ODLUKA
O OBRAZOVANJU GRADSKOG ŠTABA ZA VANREDNE SITUACIJE GRADA UŽICA

("Sl. list grada Užica", br. 40/2014)

Član 1

Ovom Odlukom o obrazovanju Gradskog štaba za vanredne situacije grada Užica (u daljem tekstu: Odluka), reguliše se sastav, nadležnosti, organizacija i druga pitanja od značaja za rad Gradskog štaba za vanredne situacije grada Užica (u daljem tekstu: Gradski štab).

Član 2

Za koordinaciju i rukovođenje zaštitom i spasavanjem u vanrednim situacijama na teritoriji Grada Užica (u daljem tekstu: Grad) obrazuje se Gradski štab za vanredne situacije.

Član 3

Gradski štab za vanredne situacije grada Užica čine komandant štaba, zamenik komandanta štaba, načelnik i članovi štaba.

Komandant gradskog štaba je Gradonačelnik, po položaju.

Zamenik komandanta je zamenik gradonačelnika, odnosno član gradskog veća.

Načelnik gradskog štaba je rukovodilac nadležne službe ili jedan od rukovodioca područne organizacione jedinice nadležne službe MUP Sektor za vanredne situacije koga on predloži za postavljenje.

Članovi Gradskog štaba su:

1) članovi Gradskog veća u čijem delokrugu su poslovi iz oblasti: zdravlja, poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva, rada i socijalne politike, zaštite životne sredine, mesnih zajednica, javnih preduzeća, kulture i obrazovanja i vanrednih situacija;

2) predstavnici gradskih organa uprave u čijem delokrugu su poslovi iz oblasti: saobraćaja, građevine, energetike, informisanja, trgovine i usluga.

3) rukovodioci javnih preduzeća, privrednih društava, rukovodioci organizacionih jedinica odbrane, policije, humanitarnih organizacija, udruženja građana, drugih pravnih lica i ustanova u čijem delokrugu su poslovi od značaja za zaštitu i spasavanje u vanrednim situacijama.

Član 4

Sastav Gradskog štaba za vanredne situacije po potrebi mogu da čine i lica koja poseduju odgovarajuća znanja u vezi vanrednom situacijom, članovi Gradskog veća koji nisu u stalnom sastavu Gradskog štaba, kao i pomoćno osoblje (vozači, kuriri i dr.).

Gradsko veće na predlog Gradonačelnika imenuje lica iz stava 1. ovog člana. U odluci o imenovanju određuju se zadaci i period na koji se imenuju.

Lica iz stava 1. mogu biti naredbom Komandanta ili Gradskog štaba ovlašćena za preduzimanje mera.

Lica iz stava 1. učestvuju u radu Gradskog štaba bez prava odlučivanja.

Član 5

Gradski štab za vanredne situacije obavlja sledeće poslove:

1) rukovodi i koordinira rad subjekata sistema zaštite i spasavanja i snaga zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama na sprovođenju utvrđenih zadataka;

2) rukovodi i koordinira sprovođenje mera i zadataka civilne zaštite;

3) rukovodi i koordinira sprovođenje mera i zadataka obnove, rekonstrukcije i rehabilitacije, uzimajući u obzir potrebe održivog razvoja i smanjenja ugroženosti i rizika od budućih vanrednih situacija;

4) razmatra i daje mišljenje na predlog Procene ugroženosti i predlog Plana zaštite i spasavanja u vanrednim situacijama;

5) prati stanje i organizaciju sistema zaštite i spasavanja i predlaže mere za njihovo poboljšanje;

6) naređuje upotrebu snaga zaštite i spasavanja, sredstava pomoći i drugih sredstava koja se koriste u vanrednim situacijama;

7) stara se o redovnom informisanju i obaveštavanju stanovništva o rizicima i opasnostima i preduzetim merama za smanjenje rizika od katastrofa;

8) razmatra organizaciju, opremanje i obučavanje jedinica civilne zaštite, ovlašćenih, osposobljenih pravnih lica;

9) sarađuje sa nadležnim organima zaštite i spasavanja susednih država u vanrednim situacijama;

10) naređuje pripravnost - spremnost za vanredne situacije;

11) procenjuje ugroženost od nastanka vanredne situacije;

12) izrađuje predlog godišnjeg plana rada i godišnji izveštaj o radu;

13) sprovodi godišnji plan rada;

14) donosi naredbe, zaključke i preporuke.

Član 6

Gradski štab za vanredne situacije, pored poslova iz člana 4. ove Odluke, obavlja i sledeće poslove:

1) sarađuje sa štabovima susednih jedinica lokalne samouprave;

2) imenuje poverenika civilne zaštite i zamenika poverenika civilne zaštite u naseljenim mestima;

3) razmatra i predlaže donošenje odluke o organizaciji zaštite i spasavanja na teritoriji jedinice lokalne samouprave, odnosno grada.

4) podnosi skupštini opštine, odnosno skupštini grada na usvajanje predlog godišnjeg plana rada i godišnji izveštaj o radu;

5) angažuje osposobljena pravna lica i druge organizacije od značaja za jedinicu lokalne samouprave.

6) koordinira akcijama i operacijama zaštite i spasavanja na području grada;

7) naređuje štabovima za vanredne situacije gradskih opština preduzimanje mera i aktivnosti na zaštiti i spasavanju.

Član 7

Gradski štab, pored ostalih, sprovodi aktivnosti na razmatranju stanja spremnosti za organizovani odgovor na rizike i pretnje i upoznaje se sa dostignutim stepenom razvoja i izgradnje sistema zaštite i spasavanja.

Za ostvarivanje funkcija iz stava 1. ovog člana organizuje se i sprovodi obučavanje, osposobljavanje i stručno usavršavanje.

Član 8

Gradski štab donosi poslovnik o svom radu i godišnji plan rada.

Poslovnik o radu sadrži: način pripremanja sednica štaba, utvrđivanje dnevnog reda, zakazivanje i vođenje sednica, način rasprave i odlučivanja o donošenju naredbi, zaključaka i preporuka.

Gradski štab, na predlog Gradske uprave nadležne za poslove vezane za vanredne situacije, donosi godišnji plan rada.

Član 9

Pozivanje Gradskog štaba, radi ostvarivanja njegove operativne funkcije, nalaže komandant, a u njegovom odsustvu, zamenik komandanta ili načelnik štaba.

Pozivanje članova Gradskog štaba sprovodi Gradska uprava.

Član 10

Naredbe Gradskog štaba, koje se odnose na obaveze i zadatke organa uprave Grada, mesnih zajednica, posebnih organizacija, privrednih društava i drugih pravnih lica, ustanova i humanitarnih organizacija, dužni su da sprovode njihovi rukovodioci i da o tome dostavljaju izveštaje Gradskom štabu.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana obuhvata:

1) stanje na ugroženom području;

2) efekte i posledice koje je izazvala elementarna nepogoda ili druga nesreća;

3) stanje ljudskih i materijalnih kapaciteta angažovanih na zadacima zaštite i spasavanja;

4) realizaciju postavljenih zadataka;

5) potrebe za dodatnim snagama i sredstvima;

6) druge podatke bitne sa aspekta sprovođenja mera i zadataka zaštite i spasavanja.

Član 11

U izvršavanju poslova i zadataka iz svoje nadležnosti, Gradski štab donosi naredbe, zaključke i preporuke.

Naredbom se odlučuje o upotrebi snaga i sredstava zaštite i spasavanja, sredstava pomoći i drugih sredstava koja se koriste u vanrednim situacijama i nalaže izvršavanje zadataka, odnosno mera zaštite i spasavanja.

Zaključkom se utvrđuje određeni stav o pitanjima iz oblasti zaštite i spasavanja; formira stručno-operativni tim i utvrđuju njegovi zadaci; procenjuje ugroženost od nastanka vanredne situacije; utvrđuje mišljenje na određena akta koje štab razmatra; odlučuje o drugim pitanjima o kojima se ne odlučuje naredbom.

Preporukom se predlažu mere za poboljšanje stanja i organizacije zaštite i spasavanja, odnosno preporučuje preduzimanje mera, radnji i postupaka kojima se umanjuje rizik od opasnosti.

Član 12

Stručne, administrativno tehničke i druge poslove od značaja za postupanje u vanrednim situacijama i za rad Gradskog štaba obavlja gradska uprava nadležna za poslove vanrednih situacija.

Načelnik gradske uprave nadležne za poslove vanrednih situacija, odnosno lice koje on odredi na predlog Načelnika gradskog štaba i uz prethodnu saglasnost Gradskog štaba, je zamenik Načelnika gradskog štaba.

Član 13

Za izvršavanje specifičnih zadataka zaštite i spasavanja, Gradski štab može obrazovati stručno-operativne timove.

Stručno-operativni timovi, po pravilu, obrazuju se za izvršavanje zadataka zaštite i spasavanja i to: evakuacije; zbrinjavanja; sklanjanja; radiološko-hemijsko-biološke zaštite; zaštite i spasavanja od požara i eksplozija; zaštite i spasavanja od poplava i nesreća na vodi i pod vodom; zaštite i spasavanja od tehničko tehnoloških nesreća, odnosno udesa, kao i za izvršavanje drugih zadataka zaštite i spasavanja koje odredi Gradski štab.

U sastav stručno-operativnih timova ulaze rukovodioci i eksperti iz nadležne službe ili organa Grada, posebnih organizacija, naučnih ustanova, privrednih društava i drugih pravnih lica u čijem delokrugu su poslovi od značaja za zaštitu i spasavanje u vanrednim situacijama.

Radom stručno-operativnog tima rukovodi rukovodilac tima koji je istovremeno i pomoćnik Načelnika gradskog štaba kojeg imenuje Gradski štab.

Stručno-operativni tim odgovara načelniku Gradskog štaba.

Član 14

Na predlog Gradskog štaba, Gradonačelnik može posebnim aktom obrazovati komisije za evidentiranje i procenu nastale štete od elementarnih nepogoda.

Član 15

Za finansiranje pripreme, opremanja i obuke Gradskog štaba sredstva se obezbeđuju u budžetu Grada.

Član 16

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o obrazovanju Gradskog štaba za vanredne situacije grada Užica ("Sl. list grada Užica", br. 13/11).

Član 17

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Užica".