ODLUKA

O USLOVIMA I NAČINU KORIŠĆENJA PODSTICAJNIH SREDSTAVA U POLJOPRIVREDI U 2014. GODINI

("Sl. list grada Čačka", br. 5/2014 i 15/2014)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom uređuju se uslovi i način korišćenja podsticajnih sredstava u poljoprivredi u 2014. godini.

Član 2

Sredstva za podsticanje razvoja poljoprivrede (u daljem tekstu: sredstva) koriste se za:

- finansijsku podršku poljoprivrednim proizvođačima u pokretanju, obnavljanju i unapređenju poljoprivredne proizvodnje, u cilju osavremenjavanja tehnologije proizvodnje poljoprivrednih proizvođača i prilagođavanja standarda i kvaliteta tržištu EU;

- sufinansiranje rada organizacija koje se bave matičnom evidencijom i selekcijom u stočarstvu;

- druge svrhe u skladu sa ovom Odlukom.

Član 3

Sredstva za ostvarivanje ciljeva iz člana 2. ove Odluke obezbeđuju se u budžetu grada Čačka i koriste se u skladu sa finansijskim planom Gradske uprave za lokalni ekonomski razvoj koji donosi Gradonačelnik.

Član 4

Pravo na podsticajna sredstava ostvaruje se na osnovu objavljenog konkursa.

Odluku o raspisivanju konkursa donosi Komisija za dodelu podsticajnih sredstava u poljoprivredi (u daljem tekstu: Komisija).

Konkurs se objavljuje u lokalnim sredstvima javnog informisanja.

Član 5

Komisiju obrazuje Gradonačelnik.

Komisiju čine predsednik i 6 članova, od kojih su predsednik i 3 člana iz reda odbornika i 3 člana iz reda istaknutih stručnjaka poljoprivredne proizvodnje.

Komisija donosi Poslovnik o svom radu.

Član 6

Komisija je dužna da podnosi godišnji izveštaj o efektima dodele podsticajnih sredstava Skupštini grada Čačka.

Član 7

Odluku o dodeli podsticajnih sredstava donosi Gradonačelnik na predlog Komisije.

Član 8

Visinu sredstava za finansijsku podršku po jednom zahtevu utvrđuje Gradonačelnik na predlog Komisije u zavisnosti od nivoa obezbeđenih sredstava za ove namene u budžetu Grada, za koji se traži podrška, kao i broja korisnika.

Član 9

Pravne, administrativne i druge stručne poslove u realizaciji ove odluke obavlja Gradska uprava za lokalni ekonomski razvoj grada Čačka.

II PRAVA I OBAVEZE KORISNIKA

Član 10

Korisnici podsticajnih sredstava imaju obavezu da dostave tačne podatke i verodostojne dokaze uz prijavu.

Korisnici su u obavezi da namenski upotrebe dodeljena sredstva o čemu će voditi računa Komisija u saradnji sa Gradskom upravom za lokalni ekonomski razvoj.

U slučaju nenamenskog korišćenja, korisnici su u obavezi da u celosti vrate dodeljena sredstva.

Član 11

Međusobna prava i obaveze grada Čačka i korisnika podsticajnih sredstava uređuju se ugovorom.

III USLOVI I NAČIN KORIŠĆENJA PODSTICAJNIH SREDSTAVA

1) Finansijska podrška poljoprivrednim proizvođačima u pokretanju, obnavljanju i unapređenju poljoprivredne proizvodnje, u cilju osavremenjavanja tehnologije proizvodnje poljoprivrednih proizvođača i prilagođavanja standarda i kvaliteta tržištu EU

Član 12

Pravo na finansijsku podršku imaju:

- poljoprivredni proizvođači i članovi njihovog domaćinstva koji se bave poljoprivrednom proizvodnjom pod uslovom da:

- je poljoprivredno gazdinstvo upisano u Registar poljoprivrednih gazdinstava sa aktivnim statusom u skladu sa Pravilnikom o načinu i uslovima upisa i vođenja Registra poljoprivrednih gazdinstava.

- su nosioci ili članovi poljoprivrednog gazdinstva sa prebivalištem na teritoriji grada Čačka, upisani u registar poljoprivrednih gazdinstava po osnovu prava svojine odnosno zakupa poljoprivrednog zemljišta koje se nalazi na teritoriji grada Čačka i koji se bave poljoprivrednom proizvodnjom.

Član 13

Finansijska podrška koristi se za:

1. Povrtarsku proizvodnju:

- plastenici i staklenici - od 30% do 50% od vrednosti investicije;

- oprema za plasteničku i stakleničku proizvodnju (za zagrevanje, hlađenje i drugo) - od 30% do 50% od vrednosti investicije;

2. Stočarsku proizvodnju:

- laktofrizi (kapaciteta 100 - 2.000 l.) - od 30% do 50% od vrednosti investicije;

- muzilice, hranilice, pojilice i slično - od 30% do 50% od vrednosti investicije;

- mešaone stočne hrane - od 30% do 50% od vrednosti investicije;

- kupovina kvalitetnog priplodnog materijala radi unapređenja genetskog potencijala u govedarstvu, ovčarstvu, kozarstvu, svinjarstvu i živinarstvu - od 30% do 50% od vrednosti investicije;

- kupovina kvalitetnog materijala za tov u govedarstvu, ovčarstvu, kozarstvu, svinjarstvu i živinarstvu - od 30% do 50% od vrednosti investicije;

- subvencionisanje čuvanja kvalitetne ženske teladi - od 30% do 50% od tržišne investicije;

- kupovina matice, košnica, opreme i drugo u pčelarstvu - od 30% do 50% od vrednosti investicije;

- podsticajne mere u ribarstvu - od 30% do 50% od vrednosti investicije;

3. Voćarsku proizvodnju:

- mašine i oprema za zaštitu bilja (traktori, freze, tarupi, atomizeri, prskalice, skafander i slično) - od 30% do 50% od vrednosti investicije;

- nabavka sadnog materijala - od 30% do 50% od vrednosti investicije;

- nabavka protivgradnih mreža i oprema za podizanje iste - od 30% do 50% od vrednosti investicije;

4. Ratarsku proizvodnju:

- nabavka mašina, opreme i slično u ratarstvu (traktori, freze, tarupi, atomizeri, prskalice, skafander i slično) - od 30% do 50% od vrednosti investicije;

5. Prerađivačke kapacitete:

- mini hladnjače, sušare - od 30% do 50% od vrednosti investicije;

- oprema za preradu voća, povrća, meda, mleka, mesa (pakerice, vakumirke, kalibratori i slično) - od 30% do 50% od vrednosti investicije;

6. Kopanje bunara, oprema za navodnjavanje poljoprivrednih kultura i slično

- kopanje bunara, oprema za navodnjavanje poljoprivrednih kultura i slično - od 30% do 50% od vrednosti investicije;

Kada se radi o kopanju bunara, podizanju mini akumulacija, podizanju protivgradnih mreža, mini hladnjača i sušara, imajući u vidu moguću vrednost investicija, podsticaj će se realizovati uz svu prateću dokumentaciju (razne dozvole) potrebnu za realizaciju uz prethodni izveštaj nadležne komisije o stepenu izgrađenosti ili obavljenih radova. Uz podneti zahtev i ostalu dokumentaciju dostaviti predračun ili obračun utrošenih sopstvenih sredstava.

7. Izgradnja mini akumulacije, opreme za navodnjavanje poljoprivrednih kultura i slično

- izgradnja mini akumulacije, opreme za navodnjavanje poljoprivrednih kultura i slično - od 30% do 50% od vrednosti investicije;

8. Podsticajna sredstva za organsku proizvodnju

- podsticajna sredstva za organsku proizvodnju (pokrivanje dela troškova kontrole i sertifikacije) - od 30% do 50% od vrednosti investicije;

9. Podsticajna sredstva za osiguranje useva, plodova i životinja

- podsticajna sredstva za osiguranje useva, plodova i životinja - od 30% do 40% od vrednosti osiguranja.

Član 14

Podsticajna sredstva koristiće se kao direktna, bespovratna podsticajna sredstva usmerena isključivo na registrovana poljoprivredna gazdinstva.

Iznos bespovratnih sredstava ne može da bude veći od 4.000.00 EUR u dinarskoj protivvrednosti (po srednjem kursu NBS) na dan odlučivanja po podnetom zahtevu po jednom registrovanom poljoprivrednom gazdinstvu.

Podsticajna sredstva se mogu koristiti samo po jednom osnovu u toku godine, a uslov za korišćenje pored drugih kriterijuma koji će biti navedeni u konkursnoj dokumentaciji je da podnosilac zahteva nema neizmirenih obaveza prema budžetu grada Čačka u momentu podnošenja zahteva, i da u poslednje 2 godine nije bio korisnik podsticajnih sredstava, osim ako je ostvario pravo na podsticajna sredstva u 2012. godini za nabavku semenske pšenice.

Član 15

Nakon zaključenja ugovora o dodeli podsticajnih sredstava u poljoprivredi, poljoprivredni proizvođači pristupaju realizaciji aktivnosti prikazanih u konkursnom obrascu koje prati finansijska dokumentacija od tog perioda realizacije.

Član 16

Konkurs za finansijsku podršku sadrži:

- uslove za dodelu sredstava,

- dokaze koji se prilažu uz zahtev,

- rok za podnošenje zahteva,

- rok do kada će učesnici konkursa biti obavešteni o rezultatima konkursa,

- druge podatke i dokaze od značaja za ostvarivanje prava na finansijsku podršku u skladu sa ovom Odlukom.

Član 17

Prijava na konkurs se podnosi Komisiji.

Uz prijavu se podnosi:

1) popunjen konkursni obrazac sa obaveznim potpisom podnosioca,

- dokaz o vlasništvu ili drugom načinu korišćenja obradivog poljoprivrednog zemljišta (list nepokretnosti, ugovor o zakupu ili biljna struktura),

2) potvrda o registraciji poljoprivrednog gazdinstva (aktivan status),

- potvrda nadležnih poreskih organa da je podnosilac prijave izmirio dospele poreze, doprinose i druge javne dažbine,

- original polisa osiguranja izdata od strane društva za osiguranje kod koga je registrovano poljoprivredno gazdinstvo osiguralo useve, plodove i životinje, sa dokumentacijom koja se prilaže uz zahtev za izdavanje polise osiguranja, ukoliko je zahtev podnet za podsticajna sredstva za osiguranje useva, plodova i životinja,

- potvrda o izvršenom plaćanju ukupne premije osiguranja, ukoliko je zahtev podnet za podsticajna sredstva za osiguranje useva, plodova i životinja,

3) druge dokaze koje utvrdi Komisija kao uslov za dodelu finansijske podrške.

2) Sufinansiranje rada organizacija koje se bave matičnom evidencijom i selekcijom u stočarstvu

Član 18

Pravo na sufinansiranje rada organizacija koje se bave matičnom evidencijom i selekcijom u stočarstvu imaju pravna lica registrovana za poslove selekcije i matične evidencije u stočarstvu.

Član 19

Konkurs za sufinansiranje rada organizacija koje se bave matičnom evidencijom i selekcijom u stočarstvu sadrži:

- uslove za dodelu sredstava,

- dokaze koji se prilažu uz zahtev,

- rok za podnošenje zahteva,

- rok do kada će učesnici konkursa biti obavešteni o rezultatima konkursa,

- druge podatke i dokaze od značaja za ostvarivanje prava na sufinansiranje rada organizacija koje se bave matičnom evidencijom i selekcijom u skladu sa ovom Odlukom.

Član 20

Prijava na konkurs se podnosi Komisiji.

Uz prijavu se podnosi:

- popunjen konkursni obrazac sa obaveznim potpisom i pečatom podnosioca,

- rešenje nadležnog ministarstva za obavljanje poslova selekcije i matične evidencije u stočarstvu,

- ugovor sa regionalnom savetodavnom stručnom službom o sprovođenju poslova matične evidencije i selekcije.

IV ZAVRŠNE ODREDBE

Član 21

Ova odluka stupa na snagu osmog dana, od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Čačka".