ODLUKA
O OSNIVANJU JAVNOG KOMUNALNOG PREDUZEĆA "PARKING SERVIS KRAGUJEVAC"

("Sl. list grada Kragujevca", br. 1/2014 - prečišćen tekst i 38/2014)

Član 1

Osniva se Javno komunalno preduzeće "Parking servis Kragujevac" u Kragujevcu, (u daljem tekstu: Preduzeće), radi obavljanja komunalne delatnosti upravljanja javnim parkiralištima na teritoriji naseljenog mesta Kragujevac.

Osnivač Preduzeća iz stava 1. ovog člana je Grad Kragujevac, sa sedištem u Kragujevcu, Trg slobode broj 3.

Član 2

Preduzeće se osniva i posluje i radi:

1. Obezbeđivanja trajnog obavljanja komunalne delatnosti upravljanja javnim parkiralištima koje obuhvata stvaranje i održavanje uslova za korišćenje javnih saobraćajnih površina i posebnih prostora određenih za parkiranje motornih vozila, kao i uklanjanje i premeštanje parkiranih vozila i postavljanje uređaja kojima se sprečava odvoženje vozila po nalogu nadležnog organa, u skladu sa zakonom i odlukom Skupštine grada;

2. razvoja i unapređivanja obavljanja delatnosti od opšteg interesa;

3. obezbeđivanja tehničko-tehnološkog i ekonomskog jedinstva sistema i usklađenosti njegovog razvoja;

4. sticanje dobiti;

5. ostvarivanja drugog zakonom utvrđenog interesa.

II POSLOVNO IME I SEDIŠTE

Član 3

Preduzeće posluje pod poslovnim imenom, čiji pun naziv glasi: Javno komunalno preduzeće "Parking servis Kragujevac" u Kragujevcu.

Skraćeno poslovno ime je: JKP "Parking servis", Kragujevac.

Član 4

Sedište Preduzeća je u Kragujevcu.

Adresa sedišta Preduzeća i adresa za prijem pošte je: Vojislava Kalanovića bb, Kragujevac.

Član 5

O promeni poslovnog imena i sedišta Preduzeća Odluku donosi Nadzorni odbor Preduzeća, uz saglasnost osnivača.

Član 6

Preduzeće ima svoj pečat, štambilj i znak koji sadrži poslovno ime i sedište Preduzeća.

Izgled i sadržina pečata, štambilja i znaka utvrđuje se Statutom Preduzeća.

Član 7

Preduzeće obavlja svoje poslovanje kao jedinstvena radna celina.

III DELATNOST

Član 8

Pretežna delatnost Preduzeća je: 52.21 - uslužne delatnosti u kopnenom saobraćaju.

Pored pretežne delatnosti Preduzeće obavlja i sledeće delatnosti:

45.20 - Održavanje i popravka motornih vozila

45.30 - Prodaja delova i pribora za motorna vozila

- Trgovina na malo motornim gorivima

46.77 - Trgovina na veliko otpacima i ostacima

47.99 - Ostala trgovina na malo izvan prodavnica

49.41 - Prevoz robe u drumskom saobraćaju

52.24 - Pretovar tereta, odnosno manipulacija teretom

52.10 - Skladišta i stovarišta

71.20 - Tehničko ispitivanje i analiza, odnosno periodično ispitivanje motornih vozila u pogledu bezbednosti na drumu, izdavanje sertifikata za motorna vozila

85.53 - Delatnost škola za vozače

96.09 - Ostale uslužne aktivnosti na drugom mestu nepomenute, aktivnost lica za naplatu parkiranja automobila

42.11 - Izgradnja puteva i autoputeva

- obuhvata bojenje i obeležavanje oznaka na putevima

- postavljanje ograda i saobraćajnih oznaka i sl.

43.21 - Postavljanje električnih instalacija

- obuhvata postavljanje instalacija ulične rasvete i električnih signala.

52.29 - Ostale prateće delatnosti u saobraćaju

O promeni delatnosti Preduzeća odluku donosi Nadzorni odbor Preduzeća, uz saglasnost osnivača.

Član 9

Preduzeće može bez upisa u registar da vrši i druge delatnosti koje služe obavljanju delatnosti koje je upisalo u sudski registar, u manjem obimu ili povremeno, ili koje doprinosi potpunijem iskorišćavanju kapaciteta i materijala koji se upotrebljava za vršenje upisane delatnosti.

III 1 OBRAZOVANJE OGRANKA

Član 9a)

Preduzeće može da obrazuje ogranak, kao organizacioni deo Preduzeća, za obavljanje delatnosti 85.53 - delatnost škola za vozače, u skladu sa zakonom.

Ogranak iz stava 1. ovog člana nema svojstvo pravnog lica, a u pravnom prometu istupa u ime, za račun i pod imenom Preduzeća uz navođenje da je reč o ogranku.

Ogranak iz stava 1. ovog člana ima pravo da u pravnom prometu zaključuje ugovore i preduzima druge pravne poslove i pravne radnje u okviru svog predmeta poslovanja.

Za obaveze ogranka prema trećim licima Preduzeće odgovara neograničeno.

Zastupnik ogranka je direktor Preduzeća.

Ogranak iz stava 1. ovog člana registruje se u registar privrednih subjekata kod Agencije za privredne registre, u skladu sa zakonom.

IV IMOVINA I OSNOVNI KAPITAL

Član 10

Preduzeće ima svoju imovinu kojom upravlja i raspolaže u skladu sa zakonom, ovom Odlukom i ugovorom.

Imovinu Preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava, koja su preneta u svojinu Preduzeća u skladu sa zakonom, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini.

Preduzeće za obavljanje delatnosti može koristiti i sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom, ovom Odlukom i ugovorom.

Po osnovu ulaganja sredstava u javnoj svojini grad Kragujevac stiče akcije i udele u Preduzeću i prava po osnovu tih akcija ili udela.

Član 11

Za osnivanje i početak rada Preduzeća, osnivač prenosi Preduzeću pokretne stvari u iznosu od 106.819,32 dinara (Prilog 1. Popis osnovnih sredstava i opreme) i novčana sredstva u visini od 4.480.000,00 dinara, koja će uplatiti na privremeni račun po sledećoj dinamici: iznos u visini od 2.130.000,00 din. do upisa u sudski registar, iznos u visini od 490.000,00 din. do kraja avgusta, iznos u visini od 490.000,00 din. do kraja septembra, iznos u visini od 490.000,00 din. do kraja oktobra, iznos u visini od 440.000,00 do kraja novembra i iznos u visini od 440.000,00 din. do kraja decembra 2003. god.

Član 12

Preduzeće ne može otuđiti imovinu veće vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja pretežne delatnosti Preduzeća, za čije je obavljanje osnovano, bez prethodne saglasnosti nadležnog organa osnivača.

Član 13

Osnovni kapital Preduzeća, koji je registrovan u registru privrednih subjekata kod Agencije za privredne registre, iznosi:

- Upisani novčani kapital:

4.586.819,92 RSD

- Uplaćeni novčani kapital:

2.130.000,00 RSD na dan 11.07.2003. godine.

V PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOSTI IZMEĐU PREDUZEĆA I OSNIVAČA

Član 14

Osnivač ima pravo upravljanja Preduzećem na način utvrđen Zakonom.

Član 15

Osnivač odgovara za obaveze Preduzeća samo u slučajevima propisanim Zakonom.

Član 16

U slučaju statusnih promena, prava i obaveze Preduzeća prenose se na pravne sledbenike.

Član 17

U slučaju poremećaja ili prekida u obavljanju delatnosti, usled više sile ili drugih razloga koji se nisu mogli predvideti, odnosno sprečiti, Preduzeće je dužno da bez odlaganja preduzme mere propisane zakonom i odlukom Gradskog veća, na predlog nadležne gradske uprave na otklanjanju uzroka poremećaja, odnosno prekida.

Član 18

U slučaju štrajka u Preduzeću se mora obezbediti minimum procesa rada u obavljanju delatnosti u skladu sa Zakonom i Odlukom Skupštine grada Kragujevca.

Član 19

U slučaju poremećaja u poslovanju Preduzeća, odnosno vršeći nadzor, Gradsko veće može preduzeti mere, u skladu sa Zakonom, kojima će obezbediti uslove za nesmetano funkcionisanje Preduzeća i obavljanje delatnosti za koje je Preduzeće osnovano.

Član 20

Ostala međusobna prava, obaveze i odgovornosti između osnivača i Preduzeća urediće se, u skladu sa Zakonom, posebnom Odlukom osnivača.

VI STICANJE PRIHODA, RASPODELA DOBITI I POKRIĆE GUBITKA

Član 21

Preduzeće ostvaruje prihod i stiče dobit obavljanjem svoje privredne delatnosti, prodajom usluga na tržištu (iz cene komunalnih i drugih usluga) i drugih izvora u skladu sa zakonom.

Izvori finansiranja su: subvencije iz budžeta od lokalnih komunalnih taksi, naknada za korišćenje javnih parkirališta za parkiranje vozila, naknada za odnošenje i čuvanje nepropisno parkiranih vozila, i drugih izvora u skladu sa zakonom, ovom odlukom i drugim aktima Skupštine grada Kragujevca.

Prihod iz budžeta, od lokalne komunalne takse za korišćenje javnih prostora za parkiranje drumskih motornih i priključnih vozila na uređenim i obeleženim mestima se usmerava Preduzeću kroz subvencije.

Član 22

Prihod i dobit se utvrđuju periodičnim i godišnjim obračunima na način utvrđen zakonom i opštim aktom o utvrđivanju i raspodeli prihoda i dobiti.

Član 23

Iznos koji ostaje po izmirenju obaveza, poreza i doprinosa iz dobiti, po izmirenju obaveznih zakonskih rezervi, po isplati obaveza prema zaposlenima iz Kolektivnog ugovora, predstavlja dobit Preduzeća.

Odluku o raspodeli dobiti, donosi Nadzorni odbor prilikom usvajanja godišnjeg obračuna, na predlog direktora Preduzeća.

Odluka o raspodeli dobiti Nadzornog odbora dostavlja se na saglasnost osnivaču.

Član 24

Ukoliko po godišnjem obračunu Preduzeće iskaže gubitak, Nadzorni odbor, u skladu sa važećim propisima donosi odluku o pokriću gubitka i dostavlja je osnivaču na saglasnost.

U Preduzeću se može obrazovati interna revizija, kao nezavisna delatnost i koja nije deo nijednog poslovnog procesa, a u svom radu odgovara direktoru Preduzeća. Zadatak internog revizora je da ocenjuje sistem finansijskog upravljanja i kontrole u odnosu na:upravljanje procenjenim rizikom od strane organa upravljanja Preduzeća, usklađenost poslovanja sa zakonima, aktima Preduzeća i ugovorima, pouzdanost i potpunost informacija, efektivnost, efikasnost i ekonomičnost poslovanja, zaštitu informacija i izvršenje programa poslovanja Preduzeća.

Poslove interne revizije iz stava 2. ovog člana obavlja lice koje je zaposleno u Preduzeću.

Član 25

Preduzeće se može zaduživati samo pod uslovom da je finansijski i kreditno sposobno da preuzme otplatu zajma.

Preduzeće se može kratkoročno zaduživati za finansiranje deficita tekuće likvidnosti koji nastaje usled neuravnoteženosti kretanja u prihodima i rashodima Preduzeća.

Preduzeće se može dugoročno zaduživati samo radi finansiranja ili refinansiranja kapitalnih investicionih rashoda predviđenih programom poslovanja, uz saglasnost osnivača.

Iznos neizmirenog dugoročnog zaduženja za kapitalne investicione rashode iz stava 3. ovog člana, ne može biti veći od 50% ukupno ostvarenih tekućih prihoda Preduzeća u prethodnoj godini.

Iznos glavnice i kamate koji dospeva u svakoj godini na sva neizmirena dugoročna zaduživanja za kapitalne investicione rashode iz stava 3. ovog člana, ne može biti veći od 15% ukupno ostvarenih tekućih prihoda Preduzeća u prethodnoj godini.

Preduzeće je obavezno da u cilju zaduženja pod najpovoljnijim tržišnim uslovima sprovede postupak javne nabavke, u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.

Bliži uslovi za zaduživanje, iz stava 3. ovog člana, biće definisani Pravilnikom koji donosi Gradsko veće.

VII PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOST PREDUZEĆA U PRAVNOM PROMETU

Član 26

Preduzeće posluje kao samostalni privredni subjekt.

Član 27

Preduzeće ima pravo da u pravnom prometu zaključuje ugovore i vrši druge pravne poslove i radnje u okviru svoje delatnosti.

Član 28

Preduzeće odgovara za svoje obaveze celokupnom svojom imovinom.

VIII ZASTUPANJE I PREDSTAVLJANJE

Član 29

Preduzeće zastupa, predstavlja i potpisuje direktor u skladu sa zakonom.

Preduzeće mogu zastupati i druga lica u skladu sa zakonom.

Član 30

Direktor Preduzeća, uz saglasnost osnivača, može određenom licu dati prokuru u skladu sa zakonom.

IX UPRAVLJANJE PREDUZEĆEM

Član 31

Upravljanje Preduzećem je jednodomno.

Član 32

Organi Preduzeća su:

1. Nadzorni odbor;

2. Direktor.

Nadzorni odbor

Član 33

Nadzorni odbor Preduzeća ima tri člana, od kojih se jedan član imenuje iz reda zaposlenih u Preduzeću.

Predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje i razrešava Skupština grada u skladu sa zakonom, ovom Odlukom i Statutom Preduzeća.

Mandat predsednika i članova Nadzornog odbora traje četiri godine.

Predstavnik zaposlenih predlaže se na način utvrđen statutom Preduzeća.

Član 34

Za Predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:

1. da je punoletno i poslovno sposobno;

2. da ima stečeno visoko obrazovanje trećeg ili drugog stepena, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine;

3. da je stručnjak u jednoj ili više oblasti u okviru delatnosti preduzeća;

4. najmanje tri godine iskustva na rukovodećem položaju;

5. da poseduje stručnost iz oblasti finansija, prava ili korporativnog upravljanja;

6. da nije osuđivano na uslovnu ili bezuslovnu kaznu za krivična dela protiv privrede, pravnog saobraćaja ili službene dužnosti, kao i da mu nije izrečena mera bezbednosti zabrane obavljanja pretežne delatnosti Preduzeća.

Lica iz stava 1. ovog člana dužna su da u postupku imenovanja dostave dokaze (original dokumenta ili overene fotokopije) o ispunjenosti uslova iz stava 1. ovog člana.

Član 35

Mandat Predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani ukoliko:

- Nadzorni odbor ne dostavi osnivaču na saglasnost godišnji program poslovanja,

- osnivač ne prihvati finansijski izveštaj Preduzeća,

- propuste da preduzmu neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja sumnje da odgovorno lice u Preduzeću deluje na štetu Preduzeća kršenjem direktorskih dužnosti, nesavesnim ponašanjem i na drugi način.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora mogu se razrešiti pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:

Preduzeće ne ispuni godišnji program poslovanja ili ne ostvari ključne pokazatelje učinka.

Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog Nadzornog odbora, odnosno imenovanja novog Predsednika ili člana Nadzornog odbora.

Član 36

Nadzorni odbor:

1. utvrđuje poslovnu strategiju i poslovne ciljeve Preduzeća i stara se o njihovoj realizaciji, donošenjem dugoročnog i srednjeročnog plana rada i razvoja;

2. usvaja izveštaj o stepenu realizacije programa poslovanja;

3. donosi godišnji program poslovanja, uz saglasnost osnivača;

4. odlučuje o povećanju i smanjenju kapitala, uz saglasnost osnivača;

5. vrši unutrašnji nadzor nad poslovanjem Preduzeća;

6. uspostavlja, odobrava i prati računovodstvo, unutrašnju kontrolu, finansijske izveštaje i politiku upravljanja rizicima;

7. utvrđuje finansijske izveštaje Preduzeća i dostavlja ih osnivaču radi davanja saglasnosti;

8. donosi Statut, uz saglasnost osnivača;

9. donosi druge opšte akte Preduzeća, u skladu sa ovom odlukom i Statutom;

10. odlučuje o statusnim promenama i osnivanju drugih pravnih subjekata, uz saglasnost osnivača;

11. donosi odluku o cenama i tarifni sistem za prodaju usluga, uz saglasnost nadležnog organa osnivača;

12. odlučuje o raspolaganju (pribavljanju i otuđenju) sredstvima koja su preneta u svojinu Preduzeća veće vrednosti, koja su u neposrednoj funkciji obavljanja pretežne delatnosti Preduzeća, uz saglasnost nadležnog organa osnivača;

13. donosi akt o opštim uslovima za isporuku usluga, uz saglasnost nadležnog organa osnivača;

14. odlučuje o ulaganju kapitala, uz saglasnost osnivača;

15. donosi akt o proceni vrednosti kapitala i iskazivanju tog kapitala u akcijama ili udelima, kao i program i odluku o svojinskoj transformaciji uz saglasnost osnivača;

16. donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka, uz saglasnost osnivača;

17. daje saglasnost direktoru za preduzimanje poslova ili radnji u skladu sa zakonom, Statutom i ovom Odlukom;

18. zaključuje ugovor o radu sa direktorom Preduzeća;

19. nadzire rad direktora;

20. donosi poslovnik o svom radu;

21. odlučuje o davanju garancija, avala, jemstava, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa Preduzeća, uz saglasnost nadležnog organa osnivača;

22. vrši druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom i propisima kojima se uređuje pravni položaj privrednih društava.

Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u Preduzeću.

Član 37

Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u skladu sa zakonom, na akte Nadzornog odbora Preduzeća iz člana 36. saglasnost daje:

1. Skupština grada Kragujevca na akte iz tačaka 3, 4, 7, 8, 10, 14, 15. i 16;

2. Gradsko veće na akte iz tačaka 11, 13. i 21.

Na tačku 12. saglasnost daju:

Gradsko veće kada se odlučuje o raspolaganju imovinom preduzeća vrednosti od 500.000,00 dinara do iznosa utvrđenog za nabavke male vrednosti u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama;

Skupština grada Kragujevca preko iznosa utvrđenog za nabavke male vrednosti u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama.

Član 38

Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.

Merila i kriterijumi za utvrđivanje visine naknade iz stava 1. ovog člana utvrđuju se posebnom odlukom Skupštine grada.

Visina naknade iz stava 1. ovog člana utvrđuje se rešenjem Skupštine grada, na osnovu izveštaja o stepenu realizacije programa poslovanja Preduzeća i odluke iz stava 2. ovog člana.

Direktor

Član 39

Direktora Preduzeća imenuje i razrešava Skupština grada.

Direktor Preduzeća imenuje se na period od četiri godine, a na osnovu sprovedenog javnog konkursa.

Član 40

Za direktora Preduzeća imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:

1. da je punoletno i poslovno sposobno;

2. da je stručnjak u jednoj ili više oblasti u okviru delatnosti Preduzeća;

3. da ima visoko obrazovanje stečeno na studijama trećeg stepena (doktor nauka), drugog stepena (master akademske studije, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije, magistar nauka), odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine;

4. da ima najmanje tri godine radnog iskustva u struci ili na poslovima za koje je osnovano preduzeće i najmanje jednu godinu na rukovodećim položajima;

5. da nije član organa političke stranke, odnosno da mu je određeno mirovanje u vršenju funkcije u organu političke stranke;

6. da nije osuđivan za krivično delo protiv privrede, pravnog saobraćaja i službene dužnosti;

7. da mu nije izrečena mera bezbednosti zabrane obavljanja delatnosti koja je pretežna delatnost Preduzeća;

Statutom Preduzeća može se odrediti vrsta stručne spreme i drugi uslovi koje lice mora ispuniti da bi mogao biti imenovan za direktora preduzeća.

Direktor Preduzeća je javni funkcioner u smislu zakona kojim se reguliše oblast vršenja javnih funkcija.

Član 41

Direktor Preduzeća:

1. predstavlja i zastupa Preduzeće;

2. organizuje i rukovodi procesom rada;

3. vodi poslovanje Preduzeća;

4. odgovara za zakonitost rada Preduzeća;

5. predlaže godišnji program poslovanja i preduzima mere za njegovo sprovođenje;

6. predlaže finansijske izveštaje;

7. izvršava odluke Nadzornog odbora i učestvuje u njegovom radu;

8. donosi pravilnik o unutrašnjoj organizaciji Preduzeća i sistematizaciji radnih mesta;

9. vrši druge poslove određene zakonom, ovom Odlukom i Statutom Preduzeća.

Član 42

Direktor Preduzeća imenuje se po sprovedenom javnom konkursu.

Javni konkurs sprovodi Komisija za imenovanja (u daljem tekstu: Komisija) koju obrazuje Skupština grada, u skladu sa zakonom.

Komisija ima sekretara, koji učestvuje u radu Komisije bez prava odlučivanja.

Sekretar Komisije stara se o sprovođenju postupka u skladu sa zakonom i obavlja stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe Komisije.

Član 43

Sprovođenje javnog konkursa započinje donošenjem odluke o sprovođenju javnog konkursa za imenovanje direktora Preduzeća, koju donosi Skupština grada, na predlog Gradskog veća.

Predlog iz stava 1. ovog člana može podneti i Nadzorni odbor Preduzeća preko Gradskog veća.

Izborni postupak sprovodi se u skladu sa zakonom i posebnom odlukom Skupštine grada.

Član 44

Direktor Preduzeća zasniva radni odnos na određeno vreme.

Radni odnos direktora zasniva se ugovorom o radu, koji direktor zaključuje sa Nadzornim odborom.

Član 45

Direktor ima pravo na naknadu za rad koja ima karakter zarade.

Direktor ima pravo na stimulaciju u slučaju kada Preduzeće posluje sa pozitivnim poslovnim rezultatima.

Uslove i kriterijume za utvrđivanje visine stimulacije i odluku o isplati stimulacije donosi Skupština grada.

Stimulacija ne može biti određena kao učešće u raspodeli dobiti, a posebno se iskazuje u okviru godišnjeg finansijskog izveštaja.

Član 46

Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom i razrešenjem u slučajevima i po postupku propisanim zakonom.

Član 47

Suspenzija direktora primenjuje se u slučajevima predviđenim zakonom.

Član 48

U Preduzeću se može imenovati vršilac dužnosti direktora, u slučajevima i po postupku predviđenim zakonom, kao i u slučaju da Skupština grada, nakon sprovedenog javnog konkursa za imenovanje direktora Preduzeća u skladu sa zakonom, ne prihvati predlog Komisije.

Vršilac dužnosti direktora, iz stava 1. ovog člana, može se imenovati na period koji nije duži od 6 meseci, a u naročito opravdanim slučajevima, radi sprečavanja nastanka materijalne štete, može biti imenovan na još jedan period od 6 meseci.

Vršioca dužnosti direktora imenuje Skupština grada.

IX 1 PROGRAM POSLOVANJA I IZVEŠTAVANJE

Član 49

Za svaku kalendarsku godinu Preduzeće donosi godišnji program poslovanja (u daljem tekstu: Program) i dostavlja ga osnivaču radi davanja saglasnosti, najkasnije do prvog decembra tekuće godine za narednu godinu.

Program se smatra donetim kada na njega saglasnost da osnivač.

Program sadrži: planirane izvore prihoda i pozicije rashoda po namenama; planirani način raspodele dobiti Preduzeća, odnosno planirani način pokrića gubitka Preduzeća; elemente za celovito sagledavanje politike cena proizvoda i usluga, zarada i zapošljavanja u Preduzeću, koji se utvrđuje u skladu sa politikom projektovanog rasta zarada u javnom sektoru, koji utvrđuje Vlada za godinu za koju se program donosi; kriterijume za korišćenje sredstava za pomoć, sportske aktivnosti, propagandu i reprezentaciju, kao i kriterijume za određivanje naknade za rad predsednika i članova Nadzornog odbora.

Usvojeni Program iz stava 1. ovog člana dostavlja se ministarstvu nadležnom za komunalne delatnosti, ministarstvu nadležnom za poslove trgovine, ministarstvu nadležnom za poslove rada, ministarstvu nadležnom za poslove finansija i ministarstvu nadležnom za poslove lokalne samouprave.

Član 50

Ukoliko Preduzeće ne donese Program iz člana 49. do početka kalendarske godine za koju se donosi, zarade se obračunavaju i isplaćuju na način i pod uslovima utvrđenim programom za prethodnu godinu sve do donošenja Programa u skladu sa članom 49. ove Odluke.

Član 51

Preduzeće, ukoliko koristi ili namerava da koristi subvencije ili drugu vrstu pomoći, dužno je da predloži poseban program koji sadrži vrstu i namenu pomoći, sa vremenski ograničenom i merljivom dinamikom povećanja efikasnosti i unutrašnjih promena koje će dovesti preduzeće u poziciju da može da posluje bez ovih oblika pomoći ili uz njihovo smanjenje.

Program iz stava 1. ovog člana donosi Nadzorni odbor i sastavni je deo Programa iz člana 49. ove Odluke.

Član 52

Preduzeće je dužno da ministarstvu nadležnom za poslove finansija, ministarstvu nadležnom za poslove trgovine, ministarstvu nadležnom za poslove rada i ministarstvu nadležnom za komunalne delatnosti, dostavlja tromesečne izveštaje o realizaciji Programa.

Preduzeće je dužno da ministarstvu nadležnom za poslove finansija mesečno dostavlja izveštaj o rokovima izmirenja obaveza prema privrednim subjektima, utvrđenih zakonom kojim se određuju rokovi izmirenja novčanih obaveza u komercijalnim transakcijama.

Izveštaji iz stava 1. i 2. ovog člana dostavljaju se i nadležnoj gradskoj upravi.

IX 2 JAVNOST U RADU

Član 53

Javnost u radu Preduzeća obezbeđuje se redovnim obaveštavanjem javnosti o programu rada Preduzeća i realizaciji programa, o revidiranim finansijskim godišnjim izveštajima, kao i o mišljenju ovlašćenog revizora na taj izveštaj, izveštaj i posebnim ili vanrednim revizijama, o sastavu Nadzornog odbora, o imenima direktora, o organizacionoj strukturi Preduzeća, kao i o načinu komunikacije sa javnošću.

Preduzeće je dužno da usvojeni godišnji program poslovanja, tromesečne izveštaje o realizaciji programa poslovanja, revidirane finansijske godišnje izveštaje, kao i mišljenje ovlašćenog revizora na te izveštaje, sastav i kontakte Nadzornog odbora i direktora, kao i druga pitanja od značaja za javnost, objavi na svojoj internet stranici.

X ZAŠTITA NA RADU, BEZBEDNOST IMOVINE I ZAŠTITA I UNAPREĐENJE ŽIVOTNE SREDINE

Član 54

Organi Preduzeća i zaposleni dužni su da organizuju obavljanje delatnosti na način koji osigurava bezbednost na radu, kao i da sprovode potrebne mere zaštite na radu bezbednosti imovine i zaštite i unapređenje životne sredine.

Član 55

Preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja štetne posledice koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti životne sredine.

XI POSLOVNA TAJNA

Član 56

Poslovnom tajnom smatraju se podaci čije bi saopštavanje trećem licu moglo naneti štetu Preduzeću, kao i podaci koji imaju ili mogu imati ekonomsku vrednost zato što nisu opšte poznati niti su lako dostupni trećim licima koja bi njihovim korišćenjem ili saopštavanjem mogla ostvariti ekonomsku korist i koji su od strane Preduzeća zaštićeni odgovarajućim merama u cilju čuvanja njihove tajnosti.

Poslovna tajna je i podatak koji je zakonom, drugim propisom ili aktom Preduzeća određen kao poslovna tajna.

Aktom Preduzeća kao poslovna tajna može se odrediti samo podatak koji ispunjava uslove iz stava 1. ovog člana.

Ne mogu se kao poslovna tajna odrediti svi podaci koji se odnose na poslovanje Preduzeća.

Akt iz stava 3. ovog člana donosi Nadzorni odbor na predlog direktora.

Direktor, članovi Nadzornog odbora i zaposleni u Preduzeću dužni su da čuvaju poslovnu tajnu Preduzeća, kao i posle prestanka tog svojstva u periodu od dve godine od dana prestanka tog svojstva.

Ne smatra se povredom dužnosti čuvanja poslovne tajne saopštavanje podataka čija je obaveza saopštavanja propisana zakonom, neophodna radi obavljanja poslova ili zaštite interesa Preduzeća i učinjena nadležnim organima ili javnosti isključivo u cilju ukazivanja na postojanje dela kažnjivog zakonom.

XII STATUSNE PROMENE I PROMENA OBLIKA PREDUZEĆA

Član 57

U toku poslovanja Preduzeće može vršiti statusne promene (spajanje, pripajanje, podela i sl.), kao i promenu oblika u skladu sa zakonom i ovom Odlukom.

XII 1 OPŠTI AKTI PREDUZEĆA

Član 58

Opšti akti Preduzeća su Statut, pravilnici i drugi akti kojima se na opšti način uređuju određena pitanja.

Statut je osnovni opšti akt Preduzeća.

Drugi opšti akti Preduzeća moraju biti u saglasnosti sa Statutom.

Član 59

Statutom Preduzeća uređuju se: poslovno ime i sedište Preduzeća; delatnost Preduzeća; zastupanje; način raspoređivanja dobiti i pokriće gubitaka; rezerve; organi upravljanja Preduzećem i imenovanje, razrešenje i nadležnost organa upravljanja Preduzećem; opšti akti i način njihovog donošenja; prava, obaveze i odgovornost organa upravljanja Preduzećem; način statusnih promena Preduzeća; pečat i štambilj; zaštita životne sredine i druga pitanja značajna za rad i poslovanje Preduzeća i za ostvarivanje prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih u Preduzeću u skladu sa zakonom.

XIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 60

Preduzeće je počelo sa radom po upisu u sudski registar i po ispunjenju uslova za obavljanje delatnosti u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Do ispunjenja uslova iz stava 1. ovog člana, komunalnu delatnost uređenja i održavanja javnih garaža i javnih prostora za parkiranje, kao i odnošenje i čuvanje nepropisno parkiranih vozila obavljala je JKP "Niskogradnja".

Član 61

Za vršioca dužnosti direktora Preduzeća, bio je imenovan Zoran Tenjević dipl. ing. maš.

Mandat vršioca dužnosti direktora, trajao je do imenovanja direktora Preduzeća, a najduže do jedne godine.

Član 62

Vršilac dužnosti direktora Preduzeća, bio je ovlašćen je da preduzme sve neophodne radnje vezane za upis u sudski registar kod Trgovinskog suda u Kragujevcu u roku od 30. dana, od dana stupanja na snagu ove Odluke.

Član 63

Obavezan je Upravni odbor Preduzeća, da u roku od sedam dana od dana stupanja na snagu ove Odluke, donese Statut Preduzeća i dostavi ga nadležnom organu osnivača na saglasnost.

Član 64

Preduzeće je preuzelo dvanaest zaposlenih JKP "Niskogradnja" koji su radili na poslovima odnošenja i čuvanja nepropisno parkiranih vozila i sa njima zasnovalo radni odnos na neodređeno vreme.

Spisak zaposlenih iz člana 1. dostavila je JKP "Niskogradnja".

Član 65

Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja, a objaviće se u "Službenom listu grada Kragujevca".

 

Samostalni članovi Odluke o izmenama
Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Parking servis Kragujevac"

("Sl. list grada Kragujevca", br. 38/2014)

Član 3

Obavezuje se Preduzeće da u roku od osam dana od dana stupanja na snagu ove Odluke usaglasi Statut Preduzeća sa odredbama ove Odluke i dostavi ga nadležnom organu na saglasnost.

Član 4

Ovlašćuje se Odbor za normativna akta da izvrši pravno-tehničku redakciju i utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Parking servis Kragujevac".

Član 5

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".

Napomene

Prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Parking servis Kragujevac" sadrži:
1. Odluku o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Parking servis Kragujevac" ("Službeni list grada Kragujevca", br. 19/13 - prečišćen tekst) i
2. Odluku o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Parking servis Kragujevac" ("Službeni list grada Kragujevca", br. 34/13).
Prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Parking servis Kragujevac" ne sadrži odredbe:
- članova 4.,5., 6. i 7. Odluke o izmenama i dopunama Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Parking servis Kragujevac" ("Službeni list grada Kragujevca", br. 34/13) kojima je uređeno i to: članom 4. Odluke obavezano je Preduzeće da usaglasi Statut Preduzeća sa odredbama ove Odluke i dostavi ga nadležnom organu na saglasnost; članom 5. ovlašćen je direktor Preduzeća da izvrši upis promene podataka kod Agencije za privredne registre; članom 6. ovlašćen je Odbor za normativna akta da izvrši pravno-tehničku redakciju i utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o osnivanju Javnog komunalnog preduzeća "Parking servis Kragujevac" i članom 7. je uređeno da ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".