PRAVILNIKO VRŠENJU NADZORA NAD STRUČNIM RADOM U USTANOVAMA SOCIJALNE ZAŠTITE("Sl. glasnik RS", br. 15/92 i 144/2014 - dr. pravilnik) |
Ovim pravilnikom propisuje se način i postupak vršenja nadzora nad stručnim radom u ustanovama socijalne zaštite (u daljem tekstu: ustanove) i građana koji obavljaju određene poslove u oblasti socijalne zaštite, način na koji treba otkloniti uočene nedostatke o izvršenom nadzoru i druga pitanja od značaja za vršenje nadzora.
Nadzor se vrši nad kompletnim stručnim radom ustanova odnosno građana koji obavljaju određene poslove iz oblasti socijalne zaštite, nad obavljanjem pojedinih stručnih poslova kao i nad radom pojedinih stručnih radnika u ovoj oblasti.
Nadzor iz stava 1 ovog člana vrši Komisija za stručni nadzor (u daljem tekstu: Komisija) koju čini potreban broj stručnjaka koji imaju odgovarajuću vrstu i stepen stručne spreme a nad radom pojedinih stručnih radnika nadzor vrši pojedinac koji ima odgovarajuću vrstu i stepen stručne spreme.
Ustanove odnosno građani koji obavljaju određene poslove iz oblasti socijalne zaštite nad čijim stručnim radom treba izvršiti nadzor pismeno se obaveštavaju, najmanje tri dana ranije, o vremenu u kome će se izvršiti nadzor.
Komisija odnosno pojedinac u toku vršenja nadzora nad stručnim radom daju usmenu ocenu stručnog rada, ukazuju na nedostatke u radu i neposredno pružaju odgovarajuću stručnu pomoć radi otklanjanja uočenih nedostataka.
Komisija odnosno pojedinac iz stava 1 ovog člana mogu, po ukazanoj potrebi, pružati neposrednu stručnu pomoć i preventivno - ustanovama odnosno građanima koji obavljaju određene poslove iz oblasti socijalne zaštite.
O izvršenom nadzoru sačinjava se zapisnik koji sadrži naročito:
1) naziv i sedište ustanove odnosno lično ime i adresu građanina koji obavlja određene poslove iz oblasti socijalne zaštite a ako se nadzor vrši nad radom pojedinog stručnog radnika i njegovo lično ime, adresu i opis poslova koje vrši;
2) delatnost, odnosno poslove u oblasti socijalne zaštite koje obavlja ustanova, odnosno građanin koji obavlja određene poslove u oblasti socijalne zaštite;
3) datum i mesto izvršenog nadzora;
4) imena članova komisije koji su vršili nadzor odnosno ime pojedinca koji je vršio nadzor, sa podacima o vrsti i stepenu njihove stručne spreme;
5) utvrđeno činjenično stanje u pogledu stručnog rada, ocenu toga stanja i kvaliteta toga rada, uočene nedostatke kao i mere koje treba preduzeti za otklanjanje utvrđenih nedostataka.
Izveštaj potpisuju članovi Komisije, odnosno pojedinac koji je izvršio nadzor nad stručnim radom.
Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o načinu i postupku sprovođenja nadzora nad stručnim radom ustanova socijalne zaštite ("Službeni glasnik Republike Srbije", broj 4/91).
Ovaj pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Odredbe Pravilnika o vršenju nadzora nad stručnim radom u ustanovama socijalne zaštite ("Sl. glasnik RS", br. 15/92) u delu koji se odnosi na nadzor nad stručnim radom centara za socijalni rad, prestaju da važe 4. januara 2015. godine, stupanjem na snagu Pravilnika o načinu vršenja nadzora nad stručnim radom organa starateljstva ("Sl. glasnik RS", br. 144/2014).