PROTOKOL

O SARADNJI IZMEĐU UPRAVE ZA AGRARNA PLAĆANJA PRI MINISTARSTVU POLJOPRIVREDE, ŠUMARSTVA I VODOPRIVREDE SRBIJE, FRANSAGRIMER, NACIONALNA AGENCIJA ZA POLJOPRIVREDNE I MORSKE PROIZVODE I AGENCIJE ZA USLUGE I PLAĆANJA FRANCUSKE

("Sl. glasnik RS - Međunarodni ugovori", br. 17/2014)

Protokol o saradnji
Između
Uprave za agrarna plaćanja pri Ministarstvu poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede

Hajduk Veljkova 4-6
15000 Šabac - Srbija
koju zastupa
gdin Vladislav KRSMANOVIĆ,
direktor
i
FransAgriMer, Nacionalna agencija za poljoprivredne i morske proizvode

12 rue Henri Rol-Tangu TSA 20002
93555 MONTREJ cedex - Francuska
koju zastupa gdin Erik ALEN,
direktor
i
Agencije za usluge i plaćanja
Sis, 2 Ru d Maupas, 87040 Limož Cedex
01 - Francuska
koju zastupa gdin Edvard JOSA,
predsednik - direktor

Ugovorne strane su se dogovorile o sledećem:

Član 1

Sadržaj

FransAgriMer i Agencija za usluge i plaćanja sprovode aktivnosti direktnih plaćanja poljoprivrednim proizvođačima u okviru prvog stuba Zajedničke poljoprivredne politike (ZPP) i plaćanja za mere ruralnog razvoja u okviru drugog stuba ZPP.

Uprava za agrarna plaćanja pri Ministarstvu poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Srbije sprovodi programe pomoći poljoprivredi i pripreme za upravljanje pretpristupnim evropskim fondovima iz oblasti poljoprivrede.

Na osnovu administrativnog sporazuma potpisanog 2. marta 2012. između francuskog i srpskog Ministarstva poljoprivrede, koji se odnosi na podršku u procesu evropskih integracija Srbiji, dati protokol o saradnji ima za cilj da definiše odnose između ugovornih strana prilikom sprovođenja programa tehničke saradnje u oblasti mera ruralnog razvoja, kao i za administrativnu organizaciju.

Član 2

Međusobne obaveze

Ugovorne strane se obavezuju na određivanje sadržaja tehničke saradnje i zajedničko definisanje godišnjeg plana aktivnosti koji sadrži jednu ili više tematskih aktivnosti, kao što su:

- Tehnički, organizacioni, zakonodavni, proceduralni i administrativni aspekti koji se odnose na pripremu i implementaciju mera iz 2. stuba ZPP-a (ruralni razvoj)

- Dijagnostika i razmene iz oblasti administrativne organizacije: istraživanje administrativnih postupaka i sredstava rada, organizacija agencije sa različitih aspekata, sa ciljem da se izvrši procena kapaciteta i kontinuirano usavršavanje.

- Saradnja u oblasti informacionih tehnologija.

Član 3

Administrativna organizacija

Ugovorne strane će napraviti godišnji plan aktivnosti precizirajući započete teme, aktivnosti koje treba sprovesti, načine sprovođenja kao i finansijska sredstva koja su potrebna za njihovo sprovođenje.

Za pojedine aktivnosti, u kontekstu stalnih razmena među ugovornim stranama, a u zavisnosti od teme koja se obrađuje, redovno će se organizovati seminari. Za svaki seminar, ugovorne strane će pripremiti smernice precizirajući broj stručnjaka koji učestvuje, temu seminara i detaljan program rada.

Za pripremu seminara, ugovorne strane će poslati pitanja koja se odnose na relevantne teme, dve nedelje pre susreta.

Nakon svake aktivnosti, ugovorne strane će napraviti zajednički izveštaj o sprovedenim aktivnostima.

Član 4

Kontakt

Za koordinaciju aktivnosti vezanih za organizaciju seminara biće zadužene organizacione jedinice zadužene za međunarodnu saradnju pri svakoj od navedenih institucija, u saradnji sa kvalifikovanim stručnjacima.

Uprava za agrarna plaćanja

Pomoćnik direktora za komunikaciju sa Evropskom komisijom

Bojan Živadinović

Tel.: 00 381 15 367 501

e-mejl: bzivadinovic@minpolj.gov.rs

FransAgriMer

Uprava za poljoprivredne sektore i međunarodnu saradnju, Služba za evropske i međunarodne aktivnosti, Odeljenje za strategiju i evropsku i međunarodnu saradnju

Siril Švajcer

Tel.: 00 33 1 73 30 23 89

e-mejl: cyrille.schweizer@franceagrimer.fr

Agencije za usluge i plaćanja

Odeljenje za evropsku i međunarodnu saradnju i istraživanja

Emanuel de Laroš

Tel.: 0033 1 73 02 18 50

e-mejl: emmanuel.de-laroche@asp-public.fr

Član 5

Načini finansiranja

5.1 Saradnja finansirana iz bilateralnih izvora

Uprava za agrarna plaćanja, FransAgriMer i Agencija za usluge i plaćanja preuzimaju troškove putovanja i boravka svojih stručnjaka.

5.2 Saradnja finansirana iz evropskih izvora

Za sprovođenje srednjoročnih i dugoročnih aktivnosti saradnje, ugovorne strane se obavezuju na pronalaženje najadekvatnijeg načina finansiranja pri evropskim programima.

Za svaki projekat će se istražiti ostali mogući izvori finansiranja (međuministarski konkursi, podrška Ambasada, itd.)

Član 6

Trajanje

Dati protokol sklapa se na period od dve godine počevši od dana potpisivanja i može se produžiti svake naredne godine aneksom protokolu, koji potpisuju sve tri ugovorne strane.

Aktivnosti koje su već odobrene automatski produžuju protokol do njihovog završetka.

Protokol se potpisuje u tri originalna primerka, na francuskom i srpskom jeziku.

Potpisnici se obavezuju na pregovore u najkraćem roku u slučaju sporova unutar ovog protokola.

Sastavljeno u tri primerka, dana 21. februara 2013. u Parizu.

Za Upravu
za agrarna plaćanja
Pour la Direction des
paiements agraires

Za FransAgriMer
Pour FranceAgriMer

Za Agenciju za
usluge i plaćanje
Pour l’Agence de
Services et de
Paiement

 

 

 

Vladislav
KRSMANOVIĆ
direktor

Eric ALLAIN
Directeur Général

Edward JOSSA,
Président - Directeur Général