PRAVILNIKO POPUNJAVANJU IZVRŠILAČKIH RADNIH MESTA I POLOŽAJA U ADMINISTRATIVNOJ KANCELARIJI DRŽAVNOG VEĆA TUŽILACA("Sl. glasnik RS", br. 12/2012 i 132/2014) |
Ovim pravilnikom bliže se uređuje popunjavanje izvršilačkih radnih mesta i položaja u Administrativnoj kancelariji Državnog veća tužilaca (u daljem tekstu: Administrativna kancelarija), način formiranja, sastav i poslovi konkursne komisije, stručne osposobljenosti, znanja i veštine koje se ocenjuju u izbornom postupku i način njihove provere, kao i merila za izbor na radna mesta u Administrativnoj kancelariji.
II POPUNA IZVRŠILAČKOG RADNOG MESTA
Popuna upražnjenog izvršilačkog radnog mesta može se izvršiti premeštajem zaposlenog unutar Administrativne kancelarije, po odluci predsednika Državnog veća tužilaca (u daljem tekstu: Veće).
Ako se radno mesto ne popuni premeštajem unutar Administrativne kancelarije, može se sprovesti postupak preuzimanja državnog službenika iz drugog državnog organa.
Ako se radno mesto ne popuni premeštajem unutar Administrativne kancelarije niti premeštajem po osnovu sporazuma o preuzimanju, može da se sprovede interni konkurs na kome mogu da učestvuju državni službenici iz drugih državnih organa.
Predsednik Veća odlučuje iz kojih državnih organa državni službenici mogu da učestvuju na internom konkursu.
Ako interni konkurs nije sproveden ili nije uspeo, sprovodi se javni konkurs.
Interni konkurs za popunu upražnjenog izvršilačkog radnog mesta oglašava se na oglasnoj tabli Veća, na internet prezentaciji Veća i na drugi način koji odredi predsednik Veća.
Rok za podnošenje prijava je osam dana od dana oglašavanja internog konkursa na oglasnoj tabli Veća.
Ako se upražnjeno izvršilačko radno mesto ne popuni premeštajem unutar Administrativne kancelarije, premeštajem po osnovu sporazuma o preuzimanju ili ako interni konkurs nije sproveden ili nije uspeo, raspisuje se javni konkurs.
Javni konkurs obavezno se sprovodi za prijem pripravnika.
Javni konkurs se objavljuje na internet prezentaciji Veća, na internet prezentaciji Službe za upravljanje kadrovima, na portalu e-uprave, na oglasnoj tabli Veća, internet prezentaciji i periodičnom izdanju oglasa Nacionalne službe za zapošljavanje.
Rok za podnošenje prijava je osam dana od dana oglašavanja javnog konkursa u periodičnom izdanju oglasa Nacionalne službe za zapošljavanje.
Popuna položaja u Administrativnoj kancelariji vrši se na osnovu internog ili javnog konkursa, s tim što će se javni konkurs raspisati ako interni konkurs nije uspeo.
Pravo učešća na internom konkursu imaju državni službenici iz Administrativne kancelarije i državni službenici iz drugih državnih organa.
Veće odlučuje iz kojih državnih organa državni službenici mogu da učestvuju na javnom konkursu.
Odredbe čl. 3. i 5. ovog pravilnika, koje se odnose na način oglašavanja internog i javnog konkursa i rok za podnošenje prijava, primenjuju se i na popunu položaja u Administrativnoj kancelariji.
Radi sprovođenja internog i javnog konkursa, pre oglašavanja, u Veću se obrazuje konkursna komisija.
Konkursna komisija ima predsednika i dva člana.
Predsednika i članove konkursne komisije za popunu položaja imenuje Veće, iz reda svojih članova.
Predsednika i članove konkursne komisije za popunu izvršilačkog radnog mesta i prijem pripravnika imenuje iz reda državnih službenika predsednik Veća, na predlog sekretara Veća.
Sastav konkursne komisije za popunu izvršilačkog radnog mesta i prijem pripravnika određuje se prema uslovima za rad na radnom mestu koje se popunjava, a koji su predviđeni aktom o sistematizaciji radnih mesta u Administrativnoj kancelariji, vodeći pri tome računa da jedan član konkursne komisije bude neposredni rukovodilac unutrašnje jedinice u kojoj se popuna, odnosno prijem vrši, dok ostali članovi konkursne komisije treba da imaju najmanje isti stepen obrazovanja, stručnih sposobnosti, znanja i veština kao i kandidat u izbornom postupku.
Predsednik i članovi konkursne komisije, nakon što pregledaju prijave prispele na interni ili javni konkurs, dužni su da daju pismenu izjavu predsedniku Veća da li oni ili sa njima povezana lica imaju interes za sprovođenje konkursa, odnosno da kod njih ne postoji sukob interesa.
Krugom povezanih lica sa članovima konkursne komisije smatraju se bračni ili vanbračni drug, čak i ako su brak ili vanbračna zajednica prestali, srodnici po krvi u pravoj liniji do bilo kog stepena srodstva, u pobočnoj liniji i tazbini zaključno sa drugim stepenom srodstva, lica sa kojim je član konkursne komisije u odnosu staratelja, usvojioca, usvojenika ili hranitelja, kao i lica čija delatnost može imati uticaja na nepristrasno i odgovorno obavljanje izbornog postupka ili na imovno stanje članova konkursne komisije.
V STRUČNE OSPOSOBLJENOSTI, ZNANJA I VEŠTINE KOJE SE VREDNUJU U IZBORNOM POSTUPKU
Stručne osposobljenosti kandidata konkursna komisija vrednuje u izbornom postupku ocenjujući sposobnost kandidata da uspešno i kvalitetno obavlja poslove radnog mesta koje se popunjava, polazeći od uslova iz oglasa, odnosno opisa radnog mesta iz akta o sistematizaciji radnih mesta.
Znanje kandidata se vrednuje tako što se proverava poznavanje organizacije i rada javnih tužilaštava i Veća, stručno znanje kandidata iz oblasti rada na tom radnom mestu, kao i znanje stranog jezika, ukoliko je to uslov za radno mesto.
Veštine kandidata konkursna komisija vrednuje ceneći stepen obučenosti za rad na računaru, veštinu komunikacije, logičkog i analitičkog rezonovanja, elokvencije, rukovođenja, kreativnosti, organizatorske sposobnosti, kao i druge veštine prethodno utvrđene od strane konkursne komisije kao potrebne za obavljanje poslova na tom radnom mestu.
VI NAČIN PROVERE STRUČNIH OSPOSOBLJENOSTI, ZNANJA I VEŠTINA I MERILA ZA IZBOR NA RADNA MESTA
Stručne osposobljenosti, znanja i veštine mogu se proveravati pismeno i usmeno.
Ako se popunjava izvršilačko radno mesto, konkursna komisija će u saradnji sa državnim službenikom koji je zadužen za kadrove u Administrativnoj kancelariji, prethodno odrediti koje se stručne osposobljenosti, znanja i veštine vrednuju, kao i način na koji se one proveravaju, i u oglasu će obavestiti kandidate o tome.
Ako se popunjava položaj, konkursna komisija će prethodno pribaviti mišljenje predsednika Veća koje se stručne osposobljenosti, znanja i veštine vrednuju, kao i način na koji se one proveravaju, i u oglasu će obavestiti kandidate o tome.
U izbornom postupku za prijem pripravnika ne proverava se stručna osposobljenost.
Stručne osposobljenosti, znanja i veštine kandidata, konkursna komisija prvenstveno proverava usmeno, na osnovu obavljenog razgovora.
Konkursna komisija dužna je da pre početka razgovora odredi koji su joj podaci o kandidatima potrebni i pitanja koja se kandidatima postavljaju.
Svim kandidatima se postavljaju ista pitanja i po istom redosledu.
Ukoliko su joj neophodna dodatna objašnjenja ili obaveštenja, konkursna komisija može da postavi i dodatna pitanja.
Ako konkursna komisija odluči da se u izbornom postupku pismeno proveravaju stručne osposobljenosti, znanja i veštine, razgovor sa kandidatom obavlja se posle pismene provere.
Kada konkursna komisija odluči da je za popunjavanje upražnjenog radnog mesta celishodna pismena provera stručnih osposobljenosti, znanja i veština o tome će obavestiti predsednika Veća i u oglasu kandidata.
Pismena provera stručnih osposobljenosti, znanja i veština može biti u obliku testa ili pismenog rada.
Ako se u obliku testa vrši provera stručnih osposobljenosti i znanja, kandidati odgovaraju na pitanja tako što biraju jedan od više ponuđenih odgovora u testu koji je prethodno sastavila konkursna komisija.
Provera veština vrši se putem standardizovanih testova nadležnih strukovnih organizacija ili neposredno, izuzev veštine komunikacije koja se proverava samo neposredno.
Veština rada na računaru proverava se uvidom u dokaz o poznavanju rada na računaru ili praktičnim radom na računaru, ukoliko kandidat ne poseduje dokaz.
Provera putem pismenog rada sprovodi se samo izuzetno, o čemu će kandidat biti obavešten u oglasu.
Pismeni rad zahteva kratku analizu i izvođenje zaključka na temu koju odredi konkursna komisija i kao način provere stručnih osposobljenosti, znanja i veština sprovodi se u slučaju kada konkursna komisija proceni da je za kvalitet rada na radnom mestu koje se popunjava izuzetno potrebna veština logičkog i analitičkog rezonovanja.
Kada se vrši prijem pripravnika test i pismeni rad nisu dozvoljeni.
Ako se u izbornom postupku znanje proverava testom, rezultat kandidata vrednuje se tako što se određuje procenat tačnih odgovora.
Samo kandidati sa više od 50% tačnih odgovora mogu da budu pozvani na razgovor i učestvuju dalje u izbornom postupku.
Ako se u izbornom postupku veštine proveravaju standardizovanim testom, ocene su "zadovoljava" i "ne zadovoljava", u skladu sa ocenama organizacije koja je taj test izradila.
Ako se u izbornom postupku veštine proveravaju neposredno, ocene su "zadovoljava" i "ne zadovoljava", prema kriterijumima koje konkursna komisija unapred odredi.
Samo kandidati čije su veštine vrednovane ocenom "zadovoljava" mogu da budu pozvani na razgovor i učestvuju dalje u izbornom postupku.
Ako se u izbornom postupku kao način provere koristi pismeni rad, rad kandidata vrednuju pojedinačno predsednik i svaki član konkursne komisije ocenom "zadovoljava", "delimično zadovoljava" i "ne zadovoljava", prema kriterijumima koje konkursna komisija unapred odredi.
U daljem toku izbornog postupka mogu da učestvuju samo kandidati čiji su pismeni rad predsednik i oba člana konkursne komisije vrednovali ocenom "zadovoljava" ili "delimično zadovoljava".
U usmenom razgovoru svaki član konkursne komisije vrednuje ocenama od 1 do 3 odgovore kandidata na pitanja koja su mu postavljena, prema kriterijumima koje konkursna komisija unapred odredi.
Ocenom 3 vrednuje se kandidat koji u potpunosti ispunjava zahteve za izbor na radno mesto, ocenom 2 vrednuje se kandidat koji delimično ispunjava zahteve za izbor na radno mesto, a ocenom 1 vrednuje se kandidat koji nije ispunio zahteve za izbor na radno mesto.
Rezultat kandidata utvrđuje se tako što se izračunava prosečna vrednost ocena kojima je kandidat vrednovan, pri čemu se prosečna ocena računa samo onom kandidatu koji je od svih članova konkursne komisije vrednovan ocenom 2 ili 3.
Prilikom vrednovanja kandidata koji konkurišu na položaj, dodatno se vrednuje i sadržina prijave za konkurs (poslovi koje je kandidat prethodno obavljao, podaci o odgovornosti na tim poslovima, podaci o stručnom usavršavanju i posebnim oblastima znanja), a za kandidate - državne službenike u Administrativnoj kancelariji posebno se vrednuju dotadašnji rezultati u radu.
Konkursna komisija i ova dodatna merila vrednuje ocenama od 1 do 3.
Nakon vrednovanja svih kandidata primenom utvrđenih merila, konkursna komisija sačinjava listu.
Ako više kandidata ima jednaki rezultat, prednost imaju oni sa boljim rezultatima na pismenoj proveri znanja i stručnih osposobljenosti (prvo dopunsko merilo) i boljim rezultatom ostvarenim na proveri veština (drugo dopunsko merilo).
Sa prva tri kandidata koja su postigla najbolji rezultat konkursna komisija može da ponovi razgovor, kako bi odredila koji od njih najviše odgovara zahtevima radnog mesta.
Listu kandidata za popunu izvršilačkog radnog mesta konkursna komisija dostavlja predsedniku Veća i sekretaru Veća.
Listu kandidata za popunu položaja konkursna komisija dostavlja predsedniku Veća, radi utvrđivanja predloga za postavljenje za položaj.
Nakon razmatranja dostavljene liste, predsednik Veća utvrđuje predlog kandidata za postavljenje na položaj i upućuje ga Veću.
Ako predsednik Veća utvrdi da nijedan kandidat sa liste ne zadovoljava, obavestiće o tome Veće, uz dostavljanje obrazloženih razloga za svakog kandidata sa liste.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Samostalni član Pravilnika o izmenama i dopunama
Pravilnika o popunjavanju izvršilačkih radnih mesta i položaja u Administrativnoj kancelariji Državnog veća tužilaca
("Sl. glasnik RS", br. 132/2014)
Član 3
Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".