ODLUKA
O FINANSIRANJU POTREBA I INTERESA GRAĐANA U OBLASTI SPORTA

("Sl. glasnik grada Valjeva", br. 11/2014 - sveska 1)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom uređuju se bliži uslovi, kriterijumi, način i postupak dodele sredstava iz budžeta grada Valjeva (u daljem tekstu: Grad), odnosno odobrenje programa za zadovoljavanje potreba i interesa građana u oblasti sporta na teritoriji Grada i način javnog objavljivanja podataka o predloženim programima za finansiranje, odobrenim programima i realizaciji odobrenih programa.

Član 2

Potrebe i interesi građana u oblasti sporta za čije se ostvarivanje obezbeđuju sredstva u budžetu Grada su:

1. podsticanje i stvaranje uslova za unapređenje sporta za sve, odnosno bavljenje građana sportom, posebno dece, omladine, žena i osoba sa invaliditetom;

2. izgradnju, održavanje i opremanje sportskih objekata na teritoriji Grada, a posebno javnih sportskih terena u stambenim naseljima ili u njihovoj blizini i školskih sportskih objekata i nabavku sportske opreme i rekvizita;

3. predškolski i školski sport (rad školskih sportskih sekcija i društava, gradska i međuopštinska školska sportska takmičenja i dr.);

4. organizaciju sportskih takmičenja od posebnog značaja za Grad;

5. sportski razvoj talentovanih sportista i unapređenje kvaliteta stručnog rada sa njima;

6. učešće sportskih organizacija sa teritorije Grada u evropskim klupskim takmičenjima;

7. delatnost organizacija u oblasti sporta čiji je osnivač ili član Grad;

8. aktivnosti sportskih organizacija, sportskih društava, udruženja, granskih i teritorijalnih sportskih saveza na teritoriji Grada od posebnog značaja za Grad, u zavisnosti od toga da li je sportska grana od značaja za Grad, koja je kategorija sportske grane, koliko sportista okuplja, u kojoj meri se unapređuje stručni rad, u kom rangu takmičenja sportska organizacija učestvuje i u kojoj meri povećava obuhvat bavljenja građana sportom;

9. unapređenje zaštite zdravlja sportista i obezbeđivanje adekvatnog sportsko - zdravstvenog obrazovanje sportista, posebno mladih, uključujući i antidoping obrazovanje;

10. stipendiranje za sportsko usavršavanje kategorisanih sportista, posebno perspektivnih sportista;

11. sprečavanje negativnih pojava u sportu;

12. edukaciju, informisanje i savetovanje građana, sportista i ostalih učesnika u sistemu sporta o pitanjima bitnim za odgovarajuće bavljenje sportskim aktivnostima i delatnostima;

13. periodična testiranja, sakupljanje, analizu i distribuciju relevantnih informacija za adekvatno zadovoljavanje potreba građana u oblasti sporta na teritoriji Grada, istraživačko-razvojne projekte i izdavanje sportskih publikacija;

14. unapređivanje stručnog rada učesnika u sistemu sporta sa teritorije Grada i podsticanje zapošljavanja visokokvalifikovanih sportskih stručnjaka i vrhunskih sportista;

15. racionalno i namensko korišćenje sportskih sala i sportskih objekata u državnoj svojini čiji je korisnik Grad, kroz odobravanje njihovog korišćenja za sportske aktivnosti i dodelu termina za treniranje učesnicima u sistemu sporta;

16. nagrada i priznanja za postignute sportske rezultate i doprinos razvoju sporta.

Programi iz stava 1. tačke 1., 2., 3. i 8. ovog člana imaju prioritet pri izboru programa.

Član 3

Visina sredstava za finansiranje potreba i interesa građana u oblasti sporta u Gradu iz člana 2. ove odluke utvrđuju se svake godine Odlukom o budžetu Grada.

Član 4

Sredstva iz člana 3. ove odluke koriste se u skladu sa zakonom, za finansiranje:

1. godišnjih programa;

2. posebnih programa;

Godišnji programi u smislu odredaba ove odluke su programi koji se finansiraju na godišnjem nivou.

Posebni programi u smislu odredaba ove odluke su programi koji se finansiraju po javnom pozivu.

II USLOVI, KRITERIJUMI, NAČIN I POSTUPAK DODELE SREDSTAVA

Član 5

Programi kojima se obezbeđuje ostvarivanje potreba i interesa građana u oblasti sporta na teritoriji Grada mogu biti odobreni ukoliko ispunjavaju uslove u pogledu:

1) predlagača programa;

2) nosioca programa;

3) sadržine i kvaliteta programa;

4) finansiranja programa.

Program iz stava 1. ovog člana obavezno sadrži:

- detaljan opis svih aktivnosti u godini za koju se program podnosi,

- jasno definisane ciljeve,

- precizno iskazane troškove za svaku aktivnost u skladu sa aktom Komisije.

Član 6

Predlog svog godišnjeg programa i programa svojih članova za ostvarivanje potreba i interesa građana iz člana 2. stav 1. tačke 1, 3, 4, 5, 8, 12, 13. i 14. ove odluke, podnosi Sportski savez Valjeva (u daljem tekstu: Sportski savez), a za ostale programe nosioci tih programa.

Član 7

Nosilac programa mora da:

1) bude registrovan u skladu sa zakonom,

2) isključivo ili pretežno posluje na nedobitnoj osnovi ako Zakonom o sportu (u daljem tekstu: Zakon) nije drugačije određeno,

3) ima sedište na teritoriji Grada,

4) je direktno odgovoran za pripremu i izvođenje programa,

5) je prethodno obavljao delatnost u oblasti sporta najmanje godinu dana,

6) je sa uspehom realizovao prethodno odobreni program,

7) da ispunjava uslove za obavljanje sportske aktivnosti i delatnosti koje su u vezi sa predlogom programa u skladu sa Zakonom,

Nosilac programa ne može da:

1) bude u postupku likvidacije, stečaja i pod privremenom zabranom obavljanja delatnosti;

2) ima blokadu poslovnog računa, poreske dugove ili dugove prema organizacijama socijalnog osiguranja;

3) bude u poslednje dve godine pravnosnažnom odlukom kažnjen za prekršaj ili privredni prestup u vezi sa njegovom delatnošću.

Član 8

Nosiocu programa neće se odobriti program u postupku dodele sredstava, ako je namerno ili s krajnjom nepažnjom lažno prikazao podatke tražene u obrascima za podnošenje programa ili ako je propustio da da sve potrebne informacije.

Član 9

Predlog programa u pogledu sadržine i kvaliteta mora da ispunjava sledeće uslove:

1) da doprinosi ostvarivanju potreba i interesa građana u oblasti sporta u Gradu utvrđenog Zakonom i ovom odlukom;

2) da je u skladu sa Zakonom i ovom odlukom;

3) da je od interesa za Grad;

4) da je u skladu sa uslovima, kriterijumima i ciljevima navedenim u javnom pozivu, kod posebnih programa;

5) da se realizuje u Gradu, osim programa, priprema i učešća na sportskim takmičenjima;

6) da ima značajan i dugotrajan uticaj na razvoj sporta u Gradu;

7) da će se realizovati u tekućoj godini.

Član 10

Programi se finansiraju u visini i pod uslovima koji obezbeđuju da se uz najmanji utrošak sredstava iz budžeta Grada postignu nameravani rezultati.

Član 11

Budžet programa predviđen predlogom programa treba da bude:

1) ostvariv - u smislu realnih iznosa koji se planiraju po svakoj budžetskoj stavci (stvarne cene i standardne tarife);

2) obuhvatan - treba da uključi i pokrije sve troškove programa i prikaže učešće svih izvora finansiranja.

Član 12

Finansiranje aktivnosti iz godišnjih i posebnih programa može da obuhvati samo deo zarada zaposlenih, materijalnih troškova i administrativnih troškova, a najviše do 20% od odobrene visine sredstava iz budžeta Grada za taj program.

Član 13

Predlog programa sportske organizacije u delu koji se odnosi na troškove realizacije programa sadrži:

1) troškove takmičenja ekipe,

2) troškove stručnog rada - plate trenera,

3) troškove opreme i obezbeđenja uslova za trening i takmičenje,

4) troškove stipendiranja i sportskog usavršavanja perspektivnih i kategorisanih sportista,

5) troškove drugih ekipa (pioniri, juniori, kadeti).

Član 14

Neopravdani troškovi su: dugovi i pokrivanje gubitaka ili zaduženja; kamatna zaduženja; stavke koje se već finansiraju iz nekog drugog programa; troškovi kupovine zemljišta i zgrada i kapitalna ulaganja, osim kada je to neophodno za realizaciju programa; troškovi gubitaka zbog promena kursa valuta na finansijskom tržištu; troškovi otplate rata po osnovu ranije zaključenih ugovora (lizing, kredit); kupovina alkoholnih pića i duvana; kazne; kupovina poklona, osim kod organizacije međunarodnih sportskih priredbi i u skladu sa pravilima nadležnog međunarodnog sportskog saveza; "razno", "eventualno", "ostalo" odnosno svi troškovi moraju biti detaljno opisani u budžetu programa.

Član 15

Predlozi godišnjih programa dostavljaju se gradskoj upravi nadležnoj za oblast sporta (u daljem tekstu: gradska uprava) direktno odnosno preko Sportskog saveza u skladu sa programskim kalendarom utvrđenim Zakonom.

Predlozi posebnih programa dostavljaju se gradskoj upravi u roku određenom javnim pozivom za finansiranje posebnih programa (u daljem tekstu javni poziv).

Javni poziv raspisuje gradska uprava i on sadrži:

- predmet javnog poziva,

- visinu sredstava koja su na raspolaganju za predmet javnog poziva,

- uslove, kriterijume i ciljeve koje treba da ispuni predloženi program,

- rok do koga moraju biti podneti predlozi programa,

- datum obaveštavanja nosioca programa o odobrenim programima,

- krajnji rok do koga moraju biti upotrebljena dobijena sredstva,

- mesto, vreme i lice kod koga se može dobiti dokumentacija u vezi javnog poziva.

Javni poziv se objavljuje na zvaničnoj internet stranici Grada i jednom lokalnom listu.

Član 16

Predlog programa sadrži detaljne podatke o:

1) nosiocu programa;

2) oblasti u kojoj se ostvaruje program;

3) učesnicima u realizaciji programa i svojstvu u kome se angažuju;

4) ciljevima i očekivanim rezultatima, uključujući koje će probleme program rešiti i kojim grupama populacije i na koji način će program koristiti;

5) vrsti i sadržini aktivnosti i vremenu i mestu realizacije programa, odnosno obavljanja aktivnosti;

6) budžetu programa, odnosno potrebnim novčanim sredstvima, iskazanim prema vrstama troškova i utvrđenim obračunom;

7) vremenskom planu upotrebe sredstava (vremenski period u kome su sredstva potrebna i rokovi u kojima su potrebna);

8) načinu praćenja realizacije programa i procene rezultata.

Član 17

Uz predlog programa podnosi se dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost uslova za odobravanje sredstva za realizaciju programa po odredbama ove odluke i izjava da ne postoje prepreke iz člana 7. stav 2. ove odluke.

Član 18

Za ocenu godišnjih i posebnih programa Gradonačelnik grada Valjeva (u daljem tekstu: Gradonačelnik), obrazuje Komisiju na mandatni period od četiri godine.

Komisija ima predsednika i šest članova.

Predsednik i pet članova komisije imenuju se iz reda stručnjaka u sportu, a jedan član iz reda zaposlenih u gradskoj upravi.

Komisija vrši stručni pregled i daje ocenu podnetih predloga programa i dostavlja Gradonačelniku predlog za odobravanje programa.

Komisija može da, za predloge programa kod kojih postoji potreba za dodatnim informacijama ili intervencijama, pre dostavljanja predloga Gradonačelniku, traži dodatno objašnjenje od podnosioca, odnosno nosioca programa.

Komisija može o određenom pitanju da pribavi stručno mišljenje od strane istaknutih stručnjaka ili odgovarajućih organizacija.

Komisija, nakon izvršene analize i ocene podnetih predloga programa u tekućoj godini, predlaže iznos sredstava za finansiranje programa po odredbama ovog pravilnika za narednu budžetsku godinu.

Administrativne poslove za potrebe komisije obavlja gradska uprava.

Član 19

Komisija utvrđuje vrednost predloga programa.

Vrednost predloga programa u smislu odredaba ove odluke predstavlja zbir troškova za sve aktivnosti iskazane u predlogu programa koje Komisija prihvati kao realne.

Vrednost predloga programa je osnova na koju se primenjuju kriterijumi za ocenu predloga programa.

Primenom kriterijuma na vrednost predloga programa dobija se korigovana vrednost predloga programa.

Korigovana vrednost predloga godišnjeg programa usklađuje se sa sredstvima opredeljenim u budžetu Grada za godinu za koju se sredstva dodeljuju u skladu sa odredbama ove odluke.

Sastavni deo ove odluke su kriterijumi za ocenu predloga godišnjih i posebnih programa.

Član 20

Komisija u postupku odobravanja programa vrši:

1. administrativnu (formalnu) proveru i ocenu ispunjenosti propisanih uslova i kriterijuma u pogledu podnosioca predloga programa, odnosno nosioca programa i adekvatnosti predloženog programa;

2. ocenu programa prema kriterijumima utvrđenim ovom odlukom.

O radu Komisije vodi se zapisnik, koji potpisuju predsednik Komisije.

Na osnovu ocene podnetih predloga programa, Komisija dostavlja Gradonačelniku predlog o odobravanju programa i određivanju visine sredstava za realizaciju programa.

Gradonačelnik na predlog komisije donosi rešenje kojim se odobrava program i utvrđuje iznos sredstava za realizaciju programa.

O rešenju Gradonačelnika o odobrenju programa obaveštavaju se podnosioci predloga programa.

Nepotpuni predlozi programa ne vraćaju se podnosiocu predloga.

Član 21

Predlog da se program ne prihvati i ne odobre sredstva Komisija daje u sledećim slučajevima:

1) program nije dovoljno relevantan sa stanovišta ostvarivanja potreba i interesa građana u oblasti sporta u Gradu;

2) finansijske i operativne mogućnosti podnosioca programa nisu dovoljne;

3) program je dobio manji broj bodova tokom tehničko-finansijske procene (procena kvaliteta predloga programa) u odnosu na odabrane predloge programa;

Član 22

Podnosilac programa koji smatra da ispunjava uslove i kriterijume propisane ovom odlukom, a sredstva mu nisu dodeljena, može na rešenje o odobrenju programa podneti prigovor Gradskom veću grada Valjeva (u daljem tekstu: Gradsko veće) u roku od osam dana od dana prijema obaveštenja.

Gradsko veće odlučuje rešenjem o podnetom prigovoru najkasnije u roku od 15 dana od dana prijema prigovora i ukoliko je prigovor osnovan može izmeniti raniju odluku.

Rešenje Gradskog veća iz stava 2. ovog člana konačno je i protiv njega se može voditi upravni spor.

Član 23

Sa podnosiocem odobrenog programa, Gradonačelnik zaključuje ugovor o realizovanju programa kojim se obavezno uređuje:

- naziv i sedište nosioca programa;

- vrsta programa;

- vreme realizacije programa;

- ciljevi i očekivani rezultati;

- visina dodeljenih sredstava;

- vremenski plan upotrebe sredstava;

- način nadzora nad odvijanjem realizacije programa;

- obaveze nosioca programa u pogledu podnošenja izveštaja o realizaciji programa;

- obaveza nosioca programa da na svim dokumentima i medijskim promocijama vezanim za realizovanje programa istakne da se program finansira sredstvima iz budžeta Grada,

- dokazivanje realizacije programa, namenskog korišćenja sredstava, medijskog predstavljanja i učešća grada u njegovom finansiranju.

Ukoliko se podnosilac odobrenog programa ne odazove pozivu za zaključenje ugovora u roku od osam dana od dana prijema poziva, smatraće se da je odustao od predloga programa.

Ako su odobrenom programu, prema kriterijumima utvrđenim ovom odlukom, dodeljena manja sredstva za realizaciju od sredstava navedenih u budžetu predloga programa nosilac programa, pre zaključenja ugovora, usklađuje budžet programa sa visinom raspoloživih sredstava i dostavlja gradskoj upravi dopunu, odnosno izmenu budžeta predloga programa, ili dokaz da je obezbedio dodatna sredstva za realizaciju programa, najkasnije u roku od tri dana od dana prijema obaveštenja o potrebi usklađivanja programa sa dodeljenim sredstvima.

Nosilac odobrenog programa kome su preneta sredstva iz budžeta Grada dužan je da ih namenski koristi, a nabavku dobara, usluga ili radova u okviru tih sredstava mora vršiti u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.

Član 24

Izuzetno, može se odobriti određeni program kojim se realizuje opšti interes u oblasti sporta iz člana 2. ove odluke, a na osnovu podnetog predloga programa u toku godine bez javnog poziva, u slučaju kada je u pitanju program od posebnog značaja za ostvarivanje opšteg interesa u sportu, a podnose ga sportska odnosno druga udruženja ili kada je u pitanju program koji nije iz objektivnih razloga mogao biti podnet u skladu sa programskim kalendarom, a predmet i sadržaj programa je takav da može biti uspešno realizovan samo od strane određenog nosioca programa.

Rešenjem o odobrenju programa iz stava 1. ovog člana, koje donosi Gradonačelnik, na obrazložen predlog Komisije, utvrđuje se i iznos sredstava za njegovu realizaciju.

Sa nosiocem čiji je program odobren rešenjem iz stava 2. ovog člana Gradonačelnik zaključuje ugovor o realizovanju programa.

Član 25

Gradska uprava vrši nadzor nad realizacijom programa i namenskim korišćenjem odobrenih sredstava.

Član 26

Nosioci odobrenih programa obavezni su da gradskoj upravi, na njen zahtev, kao i u roku koji je predviđen ugovorom o realizovanju programa, a najmanje kvartalno, dostave izveštaj sa potrebnom dokumentacijom o realizaciji programa ili delova programa i korišćenju sredstava budžeta Grada, kao i da omoguće kontrolu budžetskoj inspekciji Grada.

Gradonačelnik može, na predlog gradske uprave, obustaviti dalje finansiranje programa, odnosno jednostrano raskinuti ugovor o realizovanju programa ako nosilac odobrenog programa ne dostavi izveštaj u roku predviđenom ugovorom ili u slučaju da budžetska inspekcija utvrdi nepravilnosti u namenskom trošenju sredstava.

Nosiocu odobrenog programa ne mogu biti odobrena sredstva za realizaciju novog programa pre nego što podnese izveštaj u skladu sa stavom 1. i 2. ovog člana.

Nosioci odobrenog programa najmanje jednom godišnje čine dostupnim javnosti izveštaj o svom radu i o obimu i načinu sticanja i korišćenja sredstava i taj izveštaj dostavljaju gradskoj upravi.

Član 27

Na zvaničnoj internet stranici Grada objavljuje se:

- izveštaj o podnetim predlozima godišnjih i posebnih programa sa traženim iznosom sredstava;

- izveštaj o odobrenim godišnjim i posebnim programima sa iznosom odobrenih sredstava i

- godišnji izveštaj o realizovanju svih odobrenih programa.

Član 28

Sredstva dobijena iz budžeta Grada za realizovanje programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta moraju se vratiti davaocu sredstava, zajedno sa zateznom kamatom od momenta prijema, ukoliko nosilac programa:

- netačno ili nepotpuno obavesti davaoca sredstava o bitnim okolnostima vezanim za odobrenje i realizovanje programa;

- svojim propustom ne izvrši program u celini ili ga izvrši u nebitnom delu;

- upotrebi sredstva nenamenski, u potpunosti ili delimično, ili se ne pridržava propisanih ili ugovorenih mera koje su utvrđene radi osiguranja realizacije programa;

- ne dostavi u predviđenim rokovima potrebne izveštaje i dokaze, iako ga je Gradska uprava prethodno upozorila na nepravilnosti i posledice;

- prestane da ispunjava uslove koji su na osnovu ove odluke potrebni za dobijanje sredstava;

- spreči ili onemogući sprovođenje propisanih, odnosno ugovorenih kontrolnih mera.

Gradonačelnik će na predlog gradske uprave zahtevati povraćaj dela datih sredstava ako se program ne realizuje u skladu sa ugovorom.

III ZAVRŠNE ODREDBE

Član 29

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Pravilnik o finansiranju potreba i interesa građana u oblasti sporta iz budžeta grada Valjeva broj 110-1/13-01/3 od 25.02.2013. godine koji je doneo načelnik Gradske uprave za društvene delatnosti, finansije, imovinske i inspekcijske poslove grada Valjeva.

Član 30

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Valjeva".