UPUTSTVO
O SLUŽBENOJ PRATNJI VANREDNOG PREVOZA U DRUMSKOM SAOBRAĆAJU

("Sl. glasnik RS", br. 68/2013, 96/2013 i 1/2015)

1. Ovim uputstvom bliže se uređuje organizacija i način postupanja policijskih službenika Ministarstva unutrašnjih poslova (u daljem tekstu: Ministarstvo) prilikom obavljanja službene pratnje vanrednog prevoza u drumskom saobraćaju na području Republike Srbije (u daljem tekstu: pratnja).

Službenom pratnjom vanrednog prevoza, u smislu ovog uputstva, smatra se skup bezbednosnih mera i radnji koje Ministarstvo planira i preduzima pri pratnji vanrednog prevoza, u cilju bezbednog transporta od početne do krajnje destinacije.

2. Pratnju vanrednog prevoza vrše policijski službenici Ministarstva - područne policijske uprave (svaka na svom području), na osnovu pisanog zahteva podnosioca, dobijene dozvole nadležnog organa - upravljača puta u skladu sa Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima ("Službeni glasnik RS", br. 41/09, 53/10, 101/11, 32/13 - US i 55/14), Zakonom o javnim putevima ("Službeni glasnik RS", br. 101/05, 123/07, 101/11, 93/12 i 104/13), Pravilnikom o načinu obavljanja vanrednog prevoza ("Službeni glasnik RS", broj 90/14) i saglasnosti Ministarstva, Uprave saobraćajne policije (u daljem tekstu: saglasnost).

3. Zahtev treba da sadrži vreme i mesto polaska, krajnju destinaciju, trasu kretanja, podatke o licima i vozilima koji učestvuju u prevozu i podatke o organizaciji, ustanovi, odnosno pravnom licu koje zahteva prevoz. Prilikom podnošenja zahteva, podnosilac je dužan da dostavi originalnu dozvolu i saglasnost iz tačke 2. ovog uputstva.

4. Podnosilac zahteva, najkasnije 24 sata pre otpočinjanja prevoza, odnosno 72 sata ukoliko se planira da se prevoz obavi ponedeljkom, pismenim putem obaveštava policijsku upravu sa čijeg područja otpočinje vanredni prevoz o vremenu započinjanja vanrednog prevoza ako se vanredni prevoz obavlja uz pratnju vozila Ministarstva.

Podnosilac zahteva najkasnije u petak do 15 sati, obaveštava policijsku upravu sa čijeg područja otpočinje vanredni prevoz o vremenu započinjanja vanrednog prevoza ako se vanredni prevoz obavlja subotom, nedeljom ili ponedeljkom, uz pratnju vozila Ministarstva.

5. Po prijemu zahteva, dozvole i saglasnosti o pratnji vanrednog prevoza komandir policijske ispostave odnosno, saobraćajne policijske ispostave sa čije teritorije počinje transport, u skladu sa saglasnošću određuje broj službenih vozila i policijskih službenika koji će biti u pratnji po naloženom.

6. Po primljenoj dozvoli i saglasnosti o pratnji vanrednog prevoza komandir policijske ispostave, odnosno saobraćajne policijske ispostave, odmah putem telefona stupa u kontakt sa komandirima policijske ispostave odnosno saobraćajne policijske ispostave u drugim područnim policijskim upravama na trasi kretanja prevoza, i obaveštava ih o pratnji i dogovara se o vremenu i mestu preuzimanja pratnje.

7. Policijski službenici saobraćajne policijske ispostave, odnosno policijske ispostave sa čijeg područja otpočinje vanredni prevoz, određeni da vrše pratnju vanrednog prevoza, obavezni su da na osnovu dozvole o pratnji vanrednog prevoza i saglasnosti, izvrše provere dimenzija transporta u dozvoli, bezbednost i pravilnost smeštaja tereta, proveru dokumentacije vozila i vozača, kao i da li vozači ispunjavaju psiho-fizičke uslove za upravljanje vozilom u skladu sa Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima, a ukoliko je to moguće, u saradnji sa ovlašćenim privrednim subjektima, i proveru ukupne mase i osovinskog opterećenja.

8. Policijski službenici koji vrše pratnju dužni su da se pridržavaju odredaba Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima i saglasnosti o pratnji, posebno trasi kretanja, dozvoljenom vremenu obavljanja pratnje i određenoj brzini kretanja.

9. Ako je dozvolom, odnosno saglasnošću određeno da se vanredni prevoz obavlja uz pratnju jednog vozila Ministarstva i jednog vozila podnosioca zahteva potrebno je da se:

- na državnim putevima I reda - autoputu, vozilo Ministarstva kreće iza vozila ili skupa vozila kojim se obavlja vanredni prevoz, a vozilo podnosioca zahteva ispred vozila ili skupa vozila kojim se obavlja vanredni prevoz,

- na ostalim državnim putevima I reda, državnim putevima II reda, opštinskim putevima i ulicama, vozilo Ministarstva kreće ispred vozila ili skupa vozila kojim se obavlja vanredni prevoz, a vozilo podnosioca zahteva iza vozila ili skupa vozila kojim se obavlja vanredni prevoz.

10. Ako je dozvolom, odnosno saglasnošću određeno da se vanredni prevoz obavlja uz pratnju dva vozila Ministarstva i jednog vozila podnosioca zahteva, uz obustavu saobraćaja za ostale učesnike u saobraćaju, potrebno je da se:

- na državnim putevima I reda, državnim putevima II reda, opštinskim putevima i ulicama, dva vozila Ministarstva kreću ispred vozila ili skupa vozila kojim se obavlja vanredni prevoz, uz sukcesivnu obustavu saobraćaja, a vozilo podnosioca zahteva kreće iza vozila ili skupa vozila kojim se obavlja vanredni prevoz.

11. Policijski službenici koji vrše pratnju za vreme pratnje dužni su da upozoravaju učesnike u saobraćaju o nailasku vozila sa prvenstvom prolaza i vozila koja prate, kao i da privremeno zaustave ili po potrebi uklone vozila sa kolovoza, da bi se obezbedio prolaz vozilima u pratnji.

12. Službena vozila određena za pratnju moraju biti ispravna, a posebno moraju imati ispravne uređaje za davanje svetlosnih i zvučnih znakova.

13. Lica angažovana od strane podnosioca zahteva za izvršenje vanrednog prevoza dužna su da se pridržavaju znakova i naređenja koja daju policijski službenici koji vrše pratnju.

14. Lica angažovana od strane podnosioca zahteva za izvršenje vanrednog prevoza policijskim službenicima svake područne policijske uprave, koja vrši pratnju, svojim potpisom i brojem lične karte, potvrđuju na licu mesta da je usluga pratnje, uz angažovanje ljudskih i materijalnih sredstava na navedenoj relaciji izvršena.

Obrazac potvrde o pruženim uslugama službene pratnje odštampan je uz ovo uputstvo i čini njegov sastavni deo.

15. Policijski službenici odmah po izvršenom zadatku pratnje dostavljaju komandiru policijske ispostave odnosno saobraćajne policijske ispostave dozvolu o pratnji vanrednog prevoza, saglasnost i izveštaj o broju angažovanih policijskih službenika, broju i vrsti službenih vozila, provedenim radnim časovima u pratnji, pređenoj kilometraži i relaciji na kojoj je izvršena pratnja. Izveštaj potpisuju svi učesnici u pratnji vanrednog prevoza.

Komandir policijske ispostave odnosno saobraćajne policijske ispostave koja vrši usluge pratnje transporta vanrednog prevoza dužan je da vodi evidenciju o primljenim i realizovanim zahtevima u pregledu asistencija na obrascu broj 20 Uputstva za vođenje evidencija u stanicama i drugim jedinicama milicije.

16. Komandir policijske ispostave odnosno saobraćajne policijske ispostave zbirni izveštaj o izvršenim pratnjama dostavlja sutradan za prethodni dan, Upravi saobraćajne policije Policijske uprave za grad Beograd odnosno odeljenju saobraćajne policije u sedištu područne policijske uprave, koji te izveštaje objedinjavaju i dostavljaju narednog dana Upravi za logistiku Policijske uprave za grad Beograd, odnosno odeljenju za logistiku područne policijske uprave radi fakturisanja naknada za pružene usluge u skladu sa Uredbom o visini naknada za usluge koje Ministarstvo unutrašnjih poslova pruža u cilju sticanja sopstvenih prihoda ("Službeni glasnik RS", br. 3/09, 102/10, 22/12 i 31/13).

16a. Na osnovu izveštaja koje Uprava za zajedničke poslove - odeljenje logistike područne policijske uprave, dostavlja, po zahtevu, Upravi saobraćajne policije ili područnoj policijskoj upravi, o utvrđenim neizmirenim naknadama za pružene usluge pratnje vanrednog prevoza, dalje pružanje usluge pratnje omogućava se po izmirenju zaostalih obaveza.

17. Ovo uputstvo stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

Obrazac

Republika Srbija
MINISTARSTVO UNUTRAŠNJIH POSLOVA
Direkcija policije
Policijska uprava u _______________________
Broj: _________________/13
Datum: _______________godine

POTVRDA
O PRUŽENIM USLUGAMA SLUŽBENE PRATNJE

 

Pružena usluga

 

 

(vrsta usluge i organizacija - preduzeće kojoj se pruža usluga)

Relacija na kojoj je izvršena pratnja vanrednog tereta

Početna lokacija ___________________ završna lokacija _______________________

Angažovano policijskih službenika ______________

Broj provedenih radnih sati na angažovanju ______________

Broj angažovanih službenih vozila i pređena kilometraža

- Terensko vozilo

 

pređeno __________ km

 

(broj angaž. vozila)

 

 

- Putničko vozilo

 

pređeno __________ km

 

(broj angaž. vozila)

 

 

- Motocikl

 

pređeno __________ km

 

(broj angaž. vozila)

 

 

- Vatrogasno vozilo

 

pređeno __________ km

 

(broj angaž. vozila)

 

 

Primio uslugu:

 

Policijski službenik:

 

 

 

Ime i prezime

 

Ime i prezime

 

 

 

Br. lične karte

 

Br. službene značke

 

 

 

 

 

PI/SPI

Ustanova, organizacija, pravno lice