PRAVILNIK
O POPISU IMOVINE I OBAVEZA U ORGANIMA OPŠTINE BOR

("Sl. list opštine Bor", br. 24/2014 i 2/2015)

Član 1

Ovim Pravilnikom propisuje se način i rokovi vršenja popisa imovine, potraživanja, obaveza, hartija od vrednosti i izvora kapitala organa opštine Bor i to Skupštine opštine Bor, Opštinskog veća opštine Bor, Predsednika opštine Bor i Opštinske uprave opštine Bor (u daljem tekstu: organi) i usklađivanje knjigovodstvenog stanja sa stvarnim stanjem koje se utvrđuje popisom.

Usklađivanje stanja imovine i obaveza u knjigovodstvenoj evidenciji sa stvarnim stanjem se uređuje popisom i vrši se na dan 31.decembra tekuće godine.

Član 2

Popis može biti redovan i vanredni.

Član 3

Redovan godišnji popis imovine i obaveza vrši se sa stanjem na dan 31.12. godine za koju se vrši popis i za koju se sastavlja godišnji finansijski izveštaj - završni račun.

Redovan popis počinje 01. decembra godine za koju se vrši popis, a po potrebi i ranije, s tim da popis bude završen do 30 dana pre sastavljanja godišnjeg finansijskog izveštaja.

Promene stanja imovine i obaveza u toku popisa, unose se u popisne liste na osnovu verodostojnih računovodstvenih isprava.

Član 4

U toku godine može se vršiti vanredni popis u izuzetnim slučajevima propisanim zakonom (statusne promene, promene oblika organizovanja i sl.).

Izuzetno, popis knjiga, filmova, fotosa i arhivske građe, vrši se jednom u pet godina.

Izuzetno, popis robe i materijala u bifeu, vrši se u toku godine u slučaju promene odgovornog lica - računopolagača, pojava krađe i pronevera, nastanka štete zbog elementarnih nepogoda i dr.

Član 5

Za izvršenje popisa, iz člana 1. ovog Pravilnika, Predsednik opštine Bor rešenjem obrazuje centralnu popisnu komisiju, kao i komisije za popis imovine i obaveza za predsednika opštine i Opštinskog veća opštine Bor, određuje period u kome će komisije vršiti popis i rokove za dostavljanje izveštaja po izvršenom popisu.

Predsednik Skupštine opštine Bor rešenjem obrazuje popisne komisije za popis imovine i obaveza Skupštine opštine Bor, određuje period u kome će komisije vršiti popis i rokove za dostavljanje izveštaja po izvršenom popisu.

Načelnik Opštinske uprave opštine Bor rešenjem obrazuje popisne komisije za popis imovine i obaveza Opštinske uprave opštine Bor i Komesarijata za izbeglice opštine Bor, određuje period u kome će komisije vršiti popis i rokove za dostavljanje izveštaja po izvršenom popisu.

Za organizaciju i izvršenje popisa odgovorna lica su Predsednik opštine Bor, Predsednik Skupštine opštine Bor i načelnik Opštinske uprave opštine Bor.

Predsednik opštine Bor, Predsednik Skupštine opštine Bor i Načelnik Opštinske uprave opštine Bor pre početka popisa donose uputstvo za vršenje popisa.

Član 6

U komisijama za popis ne mogu biti određena lica koja rukuju imovinom, odnosno koja su zadužena za imovinu koja je predmet popisa, niti rukovodioci tih lica, kao ni lica koja vode analitičku evidenciju te imovine.

Konkretni zadaci i poslovi popisne komisije utvrđuju se uputstvom za rad komisija za popis.

Član 7

Lica koja rukuju imovinom i njihovi neposredni rukovodioci dužni su da, najkasnije do dana određenog za početak popisa, izvrše neophodne pripreme radi što lakšeg, bržeg i pravilnijeg popisivanja.

Član 8

Predsednici komisija za popis su dužni da, pre početka popisa, sačine plan rada po kome će vršiti popis i isti dostave rukovodiocima organa opštine koji su ih imenovali radi davanja saglasnosti na iste.

Rukovodioci organa opštine koji su odgovorni za popis donosi Uputstvo za rad komisija za popis.

Član 9

Komisiji za popis, pre početka popisa, mogu se dati liste sa nomenklaturnim brojevima, nazivima, vrsti i jedinicama mere imovine koja se popisuje.

Podaci iz knjigovodstva, odnosno iz odgovarajućih knjigovodstvenih evidencija o količinama, ne mogu se davati komisiji za popis pre upisivanja stvarnog stanja u popisne liste i pre nego što članovi popisne komisije potpišu te liste.

Član 10

Popis obuhvata:

1) utvrđivanje stvarnih količina imovine koja se popisuje merenjem, brojanjem, procenom i sl., bliže opisivanje popisane imovine, kao i unošenje podataka u popisne liste,

2) upisivanje u popisne liste naturalnih promena nastalih u periodu vršenja popisa pre i posle 31. decembra godine za koju se vrši popis i svođenje stanja na dan 31. decembar te godine,

3) unošenje knjigovodstvenog naturalnog stanja imovine u popisne liste,

4) utvrđivanje naturalnih razlika između stanja utvrđenog popisom i knjigovodstvenog stanja,

5) unošenje cena popisane imovine,

6) vrednosno obračunavanje popisane imovine,

7) sastavljanje Izveštaja o izvršenom popisu.

Izuzetno, od stava 1. tačka 2. ovog člana, u slučaju kada Opštinska uprava vodi stalnu količinsku i vrednosnu evidenciju o ulazu i izlazu imovine, kao stanje po popisu na dan 31. decembra može upisati njeno knjigovodstveno stanje na taj dan, pod uslovom da je u toku godine izvršen popis imovine i da su viškovi i manjkovi utvrđeni tim popisom proknjiženi na osnovu odluke nadležnog organa.

Član 11

Predsednik, odnosno članovi popisne komisije odgovorni su za tačnost utvrđenog stanja po popisu, za uredno sastavljanje popisnih lista i iskazivanje u naturalnom i vrednosnom obliku, kao i za blagovremeno vršenje popisa.

Član 12

Tuđa imovina koju koriste organi opštine Bor, ili imovina opštine Bor koju koristi drugo pravno lice, popisuje se u posebnim popisnim listama koje se najkasnije do 20. januara naredne godine, dostavljaju vlasnicima popisane imovine.

Imovina čija je vrednost umanjena zbog oštećenja, neispravnosti, zastarelosti i sličnih razloga, popisuje se u posebnim popisnim listama.

Imovina koja na dan popisa nije zatečena u organima opštine Bor (imovina na putu ili u inostranstvu, imovina data na poslugu, zajam, čuvanje, popravku i sl.) unosi se u posebne popisne liste na osnovu verodostojne dokumentacije, ako do dana završetka popisa nisu primljene popisne liste od pravnih lica kod kojih se ta imovina nalazi.

Centralna popisna komisija daje predlog o statusu rešavanja imovine iz stava 3. ovog člana.

Član 13

Popis gotovinskih ekvivalenata i gotovine u blagajni, hartije od vrednosti i stranih sredstava plaćanja vrši se brojanjem prema apoenima i upisivanjem utvrđenih iznosa u posebne popisne liste.

Gotovina i hartije od vrednosti koje se nalaze na računima i depo računima, popisuju se na osnovu izvoda o stanju tih sredstava na dan 31. decembra godine za koju se vrši popis.

Član 14

Popis finansijskih plasmana, potraživanja i obaveza vrši se prema stanju u poslovnim knjigama, pod uslovom da je njihovo usklađivanje sa dužnicima i poveriocima izvršeno najmanje jednom godišnje i da o tome postoji verodostojna isprava.

Finansijski plasmani, potraživanja i obaveze za koje ne postoji uredna dokumentacija iskazuju se u posebnim popisnim listama.

Član 15

Po završenom popisu, popisna komisija dužna je da sastavi izveštaj o izvršenom popisu sa predlogom mera kome se prilažu popisne liste sa izvornim materijalom koji je služio za sastavljanje popisnih listi, kao i da isti dostavi predsedniku centralne popisne komisije najkasnije do 15. februara tekuće godine.

Centralna popisna komisija kontroliše izveštaje o izvršenom popisu pojedinih popisnih komisija, objedinjuje ih i sastavlja izveštaj o izvršenom popisu imovine i obaveza sa predlogom mera.

Izveštaj o izvršenom popisu sa predlogom mera predsednik centralne popisne komisije zajedno sa izveštajima o izvršenom popisu pojedinih popisnih komisija i potpisanim popisnim listama od strane odgovornog lica za popis u organu opštine Bor dostavlja se Predsedniku opštine Bor, Predsedniku Skupštine opštine Bor i načelniku Opštinske uprave opštine Bor.

Član 16

Predsednik opštine, Predsednik Skupštine opštine Bor i Načelnik Opštinske uprave opštine Bor, u prisustvu predsednika centralne popisne komisije, razmatra izveštaj o izvršenom popisu imovine i obaveza i donosi rešenje o usvajanju izveštaja o popisu i naredbe, rešenja, zaključke o:

- postupku sa utvrđenim manjkom,

- postupku sa utvrđenim viškom,

- rashodovanju imovine koja je dotrajala ili više nije upotrebljiva.

Izveštaj o izvršenom popisu, zajedno sa popisnim listama i rešenjem o usvajanju izveštaja o popisu, dostavljaju se na knjiženje računovodstvu najkasnije u roku od tri dana od dana usvajanja.

Član 17

Utvrđeni manjkovi ne mogu se prebijati sa viškom, osim u slučaju očigledne zamene pojedinih sličnih materijala i robe.

IV ZAVRŠNE ODREDBE

Član 18

Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu opštine Bor".