PRAVILNIKO ODOBRAVANJU I FINANSIRANJU PROGRAMA KOJIMA SE OSTVARUJU POTREBE I INTERESI GRAĐANA U OBLASTI SPORTA U BEOGRADU("Sl. list grada Beograda", br. 45/2014 i 91/2014) |
Ovim pravilnikom propisuju se kriterijumi i način odobravanja programa kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta i dodele sredstava, izgled i sadržina predloga programa i dokumentacije koja se uz predlog podnosi, sadržina i izgled izveštaja o realizaciji programa i način i postupak kontrole realizacije odobrenih programa.
Potrebe i interesi građana za čije se ostvarivanje obezbeđuju sredstva u budžetu grada Beograda u oblasti sporta iz člana 3. stav 1. Odluke o zadovoljavanju potreba i interesa građana u oblasti sporta u Beogradu (u daljem tekstu: Odluka) ostvaruje se kroz finansiranje ili sufinansiranje programa i projekata (u daljem tekstu: program) iz sredstava budžeta grada Beograda, u skladu sa zakonom, i to:
1. za tač. 1, 3, 4, 6, 8, 12, 13. i 14. na godišnjem nivou (u daljem tekstu: godišnji program);
2. za tač. 5, 7, 9, 11 i 16 po javnom pozivu (u daljem tekstu: posebni program).
3. za tačku 2. na osnovu odluka koje donosi nadležni organ grada Beograda;
4. za tačku 10. u okviru tačke 4;
5. za tačku 15. na osnovu godišnjeg plana koji donosi nadležni organ grada Beograda;
6. za tač. 17. u skladu sa odlukama nadležnog organa grada Beograda.
II KRITERIJUMI ODOBRAVANJA PROGRAMA I DODELE SREDSTAVA
Programi kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta (u daljem tekstu: Programi) mogu biti odobreni ukoliko ispunjavaju kriterijume u pogledu:
1) predlagača programa;
2) nosioca programa;
3) sadržine i kvaliteta programa;
4) finansiranja programa.
Predloge godišnjih i posebnih programa, u skladu sa odlukom, podnose sledeće organizacije:
1) Sportski savez Beograda - predlog svog godišnjeg programa i posebnog programa i predlog godišnjih programa svojih članova;
2) vlasnik, odnosno korisnik zemljišta ili sportskog objekta - predlog svog godišnjeg programa izgradnje, opremanja i održavanja sportskog objekta od posebnog značaja za razvoj sporta na području grada Beograda (član 114. stav 1. tačka 3. Zakona o sportu);
3) strukovna udruženja i klubovi - predlog svog posebnog programa;
Nosioci programa koji podnesu godišnji program u kojem su obuhvaćene i aktivnosti od opšteg interesa za koje se saglasno članu 115. stav 1. tačka 2. Zakona podnosi posebni program, ne mogu za iste aktivnosti da podnesu i poseban program po javnom pozivu.
Učesnici u sistemu sporta podnose predloge godišnjih programa isključivo preko svog gradskog granskog sportskog saveza.
Nosilac programa mora da:
1) bude upisan u odgovarajući registar u skladu sa zakonom;
2) isključivo ili pretežno posluje na nedobitnoj osnovi, ako Zakonom nije drukčije određeno;
3) da ima sedište na teritoriji grada Beograda;
4) da je direktno odgovoran za realizaciju programa;
5) da je prethodno obavljao delatnost u oblasti sporta najmanje godinu dana;
6) da je sa uspehom realizovao prethodno odobrene programe;
7) da ispunjava uslove za obavljanje sportskih aktivnosti i delatnosti koje su u vezi sa predlogom programa u skladu sa Zakonom o sportu;
8) raspolaže kapacitetima za realizaciju programa.
Nosilac programa ne može da:
1) bude u postupku likvidacije, stečaja i pod privremenom zabranom obavljanja delatnosti;
2) ima blokadu poslovnog računa, poreske dugove ili dugove prema organizacijama socijalnog osiguranja;
3) bude u poslednje dve godine pravnosnažnom odlukom kažnjen za prekršaj ili privredni prestup u vezi sa njegovom delatnošću.
Ako je u jednoj sportskoj grani registrovano više gradskih granskih sportskih saveza, finansiraju se programi samo onog gradskog granskog sportskog saveza koji je član Sportskog saveza Beograda, preko koga se ostvaruje opšti interes u toj grani sporta u Beogradu.
Nosiocu programa neće se odobriti program u postupku dodele sredstava, ako je:
- namerno ili s krajnjom nepažnjom lažno prikazao podatke tražene u obrascima za podnošenje programa ili ako je propustio da da sve potrebne informacije.
U slučaju partnerskih programa, samo jedna organizacija biće odgovorna za upravljanje odobrenim finansijskim sredstvima svih partnerskih organizacija na programu, tako da mora imati unutrašnju organizaciju koja će omogućiti takvo finansijsko poslovanje.
Nosilac programa ne može dobijati sredstva iz budžeta grada Beograda za realizaciju svojih programa dve godine od dana kada je utvrđeno postojanje okolnosti iz člana 133. st. 1-3. zakona.
Nosiocu programa ne mogu biti odobrena sredstava za realizaciju novog programa pre nego što podnese izveštaj o ostvarivanju i realizaciji odobrenog programa u skladu sa članom 130. st. 1. i 2. zakona.
Organizacije u oblasti sporta mogu da podnose predloge programa samostalno ili udružene sa drugim organizacijama.
Partneri organizacija koje učestvuju u realizaciji programa, i njihovi troškovi prihvataju se ako ispunjavaju iste uslove koji se primenjuju i za korisnike dodeljenih sredstava.
Izjava o partnerstvu daje se na Obrascu 12.1.
3. Sadržina i kvalitet programa
Predlog programa mora da zadovoljava sledeće kriterijume:
1) da doprinosi ostvarivanju opšteg interesa u oblasti sporta utvrđenog zakonom;
2) da je u skladu sa Zakonom o sportu, Strategijom razvoja sporta u Republici Srbiji, Odlukom o zadovoljavanju potreba i interesa građana u oblasti sporta u Beogradu;
3) da je od od interesa za grad Beograd;
4) da je u skladu sa sportskim pravilima nadležnog nacionalnog granskog sportskog saveza;
5) da je u skladu sa uslovima, kriterijumima i ciljevima navedenim u javnom pozivu, kod posebnih programa;
6) da se realizuje u gradu Beogradu, osim programa priprema i učešća na međunarodnim sportskim takmičenjima;
7) da je u skladu sa principima utvrđenim u dokumentima međunarodnih organizacija čija je članica Republika Srbija;
8) da ima značajan i dugotrajan uticaj na razvoj sporta u gradu Beogradu;
9) da će se realizovati u tekućoj godini;
10) da je obezbeđeno najmanje 10% od ukupnih troškova programa iz sopstvenih sredstava ili nekog drugog izvora;
11) da je predviđeno fazno (u ratama) finansiranje programa.
Grana sporta u okviru koje se realizuje program treba da je od posebnog značaja za grad Beograd.
Pri odobravanju programa izgradnje, opremanja i održavanja sportskih objekata prioritet imaju programi koji se odnose na sportske objekte od značaja za grad Beograd, sportske objekte sa većom kategorijom u skladu sa Nacionalnom kategorizacijom sportskih objekata i sportski objekti kojima se obezbeđuje bolja regionalna pokrivenost.
Programi se finansiraju u visini i pod uslovima koji obezbeđuju da se uz najmanji utrošak sredstava iz budžeta grada Beograda postignu nameravani rezultati.
Programi se finansiraju jednokratno ili u ratama, u zavisnosti od vremenskog perioda za realizaciju programa.
Budžet programa predviđen predlogom programa treba da bude:
1) ostvariv - u smislu realnih iznosa koji se planiraju po svakoj budžetskoj stavci (stvarne cene i standardne tarife) i u smislu kapaciteta organizacije nosioca programa;
2) obuhvatan - treba da uključi i pokrije sve troškove programa i prikaže učešće svih izvora finansiranja;
3) strukturiran - da je tako formulisan da u potpunosti prati zahteve propisanog obrasca za izradu programa;
4) izbalansiran - posebno u odnosu na dopuštene troškove;
5) precizan - bez zaokruživanja iznosa po budžetskim linijama i bez pogrešnih cifara ili zbirova po redovima i kolonama.
Kriterijumi u pogledu troškova realizacije programa jesu:
1) da su direktni troškovi realizacije programa opravdani, stvarni i u neposrednoj vezi sa ciljevima realizacije programa;
2) da dodatni (indirektni) opravdani troškovi nosioca programa ne prelaze 20% od direktnih opravdanih troškova realizacije programa.
Opravdani indirektni troškovi su prihvatljivi ako ne obuhvataju troškove koji su budžetom programa namenjeni realizaciji nekog dela programa.
Indirektni troškovi nisu prihvatljivi ako je nosilac programa dobio iz budžeta grada Beograda za svoj rad odgovarajuća sredstva po drugom osnovu.
Troškovi iz stava 1. ovog člana priznaju se:
1) za naknadu za rad lica koja učestvuju u realizaciji programa;
2) za troškove putovanja i dnevnica lica koja učestvuju u realizaciji programa - do visine uobičajenih troškova, u skladu sa propisima koji važe za državne službenike i nameštenike;
3) za troškove kupovine opreme i plaćanja usluga (npr. hotelske usluge) - pod uslovom da su neophodni za realizaciju programa i da su ugovoreni u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.
Neopravdani troškovi su: dugovi i pokrivanje gubitaka ili zaduženja; kamatna zaduženja; stavke koje se već finansiraju iz nekog drugog programa; troškovi kupovine zemljišta i zgrada i kapitalna ulaganja, osim kada je to neophodno za realizaciju programa; troškovi gubitaka zbog promena kursa valuta na finansijskom tržištu; troškovi otplate rata po osnovu ranije zaključenih ugovora (lizing, kredit); kupovina alkoholnih pića i duvana; kazne; kupovina poklona, osim kod organizacije međunarodnih sportskih priredbi i u skladu sa pravilima nadležnog međunarodnog sportskog saveza; "razno", "eventualno", "ostalo" (svi troškovi moraju biti detaljno opisani u budžetu programa).
Sredstva koja organizacija ili njeni partneri ulažu u aktivnosti na realizaciji programa moraju biti posebno navedena.
Opravdani troškovi moraju biti bazirani na realnim troškovima, a ne na ukupnoj sumi, osim za troškove putovanja, dnevnica i indirektne troškove.
Nosilac godišnjeg programa dužan je da promet budžetskih sredstava vrši preko računa navedenog u predlogu programa.
III PREDLOG PROGRAMA I DOKUMENTACIJA KOJA SE UZ PREDLOG PODNOSI
Predlozi godišnjih programa podnose se posebno za svakog nosioca programa, a posebni programi posebno i za svaku oblast opšteg interesa.
Predlog programa sadrži detaljne podatke o:
1) nosiocu programa;
2) oblasti opšteg interesa u kojoj se ostvaruje program;
3) učesnicima u realizaciji programa i svojstvu u kome se angažuju;
4) ciljevima i očekivanim rezultatima, uključujući koje će probleme program rešiti i kojim grupama populacije i na koji način će program koristiti;
5) vrsti i sadržini aktivnosti i vremenu i mestu realizacije programa, odnosno obavljanja aktivnosti;
6) kako će se vršiti ocenjivanje uspešnosti programa (vrednovanje rezultata programa);
7) budžetu programa, odnosno potrebnim novčanim sredstvima, iskazanim prema vrstama troškova i utvrđenim obračunom ili u paušalnom iznosu;
8) vremenskom planu upotrebe sredstava (vremenski period u kome su sredstva potreba i rokovi u kojima su potrebna);
9) načinu praćenja realizacije programa i evaluacije rezultata.
Predlozi programa razmatraju se ako su ispunjeni sledeći formalni kriterijumi:
1) da je uz predlog programa dostavljeno propratno pismo u kome su navedene najosnovnije informacije o organizaciji i predloženom programu (naziv, vremensko trajanje, finansijski iznos traženih sredstava) i koje je potpisalo lice ovlašćeno za zastupanje organizacije;
2) da je predlog programa podnet na utvrđenom obrascu (Aplikacionom formularu), čitko popunjenom (otkucanom ili odštampanom), jezikom i pismom u službenoj upotrebi.
3) da je potpun;
4) da je podnet u propisanom roku.
Obrasci predloga programa, odnosno aplikacionog formulara, su: Obrazac 1.1 - Prijava programa; 1.2 - Opšti obrazac; Obrazac 1.3 - Takmičenje iz osnovnog programa; Obrazac 1.4 - Rekapitulacija takmičenja; Obrazac 1.5 - Programi stručnog osposobljavanja i usavršavanja; Obrazac 1.6 - Priprema sportista; Obrazac 1.7 - Nabavka opreme, sprava i rekvizita; Obrazac 1.8 - Testiranje sportista; Obrazac 1.9 - Rad kancelarije; Obrazac 1.10 - Ukupni troškovi sa strukturom prihoda; Obrazac 1.11 - Kvartalni izveštaj o realizaciji programske aktivnosti; Obrazac 1.12 - Izveštaj opšti; Obrazac 1.13 - Izveštaj takmičenja; Obrazac 1.14 - Izveštaj o stručnom usavršavanju; Obrazac 1.15 - Izveštaj pripreme; Obrazac 1.16 - Izveštaj nabavke opreme; Obrazac 1.17 - Izveštaj testiranja; Obrazac 1.18 - Izveštaj rada kancelarije; Obrazac 1.19 - Izveštaj završni finansijski; Obrazac 1.20 - Specifikacija rashoda za realizaciju programa; Obrazac 2.1 - Velika međunarodna sportska takmičenja; Obrazac 2.2 - Izveštaj za međunarodna sportska takmičenja; Obrazac 3.1 - Trofej Beograda; Obrazac 3.2 - Izveštaj za Trofej Beograda; Obrazac 4.1 - Beogradska sportska društva; Obrazac 4.2 - Izveštaj za Beogradska sportska društva; Obrazac 5.1 - Prijava godišnjeg programa za opštinski nivo školskog sporta; Obrazac 5.2. - Izveštaj o realizovanom programu školskog sporta na opštinskom nivou; Obrazac 5.3. - Prilog uz obrazac izveštaja o realizovanom programu školskog sporta na opštinskom nivou; Obrazac 5.4. - Obrazac izveštaja o utrošku sredstava o realizovanom programu školskog sporta na opštinskom nivou; Obrazac 5.5. - Prilog uz obrazac izveštaja o utrošku sredstava za realizovan program školskog sporta na opštinskom nivou; Obrazac 5.6. - Prijava godišnjeg programa za gradski nivo školskog sporta; Obrazac 5.7. - Izveštaj o realizovanom programu školskog sporta na gradskom nivou; Obrazac 5.8. - Prijava programa ostalih programa školskog sporta; Obrazac 5.9. - Izveštaj o realizaciji ostalih programa školskog sporta; Obrazac 6.1 - Prijava programa rekreativnog sporta; Obrazac 6.2. - Program rekreativnog sporta usklađen sa ugovorom; Obrazac 6.3. - Prijava prihvaćenog programa rekreativnog sporta; Obrazac 6.4. - Izveštaj o realizaciji rekreativnog programa (prvi deo); Obrazac 6.5 - Završni izveštaj o realizaciji rekreativnog programa; Obrazac 7.1. - Prijava posebnih programa; Obrazac 7.2 - Izveštaj posebnih programa; Obrazac 8.1 - Prijava programa za zimski raspust; Obrazac 8.2 - Izveštaj programa za zimski raspust; Obrazac 9.1 - Prijava programa za letnji raspust; Obrazac 9.2 - Izveštaj programa za letnji raspust; Obrazac 10.1 - Predlog godišnjeg programa kojim se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta kroz izgradnju, opremanje i održavanje sportskih objekata; Obrazac 10.2 - Završni izveštaj o realizaciji programa izgradnje-opremanja-održavanja sportskih objekata; Obrazac 11.1 - Evaluacija programa; Obrazac 12.1 -. Izjava o partnerstvu; Obrazac 13.1 - Tabela vrednovanja.
Navedeni obrasci objavljuju se na zvaničnoj internet-stranici grada Beograda.
Uz predlog programa podnosi se dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost propisanih bližih kriterijuma za ostvarivanje opšteg interesa u oblasti sporta i izjava da ne postoje prepreke iz člana 5. ovog pravilnika.
Obrazac predloga programa i dokumentacija koja se dostavlja uz predlog programa moraju biti popunjeni i dostavljeni u dva primerka, s tim da obrazac predloga programa treba biti dostavljen i u elektronskoj formi (CD).
Sva obavezna i prateća dokumentacija, kao i CD, moraju biti dostavljeni Sekretarijatu za sport i omladinu (u daljem tekstu: Sekretarijat) u zapečaćenoj koverti, zaštićenoj od oštećenja koja mogu nastati u transportu, preporučenom poštom, kurirom, ili lično, na adresu Sekretarijata.
Predlog programa za koji je prijava poslata u više koverata, tj. paketa, neće biti uzet u obzir.
Prednja strana koverte za predlogom programa mora sadržati najmanje sledeće podatke; 1) naziv godišnjeg/posebnog programa kojim se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta; 2) naziv podnosioca predloga; 3) adresa podnosioca predloga; 4) naziv programa; 5) napomenu da se ne otvara pre isteka roka iz javnog poziva (kod posebnih programa).
Ukoliko primljeni predlog programa nije podnet na način propisan u st. 1-3. ovog člana, ovlašćeno lice Sekretarijata ukazaće bez odlaganja na taj propust podnosiocu programa i pozvati ga da nedostatke otkloni u roku od dva dana.
Ako predlog programa podnosi organizacija utvrđena zakonom, objedinjeno za svoj program i programe gradskih granskih sportskih saveza, predlog programa treba da bude podnet zasebno za svakog nosioca programa (poseban obrazac za svakog nosioca programa), uz podnošenje zbirnog pregleda svih predloga.
Predlozi godišnjih i posebnih programa dostavljaju se prema dinamici utvrđenoj Programskim kalendarom.
Saglasno zakonu, sekretarijat može izuzetno odobriti određeni program kojim se realizuje opšti interes u oblasti sporta i na osnovu podnetog predloga programa u toku godine, bez javnog poziva, u slučaju kada je u pitanju program od posebnog značaja za ostvarivanje opšteg interesa u sportu, a podnose ga nosioci programa iz člana 138. Zakona ili kada je u pitanju program koji nije iz objektivnih razloga mogao biti podnet u skladu s Programskim kalendarom, a predmet i sadržaj programa je takav da može biti uspešno realizovan samo od strane određenog nosioca programa.
Predlog programa može se izuzetno odnositi i na aktivnosti koje se realizuju u dužem vremenskom periodu, do četiri godine, pod uslovom da je to nužno s obzirom na prirodu i ciljeve aktivnosti, da su predlogom programa za svaku godinu predviđena potrebna sredstva i da su merljivi godišnji rezultati realizacije programa.
Nastavak realizacije programa iz stava 1. ovog člana odobrava se svake godine.
Realizacija, odnosno nastavak programa iz st. 1. i 2. ovog člana može se odobriti samo ako je podnet godišnji izveštaj za prethodnu budžetsku godinu u skladu s ugovorom o realizovanju programa i ako su ostvareni očekivani rezultati.
Ako je program kompleksan i višegodišnjeg karaktera, predlog programa mora da sadrži organizaciju programa u fazama, s tim da jedna faza ne može biti duža od projektovane budžetske godine.
IV NAČIN ODOBRAVANJA PROGRAMA I DODELE SREDSTAVA
Godišnji program izvršava se prema dinamici utvrđenoj članom 118. zakona.
Javni pozivi i javna obaveštenja u smislu ovog pravilnika objavljuju se na internet sajtu grada Beograda.
U javnom pozivu navode se bitni uslovi i kriterijumi koje treba da ispune predloženi programi, a posebno: predmet javnog poziva, visina sredstava koja su na raspolaganju za predmet javnog poziva, krajnji rok do koga moraju biti upotrebljena dobijena sredstva, rok do koga moraju biti podneti predlozi programa, datum obaveštavanja nosioca programa o odobrenim programima, mesto, vreme i lice kod koga se može dobiti dokumentacija u vezi sa javnim pozivom.
Broj posebnih programa koji mogu biti podneti po javnom pozivu i koji mogu biti odobreni može biti u javnom pozivu određen na sledeći način: 1) dozvoljava se podnošenje samo jednog predloga programa od strane jednog nosioca programa; 2) dozvoljava se dostava više predloga programa istog nosioca programa, ali se odobrava samo jedan; 3) dozvoljava se dostavljanje više predloga programa istog nosioca programa i više može biti odobreno, ali se ovo uslovljava time da ista lica ne mogu biti angažovana na ovim programima (različiti programski timovi); 4) dozvoljava se da organizacija može biti partner u većem broju programa, pod uslovom da ima kapacitet da učestvuje u tim programima.
Za ocenu godišnjih i posebnih programa gradonačelnik grada Beograda, saglasno zakonu i odluci, obrazuje stručnu komisiju u kojoj učestvuju predstavnici, Sportskog saveza Beograda, istaknutih sportskih stručnjaka ili lica koja su se istakla radom u oblasti sporta (u daljem tekstu: Komisija).
Komisija ima predsednika i šest članova.
Komisija vrši stručni pregled i daje ocenu podnetih predloga, na osnovu Zakona o sportu i Odluke o zadovoljavanju potreba i interesa građana u oblasti sporta u Beogradu i dostavlja sekretaru Odluku o odobravanju i finansiranju programa, na osnovu koje sekretar donosi rešenje.
Na osnovu rešenja, sekretar gradonačelniku Grada Beograda dostavlja predlog zaključka za odobravanje i finansiranje programa.
Komisija može da, za predloge programa kod kojih postoji potreba za dodatnim informacijama ili intervencijama, pre dostavljanja odluke sekretaru, traži dodatno objašnjenje od podnosioca, odnosno nosioca programa.
Predlog posebnih programa komisija procenjuje prema sledećim kriterijumima:
1) ispunjenje uslova koji se tiču podnosioca predloga programa i partnera;
2) usklađenosti ciljeva programa sa opštim interesom u oblasti sporta;
3) procena kvaliteta predloga programa (kapacitet za upravljanje programom, potencijali za uspostavljanje partnerstva, kvalitet programa sa stanovišta inovativnosti i procenjenog uticaja, realističnost ostvarenja planiranih aktivnosti i postavljenih ciljeva, plan održivosti nakon završetka programa);
4) finansijska evaluacija (procena).
Procena kvaliteta programa, uključujući i budžet programa, biće sprovedena u skladu sa kriterijumima utvrđenim u evaluacionoj tabeli, odnosno Tabeli vrednovanja, (Obrazac 13.1).
Procena kvaliteta programa i finansijska evaluacija programa obuhvata dva tipa kriterijuma za evaluaciju: kriterijume za selekciju i kriterijume za dodelu sredstava.
Kriterijumi za selekciju programa obuhvataju elemente kojima se vrši evaluacija finansijskih i operativnih sposobnosti podnosioca programa kako bi se osiguralo da on ima stabilna i dovoljna finansijska sredstva za sopstveni rad tokom celokupnog perioda realizacije programa i da poseduje profesionalne sposobnosti, stručnost i iskustvo potrebne za uspešnu realizaciju kompletnog programa, uključujući i partnere u realizaciji programa.
Kriterijumi za odobravanje sredstava obuhvataju one elemente utvrđene ovim pravilnikom koji omogućavaju da se kvalitet podnetih programa proceni na osnovu postavljenih programskih ciljeva i prioriteta, a sama sredstva odobre po osnovu aktivnosti koje maksimiraju opšte efekte realizacije programa.
Procena kvaliteta i finansijsko vrednovanje posebnih programa vrši se prema kriterijumima iz Tabele vrednovanja, prema kriterijumima koji su podeljeni na sekcije i podsekcije, s tim da svaka podsekcija ima ocenu (bodove) od 1 do 5, i to: 1 - veoma loše; 2 - loše; 3 - odgovarajuće; 4 - dobro; 5 - veoma dobro.
Prioritet pri odobravanju sredstava imaju programi sa najviše bodova, ako zakonom ili ovim pravilnikom nije drugačije određeno.
Kriterijumi evaluacije obuhvataju:
1) sekcija 1 - finansijski i operativni kapacitet podnosioca programa (podsekcije: da li podnosilac programa i partneri imaju dovoljno iskustva u vođenju sličnih programa; da li nosilac programa i partneri imaju dovoljno stručnosti i tehničkog znanja za vođenje predloženog programa, - imajući u vidu tip aktivnosti koje su predviđene programom; da li nosilac programa i partneri imaju dovoljne upravljačke kapacitete - uključujući angažovana lica, opremu i sposobnost za upravljanje predloženim budžetom programa; da li podnosioci programa imaju dovoljno stabilne i dovoljne izvore finansiranje);
2) sekcija 2 - značaj programa (podsekcije: konzistentnost programa - u kojoj meri program zadovoljava potrebe i uzima u obzir ograničenja koja postoje u oblasti sporta u gradu Beogradu, koliko su jasno definisani i strateški odabrani oni koji su vezani za program, da li su potrebe ciljne grupe i krajnjih korisnika jasno definisane i dobro odmerene, da li program poseduje dodatne kvalitete);
3) sekcija 3 - metodologija (podsekcije: da li su planirane aktivnosti odgovarajuće, praktične i dosledne ciljevima i očekivanim rezultatima, koliko je kompaktan celokupan plan programa, da li su učešće partnera i njegovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereni, da li je učešće ciljne grupe i krajnjih korisnika i njihovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereno, da li je plan realizacije programa dobro razrađen i izvodljiv, da li predlog programa sadrži indikatore uspešnosti programa koji se mogu objektivno verifikovati);
4) sekcija 4 - održivost programa (podsekcije: da li će aktivnosti predviđene programom imati konkretan uticaj na ciljne grupe, da li će program imati višestruki uticaj, da li su očekivani rezultati programa održivi);
5) sekcija 5 - budžet i racionalnost troškova (podsekcije: da li je odnos između procenjenih troškova i očekivanih rezultata zadovoljavajući, da li je predloženi trošak neophodan za implementaciju programa).
Ako je ukupan zbir u sekciji 1 niži od ocene "odgovarajuće" (12 poena), predlog programa se isključuje iz evaluacionog procesa.
Ako je ukupan zbir u sekciji 2, niži od ocene "dobar" (15 poena), program se isključuje iz evaluacionog procesa.
Samo predlozi programa koji budu imali više od 60 bodova biće uzeti u razmatranje prilikom dodele sredstava.
Sekretar može odlučiti da se evaluacija godišnjih programa vrši u skladu sa kriterijumima utvrđenim u Tabeli vrednovanja primeni i na evaluaciju godišnjih programa.
Postupak odobravanja programa koji su primljeni u predviđenom roku vrši se u tri faze.
U prvoj fazi vrši se administrativna (formalna) provera i ocena ispunjenosti propisanih uslova i kriterijuma u pogledu organizacije podnosioca predloga programa, odnosno nosioca programa, forme predloga programa i adekvatnosti predloženog programa.
Prvu fazu sprovode ovlašćena lica, zaposlena u Sekretarijatu.
U drugoj fazi vrši se evaluacija programa, s tim što se evaluacija posebnih programa vrši prema kriterijumima utvrđenim u Tabeli vrednovanja.
Odluka o odbijanju finansiranja, odnosno sufinansiranja posebnog programa donosi se, u drugoj fazi, ukoliko je predlog programa isključen iz evalucionog procesa u skladu sa članom 23. st. 4. i 5. ovog pravilnika.
Drugu fazu sprovodi komisija.
O radu komisije vodi se zapisnik, koji potpisuju predsednik i članovi komisije.
Evaluacija (ocena) posebnih programa vrši se tako što svaki član komisije vrši ocenjivanje prema Tabeli vrednovanja (Obrazac 13.1), a ukupan broj bodova se utvrđuje na osnovu prosečnih ocena u okviru pojedinih sekcija, ako ovim pravilnikom nije drugačije određeno.
Ako je predloženi program prošao prethodne dve faze, u trećoj fazi komisija donosi Odluku o odobravanju programa i određenju visine sredstava za realizaciju programa, o čemu se obaveštavaju podnosioci programa.
Evaluacija programa vrši se na Obrascu 11.1.
U trećoj fazi, na osnovu odluke komisije, sekretar Sekretarijata donosi Rešenje o odobravanju i finansiranju programa o čemu se obaveštavaju podnosioci predloga programa u roku utvrđenom zakonom. Nakon donošenja rešenja od strane sekretara, sekretarijat upućuje Predlog zaključka gradonačelniku Grada Beograda. Gradonačelnik Grada Beograda donosi zaključak o odobrenju programa i dodeli sredstava.
Podnosilac programa koji smatra da ispunjava utvrđene uslove i kriterijume, a program mu nije odobren, može na Rešenje odobravanju programa podneti prigovor, u roku od osam dana od dana prijema rešenja.
Sekretar odlučuje Rešenjem o podnetom prigovoru u roku od 15 dana od dana prijema prigovora i ukoliko je prigovor osnovan može izmeniti raniju odluku.
Evaluacija i predlaganje posebnih programa vrši se tako što komisija dodeljuje dostavljenim programima određen broj poena, prema Tabeli vrednovanja, na osnovu koga se sačinjava bodovna rang lista. Dodatno, komisija svaki predlog programa obeležava sledećim komentarima: "Ne zahteva dodatne pregovore" ili "Zahteva dodatne pregovore".
U slučaju komentara da predlog programa zahteva dodatne pregovore, komisija ustanovljava okvir za pregovore. U slučaju komentara "Ne zahteva dodatne pregovore", sredstva se dodeljuju prema bodovnoj rang listi, i prema ishodu pregovora sa timovima podnosilaca programa koji su bolje pozicionirani na bodovnoj rang listi od programa koji ne zahtevaju dodatne pregovore.
Prednost u pregovorima daje se programima koji su bolje rangirani na bodovnoj rang listi.
Rezultat pregovora može biti pozitivan i negativan. Pozitivan ishod pregovora ne mora da znači automatsko odobravanje sredstava.
Predlog da se program ne prihvati i ne odobre sredstva komisija daje u sledećim slučajevima:
1) program nije dovoljno relevantan sa stanovišta ostvarivanja opšteg interesa u oblasti sporta;
2) finansijske i operativne mogućnosti podnosioca programa nisu dovoljne;
3) program je dobio manji broj bodova tokom tehničko-finansijske procene (procena kvaliteta predloga programa) u odnosu na odabrane predloge programa;
4) rezultati pregovora nisu imali pozitivan ishod.
O odobrenju godišnjih i posebnih programa gradonačelnik grada Beograda odlučuje zaključkom.
Sa podnosiocem odobrenog programa, u skladu sa zakonom, Sekretarijat zaključuje ugovor o realizovanju programa.
Ako se nosilac odobrenog programa ne odazove pozivu za zaključenje ugovora u roku od osam dana od dana prijema poziva, saglasno zakonu smatraće se da je odustao od predloga programa.
Ako su odobrenom programu, prema kriterijumima utvrđenim ovim pravilnikom, dodeljena manja sredstva za realizaciju od sredstava navedenih u budžetu predloga programa nosilac programa, pre zaključenja ugovora, usklađuje budžet programa sa visinom raspoloživih sredstava i dostavlja Sekretarijatu dopunu, odnosno izmenu budžeta predloga programa, ili dokaz da je obezbedio dodatna sredstva za realizaciju programa, najkasnije u roku od sedam dana.
Odobreni iznos sredstava za realizaciju programa prenosi se organizaciji koja realizuje program u skladu sa ugovorom i odobrenim kvotama budžeta grada Beograda, prema dinamici ispostavljene dokumentacije za naplatu.
V IZVEŠTAJ O REALIZACIJI PROGRAMA
Nosioci odobrenih programa obavezni su da sekretarijatu, na njegov zahtev, kao i u roku koji je predviđen ugovorom o realizovanju programa, a najmanje jednom godišnje, dostave izveštaj sa potrebnom dokumentacijom o ostvarivanju programa ili delova programa i korišćenju sredstava budžeta grada Beograda.
Periodični izveštaj se podnosi u roku od 15 dana po isteku svakog kvartala u toku realizacije programa.
Naredna avansna uplata budžetskih sredstava se neće uplaćivati onim nosiocima programa koji ne dostave periodični izveštaj.
Podnosioci odobrenog programa u završnom izveštaju o realizaciji programa vrše i procenu postignutih rezultata sa stanovišta postavljenih ciljeva (samoevaluacija).
Sekretarijat može obustaviti dalje finansiranje programa, odnosno jednostrano raskinuti ugovor o realizovanju programa ako podnosilac odobrenog programa ne dostavi izveštaj u roku predviđenom ugovorom.
Nosilac programa je u obavezi da u roku od 30 dana od završetka realizacije programa i isplate sredstava, dostavi Sekretarijatu završni (konačni) izveštaj o realizaciji programa.
Izveštaj o realizaciji programa izgradnje/opremanja/održavanja sportskih objekata podnosi se na Obrascu 10.2.
Sekretarijat razmatra samo one izveštaje o realizaciji programa koji su podneti na propisanom obrascu.
Sekretarijat vrši, u toku realizacije programa, procenu obavljenih aktivnosti i do tada postignutih rezultata, a po završetku programa analizu realizacije programa i postizanja planiranih efekata, sa ciljem da se utvrdi: da li je program sproveden efikasno i efektivno u odnosu na postavljene indikatore; da li su postavljeni ciljevi bili relevantni; da li su postignuti očekivani rezultati; da li je ostvaren očekivani uticaj; da li su ostvareni uticaji u skladu sa utroškom sredstava; da li je obezbeđena održivost.
Sekretarijat može angažovati i odgovarajuće stručnjake za spoljnu evaluaciju realizacije odobrenih programa.
Nosioci programa koji ne utroše odobrena budžetska sredstva po nekoj od avansnih uplata, dužni su da u periodičnom izveštaju obrazlože razloge zbog kojih ta sredstva nisu utrošena.
Ukoliko se radi o neutrošenim sredstvima na godišnjem nivou, nosilac programa je obavezan da po podnošenju završnog izveštaja izvrši povraćaj sredstava u budžet grada Beograda.
Nosilac odobrenih programa najmanje jednom godišnje čini dostupnim javnosti izveštaje o svom radu i o obimu i načinu sticanja i korišćenja sredstava i taj izveštaj dostavljaju Sekretarijatu.
Izveštaj iz prethodnog stava može se objaviti i na internet sajtu nosioca programa i mora biti dostupan javnosti tokom cele godine.
Na svim dokumentima i medijskim promocijama vezanim za realizovanje programa kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta mora biti istaknuto da se program finansira sredstvima iz budžeta grada Beograda.
VI KONTROLA REALIZACIJE ODOBRENIH PROGRAMA
Nosilac programa vodi sve potrebne evidencije koje omogućavaju sekretarijatu sprovođenje kontrole realizovanja programa i utroška sredstava.
Nosilac odobrenog programa dužan je da čuva evidenciju, odnosno dokumentaciju koja se odnosi na realizovanje tog programa deset godina od dana kada je taj program završen, ako zakonom nije drukčije određeno.
Nosilac programa je u obavezi da ovlašćenim licima sekretarijata omogući uvid u celokupnu dokumentaciju i sva mesta vezana za realizaciju ugovorenog programa, i u postupku kontrole pruži im sva potrebna obaveštenja.
Nosilac programa je u obavezi da omogući sekretarijatu uvid u podatke koje vode treća lica, a u vezi su sa korišćenjem odobrenih sredstava i realizacijom programa.
Nosilac odobrenog programa kome su preneta sredstva dužan je da namenski koristi sredstva dobijena iz budžeta grada Beograda.
Sredstva dobijena iz budžeta grada Beograda za realizovanje programa kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta moraju se vratiti, u celosti ili delimično, davaocu sredstava, zajedno sa zateznom kamatom od momenta prijema, u slučajevima utvrđenim u članu 133. st. 1. i 2. zakona.
Nosilac odobrenog programa obavezan je da nabavku dobara, usluga ili radova u okviru odobrenih sredstava vrši u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.
Izmene u pogledu odobrenih sredstava za realizaciju programa, mogu se izvršiti ako se:
1) time ne ugrožava osnovni cilj programa;
2) sredstva kompenzuju u okviru budžetske sekcije, kao i između njih, obraćajući pažnju na to da varijacija ne sme da prelazi 15% od prvobitno odobrene sume novca u okviru svake budžetske sekcije.
U slučajevima iz stava 1. ovog člana, nosilac programa može da napravi korekciju u budžetu programa i da o tome obavesti sekretarijat.
Odobreno, odnosno započeto finansiranje realizacije programa može se obustaviti ako podnosilac odobrenog programa, u rokovima utvrđenim ugovorom o realizovanju programa, nije dostavio izveštaj sa potrebnom kompletnom dokumentacijom o ostvarivanju programa ili delova programa i korišćenju sredstava budžeta grada Beograda.
Izveštaj o odobrenim programima sa iznosom odobrenih sredstava objavljuje se ne internet stranici grada Beograda.
Sportski savez Beograda, kao ovlašćeni predlagač godišnjih programa gradskih granskih sportskih saveza, prati realizaciju odobrenih godišnjih programa i na kraju realizacije programa podnosi izveštaj Sekretarijatu o ostvarivanju ciljeva i efekata programa, a ako se uoče ozbiljni problemi i nedostaci u realizaciji programa i pre toga.
Gradski granski sportski savezi obavezni su da Sportskom savezu Beograda pruže sve potrebne informacije i omoguće uvid u sva dokumenta i sve aktivnosti vezane za realizaciju programa, kao i da mu dostavljaju, u isto vreme kad i sekretarijatu, primerak izveštaja o realizaciji programa.
Sekretarijat, po završetku odobrenog programa i dobijanju izveštaja o realizaciji programa, vrši analizu realizacije programa i postizanja planiranih efekata.
Ako program nije uspešno realizovan, nosilac programa obaveštava Sekretarijat o merama koje su preduzete radi utvrđivanja odgovornosti zbog neuspešnog realizovanja odobrenog programa.
VII KRITERIJUMI ODOBRAVANJA I KONTROLE PROGRAMA IZGRADNJE, ODRŽAVANJA I OPREMANJA SPORTSKIH OBJEKATA
U postupku odobravanja programa izgradnje, opremanja i održavanja sportskih objekata koji su od posebnog značaja za razvoj sporta na teritoriji grada Beograda, pored kriterijuma utvrđenih u članu 8. ovog pravilnika, ceni se ispunjenost sledećih kriterijuma:
1) da za planirane aktivnosti postoji potrebna dokumentacija u skladu sa zakonom kojim se uređuje planiranje i izgradnja objekata;
2) da je obezbeđena lokacija za izgradnju sportskog objekta;
3) da sportski objekat ispunjava uslove propisane aktom kojim su uređeni uslovi za obavljanje sportskih delatnosti, u skladu sa zakonom;
4) da je u pitanju sportski objekat koji je od posebnog značaja za razvoj sporta na širem području grada Beograda, naročito s obzirom na regionalnu pokrivenost, multifunkcionalnost, mogućnost organizovanja velikih sportskih takmičenja, obim korišćenja i broj korisnika, kao i razvijenost jedinice lokalne samouprave na čijoj teritoriji se nalazi;
5) da je sportski objekat kategorisan u skladu sa nacionalnom kategorizacijom sportskih objekata;
6) da je sportski objekat upisan u matičnu evidenciju sportskih objekata, u skladu sa zakonom;
7) da je u pitanju kapitalno održavanje sportskog objekta (rekonstrukcija, dogradnja, adaptaciju i sanacija);
8) da su radovi na izgradnji i kapitalnom održavanju sportskih objekata predviđeni odgovarajućom planskom dokumentacijom;
9) da je premer i predračun radova na izgradnji, odnosno održavanju sportskog objekta urađen i overen od strane stručnog lica;
10) da je zemljište na kojem se planira izgradnja novog sportskog objekta u javnoj svojini;
11) da je sportski objekat u javnoj svojini (u celini ili delimično);
12) da nosilac programa iz sopstvenih sredstava snosi troškove pripremnih radova, izrade tehničke dokumentacije, angažovanja stručnog nadzora, tehničkog prijema, uknjižbe;
13) da se izgradnja i održavanje i opremanje sportskog objekta u okvirima javno - privatnog partnerstva vrši pod uslovima i na način utvrđen zakonom kojim je uređeno javno - privatno partnerstvo;
14) da se ugovorom regulišu sva svojinska i imovinska pitanja u vezi izgradnje i održavanja sportskog objekta, u skladu sa zakonom kojim je uređena javna svojina i drugim zakonima.
Vlasnik, odnosno korisnik zemljišta ili sportskog objekta podnosi predlog programa izgradnje, opremanja i održavanja sportskog objekta uz saglasnost vlasnika zemljišta, odnosno sportskog objekta.
Predlog programa izgradnje i kapitalnog održavanja sportskog objekta mogu zajednički da podnesu više ovlašćenih podnosilaca, u slučaju susvojine na zemljištu ili objektu.
Opremanje sportskog objekta podrazumeva opremu koja se ugrađuje u sportski objekat i sa njim čini funkcionalnu tehničko - tehnološku celinu.
Održavanje sportskog objekta, podrazumeva kapitalno održavanje u smislu izvođenja radova na rekonstrukciji, dogradnji, adaptaciji i sanaciji sportskih objekata.
Predlog godišnjeg programa čine pojedinačni projekti, koji se, u skladu sa sadržajem, grupišu u posebne programe:
1) izgradnja sportskih i rekreativnih objekata;
2) kapitalno održavanje sportskih i rekreativnih objekata;
3) izgradnja sportskih objekata za potrebe obrazovanja;
4) kapitalno održavanje sportskih objekata za potrebe obrazovanja;
5) izgradnja i prilagođavanje sportskih objekata za lica sa posebnim potrebama i invaliditetom.
Uz program izgradnje i održavanja sportskog objekta mora biti priložena dokumentacija kojom se dokazuje ispunjenost propisanih uslova i kriterijuma prema zakonu kojim se uređuje oblast planiranja i izgradnje, kao i dokumentacija o sprovođenju programa (predračun radova; vlasnički list za zemljište i objekat; ugovor o zajedničkom ulaganju; lokacijska dozvola, građevinska dozvola ili rešenje kojim se odobrava izvođenje radova na adaptaciji ili sanaciji sportskog objekta; glavni projekat prema zakonu kojim se uređuje oblast planiranja i izgradnje; okončana ili poslednja privremena situaciju za izvršene radove i izveštaj nadzornog organa - kod fazne izgradnje; drugi dokazi).
Godišnji program izgradnje i investicionog održavanja sportskih objekata izvršava se prema dinamici utvrđenoj programskim kalendarom u skladu sa zakonom.
Nosilac programa obrazuje, nakon obaveštenja o odobrenju programa, tim za sprovođenje programa i određuje rukovodioca i njegove članove.
Nosilac programa, po izvršenom tehničkom pregledu i izvršenoj zapisničkoj primopredaji i konačnom obračunu izvedenih radova, dužan je da obezbedi upotrebnu dozvolu.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Beograda".