PRAVILNIKO REGISTRU ADMINISTRATIVNIH POSTUPAKA I SPROVOĐENJU PRINCIPA ANALIZE EFEKTA PROPISA("Sl. list grada Novog Pazara", br. 8/2014) |
Pravilnik o Registru administrativnih postupaka i sprovođenju principa analize efekata propisa (u daljem tekstu: Pravilnik), bliže uređuje pravila i način rada, registraciju upisa, izmene ili brisanja administrativnih postupaka iz Registra administrativnih postupaka (u daljem tekstu: Registar), primena principa analiza efekata kod sprovođenja administrativnih postupaka, nadležnost Radnog tela za regulatornu reformu i sprovođenje principa analize efekata propisa (u daljem u tekstu: Regulatorno telo), kao i druga pitanja od značaja za rad Registra.
Cilj donošenja Pravilnika jeste utvrđivanje obaveznih pravila rada Registra kako bi se:
1. obezbedila pravna sigurnost poslovnim subjektima i građanima prilikom podnošenja zahteva, kao i u postupku odlučivanja po zahtevima,
2. obezbedila bolja saradnja gradskih uprava i Odeljenja sa strankama kod sprovođenja administrativnih postupaka i donošenja opštih pravnih akata,
3. obezbedilo donošenje kvalitetnijih opštih pravnih akata u budućnosti.
Administrativni postupak u smislu ovog Pravilnika, obuhvata postupak rešavanja predmeta od momenta podnošenja podneska stranke do davanja, odnosno dostavljanja odgovora, konačnog odlučivanja od strane nadležnog organa ili drugog načina konačnog postupanja po podnesku stranke.
Administrativni postupak obuhvata: sva rešenja, dozvole, odobrenja, potvrde, licence, ovlašćenja, procene, ustupanja, postupke u kojima je propisano plaćanje takse ili naknade, obaveštenja stranaka u organizacionim jedinicima (odeljenje/odsek/grupa) koja su potrebna za obavljanje delatnosti odnosno za ostvarenje njihovih prava i drugi postupci koji se sprovode po podnesku stranke.
Registar predstavlja elektronsku bazu svih podataka koji se odnose na administrativne postupke koji se sprovode u organizacionim jedinicama gradskih uprava Grada Novog Pazara. Registar se objavljuje na zvaničnom sajtu Grada Novog Pazara, http:/www.novipazar.rs/.
Svi administrativni postupci uprave koji proističu iz delokruga poverenih ili izvornih poslova, moraju biti registrovani u Registru.
Administrativni postupak se uvek primenjuje u skladu sa elementima administrativnog postupka koji su dati u Registru.
Elementi administrativnog postupka sadržani u Registru su:
1. Naziv administrativnog postupka
2. Registracioni broj administrativnog postupka
3. Naziv organizacione jedinice koja sprovodi postupak i odlučuje o administrativnom postupku
4. Adresa, broj telefona / faksa, elektronska adresa ili bilo koji drugi način na koji zainteresovani subjekti mogu dostaviti zahtev za sprovođenje administrativnog postupka ili dobiti druge informacije o administrativnom postupku od ovlašćene organizacione jedinice
5. Oblast (delatnost) na koju se administrativni postupak odnosi
6. Svrha administrativnog postupka
7. Pravni osnov
8. Iznos takse i / ili naknade koje se plaćaju prilikom podnošenja zahteva, u toku postupka odnosno nakon donošenja odluke, broj računa i poziv na broj na koji se uplaćuje iznos
9. Informacije (podaci) koje je stranka dužna da dostavi prilikom podnošenja zahteva
10. Dokumentacija koju je stranka dužna da dostavi uz zahtev
11. Rok za pregled predmeta
12. Rok za rešavanje potpunog predmeta
13. Obrazac zahteva, ukoliko je propisan republičkim aktom, a ostale obrasce zahteva generiše softver na osnovu podataka koji se unose u bazu podataka.
14. Vreme važenja akta koji se donosi (ukoliko postoji vremensko ograničenje).
Regulatorno telo, rad Registra i sprovođenje principa analize efekata propisa
Regulatorno telo se stara o radu Registra i odgovorno je za:
a. tačnost i pravovremeno unošenje podataka,
b. održavanje Registra,
c. registraciju upisa, izmene ili brisanja administrativnih postupaka,
d. sprovođenje principa analize efekata propisa,
e. poštovanje pravila i procedura rada Registra.
Regulatorno telo obavlja i stručne poslove vezane za registraciju upisa, izmene ili brisanje administrativnih postupaka.
Regulatorno telo će obavezno proveriti da li su kod određivanja elemenata administrativnog postupka, bliže opisanih u članu 5. Pravilnika, a koji su dati u jedinstvenom obrascu za registraciju, primenjeni principi analize efekata.
Princip analize efekata u smislu ovog pravilnika, predstavlja ocenu uticaja administrativnih postupaka na poslovne subjekte i to:
• administrativnog postupka izvedenog iz nacrta novog/izmenjenog gradskog propisa ili
• administrativnog postupka koji se primenjuje na osnovu republičkog propisa.
Organizaciona jedinica koja sprovodi administrativni postupak dužna je da, kod registracije upisa novog ili izmene postojećeg administrativnog postupaka, primenjuje principe analize efekata.
Pri registraciji upisa odnosno izmena administrativnog postupka, Regulatorno telo razmatra da li su sprovedeni principi analize efekata, naročito vodeći računa o:
1. ilegalnosti administrativnog postupka
2. povoljnosti administrativnog postupka za poslovanje, pri čemu se negativni uticaji na poslovne subjekte svode na minimum i
3. ukupnim troškovima koje poslovni subjekat ima kod sprovođenja administrativnog postupka odnosno kod sprovođenja više administrativnih postupaka koji predstavljaju deo procesa, kada za ostvarivanje nekog prava poslovni subjekt sukcesivno podnosi zahteve za više administrativnih postupaka koji su deo jedinstvenog procesa (npr. u procesu izgradnje više administrativnih postupaka je u okviru jedinstvenog procesa koji se sastoji od: informacije o lokaciji, lokacijske dozvole, građevinske dozvole i upotrebne dozvole).
Registracija administrativnog postupka
Postupak registracije pokreće načelnik organizacione jedinice koja sprovodi administrativni postupak, dostavljanjem zahteva za registraciju koordinatoru Regulatornog tela. Zahtev za registraciju je dat u dokumentaciji Sistema menadžmenta kvalitetom označen oznakom U01.10.
U Registru se sprovode tri vrste registracije:
1. registracija upisa novog administrativnog postupka
2. registracija izmene administrativnog postupka
3. registracija brisanja administrativnog postupka.
1. Registracija upisa novog administrativnog postupka u Registar
Registracija upisa novog administrativnog postupka može biti:
• privremena - kada je pravni osnov za sprovođenje administrativnog postupka republički propis
• trajna - kada je pravni osnov za sprovođenje administrativnog postupka gradski opšti pravni akt ili kada privremena registracija donošenjem rešenja Regulatornog tela postane trajna.
Privremena registracija upisa administrativnog postupka
Kako bi se obezbedila pravna sigurnost, primena i poštovanje novih/izmenjenih republičkih propisa u Gradu Novom Pazaru, u skladu sa načelom zakonitosti, Grad Novi Pazar uvodi privremenu registraciju za sve administrativne postupke koji se sprovode na osnovu novog / izmenjenog republičkog propisa.
Privremena registracija, u smislu ovog pravilnika, predstavlja registraciju administrativnog postupka upisom podataka iz zahteva za registraciju u Registar, bez sprovođenja postupka za trajnu registraciju i do donošenja rešenja Regulatornog tela.
Načelnik organizacione jedinice u čijoj je nadležnosti sprovođenje administrativnog postupka, ovlašćen je da predlaže privremenu registraciju i dostavlja zahtev za registraciju Regulatornom telu.
Zahtev za registraciju (u kome je na drugoj strani označeno da se traži privremena registracija) dostavlja se koordinatoru Regulatornog tela, u roku od 2 dana od dana stupanja na snagu republičkog propisa odnosno od dana početka primene republičkog propisa.
Nakon usvajanja zahteva za privremenu registraciju od strane Regulatornog tela, Koordinator Regulatornog tela dostavlja isti predstavniku rukovodstva Sistema menadžmenta kvalitetom na preispitivanje i odobravanje osim zahteva koji se odnose na administrativni postupak koji se sprovodi u Upravu za naplatu javnih prihoda.
Predstavnik rukovodstva sistema menadžmenta kvalitetom nakon preispitivanja i odobravanja daje nalog koordinatoru Regulatornog tela da privremeno registruje administrativni postupak, tako što će u Registar uneti sve elemente administrativnog postupka koji su dati u zahtevu za privremenu registraciju.
Koordinator Regulatornog tela:
1. Određuje identifikacioni broj za administrativni postupak;
2. Označava da je u pitanju privremena registracija, tako što u Registru, posle naziva administrativnog postupka, dodaje" - privremena registracija";
3. Unosi u Registar sve elemente administrativnog postupka koji su definisani u članu 5. ovog pravilnika, a za koje je nadležna organizaciona jedinica dostavila podatke u zahtevu za registraciju.
Identifikacioni broj koji je određen kod privremene registracije, ostaje isti i nakon sprovedenog postupka trajne registracije.
Zahtev za registraciju nalazi se u dokumentaciji Sistema menadžmenta kvalitetom označen oznakom UO1.10 i podnosi se u pisanom obliku, kao i na elektronsku adresu: regulatornareforma@novipazar.org.rs
Dokumentacija koja se predaje uz popunjeni zahtev za privremenu registraciju (koji se sastoji od dva lista) je:
a. izvod iz republičkog propisa na osnovu koga se predlaže registracija administrativnog postupka
b. obrazac, objavljen republičkim propisom (ukoliko postoji).
Lice zaduženo za izmenu elektronskog registra će privremeno registrovati administrativni postupak najkasnije u roku od 2 dana od dana prijema zahteva za registraciju.
Koordinator Regulatornog tela dostavlja zahtev za registraciju na osnovu koga je izvršena privremena registracija, predsedniku Regulatornog tela, radi nastavka postupka u cilju trajne registracije.
U postupku razmatranja privremeno registrovanog administrativnog postupka radi trajne registracije, primenjivaće se postupak, pravila i rokovi predviđeni članovima 25-32. ovog pravilnika.
Regulatorno telo će naročito voditi računa da li se kod određivanja elemenata administrativnog postupka vodilo računa o primeni principa analize efekata.
Trajna registracija upisa novog administrativnog postupka
U cilju poštovanja načela ekonomičnosti, efikasnosti, nadzora i evaluacije, kao i primene principa analize efekata kod sprovođenja administrativnih postupaka, nakon sprovedenog postupka i donošenja pozitivnog rešenja Regulatornog tela, kojim se potvrđuje da su poštovani principi analize efekata propisa kod određivanja elemenata administrativnog postupka, administrativni postupak se trajno registruje u Registru.
Trajna registracija, u smislu ovog pravilnika, predstavlja registraciju administrativnog postupka u Registru na osnovu pozitivnog rešenja Regulatornog tela, sve do promene administrativnog postupka ili njegovog prestanka na osnovu novog republičkog ili gradskog propisa.
Privremena registracija postaje trajna na osnovu pozitivnog rešenja koje donosi predsednik Regulatornog tela, a kojim se utvrđuje da su ispunjeni svi uslovi da privremena registracija postane trajna i nakon razmatranja i usvajanja od strane predstavnika rukovodstva.
Predstavnik rukovodstva sistema menadžmenta kvalitetom razmatra i usvaja samo zahteve koji se odnose na Gradsku upravu za izvorne i poverene poslove.
Postupak trajne registracije
Načelnik organizacione jedinice u čijoj je nadležnosti sprovođenje administrativnog postupka, predlaže registraciju upisa novog administrativnog postupka tako što, u roku od 2 dana od dana stupanja na snagu opšteg pravnog akta grada, dostavlja popunjen zahtev za registraciju sa potrebnom dokumentacijom koordinatoru Regulatornog tela.
Zahtev za registraciju nalazi se u dokumentaciji Sistema menadžmenta kvalitetom označen oznakom nUO1. 10 i podnosi se u pisanom obliku, kao i na elektronsku adresu: regulatornareforma@novipazar.org.rs
Posle prijema zahteva za registraciju, koordinator određuje identifikacioni broj za administrativni postupak i unosi ga u zahtev za registraciju.
Dokumentacija koja se predaje uz popunjeni zahtev za registraciju je opšti pravni akt grada na osnovu koga se predlaže registracija upisa administrativnog postupka.
Predsednik Regulatornog tela saziva sednicu Regulatornog tela radi razmatranja i odlučivanja o zahtevu za registraciju.
Pri razmatranju zahteva za registraciju, Regulatorno telo će naročito voditi računa da li:
a) je zahtev za registraciju uredan,
b) je administrativni postupak potreban,
c) je administrativni postupak legalan,
d) je administrativni postupak povoljan za poslovanje, odnosno da li postoji alternativa administrativnom postupku
e) su na minimum svedeni negativni uticaji na poslovne subjekte, građane i civilno društvo i ukupni troškovi postupka (analiza efekata).
Za svaki podneti zahtev za registraciju, predsednik Regulatornog tela u roku od 5 radnih dana od dana podnošenja zahteva za registraciju, donosi rešenje koje može biti:
a) Pozitivno - na osnovu koga se u roku od 2 radna dana od dana donošenja pozitivnog rešenja, vrši trajna registracija upisa administrativnog postupka odnosno utvrđuje trajna registracija kod administrativnog postupka koji je privremeno registrovan.
b) Negativno - koje sadrži obrazloženje i preporuku nadležnoj organizacionoj jedinici za dopunu zahteva za registraciju upisa.
Postupak u slučaju negativnog mišljenja regulatornog tela
Koordinator Regulatornog tela dostavlja negativno mišljenje načelniku organizacione jedinice koja je podnela zahtev za registraciju.
Nadležna organizaciona jedinica je dužna da dopuni zahtev za registraciju, tako što će postupiti u skladu sa preporukom Regulatornog tela, osim u slučaju kada Regulatorno telo doneo mišljenje da je administrativni postupak nepotreban.
Načelnik nadležne organizacione jedinice dostavlja dopunjeni zahtev za registraciju sa izmenjenim podacima koordinatoru Regulatornog tela, u roku od 3 dana od dana prijema negativnog rešenja.
Postupak u slučaju pozitivnog mišljenja regulatornog tela
Nakon razmatranja zahteva za registraciju i donošenja pozitivnog rešenja kojim se utvrđuju elementi administrativnog postupka iz člana 5. ovog pravilnika, čiji će prikaz biti dat u Registru, odmah posle održane sednice Regulatornog tela, koordinator Regulatornog tela dostavlja pozitivno rešenje predstavniku rukovodstva sistema menadžmenta kvalitetom, radi informisanja.
Predstavnik rukovodstva daje nalog koordinatoru Regulatornog tela da u roku od 1 dana unese u Registar sve elemente administrativnog postupka koji su utvrđeni pozitivnim rešenjem Regulatornog tela i zahtevom za registraciju.
2. Registracija izmena administrativnog postupka
Načelnik organizacione jedinice u čijoj je nadležnosti sprovođenje administrativnog postupka, predlaže registraciju izmene administrativnog postupka, tako što podnosi popunjen zahtev za registraciju sa identifikacionim brojem administrativnog postupka i potrebnom dokumentacijom, koordinatoru Regulatornog tela.
Kod izmene registracije administrativnog postupka potrebna je sledeća dokumentacija:
a. Izvod iz republičkog ili gradskog propisa na osnovu koga se menja sprovođenje administrativnog postupka pa je potrebna izmena registracije;
b. Novi obrazac propisan republičkim propisom (ukoliko postoji obrazac);
c. Postojeći obrazac nadležne organizacione jedinice koji se generiše automatski iz Registra (ukoliko postoji obrazac).
U postupku izmene administrativnog postupka, Regulatorno telo razmatra registraciju izmena onih elemenata administrativnog postupka čija se izmena traži u zahtevu za registraciju, u skladu sa promenom republičkog propisa ili gradskog opšteg pravnog akta.
Odredbe Pravilnika koje se odnose na postupak registracije upisa, primenjuju se i u slučaju zahteva za registraciju izmene administrativnog postupka.
3. Registracija brisanja administrativnog postupka
Načelnik organizacione jedinice u čijoj je nadležnosti sprovođenje administrativnog postupka, predlaže registraciju brisanja administrativnog postupka, tako što koordinatoru Regulatornog tela podnosi zahtev za registraciju brisanja.
Kod registracije brisanja administrativnog postupka popunjava se samo prva strana zahteva za registraciju koji se nalazi u dokumentaciji sistema menadžmenta kvalitetom označenom oznakom UO1.10.
Uz popunjeni zahtev za registraciju dostavlja se:
• izvod iz republičkog propisa koji je pravni osnov za brisanje administrativnog postupka ili
• izvod iz opšteg pravnog akta grada koji je pravni osnov za brisanje administrativnog postupka.
Odredbe Pravilnika koje se odnose na postupak po zahtevu za registraciju privremenog i trajnog upisa, primenjuju se i u slučaju zahteva za registraciju brisanja administrativnog postupka.
Početnu bazu Registra administrativnih postupaka čine svi administrativni postupci koji se primenjuju u organizacionim jedinicama u Gradskim upravama grada Novog Pazara.
Administrativni postupci koji nisu evidentirani u Registar administrativnih postupaka, uvešće se po skraćenom postupku u Registar u roku od 30 dana od dana donošenja ovog pravilnika.
Obavezuju se načelnici organizacionih jedinica da prijave koordinatoru Regulatornog tela administrativne postupke koji se primenjuju u organizacionoj jedinici, a koji nisu evidentirani u Registar administrativnih postupaka, u roku od 30 dana od dana donošenja ovog pravilnika.
U slučaju da načelnik organizacione jedinice ne prijavi izostavljeni administrativni postupak u propisanom roku, postupak registracije izostavljenih administrativnih postupaka će se sprovesti u skladu sa postupkom propisanim ovim pravilnikom.
Ovaj Pravilnik je sastavni deo dokumentacije Sistema menadžmenta kvalitetom.
Stupanjem na snagu ovog Pravilnika prestaje da važi Pravilnik o registru administrativnih postupaka i sprovođenju analize efekata propisa ("Sl. list grada Novog Pazara", broj 6/2013).
Ovaj pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu Grada Novog Pazara".