciju odobrenih programa;

12. odlučuje o statusnim promenama i osnivanju drugih pravnih subjekata, uz saglasnost osnivača;

13. donosi odluku o utvrđivanju cena usluga Preduzeća, uz saglasnost nadležnog organa osnivača;

14. odlučuje o raspolaganju (pribavljanju i otuđenju) sredstvima koja su preneta u svojinu Preduzeća veće vrednosti, koja su u neposrednoj funkciji obavljanja pretežne delatnosti preduzeća, uz saglasnost nadležnog organa osnivača;

15. donosi investicione odluke;

16. odlučuje o ulaganju kapitala, uz saglasnost osnivača;

17. donosi akt o proceni vrednosti kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama ili udelima, kao i program i odluku o svojinskoj transformaciji uz saglasnost osnivača;

18. donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka, uz saglasnost osnivača;

19. odlučuje o davanju garancija, avala, jemstava, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa Preduzeća, uz saglasnost nadležnog organa osnivača;

20. odlučuje o raspolaganju akcijama i udelima Preduzeća uz saglasnost osnivača;

21. donosi akt o opštim uslovima za isporuku usluga uz saglasnost nadležnog organa osnivača;

22. odlučuje o poslovnoj saradnji i povezivanju sa drugim preduzećima, ustanovama i pravnim subjektima;

23. daje saglasnost direktoru za preduzimanje poslova ili radnji u skladu sa zakonom, Statutom i ovom odlukom;

24. zaključuje ugovor o radu sa direktorom preduzeća i odlučuje o drugim pitanjima vezanim za radno-pravni status direktora;

25. donosi poslovnik o svom radu;

26. daje saglasnost na Pravilnik o unutrašnjoj sistematizaciji i organizaciji radnih mesta u Preduzeću;

27. vrši druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom i propisima kojima se uređuje pravni položaj privrednih društava.

Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u Preduzeću.

Član 40

Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u skladu sa zakonom, na akte Nadzornog odbora preduzeća iz člana 39. saglasnost daje:

1. Skupština grada na akte iz tačaka 3, 4, 8, 9, 12, 16, 17, 18. i 20;

2. Gradsko veće na akt iz tačke 13, 19. i 21.

Na tačku 14. saglasnost daju:

- Gradsko veće kada se odlučuje o raspolaganju imovinom preduzeća vrednosti od 500.000,00 dinara do iznosa utvrđenog za nabavke male vrednosti u skladu Zakonom o javnim nabavkama;

- Skupština grada Kragujevca preko iznosa utvrđenog za nabavke male vrednosti u skladu Zakonom o javnim nabavkama.

Član 41

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.

Merila i kriterijumi za utvrđivanje visine naknade iz stava 1. ovog člana utvrđuju se posebnom odlukom Skupštine grada.

Visina naknade iz stava 1. ovog člana utvrđuje se rešenjem Skupštine grada, na osnovu izveštaja o stepenu realizacije programa poslovanja preduzeća i odluke iz stava 2. ovog člana.

2. Direktor

Član 42

Direktora Preduzeća imenuje i razrešava Skupština grada.

Direktor Preduzeća imenuje se na period od četiri godine, a na osnovu sprovedenog javnog konkursa.

Član 43

Za direktora Preduzeća imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:

1. da je punoletno i poslovno sposobno;

2. da je stručnjak u jednoj ili više oblasti u okviru delatnosti Preduzeća;

3. da ima visoko obrazovanje stečeno na studijama trećeg stepena (doktor nauka), drugog stepena (master akademske studije, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije, magistar nauka), odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine;

4. da ima najmanje tri godine radnog iskustva u struci ili na poslovima za koje je osnovano Preduzeće i najmanje jednu godinu na rukovodećim položajima;

5. da nije član organa političke stranke, odnosno da mu je određeno mirovanje u vršenju funkcije u organu političke stranke;

6. da nije osuđivan za krivično delo protiv privrede, pravnog saobraćaja i službene dužnosti;

7. da mu nije izrečena mere bezbednosti zabrane obavljanja delatnosti koja je pretežna delatnost preduzeća.

Statutom Preduzeća može se odrediti vrsta stručne spreme i drugi uslovi koje lice mora ispuniti da bi mogao biti imenovan za direktora preduzeća.

Direktor Preduzeća je javni funkcioner u smislu zakona kojim se reguliše oblast vršenja javnih funkcija.

Član 44

Direktor Preduzeća:

1. predstavlja i zastupa Preduzeće;

2. organizuje i rukovodi procesom rada;

3. vodi poslovanje Preduzeća;

4. odgovara za zakonitost rada Preduzeća;

5. predlaže godišnji program poslovanja i preduzima mere za njegovo sprovođenje;

6. predlaže finansijske izveštaje;

7. izvršava odluke Nadzornog odbora i učestvuje u njegovom radu;

8. predlaže investicione programe;

9. daje drugom licu pisano punomoćje za zastupanje Preduzeća, kao i prokuru uz saglasnost Nadzornog odbora;

10. donosi akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta uz saglasnost Nadzornog odbora;

11. donosi opšta i pojedinačna akta u oblasti rada i radnih odnosa;

12. vrši druge poslove određene zakonom, ovom odlukom i statutom preduzeća.

Član 45

Direktor Preduzeća imenuje se po sprovedenom javnom konkursu.

Javni konkurs sprovodi Komisija za imenovanja (u daljem tekstu: Komisija) koju obrazuje Skupština grada, u skladu sa Zakonom.

Komisija ima sekretara, koji učestvuje u radu Komisije, bez prava odlučivanja.

Sekretar Komisije stara se o sprovođenju izbornog postupka u skladu sa Zakonom i obavlja stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe Komisije.

Član 46

Sprovođenje javnog konkursa započinje donošenjem Odluke o sprovođenju javnog konkursa za imenovanje direktora Preduzeća, koju donosi Skupština grada, na predlog Gradskog veća.

Predlog iz stava 1. ovog člana može podneti i Nadzorni odbor Preduzeća preko Gradskog veća.

Izborni postupak sprovodi se u skladu sa Zakonom i posebnom odlukom Skupštine grada.

Član 47

Direktor Preduzeća zasniva radni odnos na određeno vreme.

Radni odnos direktora zasniva se ugovorom o radu, koji direktor zaključuje sa Nadzornim odborom.

Član 48

Direktor ima pravo na naknadu za rad koja ima karakter zarade.

Direktor ima pravo na stimulaciju u slučaju kada Preduzeće posluje sa pozitivnim poslovnim rezultatima.

Uslove i kriterijume za utvrđivanje visine stimulacije i odluku o isplati stimulacije donosi Skupština grada

Stimulacija ne može biti određena kao učešće u raspodeli dobiti, a posebno se iskazuje u okviru godišnjeg finansijskog izveštaja.

Član 49

Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom i razrešenjem u slučajevima i po postupku propisanim Zakonom.

Član 50

Suspenzija direktora primenjuje se u slučajevima predviđenim Zakonom.

Član 51

U Preduzeću se može imenovati vršilac dužnosti direktora, u slučajevima i po postupku predviđenim Zakonom, kao i u slučaju da Skupština grada, nakon sprovedenog konkursa u skladu sa Zakonom, ne prihvati predlog Komisije, na period koji nije duži od 6 meseci, a u naročito opravdanim slučajevima, radi sprečavanja nastanka materijalne štete, može biti imenovan na još jedan period od 6 meseci.

Vršioca dužnosti direktora imenuje Skupština grada.

X PROGRAMI POSLOVANJA I IZVEŠTAVANJE

Član 52

Za svaku kalendarsku godinu Preduzeće donosi godišnji program poslovanja (u daljem tekstu: Program) i dostavlja ga osnivaču radi davanja saglasnosti, najkasnije do prvog decembra tekuće godine za narednu godinu.

Program se smatra donetim kada na njega saglasnost da osnivač.

Program sadrži: planirane izvore prihoda i pozicije rashoda po namenama; planirani način raspodele dobiti Preduzeća, odnosno planirani način pokrića gubitka Preduzeća; elemente za celovito sagledavanje politike cena proizvoda i usluga, zarada i zapošljavanja u Preduzeću, koji se utvrđuje u skladu sa politikom projektovanog rasta zarada u javnom sektoru, koji utvrđuje Vlada za godinu za koju se program donosi; kriterijume za korišćenje sredstava za pomoć, sportske aktivnosti, propagandu i reprezentaciju, kao i kriterijume za određivanje naknade za rad predsednika i članova Nadzornog odbora.

Usvojeni Program iz stava 1. ovog člana dostavlja se ministarstvu obrazovanom za oblast u kojoj je delatnost za koju je osnovano Preduzeće, ministarstvu nadležnom za poslove trgovine, ministarstvu nadležnom za poslove rada, ministarstvu nadležnom za poslove finansija i ministarstvu nadležnom za poslove lokalne samouprave.

Član 53

Ukoliko Preduzeće ne donese Program iz člana 52. do početka kalendarske godine za koju se donosi, zarade se obračunavaju i isplaćuju na način i pod uslovima utvrđenim programom za prethodnu godinu sve do donošenja Programa u skladu sa članom 52. ove Odluke.

Član 54

Preduzeće, ukoliko koristi ili namerava da koristi subvencije ili drugu vrstu pomoći, dužno je da predloži poseban program koji sadrži vrstu i namenu pomoći, sa vremenski ograničenom i merljivom dinamikom povećanja efikasnosti i unutrašnjih promena koje će dovesti preduzeće u poziciju da može da posluje bez ovih oblika pomoći ili uz njihovo smanjenje.

Program iz stava 1. ovog člana donosi Nadzorni odbor i sastavni je deo Programa iz člana 52. ove Odluke.

Član 55

Preduzeće je dužno da ministarstvu nadležnom za poslove finansija, ministarstvu nadležnom za poslove trgovine, ministarstvu nadležnom za poslove rada i ministarstvu obrazovanom za oblast u kojoj je delatnost za koju je osnovano Preduzeće, dostavlja tromesečne izveštaje o realizaciji Programa.

Preduzeće je dužno da ministarstvu nadležnom za poslove finansija mesečno dostavlja izveštaj o rokovima izmirenja obaveza prema privrednim subjektima, utvrđenih zakonom kojim se određuju rokovi izmirenja novčanih obaveza u komercijalnim transakcijama.

Izveštaji iz stava 1. i 2. ovog člana dostavljaju se i nadležnoj gradskoj upravi.

XI JAVNOST U RADU

Član 56

Javnost u radu Preduzeća obezbeđuje se redovnim obaveštavanjem javnosti o programu rada Preduzeća i realizaciji programa, o revidiranim finansijskim godišnjim izveštajima, kao i o mišljenju ovlašćenog revizora na taj izveštaj, izveštaj o posebnim ili vanrednim revizijama, o sastavu Nadzornog odbora, o imenima direktora, o organizacionoj strukturi Preduzeća, kao i o načinu komunikacije sa javnošću.

Preduzeće je dužno da usvojeni godišnji program poslovanja, tromesečne izveštaje o realizaciji programa poslovanja, revidirane finansijske godišnje izveštaje, kao i mišljenje ovlašćenog revizora na te izveštaje, sastav i kontakte Nadzornog odbora i direktora, kao i druga pitanja od značaja za javnost, objavi na svojoj internet stranici.

XII ZAŠTITA NA RADU, BEZBEDNOST IMOVINE I ZAŠTITA I UNAPREĐENJE ŽIVOTNE SREDINE

Član 57

Organi preduzeća i zaposleni dužni su da organizuju obavljanje delatnosti na način koji osigurava bezbednost na radu, kao i da sprovode potrebne mere zaštite na radu, bezbednost imovine i zaštite i unapređenja životne sredine.

Član 58

Preduzeće je obavezno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine, kao i da preduzima mere na sprečavanju uzroka i otklanjanju štetnih posledica koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti životne sredine.

XIII POSLOVNA TAJNA

Član 59

Poslovnom tajnom smatraju se podaci čije bi saopštavanje trećem licu moglo naneti štetu Preduzeću, kao i podaci koji imaju ili mogu imati ekonomsku vrednost zato što nisu opšte poznati niti su lako dostupni trećim licima koja bi njihovim korišćenjem ili saopštavanjem mogla ostvariti ekonomsku korist i koji su od strane Preduzeća zaštićeni odgovarajućim merama u cilju čuvanja njihove tajnosti.

Poslovna tajna je i podatak koji je zakonom, drugim propisom ili aktom Preduzeća određen kao poslovna tajna.

Aktom Preduzeća kao poslovna tajna može se odrediti samo podatak koji ispunjava uslove iz stava 1. ovog člana.

Ne mogu se kao poslovna tajna odrediti svi podaci koji se odnose na poslovanje Preduzeća.

Akt iz stava 3. ovog člana donosi Nadzorni odbor na predlog direktora.

Direktor, članovi Nadzornog odbora i zaposleni u Preduzeću dužni su da čuvaju poslovnu tajnu Preduzeća, kao i posle prestanka tog svojstva u periodu od dve godine od dana prestanka tog svojstva.

Ne smatra se povredom dužnosti čuvanja poslovne tajne saopštavanje podataka čija je obaveza saopštavanja propisana zakonom, neophodna radi obavljanja poslova ili zaštite interesa Preduzeća i učinjena nadležnim organima ili javnosti isključivo u cilju ukazivanja na postojanje dela kažnjivog zakonom.

XIV STATUSNE PROMENE, PROMENE PRAVNE FORME PREDUZEĆA I OSNIVAČKA PRAVA

Član 60

Preduzeće se može spojiti sa drugim preduzećem (spajanje), podeliti na dva ili više preduzeća (podela) i promeniti pravnu formu u skladu sa zakonom, ovom odlukom i Statutom.

Preduzeće može osnovati zavisno društvo kapitala za obavljanje delatnosti iz predmeta svog poslovanja.

Odluku o osnivanju zavisnog društva kapitala iz stava 3. ovog člana donosi Upravni odbor Preduzeća, uz saglasnost Skupštine Grada Kragujevca.

XV AKTI PREDUZEĆA

Član 61

Opšti akti Preduzeća su: Statut, pravilnici i odluke kojima se na opšti način uređuju određena pitanja.

Statut je osnovni pravni akt Preduzeća, koji mora biti u saglasnosti sa zakonom i ovom odlukom.

Statut donosi Nadzorni odbor Preduzeća, većinom glasova od ukupnog broja članova.

Drugi opšti pravni akti Preduzeća moraju biti u saglasnosti sa Statutom.

Pojedinačni akti koje donose organi i ovlašćeni pojedinci u Preduzeću moraju biti u skladu sa zakonom, ovom odlukom, Statutom i drugim opštim aktima Preduzeća.

Statutom Preduzeća uređuju se: poslovno ime i sedište Preduzeća; delatnost Preduzeća; zastupanje; način raspoređivanja dobiti i pokriće gubitaka; rezerve; organi upravljanja Preduzećem i imenovanje, razrešenje i nadležnost organa upravljanja Preduzećem; opšti akti i način njihovog donošenja; prava, obaveze i odgovornost organa upravljanja Preduzećem; način statusnih promena Preduzeća; pečat i štambilj; zaštita životne sredine i druga pitanja značajna za rad i poslovanje Preduzeća i za ostvarivanje prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih u Preduzeću u skladu sa zakonom.

XVI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 62

Do donošenja Plana rada i razvoja i Programa poslovanja Preduzeća, primenjivani su akti Fondova, Odluka o budžetu grada i drugi propisi, koji su bili na snazi na dan početka rada Preduzeća.

Član 63

Obavezan je Upravni odbor Preduzeća da u roku od 15 dana od dana imenovanja donese Statut Preduzeća u skladu sa zakonom i ovom odlukom i dostavi ga na saglasnost nadležnom organu osnivaču.

Član 64

Preduzeće je počelo sa radom danom unošenja podataka u Registar i po ispunjenju uslova za obavljanje delatnosti u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 65

Dana 31.03.2005. godine prestali su sa radom: Društveni fond za uređivanje građevinskog zemljišta, Fond za lokalne i nekategorisane puteve i komunalnu delatnost na selu opštine Kragujevac i Specijalizovani društveni Fond za izgradnju sistema za prečišćavanje otpadnih voda i deponovanje otpadaka grada Kragujevca (u daljem tekstu: Fondovi).

Sva imovina (nepokretna i pokretna) Fondova, osim poslovnih prostorija iz člana 13. stav 1. alineja 2. ove Odluke, preneta je na osnivača, koji je po sačinjenim Bilansima stanja iz završnih računa Fondova, preneo na Preduzeće imovinu potrebnu za njegovu redovnu delatnost.

Pravni sledbenik Fondova je Preduzeće.

Danom početka rada Preduzeće je preuzelo sredstva, prava i obaveze Fondova, sve prihode Fondova iz sredstava budžeta Grada opredeljene Odlukom o budžetu Grada, kao i drugim odlukama organa Grada, odnosno sva potraživanja, zatečene ugovorne obaveze i prava Fondova prema trećim licima i ugovorne obaveze i prava prema JP "Direkcija za urbanizam i izgradnju Kragujevac".

Član 66

Fondovi su bili obavezni da sa 31.03.2005. godine, preko stručne službe, sastave završne račune i da po predaji završnih računa Upravi za javna plaćanja, prenesu celokupnu dokumentaciju Preduzeću.

JP "Direkcija za urbanizam i izgradnju Kragujevac", kao stručna služba Fondova, bila je u obavezi da po predaji završnih računa Fondova Upravi za javna plaćanja, dostavi Preduzeću kompletnu dokumentaciju (ugovore, plansku, finansijsku, urbanističku i drugu dokumentaciju) vezanu za poslovanje Fondova sa trećim licima i poslovanje Fondova sa JP "Direkcija za urbanizam i izgradnju Kragujevac", nakon čega je osnivač izvršio usaglašavanje međusobnih prava i obaveza Preduzeća i JP "Direkcija za urbanizam i izgradnju Kragujevac".

Član 67

Ova odluka stupa na snagu danom donošenja, a objavljena je u "Službenom listu grada Kragujevca".

 

Samostalni članovi Odluke o izmenama
Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Preduzeće za izgradnju grada Kragujevca"

("Sl. list grada Kragujevca", br. 38/2014)

Član 4

Obavezuje se Preduzeće da u roku od osam dana od dana stupanja na snagu ove odluke usaglasi Statut Preduzeća sa odredbama ove Odluke i dostavi ga nadležnom organu na saglasnost.

Član 5

Obavezuje se Odbor za normativna akta da izvrši pravno-tehničku redakciju i utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Preduzeće za izgradnju grada Kragujevca".

Član 6

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".

Napomene

Prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Preduzeće za izgradnju grada Kragujevca" sadrži:
1. Odluku o osnivanju Javnog preduzeća "Preduzeće za izgradnju grada Kragujevca" ("Službeni list grada Kragujevca", br. 19/13 - prečišćen tekst i 23/13 - ispravka),
2. Odluku o izmenama Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Preduzeće za izgradnju grada Kragujevca" ("Službeni list grada Kragujevca", br. 26/13).
Prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Preduzeće za izgradnju grada Kragujevca" ne sadrži:
1. Odredbe člana 62. Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Preduzeće za izgradnju grada Kragujevca" ("Službeni list grada Kragujevca", br. 19/13 - prečišćeni tekst) kojom je za vršioca dužnosti direktora preduzeća bila imenovana Mirjana Vulić, iz Kragujevca, do imenovanja direktora preduzeća, a najduže godinu dana, da je bila ovlašćena da preduzme sve neophodne radnje vezane za upis Preduzeća u Registar privrednih subjekata, koordinira rad sa tadašnjim direktorima Fondova, operacionalizuje poslove oko izrade Statuta Preduzeća i opštih akata i donese akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Preduzeću, uz saglasnost Upravnog odbora i nadležnog organa osnivača, kao i druga opšta i pojedinačna akta iz oblasti rada i radnih odnosa u skladu sa propisima koji regulišu ovu materiju i da obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, ovom odlukom i Statutom.
2. Odredbe Odluke o izmenama Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Preduzeće za izgradnju grada Kragujevca" ("Službeni list grada Kragujevca", br. 26/13) i to: člana 3. kojim se obavezuje Preduzeće da usaglasi Statut Preduzeća sa odredbama ove Odluke i dostavi ga nadležnom organu na saglasnost; člana 4. kojim se ovlašćuje direktor Preduzeća da izvrši upis promene podataka kod Agencije za privredne registre; člana 5. kojim se ovlašćuje Odbor za normativna akta da izvrši pravno-tehničku redakciju i utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Preduzeće za izgradnju grada Kragujevca" i člana 6. kojim je određeno da se ova Odluka objavljuje u "Službenom listu grada Kragujevca", a stupa na snagu danom donošenja.
U prečišćenom tekstu Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Preduzeće za izgradnju grada Kragujevca", saglasno Jedinstvenim metodološkim pravilima za izradu propisa ("Službeni glasnik RS", broj 21/10), izvršena je prenumeracija članova, a u poglavlju XVI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE, odredbe članova od 62. do 67. date su u prošlom vremenu obzirom da su deo prve Odluke o osnivanju Javnog preduzeća "Preduzeće za izgradnju grada Kragujevca" ("Službeni list grada Kragujevca", broj 5/05).