PROGRAM
RADA ZIMSKE SLUŽBE

("Sl. list grada Niša", br. 91/2014)

I - Rešenjem Gradonačelnika Grada Niša broj 3767/2014-01 od 03.11.2014. godine obrazovan je Operativni štab zimske službe (u daljem tekstu: Štab). Članovi Štaba su predstavnici: Uprave za komunalne delatnosti, energetiku i saobraćaj; Uprave za imovinu i inspekcijske poslove; Republičkog hidrometeorološkog zavoda; JP Direkcija za izgradnju grada Niša; Ministarstva unutrašnjih poslova - Policijska uprava Niš; MO-Odeljenje za vanredne situacije grada Niša; JKP "Parking-servis" Niš; Vojska Srbije; AD "Železnice Srbije" Sekcija za infrastrukturu čvora Niš; JP PTT saobraćaja "Srbije" - RJ Niš; ED "Jugoistok" DOO Niš-ogranak "Elektrodistribucija" Niš; NIS AD Novi Sad, Blok promet, Regionalni centar Niš; "Niška Mlekara" AD Niš; "Žitopek" AD Niš; JKP "Naisus" Niš; Zavoda za hitnu medicinsku pomoć Niš; JKP Direkcija za javni prevoz grada Niša, kao i izvođača radova zimske službe: JKP "Mediana" Niš, preduzeća koje će obavljati poslove na zimskom održavanju puteva na teritoriji Grada Niša i preduzeće TRACE PZP "NIŠ" AD NIŠ.

II - Štab otpočinje sa radom pre početka zimske sezone i vrši analizu stanja, priprema, usvaja operativne programe, stanje mehanizacije, zaliha posipnog materijala, raspored dežurstva i slično. U periodu zimske sezone Štab se sastaje u skladu sa potrebama, a za vreme akcije čišćenja i elementarnih nepogoda svakodnevno.

III - Održavanje svih lokalnih puteva je u nadležnosti JP Direkcija za izgradnju grada Niša, a radove izvodi preduzeće koje će obavljati poslove na zimskom održavanju puteva na teritoriji Grada Niša.

IV - Održavanje državnih puteva D-I i D-II je u nadležnosti JP "Putevi Srbije" Beograd, a izvođač radova je preduzeće TRACE PZP "NIŠ" AD NIŠ.

V - Održavanje svih ulica, trotoara, parkinga i ostalih javnih površina vrši JKP "Mediana" Niš u okviru programa javne higijene.

VI - Održavanje površina ispred objekata individualnog i kolektivnog stanovanja, kao i poslovnih objekata vrše njihovi vlasnici, odnosno korisnici, a ispred društvenih stambenih i poslovnih objekata stanari i odgovorno lice za poslovne objekte.

VII - JP "Putevi Srbije" Beograd, Grad Niš i JP Direkcija za izgradnju grada Niša, odgovorni su ukoliko na vreme ne obezbede sredstva i ne sačine ugovore za zimsko održavanje sa preciznim planovima, a najkasnije do 15. novembra tekuće godine za nastupajući zimski period.

Preduzeća koja vrše održavanje odgovorna su za kvalitet zimskog održavanja u predviđenom roku i usvojenom planu. Ukoliko su za izvođenje radova na zimskom održavanju potrebna dodatna sredstva, ista se mogu naknadno ugovoriti.

Redovna dežurstva u preduzećima zaduženim za zimsko održavanje obavezno se uvode svake godine u periodu od 15. novembra tekuće do 31. marta naredne godine, a u slučaju potrebe i pre i posle navedenog roka, što će Štab utvrđivati posebnom naredbom.

VIII - Preduzeća koja vrše održavanje dužna su da se pridržavaju ovog Programa i usvojenih operativnih programa, kao i posebnih propisa iz ove oblasti.

Ako se pri intenzivnijim i dužim padavinama i vejavicama na svim saobraćajnicama ne može održavati stalna prohodnost sa raspoloživom mehanizacijom i sredstvima, prioritet obezbeđenja prohodnosti imaće ulice koje se nalaze u I i II stepenu prioriteta operativnog Programa JKP "Mediana" Niš i lokalni putevi koji se nalaze u I stepenu prioriteta operativnog Programa preduzeća koje izvodi radove na zimskom održavanju puteva na teritoriji Grada Niša.

U slučaju ledene kiše Štab zimske službe preduzima posebne mere, s obzirom da ovakva situacija dobija karakter elementarne nepogode.

Ukoliko se vremenska situacija i dalje pogoršava, ovaj Štab se pridodaje Štabu za zaštitu od elementarnih i drugih većih nepogoda.

IX - U cilju pravovremenog delovanja i što efikasnijeg rada, sve javne površine u gradu podeljene su u zavisnosti od dinamike saobraćaja i neposredne važnosti na pet stepenova prioriteta, prema sledećim kriterijumima:

1. U I stepen prioriteta svrstavaju se glavne saobraćajnice u gradu, prilaz zdravstvenim objektima i Novom groblju.

2. U II stepen prioriteta svrstavaju se ulice kojima prolaze preostale linije gradskog saobraćaja, glavni prilazi pojedinim naseljima, prilazi obdaništima i školama i prilazi objektima za organizovano snabdevanje građana.

3. U III stepen prioriteta svrstavaju se glavne saobraćajnice na području mesnih kancelarija.

4. U IV stepen prioriteta svrstavaju se bitne ulice za normalno odvijanje saobraćaja na području mesnih kancelarija.

5. U V stepen prioriteta svrstavaju se ostale ulice u gradu, sa izgrađenim kolovoznim zastorom.

IXa - Lokalni putevi se dele u kategorije prioriteta prema stepenu opterećenja javnim saobraćajem.

X - U slučaju većih kvarova na sistemu elektro i PTT vodova Štab donosi odgovarajuće odluke i sinhronizuje svoje akcije sa odgovarajućim preduzećima, radi što bržeg otklanjanja prekida, odnosno uspostavljanja saobraćaja.

XI - U slučaju nedostatka materijala za posipanje ili goriva, čišćenje puteva obavlja će se isključivo mehaničkim putem, osim mostova, raskrsnica i većih uspona, gde će se koristiti i sredstva za posipanje.

Kod ulica bulevarskog tipa, čišćenje će se obavljati tako da se obezbedi prohodnost samo po jednoj saobraćajnoj traci za svaki smer kretanja.

U slučaju ledene kiše ili mogućnosti zaleđivanja kolovoza, obavezno koristiti posipni materijal na ulicama koje se nalaze u I i II stepenu prioriteta i lokalnim putevima iz I stepena prioriteta.

XII - Štab će kod svakog zasedanja doneti plan i raspored snabdevanja objekata osnovnim životnim namirnicama i o tome odmah obavestiti sredstva javnog informisanja.

XIII - Planovi i programi za zimsko održavanje moraju da sadrže podatke o odgovornom licu, obim dežurstva i opreme, stepen prioriteta, naziv i površine saobraćajnica, način čišćenja u redovnim i vanrednim prilikama, potrebna finansijska sredstva, količine i lokacije deponija materijala za posipanje i snabdevanje pogonskim gorivom, dežurne remontne radionice za opravku mehanizacije i veze sa Štabom.

Za svako područje održavanja određuje se vođa ekipe sa zamenikom, njihove adrese i broj telefona u stanu i na radnom mestu, a za prigradska područja i naselja Program mora da sadrži i kooperanta.

Prelaz sa jednog na drugi stepen spremnosti vrši se po operativnom programu preduzeća, a u izuzetnim slučajevima isti određuje Štab zimske službe.

XIV - Članovima Štaba i angažovanim radnicima investitora i izvođača, radne obaveze nastale u vezi sa radom u štabu definišu se posebnim odlukama, bez obzira na poslove koje redovno obavljaju.

XV - Štab zimske službe mora da obezbedi koordinaciju rada sa nadležnim republičkim organom na održavanju državnih puteva D-I i D-II na području grada Niša.

XVI - Zadužuje se nadležni inspekcijski organ da izvrši kontrolu ispravnosti i spremnosti voznog parka za zimsku sezonu i to kod "Niška mlekara" AD Niš, "Žitopek" AD Niš i Zavoda za hitnu medicinsku pomoć Niš.

XVII - Dežurni štabovi zimske službe JKP "Mediana" Niš, preduzeća koje izvodi radove na zimskom održavanju puteva na teritoriji Grada Niša i preduzeća TRACE PZP "NIŠ" AD NIŠ obavezni su da svakog dana do 700 imaju u potpunosti sređene podatke o situaciji na putevima. Od 700 do 730 sati moraju podneti izveštaj Operativnom štabu.

Za dežurne u popodnevnoj smeni prikupljanje i sređivanje podataka je svakodnevno do 1800 sati, a obaveštavanje Štaba je do 1830.

Dežurni smene je obavezan da dostavi tačnu i blagovremenu informaciju o stanju na putevima sredstvima javnog informisanja, JKP Direkcija za javni prevoz grada Niša, kao i Centru za osmatranje i obaveštavanje.

XVIII - Nadzorne službe i odgovorna lica obavezni su da neprekidno sarađuju sa izvođačima na terenu i Operativnim štabom zimske službe, radi kvalitetnijeg održavanja i pravilnog obračunavanja troškova zimskog održavanja.

XIX - Saglasnost na Program rada zimske službe daje Gradonačelnik Grada Niša.