PRAVILNIK
O KRITERIJUMIMA, MERILIMA, POSTUPKU I ORGANIMA ZA VREDNOVANJE RADA SUDIJA I PREDSEDNIKA SUDOVA

("Sl. glasnik RS", br. 81/2014 i 142/2014)

 

Deo I

OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom utvrđuje se svrha, kriterijumi i merila za vrednovanje rada sudija i predsednika sudova, postupak za vrednovanje, sastav i način rada organa za vrednovanje.

Član 2

Svrha vrednovanja rada sudija i predsednika sudova je poboljšanje efikasnosti sudskog sistema, očuvanje i unapređenje stručnosti, osposobljenosti i odgovornosti sudija i predsednika sudova, podsticanje sudija i predsednika sudova u ostvarivanju najboljih rezultata rada, održavanje, jačanje poverenja javnosti u rad sudija i sudova i napredovanje u karijeri.

Član 3

Vrednovanje rada sudija i predsednika sudova izražava se ocenom.

Rad sudija na stalnoj funkciji i predsednika sudova redovno se vrednuje jednom u tri godine, a sudija koji su prvi put izabrani jednom godišnje.

Izuzetno, na osnovu odluke Visokog saveta sudstva (u daljem tekstu: Savet), rad sudija i predsednika sudova može biti i vanredno vrednovan.

Član 4

Kriterijumi za vrednovanje rada sudija su kvalitet i kvantitet.

Merila za vrednovanje kvaliteta rada sudija su procenat ukinutih odluka i vreme izrade odluka.

Vrednovanje kvaliteta se vrši tako što se za svako merilo utvrdi pojedinačna ocena, a na osnovu utvrđenih pojedinačnih ocena utvrđuje se ocena vrednovanja rada kvaliteta sudija.

Pojedinačne ocene za merila kvaliteta rada su: "izuzetno uspešno", "uspešno", i "ne zadovoljava".

Merilo za vrednovanje kvantiteta rada sudija je mesečna norma, a za sudije koje nemaju dovoljan broj predmeta u radu merilo za vrednovanje kvantiteta je broj ukupno rešenih predmeta u odnosu na ukupan broj predmeta u radu.

Vrednovanje kvantiteta rada sudije se vrši tako što se merilo kvantiteta rada sudija vrednuje pojedinačnom ocenom rada "izuzetno uspešno", "uspešno", i "ne zadovoljava".

Ocene koje se odnose na vrednovanje rada sudije su: "izuzetno uspešno obavlja sudijsku funkciju", "uspešno obavlja sudijsku funkciju" i "ne zadovoljava".

Rad sudije koji je izabran za predsednika suda i koji obavlja sudijsku funkciju vrednuje se prema kriterijumima za vrednovanje rada sudija.

Član 5

Kriterijum za vrednovanje rada predsednika suda je rezultat rada sudske uprave.

Merilo za vrednovanje rada predsednika suda koje se odnose na rezultat rada sudske uprave je broj neotklonjenih nepravilnosti u radu sudske uprave utvrđen od strane predsednika neposredno višeg suda u odnosu na ukupan broj utvrđenih nepravilnosti u radu.

Pojedinačna ocena za merilo za vrednovanje rada predsednika suda kroz rezultat rada sudske uprave je: "izuzetno uspešno", "uspešno", i "ne zadovoljava".

Ocene koje se odnose na vrednovanje rada predsednika suda su: "izuzetno uspešno obavlja funkciju predsednika suda", "uspešno obavlja funkciju predsednika suda i "nezadovoljavajuće obavlja funkciju predsednika suda".

Član 6

Savet obrazuje:

- Komisiju za vrednovanje rada sudija i predsednika sudova, kao stalno radno telo Saveta;

- Komisije za sprovođenje postupka vrednovanja i utvrđivanje ocene rada sudija i predsednika sudova (u daljem tekstu: komisije) i

- Komisiju za odlučivanje o prigovorima sudija i predsednika sudova na postupak vrednovanja i ocenu rada.

Član 7

U jedinstvenom postupku vrednovanja obezbeđuje se učešće sudija i predsednika sudova čiji se rad vrednuje.

Deo II

ORGANI NADLEŽNI ZA VREDNOVANJE RADA SUDIJA I PREDSEDNIKA SUDOVA

Komisija za vrednovanje rada sudija i predsednika sudova, kao stalno radno telo Saveta

Član 8

Komisija za vrednovanje rada sudija i predsednika sudova ima tri člana, koje Savet imenuje iz reda izbornih članova Saveta - sudija.

Komisija iz stava 1. ovog člana donosi odluku o otpočinjanju postupka vrednovanja rada sudija i predsednika sudova, kojom se za svaki sud određuje datum kada komisije otpočinju postupak vrednovanja i datum okončanja postupka vrednovanja, sedište suda u kome komisije vrše vrednovanje, imenuje sekretare komisija, koordinira rad komisija i daje predloge za unapređenje postupka vrednovanja i rada komisija.

Komisija podnosi Savetu izveštaj o preduzetim radnjama u postupku vrednovanja rada sudija i predsednika sudova.

Komisije za sprovođenje postupka vrednovanja i utvrđivanje ocene rada

Član 9

Savet imenuje članove komisije iz reda sudija višeg suda u odnosu na sud u kome funkciju vrše sudija i predsednik suda, čiji se rad vrednuje.

Članovi komisije su sudije na stalnoj sudijskoj funkciji.

Komisije se sastoje od predsednika i dva člana, koji imaju svoje zamenike.

Savet upućuje javni poziv sudijama da podnesu prijave za imenovanje za članove komisije.

Članovi komisije imenuju se na sedam godina.

Zamenici predsednika i članova komisija zamenjuju predsednika, odnosno člana komisije u slučaju sprečenosti ili odsutnosti.

Komisija za odlučivanje o prigovoru sudija i predsednika sudova na postupak vrednovanja i ocenu rada

Član 10

Na imenovanje tri člana Komisije Visokog saveta sudstva iz reda sudija Vrhovnog kasacionog suda za odlučivanje o prigovoru sudija i predsednika sudova na postupak vrednovanja i ocenu rada shodno se primenjuju odredbe o imenovanju članova komisija.

Član 11

Predsednik komisije i predsednik Komisije za odlučivanje o prigovoru sudija i predsednika sudova na postupak vrednovanja i ocenu rada rukovodi radom komisije i potpisuje odluke o vrednovanju rada sudije i predsednika suda i druga akta.

O radu svake komisije vodi se zapisnik koji potpisuju svi članovi komisije, a koji sadrži: ocenu o vrednovanju rada sudije i predsednika suda po svakom kriterijumu, zapisnik o obavljenom razgovoru sa sudijom i predsednikom suda i ocenu rada.

Član 12

Komisije i Komisija za odlučivanje o prigovoru sudija i predsednika sudova na postupak vrednovanja i ocenu rada imaju sekretara, koga iz reda sudskog osoblja imenuje Komisija Visokog saveta sudstva iz člana 8. ovog pravilnika.

Član 13

Zahtev za izuzeće predsednika i člana komisije i predsednika i člana Komisije za odlučivanje o prigovoru sudija i predsednika sudova na postupak vrednovanja i ocenu rada, može podneti predsednik odnosno član komisije, sudija i predsednik suda, čiji se rad vrednuje iz razloga propisanih Poslovnikom o radu Visokog saveta sudstva.

O zahtevu za izuzeće odlučuje Savet, shodno odredbama Poslovnika o radu Visokog saveta sudstva.

Deo III

KRITERIJUMI I MERILA ZA VREDNOVANJE RADA SUDIJA

Kriterijumi za vrednovanje rada sudija

Član 14

Kriterijumi za vrednovanje rada sudija su:

1. Kvalitet i

2. Kvantitet

Kvalitet rada iskazuje sposobnost i znanje sudije u primeni materijalnog i procesnog prava.

Kvantitet rada iskazuje efikasnost u rešavanju predmeta.

Merila za vrednovanje rada sudija

1. Kvalitet

Član 15

Merila kvaliteta rada sudija koji postupaju u prvostepenom postupku su:

1. Procenat ukinutih odluka po pravnom leku koji se izražava procentom ukinutih odluka u odnosu na ukupan broj donetih odluka u ocenjivanom periodu, vrednuje se:

- ukinuto do 5% odluka

"izuzetno uspešno"

- ukinuto iznad 5% do 15%

"uspešno"

- ukinuto iznad 15%

"ne zadovoljava"

2. Vreme izrade odluka:

 

- ukoliko je iznad 80% odluka izrađeno u roku do 30 dana, a ostale odluke u roku do 60 dana

"izuzetno uspešno"

- ukoliko je od 55% do 80% odluka izrađeno u roku do 30 dana, a ostale odluke u roku do 60 dana

"uspešno"

- ukoliko je do 55% odluka izrađeno u roku do 30 dana

"ne zadovoljava".

Član 16

Merilo kvaliteta rada sudija koji postupaju u drugostepenom postupku je:

1. Vreme izrade odluka

 

- ukoliko je iznad 90% odluka izrađeno u roku do 30 dana, a ostale odluke u roku do 60 dana

"izuzetno uspešno"

- ukoliko je od 65% do 90% odluka izrađeno u roku do 30 dana, a ostale odluke u roku do 60 dana

"uspešno"

- ukoliko je do 65% odluka izrađeno u roku do 30 dana

"ne zadovoljava".

Kvantitet

Član 17

Kvantitet (učinak) rada sudija se vrednuje na osnovu broja predmeta koji sudija završi u toku meseca u odnosu na broj koji bi trebalo da završi - mesečnu normu.

Mesečna norma iz stava 1. ovog člana se odnosi na meritorno rešene predmete, a predmeti rešeni na drugi način, računaju se tri takva predmeta kao jedan meritorno rešen.

Ukoliko sudija ne može da završi mesečnu normu zbog nedovoljnog broja predmeta u radu komisija ceni broj ukupno rešenih predmeta u odnosu na ukupan broj predmeta u radu.

Ukoliko je sudija postupao u predmetima različite vrste kvantitet rada se utvrđuje zbirom ostvarenog procenta za svaku vrstu predmeta u odnosu na mesečnu normu u tim materijama, s tim da komisije cene sve vrste rešenih predmeta koji nisu obuhvaćeni ovim pravilnikom, a predviđeni su Sudskim poslovnikom.

Član 18

Mesečna norma je:

1. U osnovnom sudu:

- krivični K - 14;

- parnični P - 20;

- radni sporovi P1 - 20;

- porodični sporovi P2 - 25;

- vanparnični postupci R1 i R2 - 27;

- R 3 - 150;

- ostavina - 100;

- izvršni I - 50;

- Iv - 500;

- Ipv i - 80;

- Ipv iv - 100.

2. U višem sudu:

- krivični K - 6;

- Kž, Kž1 i Kž2 - 30;

- Kv - 50;

- pripremni i postupak prema maloletnicima Kim i Km - 10;

- prvostepeni parnični P , P1, P2, P3 i P4 - 12;

- drugostepeni parnični Gž - 32;

- drugostepeni parnični Gž1 i Gž2 - 37;

- rehabilitacija Reh - 14.

3. U apelacionom sudu:

- drugostepeni krivični predmeti Kž1 - 12;

- Kžm, Kžm1 i Kžm2 - 15;

- drugostepeni krivični predmeti Kž2 - 20;

- drugostepeni parnični predmeti Gž i Gž3 - 20;

- drugostepeni parnični predmeti Gž1 i Gž2 - 23;

- rehabilitacije Reh ž - 12.

4. U privrednom sudu:

- parnični P, P1 i P2 - 20;

- privredni prestupi Pk, Pki i Pkr - 25;

- stečaj St - 2;

- izvršni i vanparnični predmeti I, Iv, Ipv (I), Ipv(Iv), R, Fi - 180.

5. U Privrednom apelacionom sudu:

- u drugostepenom postupku Pž i Pvž - 25;

- privredni prestupi Pkž - 25.

6. U prekršajnom sudu:

- Pr predmeta - 60;

- Prm - 50;

- Pri - 250;

- Zamolnice - 200.

7. U Prekršajnom apelacionom sudu:

- Pru - 40;

- Prž predmeta - 40;

- Pržm - 40.

8. U Upravnom sudu:

- U, Ui, Up, Ur, Už, Uo i Uv - 25.

Umanjenje norme

Član 19

Predsedniku suda u sudovima do 15 sudija norma se umanjuje za 30%, u sudovima od 16 do 30 sudija norma se umanjuje za 70%, a u sudovima preko 30 sudija, predsednici sudova nisu vezani normom.

Zameniku predsednika suda, predsedniku sudskog odeljenja, rukovodiocima sudske prakse, predsedniku veća u drugostepenom postupku i nadzornom sudiji za obuku sudijskih pomoćnika i pripravnika u sudu, pripada 20% umanjenja norme, samo po jednom osnovu.

Član 20

Merilo za vrednovanje kvantiteta (učinka) rada sudija - mesečna norma, vrednuje se:

- ukoliko je završio preko mesečne norme 20% i više

"izuzetno uspešno"

- ukoliko je završio mesečnu normu ili preko mesečne norme do 20% ili ispod mesečne norme do 20%

"uspešno"

- ukoliko je završio ispod mesečne norme 20% i više

"ne zadovoljava".

Član 21

Ukoliko sudija nema dovoljan broj predmeta u radu (npr. zbog nedovoljnog priliva predmeta u sudu) za merilo za vrednovanje kvantiteta (učinka) rada sudije uzima se broj ukupno rešenih predmeta u odnosu na ukupan broj predmeta u radu, i vrednuje se:

- ukoliko je završio iznad 80% predmeta od ukupnog broja predmeta u radu

"izuzetno uspešno"

- ukoliko je završio od 65% do 80% predmeta od ukupnog broja predmeta u radu

"uspešno"

- ukoliko je završio ispod 65%

"ne zadovoljava".

Član 22

Vrednovanje kriterijuma kvaliteta rada sudija koji postupaju u prvom stepenu za merila iz člana 15. ovog pravilnika se vrši na taj način što se svako merilo vrednuje pojedinačnom ocenom "izuzetno uspešno", "uspešno" ili "ne zadovoljava".

Kvalitet rada sudije kome je za oba merila utvrđena ocena "izuzetno uspešno" ili za jedno merilo "izuzetno uspešno", a za drugo merilo "uspešno" biće ocenjen pojedinačnom ocenom "izuzetno uspešno".

Kvalitet rada sudije kome je za oba merila utvrđena ocena "uspešno", biće ocenjen pojedinačnom ocenom "uspešno".

Kvalitet rada sudije kome za jedno merilo bude utvrđena ocena "ne zadovoljava", biće ocenjen pojedinačnom ocenom "ne zadovoljava."

Član 23

Vrednovanje kriterijuma kvaliteta rada sudija koji postupaju u drugom stepenu za merila iz člana 16. ovog pravilnika se vrši na taj način što se merilo vreme izrade odluke vrednuje pojedinačnom ocenom "izuzetno uspešno", "uspešno" ili "ne zadovoljava".

Kvalitet rada sudije kome je za merilo vreme izrade odluke utvrđena ocena "izuzetno uspešno" biće ocenjen pojedinačnom ocenom "izuzetno uspešno".

Kvalitet rada sudije kome je za merilo vreme izrade odluke utvrđena ocena "uspešno" biće ocenjen pojedinačnom ocenom "uspešno".

Kvalitet rada sudije kome je za merilo vreme izrade odluke utvrđena ocena "ne zadovoljava" biće ocenjen pojedinačnom ocenom "ne zadovoljava."

Član 24

Vrednovanje kvantiteta rada sudije se vrši na taj način što se merilo za vrednovanje kvantiteta rada sudije iz čl. 20. ili 21. ovog pravilnika vrednuje pojedinačnom ocenom "izuzetno uspešno", "uspešno" ili "ne zadovoljava".

Kvantitet rada sudije kome je za merilo iz čl. 20. ili 21. ovog pravilnika utvrđena ocena "izuzetno uspešno" biće ocenjen pojedinačnom ocenom "izuzetno uspešno".

Kvantitet rada sudije kome je za merilo iz čl. 20. ili 21. ovog pravilnika utvrđena ocena "uspešno" biće ocenjen pojedinačnom ocenom "uspešno".

Kvantitet rada sudije kome je za merilo iz čl. 20. ili 21. ovog pravilnika utvrđena ocena "ne zadovoljava" biće ocenjen pojedinačnom ocenom "ne zadovoljava."

Član 25

Rad sudije kome su za oba kriterijuma utvrđene pojedinačne ocene "izuzetno uspešno", ili za jedan kriterijum ocena "izuzetno uspešno", a za drugi "uspešno", vrednuje se ocenom "izuzetno uspešno obavlja sudijsku funkciju".

Rad sudije kome je za oba kriterijuma utvrđena pojedinačna ocena "uspešno" vrednuje se ocenom "uspešno obavlja sudijsku funkciju".

Rad sudije kome je za jedan kriterijum utvrđena pojedinačna ocena "ne zadovoljava" vrednuje se ocenom "ne zadovoljava".

Vrednovanje rada sudija Posebnog odeljenja za organizovani kriminal i Odeljenja za ratne zločine Višeg suda u Beogradu

Član 26

Sudije Posebnog odeljenja za organizovani kriminal i Odeljenja za ratne zločine Višeg suda u Beogradu vrednuju se na osnovu kriterijuma kvalitet.

Merila za vrednovanje kvaliteta rada sudija Posebnog odeljenja za organizovani kriminal i Odeljenja za ratne zločine Višeg suda u Beogradu su blagovremenost postupanja i vreme izrade odluka.

Rad sudija iz stava 1. ovog člana vrednuje se tako što komisija za svakog sudiju pojedinačno utvrđuje da li je ispunio propisana merila.

Prilikom vrednovanja rada sudija iz stava 1. ovog člana, komisija će uzeti u obzir broj i složenost predmeta.

Rad sudije koji je u postupnosti ispunio navedena merila vrednuje se ocenom "izuzetno uspešno obavlja sudijsku funkciju".

Rad sudija koji je delimično ispunio navedena merila vrednuje se ocenom "uspešno obavlja sudijsku funkciju".

Rad sudije koji nije ispunio navedena merila vrednuje se ocenom "ne zadovoljava".

Deo IV

KRITERIJUM I MERILO ZA VREDNOVANJE RADA PREDSEDNIKA SUDA

Član 27

Rad sudije koji je izabran za predsednika suda se vrednuje prema kriterijumima za vrednovanje rada sudija, ukoliko obavlja sudijsku funkciju i prema kriterijumu za vrednovanje rada predsednika suda.

Kriterijum za vrednovanje rada predsednika suda

Član 28

Kriterijum za vrednovanje rada predsednika suda je:

1. rezultat rada sudske uprave.

Merilo za vrednovanje rada predsednika suda

Član 29

Merilo za vrednovanje rada predsednika suda koje se odnosi na rezultat rada sudske uprave je:

1. broj neotklonjenih nepravilnosti u radu sudske uprave utvrđen od strane predsednika neposredno višeg suda.

- ukoliko je ostalo neotklonjenih nepravilnosti manje od 5%

"izuzetno uspešno"

- ukoliko je ostalo neotklonjenih nepravilnosti od 5% do 10%

"uspešno"

- ukoliko je ostalo neotklonjenih nepravilnosti više od 10%

"ne zadovoljava".

Član 30

Vrednovanje kriterijuma rada predsednika suda za merilo iz člana 29. ovog pravilnika se vrši na taj način što se merilo broj neotklonjenih nepravilnosti u radu sudske uprave utvrđene od strane predsednika neposredno višeg suda vrednuje pojedinačnom ocenom "izuzetno uspešno", "uspešno" ili "ne zadovoljava".

Član 31

Rad predsednika suda kome je za navedeno merilo iz člana 29. ovog pravilnika utvrđena ocena "izuzetno uspešno" biće ocenjen pojedinačnom ocenom "izuzetno uspešno".

Rad predsednika suda kome je za navedeno merilo utvrđena ocena "uspešno" biće ocenjen pojedinačnom ocenom "uspešno".

Rad predsednika suda kome za navedeno merilo utvrđena ocena "ne zadovoljava" biće ocenjen pojedinačnom ocenom "ne zadovoljava".

Deo V

POSTUPAK ZA VREDNOVANJE RADA SUDIJA I PREDSEDNIKA SUDOVA

Period za koji se vrši vrednovanje

Član 32

Rad sudija na stalnoj sudijskoj funkciji i predsednika sudova redovno se vrednuje jednom u tri godine.

Rad sudije koji je prvi put izabran vrednuje se jednom godišnje, počev od dana stupanja na sudijsku funkciju.

Rad sudije koji je prvi put izabran, za treću godinu rada, vrednuje se 60 dana pre isteka njegovog trogodišnjeg mandata.

Materijal za vrednovanje

Član 33

Materijal na osnovu koga se vrši vrednovanje i utvrđuje ocena rada su:

- za kvalitet koji se izražava kroz ukinute odluke - statistički izveštaji Vrhovnog kasacionog suda;

- za kvantitet - statistički izveštaji za sudiju, sud, statistički izveštaji Vrhovnog kasacionog suda;

- izveštaj predsednika suda, odnosno sudske uprave, zapisnici sa sednica odeljenja, sednice svih sudija, izveštaji neposredno višeg suda o izvršenoj kontroli;

- zapisnici o razgovoru sa sudijom odnosno predsednikom suda čiji rad se vrednuje;

- primedbe i predlozi sudije ili predsednika suda čiji rad se vrednuje.

Član 34

Predsednik suda je dužan da, na zahtev organa nadležnih za vrednovanje rada sudija i predsednika sudova dostavi materijal za vrednovanje.

Član 35

Sudija odnosno predsednik suda, čiji se rad vrednuje, ima pravo da izvrši uvid u materijal za vrednovanje i da stavi primedbe, o čemu se sačinjava zapisnik.

Član 36

Pre ocenjivanja komisija obavlja razgovor sa sudijom odnosno predsednikom suda, o čemu se sačinjava zapisnik.

U zapisnik se unose i aktivnosti sudije van suđenja, kao što su učestvovanje sudije u nastavnim i naučnim delatnostima, objavljivanje stručnih radova i referata, i dr.

Član 37

Komisija na osnovu materijala za vrednovanje i razgovora sa sudijom odnosno predsednikom suda, vrši vrednovanje po svakom kriterijumu i utvrđuje ocenu rada, na Obrascu za ocenu rada sudije odnosno Obrascu za ocenu rada predsednika suda.

Član 38

Komisija je dužna da izradi pismeni otpravak obrazložene odluke o oceni rada sudije koji je prvi put izabran, u roku od 30 dana od dana okončanja postupka vrednovanja.

Pismeni otpravak odluke iz stava 1. ovog člana dostavlja se sudiji, preko suda u kome sudija vrši funkciju.

Član 39

Komisija je dužna da izradi pismeni otpravak obrazložene odluke o oceni sudije na stalnoj sudijskoj funkciji i predsednika sudova u roku od 60 dana od dana okončanja postupka vrednovanja, po isteku treće godine vrednovanja rada.

Pismeni otpravak odluke iz stava 1. ovog člana dostavlja se sudiji odnosno predsedniku suda, preko suda u kome sudija odnosno predsednik suda vrši funkciju.

Član 40

Sudija odnosno predsednik suda ima pravo prigovora na odluku komisije iz čl. 39. i 40. ovog pravilnika, u roku od 15 dana od dana dostavljanja odluke o oceni rada.

Član 41

Komisija Visokog saveta sudstva za odlučivanje o prigovorima na postupak vrednovanja i ocenu rada sudija i predsednika suda obavlja razgovor sa sudijom odnosno predsednikom suda, koji je podneo prigovor, o čemu se sačinjava zapisnik.

Komisija iz stava 1. ovog člana donosi odluku o prigovoru u roku od 15 dana od dana podnošenja prigovora.

Član 42

Komisija Visokog saveta sudstva za odlučivanje o prigovorima na postupak vrednovanja i ocenu rada sudija i predsednika sudova može da odbaci prigovor kao neblagovremen ili nedozvoljen, da odbije prigovor kao neosnovan ili da usvoji prigovor i preinači odluku o oceni rada, ali ne na štetu sudije odnosno predsednika suda.

Odluka Komisije iz stava 1. ovog člana je konačna i protiv nje se može pokrenuti upravni spor.

Pismeni otpravak odluke iz stava 1. ovog člana Komisija Visokog saveta sudstva za odlučivanje o prigovorima na postupak vrednovanja i ocenu rada sudija i predsednika sudova dužna je da izradi u roku od osam dana od dana donošenja odluke.

Pismeni otpravak odluke iz stava 3. ovog člana dostavlja se sudiji odnosno predsedniku suda, preko komisije.

Član 43

Komisija konačnu odluku o oceni rada sudije odnosno predsednika suda i obrasce za ocenu rada sudije odnosno obrasce za ocenu rada predsednika suda dostavlja Savetu.

Savet ocenu o radu sudije odnosno predsednika suda upisuje u lični list sudije odnosno predsednika suda.

Vanredno vrednovanje sudija i predsednika sudova

Član 44

Rad sudije može biti vanredno vrednovan na osnovu odluke Saveta:

- zbog izbora u viši sud;

- na predlog predsednika suda i

- na opravdani zahtev sudije ili zbog drugih vanrednih razloga.

Rad predsednika suda može biti vanredno vrednovan na osnovu odluke Saveta:

- na predlog predsednika višeg suda i

- na opravdani zahtev predsednika suda ili zbog drugih vanrednih razloga.

Član 45

Administrativnu i tehničku pomoć u radu komisijama i Komisiji za Visokog saveta sudstva za odlučivanje po prigovoru na ocenu rada sudija i predsednika sudova pruža sud u čijem sedištu komisije vrše vrednovanje.

Član 46

Sastavni deo ovog pravilnika predstavljaju Obrazac za ocenu rada sudije i Obrazac za ocenu rada predsednika suda.

Deo VI

ZAVRŠNE ODREDBE

Član 47

Danom početka primene ovog pravilnika prestaju da važe Merila za ocenu minimuma uspešnosti vršenja sudijske dužnosti koja će se privremeno primenjivati do dana početka primene odredaba čl. 21. do 28. Zakona o uređenju sudova ("Službeni glasnik RS", broj 80/05).

Član 48

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije", a primenjuje se od 1. jula 2015. godine.

 

VREDNOVANJE RADA SUDIJE

 

Sudija: _____________________

 

Period vrednovanja: _____________________

Sud: _______________________

 

 

 

KRITERIJUM KVALITET

Materija

Merilo procenat ukinutih odluka

Pojedinačna ocena za merilo procenat ukinutih odluka

Merilo vreme izrade odluka

Pojedinačna ocena za merilo vreme izrade odluke

POJEDINAČNA OCENA
VREDNOVANJA RADA KVALITETA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KRITERIJUM KVANITET

Materija

Mesečna norma /
Ukupan broj rešenih predmeta u odnosu na ukupan broj predmeta u radu

Pojedinačna ocena za merilo
Mesečna norma /
Ukupan broj rešenih predmeta u odnosu na ukupan broj predmeta u radu

POJEDINAČNA OCENA VREDNOVANJA RADA KVALITETA

Mesečna norma

%
ispunjenosti norme

Ukupan broj predmeta u radu

Rešeno meritorno

Rešeno na drugi način

Ukupno rešeno

% ukupno rešenih u odnosu na ukupan broj predmeta u radu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

POJEDINAČNA OCENA ZA KRITERIJUM KVALITETA:

 

POJEDINAČNA OCENA ZA KRITERIJUM KVALITETA:

 

UKUPNA OCENA:

 

 

 

NAPOMENA:

 

 

__________________________________________

KOMISIJA:   

1. Predsednik: ___________________

__________________________________________

 

2. Član: ________________________

__________________________________________

 

3. Član: ________________________

 

VREDNOVANJE RADA PREDSEDNIKA SUDA

 

Predsednik: ____________________

 

Period vrednovanja: ____________________

Sud: __________________________

 

 

 

USPEŠNOST RADA
SUDSKE UPRAVE

MERILO
BROJ NEOTKLONJENIH NEPRAVILNOSTI

POJEDINAČNA OCENA ZA MERILO

POJEDINAČNA OCENA VREDNOVANJA RADA PREDSEDNIKA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

UKUPNA OCENA:

 

 

NAPOMENA:

 

 

__________________________________________

KOMISIJA:   

1. Predsednik: ___________________

__________________________________________

 

2. Član: ________________________

__________________________________________

 

3. Član: ________________________